Dysk nadaje sie do reklamacji. Mozesz tez przeskanowac go z funkcja remap to pomaga jak sa logiczne
Dysk jest sprawny. Reklamacja nie zostanie uznana. Pozdrawiam.
Nie zawsze podkreślenia na czerwono oznacza złą sytuację. Nie każdy program potrafi dobrze zinterpretować wartości SMART każdego dysku co skutkuje oznaczeniem dysku sprawnego jako uszkodzony i odwrotnie. W razie wątpliwości najlepiej posłużyć się programem jedynie do odczytu wartości a interpretować należy już samodzielnie.
Zrobiłem dokładnie to co napisałeś powyżej , dokładnie taki sam wynik
Reklamuj.
Jest podstawa - dysk ma badsectory a parametr 0A pokazuje, że dysk ma problemy z mechaniką.
Jeśli chodzi o dysk już się coś na nim zaczyna bo jakieś sektory są realokowane niestety do gwarancji to nie wystarczy gdyż dysk działa a nawet z tego co pamiętam do wymiany gwarancyjnej w przypadku BAd-sektorów jest potrzebna ich odpowiednia ilość procentowa .
Nie, nikt tego nie określa i w większości dysków znajdą się wolniejsze sektory. Swoją drogą spróbuj przeskanować je jeszcze raz, bo czasem wynik nie jest powtarzalny (chwilowy dłuższy czas wyszukiwania może być spowodowany trwającą w tle inną operacją, a nie defektem powierzchni). Dane smart są idealne, disk shift również (czy wie Kolega, jak interpretować...
Oczywiście. Przy zgłaszaniu reklamacji wydrukuj i dołącz te logi. Jest tam numer seryjny dysku, więc będzie pewność, że reklamujesz ten dysk a nie inny. Przynajmniej ja tak zawsze robię i nie mam problemów z wymianą.
Ehh OLX i Allegro lokalne... Reklamuj
Ale czy ten dysk SSD. 870 EVO 1TB nie padnie mi po miesiącu? Każdy dysk może paść po miesiącu. Niedawno kupiłem dysk SSD od samsunga i po 3 tygodniach komputer strasznie zwolnił, a po konsultacji z użytkownikami tego forum dowiedziałem się, że to wina zabitych sektorów nowego dysku. Trzeba było reklamować, to ewidentna wada fabryczna.
Reklamować. SMART mówi wszystko.
Dyskow sata sie nie ustawia jako master/slave, wiec nie wiem po co o tym piszesz. oczywiście, że się nie ustawia..dlatego napisałem, ze to inny przypadek...a z laptopem i SSD też miałem taki przypadek, płyta kompletnie nie widziała dysku... oj pamiętam skończyło się na reklamowaniu dysku:)
Parametry są znikome na chwilę obecną. Jednak że (C4) jak dla nowego dysku jest podejrzany. Monitoruj parametr czy nie wzrasta, lub reklamuj od razu dysk (załączając SMART jako podstawę gwarancji).
(at)andyblue Na 99% to bledy logiczne - nie fizyczne na dysku. Dla pewnosci mozesz przeskanowac jakims programem np. tym polecanym przez "radek68" - ja uzywam HDD Regenerator. Naprawia logiczne Bad Sektory na dysku, a te ktore sa juz uszkodzone na stale (fizyczne) wylacza z uzytku. Program nie usuwa żadnych danych z dysku podczas pracy 8) Jesli pojawi...
A nie sprzedali Ci Twego starego dysku? Reklamuj.
Dysk zapewne uszkodzony, jednak usterka może być po stronie płyty. Jak nie masz innego PC z M.2 do sprawdzenia dysku - reklamuj.
Dysk miał problemy z powodu kabla sygnałowego, o czym świadczy C7 I C8. Poza tym jest ok. Mnie to wygląda na wadę fabryczną SATA i niestety obawiam się, że płytę będzie trzeba reklamować.
Nie da się użyć tej funkcji na dysku systemowych (ani chyba na takim, na którym w ogóle są jakiekolwiek partycje).
Dlatego mi Goodrama długo wytrzymują, a Wam padają jak muchy XD to tylko taka mała dygresja XD No jak go odłączysz to wytrzyma jeszcze dłużej :P Tylko go podłączaj co jakiś czas bo możesz stracić dane - SSD muszą co jakiś czas być zasilane. a Wam padają jak muchy XD to tylko taka mała dygresja XD W takim tempie to wykorzystam TBW za ile? Za 60lat?...
Mam pytanie, czy błędy mogą pojawiać się z uwagi na podłączenie dysku z interfejsem Sata 3 do płyty z kontrolerem obsługującym wyłącznie Sata 2? Co mam robić, reklamować dysk, czy szukać problemu dalej? SATA 3 jest w 100 % kompatybilne wstecz z SATA 2 - dysk powinien działać (problem był tylko z kontrolerem SATA 1 i dyskami w nowszych standardach)....
Pobierz jeszcze program Seagate SeaTools http://www.seagate.com/pl/pl/support/dow... Wg producenta ten program jest dedykowany min. do diagnozowania Twojego dysku: http://www.seagate.com/pl/pl/support/int... Jak ten program również zgłosi błąd, to reklamuj dysk z załączonym...
Znaczy, że kupiłeś trupa. Reklamuj.
pozostaje reklamować u sprzedawcy. Bo tak właśnie powinieneś zrobić.
Witam. Kupiłem dysk WD20EFPX z MediaE i obudowę Natec Rhino. Włożyłem w obudowę dysk i postawiłem bokiem, jak na stronie https://obrazki.elektroda.pl/6136425800_... https://obrazki.elektroda.pl/1752917600_...
Reklamować dysk?
Proponuje ci jeszcze zrobic update BIOSa. Moze byc tak ze ma problem z rozpoznawaniem dysku jakowiekszy sam komputer (windows rozpozna ale bedzie sie wywalal). Mozesz tez sprawdzic na jakiejs instalce Linuxa :] jest duzo dosc malych ktore maja klienta do podzialu na partycje i latwo rozpoznaja rozmiar dysku. Ale jesli dysk masz nowy a nie zalezy ci...
Aha - to jest smart zanieczyszczony przez podłączanie dysku do za słabego portu usb.
Dodam przykład: kupujemy dysk 320GB, według myśli producenta i jest prawdą co pisze jest to 320 000 000 000 bajtów. Jeśli chodzi o bajty to nasz komputer też powinien taką pojemność pokazać, jeśli jednak zaniemy operować przedrostkami zaczyna to wyglądać troche inaczej 320 000 000 000/1024= 312 500 000 KB (powinno być KiB) 312 500 000/1024= 305 175...
Uruchamianie CHKDSK na dysku w nieznanym stanie technicznym to proszenie się o permanentną utratę danych. Dysk ma problemy z powierzchnią, nie został uderzony podczas pracy? Sądząc po opisie zachowania, dysk ma albo problemy z zasilaniem, ze strefą serwisową, albo z mechaniką. Co to za "pikanie"? Zależy ci na dysku czy na danych? Jak na tym drugim,...
Parametr (C5) informuje o sektorach oczekujących na remap. Należy go wykonać wg. procedury => http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Co do drugiej odpowiedzi - przepraszam, ale nie znam się na tym więc nie bardzo wiem co mam zrobić Chodzi tutaj o parametr (BF) w SMART dysku. Widać jedynie jeden zanotowany wstrząs/upadek/uderzenie. Reszta...
Czy powinienem reklamować dysk? Tak. Dysk trwale uszkodzony i kwalifikuje się do wymiany. Trafiła Ci się wadliwa sztuka lub został uszkodzony podczas transportu.
Witam ponownie. Mi te "wirusy" dopiero wykrył mcafee, avast też nie radził sobie. Mniejsza zresztą o to. Jakbyś chciał korzystać jeszcze z dysku to zastosuj się do [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Obserwuj też SMART po tej operacji. Jednakże nie trzymałbym na tym dysku ważnych danych bo z dyskiem może być już tylko gorzej...
Dysk ma przebieg 2055 godzin, jeśli rzeczywiście jest nowy to musiałby być 3 miesiące temu zamontowany i musiałby działać 24h/dobę (90dni*24h=2160h). Liczba cykli start/stop sugeruje jednak, że komputer jest włączany i wyłączany, statystycznie między 3 a 4 razy dziennie. Tak więc dostałeś w zamian używany dysk, bądź być może swój poprzedni dysk po zerowaniu...
Nie ma podstaw do reklamowania tego dysku.
A możesz sprawdzić SMART tego dysku jeszcze dla pewności w MHDD lub CrystalDiskInfo?
Dziękuję za pomoc, będę go reklamował.
Jak mają możliwość niech sprawdzą ten dysk u siebie i niech sprawdzą nowy przed oddaniem go Tobie, byś nie reklamował dysku 3 raz z rzędu ( sprawdzenie rozumiem jako ukazanie wyniku testu takiego dysku lub dowolnego jego fragmentu w przypadku uszkodzonego - tego w którym występują problemy). W sumie nieco dziwne, by nawet kiepski zasilacz uszkadzał...
Jeżeli dysk kupiony jako nowy i za taki zapłaciłeś to reklamuj, a najlepiej taki serwis omijaj z daleka.
Chyba nie do końca był nowy, raczej jakaś leżanka magazynowa. Parametr 01 powinien wynosić zero, masz jeden sektor oczekujący. Ja bym próbował reklamować z argumentacją, że dysk sprawia problemy a na innym, sprawnym, system działa poprawnie. Klon powinien wykonać się poprawnie.
Czy ponownie reklamować dysk? Oczywiście że tak, masz mnóstwo sektorów do remapowania, samemu można to wykonać ale te sektory i tak powrócą. Jeżeli jest gwarancja to ani chwili bym się nie zastanawiał nad reklamacją.
Na innym sprzęcie (zasilaczu) będą te same objawy, to reklamuj ten dysk. Jeśli dysk pkaże się sprawny, to zaktualizuj firmware do M0CR050 (tłum. -> "Ulepszona obsługa błędów dysku Drobne poprawki błędów Poprawiona ogólna niezawodność i stabilność") i ponownie daj SMART do analizy. :idea:
Raczej w każdym dysku twardym jakiekolwiek stuki są niepożądane - tym bardziej, że wiąże się to z zacinkami. Osobiście bym oddał lub reklamował taki dysk.
Ciekawe... "Podłączyłem ten dysk pod PC kumpla i tam bios BIOS normalnie go widzi." No ale widać, że nic nie widać szans na uruchomienie tego dysku. Reklamuj.
Da się przestawić programem, ale musisz to zrobić u kogoś, u kogo będzie obsługiwany tryb SATA 2 (dysk nie jest obsługiwany więc nie możesz go przestawić u siebie, kolega radził żebyś właśnie po to szedł do sprzedawcy a nie po to by reklamować dysk). Po przestawieniu powinien pracować prawidłowo.
kontroler: Silicon Motion SM2258 Degradacja pamięci wymień dysk na inny postaw system stary dysk na magazyn na filmy przeznacz. Jak jest na gwarancji reklamuj.
Przede wszystkim jeśli chodzi o seagate miarodajnym oprogramowaniem testującym jest program tego producenta o nazwie "SeaTools". Każdy dysk tego producenta powinien być "pociągnięty" tym softem a dopiero później można wg mnie rozważać dalszy problem "co dalej ..." Nawet jeśli chodzi o tzw. zwroty gwarancyjne, to jest wymagane załaczenie do reklamowanego...
Co uwzględnić podczas reklamowania dysku żeby mi go wymienili lub naprawili? Zrób/wydrukuj sobie zdjęcia SMART jak i skanu powierzchni z MHDD i załącz do opisu w protokole reklamacyjnym. Z tego co widzę to chyba moje dalsze działania nie mają sensu. Postanowiłem, że oddam go na gwarancję. I tym oto cytatem, temat zamykam. http://obrazki.elektroda.net/71_12725739...
To jeśli był testowany na różnych: płytach, zasilaczach, kablach to niestety padł. i trzeba go reklamować. Edit: Pod warunkiem że wszystko zostało należycie wykonane, wątpię że w trzech przypadkach popełnił kolega błąd podłączenia więc pozostaje reklamować.
Myślisz sprawdzić na PC dysk czy od razu reklamować ? Wymieniam koledze dysk i pierwszy raz spotkałem się z taką sytuacją :/
Zrób test w programie Cruciala, odczytaj i zamieść dane SMART, prawdopodobnie nie ma sensu reklamowanie tego dysku. Sprawdź co najwyżej czy nie ukazały się nowsze sterowniki do kontrolera dysku AHCI, w których usunięto jakieś bugi mogące mieć wpływ na wydajność.
Witam, skoro tak jest od nowości, to dlaczego nie reklamujesz? Nie podałeś SMART dysku. Jaka płyta, pamięci - podaj pełną specyfikację. Pozdrawiam
Wszystko jest możliwe, sprzęt nowy więc ma gwarancję to reklamuj.
Ich zapytaj. Może to dotyczy sporadycznego krótkotrwałego użycja dysku ? Jak mam ich zapytać? - skoro przestali udzielać mi odpowiedzi na moje wyjątkowo zrozumiale maile reklamacyjne. Przy tej okazji chciałbym również kompetentnie dowiedzieć się - czy używanie folii włożonej do obudowy tego reklamowanego dysku jest rzeczywiście konieczne. Według mnie...
Aż tak poważnie? Jeszcze bardziej niż poważnie - zarchiwizuj wszystkie dane jak najszybciej i reklamuj dysk.
1) Nie ma podstaw do reklamacji 2) Nie ma co się przejmować paroma słabszymi odczytami. 3) Podaj wynik skanowania i SMART
Sprawdź czy tak samo zachowuje się gdy go podłączysz do innych komputerów. Jeśli tak to poprostu reklamuj!
Skoro dysk jest do utylizacji, to czy muszę czekać aż dysk kompletnie siądzie i laptop nie będzie się chciał załączyć, czy już teraz jest moment w którym mogę go spokojnie oddać do gwarancji? Jeśli masz gwarancję, zgrywaj ważne dane i reklamuj. Wydrukuj sobie screeny ze SMART'em dysku jako powód/dowód reklamacji.
Kolego autorze tego tematu . Zainstaluj sobie HD Tune i podaj odczyt SMART tego dysku w tym programie . Screena wklej na forum . Jeśli nie możesz tego zrobić u siebie , to zrób to u kolegi . Jeśli okaże się , że dysk jest mimo wszystko uszkodzony , to oznaczać to będzie , że powinieneś go reklamować u sprzedawcy . Pozdrawiam .
Nie wiemy jaki dysk posiadasz w komputerze, ale jeżeli masz dowód zakupu to reklamuj dysk i tyle. Natomiast co do dysku który jest w linku to trudno się z tym nie zgodzić.
Witam Mam do Was pytanie. W żadnych programach diagnostycznych nie mogę odczytać parametrów smart. Dysk to Maxtor 30 GB. Producent podaje że model dysku który posiadam ma technologię smart. Program everest bez problemu odczytuje parametry smart z drugiego mojego dysku Fujitsu a z maxtora nie może, więc wygląda że coś z nim jest nie tak. Powiedzcie mi...
Ja ostatnio klonowałem swoje dyski SSD firmy xxx (nie będę reklamował) i na stronie producenta był konkretny program do klonowania. W takiej sytuacji zasadne jest pytanie: Jakich firm są oba SSD?
Jak na taki przebieg (prawie 6000 godzin) to ten dysk jest w niezłym stanie. W niezłym? Dziwne, że działa. 01, 0A, BF, C8. Dam znać w tym temacie, jak przebiega reklamacja. Skontaktowałem się z Samsungiem, mam nadzieję że wymienią mi ten dysk. Już po 6miesiącach od zakupu były takie wartości jak w pierwszym screenie. Ma ktoś doświadczenie z reklamowanie...
wejdż na www.komputronik.pl i poczytaj tamtejsze komentarze osób które kupiły tam dyski. Tego typu komentarze nie są najlepszym źródłem informacji. W większości przypadków (wystarczy poczytać na Elektrodzie) sami klienci powodują uszkodzenia swoich dysków. A to dysk upadł, a to komuś przyszedł do głowy Low Level Format, a to dysk upchany w kieszeni...
Miałeś żądać zwrotu kasy. Dostałeś taki sam złom jak poprzednio albo gorszy. Prawdopodobnie dysk uszkodzony a dwie partycje są dlatego że próbował ktoś pominąć zdegradowany obszar. Podaj co to za firma sprzedaje takie cuda. Niech będzie ostrzerzenie dla innych. Jeżeli kupiłeś jako nowy dysk to oczywiście reklamuj bo dysk nie jest nowy. Pozdrawiam
Upewnij się, czy na stronie WD przy sprawdzaniu gwarancji jak wpiszesz numer S/N tego dysku nie ukaże się informacja, że jest to dysk OEM i masz go reklamować w komplecie z urządzeniem, w którym ono przyszło u producenta tego zestawu.
Jeśli dysk jest jeszcze na gwaranacji to warto reklamować.
Witam. Zakupiłem dysk zewnętrzny Adata NH13 750GB BLACK ANH13-750GU3. Po godzinie pracy Smart mnie przeraża : ID Opis atrybutu Próg Wartoś Najgorsze Dane Stan 05 Reallocated Sector Count 50 100 100 48 OK: wartość w normie C4 Reallocation Event Count 0 100 100 2 OK: zawsze pozytywnie Dysk na Fat32 wpada w wibracje natomiast na NTFS dziwne ale pracuje...
Witam Załączam screeny ze skanu dysku programem Victoria. Dysk Seagate ST3250620AS 250 GB sATA II 16 MB. Niepokoi mnie ilość pomarańczowych kwadratów. Nie ma bad sectorów. Czy może być to podstawą do reklamowania dysku ? Dysk ma dopiero 10 miesięcy. Oprócz takich wyników skanu, dysk bardzo głośno startuje. http://obrazki.elektroda.net/12_12056922...
Sprawa jasna zepsuty przez nieodpowiednią śrubę. Próbuj reklamować ale na miejscu sprzedawcy reklamacja była by odrzucona z miejsca za uszkodzenie mechaniczne. Może przejdzie.
Reklamuj u producenta dysku będzie szybciej, jeśli przez internet kupowany to masz jeszcze możliwość zwrotu do 10 dni.
Dokładnie na hurtowni tak też zrobili, jak zadzwoniłem to zaproponowali nowy dysk ale seagate za 492zł mimo, że dyski WD ten sam model mają na stanie ale oczywiście jeszcze droższe. A jak zaproponowałem zwrot dysku i sam odeślę go do producenta to powiedzieli, że niestety procedura reklamacji jest zakończona i nie mogą już wydać tego dysku :) Sprzedawca...
Co rozumiesz pod pojęciem bad-sectora? Sektor oznaczony na skanie jako UNC czy wpisany w SMART jako re-alokowany bądź nienaprawialny? Jak wygląda SMART tego dysku?
Masz problemy z odczytem. NANDy się sypią. Reklamuj.
To w takim razie ostatnie pytanie czy to podlega gwarancji ? Jeśli masz gwarancję, to reklamuj.
Reklamuj ten dysk.
Dysk nowy na gwarancji, Dysk uszkodzony. Reklamuj.
...Nie kupujcie nic ze stajni Liteona oraz Samsung. Skoro firmy tak sobie lecą w kulki niech mają. Nie wierzcie w ich gwarancję bo to tylko złudzenia przypomina że ta gwarancja jest. Co z tego że mam nowy sprzęt jak mam na niego gwarancję 7 miesięcy... Firmy? Chyba oszalałeś! Sprzedawcy! Ja ile razy wymieniałem Liteona w Action (gdzie zawsze kupuję)...
Sporo przeniesionych sektorów, ja bym reklamował czym prędzej. Ostatnio strasznie dużo widuję padniętych Caviarów, co się dzieje z tą firmą :cry: . Takie dobre dyski, a jednocześnie padają jak muchy
Po podaniu numeru seryjnego bez "T" na końcu wychodzi że nie mam gwarancji bo dysk był częścią systemu, a jak podam ten z obudowy dysku to mam gwarancję. Więc nie wiem. Wychodzi na to, że dysk jest częścią kompletu i można go reklamować tylko razem z obudową. Zarejestruj go, uzyskaj RMA wg. instrukcji z linku, który podałem wyżej i odeślij do producenta.
PEŁNA specyfikacja sprzętu, zainstalowane oprogramowanie Gdzie? Patrz punkt 3: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... Jakkolwiek już widać, że dysk do wymiany. Skopiuj dane o ile jeszcze są czytelne a dysk do utylizacji. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... Dysk ma niewiele ponad 4 tys. przepracowanych godzin. Jeżeli masz...
To jest sterylny test ten z postu powyżej??? Absolutnie niedopuszczalne igły. Jak możesz, to dysk reklamuj. Wiadomo, nie na podstawie wykresu, ale BB w SMART i opisz jego fatalne działanie (dysku) - czkawka, zacięcia. mam taki dysk, tylko w wersji 240 GB i śmiga dobrze. W wersji o innej pojemności może mieć inną konstrukcję i inne elementy. Wiadomo...
Reklamuj tamten dysk.
Witam Po skanie MHDD wszystko wyszło w miarę w normie, dysku nie reklamowałem... działa do dziś :)
No właśnie nie mam takiego dysku na podmiane.... ok reklamuje u sprzedającego i dam znać jak wymieni dysk
Czerwony kwadracik to bad sector, reklamuj go!
... Kupiłem nowy dysk ...w biosie...dysku nie wykrywa...jakieś pomysły? Wyjmij ten nowy dysk a włóż stary dysk - wykrywa go? Nowy dysk włóż do innego laptopa, sprawdź - wykrywa go? Jeśli nie wykrywa ani w twoim ani w innym laptopie to reklamuj dysk.
Cokolwiek tam jest na tej naklejce to reklamuj, bo dysk jest niesprawny.
Pozdrawiam i ubolewam nad Polskimi serwisami. Nie pluj jadem. Żaden serwis nie zajmuje się odzyskiwaniem danych z dysku reklamowanego przez klienta. Posiadanie kopii swoich danych jest obowiązkiem klienta i tyle.
Masz gwarancje na dysk to go reklamuj sprawność jego spadła do 94%.
Operacja jest bardzo prosta, uruchamiasz HDD regenerator z dyskietki startowej i postępujesz wg opisu. Trochę to może potrwać (kilka-kilkanaście godzin). Radzę jednak najpierw reklamować dysk w serwisie, jak radzą koledzy.
Po odzyskaniu danych reklamuj ten dysk u sprzedawcy lub skorzystaj z RMA: "WX81ACxxxxxx WDBUZG0010BBK-EESN 1 TB WD Elements Portable Ograniczona gwarancja 5/16/2016"
Podłącz dysk pod komputer, uruchom Linux Live CD, zgraj dane z dysku zewnętrznego na dysk lokalny, powinien być dostęp do danych. Reklamuj dysk jeśli masz gwarancję.
Zgrać jak najszybciej dane i reklamować dysk.Przedtem sprawdzić SMART choćby Everestem.Ale jak hałasuje to prawie pewne że się kończy.
Zaznaczony element to rzeczony transil - jego uszkodzenie na 100% jest efektem przepięcia na zasilaczu. Reklamowanie tak uszkodzonego dysku nie ma najmniejszego sensu, bo został uszkodzony przez zasilacz i nie ma co do tego żadnych wątpliwości.
Obawiam się, że niewiele się da zrobić jeśli już masz najnowszy FW w dysku. Możesz spróbować reklamować dysk lub chociaż zgłosić się do supportu OCZ. Niestety to OCZ, a one są znane z powodowania tego typu problemów. Trzeba było kupić dysk Crucial, Intel lub Samsung.
Każdy, nawet najlepszy dysk może zrobić niespodziankę. KC3000 używam ostatnio najczęściej, jeszcze ani jednego nie reklamowałem (co nie oznacza, że w końcu to się nie stanie). Natomiast próba statystyczna jest już dość duża, bo zamontowałem ich kilkadziesiąt sztuk w tym i zeszłym roku, więc to nie jest komentarz na zasadzie mam jeden i jest fajny bo...
Czyli nic z tym nie robić? Nie reklamować? Dysk jest na gwarancji. Jak napisałem mam ubuntu i nie zainstaluje programów "windowsowskich"
Błędy przy 19% na a dwu różnych komputerach to na 99.9% (bo na sto procent to Kopernik nie żyje) uszkodzenie dysku. Reklamuj, bo szkoda nerwów i czasu.
Daj całe okno z programu, jest jeszcze coś na dole. Na tyle co wiem, a to niewiele, więc tym się posiłkując https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... to bym reklamował.
reklamowanie firmy kopia posektorowa dysku dysku żywotność dysku
zakładanie nowych tematów konicaminolta skanowanie wtrysk mercedes
philips 65oled803 sterownik hamulca renault
Jak sprawdzić numer IMEI w GPS WanWay S20? Czy piecyki Junkers są produkowane w Azji?