1 Płyn ma być zawsze w weżach. 2 Zalej płyn i odpowietrz układ.
tylko odkręcić i nie do końca
Odpowietrzałeś układ chłodzenia?
Owszem ale nie do końca. Dziś posłużymy się pismem obrazkowym.:D Proszę. http://obrazki.elektroda.net/39_12588337...
Jest w obudowie termostatu , szukaj od strony skrzyni biegów plastik do którego lecą przewody z układu chłodzenia .
Ja dla swietego spokoju wymienilbym tą dysze. I osuszyl układ.
Przedmuch do układu chłodzenia.
barubar nie musisz mnie publicznie przepraszać - nie zależy mi na tym to co napisałem jest tylko jedną z możliwych przyczyn usterki a i to nie w każdym przypadku (chodzi o model parownika) - po prostu się już z tym spotkałem jak najbardziej jest to do sprawdzenia metodą jaką zaproponowałeś szczepto zapach gazu w aucie może być również spowodowany tym...
Nawet przy wyłączonej?
No dobra to wole koncentrat, a jaka jest pojemność układu chłodzenia w tym modelu auta bo szukałem na internecie ale nie znalazłem
Czy warto kupić zamienniki takie jak Vernet Obecnie jakość cz. zam. jest skrajnie niska. Klient żąda tanio, a to nie może być dobrze. Cena wcale nie świadczy o jakości. To co kupisz zależy od szczęścia. Link do filmiku, jak odpow. układ chłodzenia. https://www.youtube.com/watch?v=Oj2o7waI...
Powiem szczerze, że nie wiem, węże które do niego wchodzą są dobrze przymocowane i wyglądają dobrze ale sam parownik nie wiem, może on być nieszczelny ?
Układ chłodzenia do sprawdzenia czujniki temperatury, wentylator wszystkie biegi i tyle .
Mechanik juz modyfikowal korek oraz wykonał jak by to nazwać hmm "drenaż" polegajacy na tym : poprowadził wężyk od odpowietrznika termostatu do zbiorniczka wyrównawczego i ogólnie wygląda to tak ze teraz plyn trzyma się w poziomie min a maxi dodam ze auto się wgl nie gotuje temperatura w normie Czy możliwe żeby chłodnica byla zapchana ? Lub jakieś węże?
Jeśli nie widać wycieków a ubywa wody to może być wina uszczelki pod głowicą. Dodatkowo wysokie ciśnienie o tym świadczy że coś może być nie tak . Możesz sprawdzić przyrządem czy występuje CO2 w zbiorniku . A jka z paleniem rano i jaki dymek leci z wydechu ?
Test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia wiele powinien podpowiedzieć.
A czy możesz napisać coś bliżej. Gdzie on się znajduje, jak go sprawdzić? Poproszę o jakieś konkrety.
Ale ja chciałbym wypłukać cały układ chłodzenia żeby pozbyc sie tego syfu co mi nagrzewnice zapycha.
Nieszczelny układ
Problem taki jak w temacie. Podejrzewam, że może być to uszczelka pod głowica ale nie jestem pewien, bo zadziwiła mnie bardzo duże ilości oleju w układzie chłodzenia. Olej jest praktycznie wszędzie poprzez chłodnice, nagrzewnice, zbiorniczek wyrównawczy w kadłubie silnika…. dosłownie w całym układzie. wdzięczny będę za wszelkie rady -jak mam pozbyć...
Mam ten sam silnik i samochod i walcze z tym juz od dlugiego czasu, wymienialem uszczelke pod glowica i planowalem glowice, osuszalem uklad, wymienialem termostaty i dalej to samo. na dzien dzisiejszy odpowieczam uklad co 2 dzien i mam narazie spokoj z tym
Uszczelki często korodują na kanałach wodnych i stąd bierze się ciśnienie w układzie chłodzenia albo wycieki na zewnątrz silnika. Głowica do sprawdzenia, czy nie pękła.
Wąż po przegrzaniu rozwarstwił się (rozwulkanizował). Płyn poszedł między part a gumę. Taki wąż trzeba koniecznie wymienić. Jak jeszcze dostał trochę oleju albo paliwa to guma się wręcz rozpuściła.
Wszystko wskazuje na pęknięcie w bloku, robi się ciśnienie, ale nie na tyle aby węże spuchły, choć pewnie zmieni się to przy dłuższej jeździe. Historia o tym kamieniu też się nie klei, najpierw dostanie skraplacz klimatyzacji. Blok i ciśnienia w układzie chłodzenia to typowy problem dla tego silnika.
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jak spuścić wodę z całego układu chłodzenia Renault Magnum z silnikiem MACK 430 ? Odłączyłem skrzynię biegów i gruby wąż pod chłodnicą, ale ilość wody, która z układu wypłynęła jest znikoma (7litrów?) Gdzie szukać jakichś dodatkowych zaworów (np na bloku) lub które węże wypiąć? Pozdrawiam.
Może napisz jaki silnik itd.Poniżej nasz schemat.Odpowietrzasz układ wlewając do zbiornika wyrównawczego płynu i odkręcasz odpowietrznik przy chłodnicy ,aż zacznie swobodnie płyn lecieć. http://obrazki.elektroda.net/68_12634839...
chłodzenia silnika.A jaka jest temp.silnika w tym czasie? Jeśli niska to sprawdzić trzeba termostat ,jeśli normalna ok.90 stop.to będzie trzeba płukać układ chłodzenia silnika.
Co oznacza stwierdzenie że brak jest ciśnienia w układzie???
Kompresja w układzie chłodzenia oznacza węże twarde jak kamień. Odpowietrzyć raz jeszcze i korek zbiorniczka sprawdzić.
Tam jest silnik z Reno z którym nie kojarzę takich problemów . Pytanie czy suzuki nie wsadziło tam jakiegoś dziwnego osprzętu - turbina czasami nie jest chłodzona wodą ? Poszukaj na forach Renault Megane / laguna czy ktoś nie wałczył z takim problemem .
Na forum ktoś zwalczał ten problem i tam przyczyną była układ chłodzenia EGR, któryś zawór gruszka się zacinała i ucieka ciśnienia doładowania. Musisz poszukać autor to chyba Viper?
Sprawdź dokładnie temp silnika podczas jazdy po trasie . renuwka jak widzi za wysoka temp rozłącza klime. Bankowo coś z układach chłodzenia . to częsta przypadłość.
Śrubka oznaczona nr 1 z fotki http://megane.com.pl/page/hosting-zdjec/...
borys236 starszego tematu nie dało się odkopać.
Po prostu ten komunikat odcina paliwo ponieważ jest zagrożenie zapalenia się silnika. Trzeba sprawdzić poziom cieczy w zbiorniczku, może być uszkodzony przewód cieczy chłodzącej, co spowoduje dostanie się powietrza na czujniku temperatury, czyli zapowietrzony układ chłodzenia.
Witam, odświeżę temat. Mój problem wygląda następująco: Laguna 1.8 8v 96 r. LPG, z klimatronikiem. Nie włącza się wentylator chłodnicy. Wymieniłem czujnik przy chłodnicy. Problem pozostał. Płynu nie ubywa, układ jest szczelny ( przy odkręconych odpowietrznikach ( na chłodnicy i przy wężu na górze leci płyn bez bąbli). Płyn czysty, olej bez śladów osadu...
Klapy nawiewu znajdują się w module mieszalnika powietrza pod samochodem ( ta duża plastikowa trumna przykręcona dookoła chyba 20 śrubkami i jedną lub dwoma obejmami metalowymi. Przy sciąganiu nic sie nie rozpada. Ale po mojemu nie będzie to wina mieszalnika tylko bardziej uszkodzenia w układzie chłodzenia( zatkane przewody, nagrzewnica, uszkodzona...
Uszkodzony reduktor i LPG idzie w układ chłodzenia ?
Czyli nie muszę odkręcać korka z odpowietrznika na termostacie? Wystarczyłoby cienką strużką zalać płyn układu chłodzenia?
Zaslep chlodniczke EGR na wejściu spalin albo połącz razem węże płynu od chłodniczki. Co do uszkodzenia chłodniczki EGR w tym silniku chyba się nie spotkałem, uszczelki pod głowicą się zdarzają.
Dziękuje za rade, spróbuje, choć miałem na myśli nowocześniejsze środki do płukania układu chłodzenia..
Na moje oko to uszczelkę pod głowicą. Idą przedmuchy spalin do układu chłodzenia.
A z czym masz problem? Muszę wymienić uszczelkę z powodu ciśnienia w układzie chłodzenia.
Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PPID8 Ciśnienie oleju chłodzenia tłoków FMI-2 Dane nieprawidłowe lub niestałe Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika C023 Czujnik ciśnienia oleju silnikowego V126 Elektrozawór układu chłodzenia tłoków W drugim kodzie musi być jakiś błąd bo nie mogę odczytać.
....Ale może pytanie bo ten reduktor ma chyba przeciek przy złączu doprowadzającym płyn chodnicy bo ciągle mi wskazuje po 25 min jazdy skala że nagrzał się już do połowy co jest niepokojące.Pod odkręceniu zakrętki ze zbiorniczka z płynem chłodnicy ma on na oko 50*C. ..... Nie bardzo rozumiem. Czy wskażnik pokazuje Ci że silnik ma zbyt wysoką temperaturę?...
Obie wersje silnikowe 1,7, F3NL740 i F3NL742 mają odpowietrzniki układu chłodzenia .
Na początek sprawdź, czy nie nawiał ci płyn z chłodnicy, bo mi to wygląda na pusty układ chłodzenia.
Witam płyn dolewa się na zimny silnik .Można dolać na krótką metę najlepiej jest wymienić cały płyn na jednakowy w całym układzie. Płyny różnych firm mogą wejść w reakcję między sobą co może doprowadzić do pogorszenia stanu układu chłodzenia w twoim przypadku i tak już jest coś nie tak skoro musisz dolewać.Pozdrawiam
Nie ma mowy o powstaniu trwałych osadów, mających zauważalny wpływ na sprawność układu chłodzenia, po jednorazowym napełnieniu układu wodą z dowolnego kranu. Może kupiłeś źle dobrany termostat, albo we Włoszech jeszcze coś uległo uszkodzeniu w układzie chłodzenia.
Więc albo były zbyt blisko elementów wydechu, albo uszkodziło je przetężenie - bez związku z układem chłodzenia silnika.
Dodatkowo kontrola czy silnik nie pracuje cały czas na dużym obiegu układu chłodzenia ( cały czas otwarty termostat) czyli silnik niedogrzany.
Kolego glowice do gory do sprawdzewnia na szczelnosc na cieplo,wzrokowa ocena tuleji cylindra czy na wysokosci kanalu wodnego nie ma mikro dziurki (oczywicie musisz pokrecic silnikiem zeby tloki zeszly i zebys mogl zobaczyc) Nowa usczelka i bedzie ok.Jezdziles na wodzie albo przegrzales auto? Dodano po 5 zadzwon 721543899 tez kiedys pracowalem na serwisie...
niestety ( z tego co ja wiem ) nie ma do tych skrzyń żadnych dodatkowych chłodnic które można by dostawić. Ewentualnie można było by się pokusić o zakup nowej chcłodniczki o większej wydajności ( należy wówczas też wymienić śrubę mocującą ). Warto było by też przepłukać cały układ chłodzenia ( może tu leży przyczyna a nie w samym chłodzeniu tylko skrzyni...
Płyn w układzie chłodzenia jest? Wisko pracuje poprawnie?
A czy przy wymianie silnika muszę się liczyć z jakimiś dodatkowymi wymianami typu pompa paliwa, układ chłodzenia, skrzynia?
Dawno nie robiłem tych silników ale mnie się kojarzy że to zaślepka śruby gdzie wkłada się blokadę wału. Silniki dość stare więc raczej już się tego nie widuje bo nikt już tego nie zakłada przy wymianie rozrządu a trafić takie co nie miał robionego rozrządu to jak trafić "6". To nie jest tzw. brok do układu chłodzenia.
Sprawdź ciśnienie sprężania, to powinno wyjaśnić czy to wina uszczelki pod głowicą. Jeżeli są przedmuchy do układu chłodzenia to zazwyczaj w czasie pracy silnika węże od chłodzenia robią się twarde z powodu większego ciśnienia w układzie chłodzącym. Przydało by się odczytać błędy ze sterownika silnika i zobaczyć w parametry bo może ten czujnik nie działa...
Pisze pan że zmienił czujnik ciśnienia ale który bo są dwa jeden to ciśnienie oleju silnika a drugi to ciśnienie magistrali chłodzenia tłoka. Mozę się zacinać zawór który reguluje ciśnieniem chłodzenia tłoka ten który jest pod turbiną, może padać czujnik ciśnienia magistrali chłodzenia tłoka. W aktualnej chwili będzie ciężko wyłapać moment usterki no...
To teraz napisz, skąd podejrzenie o uszkodzenie układu chłodzenia, wodę gotuje a wentyl stoi?
Nic nie piszesz czy wymieniłeś termostat ten objaw tylko na to wskazuje pozdrawiam
Czyli muszę pojechać na "pełen" serwis ? Że tak powiem nabicie od zera, zarazem sprawdzenie szczelności itp ? Chociaż szczelna to jest bo manometr podpinałem wczoraj i ciśnienie w układzie trzyma.
Problem tkwi w tym, że trudno coś doradzić bo przyczyny mogą być różne. W takiej sytuacji się sprawdza czy jest iskra, czy działają wtryskiwacze, czy odpali jak sie poda benzyny do kolektora. No i czy słychac pompę. Problemem może być też czujnik wału, to pięta Achillesowa renówek. I sama wymieniałaś tam rozrusznik? No no no!
Duże prawdopodobieństwo, że to zatkana nagrzewnica. Jest w najniższym punkcie układu chłodzenia i osadzają się tam zanieczyszczenia.
Jest to przewód odpowietrzenia układu chłodzenia, zrób inne zdjęcia, też mam 1,5 dci 110 KM.
Za wikipedą: Podciśnienie – różnica między ciśnieniem atmosferycznym a ciśnieniem bezwzględnym w przypadku, gdy jest ono mniejsze od atmosferycznego. Występuje w pompach ssawnych, gaźnikach samochodowych, układzie wspomagania hamulców, odkurzaczach.. Więc skąd ono w układzie chłodzenia?
Też mam takiego trafica, ten sam rocznik a nie mam tej nagrzewnicy, pytanko, gdzie ona jest zamontowana? Gdzie są wyloty powietrza? Działa tylko z klimą czy też z układem chłodzenia? Można jakieś zdjęcia? Z góry dzięki za odpowiedź.
Renault kango 1.2 Rn 60u 1998r szukam schematu instalacji elektrycznej układu chłodzenia wentylator konkretnie. Wentylator w trakcie jazdy nie włącza się a temperatura idzie w górę. Proszę o pomoc.
Wygląda na uszczelkę pod głowicą, najprościej sprawdzić układ chłodzenia na zawartość CO2 i się wyjaśni. pozdr
Witam Poszukuję zespołu węży od układu chłodzenia w Renault Clio '92r. 1.9D(F8Q), konkretnie chodzi mi o ten który łączy dolny króciec chłodnicy z pompą wodną, naczyniem wyrównawczym(rurką idącą do naczynia) i chłodniczką oleju(chłodniczkę też potrzebuję). Jest to "mocno zakrecony" wąż, jak ktoś posiada to z pewnością wie o który chodzi. PILNE Marcin
Ta druga mniejsza chłodnica jest chłodnicą EGR i nie powinna działać tylko gdy pompka EGR umieszczona pod lewym reflektorem działa. Może masz cos namieszane na wężach i ciepła woda która ma iść na nagrzewnicę i z powrotem na blok silnika jest puszczona przez układ chłodzenia EGR ???
Zrób mu ciśnienie w układzie chłodzenia za pomocą ręcznej pompki , a zobaczysz gdzie cieknie
Wąż jest bardzo ciepły a zarazem mięki. Przypuszczam, że może być niesprawny zaworek ciśnieniowy w korku na zbiorniku wyrównawczym (układ otwarty), w pewnym sensie to też by to potwierdzało Wody nie gotuje i wyrzuca, a przy założeniu, że duży obieg działa (chłodnica cała gorąca), może to sugerować przedmuch do układu chłodzenia.
3 rzeczy do sprawdzenia : 1. czujnik temperatury - styk czujnika (możliwe że ma zły kontakt z instalacją ) 2. sama instalacja - sprawdzić czy nie przerwana 3. odpowietrzenie układu chłodzenia
Czy układ chłodzenia połączony jest razem z rurą kolektora?
Może masz zapowietrzony układ.
Witam na przykładzie Renault Megane 1.6 96 są 2 odpowietrzniki w układzie chłodzenia jeden na wężu drugi w chłodnicy. Na pracującym silniku popuszczasz i sprawdzasz czy wypływa płyn.Mogę powiedzieć że wąż może się sam odpowietrzyć natomiast chłodnica na pewno się sama nie odpowietrzy
Witam! Masz albo uszkodzony mechanizm przełączania obieg wew/zew albo zbyt mało płynu w układzie chłodzenia. Ja miałem uszkodzony mechanizm
Witam wszystkich. Jako, że zima już daje się we znaki chciałem zainstalować w swoim samochodzie podgrzewacz płynu chłodniczego. Gotowy dostałem na szrocie chyba od Renault. Wpięty w odpowiednie miejsce w układzie chłodzenia podgrzewa płyn w małym obiegu za pomocą trzech świec żarowych. Chciałem do tego dorobić odpowiedni układ sterujący i tu zaczyna...
Kwestia "FLUSH" rozwiązana - nie płukam. Pytanie dodatkowe znowu z cyklu czy warto: Czy warto kupować oryginalny płyn Renaulta (Glaceol RX ....) czy się wyluzować i nalać np. PRESTONE. Ewentualnie co możecie polecić. Dzięki kapelatp
Potrzebuję nietypową rzecz, czyli schemat układu chłodzenia w w/w aucie z silnikiem 1.9D. Dodam jeszcze, że w moim przypadku jest też chłodzenie filtra paliwa i oleju, a potrzebuję, bo poprzedni właściciel okropnie namieszał w tym wszystkim i nie wiem co gdzie ma iść, oryginalnych węży nie ma, a oryginalne kosztują niebotyczne kwoty...
Sprawdź koniecznie czy nie dostaje się CO2 do układu chłodzenia. Zobacz czy działają grzałki nurnikowe, w traficu bez nich ogrzewania nie będzie.
Moje uwagi do poruszanych spraw w tym temacie. 1. Nie wiem czy w każdym ASO mają tester do wykrywania spalin, bo ja byłem w dwóch (przy okazji przeglądów okresowych) i na moją uwagę, że przewody gumowe są bardzo twarde i jest sączenie płynu spod opasek zaciskowych oraz powolny ubytek płynu, twierdzili że to normalny objaw i przedmuchów nie ma. Test...
Lukasz wiem do czego zmierzasz ale weź pod uwagę , że usterki wymiennika to margines a po drugie dymienie w takim przypadku występuje proporcjonalnie do ciśnienia w układzie chłodzenia a spaliny śmierdzą przegrzanym glikolem.
Opracowaliśmy rozwiązanie problemu awarii każdego z podzespołu układu scr. Nasze urządzenie pozwala w szybkim czasie przywrócić moc w samochodzie i wyeliminować problem z układem SCR. Szczegóły mogę przesłać na maila.
Potrzebny schemat elektryczny ukladu chlodzenia. Problem polega na tym,ze po wlaczenu zaplonu załancza mi sie zawsze wentylator chlodnicy. Poprosze o rade lub schemacik Z gory dziekuje
Siema! Mam problem z ogrzewaniem w Lagunie 2,0 95r. Sprawa wygląda tak.Termostat OK,ustawiam na wyświetlaczu temp.max. na początku troche grzeje a potem lipa.Przewody od nagrzewnicy pod maską ciepłe.Te pod deską rozdzielczą niestety 1 chłodny a drugi ciepły.Wymieniony płyn w układzie chłodzenia i przepłukany układ. Z góry dzięki Maniek
Jedz do warsztatu koniecznie ogrzewanego Nagrzewnice w renaultach mają króćce z bardzo kruchego tworzywa łatwo je połamać,Proponowałbym jeszcze czyszczenie może była wymieniana uszczelka pod głowicą ,Odpiąć przewody w komorze silnikowej zalać nagrzewnicę gorącą wodą z płynem do mycia naczyń w odwrotnym kierunku najlepiej za pomocą pompki do piłki lub...
Układ jest szczelny. Nie jest to kwestia ilości czynnika.
wilgoc w układzie albo uszkodzony zawor
Po wymianie cewki na razie nic nie przerywa, przebiegów nie sprawdziłem. Nie ustał jednak problem przegrzewania się silnika, ale to już zapewne kwestia oczyszczenia układu chłodzenia. Dziękuje wszystkim.
Tak, mogą być. Np brak płynu w układzie chłodzenia. Jednak zamiast delektować sie wymianą poglądów zajrzyj pod maskę.
Zanim udasz się do dłubka mietka, który swoim pseudoinżynierskim węchem oceni, co po kolei będzie do wymiany "aż będzie dobrze", a można sobie tak wymienić połowę auta, bo przyczyn wysokiego spalania jest masa. Sprawdź dokładnie co koledzy pisali. Ja dodam Jeśli masz wątpliwości co do hamulców, to po kilkukilometrowej jeździe wysiądź i [url=http://www.oponeo.pl/felgi-aluminio...
nabili mi więcej czynnika do układu klimatyzacji niż należy i w gdy auto stoi w temp. 30st. C lub większej , ciśnienie w układzie klimatyzacji rośnie i włącza się wentylator chłodzenia . nie
Zapalasz silnik, w miarę wzrostu temperatury odpowietrzasz i w razie potrzeby dolewasz płynu (stan), czekasz aż włączy się wentylator i... zrobione! :). Jako że układ chłodzenia to jeden zamknięty obwód wiec odpowietrzasz cały układ chlodzenia (na początku ewentualnie parownik).
Witam, znajdzie się ktoś życzliwy na forum kto przedstawi mi układ elektryczny do chłodzenia silnika a w szczególności który czujnik załącza który wentylator w Renault Master 2.5D z 99 roku? Sprawa jest taka, że mały wentylator włącza się razem z dużym i tylko w takiej opcji, a tak być nie powinno, to wiem.
Taka droga wymiana rozrządu? To co tam jest takiego skomplikowanego. Mój bierze 60zł/godz. to rozrząd wymienia się 4godz. :O Płyn chłodzący trzeba uzupełnić nowym bo wycieka. Ile będzie kosztowało przeczyszczenie układu chłodzącego z uzupełnieniem płynu wspomagania i chłodzenia?
Może Ci go zasysać do komory spalania ale w takich ilościach że nawet nie zauważysz białego dymu który wydobywa się podczas spalania. Ja tak miałem u siebie aż pewnego dnia uszczelka puściła całkowicie i olej poszedł do układu. Moim zdaniem to odkręcenie korka na odpalonym samochodzie to nie odpowietrzenie, od tego masz specjalne zaworki na układzie...
Przedmuchu do układu chłodzenia, ponieważ nie bardzo chce mi się drugi raz pisać więc odsyłam do mojego postu na forum megane, może się przydać. http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=152... Odnośnie szczelności układu też długo ich szukałem, ale wylazły, jak do zbiorniczka wyrównawczego podpiąłem powietrze pod ciśnieniem 1 atm (1bar) - reduktor...
A czy chłodnica też się bardzo szybko grzeje?Jeżeli tak to układ chłodzenia najprościej sprawdzić zwierając wtyczkę czujnika temperatury na chłodnicy,wentylator powinien zastartować.
Podgrzewacz skraca czas nagrzewania układu chłodzenia ponad 50%. O ile alternator pozwoli na to.
renault laguna układ chłodzenia citroen układ chłodzenia zapowietrza układ chłodzenia
automatyczne przełączanie elektrowni blank check false kasowanie stanu licznika
izolator ceramiczny traktorek mcculloch
Rozruch silnika 2.5 TDI VW T4 przy napięciu 11,8V Pęknięte magnesy i niepracujący silnik - co robić?