Zakładaj valteki chłopie marnujesz się, całe kosztują 100 to już odżałować możesz. Poczujesz moc regulacji co 5-10kkm z regeneracją tego gó*** to zobaczysz, że forum ci dobrze doradziło, a że trafiłeś na partacza to standard w tym kraju. Jak zakładałeś w PWS staga to spoko walcz o swoje, zgłoś sprawę do AC, jak w jakimś syfie to masz opcję wycieczkę...
Nie musisz. Spuszczaj na rozgrzanym silniku(oczywiście zgaszonym). Pewnie wiesz, ale to jest ta śruba położona najniżej na parowniku. Polecam zajrzeć także do filtra gazu(musisz zakręcić butlę).
Może trochę więcej szczegółów bo teraz to takie wróżenie z fusów jest. Bez konkretnej diagnostyki komputerem i fizycznie samochodu to nie ma co wymyślać przyczyny tego spalania
Szukanie przy skręcie, to raczej przegub, co do spalania, może masz ciężką nogę?
Z mojego doświadczenia, jak laga1,8 bądź 2,0 pali dużo to do wymiany czujnik temperatury silnika.
Czyli za zawyżone spalanie w moim Renault Thalia odpowiedzialna jest raczej pierwsza sonda? Na wysokie spalanie ma wpływ wiele czynników. Ale zacznij od sondy.
To jest całkiem normalne spalanie w tym przypadku.
Osobiście nie robiłem tej procedury ale tak wynika z opisu natomiast z tego co pamiętam to będzie bezpiecznik F 31- P 57.
Daj zdjęcia, te renault nie miały czujnika spalania stukowego, wydaje mi się że mówisz o czujniku ciśnienia lub temperatury oleju.
Sprawdzenie polega pomiarze rezystancji tych czujników .
Sam sobie odpowiedziałeś-za długo się nagrzewa. Pewnie nie ma termostatu,silnik jest przechlodzony ( nie uzyskuje temperatury) Pasowało by się jeszcze przyglądnąć czujnikowi temp. Jaki wynik analizy spalin? Poziom CO mnie interesuje
A zatem gdzie jest twój problem? Weź pod uwagę, że jest to tylko kalkulator zaprogramowany. A więc pobiera informacje z czujnika odległości przebytych oraz czasu otwarcia wtryskiwaczy. Zapewne zużycie w czasie jazdy jest zbliżone. Weź jednak pod uwagę, że całkiem sporo jeździ się z prędkością poniżej 30 km/h kiedy informacje nie są podawane oraz postój....
chciał bym przestawić parownik od gazu kosztem mocy ale,żeby spalanie z 15 -19 l na 100km spadło np o 5-6 czy jest to osiągalne proszę o rady pozdrawiam. O kurde.....Teraz, zimą Ci tyle pali? Niewiele więcej niż moje w124 200 z gaźnikiem 2ee....Fakt -dość energicznie jeżdżę ale ze zużycia LPG jestem bardzo zadowolony. O dyszce LPG/100km zapomnij przy...
Tankujesz do pełna przejeżdżasz 100 lub 200 km, znowu tankujesz do pełna i wtedy wiesz ile spalił. Jeśli faktycznie spala za dużo to pierwsze co do sprawdzenia to opory toczenia(hamulce, łożyska).
Moja renata 270 dci,18 DMC ,w manualu pali średnio 25-26 na 100 km. Trasy średnio po 2000km. Połowa na pusto,na powrocie 7,5t. Volvo z silnikiem renault,DXI,280KM,18DMC na automacie pali średnio litr mniej. Zima,deszcz,wiatr + 1-2litry/100km. Średnia z 80tys/km,kierowcy różni.
Jeżeli zawory są regulowane, to należy je skontrolować. No i kompresję wypadałoby zmierzyć.
http://obrazki.elektroda.pl/5864773700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2542330500_1...
Jaki tester? Nie liczę na spalanie 6L ale renault megane z 2001r z tym samym silnikiem spalał 7.8L na 100 na trasie.
Pływanie obrotów to może być przejaw uszkodzonego silniczka krokowego. Zacząłbym od przeczyszczenia przepustnicy i układu dolotowego z przepływomierzem włącznie. Ja czyściłem przepustnicę środkiem do czyszczenia przepustnic i gaźników w areozolu - skutni były pozytywne. Z wymianą czujników bym się wstrzymał. Zobacz też czy silnik nie łapie lewego powietrza....
Moje clio 1.2 pali 7,5 do 9 litrów na mieście przy temperaturach powyżej 10 stopni . Zimą 8,5 do 12 . Sąsiad ma twingo i u niego podobnie .
Zatrze się. Nie wierzysz to przetestuj na własnym samochodzie, innym nie dawaj szkodliwych porad.
Kolego w Twoim aucie są dwie sondy lambda i ta pierwsza od silnika jest odpowiedzialna za wysokie spalanie
Masz 2 sztuki PS-CC1? Bez tego nie zbierzesz map.
Instalacji gazowej nie posiadam. Po zatankowaniu wygląda na to że wszystko jest w normie wynik to 11L/100km. Więc to błąd komputera. Co może być powodem błędnych wskazań komputera, i co zrobić by komputer wskazywał poprawne dane? Dziękuje za pomoc.
A więc tak . Ten sam rocznik , wersja 125 Dci. Poziom oleju, za ile km. przegląd, średnia prędkość, przebyta droga, zasięg na paliwie jakie zostało w zbiorniku, aktualne spalanie, średnie spalanie, ile spalił paliwa.
Witam , i co z twoim autem doszedłem co i jak . Mam ten sam.problem po wymianie oleju dymi nie równo.przcuje mniej mocy duże spalanie
czy powininem się przejmować spalaniem na biegu jałowym które wzrasta o 0.1l/100km co 5s? Nie. Ostatnio sprawdzałem coś przy R-linku z włączonym silnikiem i spojrzałem na spalanie, które wynosiło na tamten moment 16l/100km Bo paliwo jest spalane a kilometrów nie przybywa. Jak byś tak na postoju, spalił 10 litrów i później przejechał 1 km to jakie masz...
Jaki komputer, jakie chwilowe spalanie??? Kolego komputer pokladowy w malej cliowce moze chwilowo pokazac spalanie nawet 27-30litrow na 100km wiec okresl sie dokladnie, co podlaczales i w jaki sposob okresliles to spalanie bo z tego pozbawionego sensu belkotu malo co mozna zrozumiec
Prawdopodobnie należy wejść w tryb serwisowy zegarów i skasować błędy (ja miałem podobnie w scenicu 1) Aby wejść do trybu serwisowego zegarów należy przytrzymać przycisk komputera przy dźwigni wycieraczek i przycisk resetowania przebiegu przez 3 sekundy. Zegary wejdą w tryb serwisowy gdzie możemy sprawdzić: - spalanie chwilowe w litrach/godzinę (np....
Dopala się DPF dlatego spalanie rośnie.
To jednak ta zima....
Zrób test wskaźników, nie pytaj jak bo znaleźć można bez problemu
Licznik jest oryginalny i nigdy nie był zmieniany, więc to raczej nie to. Co nie znaczy, że jest sprawny. Mysię, że licznik jest ok, bo wartości się zmieniają, ale postaram się sprawdzić, czy aby na pewno dział poprawnie. A macie może jakieś pomysły co ewentualnie można by jeszcze sprawdzić.
blokowanie mocy przez czujnik NOx w ukladzie Ad-blue, zastosowano emulator. Moc, spalanie wszystko wróciło do normy
Jak już miałeś podpiętego kompa to było trzeba odczytać parametry temperatury silnika i parametry sondy
Naprawa jest zależna od usterki, ale również od czasu poszukiwania jej. Jak za bardzo gwiżdże to zdejmij z niej przewód powietrza od filtra i zobacz czy łopatki turbiny są całe, czy czegoś czasem nie zmieliły.
https://youtu.be/53MGaX5aoK4
Ale wlasnie to byla jazda najbardziej ekonomiczna, zadnego przeciagania. Delikatne obchodzenie sie z gazem. Rok temu potrafil spalic przy tej samej temperaturze na zewnatrz 7,5 l. Zdarzalo mi sie nawet uzyskac wynik 6 litrow na 100 km ale to juz jest katorga nie jazda. Wszystko wymieniam na biezaco, autko jest zadbane.
Może tak być w przypadku lawety, bo jednak różnica w oporze jest spora. W wypadku zwykłego blaszaka raczej nie tyle, a nawet może byc wzrost spalania, bo buda będzie robiła jeszcze większy opór.
witam. wlalem ostatnio do swojej meganki za 40 zl oktanow z 95 i czy przejechalem tylko 60 km:/ ma moze ktos pomysl o co chodzi?
,,kulał'' tzn nie równe obroty na biegu jałowym czy wysokie spalanie?
To zapraszam.
To jest Renault, nie zawsze wszystko pokaże. Mój Scenic miał 3 miesiące problemy z odpalaniem. Był regularnie sprawdzany Clipem i dopiero po 3 miesiącach pokazał błąd czujnika położenia wału. https://translate.google.pl/translate?hl...
posiadam renault scenik 2 1,6 16v rok produkcji 2007 po liftingu w automacie na trasie pali około 10 litr benzyny a w miescie powyżej 15 litr jaka moze byc przyczyna tak wysokiego spalania
Ten zawór można wyczyścić, można go wymienić na nowy, można go także zaślepić. Poszukaj na necie jest dużo na ten temat
EGR i do sprawdzenia dpf
całość - razem z przełącznikiem wycieraczek
Mam renault megane 1.9dti. przestały działać biegi nawiewów i klima nie włącza się. Pod maską za tóż przy szybie znajduje się kostka (chyba dwa tranzystory czy radiatory ) które włączają poszczególne biegi nawiewów. Własnie te radiatory sie spaliły. dałem wymienić na nowe działało moze gozine i znowu się spaliły. Silnik od dmuchawy był sprawdzany, nie...
,w dodatku 2 z 4 wtrysków LPG jest lóźna a wypinanie tych wtrysków nic nie zmienia w pracy Dwa gary pracują na benzynie , bo wtryskiwacze gazowe nie podają 'Cyklonu" . Pozdrawiam. koło 5l na 100km przy czym gazu pali 7l Masz prawidłowe proporcje 5l Pb na dwa cylindry i 7 l "cyklonu" też na dwa cylindry. Padnięte wtryski gazu.
Żeby sprawdzić spalanie to tankuje 2 razy się do pełna, a nie za 50 zł.
czujnik cisnienia doładowania przed turbiną master 2.3 ma wpływ na spalanie i moc samochodu
Mało płynu chłodniczego albo zapowietrzony układ.
Jazda na niskich obrotach to brak turbo- lub częściowe jej działanie i ot takie spalanie.
Spokojnie możesz latać z blatem miedzy autami, nic się nie stanie. Myślę, że po zamianie od razu pokaże się komputer spalania w Twoim aucie bo przycisk w manetce już jest podłączony do zegarów.
po wymianie Wtryskiwaczy Były nadane nowe nr? Co by miało dać zakodowanie wtrysku do ECU? np.niższe spalanie
racja ale ja jeżdze nim do pracy codziennie i nigdy tyle nie palił jade średnio 100km/h to nie tylko wskazanie na komp. lecz rzeczywiste spalanie
Najpierw proponuję sprawdzić opory pojazdu, to znaczy trzeba się rozpędzić na płaskiej drodze do szybkości dozwolonej, wrzucić na luz lub nacisnąć sprzęgło i obserwować jak spadła szybkość pojazdu. Trzeba uważać aby nie było wiatru. Warto rzucić okiem na koła, czy jest dobre ciśnienie w oponach, czy po jeździe poza miastem któryś hamulec nie jest cieplejszy...
Normalne, przejedziesz kilkadziesiąt km to się uspokoi.
ponownie prosze o pomoc
wydech trzyma czyli trafiłem :)
Mam problem z renault scenic 1.6 16v 1999r. Auto pali ok 14/100. Po podłączeniu do kompa pokazało błąd dolnej sondy lambda, ale okazało się że jest tylko jedna sonda w tym aucie. Co może być przyczyną tak wysokiego spalania??
Kolegi jeśli chodzi o wentylator to wymontowalem go i podlaczylem na krótko i nie wyglądał jakby cos było z nim nie tak kręcił się cichutko nie zgrzytal ani się nie zawieszal, co do opornika to fakt był używany ale oryginalny Renault, a filtr był wymieniany 5tys temu.
Musisz o to spytać tego, do którego pojedziesz. Wg. mnie spalanie w normie.
ja mialem dwa auta z automatem. spalanie bylo wyzsze to raz. dwa, ze na manualu jazda to wieksza frajda, nie mozna poszalec jak na automacie. w koncu naprawa, gdy padnie CI automatyczna skrzynia w aucie 15 letnim to naprawa bedzie drozsza niz samochod. naprawa skrzyniw escorcie 1998 4000 zl. auto warte ok 4-5, wiec nie polecam automatu, chyba ze dosyc...
zazwyczaj jest to 20 do 25 Nm
Obroty jałowe to znaczy wolne obroty silnika czyli takie gdzie silnik pracuje bez dodawania gazu. Teraz rozumiem z tym kasowaniem liczników wygląda to na uszkodzenie elektroniczne samego licznika. Zimne luty lub uszkodzona pamięć i przy niskiej temperaturze się resetuje. Akumulatory nie zamarzają - elektrolit w nich ma zbyt wysokie stężenie by zamarzł...
Pie.... co tu sie dzieje masakra. Chwila czytania i odechciewa sie pisania . Niska strona jakie cis? uklad paliwowy czysty? podzczas jazdy zaswieca sie ikonka wtrysku i zbija obroty? jak z moca auta wzgledem drugiego? praca silnika pod obcizeniem rowna? Dodano po 4 A co do wtloczenia paliwa to czy bedziesz mial 1300 bar czy 400bar do dawka bedzie taka...
To jak Ci mamy sprawdzić czym paliwo ucieka? Pozdrawiam.
Branie oleju 0.5l na 10 tyś to raczej nie powinno kopcić.Może masz jakiś syf w zbiorniku zaciąga to i spala?
Zmień ASO!!!!!!!!!!!!!!!
Dziękuje za porady. Weźmiemy się za głowicę.
Km z tacho. Nie jeżdżone na magnesie. opony ten sam rozmiar tylko stare się po prostu zjeździły, a były to były micheliny, a teraz założyłem grubszą kostkę , bo auto jeździ po budowach. Przykład :100 litr. przejechane 270 km
o którym czujniku mowa?
Sa jakieś inne objawy oprócz wysokiego spalania?
Jak w temacie, samochód to Renault Laguna 2.0 dCi 130km wersja bez FAPa. Na komputerze brak błędów, a spalanie średnie około 13-14l. Na Clipie brak błędów, zmieniny filtr powietrza, przepływomierz. Samochód nie kopci, nie ma utraty mocy itp. Ktoś ma jakiś pomysł skąd takie spalanie ?
Jak to nowe byly świece to złe spalanie, leją wtryski wszystkie takie są?
Przed remontem chodził bez zarzutów, tylko stukały panewki. Zrobiłem kapitalny remont silnika. Po remoncie silnika nastąpił drastyczny spadek mocy i zwiększyło się spalanie.
kody błędów parametry paliwowe, turbo na 600 i 2000 rpm
U mnie na szczęście tylko kasowanie błędów było potrzebne i spalanie było już widoczne :)
Wpływ na ciśnienie zasilania mogą mieć pompka niskiego , zaworek w głowicy , podstawa filtrów , obsady wtryskiwaczy . W tych autach na duże spalanie ma wpływ właśnie ciśnienie zasilania , luzy zaworowe , oraz sprawny scr.
sprawdź obwód podgrzewania świec żarowych i czy świece się rozgrzewają . nie pamiętam dokładnie ale miałem przypadek że podczas pracy zimnego silnika , przy gwałtownym dodaniu gazu ecu włączał świece żarowe żeby silnikowi ułatwić spalanie .
Powietrza nie zassie z zewnątrz ale może wpompować z cylindra spalania przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą
Uszczelnienie pompy było związane z jej demontażem? Może źle ustawili kąt wtrysku (tłumaczyło by to problemy z uruchomieniem i zwiększone spalanie).
Kopcenie na czarno świadczy o spalaniu niezupełnym. Za dużo paliwa za mało powietrza. Przyczyn cała fura. Poczynając od niedrożnego filtra powietrza . poprzez uszkodzenia , sterowania lub samej turbiny, a skończywszy na sterowaniem dawką ON.
Witam wszystkich. Co trzeba zrobić żeby pozbyć się płynu chłodzącego z komory spalania?
15-letnie auto 120 tyś ?,sprawdz w tej książce kiedy był ostatni wpis,jesli analizator nic nie wykazał ,to takie zuzycie może wskazywać na niedrozny układ wydechowy ale to byś odczuł w trakcie przyspieszania ,na jakim odcinku zmierzyłeś te spalanie?,samochód grzejesz rano przed jazdą?
Jeżeli silnik jest nie dogrzany to może więcej palić. Sprawdż też luzy zaworowe.
Panowie pomorze ktoś jak sprawdzić czy ITC jest walnięte? Trochę kosztuje a ja niechcialbym wydać takiej kasy w błoto.
Mam Lagunę 2 1.8. Wyskakuje błąd pierwszej, uszkodzona grzałka, a przy drugiej nieprawidłowe działanie. Będę wymieniał rozrząd, bo mam do wymiany koło zmiennych faz. Czy to może być przyczyną tych uszkodzeń sond, i czy to wpływa na większe spalanie? Pozdrawiam
Ponawiam prośbę o pomoc!!! Po wszystkich wymianach opisanych powyżej ponownie zregenerowaliśmy pompy PLD ponieważ mechanik obstawiał, że są źle zrobine (regenerowane były w Bydgoszczy na Kórnickiej) dalej nie ma poprawy, mechanik teraz twierdzi, że trzeba je wymienićna nowe. Czy on ma rację bo to jest koszt ok 10 tyś.?
Ok, jutro pojade do faceta ktory sprawdza wtryskiwacze. Co mają świece żarowe do dużego spalania?
nawet jeśli sonda jest całkowicie uszkodzona to nie ma aż takiego wpływu na obroty. Jak już wcześniej napisałem będzie powodować większe spalanie.
do sprawdzenia - silnik krokowy , sonda lambda (kabelki), rozdzielacz zapłonu (pękniety "palec")
Modus 1.4, lub inny mały Renault z tym silnikiem (K4J).
też miałem jedynkę w moim przypadku wystarczyło przeczyścić mufe od komputera bo osad był tak gruby na stykach że samochd wariował ze spalaniem
Witam, rozwiązałes już problem?
Jak na komputerze masz opisane to spalanie chwilowe, po polsku czy w innym języku, co tam pisze?
Wyreguluj zawory
Sprawdz sonde lambde , ustawienie zaplonu , ssanie .
Wyniki z diagnostyyki?
spalać oleju renault spalać stukowy renault renault megane spalać
avrdude arduino dolna grzałka przypala diody wnioski
Parametry P03 i P09 w piecu Termet Silver Pro Nagrywanie zapowiedzi w centrali Panasonic KX-TES824