Witam, poszukuję schematu, jak podłączyć alternator SEV Marchal A14/30 71220802. Alternator jest z regulatorem mechanicznym firmy DUCELLIER. Z tego, co udało mi się ustalić po zdjęciach z internetu, to wychodzą z niego zaciski B, B, D-, D-, DF; niestety na moim nie ma żadnych oznaczeń na obudowie. Mam podłączony tylko do niego kabel plusowy z akumulatora...
Witam mam problem z wzbudzeniem alternatora w renówce. Został założony nowy alternator micubishi i dalej brak ładowania we wtyczce na 4pinie jest prąd stały a na 3(środkowym) powinno być wzbudzenie którego nie ma. Przemierzyłem przewód do kabiny i jest cały (numer przewodu 2226) dodam że jak dam mu wzbudzenie na krótko to ładuje. Jest jakiś przekaznik...
Witam Dzięki za podpowiedz strzał w dziesiątke na to wygląda ładowanie się odnalazło i jest ok jestem w szoku napewno na to bym nie wpadł dzięki . Tylko miałbym pytanie regulator napięcia Boscha jest na pięć pinów na piątym pinie jest stałe napięcie jak podłączyć wzbudzenie do niego po prostu chciałbym alternator podłączyć tak jak na stole probierczym...
jak i czym jest sterowany regulator napięcia alternatora laguny Masz dwie śruby M5, jedna L do lampki kontrolnej ładowania (ten kabel, który jest w samochodzie), druga śruba to zacisk +, wzbudzenie alternatora, musisz na niego podać + po stacyjce, podciągnij kawałek kabla ze skrzynki bezpieczników
A jak trzymasz gaz, ciśnienie rośnie to przepustnica się otwiera? Wygląda to jakby podlewał więcej paliwa bo widzi rosnące ciśnienie w kolektorze, co jest normalne, ale bez otwarcia przepustnicy co prowadzi do zalania silnika paliwem. Niestety ja tu widzę dwie przyczyny: postrzelony sterownik silnika; wariacje z rozrządem. Wczoraj patrzyłem w swoim...
czasami nie działa prędkościomierz A co ma prędkościomierz wspólnego z alternatorem? Do alternatora dochodzi 4 przewody, jeden od wzbudzenie, jeden od ładowania oraz plus i minus Wyprowadzenie oznaczone jako "W" to nie wzbudzenie tylko wyjście do obrotomierza. Zasilenie wzbudzenia w pierwszej fazie odbywa się poprzez kontrolkę ładowania, a jak alternator...
Witam serdecznie. Otóż mam taki alternator jak na zdjęciu niżej wymontowany z Renault Clio 1.2 96r. Chciałbym go zastosować w innej renówce lecz nie wiem na którym pinie jest wzbudzenie alternatora oraz który pin jest za co odpowiedzialny. Który pin jest od czego? https://obrazki.elektroda.pl/6977781500_... https://obrazki.elektroda.pl/7087226700_...
No właśnie, gdy się nie wzbudzi. Ale magnetyzm szczątkowy wirnika może spowodować wzbudzenie alternatora i wyindukowanie na tyle dużego napięcia, które może przebić diody. Najlepiej wymontować alternator i sprawdzić na stole. Wtedy będzie pewność, że on nie jest przyczyną. Masz możliwość zmierzenia cęgami prądu pobieranego z alternatora podczas falowania?
zacznij od tego czy do alternatora dochodzi napiecie 12v prosto z akumulatora pozniej czy jest wzbudzenie po wlaczeniu zaplonu jesli jest ok wyciagnik regulator i sprawdz czy optycznie jest ok czy szczotki nie sa za krotkie czy pokroszone jesli jest ok pomierz spadki napiecia na diodach pamietaj aby rozlutowac mostek jesli diody beda ok to prawdopodobnie...
skoro kontrolka świeci jak jest odłączona od alternatora to wzbudź go przez zwykłą probówkę z żarówką i szukaj usterki w instalacji :D
Jeżeli stojan ma zwarcie międzyzwojowe lub międzyfazowe objawia się to charakterystycznym wyciem i niskim napięciem ładowania w granicach 13.5V i nie rozumiem co to znaczy hamować przecież wzbudzony alternator stawia dosyć duży opór.P
szczotki regulatora napięcia :arrow: mogą nie łączyć bo są już krótkie lub sam regulator diody wzbudzenia :arrow: różnica potencjałów między punktem DF(wzbudzenie) a zaciskiem + aku lub diody prostownicze i tak musisz wydrzeć alternator z auta żeby sprawdzić dokładnie
Witam! Mam pytanko, czy posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej do ciągnika Renault 130.14? Pytam, ponieważ nie ma ładowania, sprawdzałem próbówką i nie ma prądu na wzbudzenie alternatora.
W tym alternatorze L to tylko lampka kontrolna, musisz podać + po stacyjce na 2 pin zeby się wzbudził
ten cienki kabelek to wzbudzenie alternatora... zacznij od diagnostyki komputerowej.
Jeżeli to pin 15 na regulatorze, to jest wzbudzenie po zapłonie , ma być 24 V.
Ni w ząb nie pasuje mi ten pierwszy, w twoim samochodzie powinien być ten drugi. Mniejsze śruby dwie, bo jedna to plus za stacyjką (wzbudzenie) a druga to kontrolka. W renault był alternator obcowzbudny.
Jest pewny sposób na diagnostykę, wyjąć mostek i sprawdzić. Teraz pomyśl, alternator wali napięciem zmiennym, jak myslisz, jest to możliwe w chwili, gdy zapięty jest akumulator? I ostatnie-sprawdź czy alternator dostaje wzbudzenie, bo tam będzie problem.
Po prostu żeby alternator się nie wzbudził wypnij wtyczkę zasilanie główne nie odpinaj, jeżeli będzie tak samo alternator masz wykluczony.P
Gdy alternator "nie ładuje", włącz wszystkie światła, nawiew z klimą na full i zobacz, czy wtedy się nie wzbudzi. Może po prostu ma inteligentne ładowanie i jak wykryje pobór prądu, to wtedy ładuje mocniej?
alternator to jakiś chińczyk bez numerów ale kupiłem używany oryginalny bosch 98A (numerów nie pamiętam) i jest dokładnie ten sam efekt, do alternatora przychodzi jeden kabel prądowy i jeden przewód sygnałowy (wzbudzenie-kontrolka)
Regulator wskazuje że jest to alternator 6 diodowy pobierający wzbudzenie z głównego + , blaszka z regulatora to informacja czy sie kręci wirnik a ign to włączenie wzbudzenia.
Sporo też alternatorów nie trzeba wzbudzać, mogą nawet mieć "0"rpm. Tu gra rolę regulator napięcia, wiem że renault/ czy peugeot kiedyś tak miało, a wejścia były określane jako "15"i"L" i to te podłączenie plus po zapłonie mieszał źe regulator miał pełny prąd i podał go na wynik mimo że stoi to magnetyzm na wirniku był spory i o tym pewnie (at)roznicowka...
Dużo zależy od samego regulatora napięcia bo to on steruje kontrolką braku ładowania. W alternatorach wzbudzenie oraz regulacja napięcia jest realizowane na wirniku poprzez ślizgacze i szczotki z regulatora napięcia. Alternator ma 3 fazowe uzwojenie twornika oraz 3 fazowy mostek prostowniczy.
sprawa dziwna alternator sterowany na lin nie powinien sie sam wzbudzić bynajmniej ja sie jeszcze z tym nie spotkałem To normalne.
Sprawdzałeś jakie napięcie spoczynkowe miał ten pierwszy akumulator? Może miał wewnętrzne zwarcie i alternatory próbowały go doładować co je przeciążało. Pierwszy akumulator miał z rana zazwyczaj 11,5 +-0,2 napięcia spoczynkowego. EDIT: Jestem właśnie po wymianie regulatora w pierwszym alternatorze. Ładowanie waha się między 14,0 (silnik nagrzany),...
Masz alternator Boscha, konstrukcja regulatora sprawia, że alternator jest samowzbudny, ale prąd wzbudzenia bierze z akumulatora. Wzbudzenie włącza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na jednej z faz uzwojenia (połączenie pod wkrętem). W moim przypadku był alternator Valeo. Nie zagłębiałem się w budowę, ale możliwe że Valeo miał jeszcze...
Zawsze napięcie będzie pływało, wszystko to tak naprawdę kwestia kilku jak nie kilkunastu różnych czynników jak temperatura akumulatora, temperatura na zewnątrz, aktualny pobór prądu, stan alternatora, stan akumulatora, jego rezystancja, stan połączeń, rodzaj sterowania i tak dalej. W większości przypadków alternator działa zero jedynkowo czyli zostaje...
Witam. Jak w temacie. Bezpieczniki sprawdzone, licznik (przeprowadzony test zegarów przez przytrzymanie klawisza - wszystkie zegary się ruszały). Na razie tylko szukałem obrotomierza. Z alternatora wychodzą 3 przewody. B+ i dwa cienkie. Jeden na półokrągłej wtyczce a drugi na konektorze. Po odpięciu przewodu z konektorem alternator dalej ładuje, więc...
Witam. Przypuszczam że to właśnie przepalona żarówka kontrolki ładowania lub brak połączenia w tym obwodzie jest przyczyną opisanych problemów. Prąd który płynie przez żarówkę jest prądem wspomagającym wzbudzenie się altka. Bez tego prądu tak właśnie jest. Pozdrawiam.
Witam, posiadam alternator od renault megane 2004r. Czy podlaczajac pod zacisk d+ na wylaczonym silniku zarowke - z drugiej strony podlaczona do akumulatora zacisku + powinna sie ona zaswiecic?? Alternator 9-cio diodowy. D+ to zacisk katod diód pomocniczych, podłączony tam jest zacisk regulatora napięcia - jego zasilanie i żarówka kontrolna ładowania,...
Nie ma niebieskiej kreski, do rozrusznika doczudzi tylko plus z aku i wzbudzenie ze stacyjki. Sprawdziłem na dwu innych silnikach tej generacji i tam nie ma zadnego poboru przez rozrusznik po odpaleniu. Rozrusznik działe ewidentnie jako odbiornik pradu po odpaleniu czyli cos jest walniete. Nie dziwił by mnie prad na czerwonej kresce z alternatora, bo...
Potrzebuję pomocy w prawidłowej diagnozie wzbudzenia alternatora w Renault Laguna 2002 1,9 dCi >problem polega na tym,że alternator wzbudza się dopiero po przy gazowaniu jednak mimo wzbudzenia zapala się kontrolka ładowania i stop po dłuższej chwili gaśnie,pomiar wykazał ładowanie po wzbudzeniu 14,3 V na akumulatorze a 14,4 przy alternatorze,jest zamontowany...
Wpływa na to, że miałem nowy akumulator 77aH i po skończonej gwarancji szlag trafił akumulator. Odpowiedz serwisu - opad masy czynnej na skutek nieprawidłowego ładowania czy jakoś tak. Od tego czasu zamontowałem miernik napięcia i dopiero teraz widzę jak jest. Przy włączonych wszystkich odbiornikach + nawiew na 3/4 mocy napięcie spada nawet do 12V....
Witam . Jeżeli kontrolka ładowania się nie pali,mogą być trudności ze wzbudzeniem alternatora.Sprawdź przewody przy alternatorze(czy przykładowo przewody nie urwane ),sądzę że może jest to tradycyjny alternator z regulatorem bez COM.Musisz podać ilu pinową ma kostkę zasilającą alternator(oznaczenie pinów),lub podać typ alternatora to dużo wyjaśni.
Witam, mierzyłem ostatnio napięcie akumulatora w stanie zupełnego spoczynku, podczas działania silnika i z pełnym obciążeniem typu światła, nawiew, tylna szyba. Ostatnie wskazanie wzbudziło moje wątpliwości bo pomiar wynosił: 11,2V. A gdy piszczy coś co nie jestem w stanie potwierdzić (napinacz? pasek?) to pomiar jest jeszcze mniejszy, poniżej 10V....
Witam problem z wyżej wymienionym samochodem, alternator był regenerowany dwa razy: - za pierwszym razem mostek prostowniczy -za drugim sam regulator napięcia Problem wygląda tak, że alternator nie potrafi się wzbudzić na wolnych obrotach po odpaleniu samochodu. Warto dodać że wymieniona została rolka prowadząca i pasek klinowy ponieważ piszczał. Po...
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
Oczywiście że przy każdym alternatorze można odpiąć klemę ,problem się zaczyna po podniesieniu obrotów ale generalnie nie należy tego robić. W tym przypadku nie chodzi o uszkodzenie alternatora a instalacji z elektroniką.P To weź np; Hunday'a takiego który ma trzy przewody do regulatora, na wolnych obrotach jest już ponad 30 V. A wszystkie 9 diodowe...
Dziękuję za rady, jeszcze pytanie czy luźna/zaśniedziała kostka od przewodu wzbudzania alternatora może powodować żarzenie się kontrolek? Akumulator doładowywałem, jednak nic to nie pomogło, mam większy akumulator z opla astry spróbuję przy okazji przełożyć i zobaczyć czy coś się zmieni.
Plusa po kluczyku w ogóle tam masz? Ten alternator się nie wzbudza przez kontrolkę.
Dziękuję za odpowiedź. Na razie będę próbował z tym, który mam, bo z tym, który podpowiedziałeś, mam tu problem z dostępnością (jestem w Australii), acz będę miał na uwadze na przyszłość. On będzie sam się wzbudzał i generował te 210A w trybie awaryjnym? Zależy mi na amperażu, bo ma trafić do auta z wyciągarką. Pozostanie problem świecącej kontrolki?...
wyglada na usterke w samym alternatorze ale konieczny jest pomir obwodu ładowania a i w alternatorze nie ma komutatora sa pierscienie slizgowe doprowadzajace prad do uzwoj wzbudzania a prostownik jest zbudowany z pólprzewodników
Zaciski do podłączenia regulatora do alternatora to: B+: wyjście prostownika pomocniczego BF: Uzwojenie wzbudzające (jak zewrzesz do masy a alternator działa to powinien dać max napięcie, czyli jakieś 18V ale w tym aucie za dużo jest elektroniki na takie eksperymenty) B-: masa
Podzielę się ciekawym opisem mierzenia diod w alternatorze zaobserwowanym przeze mnie w warsztacie samochodowym. Pan fachowiec na moich oczach nie urzywając multimetru ani żarówki samym prostownikiem do ładowania sprawdzał diody - w jedną przewodzi (zwarcie) w drugą nie (oczywiście krótkotrwałe podłaczenie diody) Potem odpowiedż diody prostownicze sprawne,...
Sądzisz ,że w ciągu nocy oświetlenie wewnetrzne rozładowało akumulator do 8V? Czy też uzwojenie tegoż przekaźnika? Samochód do siebie i ponowne sprawdzenia alternatora - myślę ,że regulator napiecia wzbudza się!
Witam serdecznie. Wybaczcie proszę ale nie miałem czasu na testy z tym alternatorem. Zamontowałem obecnie alternator od renault clio z nowym regulatorem na którym kontrolka gaśnie jeszcze podczas kręcenia rozrusznikiem. Alternator tamten po wzbudzeniu daje napięcie 14,3-14-5V w zależności od obciążenia czyli w normie, bardzo szybko się wzbudza, nawet...
Licznik do naprawy Bez związku . Alternator sterowany cyfrowo - brak napięcia wzbudzającego jeśli o to ci chodzi, pozatym autor pisze że brak napięcia ładowania - 12,6v . Popraw masę Może być . Niech autor zmierzy miernikiem napiecie (w momencie wystepowania problemu) pomiędzy zaciskiem + 12V na śrubie alternatora a masą na akumulatorze i masą bloku...
Właśnie, że nie. Bo u mnie się świeciła, a ładowanie było - więc to nie jest wyznacznik. Był problem z obwodem wzbudzenia. Jak kontrolka się świeci to znaczy że jest różnica potencjałów pomiędzy żarówką, a wzbudzeniem w alternatorze. Na zapłonie na wzbudzeniu ma być ok, 1-2V, podłączone do żarówki, a drugi biegun żarówki do +12 V. Podczas uruchomienia...
Zamontuj zestaw led który wzbudza się gdy alternator zaczyna ładować czyli okolice 14volt. I tak samo tez gasną, gasisz auto swiecia około 5-10sekund(co jest nawet fajne bo oswietlaja np. drogę do domu) i gasną. Sam ostatnio takie montowałem klientowi kupił je sobie sam koszta jak tych starszego typu. Tylko inna sprawa czy w tej lagunie swiatła nie...
Megane II Funkcja obwodu ładowania polega na: Zapewnienie dostarczania energii elektrycznej w pojeździe, przy jednoczesnym przestrzeganiu ograniczeń osiągów dynamiki zespołu napędowego: momenty hamujące alternatora oraz gradienty pobieranych momentów obrotowych muszą być pod kontrolą. Sterowanie dociążeniem i odciążaniem alternatora zgodnie z zezwoleniem...
witam ponownie. znalazłem alternator , są tam dwa przewody ,jeden gruby czerwony przykręcony nakrętką, zapewne od akumulatora. Drugi zaś cieniutki i zakończony wtyczką , choć wtyczka jest przystosowana na dwa przewody - wychodzi z niej tylko jeden (biały) i tu zaczyna się czary mary: załączam stacyjkę- po 4 s. gasną wszystkie kontrolki prócz STOP i...
Witam . Trafił do mnie dziwny wodny alternator Valeo z jakiegoś renault . Alternator ten jest o tyle dziwny , że posiada 8 diod prostowniczych w mostku . Usterka odpaliła diody D1 D2 D3 i D4 . Zastanawia mnie poco są dodatkowe diody D7 i D8 wpięte do trzeciej fazy . Dziwne jest też rozwiązanie regulatora . Ma wbudowany szczotkotrzymacz i dwa wyjścia...
Witam Kolego usterka 103 alternatora to brak wzbudzenia alternatora (wzbudza się na wysokich obrotach). Na alternatorze jest z tyłu przykręcany pojedyńczy kabelek. On a ma przerwę. Co do nierównej pracy silnika to proponuję wizytę u pompiarza z wyjęciem wszystkich wtrysków i sprawdzeniem .Jestem świeżo po takim przeglądzie a objawy miałem podobne .Auto...
Witam. Jeśli mogę coś wnieść do tematu to swojego czasu podgrzewałem parownik grzałką 12V z allegro przed zapaleniem (akumulator 65Ah) grzałka pobierała około 70A przekaźniki 3szt za 3zł sztuka zesmażyły się po tygodniu (chińskie badziewie) kupiłem droższe i problem znikną. Wcześniej parownik zamarzał chwilę po włączenia zapłonu. Podgrzewanie trwało...
Witam wszystkich. Zmagam się z nietypową przypadłością auta. Po nagrzaniu na wolnych obrotach silnika zaczyna falować obrotami w górę i w dół, od wolnych 635 do 1100 a czasem spada poniżej 600 do 550 obrotów. W tym czasie zapalone światła mijania i wentylator kabiny na 2. Normalne obciążenie moim zdaniem i nie powinno nic falować. Auto trafiło do mnie...
Silniki BLDC są o wiele większe i cięższe niż silniki DC, a sprawność w BLDC jest mniejsza. U mnie LEMCO waży 11 kg i mac ciągłą 14,5 kW, zaś szczytową 30 kW, sprawność do 93% itp, itp. Panie Zbyszku proszę się dokształcić i dopiero doradzać. Dla Pana pożytku daję link do ćwiczenia laboratoryjnego z POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ z zakresu BLDC http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL...
wzbudzenie alternatora renault wzbudzenie alternatora mercedes wzbudzenie alternatora
galwaniczny separator generator klatkowy włącznik wentylator polonez
zasilacz laboratoryjny naprawa rowerów elektrycznych
Wzmacniacz UNITRA WS 432: Potencjometr z odczepem czy bez? Zabezpieczenie cewki przekaźnika 12V – rezystor pull-down, dioda flyback, tranzystor