Bo napisałeś sprężyna, a nie sprężyny ;)
o górną długą spręzynkę i dolną krótszą. Ostatnio używałem szczypiec hydraulicznych (nastawna żabka) ;-) Takowa żabka ma większe przełożenie siły niż zwykłe szczypce... mocniej i pewniej można złapać tą prostą końcówkę sprzężny , no i ta żabka ma większą powierzchnię rękojeści (dwoma rękoma można manewrować), reszta to umiejętności i siła w łapach...
Trzeba wymienic stacyjke całą, pozatym trzeba przykręcić plastiki kierownicy poprawnie, bo jak sie okazuje kluczyk jest niesymetryczny i w jednej pozycji zawadza za źle złożone plastiki i nie odbija. A stacyjka blokuje się od brudu lub pęknietej sprężyny powrotnej.
O, fakt - w Renault oryginalne sprężyny pękają. Do sprawdzenia.
0.5 cm luzu pod tą nakładką a karoserią. prawidłowo
`witam. Pękła mi sprężyna pedału sprzęgła. https://obrazki.elektroda.pl/7037379700_... Szukałem w internecie, jednak do Scenca II nic nie ma. Najbliższa jest do Laguny II. Ale nie mam pewności czy pasuje. Niestety rysunki do Scenica nie opisują nr OE sprężyny i nie wiem, czy np do Laguny lub innego auta pasuje? Proszę was o pomoc o...
A na przyszłość znacz sobie takie szczegóły. O cofnięciu sprężyny pamiętaj.
Sprężyny są całe.
Normalna jedna z bolączek Laguny.Swego czasu przy pedale sprzęgła montowano sprężynę
Polecam przyjrzeć się czy sprężyny ściskające szczęki są sprawne, dobrze założone i ewentualnie je wymienić. Przy hamulcu postojowym na linke sprężyny nie grają takiej dużej roli jak przy sterowaniu hydraulicznym.
Witam, tak jak w temacie. Przymierzam się do wymiany amortyzatorów wraz z sprężynami zawieszenia w Renault Clio III 2006r. przed faceliftingiem 1.4 V16 98KM 72KW 1398m³ . I tu zastanawiam się nad wyborem Olejowe czy Gazowo-Olejowe, KYB,Koni,TRW czy może Bilstein . Jeśli chodzi o moje upodobanie to orginalne zawieszenie było idealne [Nie za miękkie,...
Wyślij vin to ci sprawdzę .
Te sprężyny kayaba są coś skopane. Miałem z nimi ten sam problem w megane - auto stało bardzo wysoko. Ale mi to pasowało - wymieniłem tylne na sprężyny od scenica i teraz stoi wysoko przód i tył. Czasami mam też takie chrobotanie ale po lewej stronie na górze sprężyny.
Nie luzuje się tam żadnej śruby, napinacz jest na sprężynie
tylko tutaj coś musiałeś źle złożyć, ta sprężyna odpowiada za pracę lewarka
Łożysko McPersona do wymiany A to się nie objawia tym, że sprężyna stuka, prześladuje, ciężej chodzi? U mnie to chodzi płynnie, bo niedawno były wymieniane amorki przednie, sprężyny i łożyska.
Po lewej stronie akurat podczas wyjmowania półosi ze zwrotnicy celem wymiany osłony przegubu odczepiła się wewnętrzna osłona od strony skrzyni biegów i olej wyleciał. Jutro kupię nową lewą półoś i podłącze. Natomiast jeśli chodzi o prawą półoś to wchodzi bez problemu i czuć opór sprężyny.
Po zdemontowaniu skrzyni natychmiast ustalono usterkę mechaniczną. Tarcza wcześniej regenerowana rozsypała się na wysokości nitów i sprężyn.
O stary lepiej sam nie podchodz do wymiany amortyzatorów skoro nie jestes pewien że trzeba uzyc sciągacza , myślę że taniej będzie jak oddasz do mechanika który tobie je wymieni niz kupować specjalnie do tego celu ściągacz zastanów sie trochę
Kluczyk "odbija" z pozycji rozruch do pozycji zapłon ? , bo wszystko wskazuje na to, że pękła sprężyna w stacyjce i jechałeś z włączonym rozrusznikiem, czyli go zniszczyłeś
Ja kupiłem cały zestaw od Febi ( końcówka i sprężyna gazowa) , koszt jakieś 150 zł
Sprężyna jest złamana.
Brak sprężyny sprawia, że pedał nie podnosi się do samej góry i nie naciska na wyłącznik /czujnik, stąd błąd
Nie jest zatrzaskiwany w skrzyni.Długością jest tak dobrany że trzyma go sprężyna w przegubie wewnętrznym dociskając przegub do skrzyni opierając się o półoś ;)
Jaką pomoc, powiedz-jaką? Miernik i patrz! Mi to śmierdzi kiepską masą łączącą silnik z nadwoziem-ta taśma po prawej stronie łacząca ścianę grodziową z silnikiem; koło akumulatora, a nie wykluczone też jest to, że w czasie jazdy pracuje rozrusznik, częste w renault jak pęknie sprężyna powrotna w stacyjce.
Na tunelu dolotowym powietrza od wentylatora jest wkręcona biało szara kostka 4 lub 5 przewodów w środku 3 sprężyny z drutu oporowego do regulacji obrotów plus bezpiecznik termiczny. Sprawdź ten bezpiecznik
Zrób wyraźniejsze zdjęcia bo na tych nic nie widać. Normalne,że dekiel wypychało bo jest on półpanewkami dla wałków i trzyma je na głowicy a wałki naciskają na sprężyny zaworów Co to za silnik, K4M Renault?
...jakaś porypana belka z drążkami. O trwałości znacznie większej, niż zawieszenie na sprężynach...
Chodzi mi o odkręcenie tylko górnej śruby - próbować odkręcić bez kontry - tak jak na filmach co robią to udarem? Co może się stać? Bo amortyzator porusza się wewnątrz sprężyny.
Pęknięta sprężyna przy pedale
Nie mam tego w rękach, ale jak wymieniałeś przegub, łożysko amortyzatora, to nie wyciągnąłeś za daleko półosi tej wewnętrznej, bo tam jest sprężyna, która wypycha półoś na zewnątrz i mogła ci wypaść, wcisnąłeś ją z powrotem i problem.
Kolejność: odpowietrzenie-sprężyna pedału-wymiana pompki-wymiana wysprzęglika
Bardzo podobny przypadek ciągnik na najniższym biegu, rewers na luzie a on wciąż jechał. Okazały się uszkodzone sprężyny talerzykowe w skrzyni...
Witam, mam podobny problem, renault laguna 2 1.8b pękła sprężyna, niestety mam problem z odkręceniem tej śruby (resztkę sprężyny wyciąłem) przy okazji okazało się, że amory tez nie trzymają i zostały zakupione nowe tylko jak wykręcić tą śrubę? ;-( pozdr
Na komputerze jest żółty kwadrat z napisem OC(open circuit) i kolosalna cyfra 1162. Tak wykręcałem rusza się nie zacina się sprężyny wycofują trzpienie do końca. A na komputerze brak zmian.
Sprawdz czy możesz go wykręcić. Nie pamiętam czy się daje. Generalnie powinna być sprężyna i zapadka.
Czyli to się reguluje przekładkami u mnie jest 5 przekładek i można wyjąć jeśli nie można skręcić dodam że tyle było Dodano po 2 sprężyny talerzowe 2 szt
Szóstka ma skończony synchronizator,lub sprężyna na nim pękła i blokuje bieg lub widełki. Jest wiele scenariuszy.
Układ zaciąga i zwalnia ręczny , błędów nie generuje więc konfiguracja chyba prawidłowa , nie spodziewam się aby po wymianie linek trzeba było od nowa robić konfiguracje , może adaptacje ale nie widzę tam takiej opcji . Scenic to wersja Grand a jego zaciski są bez sprężyn powrotnych .
Czyszczenie polega na demontażu elektrozaworu, rozebranie go na części pierwsze. Ja rozciagnalem swoją sprężynę znajdująca się w środku. I oczywiście wszystko wymyte benzyna ekstrakcyjna i złożone spowrotem. W razie czego służę pomocą.
Raczej zachowuje się prawidłowo, po zamontowaniu sprężyny będzie pracował jak należy.
To jest w pokrywie. Ma to jakiś związek z odmą i separacją oleju. Racja, ale nie kojarzę teraz na 100% czy wpokrywie niema żadnego kanały tylko sama sprężyna i szklanka.
Jak coś to sprężyna jest jedna a lewą półoś wyjmowałeś
Na pedale hamulca nie ma regulacji ani sprężyny, wszystko jest w pompie hamulcowej.
Urwana sprężyna na dźwigni wybieraka pod skrzynią.
Pada pompka sprzęgłowa.Zdarzało się także że pękały sprężyny na pedale sprzęgła.
a jak sprawdzic maglownice ?? klocki ok opony nowe .. a to stukanie moze być spowodowane ułamaną sprężyną w tylnym kole ??
Powinieneś miec skrzynie taka jak na rysunku. Odkręcic dekielek i wyregulować długośc ciegna14 przy dzwigni nr.3. Jak nie pomoże to niestety trzeba zdjąc plecaki sprawdzic dzwignie łączącą wał ramion z dzwignia zaworów .Mógł sie rozkręcic lub pekła jedna ze sprężyn koncowych.Ale jesli reaguje plynnie płynnie na ruch dzwigni to raczej to pierwsze powinno...
bo jest zawalony co może być powodem? niedomykanie, pęknięta sprężyna
Rozwiązanie poza nasmarowaniem linki jest zastosowanie dodatkowych sprężyn które wspomagają zwalnianie hamulca. Zamiast naprawy zacisku ??!!
swego czasu renault "wymyśliło" poprawkę w postaci wymiany pompki sprzęgła oraz montaż dodatkowej sprężyny powrotnej na pedał sprzęgła w przypadku takich właśnie problemów.
Laguna II i drążki skrętne? Coś Ci się pozajączkowało. Sprężyny do wymiany. Bóg jeden i Ty wiecie czy to kombi....
Musiał byś sobie zrobić z drutu taki model do stymulacji jak to będzie działało. Ale jest jeszcze problem jak sobie będą radzić z dodatkowym odciążeniem sprężyny gazowe podnoszące - utrzymujące klapę.
Sprężyny są ok bo wymieniałem łożyska w kielichach.
Całe zawieszenie, tylko nie wiem czy sprężyny zmieszczą się od 19 w gniazdach.
Tak, jest koło zębate z mechanizmem cofającym (sprężyna), jedyne co steruje włączeniem to mikrowłącznik o oznaczeniu DBA.
ad1 sprężyny niekoniecznie jak nie są popękane ale pewnie do zmiany łożysko amortyzatora ad2. albo cały, albo: końcówka wahacza i 2x tuleje metalowo gumowe ad3. końcówki drążka stabilizacyjnego i gumy w których osadzony jest drążek.
Widziałem już kilka razy zespawane koło dwumasowe i wtedy wszystko pasuje tylko proponuje włożyć tarcze ze sprężynami bo szkoda skrzyni biegów
Na wysokość samochodu mają wpływ sprężyny, a amortyzatory nie mają z tym nic wspólnego. Jeżeli nie ma między zwojami sprężyn żadnych przekładek to tylko sprężyny Ci zostały. Zmierz ich długość i porównaj ze sprężynami np w katalogu internetowym Intercars.
A jak on wygląda, bo dzisiaj zaglądałem pod pedał to widziałem dwie sprężyny, zieloną i srebrna oraz coś żółtego. Jutro zerknę tylko jak to wygląda.
Mogą być winne amortyzatory i sprężyny. Nie wykluczone, że z wahaczami jest coś nie tak.
Ogólnie chcesz, żeby tył wyżej stał, tak ? Kup w motoryzacyjnym gumy pod spręzyny, powinien podnieśc się ok 1,5cm A gdzie tam masz sprężyny?
sprawdź czy sprężyna nie pękła i czy równo siedzą w gniazdach
Za pomocą czujnika zegarowego ustawiasz napięcie wstępne sprężyny pompowtryskiwacza które powinno dokładnie wynosic 0,75 mm i do tego jest ci potrzebny czujnik zegarowy z przystawką magnetyczną .
Zdejmij bęben hamulcowy, sprawdź szczęki, rozpieraki i inne sprężyny. i raczej szybko, bo możesz wykręcić niechcianego oberka...
W starszych modelach Forda czy Renaulta po "dzwonie" trzeba było odnaleźć czujnik i nacisnąć go żeby cofnąć sprężynę bo inaczej nie dało się uruchomić silnika. Po piewsze, takie rozwiązania nie odcinały zasilania a uniemożliwiały uruchomienie silnika. Po drugie, woda porywająca swym nurtem auto, to nie jest "dzwon" i na 100% taki czujnik nie zadziała...
Jaka może być przyczyną stukania w lewym przednim kole w renault thalia1. Wymieniona półoś a wcześniej wachacz piasta łożysko stabilizatory tarcze hamulcowe klocki amortyzatory zaciski można powiedzieć że wszystko oprócz sprężyny która jest cała. Po wymianie całego zawieszenia było wszystko ok po jakimś czasie zaczęło stukać i postanowiłem wymienić...
witam, sprawdz czy linka sie nie zacina, i czy łozyskowanie pedału sprzęgła nie blokuje, pozostaje jeszcze przesuwanie sie łozyska oporowego ale to w skrzyni, ewentualnie masz do wymiany docisk (mozliwe że masz wyłamane (skrzywione końcówki sprężyny centralnej) ale mało prawdopodobne , pozdrawiam
Jest taki tłoczek który ma na koncu stożek a z góry jest okrągły (w tym miejscu co przychodzi sprężyna), są to siłowniki dwustronnego działania tzn trzeba wymienić te uszczelniacze w środku?? Czy jakoś da się to może sprawdzić?? Ciągnik to Renault 90-34 pompa jest silna wydaje mi się że daje radę..
Może to byc pęknięta sprężyna na tym zaworze, bo na sworzniu stukałoby raczej cały czas
Napisałeś,ze buczy podczas jazdy na wprost i przy skręcie w lewo. Przy skręcie w lewo łożysko prawego koła jest dociążane i ono może powodować buczenie Zrób jeszxze jeden test- podnieś przód auta, złap dłonią za sprężynę z prawej strony i drugą reką kręć kołem, jak poczujesz mrowienie w sprężynie to masz uszkodzone łożysko.Dla pewności i porównania...
Witam. Jak w tytule potrzebuję nabić nowe okładziny na tarczę sprzęgłową. Gdzie w Krakowie lub okolicy robią takie coś? KOlego kup tarczę bo nie dość że wieloklin nie jest ciasny to i sprężyny wyrobione. Czasami dziwią mnie co poniektórzy.
Nie, ślizgające sprzęgło daje objawy, które opisałem - począwszy od biegu najsłabszego, w tym wypadku 5-tki. Na 3-ce czy 4-ce najłatwiej to wychwycić, stąd tak właśnie napisałem. Na biegach niskich (1 lub wsteczny) "trzyma" do samego końca. To juz niestety przerabiałem. Nie wiem jak jest z pękniętą czy uszkodzoną sprężyną docisku - ale skoro Kolega...
Gdzie są te amortyzatory z dodatkową sprężyną? Za to już powinien być kosz.
Naprawisz ten albo wsadz drugi , stacyjka uszkodzona jest do naprawy(sprężyna).Ale klient też dał dupy trochę nie informując o uszkodzonej stacyjce. :)
witam rozwiązałe problem przyczyną nie działająego czwartego tłoka okazała sie pęknięta sprężyna na czwartym zaworze koszt sprężyny 10 zł ale jeszcze przy okazji pasek rożrzadu i za robote 300 zł ale problem rozwiązany pozdrowienia
W tej przepustnicy niema sprężyny jest tylko potencjometr, silnik i 3 koła zębate jako przekładnia. Pozdrawiam
Do wymiany pompowtryskiwacz, do sprawdzenia wszystkie obsady, i tyle. Po demontażu pokrywy sprawdź najpierw czy nie pękła sprężyna na pompowtryskiwaczu i czy rolki są całe
Teoretycznie można w jakimś stopniu regulować wysokość pojazdu na drążkach. Teoria teorią ale nie oszukujmy się ty masz zajechane amortyzatory w swojej megance. Sprawdź ich stan w jakimś serwisie. Jeśli nie chcesz wymieniać ich, to spróbuj założyć twardsze sprężyny (nie wiem czy takie znajdziesz).
Witam, Mam taki problem ze swoją Laguną I Kombi po lifcie. A mianowicie opadł mi trochę tył o jakieś 2 - 3 cm i jest bardzo miękkie zwieszenie, jak usiądą dwie osoby z tyłu to autko praktycznie przy każdej dziurze trze błotnikiem o opony. Chciał bym podnieść nadwozie troszkę wyżej i je utwardzić. Moje zapytanie jest takie, jak je rozebrać i podnieść,...
Przeważnie mówiąc kompletne zawieszenie to mechanicy mają na myśli sworznie, końcówki drążką kierowniczego, tuleje wahaczy, amortyzatory, łączniki stabilizatora. Sprężyny, i poduszki na kolumnie to rzadko.
Nie ogarniam zasady działania tego napinacza jakiego napinacza ?? Tam masz mechanizm regulacji luzu tłoczka, i z tego co napisałeś on nie działa. W tą tulejkę z gwintem w tłoczku wkręca się śruba regulatora i popychacza mechanizmu hamulca ręcznego 827659 W skrócie działa to tak: ta śruba regulacyjna się nie obraca tylko porusza się tak jak oznaczyłem...
Więc wciskasz w pedale plastik i masz więcej linki pod maską tyle że fajnie by było jakby ktoś ją pociągnął. Tam jest taki półksiężyc i blokuje go taki plastik z który zahacza się na ząbkach półksiężyca - jest on na sprężynie.
Sprawdź czujniki pedałów hamulca i sprzęgła, u mnie pękła w środku sprężyna i nie miałem świateł stopu. Może u ciebie jest podobna sytuacja. Najlepiej przemierzyć miernikiem.
Szukałem długo na forum coś o tanich hamulcach ale nic nie znalazłem Renault Scenic MK3 tarcze i klocki przód i tył (tarcze tył wraz z łożyskami) firmy DACO Zestaw spisuje się dobrze po roku użytkowania,brak problemów z montażem etc Zestaw 3x tańszy od wiodących producentów. Hamulce o dziwo lepsze niż te które byly wcześniej. W swoim aucie mam tarcze...
Może sprężyna w zamku zaśniedziała/przyrdzewiała. Polej ją olejem, albo czymś w spreju.
Jeżeli uważasz że tłok forwarda jest ok to dlaczego są spalone tarczki ?? Skrzynki zawsze wyciągam od dołu. Jeżeli nie założysz teraz skrzynki od dołu to zdejm ławę (sanki). Z przekładkami stalowymi nie kombinuj tylko załóż nowe (na zdjęciu widać przekładkę spaczoną bez ciernicy). Kawałki plastiku mogą też pochodzić od retainera na rysunku poz. 5. Sprężyny...
Pękła spręzyna.
To jednak nie problem z linką, czy sprężyną potencjometru, pedał nie ma sprężyny, gdyby był problem z linką to pedał zostałby wciśnięty a on wracał. Oringi na przepustnicy są nowe, jakieś 3 tyg miałem sprawdzaną szczelność układu dolotowego
I uważaj na zmienią fazę rozrządu żeby dobrze ustawić bo jak poluzujesz koło na sprężynie to wszystko będzie ok na pierwszy rzut oką tyle że nie będzie miał mocy. Tak jak by turbo nie dmuchało
Przyjrzyj się sprężynom dokładnie czy czasem nie pękła. Ja wymieniłem co prawda w inny aucie kilka rzeczy bo też latało na boki po drodze i przez przypadek zauważyłem pękniętą sprężynę tzn. brakowało jej około 10 cm u góry.
Może . Jak koło ma sprężyny wybite i nie pochłania skrętnych drgań to po drodze do kół jest skrzynia i to ona dostaje baty .
Pompy olejowe zwykle posiadają zawór przelewowy (sprężyna z kulką). Zablokowanie takiego zaworu może spowodować niekontrolowany wzrost ciśnienia.
Czujniki o które pytałeś to: Lewy to czujnik służący do "wbicia" polowe/szosowe, prawy to czujnik temperatury oleju w przekładni. Dwa elektrozawory widoczne na zdjęciu odpowiadają za zamianę połówek. Jeżeli chodzi o złącze pomiarowe to zależne jest to od konstrukcji sprzęgła jaka masz tj zaciskane olejem lub zaciskane sprężyną. Dla zaciskanego sprężyna-...
Napięcie łożysk mierzy się specjalnym młynkiem i jest podawane w Nm. Do napinania łożysk producenci skrzyń używają sprężyn talerzowych, które kompensują napięcie w miarę zużywania się łożysk.
Popraw sprężynę w zatrzasku na górze skrzyni, bądź usuń jedną podkładkę regulacyjną / skrzynia B18
A nie koło dwumasowe ? Jak mu pęknie sprężyna to podobnie brzmi.... Pozdr.J. O przepraszam, przeoczyłem...
drogi kolego sprężyn to nie ma w moim aucie ...! a zapomnialem dodać że auto mialem sprowadzone i przegląd przeszedł na stacji diagnostycznej i wykazało na jednym prawym amortyzatorze 54% ... Dodano po 6 teraz to już nie wiem sam ale jakoś nie dostrzegłem sprężyn czy to jest w ogóle możliwe?!
Może tylko trzeba nakręcić sprężynę od mechanizmu wycieraczek, jak w zegarze? Zresztą nie wiem, nie znam się.
Witam serdecznie Nic się nie reguluje. W Volvo regulowalo się ustawienie podstawowe silownika sprzęgła ale docisk to tylko w starym Mesiu z 85 roku. W Scanii i Renault są takie same i ważne jest żeby wymienić też docisk bo nie odpuszcza zuzyta sprężyna 2 tarczy.
naciąganie sprężyny sprężyny passata sprężyny bramy
windows wybudzeniu rozbiórka skrzyni bezpiecznik przepięcia
schema podlaczenia zamka centralnego
Citroen C5 II – kontrolka STOP i hamulców świeci, niski poziom płynu, błąd EPB/ABS GECO G-406-P08 AL5 – usuwanie alarmu 5 czujnika S2, naprawa NTC, reset sterownika