witam, uszkodzenie tego czujnika lub niemożliwość odczytu (uszkodzenie ciągłości połączenia) przez kalkulator wtrysku, powoduje brak sygnału do elektrozaworu sterowania łopatkami kierownicy turbiny, co powoduje albo niedoładowanie lub przeładowanie (cisnienie pow na wejściu do kolektora) i dobranie odpowiedniej dawki paliwa, czujnik temp chłodziwa (info...
hi https://obrazki.elektroda.pl/8346064300_... https://obrazki.elektroda.pl/5962255200_... tu masz dwa bo nie wiem o co dokładnie ci chodzi - "Potrzebuję schemat elektryczny czujników Turbiny" ? -turbo pressure control solenoid- sterownik,nastawnik,akurator ciśnienia turbo -boost pressure sensor - czujnik ciśnienia...
Na biegu jałowym nie będziesz miał ciśnienia doładowania, a czujnik będzie wskazywał wartość ciśnienia atmosferycznego.
Dobra, ganek to widocznie ten typ człowieka który woli pierdzielić na prawo i lewo o tym jacy to wszyscy są głupi i mają się douczyć, a sam jaki jest mądry, a jednocześnie wcale nie dając dowodu na swoją mądrość. Ode mnie masz kawałek instrukcji fabrycznej w której jest opisany ten błąd i sposoby radzenia sobie z nim, ale ja nie mam pojęcia co to jest...
Czujnik ciśnienia doładowania
witam. Czytam i nie wierze w to co czytam dosłownie jak bym widział mój przypadek.Dwa dni temu też lutowałem kabelki od czujnika ciśnienia doładowania bo był jeden urwany i od tego momentu nie mogę uruchomić samochodu, też nie mam napięcia 5V na tym czujniku. Po podłączeniu pod komputer wywala kilka błedów innych czujników gdzie też nie mam zasilania...
Ten z dwoma wężami jest od turbo a z jednym to czujnik ciśnienia doładowania. Przed wymianą sprawdz czy wszystkie wężyki są drożne.
Ten bezpiecznik zasila : przepływomierz, czujnik wody w paliwie, regulator ciśnienia paliwa, zawór doładowania, zawór przełączania kolektora, czujnik wałka, EGR i sam sterownik....
Czujnik temp. powietrza zassysanego lub czujnik ciśnienia doładowania.
EECU 0 00102 18 111 Czujnik ciśnienia doładowania: zbyt słabe zasilanie czujnika
Nieszczelności to po prostu szukać. Warto wyczyścić czujnik doładowania.
Witam gdzie zlokalizowany jest czujnik temperatury doładowania turbiny Renault Master 2.3 100km?
Naprawa jest zależna od usterki, ale również od czasu poszukiwania jej. Jak za bardzo gwiżdże to zdejmij z niej przewód powietrza od filtra i zobacz czy łopatki turbiny są całe, czy czegoś czasem nie zmieliły.
Dziękuję za pomoc czujnika nie ma , MASCOTT sprzedany .
Sprecyzuj błędy. Chodzi mi o takie wskazania jak PSID, PID. MID. Podaj wszystko dokładnie to będzie wiadomo czego szukać . A nie masz tam przypadkiem awarii czujników doładowania lub ciśnienia oleju tak przy okazji tych usterek. 171FMI2 i FMI9 wadliwy czujnik .
Według schematu też wychodzi,że ma być 12V. Bezpiecznik 18 Elektrozawór pompy paliwa Regulacja turbosprężarki Miernik masowego przepływu powietrza Elektrozawór recyrkulacji gazów spalinowych Czujnik tlenu Wtryskiwacz Pompa cieczy chłodzącej układu recyrkulacji spalin Pompa cieczy chłodzącej turbo Czujnik identyfikacji cylindra Czujnik odwadniacza 15A
Ciśnienie doładowania, uszkodzony czujnik lub okablowanie.
Witam, 2007 Trafic 2.0 dci. Jeśli ktoś mógłby pomóc to potrzebuję numeru pinu na sterowniku od przewodu nr2 w czujniku ciśnienia doładowania.
Sprawdzałeś może czujnik ciśnienia doładowania i zawór turbiny!?
Powie ktoś gdzie jest czujnik ciśnienia doładowania silnika? Najlepiej jakieś foto
Coś źle czyta ten błąd p040x to problem z ciśnieniem doładowania.
Renault Master 2.3 163 BITURBO samochód ładnie ciągnie do 3 tys obrotów słabnie na 5 i 6 biegu co może być przyczyną zero błędów sprawdzany Clipem po wymianie pompy wysokiego ciśnienia i wtrysków czy może być odpowiedzialny za to czujnik ciśnienia doładowania przed turbiną
Tak, ma ciśnienie, ale wpisane stale, bo odpiąłem czujnik MAP sensor, to nie pokazuje temperatury powietrznej i ciśnienia doładowania, chyba że ma taki czujnik gdzieś skryty??
Sprawa rozwiązana , zamiennik czujnika ciśnienia doładowania był źle odczytywany przez komputer . Zamówiłem z Allegro używkę i śmiga jak złoto . Zamiennik poszedł do rekalmacj
U mnie podobny miałem problem, po wymianie czujnika doładowania moc wróciła.
Co z czujnikiem doładowania? Instalacja cała ?,po odłączeniu czujnika wali błędem?
Zamykam temat. Przyczyną przechodzenia w tryb awaryjny była nie drożna rureczka przy EGR łącząca kolektor z czujnikiem ciśnienia doładowania.
Jedna ze ścieżek na pedale przyspieszenia musi być uwalona Ewentualnie czujnik doładowania którego nie masz w tym aucie
Coś jest z turbodoładowaniem nie tak, w tej wersji jak pisałeś nie ma elektrycznego czujnika ciśnienia doładowania. To gdzieś po drodze nie otwiera się właściwy zawór powodujący wzrost ciśnienia w obwodzie turbo, ale gdzie to nie wiem, nie spotkałem się z taką konstrukcją. Spotykałem jedynie z czujnikiem ciśnienia doładowania na kolektorze dolotowym...
czujnik cisnienia doładowania przed turbiną master 2.3 ma wpływ na spalanie i moc samochodu
Tak jak napisał kuk_kielce to uszkodzony czujnik ciśnienia gazu. Już dawno zmieniłem go na czujnik ciśnienia doładowania z Renault Thalia 1,5 dCi. Czujnik podłączony przez mosiężny króciec i wężyk gumowy w miejsce oryginalnego w reduktorze. Czujnik ma identyczną charakterystykę jak oryginał. Ma też inne gniazdo, więc trzeba przelutować wtyczkę.
Witam w mojej lagunie 2 jest brak mocy po odłaczeniu wtyczki na czujniku podciśnienia doładowania zaczeła przyśpieszać narmalnie i pracuje tak jak powinna. Czy można jeździć z wyłaczonym czujnikiem? Nie bedzie efektów ubocznych?
Witam Renault Master 2,3 turbo bez zmiennej geometrii. Auto nie ma mocy w dolnym zakresie obrotów. Błędy po skasowaniu wracają po około 500 km: zbyt niskie ciśnienie doładowania DTC226322 obwód czujnika składu mieszanki DTC11301C
witam mam podobny problem renault 420 dci 2004 r. brakuje mocy podwyższone spalanie , wtryski naprawione czujnik doładowania wymieniony na nowy , kolega pisał o czujniku podciśnienia gdzie on się znajduje? dzięki za podpowiedzi
Częsty przypadek takiego stanu rzeczy w silnikach renault jest zabicie sądzą przewodu metalowego albo króćca do czujnika ciśnienia spalin z turbo.
Do auta musiał wpaść oryginalny przepływomierz, w dodatku siedzi też czujnik ciśnienia doładowania, bo samochód ciężko się zbierał na niskich obrotach.
1 błąd masz od ciśnienia doładowania czyli do sprawdzenia intelcooler oraz połączenia na szczelność układu doładowania, zawur na turbinie otwarty względnie zacia się w pozycji otwartej lub uszkodzone turbo może też być sam czujnik 2 i 3 błąd związany jest z czujnikiem temp na zewnątrz po prostu albo czujnik albo wiązka do naprawy
Tak są w nich sitka , musisz wyjąć z nich zaworek i sitko jest w środku . Sprawdz też luzy zaworowe i zobaczy czy nie jest zabrudzony czujnik doładowania .
Komunikat (check injection)-sprawdź wtrysk w vivaro/traficu wyświetla się po odłączeniu dowolnie wybranej wtyczki (przepływomierz, egr, przepustnica, czujnik doładowania, zawór turbo). Może oprócz bałaganu w instalacji masz uszkodzony przepływomierz. Masz stałe błędy P0100 i P0110? PS. Masę na pomarańczowy po przecięciu dałeś do wtyczki mam nadzieje.
Czujnik doładowania do sprawdzenia. Podaj numery nowych wtrysków być może założono złe. Trzeba by sprawdzić jeszcze egr i turbinę.
Turbina do regeneracji, z czujników widać że brak doładowania....
Czy czujnik ciśń. doładowania sprawdzony?
Sprawdziłeś zawór sterujący? Podciśnienie powinno być poniżej 300 mbar. Co z czujnikiem ciśnienia doładowania?
Sprawdzić co pokazuje czujnik cisnienia doładowania, sprawdzić zasilanie na kostce przeplywki odpietej i wpiętej sprawdzić schemat elektryczny prześledzić układ wiazek
Nie wszystko przylutowane dobrze, sprawdzałem... . Na emaila poszedł plik z dźwiękowy z gadaczki.
Problem polega w złym składzie spalin,więc jeżeli czujnik po podpięciu do innego auta pokazuje normalnie zostaje wykluczony ,tym samym trzeba patrzeć i sprawdzać dalej.Taka procedura to diagnoza, a należy sprawdzić katalizator ,jakość Adblue,instalację elektryczną w obwodzie czujnika,poprawność ciśnienia doładowania itp.
i w związku z tym moje pytanie - pozostała niewpięta kostka. Dodam, że na pewno nie jest to kostka od czujnika ciśnienia doładowania ani od czujnika spalania stukowego (różnica w liczbie pinów). :?: :?: :?: No to przecież odpisałem że może być od czujnika wałka bo nie widzę na zdjęciach żeby był podpięty :D
Cześć. Dzisiaj ja zwracam się do Was z takim oto problemem. Tylko bardzo proszę o pohamowanie sie od komentarzy o jakiejś królowej czegoś tam... ;) Auto mechanicznie jest bardzo udane a elektryka to często wina użytkownika. Od 2-3 tygodni podświetlała mi się na mojej Lagunie 1,9 dci 120 PS wersja Dynamique - pomarańczowa kontrolka - od świec żarowych...
Potrzebuję to przerobić, bo słabo ładuje. Akumulator wiecznie nie doładowany. Zimą będą problemy z odpaleniem, bo zamontowane jest Webasto. Jak zlokalizować ten czujnik na klemie? Są tam tylko bezpieczniki i przewody. Co odłączyć?
Odepnij przepływomierz i sprawdź bez niego.
Czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temp.powietrza w dolocie to jeden podzespół
Kolego chodzi Ci o czujnik ciśnienia doładowania czy ten w układzie pneumatycznym.
Pokazało urządzenie ciśnienia doładowania. Wymieniłem dzisiaj czujnik ciśnienia doładowania i dalej to samo a na kompie w aucie pokazuje mi wtrysk defekt
Szukam czegoś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/9938585200_1... Jest to wtyczka do czujnika ciśnienia doładowania w samochodzie renault laguna 1,9 dci 120 PS. Sam czujnik jest produkcji niemieckiej BOSCH
świeci się też ten kluczyk serwisu
Jak wypiąłem wtyczkę z czujnika ciśnienia doładowania to pojawił się błąd: 6148 - czujnik ciśnienia doładowania - przerwa/zwarcie w obwodzie. Chyba jednak mój tester mnie nie oszukuje...
Podmieniony czujnik doładowania turbiny po co???
Ja właśnie rozwiązałem problem u siebie w Renault Clio 2 (2001) 1.4 16V ze skrzynią DP0. Objawy : - szarpanie przy zmianie biegów na zimnym - późna redukcja z 2 na 1 przy zatrzymywaniu na światłach - zmiany biegów w górę i w dół w nie odpowiednim czasie Przyczyna : - silnik łapał lewe powietrze w okolicy przepustnicy, co powodowało że komputer skrzyni...
Gutmann pokazuje to samo z tym że na czujnikach błędne zasilanie , sterownik silnika uszkodzony Czujnik ciśnienia doładowania sygnał nieprawidłowy
Zaraz jak cdi co to za silnik? Chyba cdti? Ale nie ważne ma ten czujnik jak opel w czujniki doładowania - sprawdzić za pomocą znanych metod -ew podmienić
Witam. Wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania i zawór regulacji ciśnienia doładowania N75. I nadal występuje błąd funkcji czujnika składu mieszanki. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów, gdy samochód się nagrzeje i zacznie pracować sonda lambda, wyskakuje błąd: obwód przerwany. Czy da się tę sondę uratować, czy do wymiany?
Sprawdź masy, odepnij wtyczkę EGR, sprawdź czy na wtyczce czujnika ciśnienia doładowania jest napięcie, sprawdź bezpieczniki.
No OK. Dzięki wielkie za info. Jutro zaczne mierzyć ciśnienia vakuometrem i barometrem. zobacze czy są te same co wskazują czujniki. Wieczorem napisze co i jak
1 sprawdź na odpiętym czujniku 2 wepnij się bezpośrednio przy ECU moja żona mówi że 30cm to całkiem sporo :D ... wszystko może się zdarzyć :D
trzeba sprawdzić doładowanie turbiny, interculer, czujnik ciśnienia turbo , przeciwciśnienie spalin , klapkę przy turbo , przepustnice spalin
Po odłączeniu czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym problem ustaje. Czujnik podmieniany z czujnikiem doładowania (takie same) problem nadal występuje. Może problem z wtyczką sygnałową/przewodami, robi zwarcie i podaje zły Vout?
Chyba trochę odległy temat ale miałem to samo.Uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania turbiny, wymieniony w serwisie i wszystko OK.
Witam, Pacjent to Renault Master 2.5dci 120KM 2007r, wersja z przepływomierzem , bez map sensora. Podczas poglądu parametrów na CLIPIE ciśnienie doładowania stoi w miejscu 200hpa , zalecane to 1009mbar, różnica między zadanym a rzeczywistym 809mbar, mierzone na wolnych obrotach. Dlaczego clip pokazuje 200hpa czujnika którego nie ma.
Z moich info. wynika że napięcie numer 1 zasila: - czujnik ciśnienia doładowania - czujnik położenia pedału gazu - czujnik ciśnienia przed turbiną ( jeśli jest- w niektórych modelach)
to kod błędu doładowania powietrza, możliwe że intercooler zaczyna puszczać, lub poprostu wystarczy przeczyścić czujnik doładowania. U mnie też tak się działo jak wydmuchało ustrzelkę między turbiną a korektorem. Musisz sprawdzić auto pod tym kątem
Jeśli pojawia się czarne dymienie podczas gdy auto słabnie to jest podejrzenie że problem leży po stronie układu doładowania. Trzeba sprawdzić szczelność układu doładowania (w szczególności chłodnicę często pękają w renault), a następnie sprawdzić ciśnienie doładowania na pełnym ładunku, ewentualnie podmienić czujnik ciśnienia doładowania (często jest...
Obstawiam uszkodzenie czujnika doładowania lub zaworu sterowania turbiną . Podłączenie clip-a rozwieje wątpliwości .
Renault Trafic 2.0dci, 115KM, Euro5 z DPF, 2013rok. EDC17C11 Problem z mocą. Czuć że turbina dmucha od 2300 obrotów. Auto słabo się rozpędza, jest "mułowate". Błędów pod clipem nie ma żadnych. Wtryskiwacze OK. DPF, katalizator drożne. Podciśnienia, dolot szczelne. Na gruszkę idzie - 0,75 bar czyli bdb. Fitry paliwa i powietrza nowe. EGR czysty, wtryskiwacze...
Ale 6 bar na stronie zimnej, czy gorącej, bo to dość ważne. Czujnik ciśnienia sprawny?
Powiem tak. Obecnie męcze się z pompą wody. Auto dalej jeździ , ale problem z mocą nie został rozwiązany (darowałem sobie wszystkie servisy ASO) i szukam pomocy dalej. Mam ochote jechaćna hamownie do 44tunning.pl do opola, tam niby robią dokładną diagnostykę a czujnik doładowania juz też wymieniłem.
Witam! Koledzy mam podobny problem. Zauważyłem ze jak jadę na 5 i 6 biegu powiedzmy przy rozpędzaniu na tych biegach samochód gaśnie zapala się STOP i SERV po takiej sytuacji samochód od razu bez problemu zapala jedzie dalej i za chwile znowu ta sama sytuacja i tak kilka razy. Później jedzie normalnie. Wpięcie kompa pokazało czujnik doładowania powietrza...
egr wyczyść, może to być wina czujnika doładowania, zaworu sterującego turbiną, wężyków FAPa jeśli go posiadasz. Proponuję zajrzeć tu: http://renaultlaguna.pl/forum/
Kolego polo.1979 w premiumce dxi nie ma czujnika prędkości obrotowej turbiny, turbosprężarka nie ma łopatek, posiada zawór upustowy. Link który podałeś dotyczy Volvo fh 400. Proponował bym sprawdzić katalizator, chłodnicę powietrza doładowania, kolektor dolotowy (czasami pękają), czujnik ciśnienia doładowania, regulacja zaworów. Nie ma jednoznacznej...
Wiązki samego czujnika, ani realnego ciśnienia doładowania (poprzez podpięcie zegara) pewnie nie sprawdzili.
Czujnik wału do wyjęcia, wyczyszczenia z opiłków, czujnik wałka rozrządu to samo. Wymień świece żarowe skoro się tego domaga. Skoro nie było ciśnienia doładowania i wyrzuciło błąd, sprawdź wiązkę czujnika ciśnienia doładowania(zwykle przerwany przewód masowy), działanie samego czujnika, szczelność intercolera, przewodów i połączenia pomiędzy klapą gaszącą...
czy turbiną nie bierze oleju? Stan oleju jaki? Ciśnsienie? Przepływomierz? Czujnik doładowania już pewnie siedzi traktowany olejem. Wtryskiwacze?
Dzięki za te informacje...w najbliższym czasie zajmę się tym na powarzniej,poprostu podjade do fachowców ktoś musi w końcu trafić na to co jest problemem...W tej chwili jeżdzę w trybie awaryjnym na zdjętej kostce od czujnika ciśnienia doładowania bo wtedy najleprzy efekt:)
Po moim zabiegu turbo pracuje inaczej!jest teraz wydajne,słychać i to bardzo wyraźnie ze od dolnych obrotów pracuje (ssyk pompowania)wczesniej tego nie było podejrzewam ze winny był czujnik ciśnienia doładowania ponieważ był zabrudzony olejem
Chyba trafiłem, po przeczytaniu wielu stron o podobnych problemach, zacząłem szperać we wszystkich czujnikach które są na wierzchu, wszystko wskazuje na czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym, rano po długim postoju okaże się, teraz po odpięciu go mimo komunikatu "sprawdź wtryski" auto pali idealnie i przyspiesza dobrze, ale będzie śmiechu...
Witam Jak założę sterownik od właściwego silnika czyli od Laguny II 1.9DCI 120km to muszę "pozbyć" się Immo? Czy orientujecie się czy kostki od sterownika są identyczne tu i tu? Czy podłączenie elektrozaworu turbiny i czujnika ciśnienia doładowania są w tym samym miejscu?
Pierwszy i drugi błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate. Pierwszy to zacinanie się zaworu a drugi wskazanie zaworu. Oczywiście to teoria w praktyce bywa że przycinać się może turbina lub problem z powietrzem zasilania zaworu. Nieszczelność przewodu sterującego turbiną oraz zły pomiar czujnika doładowania.
Jak sprawdzałeś intercoler? Jakie wartości podaje czujnik doładowania w czasie jazdy? To jest szukanie nawet dla dobrego mechanika- ile oleju pobiera?
a nie zdarzył się już komuś taki przypadek?z kompa wynika, że wszystko oki... Mi zdarzyło się, dużo razy. Raz był problem z wtryskami, kolejny miał problem z regulatorem ciśnienia paliwa, jeszcze inny z czujnikiem obrotu wału, kolejny miał przetartą wiązkę w okolicach czujnika doładowania, jeszcze inny miał uszkodzony czujnik klimatyzacji, w kolejnym...
Kolego, może problem nie leży w czujniku doładowania tylko we wtryskach? Mechanik powiedział Ci, jakie to błędy wykasował?
Czujnika nigdzie nie widzę. W tym miejscu gdzie w innych jest ten czujnik jest luźna, nie używana 4-pinowa wtyczka. Nie jat tam nic mieszane bo właściciel ma to auto od nowości.
Rozwiązywanie problemów i porady dotyczące naprawy Rozwiązanie problemu Instalacja elektryczna Regulacja silnika Układ rozruchu i doładowania Dotyczy samochodów Wszystkie modele, 1990→. Treść zgłoszenia Sporadyczne problemy z uruchomieniem silnika. Sporadyczne przerwy silnika. Przyczyna Uszkodzony czujnik kąta wychylenia wału korbowego. Sposób...
Witam wszystkich, trafił do mnie Master 3 z 2011 2.3 dci 125km. Błędy czujnika położenia wałka rozrządu regolator ciśnienia paliwa, czujnik ciśnienia na listwie paliwowej, zawór regulacji ciśnienia doładowania przepływomierz powietrza . Rozrząd spr., czujniki podmienione, pompa cr druga wstepna pompa w zbiorniku nowa. Sterownik też drugi, i nic.
miałeś przypadek że uszkodzonego czujnika nie wychwytywał komputer? Tak miałem, ale to był czujnik doładowania w wersji 146KM (raz błąd wyskakiwał a za 2 minuty już nie i tak w kółko).
mam taki przypadek master wersia bez egr bez przepływki,ciśnienie rail 1350 doładowania 2000bar 0 błędów czujnik doładowania nowy ciśnienia rail nowy wtryski sprawdzone ok pedałgazu ok rozrząd ok na blokadach filtry nowe katy wywalone tłumiki ok , 120km -muł bagienny dodam ze moc stracił po wymianie kolektora ssacego na taki sam jak był
trzeba wlutować opornik 5k om pomiędzy dwa przewody przy czujniku temp i doładowania ( to taki płaski czujniczek na kolektorze ssącym z 4 przewodami ) musisz połączyć przewód nr 080 i 033
Dzięki podjadę.Ostatnio coś było z czujnikiem ciśnienia doładowania ale nie wiem czy to zrobili bo wyskoczyły zaśniedziałe styki EGR i tym się zajęli.
Sprawdź wykres oscyloskopowy pracy czujnika temperatury chłodziwa oraz komputerem parametry ciśnienia paliwa i doładowania w zależności od temperatury silnika
Przeplywu powietrza nie sprawdzałem, muszę przyznać. Przy pierwszym odczytaniu bledów faktycznie pokazał się bląd przepływomierza i czujnika doładowania ale na chwile obecna oba zginęły. Jutro na pewno zajmę się sprawdzeniem waszych propozycji.
Witam, podmieniony EGR, przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, zawór ciśn.doładowania. Przetkany katalizator, założony inny sterownik i problem nadal występuje. Przeładowanie turbiny wejście w tryb awaryjny i brak doładowania.
Usterka usunięta.Zaśniedziały przewodzik na kostce czujnika doładowania turbiny.Auto nabrało życia a moje ciśnienie w normie a nawet książkowe.Pozdrawiam. Dziękuje za porady.
czujnik ciśnienie doładować renault renault czujnik doładować turbina czujnik doładować
rotel kanał domofon bticino pasta bezołowiowa
uniden ubc125xlt 4558d wzmacniacz
Klejenie membrany kevlarowej do gumy w głośniku Schemat panelu klimatyzacji Jeep Grand Cherokee 1999 4.7L