Uderzeniówka ma 2 kable, jeden leci z przekaźnika pompy, drugi do pompy. Przekaźnik pompy paliwa to ten mały na samej górze rzędu małych przekaźników.Zraz pod nim jest przekaźnik zasilający sterownik silnika-oba mają podać zasilanie w momencie włączenia zapłonu i kręcenia tozrusznikiem
Witam.Sprawdź raczej przekaźnik główny. Czujnik wału nijak się ma do pracy pompy po włączeniu zapłonu.
Co do tego napięcia to tak ma być. Po włączeniu zapłonu pompa pracuje 2 sek. i przestaje uruchamia się na stałe po włączeniu silnika.
Rozrząd raczej odpada-myślę że jest to 60 konny 1.4 na łańcuszku. A to stukanie to silniczek wolnych obrotów. Sprawdź podstawy-iskra i paliwo(po włączeniu zapłonu powinna się odezwać pompa paliwa-będzie słychać buczenie)
Jeśli jeździsz na gazie to stawiam że pompa paliwa sie wiesza. Czy w momencie włączenia zapłonu ( ale bez odpalania) słyszysz przez kilka sekund buczenie z okolic tylnego siedzenia ? Jest jeszcze możliwość że przekaźnik nie styka.
Czy pompa paliwa chodzi / dobija/ po włączeniu zapłonu , czy również w czasie kręcenia rozrusznikiem? Kluczowanie cewek jest?
Podepnij zasilanie pompy na krótko i próbuj odpalić (kabel zasilania od przekaźnika do samej pompy jest gdzieś ,,trafiony a po drodze są złącza). Ten dźwięk pod filtrem to odgłos regulatora jałowego biegu, który ustawia się po podpięciu akumulatora i włączeniu zapłonu
Wyciągnij przekaźnik od pompy paliwa i zmostkuj zamiast przekaźnika kabelkiem dwa piny które normalnie zwiera przekaźnik i pompa paliwa musi zadziałać jak będziesz podłączał mostek, wtedy będziesz miał pewność, że z pompą wszystko ok tylko nie ma sterowania. Tak jak wyżej pompę powinno być słychać przez chwilę po włączeniu zapłonu i przekaźnik powinien...
Dzieki kolego Krzysztof 1291 za schemat ale w tym Renault 25 jest taki problem że pompa paliwowa się nie załancza to znaczy po włączeniu zapłonu niedochodzi napiecie do pompy.Jeżeli masz jakieś dane na temat sterowania przekażnika załączjącego pompę to bym prosił. Z góry Dziekuję.
Słyszałem coś, że przekaźnik od golf 1 ma taką funkcję . Silnik nie jest sterowany zupełnie niczym. Pompa wtryskowa mechaniczna jak do tej pory dawala sobie rade, pomimo ze pompka załączałą się dopiero po kilku ruchach wału (mam już tam zrobiony jakiś przekaźnik z renault) ale nie po włączeniu zapłonu . Jakby ktoś coś więcej wiedział to proszę o info...
Zobacz czemu stały plus ucieka, czyżby bezpieczniki pognite? Zwłaszcza te duże koło akumulatora... Plus nie ucieka, tylko nie ma masy z pinu 48 sterownika, przewód jest cały. Tam powinna być masa przez chwilę po włączeniu zapłonu i podczas kręcenia rozrusznikiem, a jej nie ma.
napisz czy po włączeniu zapłonu uruchamia się pompą paliwa i czy przez chwilę pojawia się zasilanie cewki (cewek) bo podejrzewam uszkodzenie przekaźnika zasilania głównego
W jakich okolicznościach wystąpiła usterka( czy auto było np. uderzone-jeśli tak to zadziałał wyłącznik bezwładnościowy znajdujący się w komorze silnika). W jaki sposób został stwierdzony brak napięcia (po włączeniu zapłonu ale jeszcze przed uruchomieniem rozrusznika pompa jest załączana przez komputer sterujący tylko na chwilę ( ok.1s)w celu wytworzenia...
Auto nie stwarza problemów. Dzisiaj rano odpaliło jak zwykle na dotyk. Przejechałem ok. 5 km. Zgasiłem. Po 8 godzinach, gdy wróciłem, po włączeniu zapłonu, pojawił się po raz pierwszy następujący objaw: - na zmianę miga "sprężynka" i "awaria silnika", - stuka ok. 5 razy przekaźnik pod maską (sprawdzałem kilka razy wydaje mi się, że to od przekaźnik...
czy ten model auta z silnikiem K9K posiada pompę zasilania paliwa przy zbiorniku zaglądnąłem tam i jest wtyczka na 4 piny i do tej wtyczki dochodzą cztery przewody elektryczne o kolorach zielony, szary, czarny i brązowy , zielony i brązowy są przewodami grubszymi moje pytanie czy po włączeniu zapłonu kluczykiem powinno być napięcie na jednym z przewodów...
Kupiłem MEGANE96 1.4RN z gazem. Pompa paliwa brak oznak pracy przy włączeniu zapłonu silnik pracuje tylko na gazie wymieniłem pompę paliwa i problem jest nadal stara pompa jest jednak sprawna sprawdziłem bezpieczniki pod kierownicą wszystkie sprawne.Wskaznik poziomu paliwa nie pokazywał stanu po wymianie pompy zaczął poprawnie pokazywać to przez (mały...
Witam. Mam problem z uruchomieniem samochodu Renault Laguna 1 PH2 1.8 16V 1999. Samochód stał kilka dni na słabym akumulatorze i podczas próby odpalenia z trudem ale zakręcił rozrusznik lecz nie odpalił. Przy kolejnych próbach zauważyłem, że czerwona dioda od immobilizera szybko miga na włączonym zapłonie. Założyłem nowy, naładowany akumulator i niestety...
Podejrzany czujnik położenia wału. Możesz zmierzyć napięcie na nim, powinno być na rozruszniku ok 2V AC. Zobacz wiązkę i posprawdzaj zasilania i masy na sterownik, Wtrysk działa, podaje paliwo? Moduł zapłonowy dostaje zasilanie i wysterowanie? To banalnie proste auto.... Witam ponownie, Wczoraj nie miałem dostępu do miernika - dziś podpiąłem sprawny...
Witam, szukam pomocy w rozwiązaniu problemu. Renault Megane Scenic '97 1.9DT silnik F8Q pompa wtrysk. Lucas, na zimno odpala ładnie, na gorąco - nie. Żeby bez problemu odpalił na gorącym silniku - podpompowanie paliwa gruszką /powietrza w przewodach brak - mam przezroczyste/, lub, po włączeniu zapłonu - czekam aż zgaśnie immo i kontrolka świec żarowych...
regulatorem ciśnienia paliwa 1. Czy po przekręceniu zapłonu (silnik nie uruchomiony) słyszysz głośny „test” napędu przepustnicy (krótki pisk/bzyczenie)? -tak 2. Jaki jest realny przebieg auta i kiedy na pewno była wymiana pompy/filtra paliwa? - 285000, co do wymiany - nie wiem 3. Czy kontrolka spirali gaśnie na sekundę po włączeniu zapłonu i zapala...
http://megane.com.pl/uploads/imgs/hostin... Czy to ta skrzyneczka? Tam opis. U mnie wygląda inaczej, ma inny kształt i inaczej umiejscowione bezpiczeniki. Ale oznaczenia się zgadzają więc być może jest to ta sama 2 co u mnie. "Zasilania po włączeniu zapłonu elektronicznego urządzenia sterującego systemu sterowania silnika,...
Jedyna pompa w układzie zasilania tego auta to pompa wtryskowa: ona sama dla siebie zasysa paliwo ze zbiornika i "przeciąga" je przez filtr paliwa, nic jej w tym nie pomaga! Jeśli silnik przestał pracować, sprawdź czy po włączeniu zapłonu jest napięcie na zaworze pompy wtryskowej- tam dochodzi tylko jeden przewód. Jeśli napięcia nie ma- podłącz na krótko...
Witam. Mam następujący problem w moim Space Starze 1.9 did silnik renault, a mianowicie nie odpala. Po włączeniu zapłonu zawór drv się zamyka i paliwo nie pompowane jest na listwę, po odłączeniu wtyczki od zaworu pompa tłoczy paliwo (580bar). Zawór wysokiego ciśnienia (drv) chyba działa poprawnie bo po podaniu napięcia szczelnie się zamyka, a po odjęciu...
Witam serdecznie mam problem z w/w autkiem renault clio 1.2 8v rok prod 99 wtrysk wielopunktowy.Autko miało zerwany rozrząd(przez to stało ponad rok pod chmurka zanim trafiło do mnie)rozrzad zrobiony,ale zaczeły się schody z elektryką oto co się dzieje po włączeniu zapłonu jest ok kontrolki zapalają się tj.ładowanie,ciśnienie oleju,poducha,chwilka i...
samochód oczywiście nie posiada instalacji gazowej i posiadać nie będzie. Czujnik położenia wału chyba nie ma nic do tego czy pompa paliwowa przy włączeniu zapłonu się uruchomi czy nie. Co do kolejności to samochód potrafi chodzić przez kilka godzin normalnie, po czym sobie zgasnąć nawet w czasie jazdy i to tak że samochód hamuje silnikiem na desce...
mówimy o pompie w zbiorniku, sprawdziłem włącznik bezwładnościowy, przekaźniki po wyjęciu .Po włączeniu zapłonu załącza się przekaźnik drugi od góry ten mały . Nie mam rozpiski tych przekaźników i może ktoś poratuje schematem posiadam inny schemat ale nie od tego modelu i akurat zasilanie paliwa nie jest tak poprowadzone. Zdziber
Krótko i na temat. 1 Czy pali na benzynie? 2 Co się świeci , a co nie. 3 Czy jest iskra? 4Czy w momencie włączenia zapłonu na moment włącza się pompa paliwa? 5 Czy byłeś sprawdzać komputer. Pisałeś na początku na te tematy ale może coś się już zmieniło bo pisałeś że ktoś coś Ci już pomógł.
Jak działa z pilota to nie może być immobilizer - bo immobilizerem otwiera się drzwi i też automatycznie się on wyłącza. Na wszelki wypadek napisz nam, jak zachowuje się dioda immobilizera. Ja też wymieniałem nagrzewnicę, było to 8 lat temu. Podobnie jak u Ciebie, miałem moment w którym samochód nie chciał odpalić - na szczęście zauważyłem, kiedy to...
laguna 1 1.8 v8 benzyna 94r .Mam kłopot z zasilaniem pompy paliwa.Nie działa przy włączeniu zapłonu i rozruchu też. W komorze koła zapasowego jest coś.Czarna kostka do której dochodzą z wiązki dwa przewody , wychodzą też dwa: czarny i biały (przylutowane na zewnątrz kostki) i lecą do wtyczki.Reszta przewodów czerwony i dwa pomarańczowe lecą obok dołączając...
Mam problem z uruchomieniem renault master 3, 2,3 dci 165KM. Komputer diagnostyczny Jal Test wskazuje błąd : ''zbyt niskie ciśnienie szyny paliwa. Ława 1. Sygnał wartości poza przedziałem". Wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa, listwę wtryskową wraz z czujnikiem, wtryskiwacze, pompę wysokiego ciśnienia i pompę niskiego ciśnienia w zbiorniku i ten moduł...
Witam Mam problem z samochodem Renalut Master 2 rocznik 2007, 2,5 dci. Podczas wymiany końcówki wahacza został wybity czujnik uderzeniowy. Po wciśnięciu czujnika auto odpaliło. Jednak po złożeniu wszystkiego problem ponownie się pojawił. Auto po włączeniu zapłonu nie pokazuje poziomu paliwa, nie grzeje świec żarowych, dodatkowo słychać 3 piknięcia w...
Witam mam dziwny problem z moim renault scenic 1.6 8v 98rok mianowicie jak włączam zapłon to nie odpala, ponieważ na styku przekaźnika pompy paliwa pojawiają się 2 plusy:)na styku przekaźnika H1 +12v i na H2 +12v :)powinno być ( h1 +12v i h2 -masa by przekaźnik mógł zadziałać) jak zapłon wyłączę i sprawdzam miernikiem czy jest zwarcie miedzy tymi stykami...
Zasilanie na wtryski jest tylko w czasie pierwszych 3 sekund po włączeniu zapłonu. Masa na przewodach zasilających wtryski jest. Immobilizer w tym sterowniku prawdopodobnie działa tak że wyłącza główny przekażnik ECU a przez to również zasilanie pompy paliwa i zasilanie wtryskiwaczy. Na zegarach jest pomarańczowa kontrolka z wykresem ale gaśnie ona...
Witam.Mam problem z odpaleniem scenica.Dziś rano odpaliłem bez problemowo,przejechałem ok 10km po czym go zgasiłem,za jakąś godzinę znów chciałem odpalić ale już się nie udało. I zauważyłem ze kontrolka od immobilajzera szybko mruga a powinna zgasnąć. Wcześniej po włączeniu zapłonu było słychać z pompy paliwa ,,brzęk,,z tego co wiem to chyba ten ,,brzęk,,wydobywał...
Auto zgasło na trasie i nie chciało odpalić.Po włączeniu zapłonu słychać przekaźnik spod maski koło akumulatora.Jako ze w etechu mówią że jest od pompy paliwa niby, odłączyłem pompę i fakt przekaźnik ucichł ale po podłączeniu clipa słychać przekaźnik znów i clip raz łączy się raz nie i błędy komunikacji z can. W tej obudowie był tylko jeden przekaźnik...
Witam. Posiadam Clio 1 z 1995 roku z silnikiem 1171(E7F). Zacznę od tego, że po nocnej zmianie wróciłem spokojnie pod blok bez żadnych problemów i jakieś 5 godzin później wystąpił niżej wymieniony problem. Po włączeniu zapłonu zaświeciły się kontrolki ale trochę słabiej. Pomyślałem, że może akumulator już siada więc próbuje go kręcić i tu pierwsze rozczarowanie......
po odpaleniu auta wywala błąd świec żarowych (założone nowe NGK) Czy sprawdzałeś na zimnym silniku czy po włączeniu zapłonu pojawia się napięcie na wtyczkach od świec :?: stały błąd zaworu EGR (podkładałem drugi) Czy przyuczałeś zawór po podmianie i czy zawór podmieniany był oryginalny ( PIERBURG) i sprawny :?: Do tego na powrocie paliwa z pompy CR...
cześć problem jak w temacie, w ciągu ostatnich miesięcy zdażyło mi się to kilka razy więc nie jest strasznie w takiej sytuacji mogę go kręcić rozruszikiem aż padnie bateria, ale i tak nie zapali jak spróbuję na pych to odpali od razu dosłownie w pół sekundy generalnie nie mam zastrzeżeń do pracy silnika, normalnie i wtedy jak nie chce zapalić i trzeba...
przekaźnik od pompki znajduje się pod maską, za lewym reflektorem w czarnej skrzynce (przy błotniku). ma być zasilany po włączeniu zapłonu, a imulsy sterujące (impulsy masy, mierzyć w zględem + akumulatora) dostaje z 6 nóżki sterownika (komputera). To jest dla systemu SIMENS MONOPOINT silnik F3N 740/41. Nie podałeś typu silnika z tabliczki na silniku...
Witam mam problem z 1.5 dci silnik kręci ale nie odpala, zrobiłem diagnostykę Delphi ds150 i mam błąd DF053 - Funkcja regulacji ciśnienia w rampie , więc wymieniłem zawór w pompie wysokiego ciśnienia i dalej to samo, jak sprawdzam ciśnienie na listwie CR na żywo to coś mi nie pasuje bo po włączeniu zapłonu mam na listwie 1bar, zaczynam kręcić rozrusznikiem...
Dzięki za podpowiedzi ale.... potrzebuję schemat, a przynajmniej rozpiskę pinów sterownika, bezpieczników i przekaźników systemowych systemu SID 301. Bez tego to można coś najwyżej uwalić na amen. W uzupełnieniu podczas rozruchu na 100% działają zawory na pompie (sprawdzone odczyty PWM). Dodano po 4 Na razie wszytko opięte. -EGR -przepływomierz -pedał...
Witam wszystkich. Jest to chyba jedyne forum na którym znajdę pomoc. Mam ogromny problem. Wymieniłem moduł poduszek powietrznych (ten w tunelu środkowym). Miał inne numery niż mój, ale wtyka pasowała. Moduł był z megi z 99r, a moja 2001. Przy okazji wymieniłem włącznik szyb w lewych drzwiach. Kontrolka poduszki i SERV zgasły na amen.tzn nie palą się...
Witam Auto to: RENAULT MEGANE 2 2005r,1.5 dci silnik K9K 722 82kuce,układ wtryskowy DELPHI Mam następy problem,wczoraj auto pokazywało ciśnienie na listwie 790 Kpa,wogóle się nie zmieniało nawet przy kręceniu i nabiciu ciśnienia,i przy pustej rampie. Całą ekektrykę wywaliłem,przeleciałem wszystkie kable,wszędzie przjeście jest,nic już nie jest zaśniedziałe....
Witam. Jeśli chodzi o kontrolkę "EKG" jest to kontrolka głównego układu elektrycznego. Po włączeniu zapłonu powinna świecić kilka sekund, i zgasnąć. Zalecane jest /szczególnie przy niższych temperaturach/, aby poczekać aż pogasną wszystkie kontrolki na desce i dopiero odpalić silnik. Jeśli kontrolka układu elektrycznego nadal się pali, pozostaje tylko...
A ja podzielam zdanie Krucziego... Jeżdżę już od dłuższego czasu z wyłączoną pompą paliwową kiedy używam LPG... Nie zauważyłem żadnych poblemów przy przełączaniu się z gazu na benzynę, nie zgodzę się co do zarzynania pompy paliwowej... Po co katować pompę żeby dawała ciśnienie na listwe jak wtryski nie chodzą?? Tym co nie rozumieją problemu pragnę uświadomić,...
Mam pytania dotyczące działania Immo w Ecu Siemens Fenix 5 z Megane I Coupe do silnika F7r (2l, 16V, 147KM) Zamontowałem powyższy silnik w Volvo 480 (zamiast B20F - F3r) musiałem wymienić całą elektrykę silnika. Zanabyłem komputer z "ponoć" bez immo. Choć guma jest cała i nie nacinana. Nie posiadam podułu Immo. Przewód ten nie jest podłaczony. Wszystkie...
Witaj. Wreszcie wiele się wyjaśniło. Kontrolka numer dwa nie musi wskazywać na problem z immobilizerem. Tym bardziej, że zachowuje się chyba normalnie (zapala się i gaśnie po 5 sekundach). Faktycznie, brak migania immobilizera jest niepokojący. Z tego, co mi wiadomo, immobilizer jest zasilany przez bezpiecznik od zegarów (podobnie jak poduszka powietrzna...
Witam. Szukałem podobnego tematu lecz niestety nie udało mi się znaleźć tego czego chciałem. Nie mam jeszcze zbyt wielkiego doświadczenia jeśli chodzi o to forum więc proszę w wyrozumiałość. Posiadam Renault Lagunę 1 1995r. Problem jest dość ciekawy. Mianowicie spalił się sterownik (prawdopodobnie zamka centralnego) a w efekcie wystąpiły 2 problemy:...
Jeśli chodzi o pompę paliwa to słychać ja za każdym włączeniem zapłonu...
Odłącz złącze elektryczne na korpusie pompy w zbiorniku, włącz zapłon i sprawdź czy wskaźnik pokaże pusty bak.
Zauważyłem, że na różnych forach jest wiele tematów dotyczących tego samego problemu, jednakże żaden z nich nie sprawdził się u mnie. Może lepiej opiszę co się stało, co zauważyłem i co sprawdziłem. Jestem szczęśliwym posiadaczem Renatki Laguna II 1,9dCi 120KM 2001r. Do tej pory nie miałem z nią żadnych problemów związanych z odpalaniem. Niestety obecnie...
Po włączeniu zapłonu masz słyszeć takie brzęczenie
Pompa jest włączana przez sterownik silnika (przez przekaźnik) gdy sterownik widzi obroty wału.Jest czasem włączana na chwilę po włączeniu zapłonu.Nic nie puszczaj i nie rób rzeźby tylko znajdź usterkę.Na początek sprawdź wyłącznik wstrząsowy i przekaźnik jak i bezpieczniki.
czujnik na wale został wymieniony na nowy a do cewek dochodzi prą na włączonym zapłonie sa trzy prady na cewkach pinach
Chłopie trzeba było kupić auto z automatem to nie miał byś takiego problemu. Myślisz że silnik wciągnie mniej paliwa jeśli będziesz jechał przy 1500rpm na V biegu niż przy 2000rpm na IV biegu przy 50 km/h . Tak będzie jeśli twoja prawa stopa to idealny potencjometr i nie drgnie nawet na milimetr podczas jazdy . Jeśli twoja stopa nie jest hiper kontrolowalna...
Wtrysk benzynowy nie trzyma . albo nieszczelne przewody paliwowe . Opcjonalnie rzadko ale jednak potrafi przeciekać regulator ciśnienia paliwa ( o ile tu na listwie występuje ) . Poszukaj bezpiecznika od pompy paliwa w baku . Wyjmij . Jest opcja żeby zdjać listwę z wtryskami ( razem ) włączyć zapłon i zobaczyć czy z któregoś nie kapie .
Witam szanownych forumowiczów Mam takowy proble w owym pojezdzie,a mianowicie...był wyjęty silniczor do remontu kapitalnego.Po jego wstawieniu zaczeły sie problemy z elektryką:cry:Po włączeniu zapłonu pali się cały czas kontrolka immobilizera,również jak kręce rozrusznikiem świeci się nadal.Przyuważyłem że jeśli chwile poczekam zanim pokręce rozrusznikiem,wtedy...
pompa paliwa włączeniu zapłonu pompa paliwa włączeniu zapłonu peugeot passat włączeniu zapłonu
biale linie pralka siemens iq300 różnice attiny atmega
polecane wiertarko wkrętarki wiertarko wkrętarka
AVATTO S16 Pro Manual: Smart Switch & Universal Remote Guide Aktywacja pneumatycznego zawieszenia w Iveco Daily