Powinieneś iść z tym samochodem na imprezę jako didżej :P bo nawet muzyka ci ładnie wychodzi :P A tak na poważnie to jak pisałeś metal-guma i tam musisz szukać, a może ci pomóc wąż z wodo polewaj poszczególne elementy gumowe i sprawdzisz wtedy w którym momencie ci ucichnie skrzypienie.
Szukanie przy skręcie, to raczej przegub, co do spalania, może masz ciężką nogę?
Jeśli byś sam się postarał to sam byś to wymienił, niema tam żadnej filozofii. Problem jest z dopasowaniem odpowiednio mocnego klucza do odkręcania nakrętki półosi, potem sworzeń i wahacz w dół wyciągasz z piasty ściągasz osłonę i wewnątrz przeguby rozchylasz zabezpieczenie. musisz kupić jeszcze osłonę i smar.
Informacje ogólne o kodzie usterki: MID136 G005 - Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS PSID53 Czujnik kata skrętu FMI-14 Instrukcje specjalne Za podłączyć vcadsa i spróbować skalibrować, jeśli nie pomoże to do wymiany czujnik kąta skrętu.
Sprawdź w parametrach rzeczywistych jak reaguje czujnik kąta skrętu.
Szkoda że jak byłeś na stacji na rolkach nie puściłeś auta na biegu ze skręconymi kołami wtedy od spodu byś zobaczył jak chodzi pół oś ew unieść za sam wąchacz auto i włącz bieg to zaobserwuj jak pół oś chodzi
Wymiana czujnika skrętu
Witam kiedyś u kolego w r19 r5 było podobnie tylko że w jednym z przypadków sypneło sie łożysko w skrzyni z lewej strony taki nietypowy szum na początku a w drugim przypadku było to łożysko w kole szum podobny szybko też zużywają się półosie ale sprawdziłbym łożyska wystarczy podnieść cały przód zapalic i jak się koła kręcą np. na 5biegu skręcać w prawo...
Sam chcę wiedzieć, co można naprawić albo od czego zacząć.
Zawór ciśnieniowy nie działa, proste. Wymień pompe.
Chrupie na 1 biegu przy skręcie?.
Witam. Renault Clio 2 1.2 2005 rok ściąga na prawo. Najbardziej przy prędkości 50 km/h na większej prędkości prawie wcale. Auto po dwukrotnym ustawieniu geometrii i przeglądzie technicznym. Wszystko sprawne. Podejrzewałem opony ale gdzieś wyczytałem że może być wina wspomagania. I faktycznie jadąc 50 km gdy wyłączę silnik zapłon, auto jedzie prościutko...
Dowiedziałem się z innego źródła ze jest zwykła i z czujnikiem kąta skrętu.
witam mam problem z laguną II 2001r 1.9dci , świeci się kontrolka esp i serw mój komputer (CDP) wyświetla błąd : zanik informacji czujnika skrętu w sieci multipleksowej 8-O .No i o co chodzi , gdzie w ogóle w lagunie II jest czujnik skrętu???
Musisz czujnik skrętu symulować.!
Czy sprawdziłeś na sucho luzy na przegubie i maglownicę ?
chodzi mi o nowy ewentualnie jak bedzie bardzo drogi to używany
Wspomaganie raczej nie ma nic wspólnego że nie odpala, a cewka przy stacyjce podpięta, transponder nieodebrany, wypinałeś przecież. Co do samego wspomagania to trzeba kalibracji układu , czujnika skrętu.
Słyszysz metaliczny dzwięk na samym końcu skręcenia kierownicy do oporu? Dokręć śrube na "krzyżaku". Jst on na samym końcu kolumny kierowniczej, odchylisz wykładzine podłogową i zobaczysz tą śrube klucz 13mm, a jeśli słyszysz inne dzwięki przy kręceniu kierownicą do wymiany masz łożyska amoryzatorów. Pozdrawiam
Jak przy skręcie to przeguby. Tylko z tego co pamiętam to tam trzeba wymieniać całą półośke.
Witaj, myślę że półosie mają większą możliwość skrętu, o jakich adapterach mówisz? Chodzi o wydłużenie drążków? Wtedy chyba nie będzie zbieżności, możesz mi to wytłumaczyć? Niestety jest to uciążliwe;(. Dzięki za odp. Pozdrawiam
Przyjrzałbym się jeszcze poduszkom i łożyskom mcpersonów, ale to dopiero po wyeliminowaniu tłuczenia ze strony gum stabilizatora ;) Osobiście miałem przypadek (w innym aucie), że wskazywali na maglownicę, na SKP nic nie wyszło, zawieszenie hałasowało a ostatecznie wyszło na poduszki i łożyska mcpersonów. Jedyna różnica: u mnie czasami "przeskakiwało"...
Byłem na stacji diagnostyki i nic nie miało luzów, tez mówili mi o tym łączniku. Ale czy objawem uszkodzonego łącznika będzie też nie płynny powrót kierownicy przy lekkim skręcie.
Problem rozwiązany błąd pochodzi z czujnika skrętu kierownicy.
Na skrzynię to nie wygląda. Zakładając, że przeguby na pewno dobre (?) pozostaje np. łożysko MC Pherson-a.. Może być swożeń zwrotnicy, który się zaciera i potrafi go przeciąć. Zdarza się we francuzach (nie tylko). Jeśli to jest wyraźne związane z obrotem koła, tzn. stuka rytmicznie to ja obstawiam nadal przegub. Miałem podobną sytuację po wymianie....
Co ma czujnik wału do skrętu w prawo?
Jedyna czynność z komputerem do wykonania w tym żelastwie to zerowanie czujnika kąta skrętu, prosta jak pierdnięcie
No na pewno nie tak. Powinna migac w chwili dzialania systemu. Jesli pali sie na stale to cos jest nie tak. Ale to juz wiesz :) Musisz jechac do serwisu/mechanika i sczytać bledy. Moze tylko czujnik na jakims z kol zabrudzony.
To jest blokada kół zębatych bo tam nie ma klinów i np przy wymianie na nowe wałki zablokował byś wałki na blokady z tyłu głowicy ale przy skręcaniu koła na śrubach na zdjęciu obciążenie skrętu mogło by pójść na pasek rozrządu. Blokada trzyma koła na miejscu więc zęby na pasku są bezpieczne...
Jedno pytanie : gdzie tu podłaczyć czujnik skrętu?
Na kolumnie i kierownicy powinien być znak. Źle założona kierownica to przestawiony kąt skrętu, no chyba ze uszkodziles czujnik. Do diagnozy i kalibracji wystarczy np delphi ds150, w renault radzi sobie nawet dobrze. Kąt skrętu programuje się dosyć łatwo. Jak jest przestawiony to napewno będzie błąd ESP, bo jest jeszcze czujnik przyspieszenia wdluznego...
Musisz ustawić czujnik kąta skrętu kierownicy, prawdopodobnie przy wymianie maglownicy kierownica nie była zablokowana w pozycji jazdy na wprost. Mogło też dojść do zerwania taśmy jeśli maglownica była założona przy skrajnym wychyleniu czujnika kąta skrętu. Dobrze by było podłączyć komputer diagnostyczny i w wartościach rzeczywistych odczytać położenie...
Może łożysko amortyzatora?
przy wahaczu odczepił się z jednego miejsca i przy skręcie musiał się przeciąć
Wał nie ma luzów. A zdemontuj wał i sprawdź krzyżaki czy się nie zacinają . Powinny obracać się gładko bez żadnych zacięć, jeśli jest na nim zamontowane łożysko podporowe to też trzeba sprawdzić czy nie jest wybite. Czasem zdarza się ,że wał stracił blaszkę wyważającą bo po prostu rdza ją zjadła.Warto taż sprawdzić zawieszenie silnika /skrzyni biegów.
Kod usterek: MID 136 - PSID41 - FMI14 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID136G005 - Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS PSID41ESP pasywny FMI-14Instrukcje specjalne Urządzenie(a) objęte kontrolą: G005Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS C086Czujnik kąta skrętu C087Czujnik przyspieszenia bocznego podwozia Trzeba odczytać pozostałe kody...
Fabrycznie drązki są malowane lakierem proszkowo, w miejscu, w którym lakier odpryśnie zaczyna się korozja i w tym miejscu drążek pęka. Dlaczego akurat przy wymianie amortyzatorów ?, trzeba podnieść tył samochodu, żeby odkręcić górne sruby, po demontażu amorów drążki się luzują, zmienia się ich normalny zakres pracy (skrętu), po ponownym obciążeniu...
Witam , mam problem kolejny z autem i postanowiłem poprosić was o pomoc . Przy skręcie kół w prawo kierownica nie wraca do punktu 0 tylko zatrzymuje się na godzinie 2 ( górną krawędzią znaczka renault ) . Przy skręcie w lewo kierownica wraca aż za bardzo ( do godziny 2 ) tak jak przy skręcie w prawo . Podczas jazdy na wprost kierownica prosto . Lecz...
Przy instalacji emulatora w sterowniku silnika obcięli ci linię CAN, dlatego nie działają zegary i ABS. W załączniku masz schemat zegarów. A16 - sterownik ABS B100 - czujnik kąta skrętu (jeśli jest) A36 - komputer silnika
Borykałem się z tym problemem wiele razy nawet cud nie pomaga jest to normalne zużycie pompy nie wyeleminujesz tego możesz tylko troche wyciszyć dolewając dodatek do układów chydraulicznych wyciszający ten łoskot
Witam, znalazłem kiedyś, że ktoś po wymianie elektrozaworów miał dalej problem z trybem awaryjnym. I znalazł nie stykające kable gdzieś przy skrzyni i to rozwiazało mu problem. Gdzie dokładnie trzeba szukać bo na 100 procent mam to samo. Po poruszaniu pod zderzakiem kabli problem oraz błędy znikają ale przy skręcie w prawo skrzynia wywala w tryb awaryjny.
a czujnik skrętu sprawny? on tez odpowiada za rozłączanie mechanizmu.
ale ktoś mi mówił że na pełnym skręcie ruszając do tyłu by coś trzaskało, zgrzytało gdyby był to przegub, a tu tylko jak się jedzie i skreca w prawo
Witam. Posiadam lagunę 2 z 2002r silnik 1,9 dci muszę zrobić od nowa synchronizację czujnika konta skrętu kierownicą. Jeśli jest taka opcja to gdzie ja szukać w tym ddt2000? pozdrawiam
jak to zrobić prawidłowo Ustawić drążek skrętny w odpowiednim miejscu względem wahacza. Przed rozmontowaniem trzeba było zaznaczyć położenie wzajemne elementów. Teraz jedyna opcja to przestawianie zawieszenia i sprawdzanie po opuszczeniu auta, żmudna robota ale innej opcji nie ma
witam mam mały problem z renault laguna I rok 95 z silnikiem 2.0. przy skręcie w lewo słychać przeskakiwanie tak jakby przegub wewnętrzny wyskakiwał a gdy koła wyprostuje wszystko wraca do normy. wykręciłem całą półoś i niby wszystko jest w porządku a po złożenia robi to co robił. POMOCY
Będą tarły przy pełnym skręcie.
Sworznie, łożyska amortyzatorów, poduszki silnika do sprawdzenia. Jezeli przy przytrzymaniu kierownicy w skrajnym skręcie drgania po chwili ustają ,przyjrzyj się poduszką silnika.
To schemat jedynki poliftowej(99-03), Z ESP był CAN do komunikacji z czujnikiem przyspieszeń, kąta skrętu i wyprowadzony do gniazda OBD W dwójce ABS nie steruje kontrolkami w zegarach bezpośrednio jak na załączonym schemacie, wszystko leci CANem To jest ESP w Scenic2 https://obrazki.elektroda.pl/7877688200_...
Oprócz zbieżności sprawdż sobie pochylenie zwrotnicy.
Jak się ustawia wysokość tylnej belki po wymianie drążków skrętnych Renault Kangoo 15.dci rok 2004. Dziękuję
Witam. Trafił do mnie taki Modus z błędem Df002. Po podłączeniu do Clipa w parametrach brak czujnika kąta skrętu, zasilanie na poziomie 11,50V. Brak reakcji wspomagania. Czy jest to do uratowania, czy myśleć już o kupnie używki i przerzucenia immo?
Już to zrobiłem. Pokazał uszkodzony czujnik skrętu. Nie widzi kąta skrętu mimo kręcenia kierownicą. Gdzie jest ten czujnik?
Stawiam na łożysko w drugim przednim kole. Jeśli "montowałeś" łożysko młotem a nie z pomocą prasy to efekt do przewidzenia. Stan łożysk w przednich kołach można sprawdzić w trakcie jazdy tj. na bezpiecznym odcinku drogi "wężykując" po jezdni. Zwykle uszkodzone łożyska można poznać po specyficznym hałasie. Fachowcy potrafią rozpoznać, które łożysko padło...
Pasek naciągnięty prawidłowo? Blokuje przy maksymalnym skręcie czy w każdej pozycji?
Rura powietrza z turbiny do interkulera,jak zaje........a olejem to wiadomo,co bierze
Scenic 1 a trzaski słychac pod koncem skręty w prawo i w lewo i tylko na postoju.
Teraz to tylko wymiana skrzyni biegów cię ratuje na nowej skrzyni może będzie dobrze . Półoś nie może być na sztywno w zakresie skrętu koła musi mieć wyczuwalny luz wzdłużny , posadowienie zespołu napędowego jest ważne , stan zużycia satelitów i sworznia , luz trzeba sprawdzać gdy auto stoi na kołach . Czasami wystarczało wymienić zabezpieczenie - ma...
ASR nie hamuje kół tylko zmniejsza moment obrotowy silnika przez co koła odzyskują przyczepność W praktyce jest to połączenie obu sposobów. W ciężarowych (Volvo, Renault) wystarczy że czujnik kąta skrętu kierownicy nie będzie się "zgrywał" z pomiarami z akcelerometru i auto tańczy po drodze. Często takie "cuda" występują po wymianie drążka kierowniczego,...
Witam mam problem ze swoją Renault megane HB 1.6 96r. Czasem podczas jazdy zapala mi sie na chwile oświetlenie wnętrza (podczas skrętu lub na jakiś nierównościach drogi) . Sprawdziłem krańcówki w drzwiach i niby są dobre. Gdzie mogę jeszcze szukać przyczyny ?
Koło pasowe na wale jest dwumasowe i było ok.przy wynianie, koło pasowe alternatora jest zwykłe, a napinacz robi w czasie pracy silnika gwałtowne ruchy góra-dół gdy układ dostanie nagłe obciazenie np: skręt kół, włączenie klimy, wzrost poboru prądu.
Zwiajacz który uszkodził sie w jednakowym czasie był powodem złego ustawienia koła kierownicy prawdopodobnie coś ktoś robił z układem kierowniczym a to że skrecałes prawdopodobnie na maksymalnym skręcie zerwało obie tasiemki pozdrawiam
Powód: złe wpiecie kostki do czujnika kata skrętu kierownicy. Błąd esp zniknął. Po wymianie czujnika pedały sprzęgła tempomat chula. Pozdrawiam
Wiesz kolego jak to powinno być prawidłowo złożone? Sama listwa zębata nie była wyciągana, tylko ten ślimak co nią porusza był wyjmowany. Czy trzeba ustawiać ten ślimak na konkretnych zębach i w konkretnym położeniu? Żadnych sprężyn tam nie było. Aha... podczas kręcenia kierownicą na zgaszonym silniku jest duży opór( przy podniesionym aucie) i słychać...
Dziś sprawdzę i dam znać, dzięki. Dodano po 2 wsad ok , z tego wynika że robiłem poprawnie, ale mam stan wspomagania 2 zamiast 4 i nie mogę przyuczyć kąta skrętu, oczywiście robię clipem. Bardzo dziękuję koledze seat21.
Słyszałem o tym , problem polega na tym , że jak założyłem , to w pełnym skręcie z półosi dochodzi niepokojący dżwięk , obawiam się , że prawdopodobnie zsuwa się.
Podejrzewam,ze chodzi o czujnik kąta skrętu. Miałem podobnie po wymianie magla w A6 z 2005 roku. Mój gutmann błąd pokazywał dobrze ale kąt odczytywał źle. Pojechałem do kumpla na ktsa i odczytany kąt skrętu. Okazało się, że mój pracownik ,,przekręcił" przy montażu o 180*kierownicę i stąd problem. Tu jest podobnie ...
Dzień Dobry . Clio 3 2006 1.5dci Mam taki problem jak na filmie . https://www.youtube.com/watch?v=142oJyKS... Krzyżak ? Dolny pod nogami stan bardzo dobry . Wkładka gumowa jak W I30 https://www.youtube.com/watchv=Y5BnVlfSV... ???? Czy w tym modelu da się przełożyć samą kolumnę bez kompa ? Potrzebna adaptacja . Jeśli nie to czy zna ktoś warsztat w Lublinie...
Kierownica raczej nie była demontowana. Przy skręcie nie słychać nawet charakterystycznego "cyknięcia" zapadki. Chyba będę musiał demontować kierownicę.
A czy przyczyną spadku obrotów (chwilowe przyduszenie silnika, zatrzęsienie nim, a nawet zgaśnięcie) przy skręcie kołami na postoju może być czujnik obrotów (tzw. motylek) - Laguna II 1,8 16V
Witam może ktoś mi pomoże od jakiegoś czasu słyszalne były stuki z prawej strony-podczas gwałtownego ruszania oraz przy szybkich skrętach byłem u mechanika i tak zaczęła się wymiana części-wymieniłem sworznie i tuleje wahaczy,gumy stabilizatora,końcówki drążków,łączniki,stabilizatora,poduszki amortyzatorów,łożyska amortyzatorów, tarcze i klocki,amory,przegub-cała...
z tego co wyczytałem dwa piny na sterowniku plus i minus oraz po zapłonie. Tylko czy potrzebny jest czujnik kąta skrętu ten na maglu ? czy magiel może zostać oryginalny ? Bez czujnika pozycji wału na maglu wspomaganie nie ruszy więc magiel musi być odpowiedni. Oprócz zasilania sterownik wspomagania potrzebuje jeszcze sygnału pracującego silnika, i...
jeżeli chodzi o esp to miałem podobnie po pierwsze sprawdź przewody pod fotelem kierowcy od poduszki powietrznej bo po rozpięciu wali komunikat o esp albo czujnik skrętu w kierownicy na allegro widziałem za jakieś 200 PLN
Silniki są wyjęte ze starych mechanizmów z Renault z drzwi, jak się już dowiedziałem działają na 12V, wiec zapewne dlatego nie maja siły się poruszać. Mam jeszcze jeden silnik na 6V z zabawki dawcy, własne na nim zamierzam zrobić jakieś fajne przełożenia. Dzięki za pomoc i szybki odzew, dam znać jak będę miał czas się zająć mechanizmem.
Zgodzę się, że objawy na to wskazują. Tylko dlaczego, jak się zrobi cieplejszy, to wszystko mija? Proszę o odpowiedź. I jeszcze dzisiaj podczas jazdy to W czasie jazdy przy ostrzejszym skręcie lub gwałtowniejszym ruszaniu nieraz zapala mi się kontrolka STOP oraz hamulca ręcznego, parę razy mrugnie i zapika sygnał dźwiekowy, później wszystko jest w porządku....
Witam. Z tego co opisałeś to wynika że kończy się łożysko w piaście koła przedniego a świadczy o tym że objawia się przy skręcie , wtedy łożyska są bardzo obciążane i słychać głośną pracę.
na tych gumach co je ściskają te metalowe objemki robi ruch około 2cm podczas skrętu w lewo i w prawo. A takto wszystko wporządku :/ ? Tam gdzie listwa jest ściskana z sankami (mocowaniem jak to nazywasz.)
Witam, autko Clio II 1.2 75 KM 55 kW benzyna. Mam problem z kierownicą, ciężko się obraca i przy skrętach podczas jazdy nie powraca na swoje miejsce, nie prostuje się. Zauważyłem to dopiero z przesiadki na inne Clio, ten sam model, tam działa jak rakieta. Problem był już rok temu, ale kierownica wracała tak do 45 stopni. Tej zimy zauważyłem, że problem...
pytanko czy udało się dołozyć wspomaganie. Mam clio ii z 2005 roku i by się przydało, ale nie wiem czy wystarczy kupić części (kolumnę z silnikiem wspomagania, moduł i czy cos jeszcze ?) założyć i będzie gadać czy trzeba jakiejś większej filozofii ?? Dołóż jeszcze magiel bo na nim siedzi czujnik kąta skrętu a na maglu bez wspomagania nie ma na niego...
Problem w połowie rozwiązany. Rozbierałem mierzyłem złożyłem i działa... nie wiem coi dla czego bo nic nie znalazłem. Wszystkie kontrolki zgasły wszystko zaczęło działać! ALE !!!! Teraz przy ostatnich spadkach temperatur problem powraca - rozgrzeje się , zgaszę i odpalę - znowu czysto. O co chodzi???? Gdzie szukać problemu Przy ponownym pojawieniu się...
Witam mam podobny problem. Zanika mi pomiar (licznik, prędkość). Sytuacja wygląda tak jadę np 30 km jest ok nagle pomiar zanika. Zdarza się że ponownie powraca na ułamek sekundy, na kilka kilometrów. Bez konkretnej reguły w różnych sytuacjach. Np. agresywny skręt. Jeśli samochód stoi na postoju ok 20 minut i ponownie ruszam to zdarza się że licznik...
Witam przepraszam za zwłokę ale problem z k. zamiast osi sterowanej elektronicznie został zastosowany układ osi sterowany hydraulucznie koszt przeróbki wyniósł około 12.000zł , ale auto jedzi do tej pory bez problemów. to mniej kosztuje niż jego przestój i naprawa w serwisie. Przerobiliśmy jeszcze parr innych modeli i jeżdżą bez problemu tj. renault...
Czujnik przechyłu to chyba nie od ESP. W ESP występuje czujnik skrętu (w kierownicy). Przechyłu to chyba do ksenonów. Całość ABS i ESP znajduje się po lewej stronie między zderzakiem a nadkolem. Tam szukał bym wady wtyczek.
Napisałeś,ze buczy podczas jazdy na wprost i przy skręcie w lewo. Przy skręcie w lewo łożysko prawego koła jest dociążane i ono może powodować buczenie Zrób jeszxze jeden test- podnieś przód auta, złap dłonią za sprężynę z prawej strony i drugą reką kręć kołem, jak poczujesz mrowienie w sprężynie to masz uszkodzone łożysko.Dla pewności i porównania...
Przy lekkim luzie na przegubie, nawet przy mocnym skręcie kołami, nie będzie nic słychać, ponieważ przegub jest "naprężony". Charakterystyczny odgłos "kliknięcie" przegubu będzie słychać przy ruszaniu na wprost.
W formule-E też stosują dwubiegowe skrzynie. Właśnie dlatego, że poprawia przyspieszenie. Niektórzy przerabiacze zostawiają normalne manualne skrzynie biegów. W ich przypadku pierwszy i drugi bieg są raczej zbędne, mogą spokojnie startować z trójki. W przypadku rowerów elektrycznych popularna jest opcja mid-drive gdzie napęd idzie przez łańcuch. Dostępność...
Pkt. 3 - To jest złącze 12-stykowe - czy tak ?. Pkt. 11 - Przy "walniętym" łożysku, podczas skrętu w lewo/prawo, często hałas ucicha lub się nasila. P.S. Czy to jest wersja "F3N 740/41" z 73KM ?. Pozdrawiam :) .
ciągnik : Renault magnum 2012 naczepa schmitz 2012 po podłączeniu przewodów podnosi się pierwsza oś oraz trzpień blokujący skrętną oś wysuwa się (oś skręca) po chwili jednak ośka opada a skręt zostaje zablokowany , nie pomaga ruch pokrętłem skrętu osi (odblokuj/zablokuj) po odłączeniu ciągnika siodłowego i spuszczeniu częsci powietrza można odblokować...
Witam koledzy, przychodzę z problemem z ABS w mojej lagunie 2 2002r 1.9dci 120km (F9K) Otóż około 3 miesiące temu wymieniałem tarcze, zaciski tył oraz linki ręcznego regulacja. Od tamtego czasu świeciły się kontrolki ABS/ESP/SERV/STOP oraz kontrolka od ręcznego. Po przewertowaniu internetu stwierdziłem, że to wina złej zbieżności, do wymiany miałem...
potwierdzam.podobno występuje coś takiego jak 2 bieg hydrauliczny to jest to 2,5. jednak mam pytanie.mam scenica z 2008 roku i od jakiegoś czasu szarpnie z 1 na 2.nie wiem dlaczego ale przeważnie zdarza się to przy ruszaniu ze skrętu (np.skrzyżowanie).chociaż i na prostej z pod świateł też kilka krotnie się zdarzyło. scenika mam od kilku miesięcy,kupiony...
Pół oś powinna dawać takie objawy przy jeździe i zmniejszać natężenie hałasu przy skręcie z uwagi na zmniejszenie prędkości obrotowej. Natomiast usterkę łożyska można, w pewnym stopniu, porównać do dźwięku jechania na "kapciu".
Witam, Posiadam Renault Megane III. Od jakiegoś czasu ksenony skrętne przestały skręcać. Po uruchomieniu auta światła "zezują" ustawiając odpowiedni poziom, ale nie skręcają na zakrętach jak wcześniej. Pojawił się komunikat "skontroluj oświetlenie". Co może być przyczyną braku skręcania świateł? Od czego zacząć sprawdzanie?
Kolego jest z tym trochę zabawy,nie wiem na ile ogarniasz tematy w hydraulice.Zapoznaj się z podobnym tematem na przykładzie Scani.http://www.elektroda.pl/rtvforum/t... Życzę powodzenia.
Witam. Mam kłopot ze skrętem w prawo lub lewo. Kierownica ciężko chodzi zwłaszcza gdy muszę skręcić kołami nie będąc w ruchu. Sprawdziłem olej w wspomaganiu i jest ok. Pompa pracuje cicho. Może być jeszcze jakaś przyczyna? czy to już bez znaczenia i pompa do wymiany? Samochód mam od nowości i ma już 13 lat.
Proszę o pomoc,kiedy włączam lewy kierunek podczas jazdy wszystko działa poprawnie lecz gdy wcisnę pedał hamulca podczas skrętu kierunek szybciej mruga na desce a z tyłu w cale nie pali,prawy działa dobrze,dodam jeszcze,że przepala mi się na okrągło żarówka od tablicy rejestracyjnej 5w.
Dotyczy LII phI silnika 1,8 16V, w jaki sposób można sprawdzić czy dochodzi sygnał ze sterownika wtrysku do przepustnicy, chodzi mi sytuację gdy silnik powinien sobie podnieść obroty przy skręcie na postoju. Interesuje mnie też opis pinów gniazda przepustnicy oraz wstępna diagnostyka na zasadzie pomiarów przejść, oporności itp.
W tym modelu bardzo często przewody wychodzące z ECU wtrysku przecierają się o osłonę z blachy która osłania ECU . Odpal silnik i próbuj poszarpać trochę wiązką silnika przy wejściu do ECU O, to już jakiś trop. Jak auto było u mnie to zauwazylem, że przy skręcie w prawo częściej szarpie😁 dopiero w piątek tam będę, więc sprawdzę to. Hmm, czy...
Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
Po sprawdzeniu silniczka, wszystko ok...silniczek działa jest elegancki w środku, a po podpięciu do sterownika w wyjście do silniczka żarówki 5W i podłączeniu CDiF-a błąd jest ten sam. Przed zdemontowaniem pompy ABS podłączyłem CDiF-a i przejechałem się sprawdzić parametry i wszystkie OK, czujniki z kół czytają , czujnik przyśpieszenia działa i skrętu...
Zgadzam się z przedmócą, łożysko podpory półosi aczkolwiek warto też sprawdzić przeguby bo one lubią także się popsuć, sprawdz przy pełnym skręcie pierw w lewo potem w prawo (do oporu) i ruszaj powoli do przodu i nasłuchuj czy coś się zmienia i tak samo na wstecznym w obie strony.
renault czujnik skręt czujnik skręt renault mercedes skręt
wymiana poduszki silnika renault sharan czujniki logitech wzmacniacz uszkodzony
pralka amica pa5580a520 programator pralka amica pa5580a520 programator
Weintek HMI – data i formaty w alarmach, konfiguracja Event Log, synchronizacja czasu Toshiba 55U7750EV USB Ports: Supported Formats, PVR, Firmware, and Common Issues