Masz niesprawny drugi bieg wentylatora i to jest przyczyna łapania temperatury przez silnik. Chłodzenie silnika korzysta tylko z drugiego biegu wentylatora, pierwszy jest tylko na potrzeby klimatyzacji. Po przekroczeniu określonej temperatury sterownik silnika włącza od razu drugi bieg wentylatora, jeśli ten jest niesprawny dochodzi do zagotowania płynu...
Tak, jest po stacyjce
Być może podczas wymiany termostatu nie podłączono czujnika temperatury silnika i wtedy sterownik nie znając rzeczywistej temperatury włącza wentylator aby nie uszkodził się silnik.
Zobacz jeszcze bezpiecznik powinien znajdować się w nogach pasażera. Ważne też z jakiego roku jest auto bo po 1994 był też przekaźnik który włączał wentylator, ten z kolei był pod maską.
Wsłuchaj się czy wentylator słychać na innych biegach. Jeżeli nie to przyczyna będzie w uszkodzonej opornicy. Opornica może być uszkodzona przez bardzo brudny filtr lub zatarty silnik wentylatora.
Umiejscowienie czujnika zalezy od rodzaju silnika jaki masz pod maska.Wentylator zalaczany jest przekaznikiem(obok aku w plastikowej skrzynce)a ten sterowany jest komputerem silnika
Układ chłodzenia do sprawdzenia czujniki temperatury, wentylator wszystkie biegi i tyle .
Wygrzana kostka łączeniowa koło silnika na podszybiu.P
Najczęściej wypala sie styk (kabel zółty) na UCBIC'u,ale ty piszesz że napięcie dochodzi do opornicy.... Więc sprawdz czy na czarnym kablu silnika masz pewną masę,no i czy silnik sprawny.
Ja miałem do czynienia z układem PWM na 10A. KTO DA WIĘCEJ ? Ja dam, regulatory nawiewu w Renault, silnik prądu stałego z magnesami, prąd w obwodzie silnika ponad 30A. Elektrowentylator chłodnicy w mercedesach, wentylator o regulowanej wydajności, prąd nie wiem jaki, bezpiecznik 80A Tak samo BMW, bezpiecznik 110A
bo ci sie moze w zla strone kreci silnik zmien beguny i zobacz
sprawdź termostat czy jest sprawny
Wentylator działa po przekręceniu kluczyka czy uruchomieniu silnika?
Pewnie urwała sie gdzieś jakaś masa w komorze silnika, lub skorodowały bezpieczniki obok akumulatora, te duże maxi
Napięcie powyżej normalnego lub zwarcie do wysokiego. Masz prawdopodobnie zwarcie przewodu załączającego wentylator do zasilania 24V. Sprawdź wiązkę od sterownika silnika do wentylatora.
szkoda zachodu sprawny silnik kupisz w bielsku przez teelefon 200pln kupowałem.moge ci wysłać do nich numer na pv
Odłącz czujnik temperatury płynu i odpal silnik. Jeśli chłodzenie jest sprawne, to wentylatory zaczną pracować.
Popraw styki na czujnikach temperatury
Spróbuj odłączyć wentylatory i/lub zawór filtra węglowego, podłącz akumulator, zobacz czy będzie wśród innych byków.
Jak wypiąć wtyczkę z silnika wentylatora muszę go wymienić.
Podłącz silniki wentylatorów na krótko i zobacz czy działają. Następnie bezpieczniki wentylatorów 30A 2szt. w komorze silnika
Kolego tam gdzie alternator to jest silnik Stojac z przodu samochodu to silnik wentylatora chlodnicy i na tej wysokosci jest laczenie skrzyni biegow i silnika ty sprawdzasz na prawo od tego laczenia.
Skoro nie ma dmuchania to po co macać nagrzewnicę? Wentylator, jego silnik albo sterowanie padło a nie linki czy poziom płynu.
120 sterownik silnika R7 przekaźnik w skrzynce F2 bezpiecznik duży w górnym rzędzie F1 bezpiecznik mały na dole 188 wentylator
Mam pytanie czy ktoś z kolegów wie gdzie znajduję się puszka z opornikami służącymi do sterowania pracą silnika wentylatora w megane coupe??? Prosze o podpowiedź. Dziękuje uprzejmie )
Na chłodnicy jest coś co jest podłączone po przekaźnik Wymacałeś presostat klimy i on też zapina drugi bieg wiatraka(za pośrednictwem ecu silnika). Jaką masz temperaturę na wskaźniku?
Pewnikiem musisz sprawdzic przełącznik reghulacji silnika i dowiesz sie wszystkiego z tego co pamiętam trafissz na kilka rezystorów .....
wentylator silnika nie włącza się, jest minus nie ma plusa To to napraw, bez wentylatora klima nie będzie działała.
Pozwoliłem sobie przyłączyć się do tematu. Szukam informacji na temat sterowania silnikiem hydraulicznym wentylatora chłodnicy w ww.autobusie. Pozdrawiam.
Sprawny alternator ma od 13.8 V do 15V . WIęc przyjmując średnio 14v masz 350W . Znając życie zakupiłeś przetwornicę 500/350 . Czyli 350w ciągłej . 500W chwilowej . Powinno wytrzymać na obrotach biegu jałowego pod warunkiem że w samochodzie będą wyłączone wszystkie możliwe odbiorniki prądu . Przede Wszystkim układ wentylacji wnętrza - bo wentylatory...
Padł alternator i nie ładuje lub zachwilke padnie sprawdź jeszcze masy na silnik
Nie kupiłeś czasem wentylatora od anglika (mają odwrotnie łopatki ustawione).
Podmień czujnik i sprawdż wiązkę elektr. od niego. To powinieneś zrobić przed napisaniem postu. A dopóki wentylatory działają prawidłowo (też nie opisałeś), to można jeżdzić. Niemniej jednak powinieneś usterkę usunąć jak najszybciej.
Jesli bezpiecznik sprawny to szukaj rezystora silnika nawiewu. Kiedy silnik ma większe opory to te rezystory lubia padac jak muchy. Z pobieznych rzutów oka na Internet wygląda, że ten rezystoj jest bardzo podobny do mojego, który wymieniałem w Sceniu2.
Tak po włączeniu klimy wentylator się załącza. Problem jet taki ze samochód na światłach się przegrzewa jak osiągnie 100°c to dopiero wtedy wentylator schładza silnik.
Sprawdziłeś chociaż bezpieczniki? Może zespół rezystorów , może przełącznik, może silnik.
Witam mam problem jak w tytule, dodam, że silnik 1.6 rozrusznik przestał kręcić, rano samochód odpalił ciężej niż zwykle, teraz zero oznak ze strony rozrusznika (diody nie przygasają) no i samochód odpalony na pych na wolnych obrotach zagotował się. Wentylator chłodnicy przy okazji nie zadziałał (choć sam jest sprawny). Interesuje mnie głównie sprawa...
Jaki silnik który rok?
Pomoc kolegów.
W tym roku znów to samo tylko musiałem już kupić nowe kostki i kolejny rezystor. Po wymisnie cisza. Dalej nie działa. Na włączonym silniku gdy włączę nawiew czuć że silnik dostaje obciążenie, ale nic nie dmucha. Jak mogę sprawdzić na krótko czy to wina nowego rezystora czy może sam wentylator się spalił. Zdemontuj wycieraczki i podszybie ustaw nawiew...
A włącznik wentylatora chłodnicy ?
Wypalone przekaźniki lub ząłcza przy oporniku.
Może przepala się, bo silnik wentylatora jest zatarty? Na początek to sprawdź.
Przekaźniki wentylatorów chłodnicy sterowane są ze sterownika silnika i niezależnie z czujnika ciśnienia klimatyzacji i czujnika przekroczenia temperatury z chłodnicy silnika . Przekaźniki obok wentylatorów chłodnicy .
Jest 2 opcja silnik od anglika lub kreci sie odwrotnie. Bo jest w podszybiu.
Jaki jest włącznik wentylatora ? 2 przewody czy 3 i czy jest w samochodzie klima ?
Grala opisał Ci książkowo co i jak. masz na 99% usterkę "opornicy" czyli zwarty główny tranzystor. Układ jest taki - od plusa po zapłonie do silnika wentylatora, z silnika wentylatora do modułu PWM (opornica), z modułu do masy. To był oczywiście opis kabli prądowych. Sterujące lub sterujący z modułu PWM do panela sterowania. Usterkę którą opisujesz...
Pomogła wymiana sterownika. Przyjrzałem sie dokładniej staremu, brak śladów działania wysokiej temperatury. Temat zamykam.
Piotr podał Ci opis błędu, zasilanie wentylatora z tego co pamiętam jest po bezpieczniku więc je sprawdź. Natomiast osobiście miałem kiedyś problem z szalejącym wentylatorem ( czujnikiem prędkości wentylatora) gdy wcześniej założono Ryżowy czujnik ciśnienia doładowania (mają wspólne +5V z kasety silnika). W momencie pojawienia się komunikatu wentylator...
Na silniku jest ok 100'C jak wentylator zaczyna działac na wolnych obrotach silnika.
:lol: możesz się tylko cieszć z tego faktu. W moim Renault silnik od wentylatora był zapieczony i dowiedziałem się o tym dopiero jak się zagrzał. A Ty codziennie masz kontrolę :sm16:
Wszystko na raz w trakcie jazdy. Dotoczył się do parkingu i stoi. Paski posprawdzane, wszystkie całe. Wentylator kręci się z bardzo delikatnym oporem na ciepłym silniku.
Masz pewien problem . Samochody z tych roczników posiadały sterownik silnika który nie był konfigurowalny. Twój zamontowany w samochodzie nie obsługuje klimatyzacji . :cry: Dokładałem kiedyś klimę do takiej thalii na zasadzie mechanicznego presostatu . ( tylko że był to diesel, i nie wiem czy benzyna nie zgaśnie po włączeniu kompresora bez podbicia...
Czujnik wskazuje inne wartości najważniejsze że wentylator się włącza, rozgrzałem silnik i zmieżyłem temperature cieczy 95 °c wentylator ruszył. Pozdrawiam
Z opisu wygląda mi to na zużytą sprężarkę. Jeżeli ciśnienia LP i HP będą niewiele się różniły to kompresor szmelc. Podaj jakieś konkrety typu - temperatura na wylocie z kratek, ciśnienie LP i HP, Wentylator na jakiej pozycji, obroty silnika, Bo tak to możemy porozmawiać o rybach ale też nie za bardzo.
Po wymianie termostatu odkręcasz oba odpowietrzniki, na termostacie i wężu do nagrzewnicy i zalewasz układ płynem aż pocieknie z odpowietrzników. Zakręcasz odpowietrzniki, uzupełniasz płyn i odpalasz silnik, dolewasz płyn jeśli trzeba, zakręcasz korek zbiorniczka i grzejesz silnik do włączenia wentylatora. Wyłączasz i czekasz do ostygnięcia silnika,...
A w komorze silnika bezpieczniki sprawdzone?
jest jeszcze coś ,w schemacie na przewodzie który idzie już tylko do masy MH ze złącza wentylatora jest czarny prostokącik z napisem EMH-1,gdzie MH to masa silnika
Mam z klimatyzacją. I właśnie przez niedziałający bieg wentylatora nie działa mi klimatyzacji. Silnik 2.0, benzyna
To ma sens,wiązka od rezystora do silnika odpada bo to dwa grube przewody idące od rezystora wprost na wtykę dmuchawy,dmuchawa poza tym na 4 biegu czyli z pominięciem rezystora pracuje a gdyby było gdzieś na niej zwarcie to przepalił by się bezpiecznik w obwodzie zasilania.Muszę podmienić silnik na inny egzemplarz tym bardziej,że jest tam wstawiony...
zacznij od sprawdzenia przy jakiej temp zalacza sie wentylator moze czujnik temp jest uszkodzony. ja zakladam ze zle załącza sie wentylator
Jak wyciągniesz wtyczke z czujnika na pracującym silniku to wentylator musi się załączyć. Tak jest?
Ustaw na nowo zawory najlepiej w serwisie. Mogą się nie domykać co osłabi silnik i przy np. chodzącym wentylatorze obroty będą spadać.
Typowy wentylator w momencie odłączenia zasilania zaczyna pracować bez poślizgu. Uruchom silnik, podaj masę i po pewnym czasie powinien zacząć zwalniać. I sprawdź to co napisał kolega post wyżej bo klima też może wymuszać pracę wentylatora.
Witam, znajdzie się ktoś życzliwy na forum kto przedstawi mi układ elektryczny do chłodzenia silnika a w szczególności który czujnik załącza który wentylator w Renault Master 2.5D z 99 roku? Sprawa jest taka, że mały wentylator włącza się razem z dużym i tylko w takiej opcji, a tak być nie powinno, to wiem.
wentylator kręci termostat nowy
Po pierwsze więcej informcji o pojedzie, jaki silnik, po drugie czy to maualna czy automatyczna klimatyzacja. Po trzecie probowałeś czytać błędy ze sterownika klimy? Masz na schemacie (automatycznej) dwa przekaźniki wentylatora oraz wszystkie potrzebne informacje żeby to sprawdzić (sterowanie zasilania etc.)
Renault Megane 1,4kat 55KW kod silnika E7J-764 1996r. Facetowi wentylator chłodzący silnik nie włączał się w wysokich temp. okablowanie jest w porządku bo sprawdzałem miernikiem i symulatorem czyjników rezystancyjnych obwód działa na jednym czujniku z białą kostką który jest przy termostacie a jest ich tam dwa jeden jak wyżej a drugi z brązową kością...
gdyby byl zle nastawiony pasek rozrzadu to silnik zupelnie inaczej by chodzil. Nie mialby mocy, i odglos pracy silnika bylby zupelnie inny. Ja obstawiam zjechana kopulke + kable + swiece. Zresetuj tez komputer (klema na 5 min i pozniej nagrzanie silnika na wolnych obrotach do wlaczernia wentylatora) Termostat wymieniaj wtedu jesli silnik nie łapie wlasciwej...
Dzień dobry, Koledzy, mam problem ze sterowaniem wentylatora chłodnicy w Suzuki Samurai 1,9D (silnik F8Q Renault). Chłodnica oryginalna - bez termowłącznika w niej, w bloku silnika też nie znalazłem termowłącznika. Wygląda na to, że silnik wentylatora sterowany jest z komputera z ECU, który dostaje sygnał na podstawie odczytu z 4 pionowego czujnika...
Bezpiecznik-przełącznik-silnik nagrzewnnicy
Renault kangoo 2002 1,9d pompa lukas. Nie włącza wentylatora chłodnicy. Przewody od przekaźników do sterownika silnika są ok. Jak podam masę na złączu sterownika to przekaźniki załączą się i wentylator chodzi. Na pierwszym i drugim biegu.Czujnik jest czteropinowy. Dwa piny idą do wskaźnika na desce i po zwarciu temperatura idzie na maksa. A dwa piny...
Jak w każdym nie zacofanym samochodzie pracą wentylatora steruje ECU. Pewnie szukasz problemu tam gdzie go nie ma. Wyższa temperatura silnika na postoju to norma.
Nawet jeśli wentylator chłodnicy się kręci na pierwszym biegu nie ma prawa się grzać silnik. Jesteś pewien że uruchamia się jednocześnie sprzęgło sprężarki klimatyzacji? Czy sam wentylator?
Gratuluję pomysłu. Korka się nie odkręca na rozgrzanym silniku - nigdy. Wskazanie temperatury co pokazuje?
Do wymiany termowyłącznik wentylatora na chłodnicy.
To jest ten silnik nawiewu co na nim są te 4 tranzystory ? (silnik bezszczotkowy)
Witam!! Jak w temacie. Nie działa mi wentylator. Bezpieczniki sprawdzone, sam silnik wentylatora działa. Jest od tego jakiś przekaźnik? Gdzie go szukać?
Witam szanownych kolegów. Mam pytanie, może tu na forum otrzymam odpowiedź: Uszkodził sie układ sterowania silnikiem wentylatora Renault ( działa tylko najszybszy bieg). Rozebrałem go i okazało sie że uszkodziły sie tranzystory mocy o symbolu: FW26625A1. Nie mam pojęcia co to za "cudo". W sklepach rozkładają ręce i pytają mnie o zamiennik, bo oni takiego...
Nic nie da kasowanie błąd pojawia się po zapaleniu silnika, brak sygnału prędkości wentylatora. Miał ktoś przypadek ze uwaliło kasetę silnika w takiej sytuacji.
WITAM Kolego prawdopodobnie masz zatarte wentylatory lub przepalony bezpiecznik 30A w skrzynce pod maską po stronie kierowcy ,jeżeli masz klimatyzację to wentylatory powinny ruszyć po włączeniu klimatyzacji ,lub po zdjęciu wtyczki z czujnika temperatury silnika
A jak to sprawdzałeś? Może tylko wskaźnik wariuje? Odpal auto i niech sobie pochodzi aż się zagrzeje. Zobacz przy jakiej temperaturze wg wskaźnika włączy się wentylator chłodnicy.
sprawdziłeś wiskozę do wentylatora? jak jest zatarta to wentylator chodzi na okrągło i przechładza silnik.
Są dwa możliwe rozwiązania: dwa czujniki, jeden dla sterownika silnika a drugi dla włączenia wentylatora (bimetal) lub jeden czujnik tylko dla sterownika silnika i ten włącza wentylator ale po jego odpięciu wentylator powinien zacząć pracować. Mówisz że po odpięciu pokazuje -40. Pokazuje to na liczniku czy komputer mowi o tym że sterownik silnika widzi...
wentylator się włącza dopiero jak zagrzeje się silnik i zaraz się wyłącza, prąd do niego dochodzi
Jeżeli któryś z dwóch silników klap zacięty to dmuchawa nie ruszy.
jak sama nazwa wskazuje to jest nagrzewnica i sluzy do nagrzewania a nie do chlodzenia.jezeli na tym odpowietrzniku pojawiaja ci sie tylko krople to napewno nie jest przyczyna twoich klopotow /chyba ze ci sika plyn/ szukaj dalej. pamietaj ze przy odpowietrzaniu grzanie w aucie ma byc max /oczywiscie nie wentylator/
Jak "0" może działać - na "0" to chyba ma być wyłączone. Sprawdź włącznik a później opornicę pod maską przy wentylatorze.
Podłączam się do tematu. Renault Kangoo 1.2 16V brak całkowity brak ogrzewania, wymieniony termostat i czujnik temperatury silnika (3 pinowy). Oprócz braku ogrzewania, często włącza się wentylator chłodnicy, parę razy temperatura szła nieco wyżej niż optymalna, węże do nagrzewnicy letnie...
Na silniku masz masę i +12v?
w wersji 8v wskaźniki miały własny czujnik za blokiem silnika (jak stoisz na wprost silnika) i oddzielny czujnik temp. cieczy dla komputera (przed blokiem po prawej stronie), nie jestem pewien jak to jest u Ciebie, a wentylatory włączał termowyłącznik na chłodnicy więc działały niezależnie od wskazania na wskaźnikach,
Renault też sobie czasem włączy wentylator przy programowaniu. Ja wypinam kostkę z silnika dmuchawy a prostownik daję zawsze.
To po włączeniu klimy wentylator chłodnicy od razy się załącza pewnie on albo sterownik uszkodzony.
.... nie masz czym i pazurki sobie połamiesz. hehehehhehe dobre!!! A wracajac do sprawy.... nalezy najpierw naprawic przewody elektryczne do wentylatora - z powodu zlego styku upala sie pin w kostce. Silnik czesto jest jeszcze sprawny.
W clio III jest filtr przeciwpyłkowy więc nic nie powinno się dostać do silnika. Powodem jest często zacierająca się tulejka wentylatora( posmarować WD40) Powodem zacierania tulejki jest zatkany śmieciami wylot wody z podszybia. Jeśli nie usunie się zatoru z śmieci , kolejną awarią będzie zacierający się mechanizm wycieraczek. Nie wspominając o brzydkim...
Witam Trzeba wyciągnąć wentylator i sprawdzić czy nie jest zatarty ,a tam nie jest silnik czasem bez-komutatorowy ( Fotografia by pomogła) Pozdrawiam
Może moje pytanie niektórym może sie wydać bez sensu, ale szukałem włącznika wentylatora od chłodzenia silnika i nigdzie go nie mogę znaleźć. Mam przypuszczenia, że nie załącza mi się II bieg. Auto posiada klimatyzację i tylko jeden wiatrak. W sklepie nie znaleźli włącznika wentylatora do silnika z klimatyzacją. Może coś innego załącza wentylator??...
Kolego najpierw diagnozujemy co jest zepsute, jak opornik to zrobisz to szybko a jak silnik jest uszkodzony to deska do zdjęcia.
Ok nagram i dzwięk najbardziej słychac na wolnych obrotach jak by coś waliło o blok Dodano po 1 O to film gdy silnik jest gorący chodzi do momentu włączenia sie wentylatora i gaśnie
Silnik 1.4, ale jaki 16V czy 8V?? Podchodzisz od d.... strony, fejsy Ci w głowie, za tyle to w ciemno kup ten czujnik bo na nic więcej ten fejs Ci nie potrzebny do zdiagnozowania tej usterki. A jak zachowuje się termostat? Otwiera się chociaż? Chłodnica drożna? Cała gorąca? Obieg jest? W jakim położeniu wskazówka? Co według Ciebie oznacza przegrzewanie...
renault silnik wentylator wentylator renault renault wentylator nawiewu
nadajniki tmobile silnik pompy hydroforowej żywica zalać
Błąd HO6 w Webasto AirTop - diagnostyka i naprawa Wpływ grubości ścianki portu bas-refleks na rezonans