Koledze (at)Megawe chodzi o regulator tzw. stratny, który zwiera przemienne napięcie wyjściowe alternatora do masy. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dodatkowy prostownik półsterowany na tyrystorach i z niego uzyskać 12V.
Witam Najprawdopodobniej jest to regulator równoległy na tyrystorach, zamiennikiem może być praktycznie każdy regulator motocyklowy. Schemat poniżej: http://obrazki.elektroda.net/24_12684039...
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Myślisz że gdy kupujesz nowy akumulator to masz pewność że jest na 100% sprawny? Dawno temu partia akumulatorów marki Quand miała wadę fabryczną, padały wszystkie po dwóch tygodniach. Chińskie WM Motor z Wilmatu wytrzymywały około roku, po czym padała jedna cela. Odziwo czerwone żelowe były wyjątkowo wytrzymałe, użytkuję jeden ze złomu który był rozładowany...
Potrzebujesz regulator "stratny". Jest w nim tyrystor zwierający uzwojenie do masy i w ten sposób regulujący napięcie. Regulatory liniowe, czy inne stabilizatory raczej nie zniosą takiego nadmiaru napięcia do zredukowania. I nie nadaje się też żaden regulator alternatora samochodowego. Schematy regulatorów motocyklowych są na forum - użyj szukajki.
Nie możesz dać diody za regulatorem stratnym. Za to możesz dać cienki przewód z regulatora motocyklowego do akumulatora.
Wprawdzie to trąci kryptoreklamą (nie podaję kontaktu), ale są w Polsce producenci zamienników regulatorów motocyklowych. Ceny do akceptacji. Więc może warto tą drogą?
zasada dzialania jest taka sama jak w samochodowych alternatorach z ta ruznica ze w alternatorze nie ma diod sa one w regulatorze regulator motocyklowy o jaki wam chodzi to nic innego jak mostek 3fazowy + regulator pradu wzbudzenia zalany w calosc
Co to znaczy "najprostszy"? W tym rozwiązaniu pracować będzie TYLKO specjalizowany regulator motocyklowy. I trzeba zastosować takie rozwiązanie, jakie przewidział producent dla tego typu pojazdu. Poza tym temat pojawiał się już na łamach forum.
Aktualnie założony regulator to Guilera 14412020. On był chyba montowany seryjnie do send. Regulatorów montowanych w sendzie jest kilka w zależności od wyposażenia i modelu.Wygląda na to że prądnica tak obciąża silnik że nie może przekroczyć średnich (6tys) obrotów. Gdy prądnica jest mocno obciążona może dochodzić do przesunięcia zapłonu a w konsekwencji...
Nie ma opcji, regulator musi być motocyklowy.
Ok zrobię ten test żarówkowy i dam znać o wynikach. Jakby ktoś dał konkretną odpowiedź na pytanie które zadałem w 1 poście konkretnie czy ten alternator będzie działał z regulatorem motocyklowym z układem prostowniczym zintegrowanym stosowanym we współczesnych motocyklach bo mam taki już kupiony. Tak/Nie wystarczy .
Witam Jako że trzeba być ekologicznym i nie marnować energii proponuję do rękawicy wsadzić też tranzystor. A tak na poważnie poszukaj na ELEKTRODZIE regulatorów PWM.
Czyli akumulator dobry, a w regulatorze uszkodzony tranzystor szeregowy. Kupić regulator motocyklowy, a wcześniej porównać schematy połączeń jego z alternatorem, konkretnie kolory przewodów, bo w tych silnikach instalacja ładowania jest niemal identyczna jak w motocyklach - alternator dwufazowy.
Witam. Regulatory motocyklowe ograniczają napięcie na akumulatorze zwierając fazy między sobą, kiedy moc nie jest wykorzystana. Czyli powyżej 14,5V. Też dumam, że do MEW świetnie pasują. Napięcie międzyfazowe bez obciążenia to ok. 50V. Odsyłam do strony motocyklistów www.zaplon.zafriko.pl ,tam znajdziemy kilka schematów.
Panowie, Trochę mnie nie było. Olśniło mnie, tylko nie wiem czy prawidłowo. Wg schematu wynika, że 3 cewki połączone są równolegle, a alternator jest 1 fazowy. Jakby je tak połączyć w gwiazdkę uczyniwszy 3 fazowy i podłączyć zwykły regulator motocyklowy z 5 pinami. Ktoś robił takie zmiany? Szymek
Trzeba by zmierzyć rzeczywisty prąd ładowania, albo podłączyć akumulator w pełni naładowany aby dobicie do 14.4V nastąpiło szybko. Regulatorów motocyklowych nie wolno odłączać od akumulatora w czasie pracy, mierzenie napięcia na wyjściu nie ma kompletnie sensu. Ale tak jak wcześniej pisałem, trzeba zajrzeć do serwisówki nt. budowy układu ładowania.
Obcowzbudny, ale jakie jest koło magnesowe? Jak w zwykłym układzie ładowania z magnesami, czy z cienkiej blachy z dużą ilością otworów? I ile wychodzi kabli z alternatora? Jeśli 3 to zastosuj dowolny regulator motocyklowy, jeśli 5 można zastosować regulator samochodowy. Gratuluję pięknego motocykla, to chyba największy cwajtakt jaki był produkowany...
Pierwsze pytanie - na czym to jest zrobione - to jakis PWM na 555?
daje plus. Plus ? Dla prądu przemiennego ? Masz za to minus. :D (at)m_berlin Trochę kiepsko myślą, bo to jest kompletny brak jakiejkolwiek regulacji napięcia na akumulatorze. To mogło by działacć pod warunkiem, ze światło drogowe (45 W), będzie zawsze włączone. . Nie diody i kondensator, Kolego, a regulator motocyklowy. Taki tani, chiński z Allegro,...
Moim problemem jest przygasanie świateł oraz kierunkowskazów na wolnych obrotach. Na schemacie ich brak. (kierunkowskazów) Obstawiam że ten "regulator napięcia" to nic innego jak kondensator który po prostu już nie ma żadnej pojemności (kondensator może pełnić funkcję bufora podobną do akumulatora). Tylko wtedy to ma jakikolwiek sens. Niektóre kondensatory...
Próbuję zrobić regulator wentylatora chłodnicy do motocykla sportowego. Cała instalacja sprowadza się do modułu cdi i wentylatora. Obydwa urządzenia są zasilane z alternatora jednak cdi bezpośrednio a wentylator przez regulator, który się spalił. Alternator jest samowzbudny (koło magnesowe). Chyba wszystkie regulatory motocyklowe działają na zasadzie...
To ewidentnie jest wina regulatora. Wielu kolegów ma założone elektroniki i pomykają na światłach bez najmniejszych problemów z brakiem prądu - ładowanie na poziomie 13,5-14,5 V. Tylko zapewne koledzy mają plus na karoserii. Prądnica generuje 220W. Pozostaje poszukać koledze jakiś regulator motocyklowy 12V o wydolności prądowej 25A lub poszukać schematu...
Ja też nie wiem jaki prąd pobiera motocyklowy rozrusznik, napięcie 14,4V by pasowało, o ile prymitywny motocyklowy regulator nie przekroczy tego napięcia.
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
Czy tym źródłem napięcia~jest cewka w prądnicy motocyklowej?
Po co te kombinacje? Przypuszczam że w tym modelu znajdował się typowy motocyklowy regulator napięcia do uzwojenia jednofazowego bezmasowego. Regulator taki można kupić już od 50 zł, choć z jakością nowej chińszczyzny jest loteria. Robiłem taki agregat chiński Diesel i siedział w nim motocyklowy regulator. Co najciekawsze, agregat posiada wyjście do...
Powszechnie stosowane regulatory motocyklowe Tylko niestety większość jest jednopołówkowa jak dobrze rozumiem. Dodano po 1 Dobra czyli rozumiem że używamy TL431 jako źródło napięcia aby ustalić przy jakim napięciu MOSFET zaczyna przewodzić i puszczać na przetwornicę wszystko ponad zadanym przez TL431 napięciem. https://obrazki.elektroda.pl/4300248200_...
Regulatory napięcia (te motocyklowe/skuterowe) muszą być zasilane prądem zmiennym, dioda jest elementem zbędnym, a nawet szkodliwym
Szukasz elementu wykonawczego, czy calego regulatora? Numer, ktory podales to numer regulatora. P.S. $150 za oryginalny CALY regulator to chyba nie tak duzo w stosunku do ceny pojazdu... Oryginal mozna kupic bez problemu: https://www.amazon.com/gp/offer-listing/...
Ten regulator steruje przepływem prądu przez uzwojenie wzbudzenia, a w tamtym temacie opisujesz układ bez uzwojenia wzbudzenia. Potrzebny jest inny regulator , inna zasada działania. Przeszukaj forum pod kątem motocyklowych regulatorów napięcia, temat był juz poruszany.
O ile "amerykanka" zniesie zwieranie cewek to możesz wzorować się na schematach stratnych motocyklowych regulatorów napięcia.
A czy przy włączonym oświetleniu też tak ma 17,5V czy już normalnie , alternatory a dokładnie regulatory motocyklowe wymagają sztucznego obciążenia aby działać poprawnie , stosuje się opornik ceramiczny na ok 7 ohm a wat zależy od mocy alternatora. Jeśli padł ci ten opornik ,a to się często dzieje , może wtedy szaleć regulator . Sprawdź też czy wszystkie...
Tam jest zastosowany typowy motocyklowy trójfazowy regulator napięcia, nie ma osobnego wyjścia na zasilanie ECU i ładowanie akumulatora. Regulator powinien być bezpośrednio połączony z akumulatorem (przez bezpiecznik oczywiście). Na pewno zasilanie przepływa przez ECU, a nie przez electric box? Nie widzę aby ECU miał takie złącza, pasujące do regulatora...
Sense jest po to żeby regulator "mierzył" napięcie na akumulatorze, chodzi o to żeby wyeliminować problem ze spadkami napięcia na przewodach pomiędzy regulatorem a akumulatorem. Typowy motocyklowy regulator wygląda tak https://obrazki.elektroda.pl/8401789100_... O ile w układzie z akumulatorem taka metoda regulacji może działać całkiem...
Jedyne sensowne rozwiązanie to regulator równoległy.
Panowie ma schemat tej linijki w domu wiec go jutro wrzucę . Robiłem to juz dobrych parę latek temu. Jeśli chodzi o obrotomierz to można na dwa sposoby prosty to pobrać informację czyli impulsy z cewki zapłonowej lub też pośrednio bezpośrednio z alternatora napięcie wzrasta w sposób wystarczający do pomiarów obrotów( wpiąć sie przed regulatorem napięcia).
Założyłem motocyklowy- jest OK.
Jak chcesz sprawdzać alternator bez podłączania regulatora?
Przydatny byłby schemat według którego podłączona została instalacja elektryczna z zapłonem VAPE. Przeglądając różne przykłady schematów w internecie można zauważyć pewne nietypowe i niezbyt dobre rozwiązania. Dla przykładu jeden ze schematów sugeruje podłączenie przewodu masowego regulatora napięcia bezpośrednio pod akumulator, co może stanowić ominięcie...
Witam. Większość regulatorów napięcia - samochodowych czy motocyklowych musi mieć podłączona obudowę do masy. Jest to po prostu jeden z kontaktów (o ile można się tak wyrazić) elektrycznych regulatora niezbędnych do jego prawidłowej pracy. Regulator musi "wiedzieć" :-) jakie jest napięcie wyjściowe prądnicy względem masy dlatego musi być podłączony...
myślałem o takim tanim chińskim regulatorze. Byłem dzisiaj w warsztacie motocyklowym i dowiedziałem się że te chińskie regulatory sypią się jak domki w bułgarii...:D:D:D może jakiś samochodowy - z malucha? co koledzy sądzą o pomyśle z diodami z mojego poprzedniego postu?
hmmm wydaje mi sie ze nie tedy droga . Kiedys więcej zajmowalem sie autoelektronika , naprawialem tez motocykle itp. Na tym stabilizatorze który jest powyżej wydziela sie bardzo znaczna moc . tzn musi byc porzadny radiator a i tak bedzie bardzo goroący gdyby chcie troche wiekrzy prad uzyskac . Typowe rozwiazania konstrukcji tego typu stabilizatorów...
Witam. Chciałbym dostać się do wnętrza motocyklowego regulatora napięcia. Był u mnie kolega, który zasugerował, że widział jak to wypełnienie/izolacja się czymś usuwa. Wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.pl/5376137700_1... Będę wdzięczny za podpowiedź, o ile rzeczywiście jest to możliwe. Pozdrawiam.
Alternatory większej mocy zazwyczaj regulowane są prądem wzbudzania dodatkowej cewki na wirniku, tak działają samochodowe i te w agregatach. Alternatory małej mocy jak w motocyklach, regulowane są poprzez zwieranie wyjścia tyrystorem. Jeśli twoja prądnica ma działać jak te motocyklowe, ale z większą mocą to musiał byś taki regulator zbudować samodzielnie....
Witam Mam prośbę o pomoc w zrozumieniu zasady działania regulatora napięcia (motocyklowego). Urządzenie podłączone jest do sygnału zmiennego (alternatora) i tym samym przewodem zasila żarówki. Uszkodzenie regulatora powoduje przepalenie żarówek z powodu zbyt wysokiego napięcia na wyjściu generatora. Jako, że regulator uległ uszkodzeniu, "rozebrałem"...
jedyny jaki mam to z mojego starego samochodu, To podłącz ten z nowego samochodu albo podłącz samochód pod łeslejkę i na "Key switch" podaj plusa, odpal trójkę i zobacz co będzie. Z drugiej strony odnawiając zabytek mógłbyś się szarpnąć na motocyklowy aku.
Witam wszystkich , mam problem z rozebraniem motocyklowego regulatora napięcia . Chodzi o tę "masę" jaką jest zalany . Płytkę z układem udało mi się wymontować z radiatora podgrzewając go opalarką jednak dalsze takie postępowanie grozi usmażeniem elektroniki i wytopieniem lutowia . Mam w związku z tym pytanie : Jak usunąć tę masę spośród podzespołów...
Wentylator od samochodu na pewno będzie pobierał dużo więcej mocy niż to przewidziano. Wytrzymałości regulatora nie określa się mocą odbiorników zainstalowanych w pojeździe, a wydajnością alternatora. Regulator napięcia ogranicza wzrost napięcia poprzez zwieranie uzwojeń do masy. Nie ma potrzeby stosowania drugiego regulatora napięcia, bo napięcie na...
Teraz to widzę inaczej patrząc na schemat (choć pewnie starszej wersji). Na schemacie masz standardowe starożytne rozwiązanie japońskie - wyłącznik dołącza dodatkową cewkę, uzwojenie jest jednofazowe ("bezmasowe"), tylko mostek Graetza do ładowania (żadnego regulatora). U Ciebie jest na pewno typowy już regulator-rectifier jaki stosuje się jeszcze w...
Witam, to dosc popularny przed wojna regulator napiecia '1-kotwicowy' / z 'mag-dyn Bosch D 1 / D 2', itp., a oprocz tego stosowany takze jako 'kopia Boscha' w powojennych 'Jawach - Perak' 125, 250, 350, wiec nie powinno byc klopotu z dobraniem 'zamiennika' w dobrym stanie technicznym, na wiekszosci bazarow motocyklowych do dostania u nas i 'za Odra'...
aaaa no właśnie. Okazuje się ze u mnie chyba są dwa . Jeden normalny 12 a drugi ten na 6-7 V bo doklanie nie wiadmo. Zanim odkryłem, że to coś to regulator objeździłem wielu elektryków motocyklowych w wawie. I w końcu w serwisie hondy na podstawie Fiszko z mikrofilmu okazało się ze jest to regulator średniovoltowy. Tak przeczytał pan na fiszce. Od tego...
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/KTM/62... Licznik włącza się automatycznie po przekręceniu kołem. Dziwne, jak Ci działa, skoro brakuje diody która znajduje się w szereg z zasilaniem +12V? Odlutowała się po zwarciu? Warystor trzeba wymienić, to jest K14 o napięciu wyzwalania ok. 16V. Oryginalny jest praktycznie nieosiągalny,...
A jaki ma sens by ten triak zwierał uzwojenia? Tak jest zbudowana znaczna większość motocyklowych regulatorów napięcia. Oczywiście triak musi być dobrany do wydajności pradowej cewki, a sama cewka przystosowana do takiej pracy. może lepiej wstawić ten triak szeregowo z mostkiem prostownikiem i wylączyć triak by przerwał obwód gdy napięcie na akumulatorze...
Może i z reguły jest. Spróbuj podmiankę regulatora. Aby być pewien sprawdź rezystancje uzwojeń na kablach po odłączeniu regulatora i napięcia bez regulatora. Nie wiem jaki masz regulator. Były wersje z osobnym prostownikiem lub (częstsze) z prostownikiem zintegrowanym z regulatorem. Poszukaj, bo na pewno był temat na Elektrodzie o testowaniu alternatorów...
Układ zapłonowy i ładowania podobny jest zapewne do takiego motocyklowego . Tylko że w motorze jest regulator napięcia zewnętrzy.
Testowałem jeszcze aku motocyklowe sucho-ładowane. Te mają korki i można w nich uzupełniać wodę (elektrolit). Mają matę szklaną pomiędzy płytami i w teorii są odporne na przechył.
Spalil Ci sie regulator tez tak mialem dym spod lampy i schowka.W motocyklowym kupilem inny z przedluzonumi kablami i wywalilem go z przodu przed chlodnica.Regulator zimny i nic sie nie pali,aaa nie dali mi od burka tylko od jakiegos innego suzuki chyba 750. 2 rok a jezdze duzo zeszly sezon 15000 km dzial bez problemu .
To już jest układ regulatora, na wyjściu otrzymujemy napięcie nie przekraczające dopuszczalnego w instalacji motocyklowej, czyli max 14 V. W przypadku tego konkretnego regulatora nie wiem ile to będzie, ale coś ponad 13 V. Obrazowo mówiąc układ z tyrystorami pełni rolę prymitywnego stabilizatora, zwiera nadmiar napięcia do masy.
Jak kolega napisał, zwykłe motocyklowe ładowanie, tyle że jednofazowe. Dlatego proponowałem regulator od H-D, tam spokojnie do 35A podoła.
Witam Przejrzałem mnóstwo postów szukając podpowiedzi w swoim problemie. Nie udał mi się go jednak samodzielnie rozwikłać dlatego postanowiłem zwrócić się o pomoc. W założeniu temat jest być może nie typowy, ale tak już mam, że lubię sobie utrudniać ;) Na wstępie powiem, że nie jestem wykształconym elektronikiem - lubię po prostu dłubać przy motorze......
po włączeniu silnika włączyłem kierunkowskaz i odłączyłem klemę plus. Oczywiście ładowania nie ma. Jest to najgłupszy i najbardziej idiotyczny test, jaki mogłeś przeprowadzić. Dotarło? Bo było już o tym wiele razy. Ty powinieneś odłączyć regulator i zmierzyć, jakie jest napięcie na wyjściu z alternatora bez obciążenia. Powinno być dwa razy po równe...
Spytaj na forum motocyklowym co jest wart ten regulator za 180 i jak jest OK to go kup. Jak będziesz robił sam (a robić można długo i drogo ) i coś pójdzie nie tak to popalisz elektronikę w moto i będzie lipa.
Cześć, A napisz jaki panel? Nie znam się na regulatorach samochodowych, ale ze schematu jaki kiedyś widziałem, wynika, że nadmiar energii z akumulatora jest zwierany do masy. Taki "shunt regulator" po angielsku. W nielicznych, np niektórych motocyklowych. Mozna by na takim jajecznice smażyć, a jakoś nikt nie smaży.
Hm, parę razy mierzyłem AC na odłączonym (albo całkiem padniętym na przerwę) regulatorze i przy prawie maks RPM nie przekraczało 70V. Pytanie tylko czy czasem multimetr nie kłamał z powodu częstotliwości wyższej niż 50 Hz ;) Dlatego mówiłem tych 100V. Faktycznie, wymagania dla elementu mocy w tej przetwornicy step-down robią się dość konkretne. Z drugiej...
Witam. Mam dokładnie to samo gniazdko i ten sam problem. Czy autor poradził sobie z problemem? Objawy dokładnie takie same. Nie chce mi się wierzyć, że ktoś sprzedaje gniazdka USB przeznaczone do motocykli i one nie współpracują z instalacją motocyklową. Czego to jeszcze może być wina? Czy regulator napięcia w alternatorze lub stan naładowania akumulatora...
Na pewnym motocyklowym forum wałkowany jest temat regulatora prądnicy 6 V, + na masie z ograniczeniem prądowym, które to ma zabezpieczyć prądnicę przed przeciążeniem. Czy spotkał się ktoś z takim regulatorem? Ma może jakieś schematy? Czy nie można by zastosować ograniczenia prądowego stosowanego w zasilaczach, któe posiadają taką funkcję?
Pracuje w serwisie motocyklowym od 2002roku. Grzanie się regulatora to normalny efekt w motorach. Jaki regulator montowałeś ? Lepszy jest ten z radiatorem - dłużej działa. Te bez radiatora około 2-3 lat. Napięcie ze statora to prąd zmienny, sprawdzasz na odłączonej kostce od regulatora powinno być (z tego co pamiętam) od 13V (1300obr/min) do 80V (6000obr/min)....
(at)monsinior - jaki zasilacz stabilizowany ??? Akumulator do pełnego naładowania np. 12V potrzebuje napięcia rzędu 14.6V - 14.8V (zalezy od typu aku). Wtedy można zastosowac np. LM317 ale będzie działał jako regulator prądowy, a nie stabilizator.
1. Ładowanie sprawdzasz gdy masz wpięty akumulator do instalacji. 2 Jeśli nie ma ładowania gdy wpięty jest akumulator to proponuje wymienić regulator napięcia 3 Akumulator żelowy najlepiej ładować prostownikiem motocyklowym z funkcjá ładowania akumulatorów żelowych ( choć osobiście ładuje prostownikiem z funkcją AGM i Aku ma 3 lata i jest w dobrej kondycji)
A po co komplikować system? Po co dorabiać układ ładowania i zasilania oraz dokładać baterię? Przecież bez problemów można kupić nowoczesny zapłon CDI i spokojnie go zastosować. I na pewno będzie to prostsze niż rozbudowa o elektrykę. mczapski - stabilizator lm nie sprawdzi się w tej aplikacji. Tutaj potrzebny byłby regulator napięcia jak w każdym dynamie...
Akumulator może być złom. Trzeba zmierzyc jego napięcie i prąd rozruchowy. Prostownikiem samochodowym taki maly akumulator nie wolno ladowac. Za duży prąd ładowania. Kup sobie prostownik do akumulatorów motocyklowych. Być mozże w skuterze masz uszkodzony regulator napięcia
To samo. A jak nie wiesz jak podłączyć regulator z malucha, to kup sobie regulator do mz. Do dostania w każdym sklepie motocyklowym. Koszta takie same. I jest instrukcja podłączenia. I dodatkowo sprawdź jeszcze mostek prostowniczy. I czy przypadkiem w czasie remontu nie przykręciłeś go tak, że zrobiłeś jakieś zwarcie (w niektórych było to możliwe).
- drugie rozwiązanie - zasilacz do lapka (zwykle mają napięcie 19-20 V i 2-3 A) plus do tego LM317 lub LM338 (na radiatorze) w układzie regulatora napięcia, z ustawionym napięciem 14.4 V i nic więcej nie trzeba To jest propozycja najlepsza. To samo napislaem tyko kolega gimak był pierwszy. Post skasowałem.
Co do stanu ładowania - często stosuje się obcinacze nadmiernego napięcia na tyrystorach. To elementy stratnego regulatora napięcia. Nie mają nic wspólnego z monitorowaniem naładowania akumulatora.
Witam Mam trzy różne kompresory do prób. Na razie nie miałem czasu sprawdzić ,który sie nadaje. Sawek obejrzyj ofertę Gierscha może rozpoznasz jaki model zastosowali to ułatwiło by właściwy dobór. Pompa do oleju w tym zestawieniu tylko w innej konstrukcji sprawdziła się do zasilania palnika wyparnego. Podstawą dobrej pracy jest precyzja w regulowaniu...
Znalazłem, więc się dzielę. Schemat idealnie nadaje się do budowy n.p. regulowanego prostownika accu samochodowych i motocyklowych.(Radioelektronik 10/84) pozdrawiam nerwowych doro
Wg. mnie dziwny wynalazek, w razie awarii regulatora napięcia jakby się nagle pojawiło 16V to nie wiem czy się nie zapali-wolę jednak zwykłą kwasówkę z ołowiem. Co do prostownika masz podane-parametry jak dla instalacji 12V w pojazdach (napięcie 14,4V) i maksymalny zalecany prąd ładowania 3A (ciekawe, czy ma jakieś zabezpieczenia, czy jakby była rozładowana...
Własnie wczoraj zbudowany przezemnie regulator, którego schemat widnieje na pierwszej stronie forum (Motocyklowy regulator 3 fazowy) kolegi "Rysiekj" podłączyłem do mego motocykla Honda vfr 750 86'. Tydzien temu spalił się jeden z trzech żółtych kabli wychodzących od alternatora. Po podłaczeniu układu, ładowanie na aku wynosiło do 17V! Dodam że akumulator...
Magneto motocyklowe to układ magnetyczny nasycony tak jak piszesz. I o dziwo prąd pobierany z takiego układu jest w miarę stały a nie napięcie, także jak byś zapodał żarówkę 24V to by ona zaświeciła tak samo jasno. O dziwo im wyższe napięcie tym więcej mocy można pobrać z takiej prądnicy. Prąd zwarciowy jest równy prądowi znamionowemu , mierzyłem kiedyś...
Witam Od jakiegoś czasu "chodzi za mną" zbudowanie awaryjnego "generatora". Ideę mam następującą: napęd to modelarski silniczek spalinowy z przekładnią, generator na bazie "stojana i magneta motocyklowego", dalej motocyklowy regulator i na końcu akumulator 12V (6V też nie stanowi problemu). Napęd nie stanowi problemu; część mechaniczna (mocowanie cewek...
To prawda jego prostota aż razi po oczach , grusiak nie mostek z tyrystorem tylko regulator z tyrystorem , i 1 najwazniejsza wskazówka , nie dawaj moto do elektryka samochodowego bo 95% z nich nie ma pojecia o instalacji motocyklowej. (a niektorzy rownież o samochodowej :D ) Poszukaj mechaniora motocyklowego no chyba ze samochodowy zadeklaruje ze wie...
Oczywiście jak zwykle wszyscy radzą tylko nikt pojecia nie ma .... Jakie znowu trafa, przetwornice? Jaka obcowzbudna prądnica??? Toć to zwykłe dynamo rowerowe tylko większe! Widział ktoś w dynamku wzbudzenie? Pedałowe chyba tylko :) hubiwit popatrz pod hasłem "regulator stratny) tudzież przejrzyj schematy instalacji motocyklowych gdzie alternator jest...
Jak wyglądaja wasze sugestie 1. Zacznij czytać tematy o ładowaniu z forum. 2. Zrób to co jest w nich zalecane. Trudno się powtarzać. Wszytko już było. Twój problem jest bardzo typowy. 3. Jak ci się nie chce wykonac punktów 1 i 2 to jedź do elektryka z doświadczeniem w naprawach "elektryki" motocyklowej(!). Sprawdź regulator napięcia Tak. Trzeba sprawdzić...
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź ;) spróbuje wykonać ten regulator prądu który mi podałeś w schemacie, tylko nie mogę znaleźć nigdzie rezystora 4ohm ;/
Miernikiem mierzylem na rozne sposoby caly czas jakichkolwiek wartosci. Kupilem dzis kolejny nowy stator. Podpialem przewody od impulsatora oraz zasilania modulu, tak jak wczesniej skuter odpala. 3 przewody luzne w kostce od ladowania niestety dalej pozostaja bez pradu. Nawet ich nie podpinalem. Szczerze to jestem juz bez pomyslu. Edit: Skuter uratowany,...
Nie gniewaj się, ale nie rozumiesz najprostszych zagadnień budowy instalacji motocyklowej... Każdy quad ma alternator, 1f lub 3f, Twój ma TRZY FAZY. Po co chcesz kupować moduł, napisałeś że masz takowy i regulator?
Jak najbardziej polecam zapłon bateryjny ze względu na zalety o których pisał autor tego pomysłu. Dodatkowo możesz kiedyś tam jak już nabierzesz wiedzy i doświadczenia pokuśić się o dobudowanie zapłonu elektronicznego (pomiędzy przerywacz a cewkę wpinasz moduł zapłonu). Układ taki poprawia iskrę i sprawia, że silniczek pracuje lepiej i ma większego...
Regulator od samochodowego alternatora się nie nadaje ! Alternatory motocyklowe to inna bajka. Twoja wiedza w temacie jest minimalna. :cry: Doczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link Nie kombinuj. Możesz szukać tańszy, używany z "rozbitka". Jak masz pod ręką elektronika to można zrobić regulator samodzielnie lub próbować naprawić oryginalny, gdy nie jest...
to poszukaj na allegro, albo lepiej popytaj w motocyklowych sklepach, moze trafisz ten regulator, albo cos podobnego. ja do motocykla ( mam stare suzuki) zawsze szperam w używanych częściach w " Olek Motocykle" w Bielsku - Białej (ostatnio przenieśli się częsciowo do Goczałkowic) mam tam po prostu blisko, ale podobnych sklepów w Polsce jest sporo. u...
nie jest to dobre rozwiązanie. Ten układ ma stabilizować napięcie, a stabilizacja to odbywa się poprzez wytracanie tego napięcia na elemencie stabilizacyjnym. Czyli wydzieli sie dużo ciepła, a spowodowane ono będzie przez traconą w ten sposób energię. W rozwiązaniach motocyklowych alternatorów z magnesem stałym jako wirnikiem, stosuje się regulatory...
Witam. Mój znajomy mechanik motocyklowy poprosił mnie żebym spróbował zrobić dla niego tester regulatorów napięcia, nie chodzi tutaj o te regulatory jak np. mz ts 250 gdzie jest regulowany prąd płynący do stojana, tylko chodzi o te regulatory 3 fazowe z nowszych japońskich (i nie tylko) maszyn, które regulują prąd wychodzący z alternatora. Potrzebuje...
Heloł, Posiadam silniczek zaburtowy 30KM, dwusuw na szarpankę. Silnik pod kołem zamachowym posiada cewkę bezmasową na 2 przewody, której do tej pory nie wykorzystywałem. Na jałowych obrotach jest ok 6V na wysokich obrotach ok. 55-60V oczywiście zmienne. Jako że doposażyłem pływadło w trochę "elektryki"( światła nawigacyjne LED, radyjko) postanowiłem...
800km bez ładowania? Przecież XX po 2001 roku miały wtrysk. Alternator ma prawie 400W nie dla żartów, nawet nie dla świateł. Na pierwszej lepszej stronie opisującej XX stwierdzają: największą wadą tej Hondy jest regulator i alternator. Współczuję i jedź do serwisu... weź dużo kasy. Pozdrawiam
Coś piszesz o składaniu quada. Jak to wyglądało od strony instalacji elektrycznej? Czy coś łączyłeś sam? Czy instalacja była kompletna? Podejrzewam pomyłkę (niekoniecznie twoją tylko ew. poprzednika) w połączeniach instalacji elektrycznej i/lub uszkodzenie układu ładowania. Bez schematu, nawet odręcznego i zdjęć prądnicy i regulatora się nie obejdzie....
Regulator napięcia stratny. Mam pytanie do osób, obeznany w temacie elektroniki samochodowo / motocyklowej. Chodzi mi to, czy dodatkowe obciążenie instalacji elektrycznej w motocyklu, poprzez dodanie dodatkowych świateł np. 2 x 55W obciąży regulator, czy może go odciąży (nieco mu ulży :D ). Przyjmijmy, że jest to zwyczajny motocykl, wyprodukowany na...
1. Stabilizator liniowy to bzdura w tego typu zastosowaniu. 2. Całość dyskusji nadaje się do kosza, bo do tej pory wiemy, że autor ma jakiś "nietypowy" alternator, jakiś regulator i jakoś to ma podłączone. Ilość konkretów podanych - ZERO. 3. Z mętnych tłumaczeń wywnioskowałem, że pracuje tam coś na kształt alternatora motocyklowego, czyli trójfazowego...
jack 63, ja niestety już doświadczyłem uszkodzenia akumulatora, co pociągneło za sobą szereg następstw, najpoważniejszym było uszkodzenie komputera, ale na szczęście uniknąłem wydatków rzędy około 500-700 euro (bo tyle mi krzyknęli w serwisie). Co do zaniedbań to jest ich wiele, tak jak pisałeś brak oleju, brak lub bardzo niski poziom czynnika chłodzącego,...
Regulator typu F00M wzbudza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na fazie uzwojenia alternatora. Regulator nie potrzebuje napięcia z kontrolki ładowania. W regulatorze jest tranzystor który wysterowuje kontrolkę. Nie chce mi się analizować tego co stwierdziłeś, za późno jest. Można za to sprawdzić cały alternator na stole, podłączając...
radio motocyklowe głośniki motocyklowe zawory motocyklowe
makro przycisk access zasilanie konwertera multiswitcha budowa magnesu
powódż pralka sterowania nawiewem
Sony KDL-40V4000 miga 6 razy czerwona dioda - koszt naprawy Bęben obciera w pralce, suszarce, drukarce - przyczyny i rozwiązania