Skontaktuj się telefonicznie z lokalnym rzeczoznawcą Biura Usług Motoryzacyjnych z zapytaniem czy pojazd kwalifikuje się do rejestru zabytków. Jeśli tak, umów się z nim w sprawie wykonania oceny technicznej tego samochodu. Rzeczoznawca wykona oględziny pojazdu (koszt około 500 zł), zakwalifikuje pojazd lub nie jako zabytkowy. Jeśli zakwalifikuje pojazd...
Ten sprzęt chyba można już zarejestrować jako pojazd zabytkowy
1. Przepisanie własności motocykla (umowa darowizny lub kupna-sprzedaży) Umowa darowizny: Twój dziadek może przekazać Ci motocykl jako darowiznę. Warto sporządzić umowę darowizny na piśmie, która posłuży do przerejestrowania motocykla na Twoje nazwisko. W takim przypadku dziadek formalnie przekazuje pojazd Tobie, a Ty stajesz się nowym właścicielem....
Inna droga, z tego co wiem dość kosztowna, to rejestracja na pojazd zabytkowy o ile się do tego kwalfikuje. Masz udokumentowane legalne pochodzenie pojazdu więc z resztą nie powinno być kłopotów.
Oczywiście ,nie wnoszę nic konstruktywnego do wypowiedzi, ale muszę się wypowiedzieć! Modernizacje w pojazdach starszych niż 40-letnie, to czysty wandalizm. Doprowadź orginalne podzespoły do stanu sprawności, ewentualna rejestracja jako pojazd zabytkowy pójdzie o wiele łatwiej.
Sukces w tej dziedzinie odnieśli koledy z Gdyni (chyba akademia morska) Problemy na jakie się natkneli to przy rejestracji ile cm^# podać do dokumentacji :_) Wynik Rejestracja jako pojazd zabytkowy :_) Poszukaj w internecie był to dość głośny sukces (Samochód "baza" to z tego co pamiętam ford fiesta w wieku 2x lat :_)
Jezeli jest ciągłośc rejestracji tj. posiada aktualny dowód rejestracyjny i tablice ,to nic bym nie zmieniał. Sam mam jeden samochód z 1973 roku i nie zamierzam go rejestrować na "żółte". Nie warto. Więcej z tego krzywdy niż pożytku. No chyba ,że nie masz żadnych dokumentów na niego-wtedy niema innego wyjscia i musisz zarejestrować na zabytkowe tablice....
Jeżeli pojazd ma "wartość historyczną", lub "szczególne znaczenia dla udokumentowania historii motoryzacji", to można zarejestrować go bez kompletnie żadnych dokumentów. Oczywiśćie wiąże się to z deklaracją legalności pochodzenia i sprawdzaniem w bazie pojazdów skradzionych. Osobne bezpieczniki na każdy reflektor, przekaźniki, alternatory, to wymysł...
To trochę lipa kolego bo od nowego roku wszedł przepis ze motocykle z gaźnikiem nie będą mogły być zarejestrowane.Dlatego większość sprzedających rejestrowała w sklepie żeby móc sprzedać. Chyba że znajdziesz jakąś lukę prawną . lub zabytkowych się ten przepis nie dotyczy.
Witam czy ktos z forumowiczow orjetuje sie jak ze strony praktycznej wyglada rejestracja pojazdu jako zabytkowy mam do zarejestrowania shl m17 gazela wyrejestrowana w 84 roku wtedy mozna bylo "bezkarnie" wyrejestrowywac bedzie ten sam wlasciciel, papiery sa wiem juz ze zeby pojazd mozna za zabytkowy uznac musi : - byc starszy niz 25 lat , rok produkcji...
A czy musiałeś go jakoś specjalnie rejestrować w wydziale komunikacji na ten pojazd historyczny czy wystarczy zwykła rejestracja bądź jak to teraz jest popularne zgłoszenie nabycia? Nic nie musiałem robić, bo pojazd historyczny niczym się nie różni od zwykłego, poza brakiem obowiązku ubezpieczenia OC. Natomiast pojazd zabytkowy to co innego. Do WK...
Co Cię powstrzymuje przed zadaniem tego pytania w Wydziale Komunikacji właściwym dla Twojego miejsca zameldowania? Po drugie - odpowiedź na to pytanie padła na tym forum już dziesiątki razy - raz wyrejestrowanego pojazdu nie da się już ponownie zarejestrować w kraju. Niektóre WK inaczej interpretują przepisy i pozwalają na rejestrację pojazdu czasowo...
Podobno w Czechach łatwiej, rozpoznać temat, sprzedać komuś do Czech zarejestrować i sprowadzić. Ludzie z branży zabytkowych traktorów mogliby mieć jakieś kontakty branżowe do chętnych do pomocy w Czechach bo zetory restaurują. (at)Mobali Jak będzie mieć zarejestrowane woziło to będzie mieć, inaczej "kupa wachy psu w ...". Jak się nie ma co się lubi...
Podstawowa kwestia, czy pojazd jest zarejestrowany w Polsce? Bo jeśli nie, to niestety nie ma możliwości zarejestrowania go u nas. Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym zabrania rejestracji pojazdów złożonych poza wytwórnią, za wyjątkiem pojazdów m-ki "Sam" oraz zabytkowych. Do tego dochodzi fakt że pojazd "składak" ma niższą wartość rynkową z powodu nieoryginalności...
Rejestracji na 'zolte tablice', czyli jako 'zabytek motoryzacji' - podlegaja z jednosladow tylko : motorowery i motocykle zabytkowe. Natomiast rowery np. 'Baltyk', 'Wisla' czy inna 'Goplana' z lat 50/60-tych, 'zaopatrzone' w silniczek pomocniczy 'Gnom - WSK', czy inny 'MAW', czy 'Victoria FM 38', itp. - nigdy nie podlegaly rejestracji, nie podlegaja...
Zdaje się, że auto musi być w 95 % oryginalne. Weryfikację i ocenę przeprowadzi rzeczoznawca. Wtedy jest szansa na żółte tablice. Niemniej wiążą się z nimi pewne ograniczenia, np przy przekraczaniu granicy. Zresztą odsyłam na fora poświęcone zabytkowej motoryzacji, tam się dowiesz lepiej i szybciej.
Nie, bo ten samochód nie istnieje - został skasowany na co masz stosowny papier. A jeśli masz papier, a auto istnieje i nie znajduje się na stacji rozbiórki i utylizacji pojazdów to doszło do przestępstwa polegającego na wystawieniu fikcyjnego zaświadczenia / sfałszowania dokumentu urzędowego. Takie przestępstwo jest ścigane z urzędu i zagrożone karą...
Nie zarejestrujesz samochodu jeżeli został w ostatnich latach WYREJESTROWANY. Obecne przepisy nie przewidują rejestracji samochodu wyrejestrowanego. Kupując auto: 1. dowiedz się czy ma dowód rejestracyjny - jeżeli tak to nie ma żadnego problemu z rejestracją - musisz mieć OC, ważne badanie techniczne, umowę kupna, tablice rejestracyjne 2. jeżeli samochód...
No i teraz - jak w to wszystko 'wpasowac' zabytkowe 'rowery z silniczkami spalinowymi' z lat 1899 - 1960 lub 'motorowery' z podobnych lat, w ktorych sa np. zamontowane fabrycznie silniki 60 - 125cc, osiagajace predkosci 50 - 60 km/h przy mocy 1 - 2 KM, a majace nadal osobny / fabryczny suport w ramie - do zapalania silnika i wspomagania jazdy pod wzniesienia...?...
Po następne bark przeglądu i OC od 10 lat Po tak długim okresie pojazd musi przejść przegląd zerowy. Nie jestem jeszcze tego pewien, ale prawdopodobnie musi być przystosowany do obecnych norm ekologicznych. Natomiast jeżeli był wyrejestrowany to fak ten jest zanotowany w wydziale komunikacji. Ponadto polskie prawo nie przewiduje ponownej rejestracji...
Chciałbym uaktualnić swoją wypowiedź, gdyż zmieniło się prawo w tej kwestii. 21 marca 2011 weszła w życie nowelizacja rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz.U. nr 36, poz. 183) która umożliwia taką procedurę i jest ona znacznie uproszczona (i tańsza) niż "normalne" sprowadzenie auta z zagranicy. Znowelizowane przepisy rozporządzenia...
To w sieci źle piszą Bo nie słucha się plotek tylko korzysta z zapisów prawa, a to jest publikowane na http://isap.sejm.gov.pl/ ISAP – Internetowy System Aktów Prawnych Terminy badań określa ustawa`Prawo o ruchu drogowym Art. 81 Najnowszy tekst jednolity Dz.U. 2021 poz. 450 http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDeta... 5....
Cytat Pierwsza rejestracja pojazdu marki "SAM" ----------------------------------------... Podstawa prawna Kodeks Postępowania Administracyjnego; Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2003 r. Nr 58., poz. 515 z późn. zm.) oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy; Ustawa z...
To już kandydat na żółte blachy, o ile wszystko w oryginale :) Niech ręka boska broni! Koszta Opinia rzeczoznawcy 500-1000 zł Biała karta 400 - 800 zł Badanie techniczne 183 zł za jednoślad, 305 zł za samochód osobowy. Aby zabytkowy samochód mógł zostać zezłomowany, musi zostać usunięty z rejestru zabytków. Przyznania takiego statusu nie można jednak...
witam, J jestem w czasie budowania repliki auta zabytkowego na bazie mercedes SLK 230 z 2004 roku. Chciałbym, aby to auto przeszło badania techniczne dlatego mam kilka pytań odnośnie konstrukcji oraz parametrów przebudowy. 1. Czy jeżeli auto posiada w standardzie poduszki powietrzne to, czy po przebudowie musza być w nim nadal wszystkie zamontowane?...
Wiecie co Panowie ? Widząc niechęć Kolegi do wymiany akumulatora, albo odstawienia samochodu na dłuższy czas, celem sprawdzenia, czy rzeczywiście po kilku godzinach coś samo się nie włącza (a co, to już inna historia) => Kol. (at)cojac . Mój znajomy, Stary Indianin z warsztatu elektrotechniki samochodowej, używa zabytkowego amperomierza -rejestratora,...
Huh, to mocno wykracza poza ramy tego wątku... 1. Jeżeli chcesz podłączyć więcej niż 1 komputer do tej Neostrady, będziesz ją musiał rozdzielić. 2. Do tego potrzebny jest router - może to być jakieś małe dedykowane pudełko (jakieś Dlinki, Belkiny i inne gady), lub normalny komputer. 3. Generalnie są dwie szkoły: - małe pudełko - małe zużycie prądu -...
Witam, mam moped Żak MR2 z 1962 roku po kapitalnym remoncie silnika, lakierniczym i galwanicznym, zarejestrowany jako pojazd zabytkowy ponieważ nie było do niego dokumentów więc była to jedyna legalna droga do rejestracji. Silnik ma cylinder po szlifie, nowy tłok z pierścieniami, wał po kompletnej regeneracji, wymienione wszystkie łożyska, oringi oraz...
Maw w wordzie wszystkie przepisy i wymagania...ale wystarczy pogrzebac po internecie pod hasłem pojazd SAM http://www.easer.com.pl/ i zajrzec na forum... itd. itp. Wiesiek Dodano po 4 Podstawa prawna : Kodeks Postępowania Administracyjnego; Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2003 r. Nr 58., poz. 515 z późn....
Jeżeli chodzi o umifon Nie wiem dlaczego tutaj taką reklamę mu robicie? Zapewne dlatego że nie znamy nikogo innego kto by produkował i sprzedawał membrany do starych tonsili. Znasz jakąś dobra firmę??? Moze Kurt Mueller UK Ltd.??? Dawny konkurent Tonsilu http://www.kurtmueller.com/ Nie sądzę żeby się chciał bawić w produkcje membran do jakich zabytkowych...
Witam. Mam LT-ka 35 w wersji MAX z silnikiem 2.5 TDi *ANJ z 2002r. Chcę przerobić go na Pomoc Drogową czyli odciąć "pakę" i zbudować nowy najazd na samochody. Co do zrobienia najazdu nie będzie problemów, niemniej jednak potrzebuję kilku informacji o późniejszej rejestracji takiego pojazdu. Oto pytania: 1. Czy w ogóle muszę zgłaszać jakąś ingerencję...
Zastanawiam się nad tym, jak takie zmodyfikowane auto zgodnie z prawem należałoby zarejestrować do ruchu drogowego w Polsce. Punktem wyjścia byłoby zawsze auto stare z lat 70-80. (a więc potencjalnie zabytkowe) zarejestrowane w Polsce. Zmiany, jakich bym dokonał, to między innymi: własnoręcznie wykonany z włókna szklanego nowy zderzak z przodu i z tyłu,...
Sprawa rozwiązana. Manetka gazu ma wejścia na dwie linki, gaz i dozownik. Regulacja oleju jest razem z gazem. Jeszcze mnie intryguje jedna sprawa. Oryginalna głowica z 125 pasuje na cylinder z 150 . Różnice są w opisie i komorze spalania. W 125 jest o 2 mm węższa ( Po lewej na zdjęciu ) i 1,5 mm głębsza. Ciekawe czy na głowicy z 125 na cylindrze z 150...
A swoją drogą - miałem przez dłuższy czas kilka 8010 i dwa 8011 - wszystkie dokładnie wyregulowane i z wymienionymi głowicami na ALPS'y (te 8011 z CNRS2 właśnie) i powiem, że CNRS 2 mi lepiej "podpasywał" miał nieco większy wpływ na obniżenie szumów. Tak jakby Dolby powodowało "zmiękczenie" nagrania. Różnica nie byłą duża, ale była. Szczerze mówiąc,...
zabytkowy telefon zabytkowy laptop zabytkowy radio
licznik prądu jednofazowy toyota radio zasilać kondensator wyschnąć
traktorek silnik briggs traktorek silnik briggs
Kompatybilność zasilaczy APS-253 i APS-254 w telewizorach Sony Rozpoznawanie kondensatora i diody LED na PCB