Prawdopodobnie uszkodzony rezystor prądnicy, chociaż trzeba to wszystko sprawdzić. https://obrazki.elektroda.pl/5765584800_...
Nie bardzo rozumiem - masz panele PV które podłączasz do regulatorów ładowania - podales linki - a te ładują akumulatory wysoko napięciowe. To jest OK, ale teraz aby zużyć tą zgromadzoną w akumulatorach energię potrzebny jest przetwornik dający AC230V - co to będzie/jest? Jakoś nie zauważyłem że o tym pisałeś...
Dzień dobry, Posiadam stary użyteczny moduł fotowoltaiczny o mocy 105 W, napięciu otwartego obwodu 91,6 V i maksymalnym prądzie 1,68 A. Chciałbym wykorzystać go w ogrodzie do ładowania akumulatora 12 V, z którego potem zasilałbym ozdobne oświetlenie tarasiku i ścieżki w ogrodzie. Mam do tego też tani chiński regulator napięcia ładowania akumulatora...
Może za niska temp tylko aplikacja jest źle przetłumaczona ? Akumulatory nie lubią niskich temp. Choć przy ok -1 jeszczenie nie powinny robić cudów. No jest jeszcze jedna możliwość coś sie zepsuło, zamokło, zamarzło.
Mam już ten panel i muszę coś z nim zrobić szukam tańszego regulatora i pokombinować z tym . Dodano po 6 Chyba coś znalazłem zobaczcie czy to się nada dla mnie REGULATOR ŁADOWANIA MPPT 12V DO PANELI O WYSOKIM NAPIĘCIU (DO 140V) MPPT - ZWIĘKSZA PRĄD NA WYJŚCIU . https://obrazki.elektroda.pl/1258662400_...
co może być przyczyną tak wysokiego napięcia ładowania? Tylko regulator, lub słaba bateria w mierniku.
czerwony w którym najprawdopodobniej siedzi dioda w koszulce to jest Twój regulator.
A co tu sprawdzać jak ładuje za wysoko to regulator- kaput.
Nie testowałem, ale moim zdaniem instrukcja jest jasna. Przy systemie na 12V jeśli z paneli pójdzie więcej niż 580W, sprzęt może się spalić. Więc podłączanie paneli o nominalnej mocy powyżej 520W uznałbym za ryzykowane. Jeśli potrzebujesz więcej mocy paneli przy maksymalnym prądzie ładowania 30A, to od epevera tracery BN, tririony i chyba tracery A....
Różnica pomiędzy PWM a MPPT wyjdzie przy aku 12V i panelu Umppt=30V. Regulator PWM tylko zredukuje napięcie 30V do bezpiecznego dla aku. natomias regulator MPPT powinien przetworzyć moc tj. napięcie na panelu pozostanie w okolicach 30V ale prąd ładowania aku. wzrośnie około 2 raz Mam taki regulator PWM jak na drugim zdjęciu w #1 poście i go trochę...
16V to za wysoko. Ładowanie powinno się utrzymywać w granicach 14 - 14,5V. Winny może być regulator napiecia ładowania. Co do akumulatora można sprawdzić jego stan w warsztacie itp. gdzie mają do tego przyżądy i nie kosztuje to astronomiczne kwoty :)
Dioda prostownicza (w skrzynce) jest sprawna. Na rozładowanym akumulatorze (sprawnym) napięcie zawsze będzie niechętnie wzrastać przy ładowaniu, dlatego pomiar napięcia ładowania (te w granicach 14.4 V) będzie możliwy tylko przy w pełni naładowanym akumulatorze. Takie uproszczone rozwiązanie ładowania w silnikach AM6 nie posiada kontroli napięcia ładowania...
Tak to powinno wyglądać: https://obrazki.elektroda.pl/9995167800_... Akumulator się ładuje, dochodzi do wybranej wartości ładowania u mnie 56,8V i następnie schodzi powoli do float, u mnie 53,1V. iągle podtrzymuje ~28,4v Potrafi ten regulator wydusić więcej niż to 28,4V ? Może masz ustawioną za wysoko poprzeczkę i dlatego dobić nie...
W takim razie układ się jeszcze bardziej upraszcza bo na moje potrzeby zamiast izolatora w układ wkładam przekaźnik (np. taki -> Przekaźnik wysoko prądowy 200A/12V HOLLYWOOD HR-200) a wszelkie źródła zasilania i ładowania agreguje na regulatorze ładowania (kkknc -> teraz w pełni zrozumiałem Twój pomysł na przekaźnik na D+ - dziękuje :-))
Szkoda tyle energii tracić ! Aż się prosi zapewnić tylko wzbudzenie wstępne magnesami trwałymi doklejonymi a po samowzbudzeniu uklad klasyczny jak w maluchu z 3 równoległymi akumulatorami. Czy te 180Ah to razem czy pojedyńczo?- bo prądy ładowania z podaną przez Ciebie mocą nie "grają".(18Ax12V=206W?) Jaka była idea usunięcia obwodu wzbudzenia? Jeśli...
Najprościej sterownik do elektrowni wiatrowej. Przy nadmiernym wzroście napięcia włącza się grzałka tylko trzeba poszukać takiego co to będzie robił płynnie bez stanów 0-1. Są takie nawet na znanym portalu aukcyjnym (regulator ładowania).
Chyba że jest wymieniony albo alternator albo regulator.P http://obrazki.elektroda.net/3_120386222...
Witam Nie piszę ostatnio żadnych obserwacji bo zaklinowała mi się skrzynia biegów na wstecznym więc muszę myśleć raczej o tym niż o radiu. Ostatnie jednak spostrzeżenie jakie udało mi się odkryć to fakt że jak wymieniłem regulator na nowy który strasznie słabo ładował (12.1) odpaliłem silnik i dałem na radiu prawie pod 53 i nic GRAŁO !!! Czyżby więc...
Mam pytanie czy jak podłączy się prądnicę która może wytworzyć napięcie 300V, nie uszkodzi akumulatora 12V ? czytam na ten temat i nie mogę znaleźć informacji na ten temat ... Z prądnicy 300V nie będziesz ładował akumulatora chyba że odpowiedni regulator zastosujesz który zmniejsza napięcie a nadwyżkę zamienia na amperaż po za tym podpinając wysoko...
Zapomnij o puszkach! Weź regulator do 9d. Nie wiem skąd to głupie rozróżnienie. Z resztą przerobienie prostownika na 9d to tylko dołożenie trzech diod za 60gr i wywalenie tego idiotycznego przekaźnika lampki ładowania + minimalne zmiany w instalacji. Wg. mnie trzeba i tak to zrobić. Jawa ma całkiem fajny alternator, ale osprzęt do niego oraz instalacja...
Jeśli lampka kontrola żarzy się podczas pracy silnika to mogą wystąpić następujące usterki: - Duża rezystancja przejścia w obwodzie ładowania akumulatora - przeczyścić wszystkie styki. - Uszkodzony regulator napięcia -wymienić - Zwarcie uzwojenia stojana z masą - zlikwidować - Przerwa w diodzie dodatniej lub ujemnej (diody wysoko prądowe)- wymienić...
http://obrazki.elektroda.pl/6709638700_1... Układ powstał w celu sprawdzenia, czy metoda zgrzewania impulsem prądowym nada się do przymocowania kynaru do wyprowadzeń elementu pracującego w temperaturze 200C. Po przeszukaniu zasobów internetu doszedłem do wniosku, że większość układów tego typu jest po prostu przekombinowana. Postanowiłem...
Nie wiem, nie składam magazynów wysokonapięciowych. Jak instaluje HV to z dedykowaną baterią. Na pewno deye HV działa z każdym BMS HV. Dodano po 2 Froniusa za 10000 zamontować Do froniusa też nie podłączysz magazynu DIY, podobie jak Huawei obsługuje tylko dedykowane magazyny.
Podłącz je równolegle i nic się nie stanie. Jak coś może uszkodzić regulator to za wysokie napięcie.
Przy tym alternatorze za wysokie ładowanie występuje tylko w przypadku uszkodzenia głównie regulatora, więc zakładaj smiało i nie słuchaj tego kolegi. Jeśli był w aucie i nie dawał za wysokiego ładowania to jakim sposobem w ciągniku nagle bedzie dawał za wysoko? Czy samochody pracuja tylko i wyłącznie na niskich obrotach ? :)
Kolego nikagda próbuje kolega uświadamiać walczących z wiatrakami, to orka na ugorze. Ja się wypowiadam w podobnym stylu od co najmniej kilkunastu lat, bezskutecznie - mity pokutują nadal. Miałem podobne problemy przy kupnie nowego większego akumulatora. Dla niedowiarków - w maluchach (miałem takie dwa z prądnicami) fabrycznie, montowane były akumulatory...
Silnik Isuzu.Alternator Hitachi.Przewód niebieski z białym-kontrolka ładowania i sygnał na sterownik swiec żarowych.Zielony-obrotomierz.Biały-plus za stacyjką (chyba). Regulator wewnątrz alternatora.Alternator bardzo wysoko awaryjny.
Coś podobnego może mieć miejsce, jeśli masz uszkodzony regulator ładowania - na wyższych obrotach napięcie rośnie i ECU głupieje. Oczywiście, może być tysiąc innych powodów, a i podejrzewam, że ECU powinno zgłosić błąd... - niemniej, warto sprawdzić na początek napięcie ładowania w tym zakresie 1500-2000 obr/min.
Ok to może do dyskusji wtrącę się ja : Podstawowa sprawa : Panel daje prawy stały prąd do pewnego napięcia. Tzw Przegięcia charakterystyki: Popatrzmy na wykres : http://obrazki.elektroda.pl/2954806800_1... Mamy tu panel o Vmpp 32V i mocy 230W Voc 40V: I ładujemy akumulator 12V : 112W To taki przykład : Teraz mając MPPT mamy 12V i 19.1A...
1) Jeśli zastosujesz diody, to możesz połączyć bardzo różne panele. Jednak optymalnie, żeby w przypadku łączenia równoległego miały podobne napięcie (bo inaczej mocniejszy panel straci część mocy i będzie pracował z napięciem słabszego) lub w przypadku łączenia szeregowego podobne natężenia (analogicznie, tylko z natężeniem). Z tego względu sensowne...
Witam, Problem polega na tym, że napięcie ładowania pojawia się dopiero na wyższych obrotach. Kontrolka ładowania nie gaśnie, a regulator był niedawno wymieniany. Posiadam alternator z dwoma wyjściami.
Mariusz dobry pomysł .. cos jutro pomysle o tym. Plan sie zmienił jutro wracam nie ma co czekac ... ale jak kolega pisał wyżej chyba poszedł juz mi aku od takiego wysokiego napiecia. Jest bezobsługowy "okienko" w akumulatorze pokazywało - białe co wg opisu aku oznacza DEFECT zerwałem naklejki a pod nim były korki dolałem wody destylowanej (do 6 komór...
Jutro podłącze Aku 74AH i drugi 19AH tak żeby było 24v i chwilowo zobaczę czy ruszy regulator. Oj tego bym nie robił, chyba tylko na moment, bo to grozi uszkodzeniem tego mniejszego akumulatora. Proponuję natomiast coś innego. Po tym jak napisałeś, że przy zacienionym panelu regulator podejmował pracę, bo wtedy panel dawał niższe napięcie od napięcia...
Aha, dzięki za wyjaśnienie. Że tak zapytam a czy taki regulator jest dobry: https://obrazki.elektroda.pl/9259867600_... Bo to jest ten za 300zł który ma być niby dobry dla tego motorka. Miałem z nim problem bo ładował za wysoko ale to pewnie przez to ze akumulatory były martwe. No i ktoś mi powiedział ze te przekaźniki szybko przestana...
Witam, dzisiaj z niewiadomych przyczyn zaczęła nieustannie świecić mi lampka ładowania (niezależnie od obrotów) :/ Sprawdziłem miernikiem prąd ładowania na alternatorze, wynik był około 12,45 V. (a powinno być 13.8-14.14 [V] ) Pasek oczywiście naciągnięty Czy to padła któraś z diod prądowych ? Jak najlepiej i najpewniej w warunkach domowych zlokalizować...
Regulatorem liniowym ale to wysoki udział strat.
DF połącz z 51, tylko na wolnych obrotach bo pomijasz regulator i jeśli alternator ok to walnie wysokie napięcie. A najpierw sprawdź bezpiecznik 2A w obwodzie DF.
Witam, mam problem z alternatorem z dużego fiata. Mam nowy regulator, szczotko trzymacz, 5 razy został rozkręcony cały alternator i sprawdziłem wirnik, stojan i diody wysoko prądowe i nisko prądowe od wzbudzenia i wszystkie są dobre, a alternator nie ładuje. Do sprawdzenia podzespołów użyłem miernika elektronicznego oraz induktora 1000V. Po kilku godzinach...
Właśnie w tym szkopuł, że przy panelu wysokonapięciowym musisz mieć MPPT. MPPT manipuluje napięciem i natężeniem, np. może zamienić prąd 72V/1A z paneli na prąd 12V/6A do akumulatora. Regulatory pwm obcinają po prostu napięcie i z prądu 72V/1A oddadzą 12V/1A. Ja się na tym nie znam, ale widzę, że można spróbować regulator ładowania, który ma opcję zdefiniowania...
Najprowdopodobniej regulator.
Czesc, Mam problem z jednym z 3 akumulatorów w kamperze, 2 sa 120Ah wewnetrze i 3ci pod maska 64Ah wszystkie spiete rownolegle oraz podlaczone do paneli fotowolaicznych ktora daja praktycznie zawsze ok 30A Jedna 120stka bardzo bulgocze przy prądzie ładowania 20-30A i to neistety az tak ze wylewa duzo elektrolitu na podłogę przez dziurke odpowietrzającą...
15V ? wysoko, grozi przeładowaniem akumulatora... a czym mierzysz napięcie ? MA to miejsca po przecinku czy tylko 14V, 15 V ? 15V na pokładzie wskazuje na na uszkodzenie regulatora napięcia alternatora... POzdr. J.
2 x TAK. Musisz tylko zwrócić uwagę na fakt, że przekaźniki wysokoprądowe są większe w zakresie mechaniki, co wiąże się z większym prądem cewki. Przelicz, czy nie przekroczysz maksymalnego prądu kolektora tranzystora sterującego.
Jaki masz regulator?
Chyba mam taki regulator (wygląda tak jak na zdjęciu), ale na 10A i jest to regulator PWM. Ja z niego nie korzystam, bo jak sprawdzałem, to chyba więcej z paneli PV wydoję bez niego niż z nim. Wykorzystywałem go tylko do ładowania akumulatora w samochodzie i nie szło przez niego żadne obciążenie, więc tu nie mam żadnych spostrzeżeń. Ja na miejscu Kolegi...
Regulator oryginał Bosch?
Działanie regulatora było prawidłowe, wyższe napięcie ładowania było spowodowane korektami temperaturowymi komputera.
eurotips napisał: Wszyscy milczą jakby zesrali się w spodnie że takie akumulatory wymagają napięcia ładowania 16.2V Upss..... , mocne słowa. :cry: Mógłbyś podrzucić jakiś, konkretny link ?. Nie chciałbym uczyć się na własnych błędach a tym bardziej na cudzych. Było o tym na tym forum w którymś temacie o napięciu ładowania w samochodzie. Z takim napięciem...
Zacisk S, to "sense", informacja dla regulatora o napięciu panującym na akumulatorze. Jak go podpiąłeś przez kontrolkę, to ze względu na spadki napięcia w instalacji alternator będzie przeładowywał
Dziękuję wszystkim za pomoc i sprowadzenie mnie na ziemię. Na razie będzie ozdobą, a w przyszłości coś pokombinuję. Mam jeszcze pytanie techniczne dotyczące regulatora ładowania. Czy jak napięcie jest za wysokie, to regulator je obcina czy np. zmniejsza ale kosztem zwiększenia prądu?
Większość współczesnych regulatorów napięcia ma kompensację temperaturową - im zimniejszy regulator tym wyższe napięcie ładowania (do 15V).
Posiadam jeden panel PV 170W Umpp 35V, Uoc 44.20V oraz regulator 30A max 50V z panelu oraz aku 60Ah 12V. Napięcie mierzone w słoneczny dzień 40-41V na panelu. Pierwszy regulator spalił się (paląc przy okazji kamerę i router). Nowy kontroler (taki sam) podłączyłem bez odbiorników dla próby. Dziś 3ci dzień, mocniejsze słońce i regulator spalony. Jakieś...
Witam. Mam problem z ładowaniem w moim moto, akumulator się rozładowuje. Na wolnych obrotach napięcie na akumulatorze wynosi ponad 14 V na wyższych obrotach spada do jakichś 12,5 V. W service manualu jest napisane, że pomiaru dokonuje się przy 5000 obr/min i napięcie powinno być od 13,5 V do 15 V. Czyli coś jest nie tak, może to być wina regulatora...
(at)Łukasz19981208 Z tym napięciem ładowania akumulatorów ołowiowych są dwa obozy i każdy trzyma się swoich racji. Tu by trzeba było do tablicy przywołać konstruktorów współczesnych akumulatorów i zapytać kto ma rację i dlaczego. Albo by trzeba było zrobić test 5 letni, aby akumulator zaliczył z 1000 cykli ładowanie/rozładowanie. Dwa stanowiska jednym...
Ja osobiście wymieniał bym regulator.
no regulator.
Wymontuj regulator, załączaj ręcznie zasilanie na cewkę wzbudzenia i sprawdź czy alternator ładuje, Przedtem upewnij sie co do jakości akumulatora - jeśli ten jest w stanie złomu to napięcie w instalacji poszybuje wysoko...
Tylko i wyłącznie wina regulatora. Zmień na jeszcze inny.
Jako że mam wielkie zaległości, przeto zapytam - czy ktoś już próbował stosować regulatory napięcia np. L5973D do ładowania akumulatorów? Regulator ma bardzo wysoką sprawność wynoszącą około 90%.
99,9% regulator
hmm może spróbuj podmiany regulatora? Wiadomo prod CCCP
Zabijesz akumulator w zimie, ten regulator co masz jest słaby PWM. Z tego panela wysoko napięciowego w zimie on nie doładuje akumulatora 12V. Podłączając bezpośrednio pod akumulator tracisz wszystkie zabezpieczenia. Ta kamera wyssie go poniżej 10V. Sam pisałeś że były przerwy w pracy kamery.... Zapewne dlatego że bateria była pusta. Po zimie będziesz...
Jestem elektronikiem hobbystą i raczkującym programistą. W moim mieszkaniu własnościowym w bloku w trakcie remontu wykonałem instalację elektryczną w nietypowy sposób; -wszystkie gniazdka 230V mają swój kabelek aż do tablicy; -wszystkie wyłączniki mają swój kabelek aż do tablicy; -wszystkie lampy mają swój kabelek aż do tablicy. Tablica jest częścią...
regulator lub diody albo wszystko razem:)
taki silnik jest małej mocy i prądu do ładowania akumulatora to nie uzyskasz,poza tym jest to silnik wysoko obrotowy.jak chcesz zrobić elektrownie wiatrową to zbuduj ją z prądnicy od malucha albo z alternatora.podłączasz regulator napięcia i jest ok od ok 800 obrotów. Dodano po 2 nie wiem co to jest standartowa bateria 12V więc przyjąłem że chodzi ci...
Witam, Zakupiłem nowy silnik do motoroweru "marki" Moretti 125 poziomy 4t, który rzekomo miał mieć 6 cewek a okazuje się że ma 8. Wszystko było by dobrze gdyby nie to, że posiada 2 przewody żółte czyli jest to cewka bez masowa. Wpiąłem wszystko do instalacji jak również dedykowany regulator napięcia (4-pin). Zakupiłem również nowy akumulator i okazuje...
Witam. Moim skromnym zdaniem regulator zgubił masę. Pozdrawiam.A.
Nie polecałbym łączyć tego diodą, przepływ dużego prądu może zacząć gotować akumulator. Dodatkowo ładowanie i rozładowywanie akumulatora dużymi prądami zmniejsza jego pojemność. Gotowy regulator, albo jak się trochę znasz to oszacuj maxymalny prąd płynący(gdy będzie największa różnica potencjałów akumulatorów) przez bocznik/opornik wysoko prądowy. I...
Napięcie łądowania jest uzależnione od temperatury i przy -20'C może osiągać 14,7V. Zależność ta jest zaszyta w regulatorze.
Proszę bardzo . Rozebrałem starą wieże Sony i miała kilka silników . Pisało że ogólnie ma na wyjściu 100 W. A oto dwa silniczki połączone razem pod panelem słonecznym wysoko-napięciowym . I wyjście z silników idzie do regulatora PWM i dalej na akumulatory. Ładowanie jest :) Ale o tej porze nie mam już nawet 1 ampera. Ale ładnie chodzą :) http://obrazki.elektroda.pl/4634522200_1...
Do dwóch paneli używałem regulatora Lumiax MPPT MT3010 BT 30A 12V/24V oraz sprzęt wyżej wymieniony. Akumulatory masz połączone po dwa równolegle i to spięte szeregowo, żeby mieć 24V. Taki bank aku potrzebuje więc odpowiednio: ładowanie 0.1C --> 20A prądu ładowania ładowanie 0.25C --> 50A prądu ładowania Dwa panele opisane panele przy regulatorze Lumiax,...
1. Taniego a dobrego regulatora ładowania akumulatorów, najlepiej z opcją "wpięcia" również turbiny wiatrowej. 2. Taniego inwertera, który udźwignie przez 3 min. 1500 W (czajnik, wiertarkę itp.). 1. do Kanek 120W potrzeba regulatorów MPPT z wejściem wysokonapięciowym . Potrzebujesz 30A regulatora z realnym MPPT. Najtańsza fabryka = 600zł Jak poszukasz...
W skuterach nie ma prądnic takich jak w CZ 175. Na początek sprawdź, czy nie świeci Ci się cały czas światło STOP, bo moc żarówki przekracza moc ładowania akumulatora. Żarówki nie przepalają się przy mniejszej mocy obciążenia (np. na światłach pozycyjnych)? Wymieniałeś ostatnio regulator napięcia? Niestety jakość zamienników w ostatnich latach mocno...
Jedyne co mogę zrobić to zdjęcia tego mechanicznego regulatora. Nie wiem, czy to 2 elektromagnesowy czy jeden. Powyżej 2000 rpm lampka ładowania gaśnie- więc wzbudzenie jest. Wiec nie ma niezbędności, aby go wyrzucać- uszkodzenia nie ma. Kupiłem nieopatrznie (przy innych potrzebnych zakupach) ten chiński wynalazek- miał poprawić ładowanie na niskich...
czyli na każdy aku 100ah 12v można liczyć 10a obciążenia maxymalnego To takie bezpieczne założenie, oczywiście chwilowo można mocniej obciążyć (minuta, dwie) bez uszczerbku dla akumulatora. Trzeba to jednak sprawdzić w dokumentacji konkretnego typu akumulatora. z tym systemem 48 troszkę ciężko moze byc w obecnej sytuacji bo boję się zacienionych paneli...
http://obrazki.elektroda.pl/2930529300_1... Pokazały się ostatnio tanie panele CIGS w cenie 1/3 paneli poli/mono krystalicznych. Ale są wysoko napięciowe co powoduje że bezpośrednie podłączenie ich pod akumulator spowoduje oddanie tylko 15 -18W zamiast 80-90W. Zresztą każdy panel powinien pracować z regulatorem MPPT bo traci się do...
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
Sprawdz jeszcze ile ładuje bez wpietej wtyczki w regulator
To ja może się coś zapytam jaki inni nic nie pytają ani nie komentują. Czy sterowanie jest oparte na jakimś procesorze czy jest zrobione w inny sposób ? Dla mnie jest to ciekawa koncepcja. Chciałbym sobie coś podobnego wykonać ale w sieci nie mogę znaleźć przykładowych rozwiązań dla paneli wysokonapięciowych, jak już coś jest to dla niskonapięciowych...
prawdopodobnie masz uszkodzony regulator napięcia
Mam jeszcze jedno pytanie, czy jeśli do takiego panele i akumulatora dam regulator 30A to będzie to działać czy taki regulator musi mieć wyższe napięcie żeby się uruchomić?
Witam ponownie ! Zamontowałem zewnętrzny regulator napięcia dla 7Amp wirników z wyjściami IASF - taki jak na zdjeciu powyżej 234165. Podłączyłem wg posta: http://www.naxja.org/forum/showthread.ph... tzn. F - idzie na wirnik A - idzie na + po włączeniu stacyjki S - z obwodu akcesoria - napięcie w nim jest po włączeniu...
Słusznie, objawy zbyt wysokiego napięcia ładowania wskazują na regulator napięcia. Jednak jeśli to jest regulator z wejściem "sense" (dodatkowy przewód z zasilaniem po stacyjce) to koniecznie trzeba sprawdzić czy dochodzi nim napięcie. Brak napięcia na sense powoduje brak działania układu regulatora i podniesienie napięcia ładowania.
Kolo9 w twoim przypadku złe wnioski wysówasz , masz proble,m albo z bilansem albo z idle poborem. Masz poprawne ładowanie. Jemu chodzi o podniesienie napięcia ładowania ponad "ustawowe" 14,4V, akumulatory Ca "lubią" nieco wyższe. V.
Akumulator, po przykładowo kilkakrotnym rozruchu ma po uruchomieniu silnika tak duże zapotrzebowanie na energię, że alternator nie jest w stanie zabezpieczyć na biegu jałowym dostawy prądu na poziomie kilkunastu amper. Owszem, ładuje zaraz po uruchomieniu silnika, ale na pewno nie z pełną mocą. Odnośnie napięcia: 14,5 na pewno jest za wysoko (to takie...
Mamy pomysły... 1. Sprawdź woltomierzem ile ma faktycznie akumulator i czy to samo pokazuje napięcie regulator 2. Sprawdziłeś jakie ma ustawienia ładowania? 3. Jeśli są za wysokie lub standardowe to je obniż o tyle o ile zawyża.
Jak system typowo na aku to tylko polikryształ albo mono. Bo regulatory ładowania mają później problemy z wysokimi napięciami albo są bardzo drogie.
Tylko mostek jak napisał Motronic do wymiany cały, regulator 14.7V wskazuje na dobry.P
Tylko należy zwrócić uwagę, że dotyczy to on-grid, przy off-grid nadal inwerter blisko domu/rozdzielni głównej. Przy off grid mamy regulator ładowania akumulatorów i wyższe napięcie po stronie DC. Czyli ta sama sytuacja - przesyłamy na długich odcinkach jak najwyższe napięcie. np 50V DC aby skrócić grube kable akumulatorów 12 lub 24V. Potem jak najbliżej...
Z tego, co kojarzę, w tańszych transformatorowych prostownikach układ regulacji prądu jest zrealizowany na triakowym regulatorze mocy po stronie pierwotnej. Akumulatory AGM mają inną charakterystykę ładowania, łącznie z wyższym napięciem końcowym. Fakt, wymienić amperomierz i śmigać. ;) Ta pomarańczowa kostka wygląda na bezpiecznik automatyczny/resetowalny.
CIGSy żadnych cisgów, kup mono albo poli jak największej mocy w tych samych wymiarach, ale może być problem z montażem, może takie giętkie ale tu znowu duża kasa za małą ilość prądu. A do aku możesz podłączyć alternator,panele, elektrownie wiatrową. Problem z napięciami na bateriach bo każda bateria ma inne, do takich LiFePO4 przy ładowaniu z alternatora...
Dowolny z parametrami napięcia i natężenia wyższymi niż posiadamy panel. Na allegro tego pełno.
Moje pytanie: czy to może być wynik uszkodzenia elektroniki w wyniku braku ładowania w momencie uszkodzenia regulatora alternatora, czy też wynik wyższego niż wcześniej poziomu ładowania? Czy da się to jakoś skalibrować programowo, czy trzeba naprawiać licznik? Alternator sam demontowałeś czy dałes auto do "usługi kompleksowej"? Ten "wyższy poziom...
Pamiętaj, że napięcia przy ładowaniu aku 24V kwasowych mogą sięgać do około 29V, więc panele o Umpp ~34V byłyby tu OK, a do tego regulator mppt o odpowiednim prądzie ładowania / zasilania obciążenia. Panele łączone równolegle (z diodami i zabezpieczeniami), o sumarycznym prądzie Impp odpowiednim do jakichś 0.8 * max prądu ładowania, wynikającego ze...
Najbardziej prawdopodobne jest to że masz wadliwy regulator bo napięcie początkowo jest ok więc jest raczej dobrze podłączony. Zbyt wysokoie napięcie wskazuje prawie w 100% na regulator. Kontrolka może być spalona albo nie podłączona. Możliwe jest też zwarcie między zwojowe w wirniku i za duży prąd uwala regulatory.
Udało się Koledze rozwiązać ten problem?. Rozwiązania są dwa - albo zakup akumulatora "Ca" albo wymiana regulatora.
marcinbbb agregat prądotwórczy mam diesel strasznie głośny i w 20min akumulatora to ja za wiele nie podladuje, ale co prawda rozważam kupno dodatkowego panela/paneli i akumulatora lecz to się wiąże też z wymianą regulatora ładowania, więc koszt byłby znacznie wyższy niż turbina wiatrowa.
Ale panele generalnie łączymy szeregowo... Ja mam na myśli falowniki hybrydowe z regulatorami ładowania do AKU. Spora ilość ma regulatory PWM, które wymagają niskiego napięcia właśnie rzędu 30-40V, aby móc pracować najbardziej efektywnie. Wyższych napięć 120-300V DC potrzebują takie, które mają regulatory ładowania MPPT. To jednakże nie zmienia tego...
Potrzebujesz regulatora ładowania współpracującego z PV, takiego lepszego na wyższe napięcie, na przykład firmy Tracer. Podłączenie bezpośrednie nic nie da.
Jakby ktoś nie wiedział- to jest Polska. Jak producenci napojów ominęli ustawę cukrową produkując napoje z 20% zawartością soku owocowego (20 litr soku na 1000 litr wody) to energetyka znajdzie sposób żeby nie dopłacać do prosumentów. Wprowadzanie do sieci mocy biernej pojemnościowej, niedokładna sinusoida, podwyższanie napięcia w sieci i podobne będzie...
regulator ładowania hybrydowy regulator ładowania paneli regulator ładowania wiatrowa
generator funkcyjny kupić rozebrać konica myjka ultradźwiękowa zasilanie
president herbert odblokować radio alpha
Kontrolki na obrotomierzu Renault Mascott 3.0 Serwery serwisowe Mercedes-Benz - dostęp i aktualizacje