Promienniki podczerwieni maja różne rozwiązania, w przypadku tych konstrukcyjnie podobnych do żarówek sterowanie grupowe z niską częstotliwością (miganie) pewnie nie wpłynie pozytywnie na trwałość, to chyba jedyny "problem" jaki przychodzi mi do głowy. Każda grzałka oporowa czy żarówka ma charakter rezystancji i sterowanie jej triakiem czy to fazowo...
(at)entermen, wg mnie, jeżeli sprawdzasz tak jak na rysunku w poście #19, to źle to sprawdzasz. Powinieneś sprawdzić ja się zachowuje żarówka podłączona pod skrajne (zewnętrzne) piny wtyczki. Przy sprawnym regulatorze, żarówka powinna się zapalić po naciśnięciu regulatora i jasność jej powinna rosnąć w miarę zwiększania nacisku.
Regulator nie obsługuje żarówek LED. To już wiemy. Dokładniej. Jakiej marki jest ten regulator (albo gdzie go nabyłeś)?
Zasilaczyk i sprawdzamy regulator. Żarówka na szczotki i sprawdzamy napięcie włączenia prądu wzbudzenia i napięcie wyłączenia. kolego, piszesz w dziale "elektryka samochodowa", pewne minimum wiedzy jest wymagane! Poza tym co znaczy, że tamten miał stare szczotki? Ilez to roboty wlutowac nowe, np z malucha (rozmiar poprzeczny 4x7mm)?
Po pierwsze skutery Longjia mają zmieniony pinout w regulatorach i trzeba na to zwrócić uwagę. W dużych Longjiach jest dokładnie tak jak na rysunku poniżej, ale w małych nie pamiętam czy zaglądałem sprawdzić, czy jest tak samo. http://www.motelek.net/schema/spannung/r... Teraz masz dwa rozwiązania. W pierwszym kupujesz oryginalny regulator...
A jak można sprawdzić regulator? http://obrazki.elektroda.pl/4227352300_1... do szczotek podłączasz żarówkę np 5W. Jeśli napięcie zasilające będzie niższe niż ma utrzymywać regulator to żarówka świeci, jeśli podkręcisz zasilaczem więcej niż regulator ma utrzymać to żarówka zgaśnie.
Zwarcie w regulatorze skoro przepala żarówkę to produkcja jest i ma moc, wiec wymienić na sprawny regulator. Czy ty czasem biegunów nie pomyliłeś?
Chyba raczej tak, tylko na wyłączonym silniku nie wiem czy nie popłynie za duży prąd wzbudzenia... http://obrazki.elektroda.pl/5748012600_1... Żeby sprawdzić regulator, potrzebujesz żarówkę 12V/2W i zasilacz regulowany - podłączasz + zasilacza do zacisku 15 regulatora, - na masę regulatora, a żarówkę włączasz między masę a zacisk 67...
Witam, mam problem z głowicą ruchomą LED (oświetlenie sceniczne). Problem polega na tym że lampa led 200w się przepaliła w 3sztukach głowic (z 4 szt.,) w ciągu dwóch tygodni a nie były użytkowane równomiernie. Zamówiłem nowe ledy z takimi samymi parametrami. Rozbierając głowicę stwierdziłem że mogło się to wiązać z starą termopastą, jednak podpinając...
Mam taki problem, raz jechałem i padły mi żarówki. Poszła mijania, pozycyjna tylna w skuterze Romet 727 2008. Jak je odpalam, to się żarzą, nie świecą. Kupiłem nowy regulator napięcia i żarówki, dziś je założyłem i jest to samo, żarzą się tylko. Wiecie, co może mu być? I ile serwis takiego czegoś może kosztować?
Witam, od razu zaznaczam, że nie jestem fachurą w tej dziedzinie. Chciałbym zmontować układ do regulacji np. żarówki, czyli najprostszy jakiś generator na NE555 + optotriak. I tu pytanie, czy to w ogóle jest możliwe?...
Witaj, elemenyt RC powinny uspokoić to ,100om szeregowo z 100nF , równolegle z obciążeniem .Pozdr
Sprawdź połączenia regulatora z resztą instalacji. Zrób pomiary napięć na żarówkach i na aku.
Witaj, obecnie prąd to 18A przy tych 4 żarówkach. Wywal ten regulator trafo dostaje w du... .Prosty test podłącz żarówkę 100 W i regulator na max zobacz jakie jest napięcie i jaki prąd pobiera żarówka, teraz ta sama żarówka i skręć do minimum Zobaczysz jak spodnie napięcie .Do poprawnego ładowania akumulatora napięcie 14,4V A i jeszcze jedno proponował...
Żarnik odparował i osadził się na szklanej bańce. Być może uszkodzony regulator napięcia.
Może, jak najbardziej.
Palą się od świateł drogowych, zasilanie świateł idzie równolegle z regulatorem, żarówki na 12V, na poprzednim regulatorze przy maksymalnych obrotach napięcie wynosiło aż 60V. Światło tylnie zrobiłem "na sztukę", czyli podpiąłem kabel światła tylniego pod światła przednie, ale odziwo drucik w tylnej żarówce jeszcze istnieje (zapewne nie na dlugo). Dzisiaj...
Witam Udało mi sie uzyskać w miarę płynną regulacje na podanym przezemnie wyżej schemacie PC817 zastoswałem gdyż był pod ręką a PC814 jeszcze nie dotarł Ale docelowo chciał bym zastosować ten drugi zmieniłem też program teraz procedura przerwania i timera wygląda następująco [syntax=vbnet] $regfile = "m32def.dat" $crystal = 16000000 $hwstack = 128 $swstack...
Po włączeniu stacyjki na żarówce pojawia się +12V z tej żarówki idzie na regulator napięcia bezpośrednio . Bez tej żarówki brak będzie ładowania tak jest zrobione w większości pojazdów
Dobrze że zamontowane altereaktor, gdyż Prądnica to już przeżyjesz. Ma mniej mocy niż alternator, i jest bardziej awaryjna.Przy alternatorze można podłączyć więcej odbiorników (dodatkowe światła i.t.p).Jeżeli tylko ma się pieniądze (nie każdego czasem stać na taki wydatek ),to jestem na TAK , nie mieć kłopotów z odpaleniem, bo akumulatory niedoładowane,lub...
Dobra jeszcze raz. Sprawdź zawór regulacji ciśnienia multimetrem,porównaj ze starym .Nie tylko rezystancja ale i na zwarcie do masy. Sprawdź wiązkę ,do regulatora ,najlepiej żarówka na przejście i koniecznie na zwarcie do masy. Odłącz przy tym zasilanie od auta /ECM. Bo, błąd mówi że przerwa w obwodzie ,ale też może być to uszkodzenie samego zaworu....
A nie ma zwarcia przy blaszkach kontaktowych obsadki żarówki? Wyjmij żarówkę i popatrz dokładnie, może blaszka od pozycji gdzieś dotyka do masy?
Wklej schemat tego regulatora wraz z wartościami elementów.
Sprawdź żarówki, regulator na jakie jest napięcie czy pradnica ew alternator . Nie wiem czy rok coś zmieniał ale instalacja była tam 12v
Tak to powinno wglądać, czyli dokładnie tak, jak na Twoim rysunku. http://obrazki.elektroda.net/100_1266782...
Na szwankowanie regulatorów triakowych przy zasilaniu odbiorników czysto indukcyjnych jest metoda - równolegle z silnikiem podłączyć żarówkę.
Jest to regulator elektroniczny współpracujący z alternatorem typu A 115-43. Schematem nie dysponuję. Sprawdzić można następująco: - wymontować regulator - zbudować obwód (+)zasilacza regulowanego>zacisk (D+) - zacisk szczotki>mała żarówka>(-)zasilacza - do regulatora podać na obudowę (-)zasilacza - zwiększać napięcie zasilacza, do napięcia około 14..14,7...
O to właśnie chodzi, ma ona pokazać, że regulator każe grzać. Czyli jedyne, co mi będzie potrzebne, to te regulatory i żarówki?
Witam !! W zasadzie powinien wystarczyć zasilacz regulowany w zakresie 10V - 16V i żarówka 12V / 21W. W przypadku regulatora zespolonego (wszystkie zachodnie) żarówkę podłączyć do szczotek, minus zasilacza do śrubki masowej a plus do "języczka" który styka się z blaszką wewnątrz alternatora. Przy regulacji napięcia w zasilaczu żarówka powinna zapalać...
Bedzie ci tak długo palił HOT'a jak długo nie naprawisz regulatora B+. I żarówka w miejsce HOT tego nie zmieni. Masz w dalszym ciągu uszkodzenie w regulatorze na 2SJ449 - prawdopodnie uszkodzone elementy w bramce tego tranzystora lub zwarte trafko sterujące tym tranzystorem. Jako pierwszy element wymień diodę zenera - ok. 15V.
Drogi kolego zwykły potencjometr, i jak na nim jest napisane 50 KOhm nie będzie działać jako regulator jasności dla zwykłej żarówki. Można na jego podstawie zbudować regulator ale w oparciu o mały wzmacniacz tranzystorowy. Sam potencjometr niestety nie zadziała w ten sposób.
Wykręć licznik i sprawdź połączenie na kostkach, często śniedzieje, a i sam stan żarówek możesz sprawdzić, kiedyś u kolegi miał przepięcie (uszkodzony regulator) i popaliło mu żarówki od podświetlania. Ot polski sprzęt.
Dziwne być może regulator nie pracuje w pełni bez obciążenia spróbuj podłączyć jakąś zbędną żarówkę na 12V pod regulator i zmierz napięcie.
Gruba wsuwka (B+) do rozrusznika lub klemy + akumulatora. Cieńsza wsuwka (d+) do żarówki a drugi styk żarówki do prądu po stacyjce (lub klema +, ale będzie świecic się cały czas) Styk + to miejsce na kondensator, ale jest to zbędne.
Witam Nie koniecznie potencjometry są uszkodzone a obydwa obwody nie regulują jasnością żarówek ? Regulator produkcji chińskiej raczej więc może z kupieniem drugiego będzie problem . Zrób prowizoryczny układ na stole podłącz żarówki. To nie wiem czy dobrze rozumie 1 żarówka świeci non stop a druga jest regulowana ? Pozdrawiam
Do postu #15 dodałem poprawiony schemat.
Faktycznie, jeszcze raz i to dokładniej się przyjrzałem temu zdjęciu i jest tak jak piszesz. Zrób więc tak jak napisałem. Podłącz grzałkę poprzez przekaźnik do akumulatorów, a cewkę przekaźnika do regulatora, tam gdzie jest zaznaczona żarówka i zobacz czy regulator będzie wariował. Wg mnie nie powinien. Licz się też z tym, że z tych 340W, które w optymalnych...
Ale chwila, tam masz po dwie takie żarówki w przodzie? Tam były 35/35W czy 25/25W fabrycznie? Jeśli te mocniejsze, to problem może tkwić w statorze o osłabionej wydajności. Co się stanie gdy na przodzie będzie podłączona tylko jedna żarówka? Regulator nie będzie obcinał świateł?
Witam wszytstkich! Czy mógłby mi ktoś podać schemat do regultora jasności żarówki, żarówka jest zasilana 3V. Popraw błędy i interpunkcję. Użyj przycisku PISOWNIA --> REGULAMIN.
To 72 A alternator więc o wydajność możesz być spokojny, natomiast albo źle podpinasz 15 regulatora do której masz podłączyć żarówkę i diody wzbudzenia albo źle to opisałeś.P
nie to nie bedzie działać. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic48...
Sprawdź napięcie. Najprawdopodobniej jest uszkodzony regulator.
Sprawdź jakie masz ładowanie na alternatorze. Możliwe że poleciał Ci regulator napięcia i masz za duże napięcie. Często właśnie przy walniętym regulatorze padają żarówki.
Prawdopodobnie podałeś na styki przekaźnika L i N (Fazę i neutralny). Musisz zwracać uwagę, że przez regulator ma przechodzić TYLKO jeden przewód idący do żarówki. Ten drugi regulator podłączasz w analogiczny sposób. Możesz użyć przekaźnika RELAY 1 wykorzystując styki C i NO, albo TRIAC Line i Load (line - faza 230V, Load - żarówka) TYLKO JEDEN PRZEWÓD...
Okej czyli prawy górny pin w regulatorze ma zostać pusty i tylko podpinam żółty do regulatora z prądnicy, masę i ładowanie? Ja osobiście mam podłączone oba żółte i prawy górny i lewy dolny. Jeśli dobrze kojarzę to prawy górny ogranicza prąd na żarówki (regulator stratny), także zostaw go pustego, i zobacz czy będzie działać.
na kondensatorach namazgrane to co w instrukcji więc uznałem ze jest ok. Sprawdź to dokładnie - na kondensatorach zapewne jest napisane 100µF i 68µF Zatem jakie kondensatory powinny być? 100nF/160V i 68nF/400V. Tak jak w PDFie który przywołałeś. Cewke mam zmieniać? Tak - a na razie zastąp drutem, nie montuj również C2. Jak układ uruchomisz...
Czy na te żarówki można stosować regulator natężenia światła (one są na 12V)?? I czy zmiana natężenie światła zmieni ilość pobieranego prądu?? Oczywiście, że można :D Jeżeli to ~12V, to prosty regulator na triaku lub tyrystorze odpowiedniej mocy (i na odpowiednim radiatorze). Jeżeli jest to 12V stałe, to trzeba pokombinować z regulatorem PWM (jest...
Raczej najpierw padł regulator napięcia , potem spaliły się żarówki . Coś dzieje się z alternatorem . W japończykach niech cię nie dziwi napięcie z alternatora bez regulatora . Może przekroczyć grubo powyżej 100V .
Z tego co pamiętam tam gdzie masz wsuwkę z regulatora podłączoną to było podwójny "samczyk" i tam podłączało się kontrolkę (żarówka 2 W drugim końcem przez stacyjkę do plusa). I to by było wszystko.
Witam. Jak wzbudzić alternator WAI 21830N - klon Hitachi LR1100-502. Corsa C 1,7DTI. Podpiąłem żarówkę 10W do pinu L i przebiło regulator. Czy żarówka była za mocna, czy coś źle podpiąłem? Poniżej zdjęcie na którym jest gniazdo alternatora.
Pomyśl człowieku....... 6,5A x 230V to jest moc ok 1500W. Taką moc uderzeniową powinien mieć na Dzień dobry twój tranzystor bo dopóki żarówka się nie rozgrzeję to prąd w piku ma 6,5A. Układ nie jest dobrym rozwiązaniem ale to co piszesz to nieprawda, po pierwsze policzyłeś moc na żarówce po drugie tranzystor o ustalonym prądzie bazy ograniczy prąd...
Przeniosłem z: Zasilanie układów elektronicznych
Potencjometr jest tylko elementem sterującym, podłącz pod regulator żarówkę i sprawdź czy reguluje się jasność.
Jeżeli twierdzisz, że sterowanie fazowe nie wprowadza zakłóceń do sieci, zobacz sobie schematy regulatorów żarówek. Po co tam zainstalowano filtry? Zakres mocy ok. 400W.
Witam, mam problem z alternatorem, podłączając go tak jak na zdjęciu i napędzając alternator wiertarką: https://obrazki.elektroda.pl/8181746700_... - Na starym regulatorze RTM 151C żarówka gaśnie i ładowanie wynosi 13.5V - Na nowym regulatorze HC CARGO 331850 żarówka również gaśnie, ale ładowania nie ma Czyżby nowy regulator był zepsuty?
Zważ tylko, bo z reguły nie uruchamia się alternatora beż obciążenia na wyjściu choćby żarówką bo jego regulator może nie wytrzymać.
Masz tam w ogóle jakieś oświetlenie? Akumulator? Zapłon masz na 99% CDI. Ma on dwie cewki - zasilającą i wyzwalającą. Służą one JEDYNIE do pracy z modułem i nie nadają się do zasilania innych odbiorników. Potrzebne są tam dodatkowe cewki i prostownik- regulator napięcia. Żarówki o których mówisz NIE NADAJĄ się do zastosowań w pojazdach. Jest na nich...
Dokładnie też tego do końca nie rozumiem ... jeszcze żarówki podłączone do LOAD ze jest jakiś pobór i regulator wzbudza się na 2A przy 25W, ale do wejścia z PV i regulator startuje normalnie ponad 20A 😁 Ale ładnie widać kiedy się dociąża regulator bo żarówki aż przygasają (prawie jak Amperomierz świetlny). Dziwny to patent ale 3 regulatory zaczęły pracować...
A czemu miałby być zły? I żarówka i transformator będą zasilane prądem mocno odkształconym. Żarówka to przeżyje, transformator będzie miał dużo ciężej. Woltomierz nie pokaże napięcia skutecznego tylko jakieś głupoty. Woltomierz jest skalowany dla napięcia przemiennego sinusoidalnego. Po regulatorze fazowym napięcie i prąd nie są już sinusoidalne. Zrobisz...
Obwód wzbudzenia, czyli magneśnica, czyli podajesz napięcie na szczotki. Jeśli nie poprzez regulator, to poprzez żarówkę 5W/12v. Wtedy podczas kręcenia alternatorem na wyjściach dostaniesz napięcie proporcjonalne do obrotów. Brak regulatora nie ograniczy wzbudzenia! I jeśli między D, a + zasilania magneśnicy podłączysz żarówkę, to wtedy zgaśnie ona...
Prosta próba - podłącz do regulatora żarówkę 25W i sprawdź czy regulator działa poprawnie . Jeśli tak prawdopodobnie termostaty się "gryzą " z regulatorem.
Zmierz go , ja po prostu mierzę amperomierzem 3-4 A poboru. Uzwojenie stojana na zwarcie do masy i diody żarówką 55W. Regulatory raczej wieczne.
Zamień przewody czerwony i żółty między sobą. Przed podłączeniem żarówek, sprawdź czy regulator napięcia działa. Zwykły miernik nie będzie prawidłowo wskazywał napięcia skutecznego na zasilaniu żarówek, ale ważne aby nie wzrastało do dziwnie wysokich wartości.
Mam i ja całą serię ruskich diod oznaczonych odwrotnie, jakie było rozczarowanie jak nawet regulator świecenia żarówki nie wystartował.
Fioletowy mostek z czarnym, zasilanie 230V niebieski brązowy. Zasilanie podłącz na próbę np. przez żarówkę 100W, albo regulator napięcia.
Sprawdź najpierw sam silnik czy działa pod ~230V. Z tego co widać na zdjęciu wygląda na komutatorowy. Może sam regulator jest uszkodzony. Podłącz zamiast silnika zwykłą żarówkę 60W i zobacz czy się zmienia jej jasność.
Kolego, Olkus!Jeśli będziesz używać stabilizację napięcia żarzenia to po co Ci regulator prądu? Włókno żarnika pobierze prąd ze źródła w zależności od rezystancji. Chyba nie używasz w domu oddzielnego regulatora prądu dla każdej żarówki?
Może staroświecka metoda, ale zamiast silnika za regulator wpiąć zwykłą żarówkę na 230V ok. 100W by sprawdzić przełącznik/ regulator?? Jak i sam silnik można podpiąć bezpośrednio pod 230V z sieci?
4 wyjścia 2 idą prosto do akumulatora do dwuch pozostałych idzie prąd z prądnicy. nie wiem w jaki sposób regulowane jest napięcie do żarówek gdyz po odłączeniu regulatora żarówki dalej świecą natomiast po podłączeniu regulatora żarówki żarzą przez cały czas niezależnie od obrotów czasami jednak zdarzało sie ze swieciły normalnie (12v)
Spalisz je jak nie będą na odpowiednim radiatorze. Niestety nie będzie to mały radiator, chociaż może u ciebie dało by się je chłodzić wodą. To oznaczało by prawie 100% sprawność układu - bo i tak chodzi przecież o grzanie wody :) Prąd powinna ograniczyć rezystancja grzałki. Jakbyś chciał SSRy zabezpieczyć przed zwarciem w grzałce to trzeba by dobrać...
Myslalem nad czyms prostym Witam . Na początek może zacznij od zmontowania i uruchomienia jakiegoś prostego układu elektronicznego , zobacz na te gotowce : http://www.cyfronika.com.pl/kity.htm Masz tu szeroki wybór o różnym stopniu trudności no i oczywiście przedziale cenowym . :D Pozdrawiam .
Witam - proszę sprawdzić wyłącznik z regulatorem ( Fa2/6 1Bek ) , zamiast silnika proszę podłączyć żarówkę ( żarową ) 230V 40- 60W i sprawdzić jak świeci w całym zakresie regulatora .
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
czy nie będzie z nim kolidował kondensator. Pewnie nie - zależy jakiej jest pojemności. Nie prościej bezpośrednio na zasilaniu okapu wstawić regulator? Żarówki będą jedynie trochę mniej jaśniej świecić.
W takich pojazdach zazwyczaj światła są zasilane napięciem zmiennym, regulator tylko ogranicza jego wartość tak aby nie paliły się żarówki. Akumulator jest ładowany małym prądem przez diodę 1A w regulatorze
Kolego co to za skuter i jaki dokładnie typ silnika i jaki masz orginalny regulator. Nic nie trzeba zmieniać żadnych diod i mostków, dzieci opamiętajcie się i nie trolujcie topiku. Jeśli połaczenia sa ok to 14V jest na żarówkach i na akumulatorze.
Dokładnie ta z postu kolegi FH16. To co, ktoś ma i sprzeda?
Do sprawdzenia pozostały jeszcze stojan i wirnik czy nie są zwarte zwoje ale do tego potrzebny miernik. Niektóre regulatory można sprawdzić bez testera. Potrzebny zasilacz regulowany 10-16V żarówka 12V 3W i miernik.
A czy przy podłączeniu innego przekaźnika do styków obecnego uzyskam taki sam efekt? Wystarczy jakikolwiek przekaźnik o napięciu cewki 220VAC i odpowiednim amperażu styków? Podłącz jakikolwiek przekaźnik o napięciu cewki 220VAC i odpowiednim amperażu styków na wyjściach regulatora tam gdzie podpinałeś żarówkę, a oryginalne przekażniki zostaw tak jak...
Wiesz jak działają te chińskie najtańsze regulatory, produkowane w garażu, żeby dopasować napięcie? Po prostu zwierają panel kilkaset razy na sekundę, tak aby dopasować napięcie ładowania. Energia idzie w kosmos. Zmień regulator.
Przewód zasilający lampkę kontrolną jest połączony z uzwojeniem wzbudzającym WEWNĄTRZ alternatora, co oznacza, że D+ powinno być podłączone TYLKO do żarówki.
No a może napiszesz co to za "regulator" i jakie żarówki?
hmm ja mam wiele pomysłów z wykorzystaniem tego zasilacza, np podłączenie do niego małej baterii <akumulatorka> da niezły huk, przy okazji powiecie że to jest straszak na szpaki Dodano po 2 inny to regulator silniczka DC/żarówki za pomocą tranzystora i potencjometru, albo coś w podobnie kolorofony, tylko że mówisz coś do mikrofony, a żarówka się...
Jakiego typu masz regulator napięcia?
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
mam regulator do bizona, czy wzbudzenie powinno iść przez żarówkę, czy może być bezpośrednio z regulatora do d+ w alternatorze?
Taki regulator łatwo sprawdzisz zwykłą żarówką np. 40W zasilaną z sieci 230V. Sposób ten nigdy mnie nie zawiódł. Patrząc na regulator od przodu widzisz cztery konektory z nań wychodzące. Najpierw robisz tak, jedna żyła od zasilania od razu do żarówki, druga przcięta i podłączona do pierwszego i drugiego wyjscia. Nastepnie do 3 i 4 wyjścia. Jeżeli zarówka...
Witam. Szukaj pod siedzeniem, na 90% przykręcony do ramy, jeśli nie tam to w okolicy przedniej lampy.
Na początek sprawdź panele, regulator może być ok ...... Podłącz dwie żarówki samochodowe 21W/24V połączone w szereg bezpośrednio do nich ..... Możliwe również zwarcie na wejściu regulatora i praca paneli na zwarciu, mogły osiągnąć sporą temperaturę i z tond te niskie napięcie .....
Żarówka świeci po podłączeniu masy, więc gniazdo żarówki jest ok. Zamówię nowy regulator i sprawdzę, czy to coś pomoże.
Niestety ale nic nie znalazłem żarówki na 12 wolt - zakupię jutro i poinformuję o dalszych próbach. Językiem sprawdzał chyba nie będę - żart. Regulator sprawdziłem żarówka na 230 V reagowała.
Trzy sposoby: 1. Transformator 100-110VAC/500VA, z tego prostownik i zasilać 8 żarówek szeregowo przez regulator tyrystorowy. 2. Transformator 50-55VAC/500VA, z tego prostownik a zamiast tyrystora - układ z regulacją PWM zasilający równoległe 2 gałęzie po 4 żarówki szeregowo. 3. Transformator 100-110VAC/500VA ale zasilany z regulatorem na triaku szeregowo...
W sensie regulatora żarówki tak (chociaż generuje spore straty mocy na tranzystorze końcowym) ale gdybyś chciał tego używać jako stabilnego źródła napięcia regulowanego to już nie.
Podłącz żarówkę zamiast wentylatora i zobacz.
Przypnę się do tematu. Mam problem w fiacie ducato 3.0 silnik Iveco 2008r. Po pół rocznym postoju auta po odpaleniu po około minucie zapaliła się kontrolka ładowania. Alternator nie ładował. Sprawdziłem na stole i faktycznie brak ładowania. Fiat wchodził na wyższe obroty bez tego ładowania. Oddałem alternator do fachowca, przyczyną braku ładowania był...
Wychodzi ci napięcie zmienne , przyjrzyj się temu regulatorowi 3 fazowemu odetnij jedna fazę i juz masz taki jak potrzebujesz
Witam. Kolega mnie prosił o zasięgnięcie języka bo sam nie mam takich doświadczeń. Czy istnieje ściemniacz dla żarówek 230v LED przy którym nie będzie problemów z migotaniem przygasaniem itp.? Musiałby być chyba bardzo zaawansowany elektronicznie? Może są komplety regulator-żarówka? Jak rozwiązać takie zadanie? Pozdrawiam
gandrzejan, gdybyś zdał sobie sprawę z bzdury jaką napisałeś w pierwszej części swojej wypowiedzi to byś się rozpłakał, czy ze śmiechu czy z goryczy to już nie wiem. Problemem jest zła praca układu ładowania, pewnie regulator napięcia. Mała uwaga-żarówki 100W nie są dopuszczone do ekploatacji!
Jak chcesz sprawdzać alternator bez podłączania regulatora?
Regulator mocy ma jak najbardziej sens. Zwykły ściemniacz do żarówek jest też regulatorem mocy. Może mam złe nawyki z dawnych lat (nie "słyszało" się wtedy o stacjach lutowniczych) ale właśnie używam takiego ściemniacza. Jest zabudowany w specjalne pudełko z gniazdem do włączenia lutownicy. Prosto, tanio, i łącznie z miedzianymi grotami zdaje egzamin....
żarówka regulator obrotów regulator świecić żarówka regulator żarówka pulsuje
linux puppy przeciekać passat palec rozdzielacz objaw
wideodomofon leelen wideodomofon leelen
Ford Escort 1.4 1991 - Maksymalnie 2000 obrotów Jak dopompować naczynie kompensacyjne w instalacji grzewczej?