Problem mechaniczny 5 cylindra. Przyczyny: 1. przewody 2. pld sekcja 3. wtryskiwacz 4. wałek rozrządu.
Dokręca się je z silą 23 Nm. W załączniku Hiszpańska serwisówka do tego silnika.
A jeśli można spytać to jaką operacje przeprowadzasz?Demontowałeś wałek rozrządu czy cały rozrząd ściągnięty?
Za mała wydajność pompy paliwa, zapchany wydech, brudny filtr paliwa, zużyty wałek rozrządu. To takie podstawy.
W nowszych czujniczek wyemigrował do kapy zaworowej rozmawiając z wałkiem.
Ciągnę monolog dalej. Sonda powinna oscylować od 0,1 V do 0,9 V. Nie oscyluje, tylko utrzymuje stałe wartości 0,5–0,6 V. Nie ma wykresu sinusoidalnego. Dobieram się do rozrządu. Wszystko wskazuje na to, że będzie przestawiony któryś wałek.
Przecież na twoim zdjęciu jest odkręcona P: Dobrze piszę że blokuje od tyłu? Jak założyć blokadę na wałek?
pomiary kompresji? Jak wyglądają zawory i wałek rozrządu?
Pęknięty wałek
Albo wałek sprzęgłowy się ukręcił.
Synchro wał /wałek jest? Sterowanie wtryskami podczas kręcenia ? Ciśnienie ma wbijać odrazu 30Mpa . Co to znaczy szybko rośnie?
Rozsypane sprzęgło albo wałek zbiorczy.
Wiarygodność to wiarygodność, raczej nie instalacja. Do sprawdzenia synchro wał-wałek, kliny.
Biorąc pod uwagę iż simering jest dobrze zamontowany, zostaje do sprawdzenia jego ''gniazdo'' oraz wałek.
Na pewno masz wałek z rowkiem?
Jak rozłaczyc w tym modelu wałek od przegubu?
ten wałek mi się nie podoba, z jakiej jest firmy?
Wałek się kręci?
Nie, wałek można wyjąć - w wałek wkręca się linka (a konkretniej śruba przyczepiona do linki)
Czy jest możliwe iż pomimo równej kompresji na każdym z cylindrów zawor był nieszczelny? Wymieniłem rurę idącą od turbiny do obudowy filtra powietrza ale i tak dudnienie nie ustapilo. A tak myślę czy mogą to być przewody od podciśnienia?
koło ma luz i powoduje uderzanie krzywek walka o popychacze Zaworów o tłok.
jakby się wałek przycierał :)
Chodzi Ci o uszczelniacz ? ,to smarowany przed założeniem koła ,z resztą zawsze delikatnie olejem smaruje wargę uszczelniacza albo wałek
Tak, podstawa ciśnienie paliwa. Sygnały wał wałek, napięcie podczas kręcenia, sterowanie wtryskami. A jak tobie czy mechanikowi się nie chce nic sprawdzać to chociaż test sond przy WOT. Rozumiesz w ogóle co z tego?
zatrzymałam, zgasiłam Kobiece dłonie na zdjęciu jak nic. Teoretycznie wyła pompa. Po zsunięciu paska przestała dlatego silnik chodził ciszej. A że jeszcze wał ledwo obracał wałek silnik chodził.
zajrzyj jeszcze na ten wałek rozrządu
Witam. Renault Magnum E-tech 440 rok 2003 Mam uszkodzony wałek rozrządu. Mianowicie wytarta jest jedna krzywka. Chcę wyciągnąć wałek nie wyciągając silnika z auta. Wyciągnięte zostały pompy jednostkowe wraz z szklankami odkręcone koniki i powyjmowane laski, wyciągnięta pompa olejowa, szklanki te od lasek zabezpieczone przed opadaniem niby wszystko tak...
Brak synchronizacji między wałem a wałkiem rozrządu lub któryś z czujników padł
Może vacumpompa stoi? No ale ten stukot, to może urwało wałek rozrządu?
Zakładaj dzwigienki ,wałek ,koło i odpalaj
Obrócił się wałek rozrządu na kole faz rozrządu silnik do remontu
Zrób pomiar kompresji może zawory pokrzywiło jak wałek był uszkodzony .
Zadzwoń do Świątka - albo dorobi, albo zregeneruje stary.
Czujnik nie ma wpływu a wałek można sprawdzić
No właśnie zastanawia mnie to. Nawet mnie zastanawia czy te blokady mnie w ciula nie robią. Coś musi być na rzeczy ale co ? Jeżeli wałek wydechowy względem walka ssącego na blokadzie się pokrywa ? Sam już zgłupiałem..
Ten silnik to ..... coś. Wałek rozrządu to rurka z wciśniętymi krzywkami. Zdarzało się, że potrafiły się obrócić. Wytarcie się /choć nie w tak małym odstępie czasu/ to możliwe. Skłaniałbym się do stwierdzenia, że źle złożony rozrząd uszkodził zawory, szklanki, a następnie posypał się delikatny wałek.
Tak silnik pracuje na wszystkie cylindry, jest szczelny, pali na dotyk, odma ok. końcowki wtrysków wymienione (problem istniał przed wymianą). Autko ładnie "ciagnie" tylko te wachniecia (w dół) obrotów. Kolego na co mam zwrócic uwage jesli chodzi o wałek?
Najpewniej pompa wtryskowa do wymiany - ukręca się wałek pompy pośredniej - która to pobiera paliwo z baku.
to jest po to zeby wałek nie skakał jak kfzr pada.
Nie ma przepływomierza, jest map sensor, ale zostaw go w spokoju. Auto nie pali na jeden cylinder, tak ? trzeba sprawdzić dlaczego, czy nie ma iskry, paliwa, czy zjadło wałek rozrządu
Kupiłeś blokady nie do tego silnika. 1.2 co całkiem inny silnik z jednym wałkiem i nic prostrzego od niego raczej nie ma, koła na klinach i zrobić można praktycznie bez blokad ta lewa szpilka wyglada bardzo podobnie do Renault mot 1054, czyli taki jak w Sam Naprawiam do tego samochodu.Na ogłoszeniu widziałem że do kilku pasuje, ale jeżeli jest jeden...
Dzięki BARDZO! Mam vep. Właśnie zabieram się za wyciąganie klawiatury(muszę wymienić pompowtrysk). Może ktoś podpowie jakim momentem dokręca się klawiaturę/wałek rozrządu i łapki pompowtrysku?
Musisz mu zasymulować prostokątny sygnał prędkości obrotowej silnika, inaczej nie włączy się. Poza tym trzeba obciążyć wałek wychodzący ze wspomagania żeby czujnik momentu obrotowego załączył wspomaganie podczas obrotu wałkiem kierownicy
Witajcie podzieli się ktoś serwisówką do Ergosa Celtisa lub Cergosa?? Problem z napędem, wałkiem wom.
Do uruchomienia X84 należy podłączyć: - duże PIN'y: 1 - (+) plus 12V, 2 - (-) masa. - małe PIN'y: 8 - (+) plus ze stacyjki. Po podłączeniu powinien się pojawić "klik" przekaźnika. Przy sprawdzaniu należy obciążyć wałek wyjściowy (bez obciążenia nie ma wspomagania) oraz musi być sprawny akumulator / ładowanie (pobierany jest duży prąd). Powodzenia
Gdyby ktoś był zainteresowany to mam kompletne wspomaganie do c330 "w klockach" czyli wszystkie komponenty: - wspomaganie x84 z scenica - kierownica bez poduszki z jakiegos megane - nowy wałek kolumny do c330, który chciałem skrócić i połączyć z kolumną z renaulta - łożysko i mocowanie łożyska do wałka. Wspomaganie z paragonem, sprawdzałem na stole...
rozbierałem już trzy razy. Jeszcze jedno co zrobiłem to na płytce odkręciłem plastikową nakrętkę pod którą był taki wałek których sporo w tej płytce. Czy za duże dokręcenie tej plastikowej śruby może dawać takie objawy? Składałem z instrukcją.
Znalazłem go. Wyjąłem, umyłem , zmierzyłem. Przy ustawieniu miernika na oporność 20K pokazał 024. Wygląda dobrze, oryginał Renault. Ale efektu brak. Domowe sposoby wyczerpane. Umówiłem się na wizytę u elektromechanika na sprawdzenie wału, wałka oscyloskopem czy czymś takim. Okaże się czy czujniki wariują, czy rozrząd a może wiązka przerwana. Poinformuję...
Wałek nie ma przypadkiem rowka ??
Witam koledzy mam problem z wałkiem wom w Renault Ares 610rx 1997, po odpaleniu silnika miga kontrolka wałka, gdy go załączę czasami zaczyna się kręcić powoli jak wyłączę to zatrzyma się, w błotnikach kabelki połączyłem razem, elektrozawory rozebrane tłoczki lekko chodzą, bezpieczniki ok, masy, czujnik przy wałku wyczyszczony, jak włączę wałek i ruszam...
witam.. miałem podobny problem w renault megane i przyczyna był ukręcony wałek sprzęgłowy... :|
Przecież to jest pompa wysokiego ciśnienia a nie pompa wtryskowa. Jej ustawienie nie ma znaczenia dla układu wtryskowego. Pasek majątku nie kosztuje więc go wymień i nie dziaduj. Śrubę na kole pasowym wału i tak powinieneś dać nową więc jak już będziesz w sklepie to weź nowy pasek. 18 zębów między wałkiem a pompą a znaczniki są pomiędzy zębami na pasku.
Sinik po remoncie ,wymiana panewek ,remont głowicy nowe płyny i oleje .Koszt 2800 zł .Zrobione 20 tyś km jestem zadowolony wałek w głowicy nowy.
Usterka usunięta. Przestawiony był wałek rozrządu. Mądry mechanik i po problemie.
I tak właśnie wygląda oszczędna jazda diselkiem!!!!!!! Jeżeli problemy pojawiły się dość nagle proponował bym zajrzeć w rozrząd a zwłaszcza ściągnął bym koło wałka rozrządu , tam często zrywa się klin. UWAGA!!! Zakładając blokady na wał i na koło wałka rozrządu nie stwirdzimy czy klin jest zerwany ponieważ wszystko będzie pasować , a wałek będzie przesunięty.
Jak wciśniesz sprzęgło, przestaje się kręcić wałek sprzęgłowy skrzyni... Olej w niej jest?
Jak wzrasta ciśnienie to raczej nie jest wina świecy :D Na początek zobacz czy wałek nie ma zużytych krzywek.
Wiatrak jest z drugiej strony, w wyjęciu przeszkadza wałek kierownicy.
W pompie paliwa nie ma żadnego czujnika, wydarłeś pewnie pompę wysokiego ciśnienia i teraz masz problem. Trzeba ustawić wałek pompy w odpowiednim położeniu względem wału korbowego i gitara :D .
Zapłon to pin 4,żółty kabel, pin 5 to sygnał obrotów pracującego silnika. Nie wiem czy ruszyszy to wspomaganie na stole, na pewno trzeba obciążyć wałek wyjściowy ze wspomagania żeby tensometr na wale wykrył obciążenie i uruchomił wspomaganie
Witam. potrzebuje informacji z jaką siła się dokręca w tym silniki wałek rozrządu,śrubę koła zębatego tego wałka i panewek korbowodowych, z góry dzięki
KFR znie ma nic do rzeczy Ssączy wałek też ustawiony większą częścią do góry?
Czujnik położenia wału mam z przodu skrzyni, patrzyłem na blok i jest na nim oznaczenie F4A. Jak oglądam zdjęcia to najbardziej podchodzi mi F4K. Z wałkami wiecie jak jest? W sensie wydechowe w obydwu są na zwykłym kole, w F4K jest kzfr na ssącym wałku. I teraz, czy na wałek z kzfr wejdzie zwykłe koło czy trzeba wymienić cały wałek razem z kołem?
W tym silniku luzy zaworowe reguluje się w specyficzny sposób. Wałek rozrządu ustawia się w pozycji gdy jeden zawór wydechowy jest maksymalnie otwarty: Wo Sr Wr 1 3 4 3 4 2 4 2 1 2 1 3 Wo= Max otwarty zawór wydechowy Sr=ssący regulacja, luz 0,1mm Wr=wydechowy regulacja, luz 0,25mm Silnik musi być zimny. Pamiętaj, że w Renault cylindry liczy się od koła...
też mnie ciekawi jaka mogła być przyczyna wciągnięcia paska, Przecież w Renault to standard. ale gość dorzucił mi gratis drugą głowicę więc na miejscu w nocy zmieniłem wałek rozrządu, paneweczki i ich szpilki, założyłem pasek na znaki i trach pali i jeździłem jeszcze z 2 lata :) Kiedyś to było forum techniczne, teraz sci-fi....
Witam.Musze zdemontować wałek w silniku dxi 450(Renault premium). Widzę że regulację można zrobić normalnymi śrubami regulacyjnymi na zaworach wdechowy i wydechowych ,nie ma żadnych blaszek do regulacji wydechowych.Czy może to oznaczać że silnik nie posiada cena?Na jakie wartości wtedy regulować?
prosta metoda pierwszy tłok w martwy punkt wałek ustawić na mijankę i będzie dobrze .
Wałek znak na 12stej a wał znak na 18stej.
Silnik oczywiście kolizyjny zawsze co najmniej 1 zawór troszkę odgięty. Wystarczy ustawić tłoki wszystkie równo , kręcąc wałkiem rozrządu ustawiać suw kompresji i dmuchać przez świece kompresorem. Jak leci dolotem bądź wydechem to wiadomo.
Przypuszczam luz na wałku atakującym układ różnicowy , poleciały łożyska podtrzymujące wałek lub różnicówkę w skrzyni biegów. :|
Oczywiście że tak. Dodano po 4 Olej musi tam być bo dostaje się z pod dekla zaworów, wałek rozrządu napędza pompę vakum.
Sprawdz po zaponie jakie jest zasilanie na czujiku walka rozrzadu
Lub źle zaprogramowany tzw. "wałek" w tachografie nie od tego przełożenia to będzie źle pokazywać bieg :) Nie był przypadkiem wymieniany tachograf ?
Tak podpytam jeszcze,czy ten wymiar 69 mm jest na długości średnicy fi 8 mm , czy łącznie z gwintem? W tym poście na samym dole jest podany wymiar blokady do wałka rozrządu chyba,bo jeżeli nie to nie mam wymiaru do wałka rozrządu niestety. [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Hm chyba to jednak do wału korbowego ,bo na tej stronie...
Wymienione świece na nowe, podmieniony moduł świec - bez zmian. Po co? Nie podałeś żadnych ale to żadnych danych, na podstawie których by można było ,chociaż domyślać się co jest nie tak. Jak rośnie ciśnienie na szynie,spadek napięcia aku,prąd który pobiera rozrusznik,czy jest sterowanie wtryskiwaczami,synchro wał wałek itd . To czy rozrusznik był...
Przewody, podciśnienia itd. było wszystko sprawdzone, tu raczej ciężko jest pomylić, ponieważ przewody są wyprofilowane i tak się układają, że pasuje wszystko na swoje miejsce, jeszcze dziś sprawdzę dokładnie z tyłu jak kolega mówi. Chociaż zawór od turbiny pracuje. Czyli jak najlepiej odpowietrzyć układ paliwowy ? Dawną metodą poprzez luzowanie rurki...
10 min roboty żeby wyciagnac polos a przy wkladaniu zepsuje simering i sie 3 razy bardziej namęczy przy samym trafieniu na wałek i połoś jednoczesnie, radze wyciagnąć półoś ale rób jak chcesz
Taki wałek tez nie wykluczony . Po tym co widziałem i co mi znajomi opowiadają .
Sprężanie mierzone? Skoro problem pojawił się po remoncie "dziur", to może coś tutaj poszło nie tak ... E-tech ma wałek w bloku, także w rozrządzie nie musieli grzebać.
Podstawa,ciśnienie na szynie,synchro wał/wałek,spadek napięcie podczas rozruchu,temperatury ,sprężanie na garach itd.. Jak juz to sprawdzisz to wtedy wymienisz wtryski. Nie wiem też co to za obrazki wrzuciłeś?
Napięcie na podstawowych czujnikach Wał/wałek Pompa Czujniki na listwie cr Prąd, ciągłość jest? Prąd na świece dochodzi? Bezpieczniki przekaźniki sprawdzone?
Gornego walu? Masz na mysli walka rozrzadu? W wiekszosci przypadkow brak iskry to uwalony czujnik polozenia walu korbowego. Nie mam duzego doswiadczenia. Polecam sprawdzic jesli sprawdziles tylko czujnik polozenia walka rozrzadu.
Na wale jest ok pasuje po naciągnięciu i pompa z wałkiem?
Aha już wiem, dzięki. Ale ustawianie samego zapłonu powinno być na pompie. Chyba , że ma źle zgrany wał z wałkiem rozrządu ?
No ok tylko jak mam ustawić wałek rozrządu, bo wiem koło muszę poluzować i zablokować wał blokadą, tylko gdzie znajdę jakieś znaki na wałku rozrządu
Przekaźnik lub moduł wentylatora, może bezpiecznik, schemat w rekę i walka.
Zalozymy sie? Wsadz opornik regulowany na czujnik cisnienia w cystemie cr firmy bosch. I zacznij sobie regulowac. Panowie, co się będziecie licytować - wyślijcie sobie fotki z linijką i już. Co zaś do zagadnienia, to na dobrą sprawę ważne jest, aby to ciśnienie było - większość systemów, o ile nie wszystkie zezwala na rozruch przy jakiejś tam minimalnej...
Z tego co się orientuję wszystkie silniki wysokoprężne są kolizyjne. Myślę że wałek rozrządu się nie przestawił bo wtedy katastrofa.
Lucas ma racje ,jeśli stuka na dole silnika głuchy metaliczny odgłos panewy ,czyli wal do sprawdzenia szliw+panewy ,jeśli u góry krzywy zawór albo przestawiony wałek ,miałem taki przypadek w renault lagunie
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Wtryskiwacze, rurki do wtryskiwaczy, odma inny wałek ssący i chyba kolektor wydechowy (tak mi się wydaje). Pokrywa zaworów/ dekiel głowicy - różnie nazywają.
Pomysl chwile. Jesli blokady sa w kolach pasowych, to kola musza byc indeksowane wzgledem walkow. Przeciez nie o pozycje kol chodzi lecz walkow. U renault pozycjonowane sa bezposrednio walki, wiec indeksowanie kol wzgledem walkow nie jest potrzebne.
Witam mam problem z Renówka pali od 42 do 45 l. Problem pojawia sie na rozgrzanym silniku pojawia sie komunikat spadek mocy i przekreslony wtrysk. slychac szum z prawej strony. wymienione turbo czujnik doladowania wałek rozrzadu wtryski sprawdzone.pomoze ktos?
Po lewej stronie pompy jak patrzysz na zdjęcie masz korek na imbus. Po nim powinien być wałek pompy z "płetwą" która służy do zablokowania pompy w pozycji 0. Tak jest przynajmniej w Manach, Renault.
Kolego domyślam się że naprawiasz same najnowsze modele i stąd takie pytanie o ten stary silnik Renault. Także w tym silniku ustawiasz wał korbowy (znak) na godz.18 ,-masz odnośnik na obudowie. Natomiast wałek rozrządu ustawiony musi być na godz.12 ,również jest odnośnik na osłonie (plastikowej). Pozdrawiam i powodzenia!
Wartość kąta wałka: 655°Duty Cycle zaworu VVT: 327% Ma być 0 na zapłonie i jałowych obrotach, po przygazowaniu do 2,5-3 tyś dochodzi do 15-17 stopni, wszystko na postoju. Kupiłeś auto z brakiem kompresji i robiłeś silnik? Wygląda jak byś kual źle zmontowany wałek względem kola https://obrazki.elektroda.pl/8577515300_...
Źle zakładasz pasek :D najpierw zakładaj wał --- > pompa paliwa ma być naciągnięty na tym odcinku później zakładasz na wałek rozrządu następnie naciągasz napinaczem i to wszystko :D
Panowie chwilowo temat odkładamy na półkę Przed Panami " sebap" i "szymitsu21 " chylę czoło, kierunek kompresja okazał się trafny Tylko to nie pierścienie, ani zawory są winne, tylko pęknięty na pół i wyrwany z głowicy wałek od krzywek ( pierwszy raz widzę coś takiego)
Ja też bym optował na ścięty klin na wałku rozrządu.Wkładając blokady koła rozrządu i wału głównego wydaje się że jest ok.ale wałek rozrządu jest przesunięty powiedzmy o 0,5;1 zęba .Odpala wtedy z trudem w diagnozie wyskakuje błąd czyjnika wałka rozrządu (czujnik zbiera sygnał z koła pompy). Żeby to sprawdzić KONIECZNIE!!!!!! należy zdemontować koło...
No to jest ciekawe co Kolega pisze. Ciekawe co z wałkiem rozrządu
wałek renault czujnik wałek renault wałek rozrządu renault
felgi malowanie instalacja nowego dysku toshiba sciemniacz zarowek
samsung ue49k6300 samsung ue49k5672
Czy korek odpowietrzający ma otwór? Pobór prądu falownika Growatt SPF 3500