prosta metoda pierwszy tłok w martwy punkt wałek ustawić na mijankę i będzie dobrze .
W pompie paliwa nie ma żadnego czujnika, wydarłeś pewnie pompę wysokiego ciśnienia i teraz masz problem. Trzeba ustawić wałek pompy w odpowiednim położeniu względem wału korbowego i gitara :D .
Silnik oczywiście kolizyjny zawsze co najmniej 1 zawór troszkę odgięty. Wystarczy ustawić tłoki wszystkie równo , kręcąc wałkiem rozrządu ustawiać suw kompresji i dmuchać przez świece kompresorem. Jak leci dolotem bądź wydechem to wiadomo.
Wałek znak na 12stej a wał znak na 18stej.
No tak zdjety pasek mam i zablokowany wał i chodzi mi o ustawienie pompy i wałek zaworów bo nie znaczylem sam cychów bo przeskoczył mi pasek o dwa ząbki
No ok tylko jak mam ustawić wałek rozrządu, bo wiem koło muszę poluzować i zablokować wał blokadą, tylko gdzie znajdę jakieś znaki na wałku rozrządu
Witam kupiłem lagune 1.8 RT 1995 r. silnik chodził na wolnych obrotach i nagle przestał nie odpalałem bo pomyślałem że może pasek i zdiołem osłone i widać że zęby na pasku się starły około 5 cm. kupiłem nowy pasek i rolke, napinacz. Niewiem jak ustawić teraz żeby wał i rozrząd był ustawiony , wiem że trzeba na znaki ustawić wał w GMP . Może ktoś podpowie...
Jak zrobi jeden obrót to te punkty się nie zejdą. Przyjrzyj się paskowi a zobaczysz że znaczniki na nim nie są naniesione symetrycznie - one są naniesione inaczej licząc zęby w lewo czy w prawo, ta ilość się nie zgadza. Po to na pasku naniesiony jest kierunek pracy bo inaczej znaczniki na pasku nie pasowały by do tych na kołach. Zakładając pasek by...
Źle zakładasz pasek :D najpierw zakładaj wał --- > pompa paliwa ma być naciągnięty na tym odcinku później zakładasz na wałek rozrządu następnie naciągasz napinaczem i to wszystko :D
Błędu nie ma. ale cdif pokazuje że kąt wyprzedzenia wtrysku-sterowanie elektrozaworem ma 93.1% wydaje mi się że to dużo. Własnie też zastanawia mnie ta pompa ale nie wiem jak ją ustawić bo układ wał -wałek jest ok. Tylko ta piekielna pompa nie ma znaków
Aha już wiem, dzięki. Ale ustawianie samego zapłonu powinno być na pompie. Chyba , że ma źle zgrany wał z wałkiem rozrządu ?
Wypalonych gniazd nie widać po zdjęciu głowicy - można je sprawdzić mając zdjętą głowicę, ustawić wałek tak by zawory były zamknięte lub go wymontować i nalać do komory każdego cylindra (głowicy) trochę benzyny.
A jeśli można spytać to jaką operacje przeprowadzasz?Demontowałeś wałek rozrządu czy cały rozrząd ściągnięty?
W 1.5 dci blokada blokuje wał tylko przy obracaniu w prawo. http://obrazki.elektroda.pl/2699183300_1... Jeżeli jest to wersja z pływającym kole na wałku rozrządu to ustawiasz wał na blokadzie i wałek rozrządu na blokadzie. Pompę też musisz ustawić. Poszukaj schematu ustawienia i dasz radę
Wymontować przewody paliwowe wysokiego ciśnienia (1). Wymontować przewody (2). Odkręcić przewód powrotny listwy wtrysku (3). Zaślepić otwory. Odłączyć konektory (4). Zdjąć opaskę (5). Bezpośrednio po demontażu włożyć każdą część do szczelnego, nowego worka plastikowego. Zdjąć pokrywę zaworów. Wymontować czujnik prędkości obrotowej silnika. Obrócić wał...
Witam ja mam taki problem że po zerwaniu paska niebardzo wiem jak złożyć ponieważ są znaki na kołach a na obudowie nie ma, tu koło fitra przez okienko ustawiam kreske na kole z kreską 0 stopni ale jak wałek rozrządu mam ustawić?? wiem że w pozycji pionowej ale zawsze można sie pomylić o jeden ząbek co ja mam z tym zrobic
Witam jak w temacie jak ustawić wałki rozrządu?? [img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek... a wiec wstępnie ustawiłem je tak wał jest w GMP zablokowany wałek ssący jest w pozycji otwierania zaworów na pierwszym cylindrze od skrzyni a walek wydechowy jest po otwarciu zaworów czy tak ma być??czy może inaczej..z góry dziękuje za pomoc[/img]
Nie wiem już co robię źle. Wałek ustawiony prawidłowo i wałki też. Tylko kręci i zalewa. Może wina jest w tym że żle osadziłem koło zmian faz ? ponieważ niema ono żadnego klina. I nie wiem dokładnie jak je przykręcić w jakiej pozycji
Za światły nie jestem ale nie mogę ustawić do synchronizacji wału w odpowiedniej pozycji czyli klinem do góry, bo zatrzymuje sie na godź 11 i koniec. Zdejmij pasek i zobacz czy da się wtedy ustawić synchronizację, i czy da sie zrobić pełen obrót wału. No w ten sposób to pełnego obrotu nie zrobi nawet jak sprawny. Jak kręci wałem ręcznie to nie paliły...
... Pasek jedynie obraca wałem korbowym, pompą i napinaczem... ... Siła przenoszona przez pas zębaty jest identyczna i niezależna od tego, którym z elementów będziesz kręcił, bowiem wynika wyłącznie z oporów jakie stawiają poszczególne mechanizmy. Pasek rozrządu nie służy do napędzania mechanizmu, jakim jest układ korbowy, obciążany sprężaniem gazów...
Renault Clio F4R 2.0 16v KFRZ ustawienie kola rozrzadu zmienna faza rozrzadu walka ssacego. Jak to zrobic?
Witam Zabrałem się za remont skrzyni biegów myślałem że temat będzie prosty (wymiana łożysk) ale okazuje się że zabawa zaczyna się ustawieniem luzu na łożyskach stożkowych i tak może ktoś ma doświadczenie jak wałek powinien się obracać po skręceniu połówek ? Na razie jestem na etapie takim że wałek obraca się płynnie jak się go mocniej zakręci to jeszcze...
Witam Mam problem z ustawieniem koła zębatego na wałek od pompy do wtryskiwaczy. Mianowicie w kole są dwa otwory na klin i nie wiem który wybrać oprócz tego na zewnątrz koła są dwa snaczki (B i R). Jezeli ktoś wie jak to zamontowac to byłbym wdzieczny za radę. http://img251.imageshack.us/img251/3271/...
Ustaw 1-jeden i 2-rugi wałek rozrządu tak jak na schemacie ,masz z tym że wcięcie jedno i drugie tam gdzie wkładasz blokadę muszą się zgrywać z linią łączenia pokrywy zaworów z głowicą, przyjrzyj się dokładnie na rysunku. wał ustawiasz na blokadę i miejsce na klin koła zębatego wału korbowego patrzy w górę pozakładaj koła zębate przyłap je na śruby...
witam. kolego, jeśli strzelił Ci pasek to sprawdz najpierw czy nie masz skrzywionych popychaczy zaworów (czego nie zrobiłećś jak napisałes). aby ustawić rozrząd to pierwszy tłok w gmp., blokada na kole zamachowym, kupując pasek nie zapomnij o rolce prowadzącej i napinaczu, potem ustaw wałek tak aby zgrywał sie znakami na kole od wału i rozrządu. nie...
Walki zle ustawione,nie pompa.
(at)wikia55 zacznij uważnie czytać posty. Bzdurą jest to, że się udzielasz w sprawach nie podlegających dyskusji na tym forum. Jeśli masz coś do dodania i ochotę pojechać komuś trochę to skorzystaj z Facebooka bo tam jest miejsce dla takich jak ty. Zalozyles profil 8 dni temu a już jesteś najmadrzejszy. Skorzystaj ze swojej mądrości i podpowiedz koledze...
Dzięki BARDZO! Mam vep. Właśnie zabieram się za wyciąganie klawiatury(muszę wymienić pompowtrysk). Może ktoś podpowie jakim momentem dokręca się klawiaturę/wałek rozrządu i łapki pompowtrysku?
Kod usterek: MID 128 - PSID96 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 A14 - Komputer zarządzający pracą silnika PSID96 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: A14 Moduł elektroniczny sterowania pracą silnika B139 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa B51...
Pomysl chwile. Jesli blokady sa w kolach pasowych, to kola musza byc indeksowane wzgledem walkow. Przeciez nie o pozycje kol chodzi lecz walkow. U renault pozycjonowane sa bezposrednio walki, wiec indeksowanie kol wzgledem walkow nie jest potrzebne.
KFR znie ma nic do rzeczy Ssączy wałek też ustawiony większą częścią do góry?
Kodu nie znam niestety . Musiałem zdjąć trzeba było walki wymienić.
dzięki ale to mam,potrzebna mi długość blokady wału korbowego żeby ustalić jego dokładne ustawienie , z walkami rozrządu sobie poradzę.pozdrawiam!
(-) Jeśli chodzi o te opiłki w filtrze paliwa, to jak to sprawdzić, trzeba wylać jego zawartość do jakiegoś naczynia czy jak?? Jakoś nie wyczuwam żeby głośniej działał silnik, nie mam takiego ucha. A czy gdy zabraknie paliwa to też pompa się zatrze? (-) Inna opinia z forum Renault: w masterze pompę CR nalezy ustawić. Obecność opiłków w paliwie można...
Kolego domyślam się że naprawiasz same najnowsze modele i stąd takie pytanie o ten stary silnik Renault. Także w tym silniku ustawiasz wał korbowy (znak) na godz.18 ,-masz odnośnik na obudowie. Natomiast wałek rozrządu ustawiony musi być na godz.12 ,również jest odnośnik na osłonie (plastikowej). Pozdrawiam i powodzenia!
mam swiadomosc, ze powinno sie pogiac, ale na wszelki wypadek. Otwor znalazlem, wiec z walem ok, ale walki rozrzadu. Jak je prawidlowo ustawic (bez sciagania pokryw klawiatur)?
ale mozna obrocic wałek o 180 stopni Nie mozna. Jak masz odpowiednie blokady, to pasują tylko w jednej pozycji
nacięcia na jednym wałku są w pionie a na drugim w poziomie Czyli jeszcze ci poszedł wałek, bo zablokowało go. Eh, bez blokad nie ustawisz tego rozrzadu. Ale to nie ważne bo głowica do zdjęcia.
Przecież to jest pompa wysokiego ciśnienia a nie pompa wtryskowa. Jej ustawienie nie ma znaczenia dla układu wtryskowego. Pasek majątku nie kosztuje więc go wymień i nie dziaduj. Śrubę na kole pasowym wału i tak powinieneś dać nową więc jak już będziesz w sklepie to weź nowy pasek. 18 zębów między wałkiem a pompą a znaczniki są pomiędzy zębami na pasku.
Co może być jeżeli górny rozrzad na pasku stoi nastoniast ten na kołach zębatych kręci się tan jest jakiś klin na kole zębatym? Ps: problemem był zerwany klinika idący od walu. Akropol ustawienia rozrzadu czy te walki górne powinny być ustawione dużym wycoeciem od kabiny czy od chłodnicy. Bo widziałem już filmik jak i tak i tak ustawiali je?
Witam. Blokada zakładana na wałki rozrządu od strony przepustnicy blokuje obydwa wałki bardzo skutecznie ( blokada wchodzi tylko w jednym punkcie na obydwa wałki także nie będzie miał Pan wątpliwości czy ją dobrze założył ) trzeba pamiętać że metalowo gumowe korki są jednorazowego użycia i trzeba mieć nowe na wymianę. Odkręcenie śruby na wale korbowym...
Nie rozbieraj silnika ustaw dobrze na znakach pasek rozrzadu i ci odpali masz tam kreski one musza sie pokrywac ze znakami na kolach i pasek musi byc w odpowiednim kierunku zalozony Pozdrawiam A gdzie ja napisałem o rozbieraniu silnika? Kolega nie pyta o ustawienie paska rozrządu, twierdzi że ustawił prawidłowo, ą żeby o tym się przekonał to musi zobaczyć...
Problem rozwiązany - brak mocy był spowodowany wadliwie zregenerowaną pompą CR. Tak czy siak rozrząd ustawiłem według tego manuala - jest troszkę bardziej obszerny od manuala przesłanego przez kolegę pitool http://replace-timing-belt.com/how-to-re... Dziękuję wszystkim za pomoc.
witam ja mam renault megane 1.6 8v i tak też(brzęczenie) stuki przy 2000tys obrotów wyżej lub niżej niema i podejrzewam ze wałek rozrządu będzie miał lekki luz w swoich gniazdach bo zawory ustawiłem i nie pomogło zresztą słychać stuki z góry silnika żeby to sprawdzić pewnie będe musiał poluzować wszystkie zawory i ściągnąć rozrząd żeby nie było nacisku...
Witam. Po wymianie uszczelki pod głowica i po złożeniu w całość nie pali mi na dwa cylindry 3 i 4 . Zawory nie uderzone, świece ok, iskra jest rozrząd ustawiony na znaki 6 i 12 Zdejmowałem wałek od zaworów do planowania głowicy /. Prosze o pomoc Pozdrawiam
Według manuala wanosy zakłada się jak leci, tak jak np w renault. Trzeba tylko zablokować te dwa koła z przodu bo z nich czyta położenie. Tak więc ustawienie wanosa to żaden problem, walki tez nie problem. Problem zgrać to z gmp jak nie ma znaków ani punktu na blokadę. Będę musiał dorobić końcówkę żeby wkręcić zamiast świecy i włożyć tam czyjnik zegarowy
Rozrząd ustawiony według blokad. Blokada na wale plus blokada na walkach. Po wkreceniu blokady w blok, wał zablokowany a rowek na wale (od strony koła pasowego) między znacznikiem.
nie paska jeszcze nie ściągałem , a ta śruba centralna to jest od koła pasowego czy nie I tak jest juz za pozno. Musisz zablokowac wal korbowy pierwszym z przyrzadow i walki drugim. Inaczej nie dasz rady. I badz bardzo ostrozny, bo latwo pogiac zawory.
Witam Kupiłem pasek rozrządu, tylko jego bo rolki itp były wymieniane trochę ponad 10 tyś a teraz robiona uszczelka pod głowica więc pasek do wymiany tylko. Chodzi o znaczniki na pasku a dokładnie na moim ich brak. Wg manuala znaczniki sa do ustawienia wałek rozrządu względem koła pompy i koła na wale. Ja znaczników nie mam ale ustawiłem tylko na znakach...
Nie idzie tak! Wałek rozrządu ustawiłem na znaki i włożyłem blokadę w koło wałka rozrządu. Wał korbowy dałem na 2 i 3 tłok w GMP (Niby teoretycznie powinno być dobrze). Jednak wówczas blokada koło rozrusznika nie wchodzi w wał korbowy i na tym właśnie polega mój problem. Jak by go dać na 1 i 4 tłok w GMP to też nie wejdzie. Sciągałem nawet miskę olejową...
Jeśli wykluczyles wszystkie możliwości awarii powstałej na wskutek poprzedniej naprawy, wtryski sprawdzone na maszynie, i napewno jest rozrzad ok i ciśnienie w cylindrach to czas zabrać się za wyjęcie pompy cr i sprawdzenie na maszynie. Bo to ze tryska paliwem to wcale nie znaczy ze z takim ciśnieniem jak powinna. Jeśli sciął się klin na walku rozrządu,...
witam mam następujący problem: renault thalia 1,5 dci na zimnym silniku auto chodzi normalnie jak sie zagrzeje to zaczyna stukac i nie chodzi dobrze. rozrząd był rozkopany wałek ściągniety popychacze wymienione. rozrząd ustawiony dobrze. tylko dwa wtryski były sciągnięte pierwszy i czwarty. i jak zostało wszystko poskręcane to nie idzie go odpalic....
Witam, posiadam Renault Megane I 1,9D 1997r. W aucie został urwany pasek i oberwał się klin na wałku rozrządu. Poskładałem wszystko do kupy i auto odpaliło normalnie, ale wydaje mi się, że chodzi jakby za głośno. Mam jedno pytanie jak powinien być ustawiony rozrząd? U mnie wygląda to tak: - wałek rozrządu - cecha jest ustawiona na godzinę 12 - pompa...
Witam Autko z 2004 r 1,5dci Jeśli podłączony jest czujnik "wałka" auto nie odpala - blędów brak Jeśli go odłączymy odpala za 2 razem błąd df112 przerwa Jeśli na odpalonym aucie go podłącze to błąd zmienia się na df112 niezgodność sygnału 2 czujniki podmienione i to samo rozrząd ustawiony na blokady ( wał i wałek szpilka, koło pompy ustawione według...
Witam mam nietypową robotę. Muszę poskładać silnik jak w temacie. Dodam że dostałem go w częściach pierwszych właściciel po rozebraniu już nie dał sobie rady z poskładaniem. Więc trochę niewdzięczna robota, ale jako że znajomy to zaryzykowałem. Między innymi zdejmowana była głowica i wałek. Żadnych znaczków odniesienia facet nie zrobił, żeby się czegoś...
Witam serdecznie. Mam taki problem mianowicie, kupiłem renault megane 1.9dti 2001rok 98KM okazało się że trzeba skrzynie wymienić bo łożyska wyrobiły się i przy okazji obudowę trochę i wałek główny. Po zakupie skrzyni używanej i zamontowaniu jej okazało się że biegi nie zawsze wchodzą jak powinny.. Znaczy raz wejdzie ładnie, raz ciężko a nie raz w ogóle...
bo jak do tej pory takich mądrych co to niby zdiagnozują było pełno kilku mechaników włącznie z serwisantami z renault. Był chociaż jeden z oscyloskopem ? A forum jest po to żeby sobie pomagać i dzilic sie wiedza wiec jeśli masz jakiś pomysł co mogę jeszcze w aucie sprawdzić to słucham. Mhmm , sprawdź na jakim pasku rozrządu ćwiczysz silnik , jeszcze...
samochód jak w temacie sytuacja wygląda tak: podobno przeskoczył pasek i ktoś tam go założył niby jak ma być ale strzela w kolektor ssący zawołano mnie na pomoc - sprawdziłem ustawienie i ok facet co zakładał pasek twierdzi że jeśli przestawi wałek rozrządu o 1 ząb w przód to zapala normalnie ale dostaje wysokich obrotów i gaśnie sprawdziłem i tak rzeczywiście...
Przedłużka jest zamontowana, jest na górnej przesuwce z racji tego, że jest dalej osadzona. Przed rozbiórką robiłem zdjęcie ale była na nim tylko jedna górna przesuwka, ustawiłem ją identycznie jak była i z nią jest ok. Chodzi o dolną, jak zdemontowałem czujnik to widać, że klin na wałku przesuwki który wsuwa czujnik mógłby być przesunięty dalej (bardziej...
Mam problem z volvo s 60 2.0 turbo t5. Kupione jako uszkodzone, zdiagnozowane przez poprzedni warsztat gdzie poprzedni właściciel wtawil auto i po diagnozie stwierdził że nie opłaca mu się naprawiać. Rzekomo do wymiany zawór oleju do zmiennej fazy rozrządu, jednak będąc realistą wiem ze takie rzeczy opłaca się naprawiać nawet w najdroższym warsztacie...
Witam Wczoraj Renault miał u mechanika wstawiana siatkę amortyzująca która jest za kolektorem a przed katalizatorem, stara miął dziurę i kruszyła sie w rękach. Czynność ogólnie nie jest skomplikowana wiec na moje oko każdy powinien sobie poradzić tyle że wiadomo trzeba się narobić. Gość wymienił siatkę/spawał, (ogólnie był pozostawiony sam na sam z...
ustawić wałek wałek renault renault wałek
idealne ustawienie kolektorów agregat prądotwórczy honda regulator citroen sterownik
arcam avr300 kalibracja hydrostatu
Kapsułka utknęła w DeLonghi Nespresso Inissia EN80.B Mercedes W203 – demontaż przełącznika zespolonego, dostęp do styków kierunkowskazów i wycieraczek