to pstyrka akutalizator pompy wtyskowej. znajduje sie pomiedzy przewodami idacymi od pompy do wtryskow , jesli to pompa LUCAS. awaria tej pompy to... maniana :E pozdrawiam lub na wieszchu pompy, dochodza do niego bodaj 3 piny.
Jeśli byś sam się postarał to sam byś to wymienił, niema tam żadnej filozofii. Problem jest z dopasowaniem odpowiednio mocnego klucza do odkręcania nakrętki półosi, potem sworzeń i wahacz w dół wyciągasz z piasty ściągasz osłonę i wewnątrz przeguby rozchylasz zabezpieczenie. musisz kupić jeszcze osłonę i smar.
CAN jest na pewno(diagnoza modułu drzwi, moduł na silniku szyby)
A zauważyłeś jak masz sytuacje że podczas jazdy gaśnie . Czy obrotomierz szybko czy powoli opada. To jest mus do dalszej wróżkowej diagnozy.
W clipie masz całą procedurę diagnozy
To wszystko zależy. Bo może być czujnik na skrzyni jak i czytać z abs. Do tego nie wiadomo czy sygnał dociera zły , uszkodzony licznik elektronicznie. czy np silniczek w nim. Potrzebna diagnoza.
Exciter "cyt."wiec prosze naprawde o opinie fachowcow a nie domoroslych "elektryczkow". Niestety piszący te słowa nie dorósł nawet do tego, żeby go nazwać domorosłym elektryczkiem. W Lagunie II silnik nawiewu jest silnikiem krokowym sterowanym impulsowo czterema tranzystorami polowymi dużej mocy IRFP044. Te tranzystory są umieszczone pod płytką drukowaną...
Jak masz silnik benzynowy to sprawdz sobie układ zapłonowy bo powstają ci zakłócenia i dlatego masz taki objaw....
Miernikiem.
NXR i diagnoza
Nie rozumiesz podejścia takich zakładów Teraz usłyszysz, że rozrusznik co oni wymienili jest dobry, tylko zepsuło się coś innego i znów zapłacisz za to, aż kiedyś trafia z diagnoza i będzie naprawione.
A co by ci to miało dać jak to kable od sondy.Problem gdzie indziej.Być może przegryzione inne przewody lub bezpiecznik.Potrzebna diagnoza UCH.
Zapewne tak trzeba wpaść i sczytać kody na diagnozie.
Diagnoza CLIPem powie prawdę.
Juz raz zalozyles taki temat. Pozdostaje Ci diagnoza XR25, albo Clipem. Zobaczysz czy sygnal jest w ogole odbierany przez dekoder. W zalaczniku masz note techniczna.
prawdopodobnie kończy się łożyskowanie turbiny.
Czujnik halla sprawdz. Ale tylko diagnoza wskaże który.
Diagnoza UCH.Bo z tego co czytam to nie jest tak że wszystko gaśnie?
A rozpoznaje auto? vin i tak dalej automatycznie bo może ktoś skopał sensor poduszek i jest problem z diagnoza
Jeśli jest to laguna po 98 to kontrolka stop i ręczny może się świecić również od usterki abs-u(nie ma mechanicznego korektora siły hamowania tylnej osi)-pozostaje diagnoza abs-u.
A egr jak tam?
Zdjęcie nic nikomu nie powie. Musisz sam do tego dojść. Musisz wszystko posprawdzać. Przewód od dołu dochodzi? Nieszczelny, pęknięty? Pęknięty zbiornik?
Tylko diagnoza komputerowa ,nie ma innej możliwości prawidłowej diagnozy twojego problemu.
Witam pompa dziala pod komp juz byl podpięty ponoć problem tkwi w karcie ale jeszcze diagnozy nie postawiono
Usterka systemu ABS i ESP. Szarpnięcie spowodowane zapewne błędnym sterowaniem pompy ABS a potem już tryb awaryjny. Diagnoza komputerowa.
Możliwe przyczyny to: przełącznik pod kierownicą skrzynka bezpieczników uszkodzona wytopione przewody (gniazdo)skrzynka -przełącznik Diagnoza max 10min.
no i teraz jest wszystko jasne, nalezy dokonać diagnozy komputerowej
MadMax1963, Problem powszechnie znany w środowisku "laguniarzy" zwłaszcza, że obrotomierz przy odpalaniu świruje. Diagnoza: rozrusznik.
Myślę że będzie konieczna diagnoza na początek
Wytłumacz jeszcze co rozumiesz przez pojecie "nie odpala" tzn. rozrusznik kręci lub nie kręci, zaświecaja inne kontrolki czy nie... Napewno bedzie to pomocne w diagnozie :)
Witam również mam problem z Laguną 1998 r 1.9dti a mianowicie Odpala i wszystko ok dopiero jak chce się ruszyć wyskakuje błąd EKG, egr był czyszczony komputer nic nie pokazuje Proszę o pomoc w diagnozie
Po podpięciu pod komputer wyskoczyła sonda, wymieniliśmy i nic to nie dało. Przeczyszczone zostały też kostki bo jak wiadomo w lagunie często to wystarcza, Jasne że to nic nie dało bo w większości przypadków nic nie daje. T o samo jak i czyszczenie kostek. A wiesz dlaczego? Bo nie było żadnej diagnozy.
Do autora: Młotkiem w rozrusznik popukaj bo może tylko się szczotki zastały przez zimę a jak nie to porady kolegów powinny pomóc w diagnozie.
Albo pękł drążek skrętny, albo obrobił się frez/gniazdo na jego końcu. Tak, czy inaczej naprawa warsztatowa. [url=http://www.franceautoservice.pl/nap...
Wiesz, bez rzetelnej diagnozy nie obejdzie sie.
Silnik krokowy w DTI :?: Diagnoza Clipem prawdę powie.
Nie napisałeś co masz za silnik. Obstawiam 3.0 V6. Po co wymieniałeś krokowca? Odłącz przepustnice na chwilę. Racja przepraszam. Silnik to 2.0 benzyna + LPG Jeśli odłącze przepustnicę, to jaka może być diagnoza?
Laguna I czy II i i rok produkcji
Teoretycznie słabe połączenie od napinacza albo poduszki w siedzeniu. Złącze pod siedzeniem. A jak chcesz mieć pewność tester i diagnoza. Inaczej się nie da.
A no jaki pomysł? Po mojemu diagnoza jest przeprowadzona błędnie.
A jeszcze pytanie z innej beczki czasami jak jadę to auto tak jakby przez chwile nie reagowało na pedal gazu po prostu zwalnia ale po puszczeniu gazu i ponownym wciśnięciu jedzie normalnie A kto to wie. Trzeba podłączyć tester,równie dobrze usterka mechaniczna. Także diagnoza kolego.
Przecież to królowa lawet, nie wszystkie mają pompy paliwa wstępne o taką koledze chodzi za mało danych no i diagnoza po pierwsze.
Bez diagnozy, możemy tylko wróżyć.
Diagnoza komputerowa nikt nie jest jasnowidzem
Albo wszystko zamarzło, albo nie łączy kostka w słupku drzwi kierowcy. Odłącz kostke i złącz ponownie lub ją dociśnij żeby potwierdzić moją diagnozę :D
Ale laguna 1 czy 2? Dzisiaj jadę na diagnozę komputerową i zobaczę co w niej siedzi.
Centralka od gazu rozsypuje mapę sterownika samochodowego. Potrzebna dobra diagnoza instalacji lpg. Pozdrawiam.
czy ok. 60PLN za odczytanie kodów/diagnozę to tak duzo???
KOLEGO,,, CZUJNIK PREDKOSCI LUB POZIOM PLYNU,,, DIAGNOZA- CLIPEM POZDRO 603 213 680
a nadal pokazuje Clip "Blokada zapłonu" - Aktywna kalkulator immo pokazuje - brak blokady, czyli ok kontrolka immo na tablicy tez gaśnie po przekręceniu kluczyka Teraz czas na wnioski. Sterownik silnika nie odblokowany. Emu dałeś do wewnątrz? Linia kodowa odpinana? Albo sieje w tej linii, albo brak komunikacji. Tu jest błędna diagnoza.
W wentylatorze siedzi silnik szczotkowy. Bardzo dobry dostęp jest po zdemontowaniu środkowej części schowka ( jak do wymiany filtra) Moduł sterujący tez jest w tamtym rejonie. Parę podstawowych narzędzi , miernik uniwersalny i diagnoza gotowa. :D
1 sprawdzić stan oleju ew. wymiana 2 diagnoza komputerem połączenia elektryczne modułu skrzyni -tam są często ślady korozji
Zdecydowanie dobrym sprzętem tylko diagnoza. Miałem podobny przypadek świecił serv, abs i kontrolka od ręcznego. Okazało się, że sterownik ABS-u padł.
Klimatyzacja jakby załącza, ale nic się nie dzieje. ciśnienie w układzie niby okej Z takimi informacjami to raczej do wróżki, nie na forum Ile jest czynnika w układzie i co wtłoczono, r134a czy standardowo berbeluchę z puszki? Diagnoza systemu i podgląd parametrów na pracującej klimie
Nie nie mogła. Zrozum są dwie pompy. Jedna w baku (niskiego ciśnienia) druga przy silniku (wysokiego). Ta pierwsza jest po to by tłoczyć paliwo do tej drugiej. Powietrze całe wyjdzie. Chyba że padła. Diagnoza komputerowa przede wszystkim.
Pasywne by było żebyś zrobił diagnozę clipem wiele by Ci to pomogło.
Witam Panowie dzięki wielkie za pomoc bo na wale są nawierty od wyważenia i dwa wcięcia na blokadę i blokowałem w złym mniejscu wał i dlatego była kolizja. Po prawidłowym ustawieniu Renia śmiga jak nowa pozdeawiam wszystkich : Dodano po 3 Arvit1 maciakwiat21 dzięki panowie za trafną diagnozę
Chodzi mu o tą kontrolkę z EKG. Niestety, ale forumowa wróżka akurat jest na uropie na podratowanie zdrowia, biedulka. Możemy jedynie poradzić diagnozę elektroniki pojazdu.
Za mało napisałeś, a przyczyn może być wiele, bo to nie jest "maluch" gdzie wszystko jest proste. Bez zrobienia diagnozy trudno coś powiedzieć
Podłącz węzyk gumowy na króciec dmuchnij mocno ustami ew. kompresorem z ustawionym 1 bar i zmierz czy na wyjsciu z czujnika rośnie napiecie.Jest masa 5V i sygnał .Diagnoza wstępna w 15min
Chyba właśnie po to tu napisałem, tak? Nie wiesz - nie pisz a nie cwaniakujesz. Na dodatek jeszcze bezczelny. Przecież ci napisałem. Diagnoza potrzebna
Podaj kody usterek
Witaj. Miałem dokładnie to samo w swojej Lagunie tyle,że 2.2 dci . Diagnoza szybka i trafna w 100 procentach,nieszczelny (dziurawy) intercooler.Po wymianie jak ręką odjął,może w tym kierunku warto sprawdzić? Pozdrawiam.
Nie wyświetla żadnych błędów. Diagnoza była? Podgląd parametrów w czasie jazdy?
Czyściłem EGR ,wymieniłem plastykową zębatkę w zaworze i dalej to samo. A więc wszystko na pałę i bez sprawdzenia czegokolwiek.A gdzie jakakolwiek diagnoza?Sprawdź chociaż jak porusza się geometria.
Diagnoza mechanika - wymiana koła pasowego, paska oraz rolki napinacza, po wymianie objawy zniknęły.
miałem tak samo diagnoza czujnik położenia wału i wszystko ok koszt na szrocie 50zł
Widzę że jesteś z Krakowa, przedzwoń do Sentyrza, może ma (12 6558158). Dzwoniłem do nich jak tylko szukałem jakiegoś warsztatu i raczej mnie trochę odstraszyli, do tego mają raczej nie za ciekawe opinie na internecie i tak czy tak mam do nich dość daleką drogę a jechałem cały czas niecałe 10 km/h :/. Oddałem auto do Best Car Service. Cały czas czekam...
Pojedź do prawdziwego mechanika (są tacy uwierz) i niech sprawdzi co stuka. Bo jak ktoś mówi że maglownica do wymiany a nie widzi gum na drążku to sory. Także porządna diagnoza a potem dyskusja co i jak. A ty robisz odwrotnie.
Kolego,w tej lagunie to stuki mogą pochodzić albo z łączników albo z górnych poduszek amortyzatorów.Na pewno nie z łożysk na amortyzatorach.A wystarczy że jeden patrzy a drugi skręca.Lub na podnośnik ręcznie kręcić i obserwować zachowanie sprężyn przy skręcaniu.Dlaczego większość wychodzi z takiego założenia że jak ściąga to już wina zbieżności?Jest...
Bartusiu, skąd sterownik ma wiedzieć czy jest -78 czy +89 stopni. On nie wie i grzecznie słucha czujnika. Błędy tego czujnika pojawiają się w skrajnych sytuacjach. Przerwa czy zwarcie, to wykryje i zapisze jako błąd. Jak widzisz, czytanie błędów to nie diagnoza, raz kolejny się to potwierdza. Powodzenia.
To, ze sie kontrolka od wtrysku nie zapala, to nie znaczy,ze wszystko ok... Diagnoza wtrysku + osobna kontrola działania sondy lambda.
aytoas brawo uszkodzeniu uległ czujnik wału po wymianie autko smiga jak nowe wyjęcie aku było zbiegiem okoliczności i niemiało nic wspulnego z usterką dlatego diagnoza wstępna była błędna pozdrawiam
Co teraz zrobić Zacząć diagnozę. Sprawdzić sterowanie wybierakiem a więc luzy na linkach itp. Jak ok to raczej skrzynia szrot.
Bez nr błędu będzie ciężko Ci pomóc. Na wtryskach sprawdzić przelewy będziesz już wiedział coś więcej. To naprawdę może być wszystko, a bez dobrej diagnozy błędu się nie obejdzie.
97 r nie miały jeszcze obd więc tylko renault clip lub inne zgodne, ale czy mierzyłeś czujniki czy mają identyczny opór ( brak oporu lub zwarcie klasyfikuje czujnik do wymiany ) Wykręć czujniki i sprawdź czy są "tryby ABS" wieńce ABS. Potem jak wszystko jest sprawdzone pojedź na diagnozę ok 100zł.
Witam to kolega podłączył kompa nie wiem co to było dokładnie ale niby sprzęt dobry. Co do wydechu to był sprawdzany a kat jest wyczyszczony . Postaram się poszukać kogoś z lepszym sprzętem do diagnozy. Dziękuję za zainteresowanie
Zacznij od diagnozy komputerowej. I skąd wiesz że jest nabita na full? :)
Zgadzam się z Błażejem( z moderatorem NIGDY nie wolno sie nie zgadzać ;) ) z jednym wyjątkiem, nie błyskamy tylko zmieniamy na przemian światła "krótkie" i "długie" gdyż spotkałem się z taką diabelska sztuczką, że impulsowe były podłączone bezpośrednio pod zasilanie bezpieczników, już ZA przekaźnikiem. :) Czas usunięcia tej usterki z diagnozą to góra...
Coś ciężko idzie koledze ta diagnoza chyba wspólnie nie odpalimy tej reni, musiał by to jakiś warsztat ogarnąć.
Napis serv + jak to opisałeś kontrolka vvv (błyskawica wpisana w kwadrat) świadczy o awarii w obwodzie immo, awarii w instalacji elektrycznej, awarii jakiegoś podzespołu sterującego pracą silnika. Żeby pracował idealnie na LPG najpierw musi pracować idealnie na Pb. Nic tylko diagnoza jakimś wykrywaczem u "dobrego" mechanika/elektryka. Być może centralka...
Może problem z kartą albo z czytnikiem karty. Czy przyciski w karcie działają? Kolejne .... To też coś ze szkoleń w renault ? Powiedz mi co mają przyciski w karcie do problemu opisywanego przez autora tematu? cardo przytrzymując starter nadal nic nie słychać(rozrusznik nie kręci), wkładając kartę jest zupełna cisza, nie słychać nawet elektromagnesu,...
bylam na diagnozie i powiedzieli ze to cos z ladowanie ze pewnie alternator...
Diagnoza i sprawdzic obrtoy silnika.Domowym sposobem nierealne.A czujniki w nich padaja bardzo czesto.
piterek77 nie twiedrdzę, że diagnoza robokopa jest właściwa bo ciężko stawiać diagnozę na odległość, ale wiem napewno, że twoja wiedza o konstrukcji i właściwościach nowych diesli a szczególnie CR jest mizerna.
Zacznij od diagnozy komputerowej. W tych silnikach często padają cewki zapłonowe. Kiedy wymieniałeś świece ?
Witam. Dzięki wszystkim z odpowiedz, byłem już na diagnozie błąd- niskie ciśnienie paliwa w szynie ,naszczęście to nic grożnego prawdopodobnie gdzies przymarzlo mi paliwo w ukladzie kimputer to zarejestrowal ,wykasowli mi to i jest ok.
Sam już nie wiem, co to może być. Nie wiesz i się nie dowiesz ,a wiesz dlaczego? Bo nie przeprowadziłeś żadnej diagnozy. To tyle,samy fakty bez złośliwości. A jak chcesz by temat miał sens to podaj chociaż kody błędów z opisami.
Skrzynia jest w trybie awaryjnym. Bez diagnozy walizka lub clipem (zaleznie ktory rok) sie nei obedzie.
Prawdopodobnie ciagnie ci gdzies lewe powietrze. A diagnoza jest wykonalna tylko trzeba wiedziec jak:) Sprawdz wezyki i uszczelki na kol czy nie ssie powietrza
jutro powalcze sprawdzone clipem ale dowiedziałem się że ktoś wcześniej coś grzebał cdif w konfiguracji uch samo uch na zmiane reaguje prawidłowo ale błąd pozostaje troche dziwne bo samochód ma nawigacje ,tempomat a brak systemu ssp w kilku lagunach go wyłączałem i nie było problemu skonfiguruje uch jeszcze raz i odłącze kleme na dłużej zobaczymy acha...
POdepnij kabel diagnozy do staga i zobacz co nawydziwiałeś? Po co odpalasz awaryjnie na gazie?
Zapominasz o Safrane, Lagunach jedynkach, czyli tam, gdzie clip nie spisuje się dobrze. Nie zapominaj, że diagnoza nie polega na tym, aby się tylko połączyc ze sterownikiem.
Nie ma takiej opcji , jak kontrolka świeci misi być błąd, ale jaki sprzęt może mieć mechanik. Do takiego samochodu podchodzi się z konkretnym sprzętem tak że bez diagnozy nie ma możliwości określenia czegokolwiek.P
Nie ma nieokreślonych błędów. Każdy błąd ma swoje oznaczenie. Nie było podłączane pod żaden komputer, to, czym była robiona diagnoza do jakas zabawka. Po pierwsze-błędy w renault zaczynają sie od DF.
Cześć, w Lagunie 3 mam problem, otóż karta po naciśnięciu przycisku nie zamyka tylko drzwi kierowcy, pozostałe drzwi zamykają się normalnie. Drzwi kierowcy można otworzyć, ale włącza się alarm. Za X razem drzwi się zamykają, słychać jak mechanizm działa, ale już nie reagują na otwarcie z pilota, można je jedynie otworzyć od środka. Od czego zacząć sprawdzanie,...
Co do abs to sie nie obędzie bez oględzin- diagnozy. Co do immo to wymontuj je z podsufitki i zobacz czy wiosna nadeszła dla niego i się zazieleniło. Co do szyberdachu to masz odpływy- nalej wody przy odsuniętym i sprawdź czy odpływy sa drożne- lecz to raczej bez wpływy na immo.
zrób diagnozę porządnym sprzętem,odczyt będzie prawdziwy.fejsiki plotą bzdury
W takich sytuacjach jak ta rozumiem owika który się ciągle bulwersuje.Temat męczony parę tygodni,autor dostaje jasną wskazówkę jak naprawić a potem milczenie.Wywołany do tablicy informuje że diagnoza była trafna,ale kliknąć pomógł ciężko.Nie to żebym się domagał bo to nie pierwszy przypadek ale odechciewa mi się komukolwiek pomagać.
Panie Doktorze - ta diagnoza jest zaskakująca w stosunku do opisu tematu usterek, chyba , że opis usterek nie Ty pisałeś.
diagnoza renault laguna laguna diagnoza renault diagnoza
kontrolka tempomat peszel ziemia cyfrowy regulator alternatora
Programowanie pilota do bramy Splendor Janus Piec włączony, ale nie grzeje - możliwe przyczyny