Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam. Ja na na tym > [url=]Falowniku < kręciłem do 100Hz, ale był to mały silnik. Z reguły mniejsze mocowo silniki można kręcić wyżej, ale jak kolega powyżej zasugerował wszystko zależy od konstrukcji silnika. Nie ma niestety idealnego rozwiązania tutaj ponieważ jeśli zastosujesz silnik 2800 rpm to przy mniejszych obrotach stracisz moment, natomiast...
Czujnik obrotów biegu jałowego z reguły kontroluje żeby silnik chodził na granicy równomiernej pracy. Ponadto w razie włączenia jakiegoś obciazenia np. wentylator chłodnicy, od razu podnosi obroty żeby alternator wydolił. Hamowanie silnikiem ma sens pod warunkiem że nie jeździmy dwu-suwem ;-) np. renoult master 2.2HDI wyraźnie traci predkość po zdjęciu...
Oczywiście można cały silnik razem z korbowodem umieścić w szczelnym korpusie z którego wystaje tylko koniec wału korbowego. Wtedy jest łatwiej podwyższać ciśnienie w silniku. Ciśnienia w części roboczej i w strefie korbowej wyrównują się w wyniku nieszczelności tłoka, albo stosuje się wąski przepust (igła lekarska) między strefą korbową a przestrzenią...
pierścieni nie osadza się na tłoku na zasadzie chybił-tafił. jeśli spojrzysz na górę tłoka to zamki muszą być oddzielone odpowiednim kątem: np w sytuacji gdy masz 3 pierścienie (dwa uszczelniające i jeden zbierający) patrzysz na górę tłoka którego całość obwodu to kąt 360st- dzielisz go na trzy ( bo masz 3 pierścienie) i każdy zamek wypada co 120 stopni...
Diagnostyka maszyn wirujących i wczesne wykrywanie potencjalnych zagrożeń jest niezbędnym elementem utrzymania ciągłości ruchu wielu obiektów przemysłowych i linii produkcyjnych. Poprawna ocena stanu silnika pozwala na precyzyjne zaplanowanie ewentualnych napraw i uniknięcie nieplanowanych przestojów. W wielu przypadkach pełny obraz kondycji uzwojeń...
16v więcej spalają, Zwykle 16V ma wtrysk wielopunktowy. 8V często mają wtrysk jednopunktowy który znacznie gorzej gospodaruje zuzyciem paliwa. Nie mówiąc o odpalaniu w zimie kiedy w jednopunktowym paliwo skrapla się na długaśnym kolektorze dopóki się nie nagrzeje. Jednopunkt to taki elektroniczny gaźnik. Przeżytek. Jeśli 1,6 8V ma np 60KM a 1,6 16V...
silnik SZje 26a - z tego co pamiętam to litera S oznacza silnik indukcyjny, pozostałe trzeba by poszukać. Cyfra 2 to chyba 2 bieguny, czyli 1 para. Jak wiadomo prędkość w takich silnikach zależy od częstotliwości i liczby par biegunów. Teoretycznie dla 1 pary biegunów i 50Hz wynosi 3000 obr/min. Po uwzględnieniu poślizgu może to być 2940 obr/min. Chyba...
Znalazłem taką informację na forum skody: W ostatnim okresie trafiło mi się kilka Skodzianek TDi które miały trudności z rozruchem gorącego silnika. Nie wiem czemu problem pojawia się właśnie co roku w okresie jesienno zimowym. Te nasilenie problemu właśnie w tym okresie wydaje mi się dziwne. Może warunki atmosferyczne maja na to wpływ .... choć wydaje...
Kolejna rzeźba w gó....e. (sculpture in the shitt) Kupić elektronarzędzie, by je ,,skanibalizować" na silnik. Kiedyś kupowało się silnik, by zbudować elektronarzędzie.Co się dzieje z Wami ?? Do Kolegi ,,strikexp" - Allegro => Militaria=> Lotnicze silniki elektryczne. Cała masa silników o nieprzeciętnych parametrach za pare złotych. Fakt, że potrzebny...
Witam.Mam mega problem.Kupiłem Lupo z 2003 1.0 mpi .Zaraz po kupnie w aucie paliła się kontrolka check i zdarzały się problemy z odpaleniem.Komputer komunikował usterkę egr i błędy sąd lambda.U mechanika zrobiłem rozrząd,wszystkie filtry a egr został wymieniony na inny nie nowy ale sprawny.Dowiedziałem się też że z auta zniknęły oba katalizatory.Po...
Na pewno to jest przyczyną. Tego typu rzeczy z reguły się nie naprawia. Zostało Ci zakupić nowy wirnik lub cały silnik.
Widzę że temat niby prosty ale z odpowiedzią ciężko :) Chyba założę hale tak jak podpowiadacie, odpale silnik na sterowniku bezsensorowym i porównam sygnał halli z sygnałem back EMF. Jak będzie pasować to ok a jak będzie różnica to zamontuje halle w inne miejsce. przeszukałem cały internet i konkretnego wzoru, reguł nie znalazłem oprócz tego co dotyczy...
Witam, Po przewinięciu silnik o dość sporej mocy (55KW) wrócił z wiszącymi kablami nieoznaczonymi i nie podłączonymi do tabliczki. Fachman który to robił nie podszedł do zadania jak należy i olał temat. Moim problemem jest podłączenie tego silnika w układzie gwiazda/trójkąt. Znalazłem omomierzem 3 cewki ale jak bez rozbierania silnika znaleźć ich początki...
Tak jak napisałem wcześniej benzyny używam tylko do rozruchu silnika silnik gaśnie zasilany gazem i tylko gazem , bezpieczniki i przekaźnik od pompy paliwa mnie na razie nie interesują na benzynie nie jeżdżę i nie bedę sprawdzał nie ma reguły kiedy się wyłączy a benzyna za droga. Sprawdzę jeszcze masy od modułu chociaż na zdrowy rozum co ma masa do...
Witam Silniki klatkowe stosuje się praktycznie wszędzie, do napędów które nie wykonuja ciężkich rozruchów (a i to nie reguła bo są silniki dwuklatkowe i głębokożłobkowe które do takich rozruchów się nadają) i nie ma konieczności regulacji prędkości w przypadku zasilania bezpośrednio z sieci (chyba że zasila się taki silnik z falownika). Dawniej silniki...
Pali wirniki, ale określ dokładnie. Łuk go pali? Uzwojenie się pali? Po jakim okresie czasu? Jaki prąd pobiera silnik? Przy nowych wirnikach i oryginalnych szczotkach raczej nie ma potrzeby docierania. Ja zawsze przed montażem załączam silnik na 60V DC i jak iskrzy to lekko pumeksem docieram. Z reguły silnik pobiera 6-7A. Raz zdarzyło się, że przy modelu...
To spróbuj zamienić plus z minusem z baterii na silnik, ta 'regulacja" działa tylko z jedną polaryzacją zasilania Masa to z reguły minus zasilania...
Nie baw się tylko załącz do sieci tak jak proponowałem (w gwiazdę) na biegu luzem nie ma prawa się przegrzewać, jak będzie pracował poprawnie po co wydawać kasę. Taka praktyczna uwaga: silnik podczas pracy może się grzać do około 60 st.C sprawdza się to tak połóż rękę na obudowie silnika i jak możesz ja trzymać przez minimum 6 sekund to temperatura...
Witam! mam problem z wentylatorem klimatyzacji/silnika w peugeocie 406 po lifcie 2,0hdi. Gdy włączę klimatyzację co jakiś czas zapala się duża kontrolka stop-u pomiędzy zegarami, wentylator się nie załącza, gdy klima jest wyłączona wszystko jest ok. Byłem na komputerze z nim i pokazało błąd: 1519 ELEKTRONICZNY WENTYLATOR SILNIK/KLIMATYZACJA ZAKŁÓCENIA...
Może to byc silni krokowy, ale z reguły silniki takie mają conajmniej 4-ry przewody. pewnie jeden jest wspólny, ale to komplikuje trochę sterowanie. Aby się upewnić czy to silnik krokowy, zmierz rezystancję pomiędzy czar-czerw, czerw-ziel i czar-ziel. Dwie z nich powinny być prawie równe, a trzecia powinna być sumą tych dwóch. Przykładowo czar-czerw...
Witam z tym moim autem jest taki ,pomijając gaz ,bo na gazie jest jeszcze gorzej.Obroty skaczą z reguły na zimnym silniku ale nie zawsze,ostatnio zawiesiły mi się na 2 tyś i zeszły dopiero po wyhamowaniu,dodam jeszcze ze podczas jazdy czasami gaśnie po wysprzegleniu.Z góry dziękuje
Myślisz że jakikolwiek silnik z 1 garem nie będzie falować na niskich obrotach? Powiedz jak bardzo obroty falują. Jeśli faluje to nie wina silnika a gaźnika (choć są odstępstwa od tej reguły).
problem tylko że smarowaniem....jakie ciśnienie???? co będzie jeśli będzie za duże?? podobno pompy wspomagania maja po 70-150bar?? a tu chyba 1-3 by wystarczyło??? jak myślicie?? Takie jak z reguły w silniku 2-5 bar myślę,że będzie dobre.
Poczytaj sobie o regule lewej dłoni.
Tak minimalną ilością paliwa się nie przejmuj. Nowoczesne oleje do dwusuwów bardzo dobrze się mieszają z benzyną i wlewanie do zbiornika i pokiwanie nim, daje taki sam efekt, jak wcześniejsze mieszanie. Kiedy i jak zrobisz mieszankę, to już tylko twoja sprawa. Bez problemu zrobisz na stacji - wlej połowę paliwa, dolej olej, dolej resztę paliwa. Załatwione....
Mało, że zgodne to dostaniesz punkty za załącznik. :D Czy okap buczał od początku, czy buczenie pojawiło się po krótkim czasie użytkowania? Okapy miały silniki indukcyjne wielobiegowe - odczepy uzwojeń. Mogło się coś rozłączyć lub było od początku źle zlączone. Podobnie z kondensatorem. A może w Twoim okapie jest juz silnik BLDC. Teraz jest "moda" na...
Wersja pierwsza, z dwoma uzwojeniami, jest typowym iskrownikiem, czyli pełnym układem zapłonowym jesli wziąć pod uwagę jeszcze przerywacz i kondensator. Wersja druga, z jednym uzwojeniem, może być też zapłonem iskrownikowym, ale z wydzieloną cewką WN. Porównanie między nimi jest takie jak między zapłonem Komara i Simsona - oba w wersji z przerywaczem...
Może to nie najlepsze miejsce na takie pytanie, jednak tu zawsze znajduje się najwięcej praktyków. Otóż chodzi mi po głowie Voyager z silnikiem 3,3 z roku 98, oczywiście automat. Pytanie czy te silniki są dość "żywotne"? Egzemplarz którym się interesuje ma 330 000 przebiegu, od 10 lat w jednych rękach. Słyszałem o problemach z przegrzewającymi się albo...
Z reguły na wał silnika mocuje się sprzęgło albo koło pasowe na pas zębaty. Może to jest lepsze rozwiązanie. Możesz na takie koło nakleić znacznik podziałki kątowej aby pokazywać sekwencję kroków.
Dzień Dobry, z reguły jak podłączymy silnik pod RCD 30mA, przy rozruchu takiego silnika prawie zawsze wyrzuci wyłącznik różnicowo-prądowy, jak to jest :?: że przewód PE podłączony do obudowy silnika nie jest metalicznie połączony z silnikiem tylko do obudowy, a mimo wszystko jeśli prąd nam ucieka to wybiera sobie najkrótszą drogę o mniejszej oporności,...
jaki to może być silnik Najczęściej to silnik indukcyjny z fazą pomocniczą, pracujący z dużym poślizgiem. Z reguły silniki wentylatorów z żyrandola mają trzy biegi. byłby idealną prądnicą do elektrowni wiatrowej Niestety nie, zwłaszcza z powodu małej sprawności zarówno silnika, jak łopat.
Komutator tradycyjny został zastąpiony przez elektroniczny. Tak uważasz ? Byłbym innego zdania. Wiesz dlaczego - bo z reguły te silniki są trójfazowe,i wówczas obywają się (mogą) bez komutacji. Zdarzają się oczywiście i jednofazowe (sam mam taki w skuterze) W tym przypadku zgoda. A jak byś nazwał silnik krokowy zasilany z dwufazowego falownika?
ytanie tylko skąd wnioskujesz że to silnik indukcyjny a nie np uniwersalny? A choćby z tego, że małe i duże :D pompy z reguły sa napędzane silnikami indukcyjnymi. Tego rodzaju urządzenie nie musi mieć silnika o momencie obrotowym narastającym w funkcji obciążenia ( np. wiertarka). Poza tym nikt co pół roku nie będzie zmienał w takim silniku szczotek...
A czy amator jest w stanie rozpoznać czy jest wyłącznik odśrodkowy ? ... nie wiem.. po rezystancji uzwojenia rozruchowego, pojemności kondensatora w stosunku do mocy silnika ? Czy można przyjąć taką regułę, że dla silnika 1,5kW jeżeli kondensator będzie miał np. 100uF to będzie kondensatorem rozruchowym, a jeżeli 30uF to będzie kondensatorem uzwojenia...
Nie jestem jakimś znawcą tematu cnc, ale nie widzę przeszkód w stosowaniu zasilaczy impulsowych w tym przypadku Niestety, ale ja widzę. Z reguły do zasilania silników krokowych stosuje się tradycyjne zasilacze transformatorowe i to bez stabilizacji. Istnieje coś takiego w fizyce, jak odpowiedź zasilacza na pojedynczy, o krótkim czasie narastania impuls...
A pan Faraday? Pan tesla? Reguła korkociągu? W silniku co prawda zachodzą nieco bardziej skomplikowane procesy ale uzwojenie stojana można uznać za elektromagnes. A ten jak wiemy jest magnesem zasilany prądem elektrycznym. U gdzieś tam na schemacie widziałem.
ogółem wiem jak działa silnik 3 fazowy Nie wiesz, bo byś nie zadawał takich pytań. Przy zasilaniu jedną fazą, nie masz wirującego pola magnetycznego, generującego moment rozruchowy, tylko pole oscylacyjne - szarpiące wirnik we wszystkie strony, to samo z reguły przy zasilaniu silnika trójfazowego dwiema fazami. Dlatego sztucznie można wytworzyć pole...
witam, jak w temacie, obroty wzrastają (1500 - 2000) z reguły jak silnik rozgrzeje się do optymalnej temperatury pracy ale wystarczy zgasić na chwilę auto i po ponownym uruchomieniu już jest OK, do następnego rozruchu z zimnego silnika czasami jak podczas jazdy mocniej go przycisnę (3000 - 4000 obr) praca silnika też wraca do normy
silnik trójfazowy pracuje jako jednofazowy z kondensatorem pracy Oj kolega okrutnie się pomylił. Silnik 3 fazowy, nie widzi kolega na schemacie połączenia 3 fazowego wprost do silnika ? Silnik ten pracuje akurat w układzie gwiazdy a kondensatory służą z powodu wysokich obrotów silnika (2800 obr ) jako hamulec dynamiczny by nie uszkodziło zawieszenia...
Witam, Na początku pragnę zauważyć ,że autem nie dało się jechać. Szarpanie itd , palenie na 3 cylindrach itd , misfire non stop praktycznie. Winny okazał się kolektor. Po wymianie wszystko gra ale na zimnym silniku lubi wyskoczyć MISFIRE DETECTED , najczęściej na 1 i 4 cyl a nie nie ma reguły. Jeżeli silnik osiągnie temperaturę 90 st problem znika....
Pralka momentami pracuje normalnie, potem przychodzi moment i wywala roznicowke. Czasami robi to juz przy momencie podłączenia wtyczki do gniazdka. Nie ma reguły.
Wymienić silnik skoro reszta w porządku. W czasie jazdy samochód nie ma prawa się zagotować mimo niesprawnego wentylatora (sam jeżdżę Seicento i z reguły wentylator włącza się tylko podczas stania w korku). Co może sugerować, że coś było z nim nie tak zaraz po zakupie.
No to jeszcze dla uczciwości wymień przypadki, kiedy pasy przyczyniły się do śmierci pasażerów. To jest bez sensu, ponieważ nigdy się nie dowiemy co by było gdyby mieli niezapięte pasy - ale badania mówią, że prawdopodobnie też by zginęli. Z punktu widzenia statystyki przypadki spowodowania obrażeń śmiertelnych przez pasy nie są istotne statystycznie....
Do tego jeszcze stycznik. O ile jeszcze go nie ma. Tzw. CKFka ma tylko jeden styk i to stosunkowo małej obciążalności, więc dla silnika 3F potrzebny jest stycznik. Większość CKFek bada też kolejność faz i wyłącza swój styk jak kolejność faz się zmieni. Może to być przydatne zabezpieczenie gdy kompresor jest zailany z gniazda, a nie ma stałej instalacji....
Skąd Pani jest? Astra F to mój ukochany samochód, mam 3 :) Ale do rzeczy - przy monowtrysku jest dorobiony przekaźnik - taka czarna kostka z 4 kabelkami, zwykle na grodzi montowana, może być pod tą czarną plastikową osłonką - trzeba zdjąć uszczelkę maski silnika i tą plastikową czarną osłonkę. Przekaźnik zapewne "zagnił" albo jego konektorki i raz...
Bo z reguły obciążenie silnika powoduje podniesienie obrotów a regulacja linki raczej nic nie da bo kąt otwarcia jest ustalony w środku chyba że masz tam jakąś śrubę do regulacji
trzybiegowy asynchroniczny silnik elektryczny 1~230V 50Hz /tak jest w karcie katalogowej/ Jak sprawdzić czy to silnik komutatorowy czy indukcyjny? Najlepiej za pomocą wechu. :D Skoro jest asynchroniczny , to nie może być komutatorowy. Te silniki z reguły są silnikami z kondensatorem pracy i odczepami na uzwojeniu, do regulacji prędkości.
Otóż to. Na spokojnie. Sieć zasilająca którą dysponujemy ma stałą wartość skuteczną napięcia (czy to przewodowego czy fazowego) i gdy nie dysponujemy żadnymi dodatkowymi urządzeniami (transformator, przemiennik itp.) to jest to istotna informacja dla użytkownika silnika aby wiedział jakie konsekwencje będzie miało zastosowanie tych dwóch rodzajów połączeń...
Z reguły są stosowane silniki indukcyjne z kondensatorem pracy, albo silniki reluktancyjne ze względu na trwałość. Musisz się dobrać do silnika, nie ma rady. On line go nie naprawimy. :cry:
Pasować będzie. Ogólnie to oba te silniki nie różnią się wcale na pierwszy rzut oka. Łapy do mocowania osprzęt i cała reszta będzie tak samo i w tych samych miejscach. Różnica może być jak napisałem w jego konstrukcji - będzie lżejszy bo w innej technologii robiony no i zupełnie inny układ rozrządu z bardziej nowoczesnym łańcuszkiem. Teoretycznie na...
Witam. Oj drążysz. I dobrze. Wszelkie zabezpieczenia elektroenergetyczne dobiera się według kilku kryteriów a to; - wytrzymałość przeciążeniowa - prąd długotrwały dopuszczalny dla danego obwodu - wytrzymałość zwarciowa - prąd zwarciowy wytrzymywany przez "najsłabszy" element obwodu ( najczęściej podawany w katalogu urządzenia) - dopuszczalny spadek...
Właśnie wróciłem Brav'em HGT z Warszawy, To życzę udanej i bezproblemowej eksploatacji oraz proszę o zaklikanie "Pomógł" - bo propozycja wyszła ode mnie :) Dzięki wielkie, faktycznie warto było się tym autem zainteresować, teraz tylko z czasem go "doszlifować" kosmetycznie i technicznie. ;) To tak żeby uniknąć rozczarowań: - na kanale/podnośniku ponaciskaj...
Niemieckie ASO zamieniło przewody do pompy albo paliwowe wejście z wyjściem i nie było powrotu paliwa do zbiornika. ( podobno) A mnie nurtuje jedna rzecz, jak mechanik wymieniał dwa razy pompę i nie zauważył że wtyka przewody nie tam gdzie trzeba. Jeden jest grubszy od drugiego, a na pompie są strzałki. Ale może próbuje odpalić wypalanie DPF'a. Jeśli...
Zdecydowanie NIE. Nie jestem jakimś tam wielkim znawcą i jeżeli się mylę prosze mnie poprawić ale jeżeli nalane było zbyt dużo oleju to z reguły duże ciśnienie gdzieś go wypluje [czytaj: uszczelniacze, odma ewentualnie turbina] .Jeżeli silnik nie dostał samozapłonu,a skoro do tej pory chodzi to nie dostał to myśle że albo coś pozalepiało albo zgaśnięcie...
15W40 to mineralny, 10W40 to syntetyk. Bzdury. To nie jest żadna reguła. Przy takich przebiegach nie leje się pełnego syntetyka Kolejne bzdury.
Nie spalone paliwo to z reguły jasny dym, czarny to nadmiar węgla - nie do końca spalone paliwo, z powodu jego nadmiaru w stosunku do powietrza. A bezczelnie niebieski, czy jasnobłękitny dym, to właśnie olej silnikowy. Podstawowa kwestia - czy oleju z silnika ubywa?
Ten układ to najlepsze moim zdaniem wyjscie z tego problemu. Druga rzecz to troche mała moc silnika..Owszem zyska on znacznie na przełożeniu jak pisze autor postu-około 1/15.To powinno wystarczyć. Można jeszcze sprobować jak pisałem wczesniej,przepiąc uzwojenie stojana aby uzyskać wiekszą moc. Jako ze jest to silnik szeregowy wiec uzwojenie stojana...
Panowie. Silniki BLDC tak sie rozpanoszyły, iż pasowało by utworzyć osobny dział/poddział na Elektrodzie zajmujący się tylko nimi. Sprawa jest o tyl trudna iż producenci nie udostępniają dokumentacji oraz zakup głównych elementów wykonawczych (matryca tranzystorów IGBT - najczęściej) jest trudny. Dodatkowo cała logika działania jest ukryta w procesorze...
Mam walec będzie na łożyskach czyli opory toczenia małe. Przemyśl to co napisałeś jeszcze raz, a wcześniej przypomnij sobie zasady rządzące tarciem tocznym. Opory toczenia mogą być bardzo duże. W ogrodzie z reguły walcujemy ziemię, a ona po ciężarem walca może się moccno odkształcać tworząc duży opór toczenia. Wg mnie, należy zrobić próbę ciągnięcia...
Zwracam się z prośbą o pomoc i radę. Mam problem z silnikiem 2.0 TDI BMN o mocy 170 km. Auto ciężko pali, a po odpaleniu rzuca silnikiem. Wyraźnie nie pracuje na wszystkie cylindry. Kopci gęstym dymem na biało. W aucie była ściągana głowica (olej mieszał się z płynem chłodniczym). Głowica została sprawdzona, zrobiona, auto złożone. Pompowtryski Siemens'a...
Witam! Mam nadzieję że tutaj ktoś mi pomoże ;) Męczę się z projektorem AP-12 (dla jasności – jest to klasyczny projektor do wyświetlania filmów na taśmie 16mm z dźwiękiem optycznym), a konkretnie praktycznie musze go wskrzesić do działania. Już wcześniej przerabiałem nowsze projektory, ale z reguły kończyło się na nowym okablowaniu i nowym wzmacniaczu...
Wszystko się zgadza, ale są dwa problemy które osobiście zbadałem Silnik na 230V nie może pracować na 400V bo się koszmarnie nagrzeje już po 2 min - rozwiązanie? Przetwornica obniżająca na wejściu falownika Drugi problem to taki, że kondensator przy silniku nie wytrzyma sieczki z falownika o częstotiwości 5kHz. - rozwiązanie? - filtr silnikowy Ale...
Myślę, że tak prostą funcję załatwi zwykły układ kombinacyjny na bramkach. Wyłącznik krańcowy P1 ma z reguły trzy położenia. Szuflada wysunięta, szuflada w ruchu i wsunięta. Na rys pokazana szuflada w ruchu. Po zamknięciu szuflady jeden ze styków P1 jest zwarty do masy. Przerzutnik R-S ustawia się i podaje na wejścia L293 stany informujące o kierunku...
Nie wiem czy mogę założyć ten temat tutaj ale jest to dla mnie dość poważny problem. Fiesta 1.8Endura DI tak zwany TDDI.Załącza się co chwilę wentylator chłodnicy.Najgorsze jest to,że nawet przy zimnym silniku.Przychodzę rano do auta i go odpalam (silnik całkowicie zimny!!!),dosłownie pochodzi silnik pół minuty i już się wentylator włącza i tak co chwilę.Proszę...
W zasadzie True RMS nie jest Ci potrzebny. Używałem tego scalaka bo potrzebowałem dobrej dokładności pomiaru i zaproponowałem Tobie bo ma prostą aplikację i świetnie nadaje się do Twoich potrzeb. Może jest inny scalak zawierający wyłącznie prostownik idealny (tańszy) który zrobi robotę lecz mniej dokładnie. Z reguły jako 100% dla pomp ustawia się prąd...
Jestem na etapie projektu mini obrabiarki a dokładniej na doborze napędu wrzeciona. Tu chciałbym prosić o pomoc i odpowiedz na kilka pytań w dziedzinie zastosowania silników występujących w elektronarzędziach. Od razu zaznaczę, że poszukuję samego silnika bez wykorzystywania wszelkiego rodzaju współpracujących z nimi przekładni. Przekładnia taka będzie...
Czyli można wyprowadzić te przewody od szczotek aby zmieniać kierunek za pomocą styczników? Jak najbardziej można. Płynie tam (przy zasilaniu silnika AC) prąd stały czy zmienny (jest to ważne przy stosowaniu styczników półprzewodnikowych)? Ajjjj... Teraz to pytanie bez sensu. Skoro zasilasz silnik prądem AC, to skąd ma się tam znaleźć prąd DC ( stały)?...
Jeżeli na pin step podaje sygnał prostokątny z PWM to silnik kręci się chaotycznie +-2 obroty w prawo/lewo, coś mi dodatkowo nie styka na przewodzie na pin step muszę nim poruszać żeby silnik w ogóle ruszył. Schemat podłączenia w załączniku. Na pin step podajesz raczej krótki sygnał pulsujący zamiast PWM ; jeden krótki puls - daje jeden step (krok)....
Tak i wygląda to na przypadłość tychże odkurzaczy w których nie jest wymieniany na czas filtr HEPA (nie jest to regułą). Wygląda to na zwarcie stojana lub wirnika w odkurzaczu w skutek najprawdopodobniej przegrzania silnika, wady silnika. Po tych 5 sekundach załącza się bezpiecznik termiczny który odłącza silnik. Wariant drugi (mało prawdopodobny) to...
Witam Z opisanym problemem walczę już prawie rok, w miedzy czasie odwiedziłem 4 lub 5 warsztatów. Usterka jest typu "raz jest, raz nie ma", co znacznie utrudnia sprawę. Polega na tym, że samochód normalnie jeździ, ale zdarza się, że silnik gaśnie, jakby coś go blokowało. Zdarza się to zarówno w czasie jazdy (czuję wtedy szarpnięcie do przodu), jak i...
Nie, to jest filtr za workiem, przed silnikiem. Mi chodzi o ten, który leży bezpośrednio w komorze silnika i jest do niego docisnięty plastikową obudową silnika. Na pewno tego się tak po prostu nie dokupi bo jego wymiana wymaga dobrania się do silnika, czego nikt z reguły nie robi.
Panowie, nie chcę być niemiły, ale przypominam, że to forum techniczne. Więc bredzenie o płukankach, nafcie i próbach olejowych w celu ustalenia przyczyny zużywania oleju proponuję sobie darować. Ani jedno, ani drugie, ani trzecie nic nie da. Silnik z reguły zużywa olej z dwóch czasem trzech przyczyn. 1. Zużyte uszczelniacze trzonków zaworów - duży...
Dość dziwna teoria, mechanicznie silniki mogą wytrzymać zwykle conajmniej dwa razy tele niż na tabliczce znamionowej, O to należałoby grzecznie zapytać producenta... jeden silnik wytrzyma, a drugi nie... zazwyczaj nie ma problemów z "podgonieniem" silnika do częstotliwości 85Hz, nie jest to jednak reguła, którą można ślepo stosować do wszystkich silników......
Astra G X16SZR brak komunikacji ze sterownikiem silnika-czasami pali czasami nie nie ma reguły .Jak nie zapala to check się świeci(nie mruga ) i nie da się połączyć ze sterownikiem silnika z immo ,abs ,z klima można się połączyć.W immo blad komunikacji lini W.Masy i zasilania sterownika sprawdzone.Jak przebiega linia miedzy pinem 7 immo(brazowo-biały)...
Niestety, ale cisza w eterze, pisałem też na forum merca ale to samo, jednym słowem cisza. Zacząłem czytać i interesować się tym i doszedłem co i jak, mianowicie: zaczyna wysiadać sprzęgło hydrokinetyczne. Nie jest to jakaś tragedia, ale to już pierwsze symptomy. Po przekroczeniu pewnej szybkości obrotowej silnika (np. pedał do spodu), komputer skrzyni...
Witam Postanowiłem zagłębić wiedzę w zakresie sterowania silnikiem krokowym. To jak jest zbudowany, jakie są jego rodzaje i zastosowania było mi poniekąd znane, ale dopiero realizacja jednego z założonych sobie projektów przyczyniła się do zgłębienia wiedzy szczególnie w zakresie jego obsługi za pomocą mikrokontrolera AVR. Aby przystąpić do projektu...
Witam. Doszedł kolega co z tym cudownym silnikiem VM jest u mnie tez mechanik wymierzył mi kompresję po 17 i 16,5 i twierdzi że jest jak najbardziej OK dla tego konkretnego silnika. Ja cos też w to nie wierzę bo wszystkie diesle z reguły mają nominalne na poziomie 20 i w górę. A mam ten sam problem nie pali poniżej zera. A wszystko sprawdzone i niby...
Regulatory tanich wiertarek są oparte na regulacji napięcia na silniki. Zbudowane są z reguły z tranzystora w obwodzie silnika i potencjometru (zintegrowanego z wyłącznikiem) który reguluje prąd bazy. Działają źle z dwóch powodów: -energetycznego, pobór mocy jest stały, a reszta z tego co pobiera silnik jest tracona na tranzystorze -momentu obrotowe,...
Na temat czyszczenia potencjometrów było już chyba dostatecznie dużo na Forum? Może jakieś szczególne wymagania ma Kolega? Czy z silnikiem, czy bez, ścieżka oporowa jest taka sama. Ślizgacz również. Czyszczenie również nie odbiega zbytnio od reguł stosowanych przy "normalnych" potencjometrach. Więc jaki kłopot z tym potencjometrem? Pozdrawiam.
Masz 13 lat, wiek idealny do wyrobienia sobie karty motorowerowej - możesz to uczynić w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego, w wakacje organizują z reguły wiele takich egzaminów. Dysponujesz dwiema setkami polskich złotych, za te pieniądze spokojnie kupisz Jawę 50 lub Ogara na chodzie lub do lekkiego remontu - skoro lubisz dłubać w motoryzacji, nie...
Witam. Możesz wymienić czujnik, ale charakerystycznym objawem jego uszkadzania się jest niemozność odpalenia przez jakiś czas po zgaśnięciu, ale to nie reguła. Sprawdź jeszcze kostkę stacyjki. Pozdrawiam.
Przede wszystkim witam wszystkich użytkowników "elektrody" Od niedawna jestem posiadaczem traktorka-kosiarki Honda 2213 hydrostatic. Początkowo wszystko było w porządku, silnik pracował czysto i ładnie. Od pewnego czasu, powiedzmy od miesiąca /około/ zaczęło się coś dziać, otóż: silnik nadal pracuje ładnie jednak co jakiś czas /czasami nawet co kilka...
Co rozumiem przez "zawsze": - produkcja złota będzie zawsze kosztowniejsza, niż produkcja żelaza. Nie sądzę, że zostanie w najbliższej przyszłości odkryta rewelacyjna metoda produkcji wodoru - zwłaszcza, że wodór zarówno gazowy, jak i skroplony jest wyjatkowo "nieporęcznym" paliwem do samochodów. Ze wszystkich dostępnych paliw - to węglowodory mają...
Witam wszystkich po raz pierwszy na tym forum. Piszę moje pytanie tutaj, ponieważ nie ma dobrego forum Toyoty w necie. Objawy: ----------------------------------------... Otóż od jakiegoś czasu zaczęły mi falować obroty silnika- najpierw tylko na zimnym silniku, teraz nawet i na ciepłym - jak mu się zachce, nie ma reguły....
No witaj... Długo sam zastanawiałem się jak rozwiązać problem silnika.. i znalazłe rozwiązanie.. Jest tak banalne że wstyd mi przed samym sobą że nie wpadłem na to wcześniej... Jeśli konstruujesz takowy silnik - napotkasz problem wzajemnego wykluczenia sie pola magnetycznego co doprowadzi do wieszania sie rotora i brak stałej pracy elementu. Wszystkie...
że w układzie trójkąta też może pracować A tu druga dezinformacja . Nie "też" tylko musi pracować w trójkącie a gwiazda tylko do rozruchu. Każdy silnik powinien mieć zabezpieczenie zwarciowe oddzielne lub wspólne dla grupy silników. Zabezpieczenie te jest realizowane przez: bezpieczniki lub wyłączniki samoczynne. Bezpieczniki - prąd znamionowy wkładki...
Witam Wycieraczka ma napięcie stałe po kluczyku .Trzeci przewód przeważnie jest przewodem sterującym ,czyli tym który uruchamia wycieraczkę.Musisz sprawdzić co pojawia się na tym przewodzie.Ogólnie powinien być (+),lecz nie reguła.
Panowie jak już pisałem nie znam się na silnikach. Więc mi podpowiedzcie jako fachowcy jaki wybrać, aby nie był zbyt skomplikowany, zbyt drogi, zbyt duży, za słaby itd. wiem, ze to trudne inaczej bym tu nie pisał. W moim rozumieniu gaźnikowy jest prostszy, ale skoro to nie jest regułą to co lepiej wtrysk, tak?
Termik plus stycznik nie równa się wyłącznik silnikowy, wyłącznika silnikowego trzeba też stosować stycznik tu nie ma wyjątków. Wyłżcznik silnikowy działa nie jak stycznik ale jako rozłącznik więc możesz nim rozłączyć napięcie do silnika tak się robi na przykład stosując odpowiednią przedłużke i uchwyt na przednim panelu obudowy. W tym wypadku wyłącznik...
Witam. W zimę "zbudowałem" dla mojego syna gokart elektryczny z silnikem 36v o mocy 1000w (Szczotkowy DC 1020-1000w). Posiadam mały motor elektryczny (chinski) z podobnym silnikiem tylko 800w. Oryginalnie sa w nim akumulatory 36v 12Ah (3x12v) radzi sobie dość dobrze, nawet z większym obciążeniem. Stwierdziłem że założenie 1000w do karta to dobry pomysł...
Zrobiłem tak jak napisałeś. Przy jednym z przewodów nic się nie stało, natomiast przy drugim silnik zaczął buczeć. Po tym zabiegu połączyłem wszystko na tak było i o dziwo silnik ruszył. Postanowiłem włączyć i wyłączyć go kilka razy, raz równicówka wyłączała się, a za drugim startował poprawnie. Raczej nie zauważyłem żadnej reguły. Kilka razy się załączył,...
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Kolega Hewet2 napisał- nie kupuj auta z założonym lpg.Nikt tobie nie sprzeda dobrze chodzącego autka w gazie , sprzedają z reguły albo z dojechanym silnikiem, albo z instalacją lpg prawie do do wymiany. Czy w pierwszej wersji, czy w drugiej- koszty ew. napraw mogą przekroczyć wartość założenia nowej instalacji/...
Moim zdaniem najlepiej jak założysz silnik zregenerowany,oczywiscie twój musisz wtedy oddac jako sztuke.Dobra szanująca sie firma która dokonuje tej regeneracji z reguły wymienia większosc czesci na nowe ,łącznie z pompą oleju i oringiem na smoku ,który jest sprawcą bolączek w tych silnikach. Mechanik ,który ci bedzie to wymieniał tez musi w osprzęcie...
Pytanie jest analogiczne jak autora, model auta niema znaczenia, i właśnie żeby nie zaśmiecać forum pisze w tym samym wątku , jakaś widzę chora reguła. Na szczęście przyczynę znalazłem . Kwestia podłączenia zasilania pod sama kamerę.
Mam problem z urachamianiem zimnego silnika w Sienie 1.6 16V. Samochód posiada instalację LPG. Na gazie przejechałem do tej pory około 90 tys. km, łącznie około 140 tys. km. Problem występuje coraz częściej, aczkolwiek nie da się ustalić reguły kiedy chce zapalić a kiedy nie. Najgorsze jest to, ze teraz praktycznie już co 3,4 raz uruchomienie silnika...
Powody takich zakłóceń mogą być różne: 1. Instalacja przewodów wysokiego napięcia mają lekkie przebicie (nadużyte przewody) - wymienić na jakieś w miarę markowe! 2. Stan świec zapłonowych (ich prawidłowe ustawienie) 3. Alternator - szczotkotrzymacz może być również już zużyty co powoduje iskrzenie na komutatorze, który też może być zapchany grafitem...
to jest silnik 4,5 kW podstawiając dane do wzoru P=√3 x U x I x cosφ P=√3 x 0.38 [kV] x 9,5 [A] x 0,845 = 5,28 kW uwzględniając sprawność około 0,82÷0.88 wychodzi nam P=4,33÷4,69 kW w typoszeregu jest moc nominalna 4,5 kW Można to policzyć prościej: Prąd dla napięcia sieci 0,4 kV (400V) podzielić przez dwa W tym przypadku 9,5A/2=4,75...
Witam, domyślam się, iż chodzi Tobie o silniki komutatorowe... Zauważ, iż są te kondensatory dołączone równolegle do zacisków zasilania i ich zadaniem jest "odblokowanie", czyli filtracja prądu pobieranego przez komutator. Z reguły jeszcze przed owymi kondensatorami daję się włączone w przewody zasilania dławiki, których cel stosowania jest identyczny....
Dziękuję za wskazówki :) To nie jest tak, że chcę, aby ktoś coś za mnie odwalił całą robotę. Po prostu nie mam wiedzy z tej dziedziny i nie chcę kupować czegoś, co by nie działało. Czytałem gdzieś, że nie we wszystkich silnikach 230V AC da się zmienić kierunek obrotu bez zdejmowania obudowy. Z reguły w aukcjach na allegro i w katalogach sklepów internetowych...