Witam . Jeżeli kontrolka ładowania się nie pali,mogą być trudności ze wzbudzeniem alternatora.Sprawdź przewody przy alternatorze(czy przykładowo przewody nie urwane ),sądzę że może jest to tradycyjny alternator z regulatorem bez COM.Musisz podać ilu pinową ma kostkę zasilającą alternator(oznaczenie pinów),lub podać typ alternatora to dużo wyjaśni.
Ad2. Ładowanie normalne. Te clio tak już mają że moduł UPC steruje ładowaniem i w związku z tym (tak to sobie ktoś wymyślił) napięcie może być od cirka 14V do 15,6V. Na pewno po odłaczeniu akumulatora napięcie będzie okołob14,3V. Trzeba pamiętać o kodzie do radia. Ad3. Najpierw napisz jaki to silnik. Były 1.2 (tu cienkościenna 14-ka) 1,4 16v, 1.6 16v...
Ładowanie jest?
W innym aucie ale miałem podobnie. Raz ładował raz nie. Kontrolka mi się raz zaświecała raz nie. Regulator jest padnięty.
To , że akumulator młody , nie znaczy ,że sam się doładowuje. Sprawdz ładowanie.
Wysiadła pompka płynu chłodzącego i ma taki luz, że stuka. Podnieś auto, jest w okolicach lewego koła od przodu. Posłuchaj i wymień na nową. Nie zapomnij odpowietrzyć ładowarki wentylkiem, jak z koła ciężarówki, wentylek zasłonięty czarną dziwną gumą. Dodano po 4 W tym układzie to kondensator przed mostkiem lub precherger niestety w niektórych modelach...
Tu są schematy: www.diakom.ru , a czy wogóe to aukto ma ładowanie?
Do żarówki ma dochodzić + po stacyjce a drugi idzie na alternator
Na kompie nie wykaze.Robi sie obciazenie na jakims moze wspolnym zasilaniu,sterowaniu itp. Popatrz na bezpiecznik od klimy czy nie przysmazona skrzynka. Sprawdzic druty od sprezarki. Sprawdzić ładowanie.
Rozumiem, to trochę głupio, bo trzeba specjalnie rano wstać, żeby odłączyć ładowanie.
Jest wbudowany, dodatkowo napięciem steruje sterownik silnika. Jeśli masz takie ładowanie to zapewne akumulator na szrot.
Na przewodzie alternator-UPC pojawia się nie wiadomo skąd 12V przy włączonym zapłonie. Odłączyłem fabryczny przewód i pociągnąłem prowizoryczny no i problem zniknął, Podsumowując na sprawnej magistrali miernik pokazuje około 10 V A teraz napiszę " a nie mówiłem " :D Trzeba było słuchac wujka genka jak pisał że na magistrali LIN napięcie nie powinno...
Witam mam problem z ładowaniem w Renault Master 2.3 od razu po odpaleniu wywala błąd od ładowania i gdy chodzi sobie na wolnych obrotach faktycznie nie jest ładowany lecz po dodaniu gazu zaczyna się ładować ale błąd dalej nie znika. Został sprawdzony alternator, akumulator(wymieniliśmy na nowe) oraz została sprawdzona cała wiązka.
Tak będzie musiał normalnie ładować.
Tylko szyby do programowania, radio nawet nie poprosi o kod, uruchomi się bez problemu
Popraw masy
a regulator jest tylko w alternatorze czy może być jakiś regulator ładowania osobny (iliada jest na dwóch alternatorach)
Szczotki przewodzą prąd do uzwojenia wzbudzenia, bez tego alternator nie zacznie ładować, więc ich stan musi być nienaganny.
Są różne moduły. Nie tylko na napięcie. Zresztą zaraz po rozruchu i tak ładuje akumulator.
Niewłasciwy regulator lub urwany przewód komunikacji.
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
Odepnij wzbudzenie i daj mu z akumulatora przez żarówkę 5W i zobacz czy zacznie od razu ładować
Jedyna pomoc jaką potrzebujesz to ktoś co się na tym zna. Roboty góra na godzinę pewnie a ten robi wielkie mecyje.
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
Miernik do reki i zacznij od sprawdzenia prądu ładowania
Odłącz na jakiś czas sprzęt- wtedy potwierdzisz lub wykluczysz. Poza tym można zmierzyć prąd ładowania.
mały wyciek to nic nie ruszaj Zaproponuj mu jeszcze podstawienie wiaderka to chociaż ładowanie nie padnie.
Diody to nie rezystory czy kondensatory - mierzysz najmniejszy spadek napięcia. Połącz sobie dwie diody szeregowo a do tych dwóch dołącz jedną równolegle - wyjdzie Ci spadek na jednej diodzie. Może zamiast się sprzeczać to podłącz sobie diody szeregowo i równolegle i zobacz jakie będą spadki napięć. Chcesz zmierzyć mostek poprawnie - mierz każdą diodę...
Ztym brakiem inteligencji to trochę bym polemizował bo według manualna altek wzbudzany i kontrolowany jest poprzez licznik. Swoją drogą wymieniłem wszystkie kable plusowe na 25mm2 oraz clipem zmieniłem typ alternatora i odziwo ładowanie polepszyło się.
Odpali i to bez problemu, przecież na włączonych światłach jest ponad 14 V. Pisałem już a co się dzieje z ładowaniem gdy przy pracującym silniku i ładowaniu, wyłączyć światła.
Wogole nie podpinasz kontrolki do niego. Tak będzie ładował, tak najlepiej voltomierz.
Miałem dokładnie taki sam przypadek kilka lat temu również w Premium DXi i również z ADR. Nie mogę sobie przypomnieć co trzeba było zrobić aby alternator znów ładował.
Niestety inżynierowie się nie popisali w tym modelu jeśli chodzi o instalację elektryczną. W samochodzie, ktoremu kilka miesięcy temu skończyła się gwarancja wystąpił problem z ładowaniem. Po kilku sekundach zapalała się kontrolka, przy czym na akumulatorze napięcie nie spadało poniżej 13,9V. Na alternatorze było 14,6V. Przewód od akumulatora do rozrusznika...
Może problem jest z akumulatorem. Może dzieje się to samo co w nissanach qashqai, że po 1-2 latach akumulator przez źle zaprogramowane ładowanie poprostu się zasiarcza i w ogóle się nie ładuje. Może 15,2V jest skutkiem tego, że sterownik chce ładować maksymalnym prądem, ale akumulator już nie jest w stanie tego prądu przyjąć.
Nie masz ładowania to nie masz wspomagania prawdopodobnie,.
No i wyciągnąłem cały alternator, teraz będę trochę złośliwy, Najbardziej śmieszą i jednocześnie denerwują mnie informacje które nie są prawdą a dodają nam tylko dużo pracy , nie mówiąc o straconym czasie. Powiem krótko żeby zdjąć regulator wcale nie trzeba wyjmować całego alternatora!!! Nie uważam że takie informacje są złośliwe, ale proszę- nie piszcie...
Cześć Jestem posiadaczem Renault Zoë z 2021 roku. Od kilku dni nie jestem w stanie ładować auta prądem zmiennym. Czy to moja prywatna, czy na stacjach ładowania. Lampka ładowania świeci się na czerwono, a na desce rozdzielczej świeci się "AC ładowanie niemożliwe". Co ciekawe, auto ładuje się na ładowarkach z prądem stałym. Czy ktoś wie, gdzie może być...
ale po kilkudziesięciu minutach z miernikiem i kawałkiem przewodu doszedłem do wniosku że wszystkie cztery są sterowane masą (po zapłonie powinny mieć stały plus) Dokładnie tak jest. Brakuje ci zasilania 12V na te żarówki. Nie wiem jak sprawdzić kontrolkę temperatury. Działa na tej samej zasadzie, co kontrolka ciśnienia oleju. Tam ciśnienie rozłącza...
Jeśli ma ADR to wyłącz i włącz główny wyłącznik prądu powinno pomóc
Znajdź przyczynę czemu jest brak kontrolki. Może pierścień się kończy na alternatorze.
Jak można na pałę wymienić alternator dlatego, że nie ładuje? Przecież on jest sterowany elektronicznie, to nie Polonez.
Na desce rozdzielczej lekko żarzą mi się dwie kontrolki ładowania i pasów sprawdź masy .
Sprawdź akumulator na początek i ładowanie
Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę. Czyli na wyjściu L ma być masa, kontrolka powinna wtedy świecić. Jeśli alternator ładuje, mniejsza się różnica potencjałów i kontrolka gaśnie.
Padło ładowanie, więc robimy diagnostykę mechaniczną, pasek alternatora, alternator, jak jest ok to miernik, kontrolka, schemat.... Nie pogardziłbym też sprzętem o nazwie Clip.
Ano właśnie. Zamiast zajrzeć pod maskę łatwiej włączyć komputer. Pasek sobie popiskał i jesteś spokojny. A może tego paska już nie ma? A może skapitulował napinacz. A może łożysko alternatora odeszło? Tylko, że może lepiej przy komputerze więc nic nie rób.
Gdy alternator "nie ładuje", włącz wszystkie światła, nawiew z klimą na full i zobacz, czy wtedy się nie wzbudzi. Może po prostu ma inteligentne ładowanie i jak wykryje pobór prądu, to wtedy ładuje mocniej?
Sprawdź ładowanie.
Jak ci się palą tylko pozycyjne to masz kaszaniaste żarówki, przechodziłem to w corsie, poprostu gość sprzedawał przechodzone żarówki widać po skrętce, jak ci nie pali radia i deski to wszystko ok. z ładowaniem
Witam, sprawdź czy na pewno gasnie lampka w bagażniku, często się zdaza że nie. Ja mam u siebie w Renault megane 2 ładowanie 14,4v nie ważne czy są światła czy nie, aku wytrzymał od nowego 6 lat. Też często jadę krótkie odcinki, aku nie doładowywany nigdy!
Na początek sprawdzić ładowanie.
Sprawdź koło pasowe u mechanika.
Wymienilem dwa tygodnie temu szczotki alternatora, a wczoraj lampka ładowania zaczęła się palić w przedziale obrotów 0-1200, przy większych gaśnie, ale prąd ładowania jest słaby, bo przejechałem na światłach około 60 kilometrow i samochod nie odpalił (jest nowy akumulator), Laguna 2,2D, poprzednio były te same objawy, ale po wymianie szczotek, bylo...
Mam taki sam problem. Jakie znalazłeś rozwiązanie tego problemu z wycieraczkami i kontrolkami ładowania i stop?
Czekamy na wyniki pomiarów.
No ale to chyba jest alternator Delphi.P
Dokładnie, pierwsze sprawdź akumulator, pierwsze przymrozki i mógł wyzionąć ducha. Później ładowanie na końcu diagnostyka i sprawdzenie mas.
Na aku również. Dziś po przeszczepie kabli znów nie odpalił ładuje akululator i zobacze później...
Ślizgający się pasek -pisk gumy . = ładowanie.
Szczotki przykrótkawe.
Czasami podnośnik szyby się przytnie i pomoże walenie w drzwi, ruszanie kablami przez dziurę po schowku w drzwiach Na początek sprawdzenie wiązki w drzwiach pod kątem " zielonych" punktów , kontrola czystości i dogięcie pinów w kostce, a później jak koledzy pisali złącze pod lewym fotelem PS. sanfran jak tam ładowanie w scenicu ???
gdzie się znajdują te bezpieczniki na plusowej klemie akumulatora.
Bo tak ma być. Skoro napięcie na klemach w trakcie pracy silnika ma 14,5V to szukaj przyczyny gdzie indziej - duże samorozładowanie baterii - > trzeba rozglądać się za nową, - coś w aucie pobiera prąd na postoju -> trzeba zmierzyć prąd pobierany z akumulatora przy wyłączonym silniku.
Czy ktoś wie, jakie złącze używa lampka ładowania baterii RENAULT ZOE 266804179R? https://obrazki.elektroda.pl/8709211600_...
naj normalnie odradzić kupna renault na prawdę na 2 osoby które miały renault oby dwie ładowali co miesiąc jak w skarbonę
Ładuj go do 14,4v przez tydzień
Sprawdź ładowanie, masy i zasilenie na sterowniku skrzyni biegów. Dodatkowo czujnik na sprzęgle.
Hejka Powoli opadają mi już ręce i zaczyna brakować pomysłów, ale od początku: Auto jak w temacie,kupione ze stukami(luz na sworzniu korby),silnik zrobiony. Turbina miała być po regeneracji ale tylna lampa od wydechu całą czarna wiec nie wiem co wcześniej było nie tak. Objawy na chwilę obecną.Mówimy o postoju bo podczas jazdy ciężko osiągnąć 50km/h....
Posprawdzać masy i plusy koło akumulatora.Sprawdzić sam akumulator jak i pobór prądy i ładowanie.
padnięty akumulator do 0, ładować plus wymiana jednego bezpiecznika
+ jest opisane na obudowie L także. Bez tego plusa po zapłonie nie będzie ładować akumulator.
megane.com.pl po rejestracji będziesz mieć dostęp do "dokumentacji" w katalogu "Pliki" Tu masz link bezpośredni https://megane.com.pl/files/file/174-sch... Zapoznaj się najpierw z instrukcją korzystania z tych schematów.
Wez miernik i sprawdź na zaciskach akumulatora czy masz ładowanie po uruchomieniu silnika.
DF016 - Czujnik ciśnienia oleju Jaki opis? DF019 - Napięcie akumulatora; napięcie poza limitami tolerancji sprawdź ładowanie
Też mam problem z ładowanie J jie wiem jak to sprawdzić
Sprawdz ładowanie jeszcze.
Francuzi nie potrafią robić porządnych aut. A skad to zty nie potrafisz mierzyć lub nadal masz uszkodxony alternnator !
Nie ma żadnego czujnika ładowania.
Napraw ładowanie, alternator.
Zwykły kabel, dosyć gruby, którzy używam do podladowania aku w zimie. Po podłączeniu silnik - aku ładowanie wraca.
15,2 normalne, konsultant pewnie też... Cóż ASO Renault - strefa cudów A płyty w aku jeszcze nie wygotowane??
Dobra mr. JamalBIG pomierzyłeś ładowanie, sam naprawisz, wyciągniesz alternator?
Zacząłbym od wymiany baterii w mierniku
Znaczy się kable rozruchowe bezpośrednio na rozrusznik czy jakoś tak i silnik zakręcił a takk zero reakcji i dodam akumulator dziś sprawdzany ostatnio ładowany i nie całe 10 ma
Kolego naładuj akumulator i sprawdź ładowanie po odpaleniu.
Kończą się szczotki alternatora + jeśli to alternator Valeo 120a należy wymienić także wirnik alternatora AR3002, ponieważ jest to wada fabryczna o której niektórzy nie wiedzą.
Witam straciłem ładowanie w renault 19 rozebrałem alternator i znalazłem wyrwana szczotke. po wymianie alternatora dalej brakuje ładowania sprawdzałem 2 alternatory i nic niemam juz pomysłów jaka jest przyczyna? prosze o pomoc
Jeśli auto odpala normalnie to ładowanie jest czyli akumulator do wyrzucenia.
Pierw odczytałbym błędy (jeśli w tym wynalazku się da). Skoro auto chodziło przez miesiąc bez problemu to jest szansa, że z ECU wszystko ok. No ale dowiesz się conieco jak sprawdzisz to ładowanie
Wszystko może Podepnij manometr i zobacz do jakiej wartości turbo ładuje
Podjedz do serwisu z akumulatorami. Niech sprawdza ładowanie i stan akumulatora. Prad na pistoju/pobor oraz prad przy rozruchu. Slaby aku w renault lubi generowac dziwne bledy
Pewnie szczotki się skończyły, daj alternator do naprawy bo w bieżniach też będą koleiny
Przede wszystkim alternator wymontowac ... zdjac regulator napiecia (zintegrowany ze szczotkami) - sprawdzic stan szczotek - jesli juz za krotkie to pozostaje wymiana calosci - koszt ok. 70 pln. Celowo nie pisze o wymianie samych szczotek chociaz jest to mozliwe (mozna wrzucic szczotki z malucha i odpowiednio je doszlifowac na wymiar). Jesli szczotki...
Renault Clio V (hybryda) rok produkcji 2022 Czyli rok ponad auto - gwarancja serwisowa nie obejmuje?
witam mam problem z alternatorem w renault21 90r.Po odpaleniu chwile laduje potem zaswieci sie kontrolka od ladowania i obroty silnika lekko sie zwiekszaja i napiecie jest 12V od alternatora jak przygazuje do 3000obr/min to znika kontrolka i pojawia sie przy 1000 obr/min nieraz slychac jak ładuje i w rytm ladowania kontrolka swieci tak co sekunde sie...
Jezeli w całym zakresie obrotów napięcie się nie zmienia to regulator jest dobry. A jakie napięcie jest przy wlaczonych odbiornikach, swiatla, ogrzewanie szyby tylnej itp. ? Wogóle to jaki problem jest przez to ładowanie? Wygotowuje elektrolit z akumulatora?
szara kostka - pin 5 (w tej kostce na pinie 1 mam 87,2 om) To nie masz masy tutaj. Czarny przewód bezpośrednio do minusa.
Skoro masz z przodu system odseparowany, to wg mnie nie potrzebne Ci są głośniki w podszybie. A jeśli chodzi o tylne drzwi, to też raczej nie ma potrzeby niczego tam ładować.
Hmm bo ma starym była, teraz kontrolka się straciła, nie ma nikt schematu elektrycznego układu ładowania?
wentylatory można włączyć na zapłonie co ma wspólnego ładowanie??
ładować renault master elektryk ładować renault ładować renault premium
rezystancja iskrownik żarówka mruga podłączeniu jakiś włączyć zapłon
endoskop kamera inspekcyjna częstotliwości tetra
Pękanie rury dolotowej powietrza w Mercedesie A Klasa W168 Zmywarka Siemens - ciemny wyświetlacz mimo zasilania