Witam. Kupiłem przyczepkę po prawie cenie dokumentów ale nie podoba mi się że ''stoi'' dość wysoko tzn. po podpięciu do haka podłoga jest mocno po skosie. Na zdjęciu widać że góra opony jest praktycznie równa z podłogą. Czy resory zostały niewłaściwie zamontowane czy taki ich urok? Wymienić same resory na bardziej płaskie? Przyczepka waży 100kg przy...
Siema, będę zaczynał robić przyczepkę jedno osiową którą bede woził ładunki około 800 kg, raz w roku może z tonę węgla jeszcze. Nie wiem od czego kupić resory, na złomie jest widzę tarpan ale nie wiem czy nie będą za sztywne i przyczepka nie będzie za wysoka, zamontował bym je pod osią i tak żeby było niżej. Czy kupić może z poloneza 2 lub 3 piórowe....
Witam Naprawiam stara przyczepkę i muszę w niej założyć nową os ale to już powoli ogarniam. Problem mam z doborem resorów bo nie wiem od czego do niej podejdą. Rozstaw między uszami mocowaniami resorów wynoszą 124cm. Nie chce przespawyeac mocowań tylko dobrać resor pod tą przyczepkę. Przyczepka sam jest 1983roku. Proszę o doradzenie od czego resor podejdzie...
Witam mam przyczepkę, przyczepka ma oś na resorach a na niej zamontowane koła z felgami starego typu (chyba nazywały się bambino) Szukam informacji co mogę zrobić aby przerobić tą przyczepkę tak aby móc w razie czego założyć bardziej dostępne felgi nowszego typu? czy to się da w ogóle zamienić?
Przyczepka ma amortyzatory i resory. Czyli nie ma przepisów mówiących o tym że oś nie może być spawana? Nie chciałbym niepotrzebnie wymieniać na inną oś.
Witam! Czas się wziąć za modernizację i naprawę przyczepki, Mam problem z lewym resorem, awaria nastąpiła na skutek 1 roczeneko obciążenia przyczepki :( na zdjęciu widać że obecnie przyczepka jest skoszona, z lewej strony obuj od belki dzieli tylko 1 cm gdzie z prawej jest ok 4cm, nie wiem co z tym zrobic, aby nie naruszyć zbierznosci przyczepki, planowałam...
Witam ,posiadam przyczepę lekką o 2 osiach marki sam, zarejestrowaną do 750kg dmc. Zdecydowałem się na 2 osie dlatego że przewoziłem zwykle ładunki dużo cięższe niż pozwalał na to wpis w dowodzie rejestracyjnym, jestem z zawodu kamieniarzem . Wady; większa masa własna przyczepy,większy koszt wykonania ,duże zużycie opon,trudności w manewrowaniu ręcznym...
Jeśli masz ramę "zdrową", to może przerób na zawieszenie z resorami piórowymi. Resory możesz nabyć na szrocie, w punktach skupu złomu itd.. Moim zdaniem przyczepa z resorami bardziej zdaje egzamin.
Ja myślłaem o zbudowaniu SAM na podbudowie belki skrętnej na cieżar 750 kg. Bo to prościej niż te wygibasy z resorem i szukaniem belki. Na belce skrętnej też jest niższa ....
Tego typu obliczenia nie są poprawne ponieważ w samochodzie wszystko jest przewidziane konstrukcyjnie ... w mojej przyczepce tez mam resory od poloneza lecz ja dodatkowo dołożyłem jeszcze pióra żeby był zapas a os mam z rury grubościennej o ściance 1cm ... opony wzmacniane by nie było niespodzianek podczas transportu a przyczepkę wyposażyłem w koło...
Witam Nosze sie z zamiarem wykonania sobie takiej przyczepki tylko zastanawiam się jakich komponentów użyć do jej zbudowania a szczególnie osi przyczepki, a mianowicie czy kupić resory, koła, piast od poloneza i połączyć jej np rurą? i tu zastanawiam sie czy trzeba jakos przetaczać piasty? przerabiał ktos z was cos takiego? słyszałem że najlepiej użyć...
I oczywiście zdobędziecie homologacje na większą ładowność tego auta, prawda? Pitol. A słyszałeś o hamulcach najazdowych stosowanych w przyczepach? Błażej myślę że 3 lata jazdy z lawetą z hamulcem najazdowym wystarczyło mi by je poznać od podszewki.Ja podałem przykład auta osobowego gdzie nikt nie pyta się o hamulce,amortyzatory itp po montażu haku...
Ja mam przyczepkę o wymiarach 125 x 200 cm a oś wykonana jest z rury grubościennej i piast tylnych od corolli e 11 czyli zintegrowanej z łożyskami.Piastę taką przykręciłem czterema śrubami do krążka blachy przyspawanej do rury.Można zastosować inne piasty tego typu.Moje były zbyt głośne do samochodu a w przyczepce służą juz 15 lat.Resory mam wzmacniane...
Amortyzatory można zamontować pod skosem, a nawet w niektórych przypadkach trzeba. Istotny jest kąt ich pochylenia. Można nim regulować siłę tłumienia w zależności od siły sprężynowania resorów. W praktyce aby uzyskać dobre tłumienie należy wykorzystać zestaw amortyzator - resor z jednego modelu samochodu, wraz z zachowaniem kąta pochylenia amortyzatora....
Wg przepisów, wysokość zaczepu / głowicy zaczepowej powinna wynosić (od podłoża) 430 +/- 35 mm. Z doświadczenia wiem, że przyczepki z wysokim zawieszeniem strasznie podskakują kiedy nie są załadowane. Resory są dobre jeśli realnie chcemy przewozić duże ciężary. Do mniejszych ładunków polecam rozwiązanie z osiami na elementach skrętnych w układzie np....
Resory pewnie (przednie) od Trabanta. Może uda Ci się podebrać jakieś tuleje gumowo-metalowe i ewentualnie dołożyć do resoru po 1 piórze dla wzmocnienia. Jeśli odpowiada Ci rozmiar kół, to załóż nowe opony, ale w wersji "szosowej", które można kupić w "Agromie" i są one wzmocnione. Nie zauważyłem w Twoim pojeździe, czy resory jednym końcem zamocowane...
Oczywiście wszystko zgodnie z przepisami ;) ale ja lubię mieć zapas w ładowności bo czasem trzeba coś choć by na podwórku przewieźć a tam nikogo nie zabije ;) Dlatego pytam, często coś przebudowuje jakieś wozy, platformy itp ale doświadczenia z przyczepkami nie mam i wolę popytać zamiast montować jakieś resory i amortyzatory a za chwilę je zdejmować...
a jaki model tego transita miałeś ?? dał byś namiary na kolesia co by mi zrobił takie resory ?? albo tel do Ciebie to zadzwonie to pogadamy bo przymierzam sie do takiej samej przyczepki jak ty robisz moj tel 500421975 dzięki
Wymiary przyczepy w środku to 1300x2700mm wykonana z profili. Rama 30x50x2, "dyszel" 50x50x3 (idzie do środka przyczepy), burty i reszta 20x30x2. Os od mastera wraz z resorami na kołach 15 cali, amortyzatory fiat Punto, odboje przyczepka rolnicza HL, blacha na burty alucynk 0,7mm. Reszta to części do kupienia ogólnodostępnie w sieci tzn zawiasy, koło...
Jeśli nie będą przeszkadzać, tak. W większości przypadków resory są pod osią.
Od razu mówię daruj sobie to rozwiązanie chyba, że będzie to przyczepka do seicento na którą wrzucisz max 200 - 300 kg. Miałem przyczepkę na takim zawieszeniu i po załadunku np. kilkunastu wiader gruzu koła składały się do środka i zaczynały ocierać o boczne burty przyczepki, po przejechaniu kilkunastu km opona przetarta kapeć. Nerwy bluzgi... itp....
Witam Silniczek jest trochę mały ale będzie sobie radził z większą przyczepką samochodową. Skrzynia od żuka tak jak koledzy podpowiedzieli będzie tylko trochę roboty ze sprzęgłem, ale da się zrobić. Co do skrętu zrób skręcany sam przód - rozwiązanie z malucha będzie jak znalazł usuniesz tylko resor i skrócisz środkowy drążek kierowniczy koła na przód...
Przepraszam, ale ja resory piórowe to znam tylko z przyczepki :D Chodziło mi głównie o fotele. Wyjście na korbę - wolę sprawny akumulator, ale fakt, jak padł rozrusznik to by się przydało :D Ogólnie, ja jestem zawsze przeciw a już na pewno za 1500, taka jest moja opinia.
felgi mają roztaw: 5x140 otwór 98 et30 wiec takich szukaj. a tymi plackami- to raczej wina samych opon a nie felg. wiozłem na przyczepce (zrobionej na bazie tylnej osi syreny + oryginalne opony - z dętkami- syrenki z 1982r ;-) wspomniane 1,5 tony i było ok (tylko siadły resory po bałwanki).
Do sporadycznego wożenia węgla 2 razy w roku pożycz ją w wypożyczalni lub od znajomego za przysłowiową flaszkę lub kup używaną w miare przyzwoitym stanie lub do małego remontu ( podłoga, opony, oświetlenie). Również przychylę się do tej opinii. W ostatnim czasie zakupiłem przyczepkę znacznie poniżej tysiąca zł. Po małym remoncie świetnie się spisuje....