Radze uważnie obserwować segment A gdzie spalinowe silniki poszły do kosza i nie sa juz oferowane w: VW up, Skoda Citigo, Seat Mii, (umarły też spalinowe Citroen C1 i Peugeot), nie ma już spalinowego Smarta za chwilę elektryczne będzie Renault Twingo. Prawdopodobnie umrze tez spalinowe Aygo. Jedynie nowy Hyundai i10 jest spalinowy. Fiat 500 w swojej...
Witam. Od pewnego czasu mam pewien problem z tym samochodem. Silnik w nim to 1.5 DCI 50KW. Samochód podczas dodawania gazu na 2/3/4/5 biegu zaczyna terkotać przy obrotach ok. 2000 - 3500. Terkotanie słychać również przy puszczaniu pedału gazu. Na biegu jałowym przy dodawaniu gazu nie słychać żadnych niepokojących dźwięków. Kolejnym dziwnym objawem jest...
Nie rozumiem jak lanie oleju może się przekładać na lepszą pracę silnika. To są ilości tak niewielkie że raczej nikt tego nie rozróżni,a jeśli już to na pewno lepsza nie będzie. W paliwie są odpowiednie środki do smarowania,więc dolewająć różnych śmieci można je najwyżej zepsuć. Jeszcze trochę a ludzie do benzyny zaczną dodawać smalec bo przecież jest...
Witam możesz jezdzić na świecach do śmierci , ale to jest nie opłacalne autko traci na mocy i zaczyna spalać więcej paliwa.Pozdrawiam. :D
Jeszcze jedno pytanko czyli komputer da się skalibrować żeby pokazywało wagę osi na komputerze?I jeszcze jedno pytanko orientujecie się ile taka premiumka. Powinna spalać 2013 r eev 460 automat na dzień dzisiejszy nieprzeladowana masa całkowita 40 ton 35 litrów jest do wymiany czujnik turbo czy ma jakiś wpływ na spalanie? Dodano po 55 Mowa też o wersji...
Witam wszystkich, Interesuje mnie czy ktoś ma taką lub inną instalację LPG w Renault Espace IV 2.0 i jakie jest spalanie....? Mój spala około 12L /100km przy bardzo delikatnej jeździe niemal na pusto.... przy 80% trasa 20% miasto, trochę mnie to dziwi ponieważ przy takiej samej delikatnej jeździe na benzynie było to między 7,5l do 8,5L na 100km.......
użytkuje lagune 2005 od 3 tygodni i ciągle mam mieszane uczucia co do spalanie przedtem jeździłem megan scenic 1.9 dci komputer w momencie zresetowania i chwilowej jeździe nie pokazywał mi więcej niż 7 l średniego spalania. Jeżdżę mało robie krótkie odcinki ale tyle zawsze miałem . teraz mój styl jazdy sie nie zmienił , nie jeżdżę agresywnie , a w lagunie...
A jak ja Ci powiem że spala mi 2 litry na 100 to też mi uwierzysz? Każdy lubi zaniżać swoje spalanie, poza tym jakie paliwo tankowane? Klima włączona? Jak pomiary wykonywane? Na wyświetlaczu czy na dystrybutorze? CO komu by to dało że zaniża ? Z danych technicznych wygląda na to że i tak mój spala za dużo. Mam meganke 1.6 16V i benzyny spala mi prawie...
Zakładaj valteki chłopie marnujesz się, całe kosztują 100 to już odżałować możesz. Poczujesz moc regulacji co 5-10kkm z regeneracją tego gó*** to zobaczysz, że forum ci dobrze doradziło, a że trafiłeś na partacza to standard w tym kraju. Jak zakładałeś w PWS staga to spoko walcz o swoje, zgłoś sprawę do AC, jak w jakimś syfie to masz opcję wycieczkę...
Jeżeli chodzi o regulacje to ją się przeprowadza komputerowo czy manualnie o ile istnieje taka możlwość.. A i jeszcze jedno niekiedy jak mi tak auto przerywa na gazie to kręciłem regulacją reduktora i czasami zdarzało się że mało co reagowało. Mam pytanie, czy możliwe jest że może spalać zarówno gaz jak i LPG i co odpowiada za odcięcie paliwa.
Mechanik doradził mi usunięcie brzęczącego katalizatora i wstawienie kawałka rury. Sondy pozostały. Pali się kontrolka od spalin. Od tego momentu samochód zaczął spalać dużo powyżej 10 litrów benzyny, na gazie normalnie raczej pozostało. Do kogo należy się wybrać z ową "emulacją składu mieszanki" - jaki spec potrafiłby się tym zająć (elektryk)?
Mam pytanie o emulację składu mieszanki. Głupawy mechanik doradził mi usunięcie brzęczącego katalizatora i wstawienie kawałka rury. Sondy pozostały. Pali się kontrolka od spalin. Od tego momentu samochód zaczął spalać powyżej 10 litrów benzyny, na gazie normalnie raczej pozostało. Do kogo należy się wybrać z ową "emulacją składu mieszanki" tudzież co...
Witam, mam problem z Renault Premium, mam go od miesiąca, zrobiłem nim pierwszy kurs i byłem pod wrażeniem jeśli chodzi o moc i spalanie (jeździ pod chłodnią), wyszło mu 31 l/100 km. Już podczas drugiego kursu było coś nie tak,raz że zaczął spalać 39 l/100 km i na mocy dało się odczuć spadek. Czy ktoś miał jakiś podobny przypadek, może mi ktoś podpowie...
Hehhh Nie ma się co sugerować że skoro silnik np. 1,2l to musi mało spalać to ile bedzie spalał zależeć bedzie między innymi od: - kondycja świec zapłonowych - kondycja kabli WN -ciśnienie w ogumieniu -jakośc paliwa - czy zaciski hamulcowe nie trzymają (zapieczone "zaciski") - czy sprawna sonda lambda, czujnik temp silnika, TPS, - stan filtra powietrza...
W tym silniku często obrywa sie przewód (wężyk) idący od kolektora ssącego do czujnika podciśnienia (jest poprostu za krótki (sprawdź czy nie popękał, jest on często powodem nierównych obrotów i wariacji silnika oraz świecącej kontrolki. Jeżeli jest iskra na każdym cylindrze to dobrze, powinno paliwo spalać się a nie wydobywać z wydechu. Koniecznie...
Z mojego doświadczenia, jak laga1,8 bądź 2,0 pali dużo to do wymiany czujnik temperatury silnika.
W Scenicu zmiana oleju na inny co spowodowała? Silnik (wersja 101KM) został wypłukany przez olej. Zaczął spalać olej, na ok. 100km olej znikał w mgnieniu oka, a nie miał żadnych wycieków, zaczął kopcić. Dodam iż turbo było w pełni sprawne. Po remoncie zaczął się zapowietrzać, doszła usterka wtrysków. Swoją drogą na liczniku miał 180tyś, po sprawdzeniu...
... A tłumaczenie że ma być jedna iskra :D , przecież zawsze tak jest, może przeskakiwać między różnymi elektrodami ale występuje tylko jedna w jednym czasie. To, że ma być "jedna iskra" to oczywiście żargon! Wypowiedź gazownika odnośnie świec dwu- i wieloelektrodowych osobiście interpretuję natępująco: 1. najlepiej jest tu mówić "jęzkiem energii"...
Nie musisz. Spuszczaj na rozgrzanym silniku(oczywiście zgaszonym). Pewnie wiesz, ale to jest ta śruba położona najniżej na parowniku. Polecam zajrzeć także do filtra gazu(musisz zakręcić butlę).
Pamiętam z dawnych czasów że duży wpływ na spalanie miał filtr paliwa i filtr powietrza - zastosowanie tanich zamienników powodowało większe spalanie, ale chyba nie aż tyle.
Szukanie przy skręcie, to raczej przegub, co do spalania, może masz ciężką nogę?
Osobiście nie robiłem tej procedury ale tak wynika z opisu natomiast z tego co pamiętam to będzie bezpiecznik F 31- P 57.
To jest całkiem normalne spalanie w tym przypadku.
Sprawdzenie polega pomiarze rezystancji tych czujników .
http://obrazki.elektroda.pl/5864773700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2542330500_1...
Moja renata 270 dci,18 DMC ,w manualu pali średnio 25-26 na 100 km. Trasy średnio po 2000km. Połowa na pusto,na powrocie 7,5t. Volvo z silnikiem renault,DXI,280KM,18DMC na automacie pali średnio litr mniej. Zima,deszcz,wiatr + 1-2litry/100km. Średnia z 80tys/km,kierowcy różni.
Sam sobie odpowiedziałeś-za długo się nagrzewa. Pewnie nie ma termostatu,silnik jest przechlodzony ( nie uzyskuje temperatury) Pasowało by się jeszcze przyglądnąć czujnikowi temp. Jaki wynik analizy spalin? Poziom CO mnie interesuje
A więc tak . Ten sam rocznik , wersja 125 Dci. Poziom oleju, za ile km. przegląd, średnia prędkość, przebyta droga, zasięg na paliwie jakie zostało w zbiorniku, aktualne spalanie, średnie spalanie, ile spalił paliwa.
Tankujesz do pełna przejeżdżasz 100 lub 200 km, znowu tankujesz do pełna i wtedy wiesz ile spalił. Jeśli faktycznie spala za dużo to pierwsze co do sprawdzenia to opory toczenia(hamulce, łożyska).
chciał bym przestawić parownik od gazu kosztem mocy ale,żeby spalanie z 15 -19 l na 100km spadło np o 5-6 czy jest to osiągalne proszę o rady pozdrawiam. O kurde.....Teraz, zimą Ci tyle pali? Niewiele więcej niż moje w124 200 z gaźnikiem 2ee....Fakt -dość energicznie jeżdżę ale ze zużycia LPG jestem bardzo zadowolony. O dyszce LPG/100km zapomnij przy...
Jeżeli zawory są regulowane, to należy je skontrolować. No i kompresję wypadałoby zmierzyć.
Jaki komputer, jakie chwilowe spalanie??? Kolego komputer pokladowy w malej cliowce moze chwilowo pokazac spalanie nawet 27-30litrow na 100km wiec okresl sie dokladnie, co podlaczales i w jaki sposob okresliles to spalanie bo z tego pozbawionego sensu belkotu malo co mozna zrozumiec
Masz 2 sztuki PS-CC1? Bez tego nie zbierzesz map.
Moje clio 1.2 pali 7,5 do 9 litrów na mieście przy temperaturach powyżej 10 stopni . Zimą 8,5 do 12 . Sąsiad ma twingo i u niego podobnie .
Zatrze się. Nie wierzysz to przetestuj na własnym samochodzie, innym nie dawaj szkodliwych porad.
Jaki tester? Nie liczę na spalanie 6L ale renault megane z 2001r z tym samym silnikiem spalał 7.8L na 100 na trasie.
czy powininem się przejmować spalaniem na biegu jałowym które wzrasta o 0.1l/100km co 5s? Nie. Ostatnio sprawdzałem coś przy R-linku z włączonym silnikiem i spojrzałem na spalanie, które wynosiło na tamten moment 16l/100km Bo paliwo jest spalane a kilometrów nie przybywa. Jak byś tak na postoju, spalił 10 litrów i później przejechał 1 km to jakie masz...
Pływanie obrotów to może być przejaw uszkodzonego silniczka krokowego. Zacząłbym od przeczyszczenia przepustnicy i układu dolotowego z przepływomierzem włącznie. Ja czyściłem przepustnicę środkiem do czyszczenia przepustnic i gaźników w areozolu - skutni były pozytywne. Z wymianą czujników bym się wstrzymał. Zobacz też czy silnik nie łapie lewego powietrza....
Szczerze nie rozumiem wypowiedzi/pytania. To oddaj do warsztatu
Kolego w Twoim aucie są dwie sondy lambda i ta pierwsza od silnika jest odpowiedzialna za wysokie spalanie
Instalacji gazowej nie posiadam. Po zatankowaniu wygląda na to że wszystko jest w normie wynik to 11L/100km. Więc to błąd komputera. Co może być powodem błędnych wskazań komputera, i co zrobić by komputer wskazywał poprawne dane? Dziękuje za pomoc.
To jest Renault, nie zawsze wszystko pokaże. Mój Scenic miał 3 miesiące problemy z odpalaniem. Był regularnie sprawdzany Clipem i dopiero po 3 miesiącach pokazał błąd czujnika położenia wału. https://translate.google.pl/translate?hl...
Licznik jest oryginalny i nigdy nie był zmieniany, więc to raczej nie to. Co nie znaczy, że jest sprawny. Mysię, że licznik jest ok, bo wartości się zmieniają, ale postaram się sprawdzić, czy aby na pewno dział poprawnie. A macie może jakieś pomysły co ewentualnie można by jeszcze sprawdzić.
Witam , i co z twoim autem doszedłem co i jak . Mam ten sam.problem po wymianie oleju dymi nie równo.przcuje mniej mocy duże spalanie
wydech trzyma czyli trafiłem :)
Naprawa jest zależna od usterki, ale również od czasu poszukiwania jej. Jak za bardzo gwiżdże to zdejmij z niej przewód powietrza od filtra i zobacz czy łopatki turbiny są całe, czy czegoś czasem nie zmieliły.
To jednak ta zima....
Ten zawór można wyczyścić, można go wymienić na nowy, można go także zaślepić. Poszukaj na necie jest dużo na ten temat
Zrób test wskaźników, nie pytaj jak bo znaleźć można bez problemu
blokowanie mocy przez czujnik NOx w ukladzie Ad-blue, zastosowano emulator. Moc, spalanie wszystko wróciło do normy
Mało płynu chłodniczego albo zapowietrzony układ.
To zapraszam.
Witam Wydaje mi się że jakieś pierdoły piszecie i jakieś zasłyszane bajki . Piszecie że skrzynie automatyczne są bardzo awaryjne , fakt i owszem ale nikt z Was nie napisał dlaczego ? Kolego co prawda nie mam jeszcze auta( dopiero 16 lat) ale opowiem Ci historie mojego Taty gdy pierwszy i ostatni raz skusił się na automat. Przy wymianie oleju okazało...
mam następujący problem: po nocy auto zapala normalnie, po 1min. zaczyna spalać stukowo i dymić na biało. po ok. 5 min na wolnych obrotach wszystko wraca do normy i chodzi poprawnie. rozrząd sprawdzony, pompa ustawiona prawidłowo, przestawiacz kąta wtrysku działa, brak błędów w EDC pozdrawiam
https://youtu.be/53MGaX5aoK4
Daj znać, w sumie ciekaw jestem ile zyskasz.
Dopala się DPF dlatego spalanie rośnie.
15-letnie auto 120 tyś ?,sprawdz w tej książce kiedy był ostatni wpis,jesli analizator nic nie wykazał ,to takie zuzycie może wskazywać na niedrozny układ wydechowy ale to byś odczuł w trakcie przyspieszania ,na jakim odcinku zmierzyłeś te spalanie?,samochód grzejesz rano przed jazdą?
czujnik cisnienia doładowania przed turbiną master 2.3 ma wpływ na spalanie i moc samochodu
Szczelność sprawdzona. Jakie ciśnienie powinno mieć?
,w dodatku 2 z 4 wtrysków LPG jest lóźna a wypinanie tych wtrysków nic nie zmienia w pracy Dwa gary pracują na benzynie , bo wtryskiwacze gazowe nie podają 'Cyklonu" . Pozdrawiam. koło 5l na 100km przy czym gazu pali 7l Masz prawidłowe proporcje 5l Pb na dwa cylindry i 7 l "cyklonu" też na dwa cylindry. Padnięte wtryski gazu.
witam. wlalem ostatnio do swojej meganki za 40 zl oktanow z 95 i czy przejechalem tylko 60 km:/ ma moze ktos pomysl o co chodzi?
Ale wlasnie to byla jazda najbardziej ekonomiczna, zadnego przeciagania. Delikatne obchodzenie sie z gazem. Rok temu potrafil spalic przy tej samej temperaturze na zewnatrz 7,5 l. Zdarzalo mi sie nawet uzyskac wynik 6 litrow na 100 km ale to juz jest katorga nie jazda. Wszystko wymieniam na biezaco, autko jest zadbane.
,,kulał'' tzn nie równe obroty na biegu jałowym czy wysokie spalanie?
Km z tacho. Nie jeżdżone na magnesie. opony ten sam rozmiar tylko stare się po prostu zjeździły, a były to były micheliny, a teraz założyłem grubszą kostkę , bo auto jeździ po budowach. Przykład :100 litr. przejechane 270 km
Żeby sprawdzić spalanie to tankuje 2 razy się do pełna, a nie za 50 zł.
Jak to nowe byly świece to złe spalanie, leją wtryski wszystkie takie są?
Kolegi jeśli chodzi o wentylator to wymontowalem go i podlaczylem na krótko i nie wyglądał jakby cos było z nim nie tak kręcił się cichutko nie zgrzytal ani się nie zawieszal, co do opornika to fakt był używany ale oryginalny Renault, a filtr był wymieniany 5tys temu.
A sprawdzane było, czy faktycznie tyle pali?
ponownie prosze o pomoc
Witam. Posiadam Scenica 1 z silnikiem 1.6 roku 2001 i mam problem z wysokim spalaniem. Na odcinkach 20/30 km przy jeździe 90-100 wskazuje mi 12/13l na 100 km. Zalałem za 100 zł żeby sprawdzić ile mi pokaże na przewidywanym odcinku jazdy i wskazało 196 km. Czy coś jest nie tak?
kody błędów parametry paliwowe, turbo na 600 i 2000 rpm
Mam renault megane 1.9dti. przestały działać biegi nawiewów i klima nie włącza się. Pod maską za tóż przy szybie znajduje się kostka (chyba dwa tranzystory czy radiatory ) które włączają poszczególne biegi nawiewów. Własnie te radiatory sie spaliły. dałem wymienić na nowe działało moze gozine i znowu się spaliły. Silnik od dmuchawy był sprawdzany, nie...
Ponawiam prośbę o pomoc!!! Po wszystkich wymianach opisanych powyżej ponownie zregenerowaliśmy pompy PLD ponieważ mechanik obstawiał, że są źle zrobine (regenerowane były w Bydgoszczy na Kórnickiej) dalej nie ma poprawy, mechanik teraz twierdzi, że trzeba je wymienićna nowe. Czy on ma rację bo to jest koszt ok 10 tyś.?
Musisz o to spytać tego, do którego pojedziesz. Wg. mnie spalanie w normie.
racja ale ja jeżdze nim do pracy codziennie i nigdy tyle nie palił jade średnio 100km/h to nie tylko wskazanie na komp. lecz rzeczywiste spalanie
po wymianie Wtryskiwaczy Były nadane nowe nr? Co by miało dać zakodowanie wtrysku do ECU? np.niższe spalanie
Panowie pomorze ktoś jak sprawdzić czy ITC jest walnięte? Trochę kosztuje a ja niechcialbym wydać takiej kasy w błoto.
Katalizator jest, a po drugiej sondzie ani śladu(brak gniazda do wkręcenia sondy ani żadnych odłączonych luźnych kabli)
Witam, rozwiązałes już problem?
Modus 1.4, lub inny mały Renault z tym silnikiem (K4J).
Branie oleju 0.5l na 10 tyś to raczej nie powinno kopcić.Może masz jakiś syf w zbiorniku zaciąga to i spala?
sprawdź obwód podgrzewania świec żarowych i czy świece się rozgrzewają . nie pamiętam dokładnie ale miałem przypadek że podczas pracy zimnego silnika , przy gwałtownym dodaniu gazu ecu włączał świece żarowe żeby silnikowi ułatwić spalanie .
o którym czujniku mowa?
Jeżeli silnik jest nie dogrzany to może więcej palić. Sprawdż też luzy zaworowe.
To jak Ci mamy sprawdzić czym paliwo ucieka? Pozdrawiam.
Dziękuje za porady. Weźmiemy się za głowicę.
Przed remontem chodził bez zarzutów, tylko stukały panewki. Zrobiłem kapitalny remont silnika. Po remoncie silnika nastąpił drastyczny spadek mocy i zwiększyło się spalanie.
Zmień ASO!!!!!!!!!!!!!!!
niee skrzynia nie chce przełaczyć na 4 bieg. Jeżdzę juz tak od tygodnia przy jeżdzie 120 km/h na 3 biegu spalanie wynosi ok 8- 9 litrów . Więc Prosze o pomoc
Mam Lagunę 2 1.8. Wyskakuje błąd pierwszej, uszkodzona grzałka, a przy drugiej nieprawidłowe działanie. Będę wymieniał rozrząd, bo mam do wymiany koło zmiennych faz. Czy to może być przyczyną tych uszkodzeń sond, i czy to wpływa na większe spalanie? Pozdrawiam
przebieg: 600,00 mil drogi ciężkie, 40 ton Wymieniłem dysze wtryskiwaczy, wyregulowałem luzy zaworowe... moc ok, ale duże spalanie ! 48L/h
Wyniki z diagnostyyki?
Uszczelnienie pompy było związane z jej demontażem? Może źle ustawili kąt wtrysku (tłumaczyło by to problemy z uruchomieniem i zwiększone spalanie).
Jeszcze co do gasniecia i falowania obrotow to zobacz na kolektorze ssacym, niedaleko linki od gazu jest taki kruciec zakonczony gumowa zaslepka---lubi sie w niej zrobic dziurka----na wlaczonym silniku przyloz palec do niej od tylu i zobacz czy nie robi sie podcisnienie tz. czy nie ciagnie Ci palucha :lol: jesli tak to silnik bierze lewe powietrze(szarpanie,...
zaślepiłeś przewód płynu chłodzącego?
Przyczyna to za mały silnik do tej budy, zużycie podnosi też skrzynia automat.
Jak na komputerze masz opisane to spalanie chwilowe, po polsku czy w innym języku, co tam pisze?
Jak w temacie, samochód to Renault Laguna 2.0 dCi 130km wersja bez FAPa. Na komputerze brak błędów, a spalanie średnie około 13-14l. Na Clipie brak błędów, zmieniny filtr powietrza, przepływomierz. Samochód nie kopci, nie ma utraty mocy itp. Ktoś ma jakiś pomysł skąd takie spalanie ?
Przyczyną jest prędkość.
spalać oleju renault spalać stukowy renault renault laguna spalać
ochronnik przeciwprzepięciowy demontaż panel miernik pomiaru pradu
Problemy z wgrywaniem firmware do projektora HY300 Mercedes Citan – brak kierunkowskazów, wycieraczek i stałe światła mijania – BCM/UCH, manetki, korozja złączy