Dowiedz się jakie powinni być prawidłowe ciśnienie wtrysku paliwa i sprawdź ciśnienie jakie daje wtryskiwacz. Musisz je wyjąc i sprawdzić gdzieś na urządzeniu do tego przeznaczonym. Mogą to być "lejące wtryski". Takie dane są dostępne na każdej stacji kontroli pojazdów. Diagności maja masę literatury
sprawdz szczelność zasilania paliwem,a jaki kolor ma dym po zapaleniu na zimnym,ciemnu czy niebieskawy,czy jak regulowałeś wtryski to ciśnienie zostało prawidłowo uregulowane do typu pompy wtryskowej
Witam mam problem z silnikiem hatz 1B20 pracuje w zagęszczarce . Na zimnym silniku pali bez problemu ale przy dodawaniu gazu dymi na czarno i jak sie nagrzeją nie idzie go odpalić. Doczytałem na forum że będzie to wtrysk i teraz mam pytanie czy lepiej kupić gotowy wtrysk czy samą końcówkę. Przy wymianie końcówki trzeba regulować ciśnienie wtrysku??(jeśli...
Mam nieodparte wrażenie że rozmawiamy o CR, a tu ciśnienie jest stałe (oczywiście dla danej chwili) dla wszystkich wtrysków, a ilość paliwa reguluje czas wtrysku. Ciśnienie spoko odczytamy testerem.
Napięcie podawane do wtrysku jest zawsze takie same, a rezystancja się zmienia nieznacznie w zależności od cewki bądź materiału piezoelektrycznego w tym przypadku cewki. Kolego domex32 wtryski paliwa mają regulowane ciśnie identycznie, zawsze pracują w ścisłej synchronizacji komputer nie może regulować ciśnienia inaczej dla danego wtrysku i wtrysk...
Do sterowania kątem wtrysku ta pompa wykorzystuje ciśnienie wewnętrzne pompy wytwarzane przez pierwszą jej sekcję (bodajże pompa łopatkowa). Na tłoczek podawane jest ciśnienie prze-regulowane przez elektrozawór kąta wtrysku. Teraz jeżeli pompa nie wytworzy tego ciśnienia to nie napełni prawidłowo sekcji wysokiego ciśnienia oraz nie przestawi kąta wtrysku....
Ale bez demontażu nie będziesz wiedział czy przypadkiem wtrysk nie leje, a jak ustawisz ciśnienie? Przecież w większości wtrysków ciśnienie regulujesz podkładkami dystansowymi, a do tego raczej potrzeba zdemontować wtrysk.
Tam tylko reguluje się kąt począteku wtrysku.
ten czujnik może miec wpływ z zujnikiem znajdującym się na dolnej części pompy, może regulować razem z nim ciśnienie przy obrotach rzędu 2000. W Twojej pompie zapewne jest układ przyśpieszacza dynamicznego kąta wtrysku z wykorzystaniem układu dwusprężynowego a on właśnie przy 2000 obrotów zmienia się poprzez zmianę ciśnienia w pompie. Ten czujnik pomiędzy...
Witam, Jest to na 100% czujnik ciśnienia, który reguluje ciśnienie na magistrali wtrysków, znajduje się on na pompie wysokiego ciśnienia. Na allegro te czujniki chodzą między 150 a 300pln
Dziękuję za zainteresowanie. Też mam taką książkę i ogólnie jakąś tam podstawową wiedzę posiadam. Chodzi mi głownie o potwierdzenie jakości polskich rozpylaczy, bo gdzieś ktoś znowu polecał boscha więc sam nie wiem. Nie jeżdżę dużo więc wystarczy żeby wytrzymały 100 000 km . Jeszcze takie małe pytanko jak się reguluję ciśnienie wtrysku podobno jakimiś...
http://obrazki.elektroda.pl/9221492600_1... Witam, przedstawiam jak zrobiłem próbnik wtryskiwaczy diesla. Powodem była konieczność wymiany końcówek wtryskiwaczy oraz regulacja wtryskiwaczy w moim Mercedesie W124 250D. Próbnik jest skonstruowany z przerobionego hydraulicznego podnośnika samochodowego 2 tonowego. W podnośniku jest już...
Witam, Ja również borykałem się z tym problemem kontrolki świec żarowych oraz niekiedy pod górę lub pod obciążeniem zapalała się kontrolka pompy i serwis pomogła wymiana czujnika ciśnienia, który reguluje ciśnienie w szynie wtrysków, jest on zamontowany na pompie wysokiego ciśnienia.
A czy ta diagnostyka może zrobić testy i odczytać jakie jest ciśnienie, czy się zmienia, czy reaguje nastawnik w pompie wysokiego ciśnienia? Trzeba sprawdzić czy jeśli jest awaria systemu regulacji wysokiego ciśnienia, czy zwór bezpieczeństwa wysokiego ciśnienia nie uszkodził się (wypłukał się) i nie ucieka przez niego ciśnienie. On jest elementem rezerwowym...
A kiedy ostatnio regulowałeś wtryski .Zmierzyć ciśnienie sprężania .(zapieczone pierścienie , powypalane , wyklepane zawory , gniazda ) .
Stary wtrysk z audi 100 z silnika 2.3 do tego pompa oleju z poloneza silniczek od wycieraczek z trzystopniowa regulacja. Przez ten wtrysk będzie wtryskiwany olej na palenisko z własnego doświadczenia wiem ze ten wtrysk otwiera sie przy pewnym ciśnieniu wiec gdy pompa wytworzy ciśnienie on sie otworzy, do tego na silniczku będę regulował prace wtrysku...
A powiedzcie mi w jaki sposób działają kierunkowskazy w samochodzie przeciez mrugają czyli żarówka musi raz dostawac prąd a raz nie. Co do przełącznika to wole jednak wtrysk bo napewno będzie szczelny i wytrzyma duże ciśnienie.
Zawór zasilany napęciem otwiera się zmniejsając ciśnienie paliwa, wtrysk się opóźnia. Zrozumiałeś?
Ciśnienie pilotujące da rade, które reguluje się grubością podkładki, a problem jest z odczytaniem ciśnienia wtrysku zasadniczego.
Osoby rozeznane wiedzą z czym to się je i do czego służy. Sprzęt sprawny tato do ostatniej chwili jak pracował regulował na nim. Do wymiany osłona strumienia która jest spękana i trzeba oczyścić sprzęt bo stoi jakiś czas no i ....wygląda jak wygląda. Producent WSK Kraków. Opis z strony producenta ZASTOSOWANIE WYROBU: Próbnik PRW3M-00 służy do sprawdzania...
NIC sie nie stanie. Nie trzeba pewnie nawet poczatku wtrysku regulować. TDI-owcy podnoszą nawet 0.5Mpa i smigają.
Jak się nie mylę to zawory są hydrauliczne i nie trzeba ich regulować. Wtryski i ciśnienie sprawdzali mi na zakładzie który istnieje już ponad 20 lat ale takiej pompy jak moja to nie widzieli. Mam drugiego MB 124 300D ale tam jest inna pompa, ma jeden zawór elektryczny (utrzymuje obroty na zimny silniku) a na dole ma jeszcze podłączone podciśnienie....
Witam, Proszę sprawdź jak wygląda wtrysk CR. I przyjrzyj się co tam masz. Prócz pompy wysokiego ciśnienia masz również: Ogranicznik maksymalnego ciśnienia, regulator ciśnienia sterowany z ECU, Przetwornik ciśnienia do pomiaru tegoż ciśnienia oraz same wtryski. Może problemem jest regulator ciśnienia, gdyż to on reguluje właściwe ciśnienie. Problemem...
Fuel Trim czyli regulacja mieszanki osiągnęła limit. Czyli system musiał dodać ( choć czasem HIGH znaczy zubożenie) paliwa bo wg odczytów z lambdy tak mu wyszło. Przyczyna przeważnie nieszczelność czy lewe powietrze którego nie zmierzył przepływomierz. Gdzie to już trzeba szukać. Czasem problemem jest pompa paliwa która podaje za małe ciśnienie (filtr...
Witam Ciśnienie końcówek wtrysku reguluje się przed podłożenie podkładek pod sprężynę wewnątrz wtryskiwacza.Dołożenie podkładki powoduje że sprężyna jest bardziej ściśnięta.I teraz pytania: -czy jak spręzyna jest bardziej ściśnięta to pompa musi dać większe ciśnienie, żeby otworzyć wtryskiwacz? -czy jak ciśnienie otwarcia jest mniejsze niż powino być,...
spokojnie, gwarancji nie ma, bo nie ma gazownika, dysze są wykręcane więc nie ma tematu - jutro się pobawię. a czy ciśnienie na reduktorze będę musiał regulować? czy to 1,5 jest OK? a wtryski byc może tak czy siak wymienię, ale póki co te chciałem uruchomić.
Jest tylko układ "iskrzący" ;) co do częstotliwości nie ma znaczenia bo ciśnienie wtrysku paliwa jest regulowane. edit: czy taki transformator by sie sprawdził ? mam tylko zdjęcia.
Oscyloskopem tego nie sprawdzisz ,najłatwiej DIAG-em lub PPS-em.Sterownik silnika reguluje ciśnienie na zaworze aby uzyskać kąt wtrysku zgodny z mapą ,na podstawie informacji z czujnika na kole zamachowym,czujnika z wtryskiwacza,temperatury i obciążenia silnika.
Umów się z człowiekiem który ma przyrząd do ustawiania wtrysków wymień końcówki i jedź na ustawienie. To trwa kilka minut. I masz pełną gotowość. Jak kolega wyżej napisał bez ustawienia się nie obejdzie. Oczywiście zawsze jest szansa że trafisz.
Wtryskiwacze demontuje się i zawozi do pompiarza ten na maszynie ocenia jaki jest ich stan. Jeżeli są do regeneracji to wymienia końcówki i reguluje podkładkami ciśnienie otwarcia, masz wtryski jak nowe i kosztuje to kilkaset złotych. Jeżeli za drogo kupujesz używki wieziesz do pompiarza do sprawdzenia i jest taniej. Wcale nie jest powiedziane , że...
"Nawet jeśli byłyby problemy z zabogatą mieszanką,zawsze można zmniejszyć ciśnienie paliwa na wtryskiwaczach"-z całym szacunkiem,ale to nie diesel,gdzie cisnienie wtrysku można było regulować śrubą albo podkładkami.Tu wtryski są otwierane elektronicznie i myślę,że to nietędy droga.Cisnienie w układzie musi być stałe po to są regulatory ciśnienia wtrysku,które...
Ciśnienie paliwa trochę niskie jak na MPI - powinno być o ie pamiętam ok 3.5 . Zawory były regulowane? W tym silniku luz reguluje się płytkami. Jaki masz sterownik silnika? Jeśli małą hybrydę IAW5AF to znane są jej przypadłości usterkowe ale jeśli masz LPG to jeśli jest w niej uszkodzony obwód sterujący wtryskiem to na gazie powinien pojechać. Skłaniam...
Hyundai I20 1.1 55kw 2014r. Układ wtryskowy DELPHI. Podczas jazdy przy mocnym wciśnięciu pedału gazu błąd P0088- zbyt wysokie ciśnienie paliwa. Podmieniłem drugiego raila z czujnikiem ciśnienia i tym zaworem który reguluje ciśnienie. Co może być nie tak ? Zastanawia mnie jeszcze zawór na pompie ? ale to jest ilość paliwa. Zdarzało się też że był błąd...
Ciśnienie wtrysku wtryskiwacza do Diesla zależy od zastosowanej sprężyny.Ciśnienie wtrysku reguluje się podkładkami. Po wymianie sprężyny wtryskiwacz otworzy się nawet przy kilku atm. Na ile będzie rozpylał paliwo to rzecz do sprawdzenia .Srednica otworów główki rozpylacza to 0.2-0,3 mm.
Za wcześnie to z imprezy się wychodzi, jak kobieta pogoni... . Zerwanie śrub nie ma noc wspólnego z kontem wtrysku. A ten się nie rozrególowuje tak samo z siebie. Za niskie ciśnienie na wtryskiwaczu powoduje jego wcześniejsze otwarcie. Jak schodzi z obrotów to nie dostaje paliwa więc nie może kopcić. Więc strach ci podać procedurę regulacji konta wtrysku,...
Witam, chcę powiedzieć że taki układ do badania wtrysków wykonałem, hmmm się zastanawiam dlaczego chcecie regulować obroty skoro ciśnienie można w inny sposób ustalać. Ja wykorzystałem pompę z układu CDI 3 generacji która ma w sobie wbudowany regulator ciśnienia. Jeśli chodzi o skoki ciśnienia są normalne trzeba uwzględnić skok ciśnienia podczas tłoczenia...
instalacja nówka przejechane jet ok 7 tys km ale tak jest od początku, były wymieniane wtryski, komputerek lpg regulowane ciśnienie itp i nic gazownik twierdzi że to komputer benzyny, wymieniałem kable do świec
Można to wyregulować śrubą, najlepiej we dwie osoby tj jedna niech trzyma gaz na około 3000 obrotów i obserwując czasy wtrysku tak regulować ciśnienie żeby czasy na bezynie i na gazie były takie same Mogłbyś mi tylko napisać które parametry obserwować? Jak to ustawic w programie zeby bylo najłatwiej zrobic?
kolego czy możesz mi coś powiedzieć na temat tych korekcji czy nie? jak nie to po co tyle piszesz i w ten sposób mi nie pomagasz?? O to artykuł o którym pisałem: Jak można zdiagnozować wtryski Common Rail, że one leją, ponieważ nie daje się ich wykręcić? Co to znaczy? Może diagnosta odmówił dalszej współpracy, gdyż nie mógł wykręcić wtrysków? Zmień...
Masz silnik CVH z mechanicznym wtryskiem? Regulowałeś go kiedyś? Sprawdź ciśnienie sprężania. Pewnie wałek się zużył, albo popychacze (są hydrauliczne) już puszczają. Wolał bym ten silnik co masz niż 1.6 16v.
Coś Ci się pomerdało : nie ma możliwości roziewrcenia dysz we wtrysku do 4 mm :), dedukuję ,że sprawdzałeś średnicę wkrętki w kolektor - to nie dysza :)
U mnie tak to wygląda na silniku rozgrzanym temperatura robocza: Cylinder korekta : 1 -1,25 2 0,24 3 -0,43 4 1,40 zmierzona masa powietrza: 545 oczekiwana: 308 ciśnienie doładowania 1076 oczekiwane: 1000 i też czasem przykopci na czarno ale to chyba kwestia wtrysków Masz osłonę pod silnikiem, że zaworek miałeś zgnity? Czyli zderzak regulowałeś po odpięciu...
Jest to zawór który reguluję ciśnienie na listwie Znajduje się przy pompie wysokiego ciśnienia Dochodzą do niego dwa kabelki
Mowisz - masz 1 Pompa wysokociśnieniowa regulowana ilościowo 2 Akumulator ciśnieniowy (Rail) 3 Zawór ograniczający ciśnienie 4 Czujnik ciśnienia Rail 5 Wtryskiwacze 6 Elektroniczne urządzenie sterujące 7 Inne czujniki i aktuatory Co do demontazu i montazu to podaj typ silnika. Pozdr
Regulator ciśnienia paliwa jest uaktywniany przez sterownik,aby regulować ciśnienie paliwa.A ciśnienie paliwa jest ustawiane w taki sposób,by by osiągnąć żądany stosunek powietrze i paliwo.Bo do odpalenia starczy i 200 atm na listwie bo wtryski są otwierane elektronicznie a nie ciśnieniem,a ciśnienie może sięgać nawet do 2000 atm.I w tym przypadku trzeba...
Witam Kia Carnival 2.9 TD 2001 rok. Nie odpala. Przyholowana z powodu rozkodowania się kluczyka (po przekręceniu zapłonu nie kręcił rozrusznik i migała żółta kontrolka „IMMO”. Właściciel znalazł jednak stary złamany klucz, który po przyłożeniu do stacyjki razem z włożonym tym, który jest nieaktywny reaguje prawidłowo na immobilizer –...
Gdy podniosę ciśnienie to czasy wtrysków maleją, a wyczytałem,że na tych powinny być miedzy 5,5-6ms. Nie za wysokie to ciśnienie 1.35? Ostatnio regulowałem, i ma teraz ciśnienie ok 1.20, a czasy około 5.8. A i tak wywala błąd o za dużej dyszy :D Próbowałem robić korekty względem temperatury i coś zaczęło być lepiej, po całej nocy przełączył się bez...
SPN 4591 Kontrola ciśnienia doładowywania (wysokie ciśnienie) Strategia monitoringu Kontrola ciśnienia doładowywania Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale • Podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci się na czerwono • Lampka kontrolna świeci...
Wyprzedzenie kąta w PD? Mechanik sprawdził dwumasa, ciekawe jak...??? Bzdury. Jak nie jak tak, a ustawienie wałka rozrządu to nic innego jak również regulacja kąta wtrysku. Nie kąta wtrysku tylko kąta synchronizacji, ustawiasz wałek rozrządu tak, aby sterownik otwierał PD w momencie kiedy jest maksymalnie wciśnięty, a co za tym idzie ma największe...
Piszesz o nierównej pracy silnika, a układ paliwowy czyściłeś ,sprawdzałeś szczelność. Jakieś błędy na desce są ? Mierzyłeś ciśnienie paliwa na zasilaniu ? Robiłeś diagnostykę wtrysków, czy regulowałeś bo miałeś taki kaprys.? Nikt z fusów Ci nie wywróży co dolega silnikowi . Układem HPI sterują czujniki położenia wału, ciśnienia paliwa, elektrozawory...
http://img85.imageshack.us/img85/5024/lu... 1. pompa łopatkowa niskiego ciśnienia 2. Pompa wysokiego ciśnienia 3. Dystrybutor główny 4. elektrozawór regulujący zmiany konta wtrysku 5. siłownik przestawiający kont wtrysku 6. Pierścień Krzywki 7. czujnik położenia dźwigni 8. elektrozawór stop Pompa napędzana jest od wału rozrządu silnika( lub...
Witam dziś robiłem ponownie pomiary zapaliłem samochód na plack i sprawdzałem ciśnienie zasilania jest krytycznie niskie przy biegu jałowym komputer pokazuje 1,2 bar z ciśnieniem otoczenia albo inaczej 0,2 bara bez dodania tej wartości, ciśnienie na szynie około 350 zadane i takie ciśnienie jest rzeczywiste już odczytywane z listwy. Filtr paliwa wykluczony...
Chodzi zapewne o S-231 15KM. Tak jak poprzednik napisał trzeba odpowietrzyć. najpierw filtr(jest na nim odpowietrznik), następnie pompę. Jeśli masz możliwość rozruchu silnika na korbę to pokręć i słuchaj czy wtrysk robi "dzyń". Oznacza to że pompa daje ciśnienie, a wtrysk pracuje. Patrząc od strony rozrządu na silnik, po prawej od koła pasowego masz...
Co do konta wtrysku to nie chodziło mi o to jak przestawić tylko w jakim zakresie jest w Diesel'u (benzyna ok 10 st). Natomiast co do wtrysków to też nie chce ich regulować tylko chodzi mi o to czy wtryskiwacze otwierają się dopiero wtedy jak jest odpowiednio wysokie ciśnienie, czy może być tak sytuacja że mgiełka jest ale ciśnienie jest za małe.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Luz zaworowy regulowałem 130 km temu, zaraz po zakupie (zgodnie z zaleceniami producenta – 0,12 mm na obu zaworach). Test wtrysku został wykonany na białej kartce. Mgiełka jest równomierna i regularna. Nie zacina się. Ciśnienie paliwa też sugeruje, że wtrysk jest ok. Na "plaku" nie próbuję, bo zauważyłem teraz, że przy otwartej przepustnicy tak jakby...
Masz stary typ wtryskiwaczy- czopikowe. Nie robi się dla nich próby przelewowej, Sprawdza się i reguluje ciśnienie otwarcia oraz rozpylanie. W sterującym uszkadza się przewód. Można naprawić.
Miałem ten samochód kilka tygodni temu jako zastępczy. Samochód był z rocznika 2022 lub 2023. Nie chciał odpalić i sami pracownicy serwisu uśmiechnęli się do siebie i powiedzieli wprost "postał trochę i znowu problem z hydrauliką" Samochód miał 9tys km przebiegu. Ten silnik ma wtrysk MPI wiec ciśnienie jest regulowane tylko i wyłącznie przez regulator...
Witam, zamontowałem do mojego auta lpg sekwencyjny mam problem z wgraniem oprogramowania częściowo je wgrałem, zatrzymuje się na auto kalibracji staje na błędzie związanym z ciśnieniem kolektora ,nie wiem co to znaczy ,auto powyżej 5000 nie ciągnie jak powinno i nie przerzuca automatycznie z benzyny na lpg dodam ze instalacje montowałem samodzielnie...
No to może rozwinę.Nie wiem czy potrafię,ale spróbuję.Nie wszystko jest też do końca tak dosłownie,ale chociaż trochę pozwoli na pojęcie różnic. W benzynie sterujesz powietrzem (wydajesz polecenie komputerowi żeby otworzył przepustnicę jeśli nie ma linki),w zależności od ilości powietrza dolewana jest odpowiednia ilość paliwa.Rozpatrując "tradycyjny"...
odznaczyć "wyłącz przy pierwszym".zapętla wtryski więc sprawdzić sądę w czasie zapętlania.mapkę można przyjąć za poprawną.przy tej kalibracji wtrysków większe dysze nie mają sensu.reduktor powinien wyrobić a ciśnienie powinno się dać regulować od ok.1 do 1.25 bara.nie blokuj mapy.
Aktualnie walczę z takim silnikiem. Też zauważyłem że oznaczenia cylindrów na bloku nie pasują.. Dużo białego, gryzącego dymu. Przy opóźnionym zapłonie mniej dymu. Reguluje na fasolkach na kole zębatym pompy. Tutaj czytam że na kole pośrednim można zmienić kat wtrysku ? Mógłby ktoś przybliżyć temat ? Ciśnienie sprężania 24 bary.
Pompa Paliwowa pobiera od 4 do 8 amper w zależności od tego, z jakiego auta (monowtrysk czy pełny) ciśnienie podane 1-2 barów to optymalne które reguluje regulator w wtrysku, w zamkniętym układzie pompa spokojnie może uzyskać nawet 6 barów. Pomijając fakt ze jest głośna i sieje masę zakłóceń.
Nie daje się różnych wtrysków na jeden silnik. Może jeszcze powiesz, że ten czwarty był regulowany w innym warsztacie? To już byłaby masakra. Ciśnienie paliwa, ciśnienie sprężania sprawdziłeś? Nie grzeje się nadmiernie silnik?
Witam . Od jakiegoś czasu mam problem z uruchomieniem silnika , jest to 1.4 benzyna. Pierwsze jego niedomagania zaczęły się jakieś pół roku temu i stopniowo narastały, otóż po dłuższym postoju auta około 5-8 godz odpala może za 10 razem ale jak już odpali to obroty są równomierne, nie gaśnie, nic złego nie dzieje się z obrotami i silnikiem, po zgaszeniu...
Mnie ciśnienia paliwa nie jest potrzebne do obliczania czegokolwiek. Wiem, że jest ono stabilizowane na regulatorze, a dawka regulowana jest czasem otwarcia wtrysku. Wszystko fajnie do puki pompka paliwa jest w stanie wytworzyć właściwe ciśnienie. Dlatego pytam o jakiś przetwornik aby opomiarować to ciśnienie i dodać ten punkt do autodiagnostyki takiego...
posiadam c360 3p i lała mi uszczelka pod głowią w pompie rotacyjnej, pojechałem z nią do serwisu to wraz z uszczelnieniem mi ją wyregulował. ciągnik strasznie zaczął kopcic na czarno przy dodawaniu gazu więc pojechałem z nią jeszcze raz by obniżył ciśnienie. ciągnik zimny gorzej pali a kopci tak jak kopcił, dodam że przed naprawą nie było nawet najmniejszej...
wiem regulować ciśnienie przez tego śruba (mierzone ciśnienie barometrem na przykład 1,2bar), ale w oprogramowaniu pisze 3,6bar a zatem nie może być ustawienie Sterownika - samochód nie działa na gazem płynnym
Przy długich czasach wtrysków mnożnik powinien schodzić do 1.0, ale przy valtekach specjalnie stosuje się mniejsze dysze, by osiągnąć wyższe mnożniki, bo przy krótkich czasach wtrysku są bardzo nieprecyzyjne. Jednak w Twoim przypadku widać (załamanie mapy), że mnożnik jest na tyle duże, że sterownie wtrysków się zapętla (wyznaczony czas wysterowania...
Czy poziom oleju się podnosił ? Jakie jest ciśnienie na cylindrach ? Czy silnik ma regulowane luzy zaworowe i DPF ? Czy była robiona próba przelewowa ? Czy końcówki wtrysków są jednakowego koloru i nie mają przebarwień od przegrzania ? Czy silnik kopcił przed usterką ? Wykręć świece żarowe i zobacz jak wyglądają. Silnik mógł chodzić na benzynie. Przed...
Ciśnienie regulowane standartowo/ nie jestem pewien czy w tej ale starsze tak miały/ . W tym przypadku pachnie mi to sterownikiem - brak sygnałów obrotomierza , wtryski otwierają sie jak przy rozruchu zimnego. Czujnik temp podmieniony - to nie od niego.
Glowica jest po remoncie, który na wysokie BLM zresztą nie miał wpływu. Gaz jak pisałem jest dobrze ustawiony, nie przypuszczam by ją uszkodził. Lambda spalin jest rzędu 1.01 mierzona na stacji diagnostycznej, czyli ECM reguluje jak trzeba. Spalanie jest ogólnie niskie.
Musisz zaślepic tak żeby spaliny nie leciały do silnika i tyle.Sam EGR może sobie pracować. No zmienna geometria to trochę jak i DPF. Za bardzo nie toleruje takiego zamulania tylko musi mieć temperaturę i pożądny przepływ gazów. Co do zaślepienia EGR to opisów i filmików do tedeja pewnie na bogato w internetach;) No i blaszka czy ta uszczelka do zaślepienia...
Tego to ja nie wiem. Chodziło mi tylko o to, że jeśli paliwo miłoby pokazać się w przewodzie podciśnienia, to trafiłoby w końcu do kolektora ssącego razem z lpg, a w przypadku pracy tylko na benzynie, to jej dawka byłaby niekontrolowana ponieważ trafiałaby do cylindrów i wtryskiwaczami i razem z powietrzem. Na benzynie to chyba nie takie ważne, bo pewnie...
Ze względu na długi weekend, nie mam możliwości podłączenia pod komputer. Dopiero we wtorek. Ale podejrzewam czujnik położenia wału korbowego, albo może czujnik położenia wałków rozrządu. Czy ktoś wie jak je sprawdzić. Ewentualnie czujnik ciśnienia na listwie. Jak jest regulowane ciśnienie na listwie w tym silniku, ponieważ poza wejściem z pompy, czterema...
no właśnie to jest kolejny krok który chce wykonać, ale w tym silniku wymaga to demontażu całego kolektora dolotowego, ogólnie trochę zabawy :| Jak tylko uda mi się to zrobić to dam znać. W książce w sumie piszą że póki nie słychać to nie trzeba regulować, niby nie słychać, ale ewidentnie coś nie tak działa. Czy takie zakopcenie świec to mogą być zawory...
Jeśli wtryski były regulowane na przyrządzie nie zmieniaj ustawień tylko sprawdź czy dobrze rozpylają co do pompy to ciśnienie można sprawdzić na ciągniku (wkręcasz w układ manometr).Myślę że przy wymianie pierścieni tuleje były honowane , ewentualnie wymienione komplety.
Da się to ustawić w oparciu o znak GMP na kole pasowym. Osobiście ustawiam początek tłoczenia paliwa w ciągnikach lampą stroboskopową z czujnikiem wykrywającym ciśnienie w przewodach wysokiego ciśnienia. Lampa ma pokrętło ze zmianą wyprzedzenia wtrysku. Robię to tak, że podpinam czujnik do 1 rurki 1 cylindra, na pracującym silniku świecę lampą na znaki...
MAP przy wyłączonym silniku ma podawać ciśnienie atmosferyczne, na zagrzanym silniku i wolnych obrotach, poniżej 400 (350-370hPa). Pętla zamknięta sygnalizuje czy ECU uwzględnia sygnał z sondy lambda. Korekta sondy lambda to korekta (mnożnik) czasu wtrysku ustalony w oparciu o odczyt sondy lambda, powinien być możliwie bliski wartości 1 i pokrywać się...
Witam kupując nowe wtryski konieczne jest "zgrać" wtryski z pompą albo pompe do wtrysków ponieważ potrzebne jest ustawienie ciśnienia otwarcia wtrysku. reguluje sie to najczęściej podkłatkami we wtrysku. każdy wtrysk ustawia sie indywidualnie.... i tak jak kolega wyżej zaznaczył: weź kogoś do pomocy niech pokręci rozrusznikiem a ty popuść i zakręc po...
Oczywiście, bo to VP 30. Co nie zmienia faktu, że wtrysków się nie reguluje, w sensie wydatku, można tylko ciśnienie otwarcia zmienić. Dlaczego się wkurzam? To proste, uważam takie posty za szkodliwe. Niczego nie wnoszą, dają tylko innym nadzieje, że jak przykręcą jedną śrubkę to naprawią. To tworzenie mitów i zabobonów. Żeby się wypowiadać na forum...
Śruba do regulacji jest pod deklerm z prawej strony, tam gdzie wychodzi dysza podciśnienia. Niestety nie ma mozliwości regulować ciśnienia bez cześciowego rozkręcenia reduktora.
Swoją drogą mimo że mam to wszystko zrobione i tak mam problem z odpalaniem na ciepłym silniku prawdopodobnie udam się na mapowanie coś około 300PLN. (kont synchronizacji z: -1 zmienił się na -0.5 nie dużo ale chyba ma jednak wpływ), o 0,5 regulować tu też mam dylemat? (zmiana konta nastąpiła po wymianie rozrządu). Ireneo dobrze pisze ogarnij błąd czujnika...
Fajna maszynka, robi robotę. Fakt, problem z wtryskiwaczem benzynowym nie jest powszechny, ale się zdarza. Byłby większy, gdyby było więcej Bio domieszanego. Ten jeden to faktycznie za mało podawał, gdyby ktoś ostro jeździł, to zawory upalone. w bardziej wyrafinowanych wyczynowych systemach czasem jeszcze zmiennym ciśnieniem paliwa. To fajne :-) znaczy,...
Własne ten silnik mam co na zdjęciu. Tam były dwie wersje wtrysku: - albo z maks ciśnieniem 1350 bar, mocą 115KM i normą spalin euro 3 - albo z ciśnieniem 1400 bar, mocą 120KM i normą euro 4 Ja mam ten słabszy wariant. Jest tu pompa Bosch CP1 z elektrycznym regulatorem wysokiego ciśnienia w korpusie, nie ma elektrycznego regulatora niskiego ciśnienia...
Przecież masz podaną przyczynę, czego jeszcze oczekujesz? Sterownik nie może regulować ciśnieniem na listwie. Pewnie w czasie rozruchu ciśnienie na listwie to 0bar. Sprawdzić instalację pomiędzy regulatorem a PCM, wymienić regulator, sprawdzić czujnik ciśnienia. Jak widzisz odczyt kodów to nie wszystko. Jeszcze trzeba pomyśleć. Kto odczytywał te kody?
EDC Eletronic Diesel Conttrol Elektroniczna regulacja silników ZS Ogólna nazwa elektronicznych systemów sterujących stosowanych w silnikach wysokoprężnych. W systemach tych regulowane są za pośrednictwem siłowników i zaworów elektromagnetycznych następujące parametry: początek tłoczenia paliwa, wielkość dawki paliwa czas trwania wtrysku, ciśnienie wtrysku....
Witam auto to Scania euro 6 450 kucyków rok 2015r. Problem w układzie scr a mianowicie ciśnienie płynu w układzie za wysokie , robiąc test układu ciśnienie szybko przekraczało mi 12 barów i oczywiście test nie kończył sukcesem tylko informacją błąd. Zacząłem od podstawowych elementów zmieniłem filtr, przedmuchałem przewody płynu ale dmuchając przewód...
Cisnienie wtryskiwaczy gazu dla wolnych obrotow bylo w zakresie 13,86 - 13,92 V. Nie wiem odkąd mierzymy ciśnienie w woltach... masz w ogóle czujnik ciśnienia gazu w listwie? Bo skoro na wyjściu czujnika ciśnienia masz napięcie zasilania to coś chyba jest "nie halo" z tym czujnikiem albo go wcale nie ma. Przy prawidłowo dobranych dyszach i skoku tłoczka...
witam Zacząłem regulować instalację Landi Renzo Omegas. Przypomnę, że mój problem polega na tym że po zjechaniu z górki na biegu np. 4 wciskam sprzęgło i silnik powinien zatrzymać się na ok 800 obr/min (bieg jałowy) a on spada do tej prędkości czasami wskazówka podskoczy do 1100obr/min i po tym gwałtownie spada do 0 i silnik gaśnie. Co może być powodem....
Witam To w Gliwicach na serwisie Scanii pracują Irole czy Anglicy,że nie potrafią sprawdzić ,,pompek" PDE.Wyciągasz pompkę odkręcasz dolną część tą gdzie jest końcówka wtryskiwacza,zakładasz adapter a dokładnie przykręcasz.Mocujesz to do próbnika ciśnieniowego takiego nawet jak używał wujek Franek w latach osiemdziesiątych do ustawiania wtryskiwaczy...
do clowna i adama10001 w tym samochoszie niema silnika krokowego!!!!!! a poza tym tym imbisem co pisze clown nie reguluje sie cisnienia na wtryskach tylko wstepnie ustawia co2, cisnienie na wtryskach reguluje elektrohydrauliczny nastawnik cisnienia. a do wlasciciela niesczesnej 190 podjedz do kogos kto sie zna i niech ci go posprawdza i wyreguluje....
Witam, walczę od dłuższego czasu z Scania 420hpi 2012, a dokładnie z nierówną pracą silnika podczas przyspieszania lub podjazdu pod wzniesienia. Auto zachowuje się jakby kulało na jednym cylindrze. Zawory i wtryski regulowane, cewki i wtryski sprawdzone w firmie Raszka i nic nie pomogło. Podczas odpalenia na ciepłym silniku czuć, że przez pierwsze kilka...
Nie wiem czy kolega rozwiązał już swój problem postaram się jakoś odpowiedzieć 1) Ma kolega całkowicie rozregulowany silnik bo czarny dym to najprawdopodobniej źle ustawiony zapłon ale i tak to nie pasuje do niczego Bo biały to woda, niebieski to olej ale czarnego nie spotkałem. Ustawianie zapłonu zależy od prędkości obrotowej. W żadnym przypadku NIE...
Witam. Od dłuższego czasu męczę się z silnikiem kubota (4 cyl.) w agregacie naczepowym carrier maxima z 1995r. Sprawdzony układ zasilania paliwem (pompa daje prawidłowe ciśnienie na sekcjach, wtryski ok.), zregenerowana głowica, ciśnienie sprężania do przyjęcia. Objawy: ogólnie mocno dymi na czarno, co ciekawe - chwilami mocniej, chwilami przestaje...
Cześć, Ogólnie to problem moim zdaniem: złe ciśnienie na pompę niskiego ciśnienia, a przez to z pompy niskiego ciśnienia na wysokiego ciśnienia itd. powody -> (fałszowanie danych przez czujnik, przez co złe sterowanie regulatorami ciśnień lub nieszczelny układ; zły filtr paliwa Dodano po 20 Zapomniałem dodać, najczęściej pada właśnie czujnik ciśnienia...
SPN 4591 Kontrola ciśnienia doładowywania (wysokie ciśnienie) Strategia monitoringu Kontrola ciśnienia doładowywania Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale • Podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci się na czerwono • Lampka kontrolna świeci...
Witam Wyjąłem wtryskiwacze ze swojego Audi A4 B5 1.9 TDi AVG , samochód ogólnie odpala bardzo dobrze, pracuje poprawnie, ale odnoszę wrażenie za nieco za bardzo kopci. Zmierzyłem wtryskiwacze na klasycznym stanowisku (pompka z manometrem) i pierwszy stopień wtrysku wychodzi na trzech przy około 180 Bar na czwartym 170 Bar (nominalnie powinno być 190)...
Dzięki za szybką odpowiedz, spróbuję tego, z tym że zawór jest sterowany wyciągałem go i zmienia się tam napięcie na nim, słychać, że pracuje, nawet przy daniu 12 volt na niego, żeby był cały czas otwarty, ciśnienie na listwie się nie zmienia ( wpięty w instalacje był wtedy drugi elektrozawor , żeby czegoś nie spalić ). Ale spróbuję jutro tego komputera...
Szesnacha na dwojce przy 7000 rpm pokazuje 80km/h a moj 1.6 przy 6300rpm pokazuje 90km/ha uwierzcie wkreca sie prawie tak samo szybko jak 1.4 16v. Wiem ze to smieszne ale prawdziwe. Skrzynia biegów jest ta sama, a most różni się przełożeniem tylko nieznacznie, więc nie chce mi sie wieżyć w taką rozbieżność przełożenia całkowitego na tej dwójce... Może...
regulować ciśnienie zawora regulować ciśnienie regulator ciśnienie regulować
świateł focus viessmann vitola palnik nagrywarka przerywa
plazma samsung driver uszkodzony plazma samsung driver uszkodzony
Antena drutowa na fale długie: długość i grubość drutu Wyłączanie alarmu w Toyocie Corolla E12 D4D 2002