No i dotąd nie poznaliśmy dokładnego kodu silnika... Tak się składa że dość ważne przynajmniej w jednej wersji silnika jest precyzyjne ustawienie wału, wałków rozrządu i pompy.....wystarczy mały uślizg przy montażu koła wału albo przesunięcie koła pompy w stosunku do reszty. To silnik 2.5 DCI klawiatura to też zaskakująca konstrukcja
Bez specjalnych blokad będzie ciężko
temat zakończony ale nie dokończony... wymiana rozrządu w przypadku tego silnika 1,6 16V 112KM - 113KM lista zakupów: - kpl. rozrząd do tego silnika ( KUPUJĄC kpl rozrząd należy zwrócić uwagę czy są zaślepli metalowo gumowe które są jednorazowe po ich zdemontowaniu w celu założenia blokady wałków rozrządu należy założyć nowe 2szt jedna większa druga...
P0011 po wymianie rozrządu i koła zamiennych faz. Witam. Po wymianie rozrządu i kzfr silnik dziwnie pracuje, tzn. falują obroty, trzęsie silnikiem, a powyżej 200 obr. włącza się kontrolka oleju. Rozrząd wymieniony z pomocą blokad. Wszystko zgodnie z instrukcjami itp. Sprawdziłem zawór zfr. Ustawienie rozrządu z 5 razy. Wszystko się zgadza. Wymieniłem...
Pomimo wieku tego postu, google prezentuje go w wynikach wyszukiwania dlatego kilka słów o wymianie tego rozrządu. Koło wału korbowego i koła wałków rozrządu nie mają klinów i brak jest jakichkolwiek znaków. Koło na wale dokręcane jest jednorazową śrubą na docisk - razem z kołem pasowym. Do dzieła. 1. Wykręcamy świece zapłonowe i zabezpieczamy otwory...
Jak ustawic rozrząd w tym aucie reno megan 1.4 16v bo niemam koncepcji . Mam klucz do blokowania wałków i wału . Mam problem z ustawieniem wału prosze o pomoc.:?:
Dziękuje bardzo za odpowiedź. Potrzebuje jeszcze do tego samego silnika następujące momenty dokręcenia: 1. Stopy wału korbowego 2. pokrywy wałków rozrządu 3. ustawienie rozrządu na łańcuszku
Nie możesz zdejmować przykrywy wałków w 16V bo ten cover trzyma wałki. Teraz załóż blokady i ustaw na nowo wszystko, nowe zatyczki wałków i nowa śruba wału.
Jak dobrze pamiętam to znaków nie ma.Potrzebna blokada wałków w kształcie podkowy i bolec do zablokowania wału.O ile wałki mozna pokonać bez blokady to jednak do wału musi być.
Tak dokładnie ma 2 koła zębate ta blokada. Blokada służy do odkręcenia śruby koła, spróbuj bez niej, jeśli ktoś przed Tobą nie dokręcił jej zbyt mocno to może pójdzie, najlepiej na założonym starym pasku. Podczas odkręcania uważaj na poziomą blokadę wałków aby rowki w wałku się ścięły się przez odkręcanie śruby KZFR, trochę zakręciłem ale chyba kumasz...
Mechanik za trzecim razem gdy chodziła jak diesel zgasił ją po około 10 sekundach i sprawdzał ustawienie wałków i się zgadza silnik po przekręceniu kluczem wygląda na to że nic nie czepia a silnik jarmoli pewnie jak by pochodził dłużej to by pogioł zawory ssące
Co to jest 840 obrotów, w silnikach, w których są 2 paski zębate (jeden do rozrządu, drugi do wałków balansowych) np alfa 2,0TS czy mitsubishi, musiałbyś chyba całe wieki kręcić, żeby pokryły się znaki na obu paskach z kołami ;) Tak ma być
Witam Poszukuję momentów dokręcania głowicy, panewek wałków rozrządu, nasady głowicy oraz jak prawidłowo ustawić wałki rozrządu. Samochód jest z 2016 roku i ma 165 km. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Ustawiasz tłoki w połowie skoku czyli zrób obrót wału o 90 stopni w obojętnie którą stronę i wtedy kręć wałkami by je ustawić na znaki, wtedy cofasz wał o 90 stopni by był znów w GMP.
Takie coś mam: http://obrazki.elektroda.pl/9275534300_1... Imbus 4 mm.
Klin na wale na godz.12
koło ssące musi mieć nacięcie na pion (tak, jak jest na obrazku, wydech musi być obrócony o 90st na poziom.
Znaki do ustawiania zaworów np. są pod klawiaturą na wałku rozrządu i na kole rozrządu tak jak VOLVO FH.
napisałem ci i masz foto s.
Sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu czyli ustawić wałki rozrządu wcięciami za zaślepkami po stronie skrzyni biegów w linii poziomej. Zablokować wałki. Wkręcić trzpień ustalający wał korbowy. Trzpień powinien wejść w wycięcie w wale korbowym. Teraz należało by wyjąć blokadę z wałów i lekko ruszyć wałem w prawo i w lewo UWAGA ostrożnie aby trzpień...
Rozrząd ustawiony na blokady i na paski . Czujnik położenia wałka wymieniony.
Silnik oczywiście kolizyjny zawsze co najmniej 1 zawór troszkę odgięty. Wystarczy ustawić tłoki wszystkie równo , kręcąc wałkiem rozrządu ustawiać suw kompresji i dmuchać przez świece kompresorem. Jak leci dolotem bądź wydechem to wiadomo.
Bez blokad nie podchodź. A jeśli odpaliłeś, to zdejmuj głowicę. Ustawienia szukaj tutaj, było opisywane.
Z plaka pali i się rozkręca rozrząd dobrze ustawiony
Porażka Renault
Wiem, czytałem, odpowiadałem raczej Koledze, który wydaje się, że ma dużo racji. jest za wysoka i ustal dlaczego . Dodano po 6 Moim zdaniem, silnik ma kłopoty z "oddychaniem". Więc albo wydech, albo dolot. Nie sądzę byś przeoczył zapchany filtr powietrza lub jakąś szmatę w dolocie. Wracamy zatem do rozrządu, ustawienie, stan wałka. Chodzi o moment i...
Niestety to nie jedyna dziwność Renault Pamiętaj by koło lewego wałka ustawić wstępnie maks w prawo
Da się sprawdzić bez demontowania paska rozrządu, trochę to skomplikowane bo nie ma tam znaków do ustawiania a potrzebne blokady. Mechanik miał pewnie na myśli zaślepki pod którymi blokuje się wałki, nie uszczelniacze wałków.
A nie sądzisz, że jakbym coś przeoczył, to blokada by nie weszła na walki rozrządu i trzpień blokujący wał korbowy? Sprawdzałem kilka razy i innej możliwości nie ma. Na walkach rozrządu są kliny i nie da się ustawić inaczej względem siebie, a wał korbowy też inaczej się nie ustawi. GMP względem wałków jest ustawione dobrze, nawet kupiłem drugą blokadę...
Masz tam porobione znaki do ustawienia rozrzadu, czy masz blokady? Jezeli masz znaki, to przewarznie jest tak, ze odpowiadaja one sytuacji, kiedy to pierwszy cylinder jest w zwrocie zewnęcznym, na poczatku suwu ssania. Ustaw to tak, a potem zobacz ktory z walkow (jak bedzie na znaku) ma w tym momecie tak ustawione krzywki, ze bedzie akurat powodowal...
Problem rozwiązany, okazało się że ktoś wcześniej składając silnik nie ustawił wałka rozrządu jak trzeba.
Bo zrobisz to w przypadkowym miejscu jeżeli będzie naciśnięty lekko przez wałek zawór to cóż z tego że będziesz miał zablokowany wał biegiem jak popuszczając śrubę od rozrządu zawór spowoduje ci przesunięcie się wałków. Co prawda kolizji nie będzie ale silnik będzie troszkę gorzej zapalał miał mniej mocy i więcej palił. O, i to jest wyjaśnienie, które...
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Na pierwszym obrazku są koła wałków rozrządu, nie wału. Wał blokujesz wkładając blokadę w otwór po śrubie od filtra i powinien zablokować na sztywno, tam jest wycięcie w przeciwadze z tego co pamiętam, więc widocznie w złym miescu celujesz. Pierwszy tłok w górę i będzie łatwiej. pozdr
Miałem to samo winny okazał się źle ustawiony rozrząd na wałkach rozrządu niewielkie przesunięcie na znakach
Przecież to jest pompa wysokiego ciśnienia a nie pompa wtryskowa. Jej ustawienie nie ma znaczenia dla układu wtryskowego. Pasek majątku nie kosztuje więc go wymień i nie dziaduj. Śrubę na kole pasowym wału i tak powinieneś dać nową więc jak już będziesz w sklepie to weź nowy pasek. 18 zębów między wałkiem a pompą a znaczniki są pomiędzy zębami na pasku.
Odnośnie skrzyni biegów: Kontrolki przód i tył migają powoli kiedy dźwignia jest ustawiona w położeniu neutralnym. Przy przełączaniu na przód lub tył, tylko jedna kontrolka powinna powoli migać, a gdy wodziki w skrzyni zostaną ustawione na pozycji, to kontrolka powinna świecić cały czas. Gdyby przełączenie wodzików trwało za długo (ok. 1–1.5 sekundy)...
Dokładnie tak jak napisał kolega trans-serwis, w tym aucie jest rozrząd paskowy. Są dwa znaki na pasku rozrządu i po jedym na kołach zębatych (wału korbowego, wałka rozrządu). Pompa nie ma znaczenia, gdyż ona wytwarza tylko ciśnienie. Wtryskiwacze otwierane są elektrycznie, poprzez sterownik. Znak na wale jest widoczny po zdjęciu koła pasowego, z dołu...
Jeżeli chodzi o ten znak na kole zmiennych faz to powinien pokrywać się z wycięciem na pokrywie wałków, tak przynajmniej ustawiam.
Na wale jest ok pasuje po naciągnięciu i pompa z wałkiem?
Pomiar kompresji i sprawdzić ustawienie rozrządu .
Witam! Jak ustawić rozrząd w silniku 1.4 benzyna 16 zaworów (dwa wałki rozrządu) w renault Megane. Problem jest taki, ze zerwał się pasek rozrządu i teraz trzeba założyć nowy, ale nie wiem na jakie punkty mam ustawić wałki. Proszę najlepiej o jakiś link z dokładnym opisem. PS. To nie jest moje auto, kolega prosił o pomoc, więc nic więcej nie wiem na...
Na wałkach ustawiałem to małe wycięcie do góry i tłok w pozycji górnej, Słychać że lżej kręci. Czytacie w ogóle autor napisał??
Ustawienie rozrządu plus kontrola klina kółka wałka rozrządu.
powstał nagle powie i ktoś jak dokładnie sprawdzić ustawienie wieńca na kole zamachowym??
W pompie wysokiego ciśnienia jest też czujnik sprawdź ustawienie jej, (wiele osób na to nie patrzy...) na pasku są białe kreski powinny być na znakach.
Witam Poszukuję momentów dokręcania głowicy, panewek wałków rozrządu, nasady głowicy oraz jak prawidłowo ustawić wałki rozrządu. Samochód jest z 2016 roku i ma 165 KM. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Nie da się. Trzeba zdejmować, nacięcia są z tyłu na wałkach.
Panowie czym grozi nie ustawienie pompy CR na blokadzie +/- 1 ząbek w lewo lub prawo na wałku.
witam, sprawdż klin wałka rozrządu-czesto się kruszy i zmienia ustawienie wałka wobec koła zębatego , i el.zawór wyprzedzenia wtrysku-jest na dole pompy. P.
Pod komputer był podłączany? Sprawdź czujnik położenia wału. I mu wyjedzie błąd "niezgodność sygnału położenia wałka rozrządu/wału korbowego". Jest źle ustawiony i tyle.
No ok tylko jak mam ustawić wałek rozrządu, bo wiem koło muszę poluzować i zablokować wał blokadą, tylko gdzie znajdę jakieś znaki na wałku rozrządu
Aha już wiem, dzięki. Ale ustawianie samego zapłonu powinno być na pompie. Chyba , że ma źle zgrany wał z wałkiem rozrządu ?
robokop: możesz wierzyć lub nie, ale tak było, sam to robiłem (no nie sam, z kolegą), wymiana tego to z godzina roboty (bez ściągania głowicy bo i poco), szybciej i wygodniej niż wracanie na holu z warszawy ciągnąc ją Unem, co było pierwotnym planem, a walizkę narzędzi mam zawsze ze sobą, ustawienie rozrządu w XUD-zie to akurat dziecko by zrobiło (śrubka...
Ustawcie rozrząd jak ma być. A po drugie clip podaje przecież o co chodzi z błędem prawda?
Silnik to - k9k734. Prawdopodobnie mam coś źle ustawione, bo też nie sądzę, że taki wykres by był, gdzie mam cały czas sinusoidę, bo sterownik silnika nie wie, kiedy jest pełny jeden obrót wałka rozrządu. Czujnik mierzyłem tylko na biegu jałowym, ale rozumiem to w taki sposób, że jeśli dodam gazu, to ten wykres się zmieni (pod kątem częstotliwości)....
Pasek kupiłeś właściwy?Pierwszy i czwarty tłok w górze, krzywki wałka rozrządu na czwartym (tym od skrzyni)cylindrze patrzą w górę.Kabli nie pomieszałeś?
Numer jest jednoznaczny Nie jest ,czasem są specyficzne dla danej marki. Tłumaczenia na polski nie używam ,bo to faktyczne bełkot.We wszystkich mam ustawiony angielski. A opis jest bardzo ważny, bo czasem jeden bład a dwa różne znaczenia. Np czujnik predkości koła, albo niby czujnik wałka (renault) a okazuje sie że padł czujnik wału . Do tego mamy...
Przy ponownym rozebraniu rozrządu okazało się że koła były dobrze ustawione na znakach ale łańcuch niestety nie był zgodny ze znakami ułożony na kołach. Ma to jakieś znaczenie? Chyba nie. Istotne są znaki na kołach.
Mam do uszczelnienia wałki rozrządu w peugeot 307 1.4 benzyna 2004. Po zdjęciu obudowy na wałku ssącym jest koło zmiennej fazy rozrządu. Mam pytanie czy to koło demontuje sie i montuje np tak jak w renault czyli aby wałki były zablokowane a koło jest bez klina i zakłada się jak leci czy też jest klin na wałku lub jest jakiś tajemniczy sposób na ustawienie...
Jak zablokujesz wał i wałki , to wycięcie na wale będzie na środku między tymi znakami .
Reno Midlum 180dci błąd 3 wtrysku po odłączeniu czujnika wałka prędkości obrotowej pompy, a po jej podłączeniu pojawia się nierówna praca silnika, ale błąd znika. Dodano po 4 Dodam, że gdy odłączę wtyczkę czujnika prędkości wałka pompy, to auto pracuje równo i normalnie wchodzi na obroty, a powinno być odwrotnie. Dodam, że pompa po regeneracji w BOSCH...
Jak zrobi jeden obrót to te punkty się nie zejdą. Przyjrzyj się paskowi a zobaczysz że znaczniki na nim nie są naniesione symetrycznie - one są naniesione inaczej licząc zęby w lewo czy w prawo, ta ilość się nie zgadza. Po to na pasku naniesiony jest kierunek pracy bo inaczej znaczniki na pasku nie pasowały by do tych na kołach. Zakładając pasek by...
No to ustaw tłok pierwszego cylindra w GMP, nacięcia na wałkach zgodnie z płaszczyzną głowicy i masz ustawiony rozrząd. Tam nie ma nic skomplikowanego. Położenie tłoka ustalisz przez otwór świecy zapłonowej.
Minimalnie przestawiona pompa wtryskowa. Rozrzad na pasku ustawiony na blokady, koła zębate ustawione na znaki i powinno byc dobrze ;-)
Dokładnie. Na kołach zębatych masz znaki. Te znaki mają pokryć się ze znakami na pasku. Koło wałka ma znak na samej górze, koło wału na samym dole.
witam kończąc temat;z wymianą paska rozrządu w tym samochodzie można poradzić sobie z palcem w nosie, nie uzywając blokad. Warunek oczywiście nie odkręcać koła na wale i kółek na wałkach rozrządu. A nawet odkęcajac koła na wałkach rozrządu wystarczy je dobrze oznaczyć względem wałków i pokrywy zaworów.Ot i wszystko. Pozdrawiam
Reasumując:LUZY ZAWORÓW- zawory ssące 0.20mm, zawory wydechowe z veb 1,60mm, pompowtrysk 220°.Momenty dokręcania- śruba zaworu ssącego 60°, śruba mocująca płytkę regulacyjną zaworów wydechowych(z veb) 30+15°. Brakuje mi tylko dokładnych danych do dokręcenia wałka klawiatury i jarzma mocującego pompowtrysk do dxi11. Ewentualnie siłę wstępnego dokręcania...
Witam Renault Trafic 2003r 2.5dci 135KM Mam problem z czujnikiem położenia wału korbowego. Auto nie odpala, na komputerze podczas zapalania obroty silnika pokazują 0, czujnik sprawny, zamieniony na 2gi i nic się nie zmienia. Wywala błąd niezgodności położenia wału do wałków. (Koło na pompie, wałki i wał ustawione prawidłowo) W wiązce do czujnika 2 kable....
Witam! znajomy znajomego podjął się wymiany rozrządu u mnie na kanale wszystko po rozkręcał zdjął pasek alternatora i pasek rozrządu i tyle go widzieli... Czy może ktoś podpowiedzieć mi jak ustawić rozrząd (poskręcam wszystko sam ale kwestia ustawienia rozrządu,kół) -dodam że wałki rozrządu mam zblokowane kwestia ustawienia dolnego koła.
Czujnik masz dobry, problem możee być w synchronizacji wałka rozrządu względem wału korbowego. Sprawdź rozrząd - znając pomysły inżynierów z Renault wszystkie koła zębate będą gładkie bez klinów. Będą ci potrzebne blokady rozrządu, żeby to ustawić tak jak to producent ustawił. Przestawienie nawet o 1mm to dużo i zaraz będzie wyskakiwał błąd. Dodano...
Przepraszm za póżną odpowiedz ale rozwiązanie problemu dopiero teraz rozwązałem. Przy wymianie paska rozrządu zauważyłem że koło wałka rozrządu jest przestawione o jeden ząbek. zamykam temat
Trafiło się, po partaczach, potem trzeba było naprawiać głowicę. Dodano po 1 Nie księgowi, tylko konstruktorzy. Takie rozwiązanie pozwala łatwiej wybrać luz na pasku, co za tym idzie precyzyjniej ustawić rozrząd.
1-szy tłok na GMP , krzywki wałka wskazują na suw pracy 1-szego cylindra. Jeśli nie wiesz to nie zabieraj się za robotę. Proponuję na przyszłość wyszukiwarkę. Kłódka
Tam są znaki na pasku rozrządu.Masz też znaki na kole wałka rozrządu,na kole pompy jak i kole wału korbowego.Prócz tego należy zblokować blokadą wał korbowy.
skoro nie zapala po zgaszeniu to sprawdz czujnik położenia wałka a jeśli dobry to ustawienie rozrządu. może sie przestawił i brak synchronizacji
Prawdopodobnie komputer sterujący wtryskami do ustawienia. Sprawdź Clip-em dedykowanym do Renault, inne testery mogą nie pokazywać wszystkich błędów, łączenie po CAN. Może kodowanie wtryskiwaczy do jednostki sterującej pomoże. Objaw wskazuje na brak synchronizacji wtrysku. Jeśli przewody, kostki itp. sprawdzone to tylko sterowanie wtryskiem. I sprawdź...
Na moje oko to trzeba bardzo dokładnie sprawdzić ustawienie rozrządu. Zdarzyło się że zcieło klin na kole rozrządu i minimalnie je przestawiło.
okazuje sie ze kolo zębate na pompie wysokiego ciśnienia na kórym jest czujnik położenia nie ma odpowiedniej synchronizacji z wałem korbowym (w tym silniku nie ma czujnika GMP na wałku rozrządu tylko jest na tym właśnie kole zębatym na pompie wtryskowej), a prawdopodobnie zgasł dlatego że zgubił ą właśnie synchronizację z powodu zmielenia zębów a nowe...
z tymi znakami to jest różnie bo u mnie są znaki tylko na wałku jeden to kreska a drugi to strzałka niema ani na wale ani na pompie paliwowej i teraz ustawić rozrząd ???
To już wiem bo zdejmowałem głowicę. Jak ustawi się wałki rozrządu szerszym sfazowaniem do przodu auta to wychodzi, że koniec suwu sprężania i początek suwu pracy jest na cylindrze 4 od rozrządu. Jak to powiedziałem w serwisie to odpowiedział mi facio, że Francuzi liczą od tyłu i tak mam zapamiętać.czyli dla nich jest to pierwszy cylinder ale od koła...
Usterka zlokalizowana :) okazało się że rozrząd się przestawił a dokładniej na wale korbowym śruba się poluzowała jakim cudem nie wiem ale przestawił się wał względem wałków. Ustawiłem rozrząd i wszystko śmiga dobrze że tylko 2 zęby bo mogło by być gorzej :) Pozdrawiam
Podczas spokojniej jazdy ok 2-3 tys rpm auto czasami poszarpuje, przy mocniejszym wciśnięciu gazu ustępuje. Przepustnica czyszczona, czujnik wału, nowy filtr powietrza, świece, rozrząd ustawiony na blokady, map sensor ( ma wolnych pokazuje 38), nic nie pomogło. Auto pod clipem nie pokazało błędów. Zamówiłem 4 cewki beru ale wątpię czy pomogą. Nie mogę...
Rozrząd ustawiony dobrze na pasku rozrządu masz znaki i na kole pompy , wałka rozrządu ,kole wału wszystko się zgadza a do tego posiadam blokadę wału więc dobrze ustawiony . A jeszcze po za tym na starej pompie pali
Auto nie odpala po dłuższym postoju np. po nocy. Błędów brak. Wymieniony był zawór w pompie jakiś czas temu. Kręci jak głupi ale nie odpala, ciśnienie na listwie 350bar , prędkość wału czujnik pokazuje 200-250 obr/min. Jest to wersja bez pompki w zbiorniku, ale nie możliwe zeby sie paliwo cofało filtr jest wyżej niż pompa więc powinien odpalać. Wymieniony...
Bez przyrządów nie bardzo da rade. Wał blokuje się w GMP odpowiedniej długości bolcem wkręconym zamiast śruby w okolicy połączenia skrzyni biegów z silnikiem troszkę powyżej miski olejowej, natomiast wałki blokuje się z tyłu po wyjęciu czarnych zaślepek.
Powiem Ci chłopie że odważny jesteś jak na taki silnik bez przynajmniej sprawdzenia ciśnienia oleju, ciśnienia sprężania ( bo te kawałki z turbiny to jak myślisz gdzie się podziały ), załorzyłeś nowe turbo. Dodano po 5 Jeszcze kilka uwag: stan katalizatora i sprawdź czy na wale korbowym są jeszcze panewki, i stan ułożyskowania wałka rozrządu ( a przy...
jeżeli czujnik obrotów silnika widzi obroty to prawdopodobnie jest ok, defekt wyskakuje po próbie uruchomienia auta a więc czujnik obrotów nie dogaduje sie z czujnikiem na wału rozrządu, sprawdz instalacje od tego czujnika do ecu jeżeli jest ok sprawdz ustawienie rozrządu a najfajniej w parametrach czy jest synchronizacja w podglądzie parametrów między...
Do ustawienia wału korbowego potrzebujesz przyrządu który wkęcasz w miejsce korka w rejonie koła zamachowego nisko prawie przy styku z miską olejową . Korek to śruba na klucz typu gwiazdka zewnętrzna . Przyrząd może ci dotoczyć tokarz ważne dokładne wymiary wymiary . Wałki rozrządu ustawia się na coś w rodzaju dużego grzebienia wycięcia w jednej linii...
To silnik kolizyjny. Zdejm osłone klawiatury. Pokręć lekko kołem na wałku i zobacz czy wszystkie zawory chodzą i nie zawieszają się. Jeśli tak to powinno być ok, jeśli nie to trzeba zdjąć głowicę. Załóż pasek zgodnie z oznaczeniami i kierunkiem. Zrób 2 obroty wałem. Sprawdź czy podczas kręcenia nic nie blokuje wału (pamiętaj ze wał korbowy wykonuje...
Witam Autko z 2004 r 1,5dci Jeśli podłączony jest czujnik "wałka" auto nie odpala - blędów brak Jeśli go odłączymy odpala za 2 razem błąd df112 przerwa Jeśli na odpalonym aucie go podłącze to błąd zmienia się na df112 niezgodność sygnału 2 czujniki podmienione i to samo rozrząd ustawiony na blokady ( wał i wałek szpilka, koło pompy ustawione według...
witam ponownie. Własnie rozkręciłem część elementów które musiałem zdemontować, a mianowicie sprawa ma się następująco.Wymontowałem zaślepki wałków rozrządu i nacięcia na jednym wałku są w pionie a na drugim w poziomie ,znacznik na końcówce wału jest w tym momencie w górnym położeniu przy czym na kole zębatym wału po przeciwnej stronie . Czy ktoś może...
Jakby przedmuch był między cylindrami, to na obu by ciśnienie było równe zeru. Na moje to jak dmuchałeś w trzeci cylinder to akurat krzywki wałka były ustawione tak, że przez kolektor i uchylone( podparte brakiem luzu) zawory powietrze pojawiło się w drugim cylindrze. Jeśli na trzecim cylindrze jest zero barów, to albo wypaliło zawór, albo coś się stało...
Witam tak jak w temacie jak ustawić rozrząd w masterze w jakieś pozycji mają być te wszystkie wałki najbardziej interesuje mnie ustawienie napędu pompy wtryskowej.Rozrząd był źle wyregulowany i przestawiła się pompa,nie podaje paliwa w odpowiednim momencie wcześniej przed ustawianiem chodził normalnie.(Świece żarowe są mokre)
Witam. Mam samochód Renault Trafic 2.5DCI 135KM, robiłem głowicę i auto nie pali. Złożyłem wszystko i wydaje mi się, że wszystko poskładałem dobrze, tak jak pozaznaczałem przy rozkładaniu. Blokada wału założona, wałki w głowicy ustawione szeroką stroną w stronę pompy wtryskowej (przodu silnika). Koło zębate pompy wtryskowej ustawione małą kreską do...
Panowie wiedza kosztuje, jeżeli tester pokazuje błąd czujnika wału , lub wałka, a czujniki w porządku należy zainteresować się synchronizacją pompy wtryskowej z której koła czujnik czyta położenie. Trudności z uruchomieniem i błąd czujnika to złe ustawienie koła na pompie wysokiego ciśnienia. Do prawidłowego ustawienia oprócz blokady wału korbowego...
W 1.5 dci blokada blokuje wał tylko przy obracaniu w prawo. http://obrazki.elektroda.pl/2699183300_1... Jeżeli jest to wersja z pływającym kole na wałku rozrządu to ustawiasz wał na blokadzie i wałek rozrządu na blokadzie. Pompę też musisz ustawić. Poszukaj schematu ustawienia i dasz radę
Na plaku auto odpala. Niestety nie mam oscyloskopu ale sprawdzałem wiązkę na zarówkę i miernikiem i rozpakowałem ją z tego peszla żeby zobaczyć czy cała i wygląda ze wszystko ok.. czujniki podstawiałem nowe tez nic to nie zmieniało.. jednak jak zmierzyłem oporność czujnika wału to było coś koło 600ohm a nowy ma 820.. sprawdzałem rozrząd dokładnie kliny...
Teraz musisz mieć wiedzę i komplet blokad by zablokować w pozycji wyjściowej wałki rozrządu i wał korbowy. Bez tego nie radze próbować odpalać silnika. Gdyby koło na wale miało klinek to nie miał byś teraz problemu. Jest na stożku.
Jak by lały to chociaż by pierdnął. Jak świece mokre to sprawdź rozrząd. Niestety w tym silniku potrzebne blokady. Można się bawić by ustawić tłok w GMP za pomocą np śrubokręta ale trzeba wyjąć zaślepkę wałka by zobaczyć czy jest równolegle do krawędzi głowicy - zaślepkę trzeba dać nową bo nie wyjmiesz starej bez jej uszkodzenia. Ma być iskra, paliwo...
ustawienie wałków ustawienie wałków volvo ustawienie wałków toyota
podgrzewanie przedniej szyby szyby prestigio ekran sygnał prędkość pojazd
dewalt bateria zmywarka bosch płukanie
Problem ze sterownikiem Karty Teredo Microsoft Jak zresetować pompę ciepła Nulite 8,5 kW?