I jak? Udalo sie?
Jeszcze od czerwca męczysz bułę z tym rozrządem????
sprawdz bezpieczniki pod maska okolice akumulatora
No wiem ze pod maska. Tylko w którym miejscu
a z innej beczki. gdzie znajduje się bezpiecznik od immo w moim samochodzie? w skrzynce i pod maska znaleźć nie mogę ;/
Wracam z powrotem do tematu .Chodzi o wskanie umiejscowienia przekaznika Pod maska od strony kierowcy sa cztery przekazniki mechanik twierdzi ze nie ma.
w silniku 8V jest skrzynka z przekaznikami po lewej stronie pod maska silnika przy zbiorniczku wyrownawczym. w tym nie wiem,ale pewnie tez pod maska
Po temacie. Wtryskiwacze valtek. Ja też widząc to pod maska bym się nie przejechal. nie twierdze że to są dobre wtryskiwacze, ale nie można zakładać iż to ich winna nie widząc auta, są 2x albo zmienisz gazownika (który się przejedzie autem ze skanerem) albo przy odrobinie twoich chęci i wiedzy możemy Cię pokierować co masz robić aby samemu to ustawić
Aby maskę otworzyć trzeba wymontować lewą górną atrapę (nerkę) w zderzaku śrubokrętem podważać i da się wyciągnąć następnie włożyć rękę i namacać linkę od podnoszenia maski pociągnąć maska odskoczy i masz otwarte.
Nie trzeba rzadnego przekaznika montowac a zreszta przekaznik pompy powinien byc wlasnie w tej skrzynce a nie pod maska.
Witam mam pytanie zwiazane z numerami nadwozia w renault megane scenic 1.6 16V z grudnia 1999 r. chodzi mi o to gdzie znajduja sie te numery czy powinny byc pod maska z przodu auta czy numery te powinny byc wybite pod kolem zapasowym z tylu a moze tu i tu? pozdrawiam
miałem przypadek taki w clio masy dobre rozrusznik dobry posprawdzane było nie chciałem tracic czasu i zawołałem elektryka ,posprawdzał instalacje i wyczyscił jakis przekaznik pod maska gdzies kolło akumulatora ale to było "clio"
Pewno zgniłe kable w skrzynce bezpieczników pod maską
Nic nie ma prawa się zresetować, jak masz model po sierpniu 1998, a więc z transponderami to tym bardziej. auto jest z konca listopada. to w takim razie co jest przyczyna tego wszystkiego? w jednym serwisie powiedzieli ze procesor w komputerze pokladowym w innym ze to skrzynka z bezpiecznikami ktora jest pod maska inny powiedzial ze to ze starosci...
Tłumacząc jak przysłowiowej krowie na rowie heheh Zacznij pod diagnostyki i testu poszczególnych komponentów co do sprzętu diagnostycznego najlepszy moim zdaniem byl by clip ale innymi wynalazkami tez coś zdziałasz! kolejnym krokiem powinno być sprawdzenie ciśnienia w cylindrach jak masz na którymś niskie tak sie będzie działo Majac dane z komputera...
Człowieku daj to komuś bo nie ogarniesz ty masz fizycznie zajrzeć pod maskę wziąć mierniki posprawdzać napięcia zasilania.
Witam. Sprawdź bezpiecznik nr 7 (30A) w skrzynce pod maską.
Witam wszystkich i prosze o pomoc mam problem zginely mi kierunkowskazy i swiatla awaryjne sprawdzilem bezpiecznik jest ok chcialbym sprawdzic modul z bezpiecznikami znajdujacy sie w srodku pod kierownica ale po wymontowaniu go nie moge go rozebrac czy ktos to robil i moze mi pomoc mysle ze tam jest problem bo nie slysze przerywacza pozdrawiam i dziekuje...
Nie mam klimatyzacji, tylko zwykły nawiew, nie widzę tam przycisku A/C ani dodatkowej chłodnicy czy sprężarki pod maską.
lagune ciołem na żółytm przewodzie to plus po kluczyku ale megan nie zgasł więc przeciołem pod maska z lewej strony jest tam zawór i do dziś dnia nie wyskoczyły błedy.życze powodzenia
Zrób porządny przegląd okablowania pod maską.
Nie ten pod maską
sprawdz sobie bezpiecznik w komorze silnika kolo akumulatora mozliwe ze przegnil bo pod oweiwka miedzy szyba a maska dostaje sie woda a tam akurat jest skrzynka bezpiecznikow. ja tak mialem w swojej reni. sprawdz sobie ten bezpiecznik
Jak nie działają kierunki i klakson dodatkowo to sprawdż skrzynkę pod maską...
wracając czyli mówicie że 7.2l lpg na 100km to by się mogło zgadzać problem bardziej z tą wachą, To nie za bardzo by się zgadzało, a zatem doprecyzuję co miałem na myśli w poprzedniej wypowiedzi. Bartek1999kk napisał: przyłączam na benzynę a auto gaśnie,na lpg odpala ale jedzie jak by na 3 garach,podczas gdy była benzyna jechał normalnie, Moim zdaniem...
Czyli elementy zasilane z przekaźnika który zasila pompę paliwa. Są to: wtryskiwacze, pompa paliwa, grzałka sondy lambda, zawór EVAP i zawór EGR.
Nie ma co czytać, czas ręce ubrudzić pod maską.
Kolego, mam teraz ten problem, i co było przyczyną tego cykania?
Jedź na warsztat to Ci sprawdzą.
klape zrobilem dodatkowym kabelkiem, pytalem czy nie da sie inaczej bo wiem ze w lagunie I kabel taki idzie w wiazce przy progu wiec albo byla to wersja laguny przystosowana do zainstalowania alarmu albo nie wiem co ale mniejsza o to. odciecie pompki zrobie chyba pod maska ale sprawdze jeszcze to na bezpiecznikach,dzieki,narazie!!
A bezpieczniki pod maską?
Przerabiałem to. Włóż coś między maskę a zderzak, ujrzysz wtedy jedną śrubę mocującą zamek, druga jest schowana pod kratką tak więc jej nie odkręcisz, następnie szarpanie za maskę śrubokręty cuda wianki i bogaty słownik, jakoś się udało.
Silnik chodzi bez wiekszosci sygnalow do sterownika i pewnie klekocze,jak by mial za chwile wypluc tloki,co?Wiazka elekt. od skrzynki bezp/przek.pod maska idaca w dol(miedzy miska olejowa silnika a belka pod chlodnica-pognite kable.Niewykluczone,ze wiecej jest takich miejsc
Woda we wtyczkach w skrzynce bezpieczników pod maską lub blokada kierownicy.
Nie rozumiem nadał celu niszczenia. Myslenie typu "pies ogrodnika ''. Żal ? Nie mam zamiaru niczego niszczyć tylko umiejętnie zdemontować taka dłubania dla dłubaniny Jedynie ewentualnie pomęczyć elementy już zniszczone po wypadku jak już rozbita przednia szyba czy maska Dodano po 21 Czyli odpowiedź co srzot to inna decyzja Tak w skrócie najlepiej przedzwonić...
Fakt jeden czujnik w dzwiach mi poszedl . Ale teraz wszystkie sa sprawne. Z skad wiem ?? Mam alarm silicon i on posiada auto hazard light - po otwaricu dzwi z wlaczonym silnikiem mrugaja awaryjne. Czyli alarm reaguje na czujniki dzwiowe czyli sa sprawne. W UCBIC sprawdzalem bezpieczniki teraz dokladnie nie powiem ktory ale narysowany jest na nim samochod...
Nie ciekawa robota ale musisz szukać, napewno pod maską...
Mam następujący problem. Wyciągałem akumulator i przypadkowo zwarlem plus do masy, zaiskrzyło i od tego czasu auto nie odpala. Wkładam kartę wciskam start i zaczyna brzęczeć z modułu upc pod maska jakby bardzo szybko przełączał się przekaźnik. Po chwili załącza się wentylator chłodnicy i wyskakuje electronic fault. Autocomem nie mogę się doń podłączyć....
Silnik kręci ? Jezeli tak to podlaczyc kompa, sprawdzić rozrząd czy nie przeskoczył, czujnik uderzeniowy pod maską po stronie kierowcy, zasilania na czujniki ;-)
Poszedłem, zdjąłem wycieraczki, plastikową osłonę, wyczyściłem filtr i okazało się, że odgłos nie dobiega spod maski a bardziej z okolic deski rozdzielczej. Zdjąłem deskę odkręciłem licznik i przyszło mi do głowy aby posprawdzać wszystkie funkcje nawiewu - był włączony guziczek nawiewu obiegowego(załączam na zdjęciu) i kiedy go wyłączyłem nagle przestało...
Dzieki wielkie wszystkim za podpowiedz gdzie szukac przyczyny z licznikiem - szukałem tam gdzie pisaliscie (chodzi o wiązke przewodów od abs do sterownika ) i okazało sie ze była ok. przyczyna była dalej - przewód był uszkodzony miedzy skrzynka bezpieczników które znajduja sie pod maska-przy silniku a bezpiecznikami głównymi wewnatrz samochodu i faktycznie...
dzieki za info ale gdzie pod maska szukac tego czujnika on jest gdzies na wierzchu czy schowany?? to jest tzw halla ??radzilbys podlaczyc komputer w serwisie (ale to wydatek chyba okolo 150 zl) czy sprobowac w ciemno ten czujnik??? z gory wielkie dzieki dziedzior
http://obrazki.elektroda.pl/1170767800_1... Witam, poszukuję częsci zaznaczonej na obrazku, element znajduje się w mace a służy do umieszczenia w nim koncówki sprężyny gazowej maski marka : Renault Megane III 2010 r
Witam, Megane 2001r. 1.4, prawdopodobnie wlasnie mam wiatrak sterowany z ECU, poprawilem kostke przy czujniku temperatury ale nici. Przekaznika pod maska nie widze odpowiedzialnego za wiatrak. Czujnik pokazuje temperature, jeszcze nie patrzylem czy zwiera do masy w pewnej temperaturze, ale na krotko nie uruchamia went. Jesli ECU, to w nim sa przekazniki?...
Koledzy, dziękuję za dyskusję, super że się odzywacie bo przy innych moich tematach zero postów lub jeden na krzyż. W takim razie wyrywać alternator czy jeździć? Bo nadal nie jestem pewien. No i nie do końca zrozumiały jest wpływ akumulatora na tę "muzykę" spod maski.
z reguly problem jest w zlaczach pod maska,przy lewym blotniku w czarnej skrzynce. deske odkreca sie prosto,dwie sruki pod zaslepkami glosnikow i nie pamietam czy jedna na srodku nawiewow na szybe. pozniej pociagnij do siebie i odskoczy caly wierzch.
W tym modelu skrzynka z przekaźnikami znajduje siś pod kierownica i pod maska z lewej strony, najlepiej poszukaj kabli od silniczka i podłącz kontrolkę, wyciągaj każdy przekaźnik po kolei i patrz kiedy ta kontrolka zgaśnie, jeśli trafisz na taki to zamień go z innym. Jeśli to nie to to ryć instalacje, zapewne gdzieś zwarcie ;)
czyli pod maska samochodu po stronie pasarzera W trybie natychmiastowym proszę oprawić wszystkie swoje posty, doprowadzając je do stanu zgodnego z zasadami pisowni, w przeciwnym wypadku wątek zostanie usunięty.
Kolego chcesz otworzyć auto czy maskę ???? Jak auto to użyj kluczyka przy karcie a jak maskę to wywal grila i widać co trzeba zrobić .
Witajcie Mam następujący problem, trafił do mnie renault megane ii silnik 1.6benzyna rok 2006. Usterka to niedziałające wycieraczki z przodu i tył. Spryskiwacz działa bez problemu. Pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem bezpieczniki pod maska i w kabinie, wszystkie OK! Wyjąłem silnik z mechanizmem i sprawdziłem na stole działa czyli jest sprawny.Masa na...
cholera,plaga jakaś :-) moj tezna to choruje,szukam ciagle.powiedz nam jeszcze co ty tam pod maską masz :)
Z tego co pamiętam to bezpiecznik jest w kabinie. Chyba że był większy i padł pod maską jakiś.
Odłączyłem przewód wychodzący z filtra paliwa i było paliwo więc moim zdaniem filtr odpada, oraz był wymieniany 3-4 miesiące temu. paliwo nie dochodzi do (odpowietrznika, filtra) nie wiem co to jest jak to się nazywa pod maska przy prawym kole każdy mówi co innego nie znalazłem tego na internecie wiem że tam już paliwo nie dochodzi. gdzie jeszcze mógł...
Inspekcja? A może migają kreski poziome 4 albo 5 i napis oil? Gdybyś czytał instrukcję obsługi to byś wiedział co to. Maska w górę, bagnet w dłoń, skontrolować poziom oleju, jeśli tragicznie niski to odczytaj z kartki od wymiany oleju jaki był wlany, na rower wsiadaj i na stację benzynową po śwież olej.
hmm podczas tego incydentu otworzyła sie tylna maska , zamknąłem ja na gdy ja zamknąłem na następny dzień nie mogłem jej otworzyć , zamek sie zaciął , hmm może światła zapalają sie przez jakieś spięcie w tylnej klapie ( w zamku) ? Bo ten bezpiecznik jest od centralnego zamka... a jak go wyciągnę to problem ustaje... A pro po tak poza tematem to radio...
Witam Juz raz mialem z nia problem ale pomoglo wyczyszczenie bezpiecznikow i wszystko bylo ok . Teraz problem jest taki w aucie ciagle delikatnie swieci sie dioda od immo. Immo reaguje prawidlowo - otwiera i zamyka dzwi ale dioda ciagle slabo swieci i nie idzie odpalic auta :/ Wyciagniety ostatni bezpiecznik 60 A powoduje znikniecie swiecenia diody...
sprawdzilem wszystkie pod maska i w srodku ale dzieki Dodano po 4 monrant miga znaczy po przekreceniu kluczyka swieci, gasnie czyli tak jakby wszystko bylo ok. dzis dostalem kod do immo odblokowalem i nic bez skutku to samo niestety
Dzieki. Przeszukalem wszystko co sie dalo, nawet poprawialem wtyki pod listwa bezp. wewnatrz, plytke odbiornika wyczyscilem z osadow i dalej nic. Pod maska przy accu wszystko kontaktuje. Nie wiem jedynie co to za zlaczki pod spodem tych bezpiecznikow w komorze ponizej. Prawdopodobnie ida do kompa, ale nie mam pewnosci czy rozlaczenie ich i ponowne zlaczenie...
Nic nie napisałeś o instalacji LPG.
Mógł zaciąć sie termostat. Maska do góry,uzupełnić płyn , zapalić silnik, czekać aż rozgrzeje się do temp 80 - 90 stopni , obserwować zachowanie płynu. Następnie sprawdzić ciepłotę węży do i od chłodnicy, winny być ciepłe. Jest druga ewentualność , stary płyn , z dolewkami wody, przy temp.18 stopni , zrobiło kaszę w pompie paliwa i pleciały skrzydełka...
Czesc mialem ten sam problem w reno po prostu przestal dzialac mi kluczyk ktory nie wylaczal imo i nie otwieral drzwi pozniej starcilem caly prad w samochodzie u mnie pomoglo wyczyszczenie wszyystkich bezpiecznikow pod maska kolo akumulatora i ich wysuszenie bo pod nimi jest dziura do odplywu wody i u mnie po latach sie zapchala i woda spowodowala zwarcie...
Do podłożenia zostaje jeszcze włącznik wycieraczek, choć osobiście stawiam na silnik wycieraczki. Wszystkie biegi wychodzą z UPC (pod maską) sprawdź jeszcze wiązkę.
Wtyczki na samym ECU. Zajrzyj też do skrzynki bezpieczników pod maską czy nie ma zielonego.
To wstaw te kontrolki albo lepiej filmik. Czy jak włączasz zapłon słychać charakterystyczne "buczenie" pompy pod maską?
Typuję na przetarte kabelki w wiązce. Sprawdź kabelki pod maską czy nie znajdziesz gdzieś spróchniałej izolacji.
Sprawdź jakie jest napięcie gdy pracuje rozrusznik.To napięcie nie powinno spadać poniżej 10V.Wykonaj kilka pomiarów rano wieczorem po jeździe i podłuższym postoju Wnioski w yjdą same.Pomiar wykonuj np. w gnizdku zapalniczki bez otwierania maski.
Znalazłem na innym forum "Trzeba otworzyć maskę. potrzebny jest klucz nasadowy 13 na przedłużce dość długiej . Gdy spojrzy się pod znaczkiem renaulta w szparę miedzy maska a zderzakiem widać jest dwie śruby. Należy na rogu maski podnieść ile się da ręką maskę i wsunąć klucz, a następnie odkręcić dwie śruby mocujące zamek. Wówczas maska będzie otwarta....
Chodzi tu o to że kiedy sie zagapie i dodam za mało gazu na jedynce i zgaśnie mi auto. Auto samo nie gaśnie , nie ma problemu z odpalaniem, gdy wciskam i odpuszczam sprzedło nie ma żadnych świstów i pukań spod maski
Na poczatek proponuje sprawdzic wlew paliwa i jego korek. Bardzo czesto uszczelki korka sie wyceraja i przez to czuc paliwo. Podczas jazdy oczwiscie podmuch wiatru "zabiera" ten smrod. Druga rzecza ktora bym sprawdzil to jak poprzednik napisal uklad doprowadzenia paliwa czyli wezyki zarowno pod maska jak i pod autem. Trzecia rzecz to uklad odpowietrzania...
Witam wszystkich. Potrzebuję pilnej porady czy warto inwestować w autko po stłuczce (wjazd w tył). Meganka z 2007r. pierwszy właściciel (kumpel z pracy, więc pewne źródło), przebieg 161tyś. Auto po wymianie kpl. sprzęgła i rozrządu. Kolega władował w niego w ostatnich 2 latach blisko 6tyś. Pech chciał, że mu w tyłek wjechali. Za 5tyś mogę go kupić....
Bezpiecznik od wentylatora jest w puszce pod maską bodajże 40 Amperowy!!!
dźwięk wychodzi z pod maski, koła są ok
Witam, mam problem z moją meganką a mianowicie po zwarciu przy kablach od zapalniczki (ktoś przed sprzedażą obrał kable z izolacji o.O ) poszła mi zapalniczka oraz podświetlenie zegarka, ponieważ pod kątem widać, że działa. Bezpieczniki sprawdziłem jako pierwsze ale wszystkie są ok. Gdzie mogę szukać rozwiązania tego problemu (nie sprawdzałem bezpieczników...
Czy "padające", terkoczące KZFR będzie słychać w kabinie? Chodzi mi o opisany wcześniej odgłos słyszalny właśnie w kabinie. Pod maską już mniej, może tak gdzieś głęboko za silnikiem.
Witam. Mam pytanie. Czy pod maską w Renault Megane I 1.4 znajdę wlew oleju do skrzyni biegów? Jeśli tak, to gdzie? Jestem totalnym laikiem, a nie chcę wlać tam, gdzie nie trzeba. Dzięki za pomoc. :) AI: Jaki jest rok produkcji Twojego Renault Megane I? To może pomóc w dokładnym zlokalizowaniu wlewu oleju. 2001 AI: Czy jest jakiś konkretny powód, dla...
Witam szanowne grono moze znowu zasiegne waszej pomocy tym razem cos innego niz elektronika... mianowicie.. Wczoraj podczas jazdy uszkodzil mi sie moj kochany samochodzik a z braku elektryka i mozliwosci transportu probuje przez wasza wiedze namierzyc usterke poki nie znajde jakiegos elektryka. wiec tak samochod to : RENAULT megane 1,6 RT 1996r +gaz...
A zimno w aucie? Rurki pod maską "wilgne"?
pomaranczowy kabelek od sterownika sprawdz postacyjkowy czy jest. Dodano po 1 podmień bcm pod maską na inny
do miasta polecam PB E46-nie ten budżet na cabrio po 2002. poza tym + silniki m52, m54, + odczucia z jazdy + solidna mechanika - 90% wrak na kołach (nie jest pojazdem idiotoodpornym) - korozja tak w przed jak i polift (nadkola przód i tył, maska, ..) - sprowadzane przeważnie uszkodzona -/+ diesle z przebiegami powyżej 0,5mln km (m57 bardzo żywotne)...
No tyle wiem, ale jaki który gdzieś czytałem że to wina bezpiecznika, ale którego w którym miejscu, jak tam pod maską są i koło kierownicy?
O to Ty nic jeszcze nie sprawdziłeś. Przekaźnik pod maską po stronie kierowcy.
Witam ponownie. Dziękuję za to powyższe wytłumaczenie. Skrzynki UCBIC nie za bardzo udało mi się wyjąć, dużo kabli a ktoś tam jeszcze alarm wsadził na chama... Sprawę niedziałającego immo w megance kojarzę z forum, zaś mnie trochę zwodzą dwie sprawy - po pierwsze, kiedyś pomogła przy tej przypadłości terapia udarowa - wg. mnie coś nie stykało... Po...
Podejrzewaj również punkt masy pod deska rozdzielczą... I skrzynkę pod maską... Woda lubi to auto
Witam serdecznie, jestem posiadaczem Megane II 1.6 16V. Samochod w zasadzie miesiac po zakupie zaczal tracic moc przy przyspieszaniu, glownie na zimnym silniku (wciskal ladnie w siedzenie i niespodziewanie "puszczal" pomimo gazu "do deski" za chwile znowu lapal itd.). Podobnie na swiatlach odczuwa sie, ze silnik jak by "podskakiwal" pod maska, subtelne...
Najczęściej woda w skrzynce bezpieczników pod maską lub wypalona wtyczka szara w tej skrzynce.
bezpieczniki za akumulatorem nie słyszałem o nich a jak dojdę do nich muszę otworzyć maskę i tam dojdę czy muszę zdjąć deskę rozdzielczą?
Inna opcja jest jeszcze peknieta membrana w gruszce. Jak zacznie falować na obrotach, podnieś maskę i obserwuj jej cięgło.
Zamkiem steruje moduł pod kierownicą, komputer silnika pod maską ma co innego do roboty
Skrzynka bezpieczników pod maską lub UCH w środku. Tam trzeba szukać przyczyn.
Witam, proszę o pomoc w zdjagnozowaniu usterniki czujnika temperatury otoczenia w Renault megane 96' - jakiś czas temu czujnik sfiksował i pokazuje temperaturę otoczenia od 38 do 62 st. C. Niestety nie mogę odnaleźć miejsca zainstalowania czujki pod maską, bo być może tam jest problem.
Witam podłączam się do tematu a dokładnie dwa dni temu w mojej reni przestał działać odbiornik ird-y więc odpalałem auto z kodu jednak dzisiaj zauważyłem że jest on zalany wodą i bez większych przemyśleń odłączyłem go z kostki i kostkę, która jest podłączona do tego odbiornika w podsufitce przeczyściłem kluczykiem od tej pory nie mam wycieraczek, lewej...
Tylko jak to zrobić bez kanału przy zamkniętej masce bo auto stoi na ulicy.
Pod maską załącza ci jeden przekaźnik od ECU i drugi sterujący pompą paliwa i cewkami.
Pewnie:) Nie zapominając o pokrywie silnika zwanej maską. Nie wiedziałeś?
Pytam który bezpiecznik i czy będzie on pod akumulatorem czy w kabinie. Stawiam że będzie w okolicy bezpiecznika od świateł pozycyjnych i mijania. W aucie zapewne ma sz 3 skrzynki bezpieczników - pod maską, w schowku i pod siedzeniem pasażera.
Należy podążając za sugestią Slawek12328 otwożyć maskę, rozpiąć dwupinową kostke od silniczka (znajduje się po lewej stronie auta, okolice podszybia) i sprawdzić napięcie na niej.
Ture11 - przestań pisać głupoty. Autor tematu ma pilot radiowy a nie na podczerwień. Tutaj nie ma żadnej karteczki w pilocie ani kodu nie wprowadza się przyciskiem od centralnego zamka. Tutaj chodzi o Megane po lifcie. W Renault silnik nie zapali jak immo trzyma, rozrusznik będzie kręcił a silnik nie zapali - to nie grupa VAG że odpala i gaśnie. Na...
sprawdź masę na module zapłonu na ściance grodowej pod maską oraz masę na silniku - sprawdzaj przy włączonym zapłonie
Właśnie w południe sobie sprawdzilem co to jest ten cały intercoller, i zapomniałem napisać ze juz pytanie nie aktualne :) Czyli od spodu powinny być takie same przewody do intercollera jak pod maską (u góry )?
Witam.Wyłącznik jeden pod maską.Airbag-i całe??
maska megane renault maska renault maska otwiera
sprawdzić miernikiem inwerter windows wybudzeniu skacze amperomierz
vaillant usterki obrotomierz cinquecento sporting
UNITRA WS-432 – dwa kondensatory 2x4700uF zamiast jednego dużego, zasilacz symetryczny, ESR Latarni iRobot 81002-Lighthouse, Roomba 880 – czyszczenie zalanych styków, demontaż bez śrub