Jesteś mechanikiem i nie wpadłeś na to żeby zmierzyć jakie to ciśnienie faktycznie jest?
Ustawić rozrząd-sprawdzić ciśnienie w cylindrach.
Sprawdź jakie ciśnienie czynnika widzi sterownik silnika.
Może sam czujnik albo okablowanie
Tam nie ma sprzęgła, to sprężarka z zaworem regulującym ciśnienie
. tzn. migaja diody Led + sygnal dzwiekowy ,a zbiornik prawie pelny .... takie zachowanie swiadczy o usterce w instalacji gazowej,najczęściej nieprawidłowe ciśnienie.
Hej. Rozwiązałeś może swój problem?
Czujnik te łapią prawidłowe dane nawet po kilku godzinach . Napompuj koła jednym sprzętem by na manometrze było jednakowe ciśnienie i zaczekaj . Koła mogą być zamienione miejscami więc wszystkie wypada dopompować . Jeżeli nadal będzie to samo to upuść powietrze do ok 0,5 bara i napompuj jeszcze raz . Pomaga - stwierdzone .
Sprawdź ciśnienie paliwa.
Problem mechaniczny, widać że ECU zbija napięcia aby zbić ciśnienie paliwa. Zmieniłeś sporo a samo paliwo?
148b to chyba błąd świecy żarowe... zrób logi dynamiczne szczególnie zwracając uwagę na ciśnienie cr
A jak jedziesz stała prędkością ponad 2500 obr. to jak wykres wygląda ??
seba51 czy możesz zmierzyć i podać ciśnienie zgodnie z procedurą serwisową?
Akumulator-napięcie dobre Czyli jakie? dobre i trzyma Co trzyma i ile? spadek w normie Czyli ile? ładowanie też Czyli ile? Wszystkie masy posprawdzałem Ja wiem gdzie są wszystkie, teraz Ty mi powiedz gdzie one są. ciśnienie oleju w normie Auto nie odpala, więc jak stwierdzasz że ciśnienie oleju "w normie"? Wiesz jaka jest norma? Wiesz jak się sprawdza...
To co pokazałeś to wina oleju, pewnie castrol :D Mogę Tobie pokazać zdjęcie takiego samego smoka z innego silnika i auta i producenta. Skoro ciśnienie jest, olej najpierw przelatuje przez filtr dopiero później do magistrali i do turbo, więc może być piasek w misce a do turbo nie powinien dotrzeć. Syf wszelki z odmy rozwali łopatki a nie uszczelnienie.
Tutaj jest bardzo rozległy wątek w twoim temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
Najprawdopodobniej niewystarczająca ilośc czynnika w systemie. Należy podłączyć CLIPa (komputer diagnostyczny) i sprawdzić ciśnienie podczas pracy klimatyzacji.
Szklana kula mówi: może czujnik temp,może niskie ciśnienie paliwa .Więcej nic nie chciała powiedzieć.
Pierwsze co sprawdzić to czy widzi obroty wału, wtryski na przelewy, ciśnienie paliwa, standard jednym słowem. Potrzebny ktoś z komputerem i myślącą głową.
Zapisz wydatek powietrza i ciśnienie
Korekcje zostaw w spokoju. Gruszki na pewno nie ma. Masz opcję "zapis danych" w głównym menu w clipa w kalkulatorze wtrysku. Wskaż aby rejestrował ciśnie paliwa, prędkość obrotową silnika i ciśnienie doładowania, uruchom zapis i w drogę.
Po odpowietrzeniu pompy hamulcowej,ciśnienie w układzie wróciło.
To wina uszczelki jak gazujesz to wzrasta ciśnienie oleju i dla tego cieknie na razie to nie grozne tylko w przyszłości może ci ja wydmuchać unikaj szarży i przy sposobności wymień .
Jest to czujnik z stykiem rozwiernym, ciśnienie: 0,20 Bar. Tzn. że jeśli nie jest osiągnięte zadane ciśnienie to czujnik jest zwarty do masy, a po jego osiągnięciu następuje rozwarcie styku. Nr renault to 7700417970.
Odczyt z czujników: Temperatura cieczy, obciążenie silnika, prędkość pojazdu, napięcie ładowania (pobór prądu), ciśnienie cr .....
Sprawdz ciśnienie na listwie
Jakie ciśnienie przy rozruchu?
Diagnostyka robiona ? parametry "live" przeglądane ? widzi obroty silnika ? ciśnienie paliwa ? itp.
Prali na wszystkie gary, jednak w jednym coś puka, albo zawór albo panewka. Muszę jeszcze sprawdzić ciśnienie na cylindrach.
Paliwo , sprawdź ciśnienie i filtr paliwa.
Sprawdź czy jest iskra, czy jest odpowiednie ciśnienie paliwa. Pozdrawiam.
Jak nie chcesz tracić czasu na naprawę :-) Możesz rozdzielić ten jeden sprawny małym trojnikiem powinno też działać tylko ciekawe czy ciśnienie będzie podobne.
Na moje szukaj w układzie zasilania paliwem, jak kręcisz jest jakieś ciśnienie na wtryskach?
http://manuals.harman.com/INF/CAR/Boxes%... Tu masz specyfikację głośnika 1250w. W Vanie typu Renault Scenic robi niezłe ciśnienie, w sedanach trochę gorzej, ale też nieźle masuje. Wykresy wyglądają ok, ale roducent zaleca pudło 55L strojone na 30-40hz
Trzeba podpiąć CLIP i zobaczyć co jest w parametrach , jakie napięcie widzi ECU, jakie ciśnienie na listwie,czy widzi obroty,
Nie ubywa płynu chłodzącego. Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową.
Filtr,olej. nowiusieńkie palito ma 4 dni ,ciśnienia nie mierzyłem. Dodano po 2 Jakie ma być ciśnienie. Korbowód wygląda na nienaruszony.
Takie ciśnienie oznacza, że silnik to trup.
To znaczy wtryski popuszczam to paliwa idzie z nich tylko mocno się pieni i wydaje się że do filtra wraca paliwo z powietrzem ,bo co zakręcę to gruszka od pompki robi się miękka sprawdzę ciśnienie na wytryskach zegarem
A widzisz:) Sam doszedłeś do właściwych wniosków, wystarczyło nakierować.
Jakie ciśnienie masz na rampie gdy nie odpala?
Sterownik po rozgrzaniu widzi 92 stopnie ciśnienie pompy przy 3000 obrotów 650Bar Turbo pompuje
A jak ma ta klimatyzacja zadziałać skoro ciśnienie w układzie klimatyzacji jest 0,0 BAR. :?: Napraw sprawę związaną z ciśnieniem płynu chłodzącego. Ciśnienie poniżej około 1,8 BAR powoduje zablokowanie systemu, ponieważ twierdzi, że jest za niskie ciśnienie gazu w układzie. :D
Gdzie Ty w dTi widzisz ciśnienie paliwa? Chyba chodzi Ci o dCi.
Ciśnienie paliwa sprawdziłeś , jak wtryskiwacze obadane ?
Ciśnienie paliwa wygląda na dobre przy kręceniu jak popuszczę przewód na listwie to ciśnienie jest , komputer pokazuje około 300 bar czujnik ciśnienia wyczyszczony również.
Ano była. Tylko zadaj sobie pytanie jakie jest ciśnienie probiercze a jakie podczas zapłonu mieszanki.
tak ale zawory nie mają nic wspólnego bo jak się zagrzeje to delikatnie przerywa podczas jazdy a ciśnienie na listwie wtryskowej jest różne jak jest zimny to jest wszystko ok
Skoro mimo podstawienia innego, sprawnego regulatora ciśnienia, w momencie obciążenia silnika, ciśnienie jest dalej za niskie, to należy przypuszczać, że pompa "nie wydala".
Sprawdź ciśnienie paliwa. To że widzisz paliwo nic nie znaczy jak ciśnienie będzie za małe wtryski będą lały i też może nie odpalać.
A ciśnienie paliwa na listwie?Ile widzi sterownik?
Sprawdzana była pod każdym kątem: bezpieczniki, immobilizer, stacyjka, moduły sterownika, czujniki i większość innych rzeczy. No właśnie ,jaka diagnoza jak było wszystko sprawdzane? Nawet nie ma postaw jakie ciśnienie na CR i czy w ogóle kręci.
Ciśnienie paliwa do sprawdzenia,wtryskiwacze też ,lub samo paliwo marnej jakości.
Komputer błędów nie wykrył , jakie ciśnienie paliwa przy rozruchu kiedy nie zapala,czy widzi obroty wału to na pewno wykrył.
witam w pierwszej kolejności sprawdż sobie filtr paliwa może być zapchany(tez tak miałem),a jak nie pomoże to zawór przelewowy pompy wtryskowej.kontrolka świec żarowych podczas pracy silnika sygnalizuje między innymi niskie ciśnienie w pompie wtryskowej.
Jak coś to vaccum a nie wspomagania, najpierw trzeba coś posprawdzać a nie od razu wymieniać bo może to być równie dobrze uszkodzone serwo. A czy to czasem nie jedno i to samo? W samochodach z silnikami wysokoprężnymi do wytworzenia podciśnienia dla celów wspomagania potrzebna jest pompa. A i po polsku lepiej brzmi. Natomiast co do meritum, gdyby było...
Jeżeli chodzi o parametry do podglądu. Nie pamietam, czy jest synchronizacja, masa powietrza na bj. i przy 2000, 4000 obr., czasy wtrysku, zmierzyć podciśnienie na bj i obserwować pod obciążeniem, opóźnienia zapłonu na poszczególnych cylindrach, ciśnienie paliwa itd.
Będą także na dnie obudowy filtra paliwa.
witam autko jak w temacie, klima sprawdzona mechanicznie wszystko ok Co ten eufemizm oznacza?Manometry założone na wysokim i niskim ciśnieniu? Jakie ciśnienie jest odczytywane z czujnika?
A pompa daje ciśnienie? Jak nei ma ciśneina to nei ma jazdy
Brak ciśnienia oleju i stuki sugerują że mogło dojść do zatarcia panewek. Ściągaj miskę olejową oraz panewki .
Pompa nie ma znaczenia, gdyż ona wytwarza tylko ciśnienie. Przy francuzach to jest różnie, choć co lubią do pompy wsadzić.
Ciśnienie sprężania sprawdż i jak jest ok,pewnie uszczelniacze zaworów do wymiany.
To, że w kole jest 2.5 bara to nie znaczy, że czujnik uzna tyle. W każdym może być po 10 bar a on stwierdzi, że jest 1.8 na każdym. Czujnik zlicza obroty każdego koła i na jego podstawie liczy takie niby ciśnienie. Nie wiem czy rozumiesz, producent określił, że 2.2 bar jest ok, jak napompujesz jedno koło do 3.0 a resztę do 1.0 to te 3.0 będzie kręcić...
W tym czasie jeśli nie chce zapalić trzeba podejrzeć jakie ciśnienie paliwa na listwie widzi sterownik. Kontrolka od immo miga?
Witam !!! Mam Scenica 1,8 2001r klimatronic i mój problem z klimą jest następujący: Po napełnieniu czynnikiem, wymianie filtra kabinowego klima nie działa, słychać że kompresor się załącza (i widać po obrotach), ale nie chłodzi. I co ważne ciśnienie w układzie jest ciągle takie samo LP-4 i HP-5 bar-a. Jak dodam mocniej gazu to tak jakby mocniej chłodzi,...
Romuś, a próbowałeś pompować płyn pod ciśnieniem do zbiorniczka?
Ja bym sprawdził czy kataliator nie blokuje, czyli popuścić wydech na łączeniu kolektora z tłumnikiem, jeśli nic to nie da trzeba zmierzyć sprężanie i ciśnienie paliwa.
zmierzyłem ciśnienie na cylindrach i wynosi ono po 12 na każdym z cylindrów ,
Jak byles w ASO na borku to wspolczucia.Jeszcze do niedawna robiłem Scenica 2 po nich bo bzdur naopowiadali klientce. Wymienili wszystko a auto niepracuje poprawnie,to niema sensu. Niezostała postawiona diagnoza to i auto niezostalo naprawione-proste. Jak nieogarniesz tej bryki to sie odezwij na pw,zrobie i bedzie hulac jak złoto(masz blisko).
witam Kolego jeżeli wentylator się nie włącza to na ciepłym obiegu robi się duże ciśnienie czynika, czujnik ciśnienia wychwytuje małe ,duże ciśnienie i włącza lub wyłąncza sprężarkę. Proponował bym sprawdzić wentylator i oczywiście ciśnienia pracy czynika na wysokich obrotach.
0,9 bar na wolnych obrotach po rozgrzaniu, takie jest minimalne ciśnienie oleju dla tego silnika, i od sprawdzenia tego zacznij.
Ja bym radził sprawdzić czy zaciski nie są zaśniedziałe pod gumkami i wężyki bo spotkałem się z takimi przypadkami że w wężykach guma się rozszerza i przy hamowaniu jest wysokie ciśnienie, płyn przechodzi a z powrotem potrzebuje dużo więcej czasu.
Sprawdz parametry a nie błędy, ciśnienie doładowania, temp silnika, air mass, ciśnienie paliwa, a na koniec przelewy na wtryskach co jest ważne.
Pewnie chodzi o "klekotanie". Z tego co wiem, to hydraulika zaworów. Dopóki ciśnienie w układzie nie wzrośnie do odpowiedniego poziomu to "klekoczą".
Dzisiaj wyjęliśmy turbine na zewnątrz, wizualnie wydaje się sprawna, łopatki całe, oś nie ukręcona, zapadka działą jak należy. Założyliśmy turbo znowu ale bez przykręcania wydechu i teraz kopci, tak jakby był kat zapchany, no ale cisnienia nadal brak..
W czasie testu można sprawdzić ciśnienie w przewodach wodnych. Jak będą twarde jak diabli to raczej uszczelka głowicy.
Co masz na mysłi Kacpermiki pisząc "wymień regulator ciśnienia paliwa " ? Ciśnienie paliwa na wolnych w normie także nie bardzo jest się czego czepić .
Na 100% ten mechanik spindolił tobie tę robotę. Prawie sam sobie udzieliłeś odpowiedzi na pytanie. Kolego cudów nie ma , silnik jak twierdzisz przed operacja wymiany rozrządu pracował poprawnie. Obstawiam że przy nakładaniu nowego paska na koła - a jest on szeroki i sztywny i do tego jeszcze nie miał założonych blokad . Przestawiło się któreś z kół...
Czyli generalnie nie chłodzi lub słabo chłodzi. W moim przypadku (był to Scenic 2) takie objawy dawała niewydolna sprężarka. Sprawdzili w serwisie klimatyzacji, że za małe ciśnienie. Po wymianie jak ręką odjął.
Sprawdź ciśnienie sprężania + podciśnienie w kolektorze ssącym być może masz wypalony zawór. Silnik 2.0?
Czarno dymi więc za mało tlenu do spalania (turbina , i jej sterowanie lub dziurawe węże do i z intercoolera. Problem z rozruchem to inna bajka. W systemie są zarejestrowane jakieś błędy? Jaki jest wynik testu przelewowego (wtryski wymienione na jakie używane, regenerowano, nowe). Jakie jest ciśnienie na CR w czasie gdy nie chce zapalić?
Dobra, ganek to widocznie ten typ człowieka który woli pierdzielić na prawo i lewo o tym jacy to wszyscy są głupi i mają się douczyć, a sam jaki jest mądry, a jednocześnie wcale nie dając dowodu na swoją mądrość. Ode mnie masz kawałek instrukcji fabrycznej w której jest opisany ten błąd i sposoby radzenia sobie z nim, ale ja nie mam pojęcia co to jest...
Może to może owo,podłącz CLIPA i będziesz wiedział na pewno.Możliwe przyczyny:za niskie lub za wysokie ciśnienie, uszkodzony czujnik ciśnienia,zużyta bateria czujnika,nie przyporządkowany czujnik w module kontrolnym
Załóż zawór zwrotny paliwa . Uniemożliwia powrót tłoczonego paliwa do zbiornika i utrzymuje ciśnienie w układzie paliwowym po wyłączeniu silnika. Ułatwia to kolejny rozruch silnika.
Moze zawor lub czujnik doladowania. Podepnij pod kompa to sie dowiesz co go boli. Nikt na odległość Tobie tutaj nie pomoze. Komunikat dotyczy usterki układu wtryskowego,dolotowego (mi swiecilo jak wychwytywal zbyt male cisnienie doladowania).
Sprawdź czy założyłeś odpowiednie świece żarowe i czy np nie rozgrzewają się zbyt długo. Sprawdź też ciśnienie sprężania na cylindrach i nie zaszkodzi też sprawdzić czystości filtra paliwa. Pozdrawiam.
Spróbuj nie odłączać cewek tylko wtryski (łatwy dostęp) i wtedy oceń który cylinder słabiej reaguje, możesz też sprawdzić ciśnienie sprężania, aby się upewnić czy to usterka elektroniczna czy mechaniczna
Ogólnie duże spalanie ok, ciśnienie w kolektorze to jeden podstawowych parametrów dla wyliczenia dawki paliwa, ale nie ma to nic wspólnego ze spalaniem benzyny przy jeździe na LPG.
Witam ponownie. Zegar wpięty na trójniku. Po przekręceniu kluczyka ciśnienie około 3 bar, podczas kręcenia około 2.5 bara wiec wydaje mi się ze ok ...
Temperatura paliwa wyższa niż 50st.C , obroty silnika około 3000obr/min , ciśnienie paliwa 500-550 bar. Wartośc przelewu nie może być większa niż 50ml na wtryskiwacz . (moja pomyłka wcześniej :cry: ).
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
dzieku za reakcje. siedze własnie w tym gracie i sprawdzam jeszcze to i owo. wychodzi mi kurde że albo czujnik doładowania szwankuje albo turbina za mało daje. sprawdzałem organoleptycznie i jak zdejme rure to czuć że pompuje ale reką ciśnienia nie sprawdzisz. komputer pokazuje że cisnienie na wolnych obrotach to około 950 hpa i powinno rosnąć wraz...
Po pierwsze w tych silnikach nie było dwumasy, choć oczywiście nie można wykluczyć sprzęgła. Co do diagnostyki to najprościej ściśnij przewód idący od turbin do IC i dodaj gazu. Jak nie pójdzie ciśnienie na przewodzie to padła turbina- mogła zostać zablokowana mechanicznie ( urwane łopatki) - ja tak miałem.
podaj jeszcze ciśnienie sprężania na zimnym silniku i będzie wszystko jasne a swoja drogą trzeba by się pozbyć tych błędów jak i sprawdzić czy świece grzeją
Witam.Może ktoś mi podpowie jaka może być przyczyna nierównej pracy na lpg (wypadanie zapłonów). Samochód renault scenic 1,6 16v. instalacja 4gas wtryski valtek .Objawy są takie ,że na pb jezdzi dobrze po przełączeniu na lpg też jest dobrze przez chwilę i zaczynają wypadać zapłony.Przełącze na pb i nadal wypadają tak jak na lpg.Ruszę z miejsca na pb...
Jak spiszesz fizycznie numer z czujnika, to powinno pójść.
Witam, To mój pierwszy post na elektrodzie :) Zauważyłem znajomy temat, więc postanowiłem dodać jeszcze jeden punkt. Problem klekotania może również być spowodowany zużytymi hydraulicznymi popychaczami (bardziej wrażliwe na niższe ciśnienie oleju). Stąd objawy najczęściej występują tylko podczas rozruchu silnika. Pozdrawiam
Piero , z tymi masami w tylnych lampach , to może masz racje , ale powiedź co to ma wspólnego z odpalaniem silnika? Decybel , dobrze sugeruje; ustal jakieś dane podczas kręcenia silnikiem - obroty , ciśnienie na listwie itd , gdyż to co napisałeś można nazwać "opis przyrody".
Po pierwsze sprawdź filtr paliwa. Pompę trzeba byłoby sprawdzić jakie podaje ciśnienie. Przy II generacji faktycznie źle działająca sonda może nie mieć wpływu na zasilanie gazem.
ciśnienie oleju renault scenic czujnik ciśnienie renault scenic renault scenic ciśnienie hamulec
unifon analogowy cyfrowy spawarka garażowa maszt elektrowni wiatrowej
Amplituner Technics - świeci kontrolka, brak dźwięku Konfiguracja serwera SMTP w drukarce Xerox 6605