Przewód podciśnieniowy map sensora lub serwa jest na 100% peknięty i przy ruszaniu silnik na poduszkach sie przechyla , rozchyla się pękniecie i zasysa lewe powietrze i gaśnie,szarpie.Standardowa usterka.Ew. z tyłu silnika lużne/oberwane masy kompa ale to rzadko.
No z tym lewym powietrzem to moze tak byc. Sprawdz czy kolektor sie nie odkrecil. Mozna to sprawdzic psiukajac dezodorantem przy zapalonym silniku i patrzec czy gdzies go nie zasysa. Powdzenia!!!
Objawy wskazują na lewe powietrze w układzie dolotowym, wciśnięcie hamulca normuje obroty, bo zasysa do serwa to dodatkowe powietrze które się jakoś dostaje do układu.
Czy moze byc to wina przepływomirza ? Nie może. Zobacz czy zasysa powietrze, i czy czasem nie występuje błąd synchronizacji.
Wydechu nie zrobiłem ale sprawdziłem uszczelkę pod przepustnicą! Niestety zasysa lewe powietrze tamtędy. Kupiłem środek do odpalania samochodów na zimno, prysnąłem nim w okolice uszczelki pod kolektorem (między kolektorem a przepustnicą).efekt - samochód wyraźnie próbował mi zgasnąć. Powtórzyłem tą czynność dla uszczelki pod kolektorem dolotowym i nie...
Rozumię że komputer nie pokazuje żadnego błędu??? W takim przypadku może być nieszczelny układ dolotowy i zasysa fałszywe powietrze, lub wtrykiwacz padł i leje za dużo paliwa
Już ci pisałem, że nigdzie , on zasysa powietrze atmosferyczne do baku, fabrycznie jest wsadzony w podłużnicę, żeby nie zassał błota
A po co kupowałeś przecież jest w samochodzie seryjnie montowana obok filtra paliwa. Napisałem, że nie mam tego w aucie, ktoś to wyciągnął juz dawno zanim ja kupiłem ten samochód. To mogę prosić o instrukcje jak to zamontować? edit. Zamontowałem tą gruche, podpompowałem, układ zapowietrzony, odkręcam korek od filtra paliwa zeby odpowietrzyć, wyleciało...
Oj miałem sporo problemów z tą nagrzewnicą ale twardzielem nie jestem z 10 razy ją wyciągałem ale kokpit też musiałem zdemontować. Najprawdopodobniej masz zapowietrzony ukła chłodzenia u mnie pomagały następujące czynności Po nalaniu płynu do chłodnicy przy zgaszonym silniku odpalam go i po trochu dolewając to co wciągnoł czekałem do załaczenia wentylatora...
Problemy z klimą to tylko jeden problem, pewnie gdybyś podpiął się z jakimś czytnikiem kodów znalazłbyś inne usterki... A może układ paliwowy zasysa gdzieś powietrze? Filtr paliwa? Czy te objawy występują tylko na zimnym silniku?
powiedz czy zostało wszystko wyczyszczone katalizator mógł zakleić się od oleju i turbina nie dala rady przepchnąć wiec eis ukręciła intercooler zawsze w nim jest pełno oleju po czymś takim robiłem jakieś pól roku temu taki sam samochód właściciel przywiózł używana turbinę która po przejechaniu 2 km rozsypała się i zaczęło dziać się to samo co u Ciebie...
Gdy wyjmie się tę śrubkę to zasysa powietrze? Może jakieś podciśnienie? Tak na marginesie to popraw pisownię we wszystkich swoich postach bo strasznie po oczach daje i ktoś się w końcu do tego doczepi.
auto regularnie tankowane nigdy nie przekroczyło poniżej rezerwy tak więc zapowietrzenie nie możliwe Nie chodzi o to że zasysa powietrze, tylko że jak autko dłużej stoi to paliwo może cofać się z wężyka do baku (np. jak filtr źle działa).
Witam. Ostatnio podczas jazdy moje clio (wersja S, silnik energy, założony gaz) dostało wysokich obrotów rzędu 2500-3000 nawet na luzie. Myślałem, że linka gazu się zawiesiła, otworzyłem maskę pomachałem przepustnicą i spadły do 1500. W domu okazało się, że z linką wszystko ok,ale ja postał i go odpaliłem to znowu 3000. Zauważyłem, że silniczek krokowy...
Nie .Tam jest tylko próżnia.Po prostu będzie brało fałszywe powietrze.A na postoju zasysa powietrze i po uruchomieniu potrzeba czasu,by vacum wypompowało powietrze z układu.Tak jeszcze mi się przypomniało,że jakiś przewód elastyczny(hydrauliczny) na zaciskach hamulcowych lub do tylnej belki może mieć zerwane zbrojenie i powstaje efekt "balona" choć...
Witam. Auto jak w temacie. Problem z klimatyzacją jest taki, że jak stoję lub wolno jadę do ok 50km, to działa dobrze, lecz przy szybkiej jeździe na trasie przestaje chłodzić. Klimatyzacja jest napełniona. Nie wiem czy to ma jakiś związek, ale nie mam założonego filtru pyłkowego. Może jego brak powoduje, że samochód szybciej zasysa powietrze i klima...
Niestety nie , Webasto ma czujnik na płytce sterującej, a climatronic czujnik w panelu sterowania z wiatraczkiem zasysającym powietrze z kabiny.
Czujnik może być w okolicy lampki sufitowej, taka mała kratka, w niektórych wersjach jest tam wiatraczek zasysający powietrze do czujnika.
Każdy silnik odpalany ze świecą płomieniową zadymi na początku, bo przecież zasysa powietrze ze spalinami ze świecy. To powietrze jest dodatkowo zubożone w tlen. Ten temat w ogóle dziwny jest, bo do teraz brak odpowiedzi jakie jest ciśnienie sprężania a pytanie było zaraz na początku. Pompa niby robiona i wtryski - dwa regeneracja, cztery dobre, po...
no tak, tylko jeśli to zasysa powietrze, to jak poleje wodą, to zassie mi tą wode nie daj bóg jeszcze do gaźnika i do wtrysku czy gdzie kolwiek do środka silnika, to chyba nie dobrze ?
Sprawdz czy masz ściągnietą rurę którą silnik zasysa powietrze do filtra powietrza bo przy jeżdzie na wolnych obrotach powietrze tłoczone przez nią zdmuchuje gas.Problem nie dotyczy instalacji z komputerem który steruje wolnymi obrotami.Ewentualnie zatankuj się na innej stacji.
Witam, trosze się oziębiło i problem powraca. Dawno temu miałem FSO POLONEZ. Gdy zbyt wcześnie wyłączyłem ssanie silnik pracował nierówno podczas przyspieszania. Przypomina mi to prace mojego Modusa. Polonez miał możliwość przestawienia skąd ma czerpać powietrze. W okresach zimniejszych powietrze czerpał z kolektora wydechowego, który był gorący, przez...
To i ja się podepnę , taki sam silnik - Nissan Primastar. Mam go już 8 lat i jeździ , bywało że się buntował. A parę dni temu zgasł ot tak w czasie jazdy, całe szczęście że blisko garażu. paliwo jest , naciskam gruchę - miękka jakaś , aha , tu cię mam. Zamówiłem gruchę , oryginał , pompuję - nie zasysa. Sprawdzam pod spodem - rurka paliwowa niby cała...
Jeśli na postoju jest dobrze a podczas jazdy obroty spadają może to być zależne od zasysania powietrza. Mam tak w Fordzie Mondeo. Podczas postoju powietrze zasysane jest swobodnie a podczas jazdy na luzie zbyt dużo powietrza dostaje kolektora. Sprawdź ustawienie kolektora ssącego i czy możesz ewentualnie go odwrócić w mniej przewiewne miejsce lub początek...
Auto gaśnie na wolnych obrotach. DDT2000 pokazał parę błędów. O klimie wiem bo mam nieszczelną ale o jaki czujnik mu chodzi ? chauffage - ogrzewanie, sprawdzałem w słowniku czy chodzi tu o temperatury ? (cieczy czy powietrza) ? http://obrazki.elektroda.pl/8905785900_1... najprawdopodobniej talia łapie lewe powietrze, wnioskuję po błędzie,...
witam, w mojej reni przyspieszenie kąta wtrysku, przy zimnym silniku, jest wymuszane linka, którą naciąga, a właściwie zasysa takie ustrojstwo do którego dochodzi wężyk z powietrzem. czy wie ktoś jak można wydłużyć czas działania tego "ssania'? pozdrawiam Proszę uzupełnić tytuł tematu, oraz poprawić treść postu, lub temat trafi do kosza. Regulamin Forum,...
Dzięki za reakcje na moje pytanie ale nie zrozumieliśmy się. Jak napisałem silnik pracuje prawidłowo spalanie osiągi i moc prawidłowa tylko powietrze zasysa z kolektora ssącego pomijając filtr powietrza. Podejrzewam że jest gdzieś pęknięty kolektor ssący albo wyleciała jakaś zaślepka tylko że bez kanału trudno mi gdzieś podejrzeć a czytałem że zdarza...
kolega 1310 ma rację ,ogrzewanie jak było w serwisie to awarię silnika wyłapaliby mechanicy na komputerze. Jest to starsze RENO prawdopodobnie ogrzewanie zasysa chłodne powietrze gdzieś z zewnątrz a nie z kabiny dlatego nie działa sterowanie,webasto "myśli" że w kabinie jest zimno i chodzi z pełną mocą czujnik temperatury jest na kasecie w ogrzewaniu...
Radze jak poprzednicy zmierzyć ciśnienie oleju .Główną przyczyną spadku ciśnienia w układzie smarowania jest zużycie czopów głównych na wale silnika,spory wydatek lepiej kupić cały silnik raczej jest to nie do naprawienia w tym modelu brak zestawów naprawczych. Proszę jeszcze zastosować inny filtr oleju. Dodano po 11 Jeszcze miałem podobny przypadek...
witam mam problem z instalacją gazową.Jak odpalam auto chodzi bez zastrzeżeń do momentu kiedy sie nie zagrzeje spada z obrotów i wogule nie przyśpiesza aby to zlikwidować musze przytkać wloty powietrza filtra.Dolny który zasysa ciepłe powietrze musi być cały przytkany natomiast drugi musze zakryć przynajmniej do połowy i tak w kółko co chwile maska...
W moim scenicu 1.5 zasysał powietrze poprzez uszkodzony o-ring na podgrzewaczu paliwa we filtrze paliwa.
Pewnie wcześniej "strzelał" na gazie,co??? obejżyj gdzie zasysa lewe powietrze.Pewnie wypadł jakiś wąż itp.
Bład wyskakuje natychmiast, na gazie nigdy mi nie strzelił w dolot, dolot jest cały, dzisiaj go właśnie przeglądałem od miejsca gdzie zasysa powietrze do samej przepustnicy, nie ma prawa nigdzie lewe powietrze się dostawać, opaski pozaciskane bardzo dobrze. Puszka filtra dobrze założone i klamerki trzymające górną pokrywę pozamykane. Aktualnie na benzynie...
Jedyna pompa w układzie zasilania tego auta to pompa wtryskowa: ona sama dla siebie zasysa paliwo ze zbiornika i "przeciąga" je przez filtr paliwa, nic jej w tym nie pomaga! Jeśli silnik przestał pracować, sprawdź czy po włączeniu zapłonu jest napięcie na zaworze pompy wtryskowej- tam dochodzi tylko jeden przewód. Jeśli napięcia nie ma- podłącz na krótko...
Ja mialem ten sam problem w moim audi b4 2.0 silnik ABT. Wystaczylo wymontowac silniczek krokowy i wyczyscic go WD-40. Podobny przypadek mial koles w renault megane z jednopunktowym wtryskiem. tez mu czyszczenie pomoglo. Moze to rowniez byc nieszczelnosc w ukladzie podcisnienia. Obejrzyj przewody i posluchaj czy nie ssie Ci gdzies lewego powietrza....
Jeśli chodzi o czujni temp cieczy: http://imageshock.eu/?img=3127314~czujni... A tutaj sonda lambda: http://imageshock.eu/?img=3127315~sondal... Jeżeli lambda będzie w porządku to będziemy szukać dalej :wink: a może dostaje za mało powietrza, mam na myśli zablokowaną tą klapke w obudowie filtra powietrza i cały czas zasysa ciepłe...
Miałem podobny przypadek, spalił sie silniczek wentylatorka zasysający powietrze na czujnik temp wewnętrznej i narobił dymu, po wymianie klimatronik funkcjonował prawidłowo
wentylator chłodnicy jest sprawny płyn też jest gdy odkręciłem korek od płynu chłodzącego to zasysał powietrze wętylator w środku samochodu dmucha zimnym powietrzem chociaż silnik jest przegrzany.
...2000 tys obrotów To naprawdę zdecydowanie za dużo. ;-) Rzeczy wymienione: Dołożyłbym jeszcze bez kosztowe przeglądnięcie układu zapłonowego pod kątem wilgoci. W okresach przejściowych to może być zmora kierowcy. Rozgrzej dokładnie i osusz komorę silnika, a następnie zabezpiecz elementy środkiem przeciw wilgoci. Szczególną uwagę zwróć na przewody...
Witam, czy sprawdziłeś działania silniczka zasysającego powietrze do czujnika temperatury wewnętrznej - znajduje się za kratką w panelu klimatronika? To dość częsta przypadłość w Safranach. Proponuję ponadto zajrzeć tu http://www.renaultsafrane.fora.pl/
Mam ten sam problem z Renault Megane i nie jest to normalne jak tu piszą. Elektrozawór ten (w samoch. Renault Megane) współpracuje z sondą lambda, czujnikiem temp. zasysanego powietrza i przekaźnikami 1. podgrzewacza zasysanego powietrza 2.pompy paliwa 3.sterowania wtrysku. I mały cytat z jakiejś strony Skody dot. tego "Układ pochłaniania par paliwa....
Witam Dobrałem się ostatnio do silnika w samochodzie znajomego .Ma on obroty biegu jałowego na poziomie 1600-1800 !!!!!! Siedzi tam monowtrysk RENIX. Sam posiadam silnik 1,7 na identycznym wtrysku . Moze napisze co zostało sprawdzone /podstawione : MAP sensor ,podstawiony z mojego silnika - objawy bez zmian Czujniki temperatury mieszanki i silnika ,podstawione...
Możesz rozwinąć pkt. 2? Jak silnik ciepły a jest minusowa temperatura otoczenia to też ma takie obroty jak podałeś? O ile pamiętam to w tym silniku są dwa wyjścia sterujące cewkami a cewki połączone są szeregowo w pary - odpięcie jeden z cewek powoduje brak pracy na dwóch cylindrach (1-4 lub 2-3). Więc tego typu sprawdzanie niewiele daje. Masz dostęp...
Witam mam u siebie Volvo S40 jak w temacie. Posiada ono silnik 1.9TD od Renault (jak wiadomo te roczniki tak miały). Chciałbym się dowiedzieć do czego służy końcówka w zaworze sterującym EGR, zakończona filterkiem, która nie jest zaślepiona. Tutaj zdjęcie tego elementu o który się rozchodzi: http://obrazki.elektroda.pl/9432666400_1...
Problem raczej nie do zdiagnozowania bez posiadania gaźnika w ręku. "Fałszywe" powietrze daje w kość przy małych obrotach .W wyższych obrotach ilość zasysanego powietrza jest tak duże,że "fałszywe" powietrze nie odgrywa wtedy żadnej roli. Tak wielkie zużycie paliwa nie może być spowodowane "fałszywym" powietrzem. Jeśli ktoś regenerował gaźnik i wynik...
Witam. Ja mam coś podobnego, ale nie do końca. Otóż, u mnie niby wszystko OK podczas działania klimatronika w upalne dni (tak ok. 28 st. C w cieniu), muszę klimę ustawić na 16 stopni, aby jako tako działała. Jak tylko podniosę o 2 stopnie do góry na panelu temp. np. do 18 - 19 st. C, automatycznie wiatraczek zaczyna zwiekszać obroty na max-a i zamiast...
był jeszcze taki motyw w tych silnikach ale nie we wszystkich że kolektory ssący i wydech były połączone uszczelką i na łączeniu były kanały zaworu EGR i ta uszczelka się wypalała i zasysało powietrze.sprawdz z kanału jak u ciebie jest. pozdrawiam
I Jak? Udalo Ci sie z tym uporac? Mam podobny problem... Sprobuj zrobic cos takiego... Jezeli widzisz wizualnie, ze powietrze wraca dosyc ostro ze wtryskiwaczow, sprobuj docisnac wtyczke paliwa ta przy pompie (tego przewodu od filtra do pompy).. Jezeli powietrze wraca w takim samym tempie jak wczesniej, a powietrza dochodzacego do pompy wysokiego cisnienia...
OK. Dzięki obadam jak najszybciej. Tylko jeszcze jedno pytanie. Czujnik zasysanego powietrza znajduje się na rurze doprowadzającej to powietrze od filtra do kolektora ssącego, zgadza się? Teraz jak obczaić gdzie jest czujnik temeratury silnika? W sumie na mój rozum ro widzę ich dwa :/ Jeden od strony pasażera przykręcony do silnika, a drugi pomiędzy...
Przykro mi ale nie mam zdjęcia przedstawiającego te śrubki .Ale w samochodzie nie ma problemu z ich odszukaniem . Zdejmuje się czarny gruby wąż wprowadzający powietrze do przepustnicy i są widoczne główki 3 śrubek na klucz 10 . Po ich odkręceniu zostaje Ci w ręku element , aluminiowy odlew obudowy przepustnicy na nim z prawej strony jest , u góry silniczek...
Witam. Problem się przewija,ale nie znalazłem nigdzie wystarczającej odpowiedzi. Moje autko renault kangoo 1.4 benz +lpg. 2002 rok. Jak jest zimny,tj po odpaleniu falują obroty na benzynie. Na gazie chodzi równo. Wymieniłem czujnik położenia wału korbowego, silnik krokowy, potencjometr przepustnicy, uszczelnienie pod kolektorem ssącym sprawdzone, wyczyszczona...
Nieszczedlność układu dolotowego to są symtony takich rzeczy jak napisałeś, ale czy napewno turbina dobrze działa bo jest z kierownicą, która się zacina. chłodnica popwietrza? ,niewiem, błąd wckazuje na różnicę pomiędzy powietrzem zasysanym a doładowanym. stawiam na turbo. Pozdrawiam
No i się narobiło Panowie i Panie Przede wszystkim miałem problem z pompą hamulcową, wyglądała na "miękką" jak już pisałem. Zamówiłem używkę z 2000 r te same numery ten sam model, miała być wymontowana z auta. Przyjechała sucha. W warsztacie po obdarzeniu zamontowanej fabrycznie pompy i mocujących ją śrub, różnymi przymiotnikami, niekoniecznie lirycznymi...
Witam, W Renault Megane II 2.0 16V 2003r od jakiegoś czasu z silnika a w właściwie z kolektora dochodzi dziwny dźwięk. Gdy silnik jest zimny, dźwięk ten pojawia się ok co 10 sek. Gdy się rozgrzeje to tylko w momencie dodawania gazu. Jest to dźwięk jakby, metaliczny z drugiej zaś strony jakbyśmy zasysali powietrze przez jakąś szczelinę. Dodam, iż komputer...
wielka szkoda ,bo mój się zawściekł i nie chce odpalać ani na zimnym ani na ciepłym, spodobał mu sie PLAK wystarczy mała dawka i pali na strzał i co rusz mam inny wykaz błedów Nie wiem jak RENAULT ale podobny problem miałem w OPLU, przyczyna zapowietrzony układ paliwowy- straszono mnie regeneracją pompy za ok 800zł, a skończyło się na wymianie o-ringa...
Witam ponownie i znowu z tym samym problemem co w zeszłym roku, postanowiłem jeździć aż to coś zepsuje się całkiem ale autko naprawiło się samo na koniec lata. Teraz problem zaczął się powtarzać nie wiem czy to może wina tego że na zewnątrz zrobiło się znowu ciepło czy to że w układzie paliwa za filtrem paliwa (przed nie) jest spora ilość powietrza...
nie widziałem instalacji II generacji która jest wtryskiem no ale... co do Twego problemu to proponuję zdjąć dolot powietrza - przed filtrem - i skierować go tak by pędzące powietrze nie było wdmuchiwane sprzed maski a zasysane w miarę potrzeb silnika. Później możesz słuchać tych bardziej doświadczonych i zabierać się w domowych warunkach za kręcenie...
Nie mam sił do tej pompy, kombinowałem usunąłem powietrze, dodałem podkładkę 0,25-0,3mm. Auto odpala za 1-szym razem, ale 60-70% jazdy jest na kontrolce... wtedy zbiera się tak, że spokojnie cienias z silnikiem 700cm3 mnie łyka. Czytałem już dużo tematów, ale rozbieżność jest duża co do pomp... Nikt nie podaje jaki model pompy pasuje z jak najmniejszymi...
Turbine zmieniles na nowa czy uzywana ? Kręci już prawie łapie i nagle staje silnik i kupę dymu siwego z rury o co chodzi. Sciagnij waz ktory jest pomiedzy kolektorem sacym a intercolerem zeby silnki zasysal powietrze bez turba. Sprawdz i wyczysc tez EGR bo napewno jest zaszlamowany...
dziś rano na zimnym silniku płynu było wiecej niż wczoraj jak dolałem, wiec odkręciłem odpowietrznik na chłodnicy i było powietrze które zeszło i płyn wrócił do normy, to juz nie wiem co jest grane, przeciez jak jest goracy w układzie jest cisnienie wiec nie może nigdzie zasysac powietrza gdyby był nieszczelny ukł, co do wycieku z nagrzewnicy to jeszcze...
Ja bym sprawdzil jeszcze przewody podcisnieniowe...Podone sa objawy gdy zasysaja falszywe powietrze... Pozdrowionka...
według mnie stanowczo odpada automat!!! Manula to jest cos, mozesz sobie z miejsca wydrzec (przy kolegach xD ) baczka machnac Taa a potem płacić krocie za naprawę skrzyni i wymianę rozwalonych przegubów. każde auto niezależnie czy ma automat czy manual trzeba szanować. Kolego co prawda nie mam jeszcze auta( dopiero 16 lat) W zasadzie w tym miejscu...
Jestem załamany :| Nie mam juz sił do tej instalacji. Teraz sytuacja wyglada tak ze najprawdopodobniej zostaly popelnione bledy w montarzu choc moze sie myle. Ale do rzeczy: Reduktor zregenerowany z bardzo duzą starannością, niema opcji ze cos jest źle zlozone! Max cisnienie reduktora nadal jest za słabe !!! Tak przynajmniej pokazują dwa manometry....
Skąd pomysł że zalewa? Pewnie faktycznie jest ubogo bo np pompa paliwa kończy żywot. Pompa paliwa to był mój pierwszy kierunek ale wykluczyłem ją ponieważ: -Po hamowaniu silnikiem silnika nie da się uruchomić, dzisiaj po 10s zjazdu z górki żeby odpalić musiałem wyciągnąć przekaźnik od pompy paliwa i kręcić żeby przedmuchać cylindry. Potem odpalił idealnie....
Może zacznij od odpowietrzenia zbiornika paliwa. Może zatkane i robi się podciśnienie. Nie wiem jak u Ciebie jest to rozwiązane, może być wężyk odpowietrzający a może być tylko przez korek wlewu paliwa. Jak będziesz miał niepełny zbiornik to popuść korek żeby zasysało powietrze. Dodano po 4 U mnie w firmie jest jedno auto które raz paliło 20/100 a raz...
Witam. Ostatnio zauważyłem że strasznie dmucha mi powietrze z dolotu od filtra powietrza :shock: ..Chyba to nie jest normalne bo raczej powinno zasysać a nie wydmuchiwać :? ...Silnik 1.9d D65 FC0J Koledzy co wy na to ?? co może być tego przyczyną???
Udało się Pożyczyłem od znajomego stary czujnik temperatury i podłączyłem go po kablach. Chyba od fiata, pokazał 26 stopni ale błąd był ;(. Dlatego postanowiłem wywołać usterkę żeby sprawdzić czy mój interfejs poprawnie interpretuje błędy. Chcąc stworzyć usterkę naprawiłem starą, błąd P0115 wbrew opisowi w reno oznacza błąd czujnika temperatury ale...
co do wiatraka nagrzewnicy to powiedział tak: jak by kręcił się odwrotnie to by nie dmuchało tylko wciągało powietrze i że nie trzeba go wcale wymieniać tylko zmienić polaryzację żeby kręcił się odwrotnie - Chodzi oto że tak mi powiedział mechanik: jak to by była dmuchawa z UK to to by nie wydmuchiwała powietrza do środka tylko zasysała z kabiny na...
pompa zasysa powietrze hydrofor zasysa powietrze pompa paliwa zasysa powietrze
piosenka radia falownik sterować moment volvo silnika
blaupunkt bno881 blaupunkt bno881
Disable Demo Mode on Electrolux EOB68200 X Oven Różnice między matrycami VES400UNDS-2D-N11 a N12