Podnieś obroty na gazie.
Silniki benzynowe renówek lubią się trząść na wolnych obrotach. Sprawdziłbym świece, podmienił cewki zapłonowe.
Pisząc o sprawdzeniu luzów wiedziałem dokładnie o co chodzi.Kiedyś dwa dni walczyłem z takim samochodem i w tym wypadku czułem że własnie tu leży problem.Laguna pomimo ośmiu zaworów niezbyt toleruje gaz a jeszcze jak ktoś chce żeby tego gazu palił mało to już wiadomo co będzie dalej.Jak znam życie to nie znajdziesz cieńszych płytek więc pozostaje zebrać...
Czy ten samochód ma jakieś odcięcie paliwa powyżej niebezpiecznych obrotów ? Dzięki za odpowiedzi . Pozdrawiam . Tak Nie ma sensu kręcić do takich obrotów
Trochę bym się tu kłócil bo można by było zobaczyć wtyczkę i zrobic staranne mycie przepustnicy przed wymiana przepustnicy. Adaptacji jako takiej nie ma. Można wskazywać adaptacje wszystkie z ecu i wtedy sam sobie zrobi adaptacje.
Może to być czujnik obrotów.
Witam. Co na to podłączenie do kompa? Sprawdzenie wszystkich wężyków podciśnienia i dolotu do silnika.
Problem rozwiązany.
90% usterek powodujących taki objaw w lagach to czujnik temp. silnika, zielony, 4-ro pinowy
proszę o pomoc renault laguna III 2.0 TDI 2012r. przy zimnym silniku skaczą obroty czyli spadną do około 500 i znowu są normalne spadek ten jest chwilowy czyli krótko trwały a po pełnym nagrzaniu silnika praca jest prawidłowa.
A czy przyczyną spadku obrotów (chwilowe przyduszenie silnika, zatrzęsienie nim, a nawet zgaśnięcie) przy skręcie kołami na postoju może być czujnik obrotów (tzw. motylek) - Laguna II 1,8 16V
Wygląda jakby ktoś wstawił skrzynie od silnika benzynowego .
Jeżeli na wolnych obrotach przerywa to może to być silnik krokowy.
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
Nawet niewiadomo jaki silnik-żenada.
Czy jest jakiś zawór regulacji obrotów silnika? Nie
ale chyba nie w takim silniku
U mnie(sekwencja brc) gasł na wolnych obrotach na gazie. pomogło psiknięcie wd40. Zdjąć wężyk wlotu gazu z listwy wtryskowej, zapodać wd40(sporo, żeby sie wylało) założyć wężyk. Zapalić i ...... działa u mnie bez problemu od 1tyś. Pewnie za jakiś czas trzeba będzie to powtórzyć ale przynajmniej nie musiałem wymieniać wtrysków tak jak to mi gazownicy...
Wcześniej miałem laguna I phII z silnikiem 2.0 16v i silnik nie pracował w taki głośny sposób. Nie wydaje się dziwnym to ze przy prędkości 90 km na 5 biegu mam 3000 obrotów?
W mojej Lagunie gdy padała dwumasa nie było żadnych hałasów tylko właśnie telepanie silnikiem na wolnych obrotach.
To kolektor ssący, ma tam otwór montażowo-pomiarowy- normalnie podciśnienie tam powinno być, jak go wyjmiesz na włączonym silniku to powinien się wkręcić na wyższe obroty. Tylko nie ułam.
Są jakieś błędy na komputerze? Trzeba sprawdzić w danych na komputerze ciśnienie paliwa i obroty silnika.
Mechanik stwierdził, że to na 80% koło zmiennych faz rozrządu. Dlatego silnik na niskich obrotach klekocze a na wysokich jest OK. Szukam jeszcze w innych serwisach potwierdzenia, bo krzykneli mi za wymianę koła ponad 1000zł + dobrze by było cały rozrząd za 400zł;-(((
Witam. Mam problem z laguną 2.0 v8 rok 97, silnik nie wkręca się na obroty do poziomu 2 400 obrotów. Po przekroczeniu tej granicy jest wszystko dobrze. Zjawisko to występuje na benzynie jak i na gazie. Jest to podobne zjawisko jak by nie przepalał jeden cylinder. Sprawdzałem ciśnienie na wszystkich cylindrach i jest równe. Regulator podciśnieniowy też...
Podglądnij ciś. paliwa przy rozruchu oraz obroty silnika.
Witam mam problem tego typu ze silnik ma bardzo małe obroty lub gaśnie niezależnie od tego czy jest zimny czy rozgrzany i nie ma mocy. Przy zimnym silniku przerywa dopóki się nie rozgrzeje .
Naprawić, pojechać z diagnozą i patrzeć, zapewne wina wiązki lub czujników. Do podpatrzenia czujnik obrotów wału, ciśnienie na listwie... Na temat tego silnika, jest tu naprawdę wystarczająco napisane.
no problem w tym że po podłączeniu problem tkwił w regulatorze ale jest od wczoraj nowy....
tzn tak jakby turbo sie wylaczalo na sekundę Niewiem jakie to uczucie wyłaczenia turbiny na 1 sek, ale raczej wtryski ci szwankują lub czujnik obrotów.
Widzieliście kiedy w lagunie silnik krokowy? Bo ja nie. No chyba, że ma tam silnik 1,6, z megane. Reset kompa.. Dobre sobie!
Dzięki za podpowiedź zaraz lecę do garażu i sprawdze!
No z tym lewym powietrzem to moze tak byc. Sprawdz czy kolektor sie nie odkrecil. Mozna to sprawdzic psiukajac dezodorantem przy zapalonym silniku i patrzec czy gdzies go nie zasysa. Powdzenia!!!
Kupiłem taką Lagunę tydzień temu od Brata. (tyle z 2000r) Mówił mi że miał taką historię. Mówił że gdy pojechał z tym do serwisu to zdemontowali element z przepustnicą , wymyli to w benzynie i wróciły normalne obroty.
czy ok. 60PLN za odczytanie kodów/diagnozę to tak duzo???
Stawiam na przepustnicę.hamulec jest twardy?
Mam scenika na tapecie z tym samym silnikiem, jakie parametry cię interesują? Mogę ci zrobić zrzuty ekranowe z Clipa.
Jak bym pokręcił dłużej to na pewno by miała więcej. Wynik po 3 obrotach silnika.
Może odłączył się kabelek od cewki zapłonowej. Podłącz się do centralki LPG i sprawdź czy widzi obroty silnika.
Na silniku jest ok 100'C jak wentylator zaczyna działac na wolnych obrotach silnika.
A jak myślisz? Iskra jest dopasowana do prędkości auta czy obrotów silnika?
Z tego, co ja wiem to po włączeniu zapłonu silniczek powinien lekko się wysunąć, podkreślam po włączeniu zapłonu, a nie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki wysunąć się i to do samego końca! Skąd na nim jest napięcie po przekręceniu kluczykiem do całkowitego wyłączenia! To że siłownik jest wysunięty do końca znaczy że jest w stanie spoczynku,czyli w normalnym...
[quote="Maniek19871029"]Wal był blokowany śruba do tego stworzona. Przez otwór pod cewka zapłonowa. Przypuszczalnie śruba nie trafiła w otwór w wale przeznaczony do blokowania. Trzeba obrócić wał o ok 180' względem aktualnego ustawienia, zablokować wał i ustawiać wałki rozrządu. Kiedyś widziałem rozrząd ustawiony na dziurę wyważenia w wale, przestawiony...
Witam Mam Problem ze swoją laguną II 1.6 16V . Coraz częściej wskakuje w tryb awaryjny . Wcześniej miałem już taki problem wymieniłem pedał gazu i przepustnice po 500km problem wrócił mechanik stwierdził że znowu jest do wymiany przepustnica . Lecz po założeniu nowej to samo 500km i problem znowu powraca . Laguna nie reaguje na pedał gazu i obroty falują...
cZujnik tempratury do sprawdzenia
Dodam że wypadanie zapłonu pojawia się tylko na wolnych obrotach tak do 1500obr/min i częściej gdy silnik jest nagrzany. Przewody świec zapłonowych ....
Napewno to tryb awaryjny, czyszczenie tu nic nie pomoże, pewne laguny z tymi silnikami poprostu tak miały i takie cuda się działy. Pozdrawiam
Witam. Mam problem z renault laguna. Problem jest taki że w moim renaulcie przy niskich obrotach silnika obroty wahają się od 100 do 500 obr/min, czasami też zawiesza się gaz(wtedy muszę zgasić silnik aby pracował "normalnie"). Od jakiegoś czasu zaczął strasznie wibrować silnik a co za tym idzie drążek skrzyni biegów a w czasie jazdy kierownica. Wymieniłem...
Immo zostaw w spokoju, nigdy przenigdy nie zgasi silnika już uruchomionego. Problem leży w tym, że Twoje auto nie widzi obrotów wału, Diagnostyka plus czujnik do wymiany pewnie.
mam problem z wolnymi obrotami w renault laguna ma 1400 co zrobić aby je obniżyć pomocy!!!!!!!!!! mytnik78 silnik 2.0 8 zaworów
Witam. Dzisiaj bylem na diagnostyce komputerowej. Diagnosta nie mial clipa i nie zaadaptowal mi przepustnicy. Wyswietlil sie blad df038 mowiacy o sondzie lambda. Czy moze miec ona wpływ na wysokie obroty silnika na biegu jalowym?? Pomozcie
podłączałem i nic nie wykryło
Silnik krokowy.
Jeszcze raz, napisz jakie masz cisnienia przy 1000 obr silnika.
Świece żarowe przestały się palić ale dalej temperatura silnika max, wentylator się włącza, temperatura spada na chwile, ruszam 1,5 tyś obrotów, blokuje się i się podnosi wskaźnik temperatury. Do tego bardzo delikatnie falują obroty silnika.
co do pracy silnika trzeba zawsze zaczynac od diagnostyki... bedziesz wiedzial gdzie mniej wiecej szukac:)
Hmmm dziwne:/ skoro silnik nawiewu działa, a jak dajesz większe obroty to on też reaguje????
Nawet bolid Kubicy takich obrotów niema.:D
Tylko nie w miejsce połączeń deski rozdzielczej ale kanału dolotowego silnika.
Nieszczelność konkretnie czego ma sprawdzić? Silnik gdy traci te obroty, ma sie wrażenie jakby się dławił. W czasie jazdy tego nie czuć. Nieszczelność całego silnika. Kolektory, odmy, uszczelki. Jak jedzie to tego nie ma, jednak jak odpuści gaz to pewnie obroty szaleją. Jak odpuści gaz to przez parę sekund silnik pozostaje w danych obrotach.
obroty są prawidłowe słychać że szybko kreci nie doszukiwałbym usterki mechanicznej bo to jest czasami jak jest zagrzany i nie zapali a za minute zaczyna znów palić panewke wykluczam bo silnik pracuje wzorowo a pozatym jakby panewka poszła to w tych silnikach odrazu sie gubi ciśnienie oleju znam ten problem z opla vivaro z tym samym motorem F9Q Odrazu...
Po odłączeniu silniczka, silnik gaśnie od razu więc jednak jest sprawny. Pozostaje komputer i diagnostyka
poduszki nie są drogim wydatkiem a nalezy pamiętać że wszystko się eksploatuje...silnik im ma większe obroty tym większe siły bezwładności dzialają na niego powodując wibracje i poduszki się niszczą..
witam problem wygląda tak: Jak postoi przez noc tak rano bardzo cieżko go zapalić, czy to na gazie, czy na benzynie, łapie delikatnie i w końcu po kilkudziesięciu sekundach zapala. Potem jak już zapale i mi przełączy na gaz to pojawia sie problem braku wolnych obrotów aż do momentu rozgrzania silnika
Silnik krokowy jest z lewej strony kolektora.
Bardzo dziękuję koledzy za zainteresowanie tematem dzięki za porady jutro zajmę sie tym intercoolerem. Miałem szceście bo siedziałem w aucie jak wpadł w takie obroty od razu wrzuciłem 5bieg i delikatnie zadusiłem silnik .
Podłączyć pod komputer, sprawdzić czy obroty wału czyta.
Turbina wysysa olej i tłoczy do kolektora i masz szczęście, że silnik cały po takich obrotach....
I w związku z tym tematem mam pytanie. Co tak naprawde się dzieje z tym kołem, rozbierałem takie uszkodzone i śladów zużycia nie widac. Czy jak koło jest zużyte magistrala na głowicy traci ciśnienie? bo hałas słychac na szklankach.
Może w tym wypadku w układzie dolotowym za turbiną powinien być olej i przy wyższych obrotach silnika powinno dymić.
Renault Laguna rocznik 1997 2.0 silnik kod F3R -728Problem z duzymi obrotami na biegu jałowym około 1350 obrotów /minute . Komputer nie podaje błędów. Czy winę ponosi tylko czujnik regulacji biegu jałowego
W lagunie były co najmniej 3 silniki 3.0 v6. Potrzeba zobaczyć temperature i podciśnienie, oraz czy przepustnica działą prawidłowo.
Laguna faza 2. W parametrach mierzonych - nie ma żądania. I faktycznie nie ma sterowania krokowcem, a po włczeniu zapłonu krokowiec ustala jakies położenie początkowe tylko że ma w d... obroty silnika i pozwala mu zgasnąć.
Powodem tego może byc uszkodzony czujnik temp silnika ma właśnie takie objawy .Sprawdź też silniczek krokowy
Witam.W przypadku elektronicznej przepustnicy bez linki jest sprawą normalną.Po nacisnięciu pedału gazu sygnał z czujnika pedału jest wysyłany do sterownika silnika nastepnie sterownik obliczając połorzenie przepustnicy steruję napięciem na silnik w przepustnicy otwierając ją w dane połorzenie zwiększając zarazem czas ftrysku benzyny.Niesądze aby szyszczenie...
Jaki silnik i nr błędu?
Zmierz ciśnienie oleju manometrem na jałowych po silnym zagrzaniu silnika.
Linkę wypinasz na silniku i przy pedale gazu. Po wymianie sprawdź jak działa regulacja obrotów.
im wyższy bieg tym lepiej, obroty powinno się trzymać w granicach 1500 - 2500 dla benzyniaków. Jeśli jedziesz po płaskim terenie i nie dusisz silnika, to jedź na jak najwyższym biegu.
Z opisu wygląda mi to na zużytą sprężarkę. Jeżeli ciśnienia LP i HP będą niewiele się różniły to kompresor szmelc. Podaj jakieś konkrety typu - temperatura na wylocie z kratek, ciśnienie LP i HP, Wentylator na jakiej pozycji, obroty silnika, Bo tak to możemy porozmawiać o rybach ale też nie za bardzo.
Temperatura silnika OK. Po odpaleniu silnik chodzi na podwyższonych obrotach w miarę nagrzewania się silnik spada z obrotów. Clip wykazuje temperaturę taką jak powinien podczas całego cyklu pracy.
Zauważyłem, że po nagrzaniu się silnika miga check i gaśnie. Jednak po chwili auto faluje na wolnych obrotach.
Podepnij kompa i sprawdź jak wygląda ciśnienie na listwie na wolnych obrotach. Czy problem pojawia się już na zimnym silniku kiedy nie działa jeszcze EGR?
Witam Mam podobny problem. Trzy kontrolki (SERV , świece i ESP) zapalały mi się gdy silnik był rozgrzany i na wolnych obrotach. W tej chwili zapalają się zawsze po odpaleniu silnika. Maksymalnie mogę go wkręcić na 2k rpm. Jeśli od razu po odpaleniu wkręcę go powyżej 2500 rpm. nawet podczas jazdy nic mi się nie zapala. Oczywiście do czasy gdy obroty...
tylko jest jeden problem .. w diesel'u nie ma silnika krokowego... ?
Witam, mam megankę 2001r 1,4/16V i instalację gazową na sekwencyjnym wtrysku, koszt to 3.700pln. Auto spala mi w mieście 8l gazu, tyle samo co benzyny, a na mocy nic nie tracisz. Przy tej instalacji nie ma żadnych przeglądów, żadnych okresowych regulacji, jedynie wymiana filtrów co 15000km. Jestem bardzo zadowolony, jedyny mój problem to za niskie obroty...
Sprwdz poduszki zawieszenia skrzyni i ewentualnie silnika.
Witam, mam problem po założeniu gazu auto lekko przygasa zapalają się wszystkie kontrolki oraz traci kilometry na dziennym przebiegu itp. Wymieniłem już czytnik kart auto było sprawdzane u elektronika wszystkie plusy i minusy i dzieje się tak samo, o wiele częściej na gazie chociaż na benzynie też rzadko. Problem pojawia się przy niskich obrotach silnika
Kup KYB gazowe, "bendzie pan zadowolonyyy...". Nie klekocze ci jakaś blacha albo niedokręcona osłona przy silniku? Może wpadać rezonans na wolnych obrotach.
Zmień warsztat to po pierwsze,po drugie sprawdz czy ster widzi obroty wału.Podejrzewam ze nie.
Witam. Po serwisie olejowym zauważyłem że delikatnie falował na obrotach wiec chciałem wyczyścić sito na regulatorze ciśnienia paliwa w rampie po wyczyszczeniu samochód odpalił i na biegu jałowym działał normalnie. Problem wystąpił po przekroczeniu okolic 2, 2.5k obrotów. Wyskoczył komunikat usterka układu wtryskiwania. Komputer pokazał błąd p0089....
Zamienić bieguny akumulatora, ale dla reszty auta zamiana może być niestrawna (zwłaszcza elektroniki, silnika też).
http://img02.allegroimg.pl/photos/orygin... Wymieniłem to co podałem wyżej na zdjęciu. Niestety nie wiem, czy w Lagunach fachowo nazywa się to silnik krokowy, czy inaczej, ale jest to regulator obrotów biegu jałowego ;)
Witam. Mam problem z Renault Laguna I 1995r. silnik 2.0 8V benzyna. Do momentu gdy jest jeszcze silnik zimny obroty silnika podczas jazdy spadają poniżej 600 obr./min i gaśnie, a jak się już rozgrzeje wszystko jest w porządku. Co może być problemem? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Sprawa wyjaśniona leży komputer silnika teraz pytanie wystarczy wymiana na inny czy coś jeszcze trzeba zrobić
Wracając do tematu laguny w liście stanów jest taki oto stan "14G Brak informacji o prędkości obrotowej silnika AKTYWNY" ktoś wie o co może chodzić. Immo zostało zdjęte, pompa działa, iskry nie ma bo sterownik nie czyta obrotów silnika mimo że czujnik sygnał podaje, mierzone oscyloskopem.
I bez zasilania połowy elektryki . Urwanny albo upalony któryś z plusów w komorze silnika . Kochane wiązki elektryczne .
Gdy jadę na wysokich obrotach i redukuję obroty zmieniając bieg. Wtedy zapala się kontrolka że turbosprężarka nie działa, ale wyłączając i włączając silnik kontrolka gaśnie . Auto jest słabsze, wolnej przyspiesza.
Można silnik popularny więc o taką w dobrym stanie łatwo.
Mam silnik 8v i regulacja u mnie jest na płytkach.
Witam. Posiadam samochód Renault laguna 2 1.8. I mam parę pytań odnośnie jego: 1. podczas odpalenia w chłodny dzień falują obroty od 900-3000. Wyczytalem gdzieś ze to oringi na przepustnicy (czy według Was to możliwe?). 2. po przejechaniu ok 10 tys muszę dolewać olej i zastanawia się czy to wyciek, czy remont silnika mnie czeka (dodam, Iz auto nie kopci)....
laguna renault obroty silnika obroty silnika laguna laguna obroty silnika
magnetofon mechanizm podajnik ręczny źródło prądowe mosfet
schemat miodarki schemat miodarki
Lokalizacja czujnika spieniacza mleka w Nivona Ricoh MP C3004 - Przesunięcie Wydruku w Lewo