Promienniki podczerwieni maja różne rozwiązania, w przypadku tych konstrukcyjnie podobnych do żarówek sterowanie grupowe z niską częstotliwością (miganie) pewnie nie wpłynie pozytywnie na trwałość, to chyba jedyny "problem" jaki przychodzi mi do głowy. Każda grzałka oporowa czy żarówka ma charakter rezystancji i sterowanie jej triakiem czy to fazowo...
Regulator nie obsługuje żarówek LED. To już wiemy. Dokładniej. Jakiej marki jest ten regulator (albo gdzie go nabyłeś)?
Nie kojarzę tego hujsunga, ale po kolei: Brak „prądu” — uszkodzony akumulator. Odpalenie na pych i zagotowanie akumulatora — nie wiadomo czy przez wysokie napięcie ładowania czy przez zwarcie wewnętrzne w akumulatorze. Fakt jest taki, że nie należy uruchamiać silnika bez podłączonego akumulatora lub z uszkodzonym akumulatorem, gdyż regulator może zwariować...
Witam Jest tego w tej chwili cała masa. Na elektrodzie znajdziesz nie jedno rozwiązanie, użyj przycisku SZUKAJ. Dla zachęty przykładowy sterownik: Wybrane parametry: płynna regulacja obrotów w zakresie 5 - 95 % maksymalne obciążenie - 2,5 kW niski poziom generowanych zakłóceń układ miękkiego startu układ detekcji przeciążeń może pracować jako ściemniacz...
Witam Nie koniecznie potencjometry są uszkodzone a obydwa obwody nie regulują jasnością żarówek ? Regulator produkcji chińskiej raczej więc może z kupieniem drugiego będzie problem . Zrób prowizoryczny układ na stole podłącz żarówki. To nie wiem czy dobrze rozumie 1 żarówka świeci non stop a druga jest regulowana ? Pozdrawiam
Trzy sposoby: 1. Transformator 100-110VAC/500VA, z tego prostownik i zasilać 8 żarówek szeregowo przez regulator tyrystorowy. 2. Transformator 50-55VAC/500VA, z tego prostownik a zamiast tyrystora - układ z regulacją PWM zasilający równoległe 2 gałęzie po 4 żarówki szeregowo. 3. Transformator 100-110VAC/500VA ale zasilany z regulatorem na triaku szeregowo...
Zastanawia mnie, czy założenie diod zamiast zwykłych żarówek miało na to jakiś wpływ? To jest kwestia mocno dyskusyjna, ponieważ alternatory i regulatory napiecia w motocyklach pracują i tak na pełnym obciążeniu. Czy może mieć to związek z tym, że zamiast żarówek w światłach drogowych i postojowych mam włożone diody? Nie jest to dopuszczalne w kwestii...
gandrzejan, gdybyś zdał sobie sprawę z bzdury jaką napisałeś w pierwszej części swojej wypowiedzi to byś się rozpłakał, czy ze śmiechu czy z goryczy to już nie wiem. Problemem jest zła praca układu ładowania, pewnie regulator napięcia. Mała uwaga-żarówki 100W nie są dopuszczone do ekploatacji!
Dla pewności odłącz regulator napięcia (znajduje się pod przednią czachą, jest możliwość włożenia ręki od strony przedniego koła), włącz światła, uruchom silnik uważając z dodawaniem gazu. Jeśli regulator jest uszkodzony, to teraz światła powinny świecić ostro bez ograniczania napięcia (dlatego uważać z obrotami, bo żarówki się przepalą). Często w chinolach...
Stator kupiłeś nieoryginalny, tzn. przeznaczony do chińskich skuterów 2T. Nawet nie zastanawiałem się że mogą mieć inny pinout w kostce od alternatora. Zamień miejscami przewody w kostce od strony statora: biały oraz zielony. Przewód biały ma łączyć się z przewodem pomarańczowo-biały instalacji elektrycznej. Przewodu zielonego od statora nie potrzebujesz,...
Wydaje mi sie, ze pomysł z opornikiem to najgorszy możliwy, bo moc tego opornika i ilość ciepła jaka sie w nim wydzieli będzie duza (sama żarówka 100 Wat przy 12 V to prad ok 8,5A ) Myślę, ze lepiej jest pojsc w regulator PWM (taki jak do regulacji obrotów silnika prądu stałego 12V), kosztuje paręnaście złotych , masz regulacje świecenia i moc strat...
Regulator mocy ma jak najbardziej sens. Zwykły ściemniacz do żarówek jest też regulatorem mocy. Może mam złe nawyki z dawnych lat (nie "słyszało" się wtedy o stacjach lutowniczych) ale właśnie używam takiego ściemniacza. Jest zabudowany w specjalne pudełko z gniazdem do włączenia lutownicy. Prosto, tanio, i łącznie z miedzianymi grotami zdaje egzamin....
A może szeregowo bez transformatora tylko sam prostownik? Jaki proponujecie prostownik?(12V) Żarówkom prostownik jest zbędny. Rownie dobrze świecą zasilane prądem przemiennym. Jaki proponujecie Regulator?PWM? Są różne na allegro sciemniacze/regul obr silnika/ ale na 230V Najtańsza opcja: dwadzieścia (jednakowych!) żarówek szeregowo, do tego regulator...
Dobra mniejsza o ten pomiar.... (może być zwykły multimetr z zakresem amperomierza do 10A) regulator osobno ładuje akumulator i osobno zasila obwody oświetleniowe.. nie wymieniałeś żarówek na mocniejsze ?? Jeżeli nie to masz do przeglądu klosze lamp i włącznik oświetlania , gdzieś tam musi być zwarcie.. jakiś latający "styk" który robi to zwarcie.
Wg. mnie: 1. Dioda ZD1 powinna być 16V minimum 0.5W. 2. Dioda ZD2 powinna być 6.8V minimum 0.5W. Uwagi: Napięcie do jakiego naładuje się aku bardzo zależy od egzemplarza i temperatury tyrystora. Można zacząć próby od diody 15V. Dla "regulatora" mocy świateł sprawa jest bardzo śliska. Pomiary multimetrem nic nie dają. Dużo zależy od mocy i charakterystyki...
W Clipie ?Czy chodzi o komputer samochodu ?Musze zajrzeć do instrukcji Clip to komputer serwisowy do Renault. Zapytaj czy mają w pobliskim warsztacie, wyłączą Ci automatyczne włączanie żarówek za 30zł. Musisz wyłączyc automat, żeby założyć ten regulator pwm. Czyli jakie ? Mam od roku Osram Night Breaker, nie narzekam, nawet trochę lepiej świecą. Nie...
Napiecie na żarówkach im wyższe tym jaśniej swiecą z tym że regulator utrzymuje je w granicach 14,4V bo wyższe żarówki spali i nie tylko żarówki. Kontrolowanie napięcia to zbędna rzecz moim zdaniem. Maksymalna moc żarówek dla cieniaka to 55W ( oczywiście halogeny), poznałeś już co mogą narobić żarówki za dużej mocy. Skupiłbym się raczej na reflektorach,...
popatrz tu na elektrodzie lub wpisz w "google" temat np.regulator jasnosci zarówki dostaniesz mnóstwo linków.Do zwykłej zarówki wystarczy regulator na triaku czy tyrystorze, do zarówki zasilanej pradem stałym regulator napiecia do halogenów istnieje jeszcze inny układ.Sposób regulacji moze byc rózny od potencjometru suwakowego czy obrotowego poprzez...
FOX DOUBLE LED - kupiłem go, ale on się chyba nie nadaje, bo steruje oświetlenia LED 12/24V a mi chodzi o zwykłe żarówki LED'owe z gwintem E27 Dla tego pytałem o typ żarówek jaki chcesz wykorzystać. Te są na 230V co wybrałeś tak więc FOX DOUBLE musisz zwrócić. Raczej trzeba kupić taki: Link zgadza się? Ten nie ma ściemniania. I działa z łącznikami...
Witam, kiedyś sprawdzałem zasadę działania w/w regulatora i wg moich wniosków jak kolega pisze napięcie na szczotkach jest w granicach około 6-8V i prądzie około 0.2A więc powoduje słabe świecenie żarówek podłączonych do szczotek gdzie napięcie spada do około 2V po podaniu obciążenia. Jednak można było obojętnie co odłączać i regulator startował. Więc...
kup regulator napięcia--tz. ściemniacz oswietleniowy--koszt 30-50zł--mocy 400W--BĘDZIESZ miał prawie płynną regulację napięcia--temperaturę ustawisz jaką chcesz--żywotność żarówek będzie dużo większa--nawet 10-krotnie... pozdrawiam********
Jest tam taki regulator napięcia? https://obrazki.elektroda.pl/5419989000_... przeważnie się palą...
Mam założony regulator PWM na światła mijania. Włącza on światła automatycznie po rozruchu silnika i wysterowuje żarówki do świecenia z moca około 60 % jasności normalnie włączonej żarówki. Układ zrobiłem jakieś 3 lata temu. Pierwotnie miał pracować tylko zimą, ale po włączeniu go został załączony już na wszystkie pory roku :). Co do trwałości żarówek...
Ratuje cię tylko przezwojenie cewek magneta na 12 V i zmiana żarówek ale muszą być tej samej mocy . Lepszym rozwiązaniem było by założenie akumulatora 6 V , zbudowanie mostka diodowego oraz założenie regulatora napięcia na max. 7.2 V . Przy zapalonych światłach ładowanie będzie znikome . trzeba wtedy trzymać wyższe obroty silnika . A i jeszcze jedna...
To rozwiązanie jest dedykowane - ciężko przewidzieć, jak zachowa się prądnica w Twoim motorze. Ale, raczej nie powinno być problemu. Najprawdopodobniej jednak mostek Graetz'a i tyrystory wymagać będą radiatorów. Połączyć oba układy możesz (patrz jednak uwaga o możliwych zakłóceniach, niżej), ale ryzyko niedoładowania akumulatora (kiedy już minie wiosenny...
Hmm, ale w silniku Minarelli RV ani w ramie nie masz tulei gumowych? Niemożliwe aby silnik "kopał" podczas pracy. Masa dodatkowo jest połączona poprzez przewód biały ze statora oraz przewód wyprowadzony z modułu zapłonowego (do ramy). Jeśli światła nie świecą jak należy, sprawdź: - Moc żarówek i czy nie są one np. na 6V; - Czy regulator napięcia nie...
Wychodzi ci napięcie zmienne , przyjrzyj się temu regulatorowi 3 fazowemu odetnij jedna fazę i juz masz taki jak potrzebujesz
Użyj dowolnych żarówek na 12v (do ok. 20W) -cewki na magnecie mogą wyprodukować więcej niż 12V i po co tracić droższe .W ten sposób sprawdzisz ładowanie do elementu -prostownik.
Zmierz napięcie na akumulatorze. Jeżeli wzrasta ponad miarę lepiej nie używaj skutera. Nadmierny wzrost napięcia może uszkodzić inne elementy elektryczne lub elektroniczne (moduł zapłonowy, cewkę zapłonową itp.) Jeżeli padł regulator napięcia to żadnym opornikiem albo diodą Zenera nie poradzisz na problem
Motocykl posiada elektrostarter i akumulator, czy tylko i wyłącznie kopstarter? To jest oryginalne EC, czy SM, czy może EC przerobione na SM? W zależności od wersji i od tego czy pojazd posiada rozrusznik elektryczny zależy też jaką posiada instalację elektryczną, alternator i regulator napięcia, a czasem także i moduł zapłonowy. Stator wygląda na wersję...
Nie trzeba żadnego trafa. Nawet się nie da. Trzeba zastosować zespół przekaźników, bo: oryginalnie w maluch prąd na światła idzie sobie drogą: akumulator -> stacyjka -> wyłącznik świateł -> przełącznik zespolony pod kierownicą -> skrzynka bezpiecznikowa -> żarówki. Długa ta droga i każdy styk powoduje spadki napięć. Szczególnie ten zespolony pod kierownicą....
Jedna, tylko jedna cewka, mam niby jeszcze wyżłobione wejścia na drugą cewkę Ale jej nie mam Albo to diesel, albo to cewka od zapłonu. Pierwsza opcja jest mało realna - gdzie wchodzi przewód od świecy zapłonowej? Wcześniej nie było regulatora, chciałbym założyć żeby zasilić lampkę. Czyli rozumiem to był jakiś "motór" off-roadowy (marka? model?) bez...
Chodzi mi tylko o zdobycie wiedzy na temat działania gerzałek. Na początek chciał bym podłączyć 2 metry drutu oporowego (1mm) pod 230V bez użycia transformatora i chce dowiedzieć się czy moge to zrobić. Nie chce zmniejszać zużycia prądu tylko moc grzałki, na tyle żeby drut się nie przepalił i żeby nie wywalało mi korków (16A) ,może regulator oświetlenia...
Cześć! W skutek uszkodzenia regulatora napięcia - alternator dawał 16,5V-17V "wygotowalo" z akumulatora elektrolit - właściwie zupełnie :( wlewałem i wlewałem chyba z 2 litry wody destylowanej (aku 125Ah 900A) Niestety po tej operacji aku nie "trzyma" - po naładowaniu pali od strzała ale nastepnego dnia 10,5V i nie ruszy rozrusznika - po pół godziny...
Zwykle taki konwerter zbudowany jest w oparciu o triak. To element, którego przewodzeniem można sterować podając mu impuls na bramkę. Jeśli ma zmniejszyć napięcie to włączany jest z opóźnieniem w stosunku do przejścia sinusoidy przez 0. Skutek jest taki, że część przebiegu jest omijana a druga część (po włączeniu triaka) spożytkowana na zasilanie urządzenia....
Skoro światła są z akumulatora, to nie może występować rezystor świateł, a jedynie rezystor automatu ssania. Regulator napięcia musi być odpowiedniego typu (tzw. "dwufazowy"), nie można przypadkiem założyć regulatora przeznaczonego do instalacji ze światłami z alternatora. Tak samo stator musi mieć jedno uzwojenie ładowania (bezmasowe), nie można założyć...
Wsadziłem tam teraz wszystkie rezystory 0,6W metalizowane. Chciałbym się upewnić czy one na pewno są 0,6W? Wymiary i kolory obudowy zgadzają się z tym http://www.nikomp.com.pl/opisy/RP000/RPN... Jednak tych samych wymiarów są 0,25W. Dlatego, że są to rezystory metalowe, czyli napylone metalem (metalizowane) i to bardzo cieńką warstwą. Wcześniej...
Ja raz tak miałem a kiedy podłączyłem żarówkę to to napięcie rosło do 220V. Wszystkie sprzęty działały. Było masę elektryków ale jeden porozbierał skrzynki i sprawdził co siedziało. Otóż po drodze miałem regulator na triaku i on jak nie był obciążony to dawał małe napięcie właśnie 175V. Teraz zaciekawiło mnie kiedy elektryk powiedział mi że poprzedni...
Witam. Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. To chyba z lekka przesada, bo w tym obwodzie to nie jest możliwe, niestety. Powodem przepalania się żarówek, jest zwyczajnie źle dobrany magnes trwały...
Nie potrzeba. Wstaw odpowiedniego P-MOSA i będzie dobrze. Tyle, że max. będziesz miał tam, gdzie teraz min. na potencjomertrze To nie wystarczy, bo raz, że NE555 pracuje z obniżonym napięciem, a dwa, że napięcie na wyjściu NE555 w stanie wysokim nie sięga napięcia zasilającego. d3lta - w miejsce istniejącego tranzystora N-MOSFET wstaw zwykły bipolarny...
Oświetlenie tutaj nie jest zasilane z akumulatora, lecz z alternatora. Co ma piernik do wiatraka? To ma piernik do wiatraka, że autor nie potrafi posługiwać się miernikiem i na wyniki jego pomiarów należy patrzyć przez palce. Standardowe rozwiązanie w skuterach - regulator AC/DC jednofazowy, on nie ma prawa się spalić. A jednak się uszkadzają. A już...
przyjmuje parę żarówek to ok 10W 10W działające od 4 h do 6 h łącznie to 10W/12V=0,84A 0,84A x 4h = 3,36 Ah 0,84A x 6h = 5,04 Ah 0,84A x 10h = 8,40 Ah 20W/12V= 1,67A 1,64A x 4h = 6,68Ah 1,64A x 6h = 10,02Ah Akumulator 12V - 24Ah wystarczy do takich obciążeń kontroler ładowania max 10A ładowanie ale z tego panela ok 1 A 6-8 h ładowania to co w nocy wyświecisz...
Sprawdź jakie masz ładowanie na alternatorze. Możliwe że poleciał Ci regulator napięcia i masz za duże napięcie. Często właśnie przy walniętym regulatorze padają żarówki.
W najgorszym przypadku zamontować jakiś przyzwoity regulator oświetlenia i odpalać wszystkie 6 żarówek jednocześnie z możliwością regulacji mocy oświetlenia.
Witam. Chciałbym zbudować regulator PWM do regulacji oświetlenia żarówek na napięcie stałe 12V, regulator ten ma być zbudowany wyłącznie na elementach dyskretnych . Chciałbym się dowiedzieć, czy możliwe jest zrobienie takiego regulatora. Pytam dlatego, że w sieci znalazłem regulatory PWM na NE555 lub wzmacniaczu operacyjnym.
http://obrazki.elektroda.net/0_125787664... Opisana tu iluminofonia powstała na podstawie opisu w „Radioelektroniku” 7/88 i o ile dobrze pamiętam był to projekt oparty na projekcie z jakiegoś bułgarskiego czasopisma dla elektroników. Ta konstrukcja iluminofonii w porównaniu do ówczesnych konstrukcji miała mieć większą dynamikę zapalania...
alternator, regulator szukaj w nim przyczyny
http://obrazki.elektroda.pl/7318492700_1... Witam Tym razem prezentuję proste urządzenie, które z założeń ma służyć do regulacji mocy lutownicy z popularnego serwisu aukcyjnego za kilkanaście zł, którą o dziwo lutuje się zadowalająco. Jest ona zasilana napięciem 230V. Schemat nie jest estetyczny, gdyż powstał tylko po to aby zrobić...
Oświetlenie jest zasilane bezpośrednio z alternatora, jest to prąd przemienny i nie mogą być stosowane zamienniki LEDowe. Przepalanie tradycyjnych żarówek z tyłu może być spowodowane nadmiernymi wibracjami pochodzącymi od silnika. Nie jestem pewny, czy w WR był stosowany wałek wyrównoważający. Jeśli jest, to musisz zwrócić uwagę na to, czy jest on prawidłowo...
Na akumulatorze napięcie dochodzi do 16V, na światłach z przodu przy wyższych obrotach tylko 10V. Niestety nie mogę przetestować sposobu z żarówkami mniejszej mocy. Regulator ma dobrą masę (0ohm). Na żarówkę rejestracji dochodzi całe 12V. Pytanie brzmi, jakie wartości powinny być na stykach regulatora? Zauważyłem również, że z czasem na przednie lampy...
regulator kilku żarówek oporność żarówek przygasanie żarówek
gniazdo klawiatura laptop wymiar litraż triak bosch
zmywarka bosch programy oczyszczacz powietrza schemat
Brak reakcji kontrolek w myjce ciśnieniowej Kärcher Mocowanie magnesów stałych na wirniku aluminiowym w generatorze