Witam, odnawiam temat. Do DOKTORR - napisałeś chwilę temu w podobnym temacie, że masz MS 1607. Zakupiłem koła do scenica (2003) z czujnikami. Oczywiście trzeba wpisać kody do komputera, żeby system działał. Czy nadal go masz? Czy jest możliwość skorzystania/wypożyczenia/kupienia? Mam córkę w Krakowie więc czasami bywam w Krakowie. Inne propozycje? Dla...
Czujnik prędkości koła jak najbardziej.
Prześledź sygnał z czujnika wału, być może problem leży na przykład po stronie koła fonicznego.
Pewnie że ma wpływ , na kole pompy jest występ do czujnika położenia cylindra jeżeli przy zablokowanym wale nie masz krótszej kreski koła w otworze czujnika to jest źle ustawiony
Potrzebny jest numer nadwozia ( wyślij na PRIV) jest klika wersji podłączenia w zależności od rocznika. :| Poza tym samo podłączenie odbiornika nic nie da . :cry: Trzeba prze konfigurować moduły w pojeździe aby "zobaczyły" że jest system SSPP . Do konfiguracji potrzebny jest sprzęt ( ASO wymięknie :D ) Na sam koniec trzeba przyuczyć czujniki w kołach...
Pozostaje jeszcze wiazka od czujnika do sterownika jeśli jest prawidłowo zdiagnozowana usterka Czym była robiona diagnostyka? Czy błąd pozostaje nadal mimo wymiany czujnika
Sprawdź czujniki omomierzem w kostce od abs czy wszystkie cztery są takie same na początek
Odległość od koła zamachowego 1mm
robiłem delphi 'em. błąd który wyświetla to czujnik abs koła lewego, błąd ciągły. wyszło również że czujnik nie czyta prędkości koła
MID:128 PPID: 278 FMI: 5 -czujnik poziomu adblue MID:128 SID: 22 FMI 2 -czujnik koła zamachowego
Zamień w modulatorze czujniki prędkości miejscami na próbę.
Auto jechało w miarę. W miarę czyli nie dobrze ? Tym bardziej rozrząd do sprawdzenia. nie możliwe zeby sie paliwo cofało filtr jest wyżej niż pompa więc powinien odpalać. Może się cofnąć i bardzo często się cofa ;-) DF195 - zgodność czujnika położenia wałka rozrządu/prędkości obotowej silnika - zbyt duża przestrzeń wypełniona powietrzem między czujnikiem...
Pierwszy błąd nasz od siłownika sprzęgła i na tym się skup drugi to że masz błędy w sterowniku EBS prawdopodobnie czujnik prędkości na którymś kole
hmm...tylko jak to ustawić nie widząc jednocześnie czujnika i zębatki..
Witam Mam Scenica 2.0 16v 2001 na wolnych obrotach miałem duże klekotanie silnika tak jakby był to diesel,a na wysokich powyżej 2000tys obr. praca normalna. Dziś wymieniłem koło zmiennych faz rozrządu w Scenicu 2.0 16v i wszystko znikło silnika prawie nie słychać .Mam nadzieje że moja wypowiedź się komuś przyda,pozdrawiam
Czujnik oryginalny? Znaczenie ma biegunowość podłączenia przewodów.
Witam wszystkich potrzebuje pomocy fachowca chodzi o Mastera 3.0 dci 2004r. walczę z nim już pół roku problem jest taki że ciężko mu odpalić. Byłem już u trzech mechaników kasa idzie i dalej jest to samo. Wymienione było - pompka w zbiorniku,zawór ciśnienia,czujnik na listwie, próba przelewowa wtrysków i dalej jest tak samo? dziś jak zabierałem go z...
Proszę bardzo: MID 136 - blok elektroniczny układu EBS SID 7 - modulator, oś pierwsza, strona lewa FMI 14 - instrukcje specjalne SID1 - czujnik prędkości obrotowej koła, oś pierwsza, koło lewe FMI5 - prąd zbyt niski lub przerwany obwód Zmierz czujnik na lewym kole powinien się mierzyć około 1,2kΩ
A8 Pheaton meśki też mają czujki ale inne niż peugeot renault.
Numer jest jednoznaczny Nie jest ,czasem są specyficzne dla danej marki. Tłumaczenia na polski nie używam ,bo to faktyczne bełkot.We wszystkich mam ustawiony angielski. A opis jest bardzo ważny, bo czasem jeden bład a dwa różne znaczenia. Np czujnik predkości koła, albo niby czujnik wałka (renault) a okazuje sie że padł czujnik wału . Do tego mamy...
Według instrukcji, jest to system pośredni, bazujący na odczycie prędkości obrotowej kół. Bez czujników ciśnienia w kołach. Dodano po 47 Zapewne tak jak i w innych samochodach. Na częstotliwości 433 MHz jest nadawany sygnał. Akurat żadnego sygnału nie ma, bo nie ma czujników które byłyby nadajnikiem.
nie wim jak sprawdziłeś czujnik gmp bo z tego co wiem to nie ma mozliwości. w renault megane i laguna I były duże problemy z tymi właśnie czujnikami (objawy takie jak podałeś) po nagrzaniu silnika rezystancja czujnika zmienia sie i komputer wtrysku obczytuje to jako brak sygnału z koła. po wymianie nie zapomnij skasować defekty powodzenia
Nie przesadzajmy, koła są nówki, nawet nie dotarte.
Z tyłu, przy bloku. Czyta z koła zamachowego.
Sprawdź poziom płynu. Klocki się pewnie kończą i tarcze cienkie. Do tego czujniki w kołach.
Tak EBS był walnięty czujnik prędkości koła.
Porównaj napięcia z czujnikiem koła przeciwnego
MID 136 PSID 71 Parametr: Czujnik prędkości koła Usterka: Patrz MID136 SID 1/2/3/4/5/6 Czujnik prędkości koła. Musisz sprawdzić wszystkie czujniki ABS
W tym silniku luzy zaworowe reguluje się w specyficzny sposób. Wałek rozrządu ustawia się w pozycji gdy jeden zawór wydechowy jest maksymalnie otwarty: Wo Sr Wr 1 3 4 3 4 2 4 2 1 2 1 3 Wo= Max otwarty zawór wydechowy Sr=ssący regulacja, luz 0,1mm Wr=wydechowy regulacja, luz 0,25mm Silnik musi być zimny. Pamiętaj, że w Renault cylindry liczy się od koła...
Ściągnij koło, zanurkuj pod samochód i na osi koła zobaczysz ponacinany odlew i zamocowany czujnik z którego wychodzą dwa przewody. Zerknij na allegro, tam widać jak to wygląda. Pozdrawiam.
sprawdź rozrząd przypuszczam ze zerwał się klin na górnym kole częsta przypadłość tych silników
Do tego podpięcia potrzebny jest ten CLIP Renault ?
Czujnik prędkości koła lewego osi drugiej system mechaniczny nie reaguje prawidłowo.Może być za duża przerwa między czujnikiem a bieżnią ebs-u na pieście,może luz na łożyskach piasty.[/tex]
Witam! Mam problem z Renault Clio 4, 2015r. 900 pojemności benzyna. Zapala się kontrolka ABS ESP i kontrolka wspomagania ruszania pod górę. Kontrolki te zapalają się zaraz po przejechaniu kilkuset metrów lub w biciu biegu wstecznego i ruszeniu do tyłu. Komputer zdiagnozował uszkodzony czujnik ABS lewego tylnego koła. Czujnik został wymieniony na nowy,...
Witam. mechanicy poucinali kable do czujników przy kołach Trzeba zamknąć obwody wszystkich czujników.Jeżeli okablowanie sprawne to kontrolka powinna zgasnąć.
A pierścień Abs-u wymieniłeś?
zastanawiam sie nad czujnikiem prędkości :) To jeszcze powietrze w kołach sprawdź
Czepił bym się instalacji elektrycznej (kostki od czujników przy kołach) [/list]
Zmieniłem dziś opony na zimowe po wyjechaniu z warsztatu czujniki pokazywały mi ciśnienie we wszystkich kołach, po kilku kilometrach przestal pokazywać cisnienie w przednilm kole.Wyskoczył bład, padł czujnik czy moze to byc też wina zamiany kół?
A masz wogóle czujnik na tym kole?
Czujnik prędkości pompy odwrócenie biegunów lub sygnał przerwany, i niezgodność ustawienia pompy z kołem zamachowym(przesunięcie fazy lub sygnał niewiarygodny)
Upewnij się, czy znacznik /wycięcie w wieńcu/ na kole zamachowym wypada pod czujnikiem gdy tłok w cylindrze najbliższym skrzyni jest w pozycji GMP. Powinno to być dobrze widać, bo jest tam dość spory otwór. W razie kłopotu odkręć czujnik położenia wału. Jeśli wycięcia nie będzie chyba będziesz zmuszony jeszcze raz wyjąć skrzynię. Pozdr.
Jest ładnie opisane . Obwód czujnika koła czyli sprawdzić przejście pomiędzy kostką pompy a kostką tegoż czujnika
Licznik to ACET czy obrotomierz wskazówkowy? Skrzynia Tractoshift czy mechaniczne sprzęgło? Nie spotkałem jeszcze wersji ze zwykłym licznikiem, ale przypuszczam że tak samo obroty silnika są pobierane z czujnika na kole zamachowym, podobnie jak prędkość ciągnika z przystawki na przedni napęd.
https://obrazki.elektroda.pl/9785342500_... A to pewnie są dwa czujniki na skrzyni. Wstecznego jest niebieski pod aku a drugi czarny jeszcze głębiej od strony kabiny pod linką biegów. Podobno dojście jest od koła i pewnie nadkole trzeba odsunąć.
Napewno ktoś wie a dlaczego ci nie napisze?Ja nie pamiętam ,zobacz między skrzynią a blokiem u góry, koło koła pasowego ,popatrz w blok,nie wiem.Nie jest problemem zlokalizować czujnik wału,więc nie powinno być nawet takich tematów.
Wymiana czujnika tylnego lewego koła .Konserwacja złączy okablowania.
Nie wróżenie z fusów, "detekcja czujnika wieńca koła" dotyczy czujnika ABS, CDIF - powiedział bezbłędnie. Pewnie przyciśnięta wiązka ławą.
do kolegi anioła , czujniki sprawdzone opór 1,1 kohm , w ruchu czestotliwosc impulsów i napiecie we wszystkich kołach ok, wiec czujniki i ich obwody odpadają. Jadę na komputer..pozdrawiam
Najprawdopodobniej problem tkwi w krzywej tarczy impulsowej lub oddalonym zbytnio czujniku. Jeśli problem zostanie usunięty i system wykryje poprawny sygnał po jeździe próbnej z prędkością co najmniej 10km/ min to pojawi się prędkość koła i błąd można wykasować. Błąd mechaniczny to nic inne go jak problem modulacji sygnału z czujnika.
Jak spiszesz fizycznie numer z czujnika, to powinno pójść.
Jeśli czujnik nie pokazuje prędkości, a na postoju nie ma błędów to opcje masz dwie: 1. Uszkodzony rdzeń czujnika 2. Zbyt duża odległość pomiędzy czujnikiem a kołem polaryzacyjnym
Instrukcja nie obejmuje poprawnego ustawienia czujnika koła pompy wysokiego ciśnienia. Przy zwykłej wymianie rozrządu to nie istotne ale gdy silnik stracił synchro to kluczowa sprawa bo masz 50 procent szansy że silnik odpali.
Ja bym zbadał czy jest sygnał z czujnika w chwili gdy komputer go nie widzi. Lub zamień czujnik z innego koła. Sprawdź wiązkę między czujnikiem a sterownikiem.
Jeżeli kolo zapasowe masz fabryczne to też powinno miec czujnik. Przemień i zobaczysz.
Witam Wszystkich posiadaczy Reni, mam nie typową usterkę a mianowicie: nie działa "fizycznie" ABS i ESP :cry: Byłem 2 razy na kompie i nic nie pokazuje 0 błędów. Czujniki przy kołach pokazują to samą prędkość, pompa ABS-u odpalana z kompa - działa. PROSZĘ O POMOC
Witam chciałem odświeżyć temat mam renault clio 2 z silnikiem 1.5dci na zimnym silniku samochód kręci nawet do 5tyś lecz już przy 5 czuć dławienie. Po rozgrzaniu się silnika samochód po dodaniu gazu gaśnie przy 3tyś obrotach niezależnie czy jedzie się samochodem czy doda się gazu na postoju. Z wymienionych rzeczy: czujnik położenia koła zamachowego...
Śruby mocujące czujnik są trochę inne od standardowych "6" , nie zamieniliście w ferworze pracy?Na ''zwykłej" można zmienić odległość czujnika od koła .
Zmieniałem bieguny na nowej i starej instalacji, stary czujnik nie miał wcale oporności założyłem nowy kupiony w serwisie i błąd jest dopiero aktywny po odpaleniu samochodu może nie widzi obrotów koła?
Nie zwracałem uwagi na opony ale nie jest to problem z ASR i nie ma różnicy w prędkości kół czytanej z czujników ABS
Zacząć od niespójności sygnałów z czujników kół.
Myślę że lepiej podłączyć CLIPA
Witam mam problem z moim trafic.Chodzi o to że gdy ruszam z miejsca to gdy osiągnie 1200obr to przerywa ,spraedzilem czujniki wałku rozrządu ,wału .Podłączylem go pod kompa to wyskoczył mi błąd "zbyt duża przestrzeń powietrza między kołem rozrządu a czujnikiem "
nie pomyliłem, wpiąłem wiązkę z lewego koła do czujnika na prawym kole. Kręcąc prawym kołem miałem prawidłowe odczyty w rubryce - prędkość lewego koła. Natomiast po podpięciu wiązki z prawego koła do czujnika na lewym kole, kręcąc ręką lewym kołem , nadal mi wskazywało prędkość rzędu 600km/h.
Kod usterek: MID 136 - SID 4 - FMI 7 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID136 G005 - Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS SID4 Czujnik prędkości obrotowej koła, druga oś, koło prawe FMI-7 Nieprawidłowa odpowiedź systemu mechanicznego Urządzenie(a) objęte kontrolą: G005 Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS G008 Zespół sterujący zmiennym wspomaganiem...
Przydałaby mi się jakaś baza błędów mój upośledzony sprzęt Masz link do sklepu z takimi?
Po naprawie znowu gaśnie. Podłączony komputer pokazuje błąd 195 zgodność czujnika wałka rozrządu /prędkości obrotowej silnika. Zbyt duża przestrzeń wypełniona powietrzem między czujnikiem a kołem zębatym.Koło i rozrząd sprawdzone.
Jeżeli znajdziesz opcje z wyłączeniem czujnika wody daj znać. Pozdrawiam.
Czujnik masz przy lewym przednim i prawym tylnym kole. Przerwanie obwodu sygnalizuje zużycie klocków
Dzieki za odpowiedź, domyśliłem się, że jest jakiś problem z czujnikiem ponieważ jeden błąd wyświetlił się dopiero przy większych prędkościach, ale co z drugim błędem? Czy też od któregoś czujnika obr. koła?
Z foto 2 wynika, że z tym sterownikiem UCH się nie połączyłeś i dlatego też nie odczytasz danych z niego. A co do wyłączenia czujnika ciśninia koła tym programem i kablem może ci się nie udać
Witam. MID 130 PSID 204 Zakłócenia w komunikacji, łącze danych, jednostka sterująca hamulców. FMI 8 Niewłaściwa częstotliwość. MID 136 SID 4 Czujnik prędkości obrotowej koła prawy tył. FMI 1 Napięcie z czujnika prędkości obrotowej koła zbyt niskie w stosunku do częstotliwości.
Czy w związku z tym trzeba wymienić cały czujnik w kole ?
Taki czujnik można na dwa sposoby sprawdzić, w stanie spoczynku można omomierzem i powinno pokazać 0,8-1,2k, ale również w czasie obracania kołem można woltomierzem i wtedy odrazu wiemy czy czujnik zczytuje impulcy z łożyska.
Radio odłączyłem w pierwszej kolejności po przejrzeniu forum ale nie pomogło. Co do czujnika to "chyba" nie ma, szukałem nie widze. Od góry bodajże jest czujnik swiatła, od przodu przy kołnieżu czujnik koła zamachowego. Też nigdy nie widziałem żeby w Renault mrugał service. Co o tym myślicie?
Ja też bym optował na ścięty klin na wałku rozrządu.Wkładając blokady koła rozrządu i wału głównego wydaje się że jest ok.ale wałek rozrządu jest przesunięty powiedzmy o 0,5;1 zęba .Odpala wtedy z trudem w diagnozie wyskakuje błąd czyjnika wałka rozrządu (czujnik zbiera sygnał z koła pompy). Żeby to sprawdzić KONIECZNIE!!!!!! należy zdemontować koło...
Sprawa rozwiązana była wymieniana również dwumasa i jak sie okazuje na kole dwumasowym wszystkie śruby sa takie same z takimi samymi odstępami od siebie. Za pierwszym razem podczas wyjmowania udalo sie trafić ale za drugim nie. Nikt nie myślał ze śruby sa takie same koło dwumasowe zostalo włożone inaczej niż powinno byc i stąd błąd czujnika walka. Czujnik...
Mając samochód na podnośniku wygenerowałem prawie 200km/h poprzez kręcenie koronką zamontowaną na wiertarce z przyłożonym ręką czujnikiem. Chciałem właśnie zbudować urządzenie do symulowania impulsów, czujnik — sterownik ABS, a nie sterownik ABS — zespół licznika. Prędkość brałem z czujnika osi przedniej, koła prawego.
zapomniałem jeszcze dodać ze clip pokazuje razem z sygnałem czujnika przyspieszenia poprzecznego komunikat - moduł elektroniczny i na desce po kilku sekundach zapala się kontrolka ciśnienia kół
I co z tego że ustawiony? Albo dalej źle ustawiony,albo siedzi czujnika wału ,albo ścięty klin na kole wałka w zależności który to motur.
Jest to kontrolka ASR musisz sprawdzić poprawność działania ABS czujników prędkości itd. Różnica prędkości kół przednich i tylnych jest interpretowana przez ABS jako poślizg i redukuje w ten sposób moc silnika by odzyskać przyczepność z podłożem .
Tak ma.Na pompie jest czujnik położenia koła pasowego.Troszkę dziwny jest tam rozrząd.
Tak też chyba zrobie bo w tym drugim brakuje tylko elektrycznych szyb i abs. Szyby nie problem a z abs bd szukał pompy bez can;). Ciekawe czy czujniki w kołach bd musiał wymieniać
Zapodaj zdjęcia tego obrotomierza z Deutza. Renaulty z czasów '80–'90 z silnikiem MWM miały czujnik na kole zamachowym (tzw. impulsator), a nie pomiar z uzwojenia alternatora.
A no ustawiac trzeba jest czujnik na pompie i na kole zamachowym........mają się zgrywać..........
podmieniłem czujnik położenia koła i nie pomogło zaraz idę sprawdzić rozrząd
Czujnik te łapią prawidłowe dane nawet po kilku godzinach . Napompuj koła jednym sprzętem by na manometrze było jednakowe ciśnienie i zaczekaj . Koła mogą być zamienione miejscami więc wszystkie wypada dopompować . Jeżeli nadal będzie to samo to upuść powietrze do ok 0,5 bara i napompuj jeszcze raz . Pomaga - stwierdzone .
Nie ma opcji założenia zamachu w nieodpowiedniej pozycji bo otwory na śruby nie są symetrycznie rozmieszczone, koło pasuje tylko w jednej pozycji, dotyczy to wszystkich silników W Renault.
1Sprężarka nie wyłącza się przez długi czas. Ubytki w układzie pneumatycznym , wymień osuszacz. .2/ czujnik prędkości koła oś 2 prawy; Zbyt doża przerwa między kołem polaryzacyjnym a czujnikiem. 3/ sprawdź przewody między ciągnikiem a naczepą bo masz zwarcie do (+).4/ usterka spowodowana wcześniejszymi błędami. Jak naprawisz te wcześniejsze to ta zniknie.
Czujnik sprzegła nie ma nic do braku blokowania jednego koła...Nakrętka jest jedna na dźwigni która jest podłączona do linki....
Czujnik może byś za wysoko nad kołem były takie przypadki, że koło sie odkształciło lekko, wtedy czujnik troszeczkę na dół i wszystko gra.
Przy kołach są zębate koła, kóre czasem się tak zapaprają, że zapala się kontrolka błędu abs. Inny powód: czujniki na tych samych kołach zębatych mogą być luźne lub się zbytnio odsunęły od siebie. Niestety trzeba sprawdzić wszystkie koła! Zębatki o których... są widoczne po zdjęciu koła za tarczą hamulcową. Czujniki są umieszczone na brzegu tej zębatki.
Witam. Może być za duża odległość czujnika wałka rozrządu od koła wałka rozrządu. Miałem tak w Opolu Corsie C 1.0 po wymianie rozrządu
MID 136 SID 4 FMI 2 - czujnik prędkości obr. kół ABS, oś 2 prawy, dana wędrująca, przerywana lub nieprawidłowa Tu nie za bardzo rozumiem o co chodzi "dana wędrująca". FMI 2;zbyt duża przerwa między czujnikiem a kołem polaryzacyjnym. Odległość między czujnikiem a kołem polaryzacyjnym powinna wynosić 0,7 mm. FMI 5; przerwa w obwodzie, zwarcie do plusa...
df127 napięcie zasilania czujników df023 obwód czujnika sygnału koła zamachowego df071 obwód czujnika pedału - ścieżka pierwsza df084 obwód czujnika pozycji zaworu egr
Zrób test z kimś do pomocy, podczas jazdy obserwuj prędkości wszystkich kół czy jest coś dziwnego w momencie wystąpienia usterki Demontowałeś tarczę do wyczyszczenia pierścienia magnetycznego? Ja nie sprawdzałem żadnego zasilania, miałem błąd związany ewidentnie z przerwą w obwodzie
Nie ma opiłków a szczeline jak zmniejszyc skoro jest podkładka metalowa a jak ją pominiesz czujnik trze o zęby koła wałka pompy.Prosze jak zmniejszyć szczeline .Dodam że powyżej 1500 obrotów przy równych obrotach błąd czujnika znika.
Najpierw wyczyść styki, ewentualnie wymień czujniki ABS w przednich kołach. Na komputerze powinno wyjść, z których nie ma sygnału.
Jakby ktoś był ciekaw to przyczyną był czujnik abs w prawym kole tył.
A jak wyglądają prędkości z kół w parametrach ABS, myślę że od tego musisz zacząć. To że ilość zębów jest identyczna to jeszcze nic nie znaczy, może prędkości wcale nie są równe z uwagi na uszkodzenie czujników, nieprawidłową odległość czujnik - koło foniczne lub np. zabrudzenie czujnika, korozję koła fonicznego lub jego pęknięcie.
czujniki kołach laguna czujniki ciśnienia kołach znaki kołach rozrządu renault
deska rozdzielcza punto kontrolki input selector pioneer z18xe wymiana silnika
mikrokomputer cobra1 epson l3150
Pralka buczy i nie pierze: przyczyny i rozwiązania Częstotliwości pilotów Webasto: 433,92 MHz, 868,3 MHz, 869 MHz