samo sprzęgło nie mogło sie zapowietrzyć albo jest wyciek z wysprzęglika centralnego którego nie zobaczysz bo jest na wałku wejściowym skrzyni a odpowietrznik jest obok przyłącza wężyka do plastikowej rurki wchodzącej do przestrzeni sprzęgła . Tą operacje należy robić w dwie osoby .
Albo prowadnice albo rozpieraki w bębnach z tyłu źle ustawione. Zaciskaj kolejno przewody elastyczne na kołach to przy naciśnięciu na pedał hamulca poczujesz, że jest od razu twardy, tak najszybciej zlokalizujesz gdzie masz usterkę.
miałem podobny przypadek wymiana kabli idących do komputera od pedału załatwiło sprawę:D
żle Ci czyta prędkosć z jednego koła podczas hamowania(zaniża),wtedy ABS mysli że koło ma poslizg .
Zaopatrz się w cztery zaciski elastycznych przewodów hamulcowych i zaciśnij je przy wszystkich kołach. Zobacz czy hamulec jest twardy i wysoki. Jeżeli tak to zdejmuj pojedynczo aż znajdzesz co bruździ.
Odpowietrzenie...
Jest to kontrolka ASR musisz sprawdzić poprawność działania ABS czujników prędkości itd. Różnica prędkości kół przednich i tylnych jest interpretowana przez ABS jako poślizg i redukuje w ten sposób moc silnika by odzyskać przyczepność z podłożem .
Właśnie skończyłem naprawiać pedał gazu w C4 Picasso. Tam ruch "potencjometru" jest bardzo mały i przy sterowaniu bezpośrednim nie zda egzaminu. Pedał gazu ma długie ramię. Chyba że pedał gazu przeniesiemy w miejsce gdzie będzie można go sterować ręcznie. Elektrycznie i mechanicznie to żaden problem. Dodatkowy pedał czy manetkę można zamontować ale...
Zakładając, że płyn hamulcowy jest, mamy kilka przypuszczalnych odpowiedzi: - uszkodzenie któregoś cylinderka w którymś kole (brak ciśnienia w układzie); - uszkodzenie przewodu i wyciek płynu; - zapowietrzenie układu (jeśli po kilku szybkich naciśnięciach "pedał rośnie"); - uszkodzenie samej pompy (rzadko).
Płyn sączy się kiedy? Przy pompowaniu pedałem?
Sprawdzenie działania linki jest bardzo proste, naciskasz na pedał i patrzysz czy obraca się dźwignia przy pompie. Problem może być, gdy przy pompie jest ogranicznik prędkości i on jest zamocowany wspólnie z dźwignią na pompie którą porusza linka. Ogranicznik to jest taki silniczek który za pomocą cięgna podtrzymuje oś obrotu dźwigni przy pompie. Po...
EGR się zablokował.
Przesadziłeś Jokerro o 15min. Kolega nie ma wprawy. Jest trochę kombinacji z pedałami, trzeba jednocześnie wciskać pedały i wyjmować/wkładać nagrzewnicę.
Jak zaciągnąłeś ręczny to zrób tak samo jak byś wymieniał klocki-cofnij tłoczki i zmontuj wszystko, podpompuj pedałem hamulce i dopiero zaciągnij ręczny.
Witam A ja się bym skupił nad tym grzejącym się do czerwoności kolektorem wydechowym . 1. Wyeliminować katalizator i ogólnie cały wydech - przytkanie nie musi być ciągłe . 2. Jeśli kat ok to : dlaczego rozgrzewa się kolektor, jeśli spaliny mają swobodny ruch? a może to nie spaliny tylko dawkowanie powietrza lub coś co na to ma wpływ !!! Co ma wpływ...
Nie, jeszcze nie wymieniałem. Myślisz, że to może być przyczyną? Podczas pracy silnika ciśnienie się zmienia i reaguje na zmiany po naciśnięciu na pedał gazu.
Dodam jeszcze, że błąd wskakuje raczej na wolnych obrotach, przy zatrzymywaniu kiedy puści się pedał gazu...
Jeżeli samochód przyhamuje zanim pedał ucieknie to niestety masz rację POMPA.
kolego z tego co piszesz najprawdopodobniej padł pedał gazu . Możesz jeszcze wyczyscić wtyczkę . Ale ja stawiam na pedał gazu
Witam!Nie trzeba ściągać deski,należy ją odkręcić z lewej strony (przy pedałach hamulca i gazu) zdjąć przewody i wyciągnąć w lewą stronę wciskając lekko pedały.
Kolejność: odpowietrzenie-sprężyna pedału-wymiana pompki-wymiana wysprzęglika
Chyba pedał ugnił?
1.9dci 72km Nie było takich silników, bądź mijasz się z danymi.
No jak dziala ? klasyka ,pedał zwolniony i naciska na cycek nie ma świateł , pedał naciśnięty cycek wychodzi i zwiera piny i światła są.
Taka sytuacja się dzieje podczas jazdy jak przycisnę bardziej pedał gazu
Nawet gdyby wyskoczył błąd że jest to pedał gazu to jeszcze nie oznacza jego uszkodzenia. Tak jak napisał Tzok, trzeba sprawdzić dany element, instalację do niego a nie od razu wymieniać go.
Koledzy, to jest ten zawór który znajduje się pod maska pod pedałem hamulca?
zawór główny (pod pedałem hamulca) lub przewody do niego.
No i nie dowiedziałem się co było przyczyną twardego hamulca. Zacznie temat i nie kończy ,a mnie by się akurat przydało aby nie zapuszczać nowego posta.
Łożysko wyciskowe ma dość,trzeba rwać skrzynię i ocenić zużycie ale najpewniej jest wymienić komplet czyli tarcza,docisk i łożysko.
Do pedału dochodzi 6 przewodów?
Być może ktoś miał ten sam problem dlatego pytałem. Miało wiele osób i jednym padł wysprzęglik a drugim pompka a trzecim brakło płynu. Tak czy inaczej trzeba zobaczyć. Co sie dzieje jak podniosłeś ręką pedał sprzęgła?
Witam.Mam problem z hamulcami.Otoz jak zapale silni to pedal powinien byc miekki.A u mnie jest bardziej twardy jakby serwo nie dzialalo.czy da sie jakos naprawic czy trzeba to wymienic.Pomozcie.Pozdrawiam.
Nie przypadkiem pedał sprzęgła?.
Popraw przekaźniki nad pedałami
instalacjia,a parametry jakie?
mała różnica tu się nie kasuje,u Ciebie się kasował,a dlatego że był dobry ,tylko układ nie widział ,ze wciskałeś pedał a ciśnienie rosło.
Dywanik blokuje pedał
Czyli pojawiły się 4 błędy nie siedem . Fajnie że zrobiłeś diagnostykę tylko DLACZEGO przyrządem który sam nie potrafi zrozumieć co diagnozuje :?: Zrób diagnostykę CLIP , tylko pełną z rozszerzeniami błędów . Jest możliwość że błędów będzie siedem a nie cztery :| Jak zachowuje sie silnik podczas pracy - czy słychać w wydechu wypadania zapłonu :?: Kiedy...
Odpowietrzenie wysprzęglika od dołu szczykawką 100. Przy braku powietrza w układzie pneumatycznym pedał od razu twardy sprzęgło jest wtedy dobrze odpowietrzone.
Lock-up załącza się dopiero na drugim biegu i to po pewnym czasie. Odnosi się wrażenie jakby były dwie dwójki. Najprościej sprawdzić czy działa to przy stałej prędkości na 3 lub 4 biegu dodać trochę gazu. Jak wzrosną obroty nieadekwatnie do prędkości to lock-up nie działa. Może być za to odpowiedzialny czujnik pod pedałem hamulca. W programie DDT2000...
Na Lucasie?
Ten defekt dotyczy klimatyzacji, a konkretnie prezostatu, obejrzyj kostkę i instalację. Co do stopu, obejrzyj kostkę nad pedałem hamulca, ale nie tą w czujniku. Co korekcji, powinny być widoczne.
Pompka jest za pedałem sprzęgła, cięgno od padału w nią wchodzi. Co do demontażu to pewnie nikt nie robił dok. fotograficznej bo i po co.
Witam, cCo może być przyczyną iż pedał sprzęgła po nagrzaniu auta po około 20km jest prawie na samym dole nie odbija, na zimnym jest w górnej pozycji. Auto ma moc, biegi nawet jak pedał jest u dołu wchodzą bez problemu
Pierwsza i druga scieżka jest dobra pokazuje odczyt ale jak sie naciska pedał gazu to w samochodzie nie podnoszą się obroty silnika . Potencjometr jest dobry i ścieżki też. ale nie wiem co to jest za bład P1880. I co moze byc jeszcze zepsute ze samochód nie reaguje na pedał gazu.
A co z ABS ? Wygląda to na przepuszczanie pompy hamulcowej, ale w układzie z ABS może to być bardziej skomplikowane.... Pozdr.J.
Można to zdiagnozować bez problemu.Przez złącze diagnostyką
pedał gazu?
Sprawdź wtyczkę od pedału gazu, albo sam pedał (potencjometr).
Sygnal na przekaźnik wychodzi z czujnika zamontowanego w zaworze zamontowanym pod pedałem hamulca
ECU się sypie, sprawdź też czy 5v nie głupieje, często też wtyczki ECU nie kontaktują.
Wytarte pole ślizgowe w pedale gazu. Pedał gazu do wymiany.
Przeczyszczenie kostki kontaktem pedała gazu rozwiązało problem
Nie wiem czy w tym aucie jest, ale problem robi zawór 4-drożny czy tam jego odpowiednik.
+ po zapłonie i - z ems, działa po spełnieniu odpowiednich warunków takich jak pedał gazu 0, sprzęgło zwolnione, bieg załączony, prędkość pow. 20 km/h
mam problem z tym autem,wyskakuje błąd DF036 związany z potencjometrem pedału gazu.po wymianie na używany przez pewien czas było w porządku a teraz trzyma obroty 1500obr/min i silnik nie reaguje na pedał gazu.
A jak z odpiętym pedałem gazu?
Serwo mówi papa.
Cześć. Uporałeś się jakoś z tym problemem? Też Master III. Ja dodatkowo wymieniłem pompę hamulcową, bo objaw wskazywał na nią - totalnie nic to nie dało. Kiedy silnik nie pracuje pedał jest twardy, jak serwo dostanie podciśnienia, pedał wciskam, jest jakiś tam opór, samochód hamuje. Ale na postoju, po dłuższym przytrzymaniu hamulca, pedał wpada z lekkim...
Włącznik świateł stop nad pedałem hamulca i włącznik sprzęgła nad pedałem sprzęgła.
Kolego mam ten sam problem tylko ze w sceniku z 99 r z silnikiem dti. Pod pięcie pod komputer wykazało problem z potencjometrem gazu. Wogóle pedał nie reagował odpiołem wtyczke wyczysciłem wtyki to teraz wkręca sie na obroty po nacisnięciu pedała hamulca obroty spadają
Sprawdz potencjometr pedała gazu
Takie zabiegi zaczynamy od sprawdzenia czy zaciski nie stoją mam tu na myśli nie tylko klocki przyrdzewiałe do jarzma ale także bolce prowadzące zacisk. Nie bez znaczenia jest także jak któreś koło ma uszkodzone łożysko. Są to co prawda ekstremalne przypadki ale w tak młodym aucie prawdopodobne na skutek naprawy powypadkowej na używanych częściach....
Tak
Problemem jest złącze pośrednie(zamocowane nad pedałem sprzęgła)-trzeba je wyciąć i zlutować przewody.
czy serwo wogle działa można sprawdzić bez zaglądania pod maskę - najpierw powoli naciśnij 2-3 razy pedał hamulca, naciśnij i trzymaj lekko hamulec, odpal silnik, jak pedał opadnie to znaczy że serwo działa
Sprawdź czy nie masz błędów z czujnika wałka.
Brak sprężyny sprawia, że pedał nie podnosi się do samej góry i nie naciska na wyłącznik /czujnik, stąd błąd
Kod usterek: MID 144- PID 91 - FMI 14 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID144 G001 - Blok elektroniczny pojazdu PID91 Położenie pedału gazu FMI-14 Instrukcje specjalne W odniesieniu do tego kodu usterki, licznik przypadków jej wystąpienia zlicza dane przy każdym włączeniu zapłonu. Urządzenie(a) objęte kontrolą: G001 Blok elektroniczny pojazdu C111...
Tak!
Tak jest już wszystko w porządku trzeba było odpowietrzyć dobrze pompę abs podobno jest to bardzo trudne jak się spuści płyn z popmy no i trzeba to robić programem serwisowym . Pozdrawiam
Wróżka ma kule. Serwisant do Twojego auta ma CLIP-a.
No to jeszcze do sprawdzenia kostka od tej przepustnicy, oraz pedał gazu.
Dokładasz tempomat? Pedał przyspieszenia wymieniłeś?
Wiem. Launch VII, którego też mam, nic nie pokazywał. Tyle że, kiedy pedał gazu działa, te dwa parametry są w normie.
Ja ostatnio miałem problem z firmowym VOLVO również automat, problem polegał na tym że samochód ruszał od połowy gazu. Testy diagnostyczne wykazały że pedał przyśpieszenia jest ok. Więc przeprowadziłem kalibrację sprzęgła z wyznaczeniem X1 następnie kalibracja skrzyni i momentu załączania sprzęgła. Po wszystkim samochód jeździ jak należy.
Witam. Jestem "szczęśliwym" posiadaczem renault scenica II 1,5 DCi. Autko na gwarancji. Moja wiedza na temat mechaniki samochodowej jest prawie znikoma więc proszę to uwzględnić w dalszej rozmowie :) Objawy usterki wyglądają następująco. Hamulec wciśnięty na postoju powoli wpada prawie do samej podłogi. Powiedzmy 2 cm przed podłogą czuć wyraźny opór....
Sprawdź kostkę przy pedale hamulca ( idź po przewodzie od potencjometru gazu ) miałem taki przypadek styki w kostce były zaśniedziałe.Powodzenia :D
albo sterownik albo przepustnica zasyfiona albo pedał gazu .. ja stawiam na ecu
Podobno są tacy co odkręcili to płaskim kluczem z grzechotką. Walczyliśmy z tym u kumpla i z braku takowego odpuściliśmy, a potem jakoś nei było powodu wracać do tematu. Masz jakiś konkretny powód do musowego odkręcenia całości? Bo niektóre awarie da się ogarnąć bez tego.
Panowie mam podobny problem, tylko u mnie zimny i jeździ jak złoto, zagrzeje się i komunikat: sprawdź wtrysk brak mocy, silnik pracuje ale coraz gorzej i na końcu gaśnie a potem nawet palić nie chce, zachowuje się jakby paliwa brakowało. Brak reakcji na gaz. Błędy df012 i df232 df198. Pedał gazu podmieniony. Instalacja sprawna.
Ty piszesz o syczeniu, gdy naciskasz hamulec a mechanik mówi o sprzęgle a to są dwa różne pedały, więc coś się facetowi pomyliło!.
tak pracuje równo
Problem dzisiaj został rozwiązany. Winny był wyżej wspomniany czujnik temp paliwa. Auto śmiga jak należy. A nawiasem taka rada dla kolegi Pawła, aby w sposób ironiczny nie komentował postów innych użytkowników, gdyż nie każdy posiada taką wiedze jak Ty i żyje właśnie z elektroniki. Forum jest po to aby wspólnie znaleźć przyczynę usterki i podzielić...
Zrób test i następnym razem jak tak się stanie to nie ruszaj pedałem gazu tylko energicznie "kopnij" po pedale hamulca tak aby pedał się ruszył ale nie doszło jeszcze do hamowania . Odpisz czy coś się zmieniło.
Miałem coś podonego w 1.5dci 2003r. Odłącz EGR i zobacz czy jest reakcja. Blokował ster i pedał gazu.
Strzykawkę lub wysysarkę załóż na króciec, wypnij przewód do pierwszego stopnia, czyli zawleczka od strony wysprzęglika otwarta, druga zamknięta. Na wciśniętym do oporu przewodzie na króćcu rób podciśnienie jednocześnie wysuwając przewód do pierwszej zawleczki, i to na chwilę dosłownie abyś całego płynu ze zbiorniczka nie wyciągnął. Zabezpiecz przewód...
Podpowiem, tym potencjometrem poruszasz naciskając na pedał gazu.
Problem rozwiązany, usterka po stronie zaworu pod pedałem hamulca, padła elektronika. Udało mi się kupić oryginał na akcji rabatowej na części do euro5 w Renault Trucks.
Czyli co masz na myśli pisząc hamowanie połowa tarczy ?
Od pedałów masz wspólną wtyczkę, co łączy czujnik hamulca, sprzęgła i własnie gazu i w tej wspólnej wtyczce nie ma kontaktu - często trzeba obciąć i lutować kable
Ta teraz już wiem, tylko co jest powodem tak częstych awarii? Komputer, przepustnica czy pedał gazu?
11 lat renault megane 3 hb
Pisałem z głowy czyli z niczego... W takim razie poprawiam: "wklepać kod przyciskiem w przełączniku wycieraczek i pedałem gazu" :)
Znalazłem na Allegro używany kompletny pedał sprzęgła do takiego auta.. Zdemontowałem z niego sprężynę i założyłem do swojego.
150e. A tak naprawdę okazało się po zakupie od Chińczyka, że 100e. Ale nie pracuję jako mechanik samochodowy, więc na moje potrzeby musi wystarczyć. Rzeczywiście ten parametr jest w module ABS/ESP, ale myślałem, że tak po prostu jest i tyle. Czytałem wcześniej, że błąd na desce "skontroluj samochód" z ikoną kluczyka może być od pedałów albo od BDU....
Pompować pedał, wdusić mocno, druga osoba puści odpowietrznik, zakręci, potem powoli puszczasz pedał, i tak w kółko. I potem następne koło.
Witam, mam dośc podobnie w moim Mascocie, u mnie dodatkowo zapala się kontrolka świec żarowych. diagnoza u mechanika jest taka ze to czyjnik położenia wału lub wałka rozrządu, tak mu wyszlo po podłaczeniu do komputera ale na dany moment na tym poprzstałem bo mechanik nie ma erminow by to naparawic i do końca zdiagnozowac, w tym przypadku ma to wygladac...
Źle mnie zrozumiałeś. :) "Pod kierownicą" to miałem na myśli dosłownie "pod" - czyli pod kierownicą a nad pedałami... :)
renault trafic pedał renault pedał sprząc pedał sprzęgła renault
migać trójkąt obróbki grafiki odkurzacz automatyczny
Kod do radia Opel Meriva A – jak odzyskać, gdzie znaleźć, Blaupunkt, Siemens, Grundig Can-Am DS 90 brak iskry – rezystancja cewki CDI i impulsatora, pomiary AC-CDI