Grala opisał Ci książkowo co i jak. masz na 99% usterkę "opornicy" czyli zwarty główny tranzystor. Układ jest taki - od plusa po zapłonie do silnika wentylatora, z silnika wentylatora do modułu PWM (opornica), z modułu do masy. To był oczywiście opis kabli prądowych. Sterujące lub sterujący z modułu PWM do panela sterowania. Usterkę którą opisujesz...
Opornica do wymiany, uszkodzony ten element ceramiczny i przekaźnik.
Jak nie ma śladów we wtyczce, a raz działa raz nie, to pewnie kończą się szczotki w wentylatorze. Jak stanie jeszcze raz, stuknij go czymś parę razy, czy ruszy.
nikt ci tego nie zagwarantuje ale jeśli wszystkie bezpieczniki są sprawne jest duża szansa że są uszkodzone
Jaką pomoc? Zobacz na kanały dystrybucji powietrza i już, może coś spadło, coś się zatkało?
Te uderzenie to przeskakujące klapki nawiewu, trzeba namierzyć która hałasuje i ją wymienić.
Jeśli chodzi o opornik to jeśli jest spalony to na 1 na 4 biegu działa tak samo na Max, powinno być od 1 do 4 coraz szybsze obroty. Sterowanie obiegiem zam/otw jest raczej na lince wiec może tylko spadła chyba że jest klimatronik to wtedy sterowanie odbywa się przez panel i moduły
Opornica dmuchawy.
pojawi się napięcie na czerwonym to zadziała pewnie ,schemat i szukać.
w sceniku jest po stronie schowka, trochę plastików trza porozbierać, uszkodzony microtemp. Nie wiem o jakim bezpieczniku pisze Witek
Przypuszczam że sam wentylator jest do wymiany.
jezeli masz klime musisz zdjąć górnom częśc deski,tam znajdziesz 2 kable czerwony i czarny a one doprowadzą cie do regulatora, najczęsciej siada opornik który jest na zewnątrzregulatora.sam to przerabiałem u ubiegłom zime
Filtr jest pod plastikowym podszybiem z prawej strony.
zabacz bezpieczniki :)
sprawdz kolego bezpieczniki tam powinny być dwa obwody a 5 działa tylko poza opornicą i przez przekażnik
Też mi coś takiego zajęło kiedyś trochę mojego cennego czasu :wink: Już miałem pisać czy czasem nie ma błędu ale przeczytałem jeszcze raz pierwszy post i jest . :idea: Sam sobie podałeś rozwiązanie w pierwszym poście :D Jakby jakiś warunek niespełniony, ale .... jaki ? CLIP - brak błędów (no, jest z silniczka recyrkulacji) Panele mam już trzy A silniczka...
Zobacz jakie są błędy w panelu. Zleć diagnozę testerem CLIP
No i rzeczywiście kolega miał racę. Własnie na tym przewodzie nie było napięcia. Ale żeby następni z tymi problemami a szukający rozwiązań mieli łatwiej niż ja, napiszę, że: Najpierw trzeba skrzynkę bezpieczników wyciągnąć spod deski: http://obrazki.elektroda.net/78_12376545... następnie wyjąć wtyczkę: http://obrazki.elektroda.net/99_12376531...
Faktycznie trudna sprawa z tym wyjęciem silniczka klapki. Łatwiej odłączyć zasilanie (może komuś się przyda) http://obrazki.elektroda.net/72_12220232... http://obrazki.elektroda.net/88_12220227... Po odłączeniu wszystko działa (prawie wszystko- nie zamyka się klapka cyrkulacji wewnętrznej)
W bagażniku jest taki ukryty przełącznik, wajchę ruszasz i jest OK Lub oddajesz do naprawy do polecanego u siebie warsztatu i cieszysz się nawiewem....
Mam identyczny samochód i podobny problem. Wentylator pracuje tylko na " 4 " zaś w pozycjach 1 - 2 - 3 nie włancza się. Czy to jest sprawa bezpiecznika. Będę wdzięczny za podpowiedz.
Upalone/przegrzane złącze na sterowniku dmuchawy, dostęp prze.........ny. Szukaj złącza z 4ema grubymi kablami i jednym cienkim
Jak się już dostałeś do "rezystora" to trzeba było mieć drugi i go podmienić. To najczęściej psujący się element w układzie dmuchawy. Kiedyś był to faktycznie rezystor z odczepami, teraz to moduł elektroniczny z tranzystorem mocy regulujący obroty, nie do zmierzenia "probówką". Wymieniałem go w scenicu żony, dużo roboty i składając trzeba uważać by...
Przecież prościej już nie można. :D Masz opisane większość warunków, jakie powinny być spełnione, aby system włączył kompresor. :D Opisane wszystkie numery stanów i parametrów. Nic nie musisz szukać. Włączasz CLIP, wchodzisz w odczyt stanów i parametrów w UCH, odpalasz silnik, włączasz nawiew np. na 2, wciskasz guzik klimatyzacji i patrzysz czy wszystkie...
Przy rozruchu napięcie spada pobieżnej 10V To jest akceptowalne. Bez podglądu parametru stanu naładowania akumulatora zachowanie alternatora jest dla mnie jak najbardziej prawidłowe. Odpal silnik z zapiętym miernikiem , włącz nawiew i zostaw tak na 5-10 minut . Zobacz czy nie podniesie napięcia .
Odswieżę temat.. Ja równiez potrzebowałbym tego schematu.. Bo mam problem jak podłączyć do tego panelu webasto (tj sygnał z webasto do włączenia dmuchawy) tak aby działało na ustawionej wcześniej w climatronicku prędkosci.. Czy ma ktoś możliwość podesłać mi screen z VISU? (scenic 1, rocznik 2002 z klima jak wyzej).
Sprawa jest prosta. Decha do pola. Przestawianie nawiewu na inne pozycje ( nogi, twarz ...) działa prawidłowo ? Dostęp do silniczków jest od strony pedałów i od strony schowka . Do silniczka rozdziału powietrza dostęp jest chyba od strony pedałów.
Sprawdź po kolei gdzie wcina Ci 12V Sprawdź czy silnik działa w ogóle Dokąd idzie masa czy jest przejście na przewodach i kostkach. W tych lagunach woda w złączkach to zmora. Z opisu nie masz zasilania. I tego bym się czepił. Miernikiem po kolei przesledzić całą linię 12V czy dochodzi do sterownika a potem czy idzie do silnika. Podejżewam przegnity...
witam mam identyczny problem z megane'ka. mianowicie panel od nawiewu jest sprawny, silnik i bezpieczniki rowniez. Wiecie w ktorym dokladnie miejscu jest ten tranzystor o ktorym pisaliscie?
Problem rozwiązany. Nie było masy na czarnym kablu, który bezpośrednio wchodzi do opornicy dmuchawy.
Daj później znać, co nie hulało:) Powodzenia.
Wyciąg schowek i zobacz.
witam mam renault megane 96r 1.6 benzyna siadlo mi ogrzewanie nie mam zimnego ani cieplego powietrza nic nie leci nie mam pojencia co moglo sie stac za odpowiedz dzienkuje
juz wszystko działa okazało sie ze wypaliła sie wtyczka do silnika nawiewu
I tutaj potrzebujesz kontrolki i samozaparcia. Czy Megane czy Scenic, jedno i to samo.
Witam!! Mam problem a mianowicie kiedy załączam nawiew w samochodzie nie ma znaczenia czy na nogi, czy na głowę, czy ciepły czy zimny. Po prostu kiedy przekręcam pokrętło mocy nawiewu 1,2,3 nie działa tylko 4. Co może być przyczyną.
Witam kupiłem renault laguna 2 ale siadl mi nawiew z zimnym powietrzem tzn. Wieje ciepłym A zimnym nie chce
wymieniłem panel sterujacy i nic,rezystor dobry nie działa nawiew renault scenic A wentylator sprawny? Sprawdzony? Nawymieniane części bez sprawdzenia podstawowego elementu? Pytam jeszcze raz, czy wentylator jest sprawny, ten od nawiewu.
Witam Nie działa nawiew w Lagunie 3 z klimatronikiem. Dmuchawa po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora działa. Gdy odłączę kostkę od wentylatora, to co wychodzi z opornika to na multimetrze pokazuje napięcie od 1 V na wyłączonym nadmuchu i tak wzrasta wraz ze zmianą prędkości na panelu do 12 V na maksymalnym poziomie. Czyli jakby prąd dochodzi i...
NIE AKTUALNE DO USUNIĘCIA POST
Czy nie mając nic wspólnego z naprawą samochodów będę w stanie na podstawie filmu z Youtube sama wymienić opornicę? Jeżeli tak, to który sposób wybrać, od strony kierownicy, czy że ściąganie schowka? Oglądając filmy, wydaje mi się, że łatwiejszy bęďzie dostęp do opornicę jest od strony schowka. Proszę o podpowiedź.
Kol. Błażej podał Ci link...
Wymieniałem na nowy i żadnej różnicy nie ma.
A zostało coś sprawdzone? Czego brakuje przy opornicy? Zasilania, masy?
Witam , posiadam renault clio 2 z 1999r. 1.4 silnik benzyna. Mam problem związany z nawiewem. Gdy włączam nawiew na max to tak jakbym go w ogóle nie włączył. Myślałem , że to przez filtr powietrza.Faktycznie był już w kiepskim stanie. Niestety po wymianie nic nie pomogło dalej to samo. Z góry dziękuje za wyrozumiałe odpowiedzi.
Dziękuję wszystkim za pomoc i podpowiedź. W tygodniu wyciągnę ten regulator obrotów (Valeo). Wiem gdzie się znajduje (prawa str. kokpitu w pobliżu poduszki powietrznej). Sprawdzę ten tranzystor i postaram się go zamówić, choć przyznam się, że nie wiem za bardzo gdzie go najlepiej szukać? Nie wiem też dlaczego Pan Elektrit na dzień dobry tak mnie pojechał?...
Witam. Problem dotyczy Scenica 2 '05 i polega na tym, że po umyciu auta w myjni bezdotykowej nawiew zaczął wariować. Raz szybciej, raz wolniej, aż padł. W ogóle nie działa. Napomnę, że rezystor jest nowy, bo niedawno go wymieniałem (po podobnej akcji). Proszę o jakieś wskazówki, co i jak. Dzięki AI: Czy zauważyłeś jakiekolwiek ślady wody w okolicach...
Masz na czerwonym kablu przy rezystorze dmuchawy prąd po odpaleniu silnika?
Eee tam robił to już x razy
witam a czy jest możliwość ze panel klimatronika miał podzielone zasilanie np. ze za dolną cześć panela zasilanie dochodzi przez inny przekaźnik bezpiecznik czy kabel. Wszystko do tej pory działało do chwili obecnej auto dużo stoi. i ostatnie gdzie szukać sterownika czy tych konektorów ??
panel nawiew renault renault uszkodzony nawiew regulator nawiew renault
piła spalinowa odpala volvo silnika volvo układ ogrzewania
płyta testowa audio bateria macallister
Facebook Messenger photo date vs download date: viewing original EXIF capture time Multimetr UNI-T, Mastech – „9” przy pomiarze hFE tranzystora NPN/PNP, baza-emiter-kolektor – brak przewodzenia