Witam, Przyczyny tego stanu są trzy: 1) Niewłaściwa regulacja mechanizmu Blokady zmiany biegów (popuszczanie sprzęgła żeby zmienić bieg) zużyty wałek. 2) Wytarte prowadzenie w podłodze (pokrywie górnej skrzyni biegów) 3) Zużyte wodziki i widełki .
Te pod deklem dałem ci link. Tam masz sporo wiadomości jak to rozebrać i wymienić . Tyle że leprze dojście to po zrzuceniu kabiny .
Seria TS osiągnęła wiek w którym elektronika zaczyna się sypać. Jeśli rzeczywiście całe zasilanie zostało przejrzane, to zostaje sterownik. O ile nie był rozgrzebany, to jest do odratowania.
Wrócimy do tematu jak wymienisz tonery na oryginalne i pokserujesz trochę apli aby wyciągnąć toner zamiennik z wywoływaczki. Toner pyli na pas transferowy a ten odkłada się na rolce i stąd brudy na rewersie.
Witam sprawdź połączenia bo często się sypią, potencjometr rewersu sprawdzić sygnał. schemat jest na forum .
W drugim poście masz wszystko czego Ci potrzeba. Dodam, że niedawno był temat odnośnie skrzyni w celtisie gdzie wstawiłem też zdjęcie ułożenia tarczek i przekładek.
W obu jest napięcie? Dodano po 1 Ty masz jedden półbieg czy 4?
Masz problem z hydrauliką, możliwe za niskie ciśnienie pilotujące i ew. złe działanie elektrozaworów i wodzików w przekładni. Bo to, że nie możesz wrzucić wstecznego, jak i przełączyć na półbieg przyśpieszony lub zwolniony jest winą nie przestawienia się wodzików, a sterownik oczekuje przełączenia w ciągu 0.5 sekundy (tyle też trwa wyzwolenie cewki...
Pomiar ciśnienia powie wszystko. Jeśli by było uszkodzenie po stronie mechanicznej szkrzyni. To na którymś biegu by jechał. Dodano po 1 Tak mi teraz się przypomniało. Nad pedałem sprzegła masz czujnik włącz/wyłącz sprawdz go. Miałem kilka razy, że przestał działać i sterownik widział, że sprzęgło jest wciśnięte
Było na forum odnośnie miękkiego startu. Wpisz w Google "miękki start" i czytaj. Możesz dopisać PWM. Jak byś chciał poczytać http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
Zacznij od sprawdzenia przekaźników
Zobacz P1032 domyslna blokada rewersu
Czyszczenie polega na demontażu elektrozaworu, rozebranie go na części pierwsze. Ja rozciagnalem swoją sprężynę znajdująca się w środku. I oczywiście wszystko wymyte benzyna ekstrakcyjna i złożone spowrotem. W razie czego służę pomocą.
Działa to normalnie. Skrzynia power shift czy rewers elektrohydrauliczny to jest nic innego jak prosta mechaniczna skrzynia biegów w której każde koło zębate(lub przekładnia planetarna) ma swój kosz wielotarczowy z mokrym sprzęgłem. Jedno sprzęgło jest do jazdy na tył przez 3 koło które odwraca obroty, a drugie sprzęgło do jazdy na przód. Sprzęgła z...
zastanawiam się dlaczego w trybie serwisowym są obroty w obie strony a podczas pracy już bez rewersów. Bo dziś odchodzi się od rewersowania w suszarkach. Niektórzy producenci już nawet usunei z układu sterowania taką możliwość. Brak rewersowania pozwala skrócić czas trwania cyklu suszenia i to o niezgorszy procent całego czasu. Przecież brak rewersów...
Nie obrażałem,pisałem prawde. Skrzynia 16 w tych ciągnikach to stara skrzynia z seriixx40 z dodanym hydraulicznym rewersem. Blok sterowania rewersem jest na wierzchu skrzyni biegów.Trzeba wyjąc wykładzinę kabiny i odkręcić podłogę pod nogami. F-jazda do przodu R-jazda do tyłu
Witam Mogę wykonać kalibracjie pisz na pw skąd jesteś
tam jest http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Nie napisałes jak skrzynia ani rok,co prawda tych ciągnikow zrobiono tylko ze dwieście pięcdziesiat ale ....Traktoshift to system sterowania skrzynia nie skrzynia.(potrzebne by bylo zdj. prawe strony skrzyni)Więc ja generalnie,jak w renówkach. Jak działa cała skrzynia w tym badziewiu to akurat nie mam czasu na opisywanie,ale wyjasnie Ci jak działa rewers.Rewers...
Sprawdź jak masz ustawione rewersy na aparaturze.
Sprawdź w pierwszej kolejności wszystkie 3 czujniki sprzęgła. Wszystkie muszą być sprawne, nie zacinać się, nie przerywać. Wystarczy, że jeden zaburza sygnał i będzie rozłączać skrzynię.
Ciekawe jakie wartości ustawili w kalibracji. Skąd jesteś. Jaka skrzynia Power Quad czy auto power? Mogę pomóc, tylko napisz coś więcej
Witam. Na dodanym zdjeciu masz sekwencje sprzęgieł na poszczególnych biegach. Odłącz wszystkie kable.Włączasz ten bieg gdzie jest najmniej sprzęgieł.Czyli rewers 3.bo tam aktywowana jest tylko cewka najwyższa A.Mierzysz miernikiem gdzie pokazało się napięcie na kablu i podpinasz go do cewki A. Itd itp........Następnie rewers 2 bo dodajesz kabel na którym...
No to już możesz rozbierać skrzynię. Rewers na 99% siadl. Najbardziej prawdopodobne że będzie do wymiany wałek pośredni z podkładkami, no i może sprzęgiełko rewersu, na koła zębate sam musisz popatrzeć i ocenić stan. Jak coś to pisz też na GG 41271070
Witam, od jakiegoś czasu mam ten sam problem i piszę z pytaniem, czy znalazł pan rozwiązanie tego problemu?
Powód może być zupełnie banalny — luzy w układzie dźwigni rewersu, w korpusie dźwigni zmiany biegów. Oczywiście jeżeli mowa o T25A z późniejszych lat produkcji, gdzie jest osobna dźwignia do rewersu i osobna na biegi+półbiegi (reduktor), bo T25 to poprzednia generacja której w Polsce trudno spotkać.
A jak zrobisz zworę na triaku sterującym silnikiem to zaczyna kręcić ? prądniczka sprawdzona rewersy i przełączanie jest z programatora zasilanie sterownika jest ? możesz sprawdzić czy wychodzi jakieś sterowanie z sterownika jeśli wychodzi a silnik nie działa to można szukać uszkodzenia w programatorze (przerwa na przełączaniu rewersów)
rozłączanie będzie powodował niesprawny czujnik pod sprzęgłem. żeby ruszyć musisz przełożyć jeszcze raz dźwignię do rewersu? Nie rozumiem jak przełożyć jeszcze raz dźwignię ? Ile razy bym nie przełączał czy to do przodu czy do tyłu to nic się nie dzieje
Witam, problem z Zetorem Proxima Power 100 z roku 2015. Sprawa wygląda następująco, ciągnik wyposażony w rewers elektrohydrauliczny, kilka/kilkanaście dni temu zaczął się problem z przełączaniem jazdy w tył, trzeba było kilka razy przerzucić manetkę z luzu na wsteczny, aby ciągnik ruszył do tyłu. Dzisiaj pojawił się następujący problem, ciągnik po...
Po pierwsze zacznij od sprawdzenia i ewentualnej wymiany hydroakumulatorów i podmianki zaworu od rewersu. Potem można się brać za kalibracje, bo jeśli tamte elementy nie są sprawne, to kalibracja zrobi więcej złego niż dobrego.
Koparka sprzedana przed sprzedażą mechanik naprawił wszystko
Wtedy tyrystor mówi papa Masz za słaby tyrystor, u mnie diody z alternatora fiata wytrzymują strzały rewersu bez problemu.
Ale najpierw musisz ustawić luz na kołach rewersu względem tulei na której są, ja ustawiałem na 0,4-0,5mm. Potem ustawiasz równą dla lewego i prawego od koła zębatego napędzającego za pomocą podkładek księżycowych pomiędzy obudową skrzyni a obudową ułożyskowania wałka rewersu (z prawej strony skrzyni) Nie wiem czy to jasne:) ale mam zdjęcia jakby co....
O rewersach decyduje wyłącznie programator.
Zamień kable na elektrozaworach i napisz co się dzieje
Zetror proxima power plus 110 nie działa bieg wsteczny rewers jest elektrohydrauliczny np jadę do przodu i przerzucam reweirsem do tyłu i nie chce jechać traktor na 2 lata i nie było z nim problemów . Witam , i co było przyczyną tego że rewers nie działał?
Podłącz rewersy bez programatora i zobaczysz czy sinik sprawny
Przekaźnik rewersów sprawny? ( kurcze , zainteresowały mnie trzy miasta u kolegi...)
A silnik ma Rewersy czyli prawo lewo sprawdź moduł i bo może być zimny lut
A gdy nastawisz program wirowanie to też nierówno chodzi silnik na rewersach? Na początku przed wirowaniem są ruchy rewersyjne.
jeśli to niewielki silnik to wystarczy ci 1 pwm do sterowania mocy i 1 wyjście do przekaźnika rewersu
Napisałem wyraźnie - zamień kable miëdzy cewkami A i B. Nic nie pisałem o zamianie cewek.Nie umiesz czytać ze zrozumieniem więc nie naprawisz tej skrzyni. Moja podpowiedź była elementem diagnostyki., Bez sprawdzenia na jakim półbiegu jest skrzynia nie da się zdiagnozować problemu z rewersem.
Witam, mam ten sam problem. Jeśli z twojej strony został on rozwiązany, to proszę o pomoc.
Procedura taka sama jak do Ford/News Holland serii xx40.A to już tu było kilkanaście razy.
Nie znam tego modelu i nie wiem co steruje rewersami - elektronika, czy programator. I te podzespoly wchodzą w rachubę. Silnik jest dobry.
Dla rewersu silnika fraza - Zmiana kierunku NA PEWNO nie będzie następowała nagle - nie podchodzi. Przełączać kierunek obiegu należy OBOWIAZKOWO tylko po pełnym zatrzymaniu , owak zniszczysz silnik. W moment włączenia rozruchowy prąd silnika do 5-7 razy więcej za nominalny, a przemiana kierunku podczas obiegu zwiększy ten prąd wielokrotnie więcej. Na...
W tej pralce za rewersy i przełączenie na wirowanie odpowiedzialny jest programator, i tam szukaj przyczyny.
No może być wiele przyczyn w sumie. Poszukaj nr i zadzwoń pogadamy co możesz zrobić z tym. Potem napiszesz w czym był problem
Jest to częsta usterka,ale w programatorze.Wykruszył się wybierak plastykowy,którt steruje rewersami silnika./mała szansa naprawy/
Może po prostu obróć drążki w obudowie? ;) A poważnie, funkcje ruchu drążków powinny być możliwe do odwrócenia w ustawieniach kanałów. Poszukaj funkcji nazywanej "rewersem"
co masz na myśli z drugiej strony? Na rewersie żadnych oznaczeń nie będzie Wyraźne, ostre zdjęcie sekcji zasilacza (pomiędzy przekaźnikiem Zetler obok dużego kondensatora, a czerwonym trafem impulsowym), wykonane z jednej i drugiej strony płyty, pozwoli na podstawie aplikacji układu, po ścieżkach, stwierdzić z dużą dozą prawdopodobieństwa, co to był...
no wszystko wygląda git, przeczyscilem itp
Obawiam się, że wiele przycisków nie będzie działało. Trochę spora różnica, ale zadziałać, to zadziała. Czasem przechodząc z modułu o wyższych obrotach (>=1100rpm) na obroty <1000rpm, mogą się pojawiać zbyt wysokie obroty przy rewersach, kłopoty z wyważeniem jak i wirowaniem. Jak jest identyczny rozkład przycisków, a tylko np. inne obroty wirowania...
Można jeszcze spróbować falownik + jakiś mikrokontroler. Wykrywanie błędu od blokady falownika, kasowanie błędu, próba uruchomienia w rewersie, jak znów blokada to koniec prób i alarm itp.
Do zamontowania nowy (duży) pasek napędowy. Spadł lub się urwał. Rewers i przewijanie napędzane jest z silnika przez przekładnię zębatą lub drugi (mały) pasek i przekładnie zębate.
To napisz jeszcze gdzie awers i rewers. Jak się demontuje to się nie obraca o 180 stopni w pionie, tylko kładziesz jedną na drugą albo wyciągasz wszystkie razem. Dodano po 2 Wtedy niema problemu i żadnych zagadek
Prosty schemat rewersu silnika . Przełącznik - 3 pozycyjny . Średnie położenie - wyłączony . ШИМ - bateria czy zasilacz . http://obrazki.elektroda.pl/7455133800_1...
Moim zdaniem zerwała się sprężyna odbijająca klawisz rewersu przez co zadziałało wyciszenie. Typowa usterka tego mechanizmu. Rzadziej pada głowica (ale w tych mechanizmach pada), skoro nie jest rozbierany to nie jest urwana taśma od głowicy (jest lutowana od dołu płyty, a jak ktoś nie wie i wyszarpuje mechanizm na siłę od góry to ją urywa). Czasem padał...
Czekały by Cię "trochę" większe przeróbki. Prościej i taniej będzie dołożyć grzałkę.
Witam, może Pan pomoże, jak skalibrować synchronizator rewersu? Dzis ma być już u mnie ten potencjometr rewersu,
Moduł służy tylko do nadawania odpowiedniej prędkości silnika ,do kierunku obrotów prawo lewo oraz wirowania -programator . Są obroty rewersu a brak wirówki-programator do wymiany.
Tak wiem o tym, tylko że on nie jedzie też do przodu na 4. Wrzucasz 4bieg i odrazu zabiera prąd z cewki rewersu
Proponuję z drukiem rewersu odczekać co najmniej pół godziny, ewentualnie przewietrzyć kartki na świeżym powietrzu, przetasowując jak karty - chodzi o zmianę ładunków na papierze. U nas to pomaga.
Tanio to na kolorowej drukarce w domu. Niezłe są też jako odbitki z fotolabu ale wtedy albo karta jednostronna albo naklejka na rewers z danymi łączności. Michał
Przy braku rewersów (obrotów bebna) jest to normalne ,poniewaz tak zaprogramowany jes moduł w tej pralce. Do sprawdzenia modul i silnik oraz polaczenia miedzy nimi... Pozdrawiam
za obroty rewersyjne odpowiada programator to pewnie on uszkodzony zobacz czy wychodzi zasilanie z modułu podczas gdy powinny być rewersy jeśli wychodzi to uszkodzone styki rewersyjne programatora
Czyli, że kolega chce stworzyć sterownik skrzyni? Te wszystkie proponowane układy albo będą powodować szarpnięcie przy ruszanie wcale nie małe albo nie wysterują do końca sprzęgła a jazda na półsprzegle szybko się znudzi. Przecież taki elektrozawór musi być powiązany z pedałem sprzęgła. A co z rewersem, normalnie jest tak że jedziesz do przodu, rewers...
Jak działają, to sprawna. To są przełączniki rewersów kanałów - sprawiają, że funkcje zaczynają działać na odwrót. Np. skret w lewo robi się w prawo. Raczej nie należy ich ruszać bez pilnej potrzeby i na pewno nie w czasie normalnego użytkowania. Więc mogą być "trudniej" dostępne. Ale aparaturę należało by sprawdzić z odpowiednim odbiornikiem, razem...
No dobrze to zaczynamy od nowa. 1.Moduł doprowadziłeś do stanu pierwotnego(i działa). 2.Silnik na rewersach działa prawidłowo(oporność taho 324Ω i napięcie uzyskuje bo działa na rewersach). Najprawdopodobniej przez nadmierną dociekliwość z modułem jeszcze coś zepsułeś. Teraz co masz zrobić. 1.Sprawdzić poprawne połączenie modułu z przewodami. 2.Przedzwonić...
A te obroty to są szybkie czy normalne i czy w jedną stronę czy możę rewersy. Sprawdzić tachometr silnika . Zwarcie triaka silnika to poprostu jego uszkodzenie bardzo często bez powodu poprostu trzeba go wymienić.
A więc jak zostaje zaduszony to silnik sam nie gaśnie. Coś zostało źle złożone.
Witam a czy te kilka obrotów po nabraniu wody jest z normalną prędkością rewersu? czy szybciej niż zwykłe obroty podczas prania i kręcenia " w lewo i prawo " jeśli tak to sprawdź tacho prądnice na silniku.
Jedna sprawa, wymieniłeś tylko wałek sprzęgłowy, a koła rewersu są stare. Już z tego powodu będzie wyć. Nowy komplet potrafi na początku wyć aż się dotrze. Jeśli wszystko złożyłeś ustawiłeś dobrze(a tego nie wiem nie widzę) to możesz tak jeździć w końcu się dotrą.
Czy aparatura i odbiornik są prawidłowo zbindowane - sparowane. Ten Esc to bardzo prymitywne urządzenie. Masz na aparaturze trymery do regulacji - trymer sterowania (ST) oraz trymer gazu (TH) wraz z rewersami. Dual Rate pozwala na dostosowanie wychylenia kół lub steru podczas skrętu.
Pomiar w tym miejscu to jest za sprzegłami czy przed bo tu 17 bar trzyma film
Jeżeli w radiu jest przewód odpowiadający za sygnał ręczneg,o to nie można oglądać nic podczas jazdy dopóki ten sygnał się nie pojawi. EDIT: podaj na przewód radia o oznaczeniu wsteczny/rewers plus i zobacz czy ekran się przełączy. Jak nie to uszkodzone coś w radiu.
wersja M4 jest.
a czy czas programu jest taki sam? jeśli tak to zobacz jaki jest układ na module sterującym silnikiem (były takie gdzie montowano TDA)on odpowiada za sterowanie silnikiem ale elementem wykonawczym rewersy jest programator TDA jest nie drogi możesz wymienić
Uparłeś się i wymontowujesz ten programator a trzeba go sprawdzić wtedy kiedy nie pracuje to znaczy w pralce jeśli nie ma rewersów to są 2 możliwości albo tak jak pisałem silniczek uszkodzony i wtedy odpinasz go od programatora przy włączonej pralce i masz pewność, albo uszkodzona przekładnia .Atakuj dalej szczerze życzę powodzenia
Szukaj na aukcjach uszkodzonego magnetofonu RS-TR165, 265, 355 i 555 - w nich takie mechanizmy były stosowane (w dwóch pierwszych tylko jeden ma rewers). Ja mam inny problem z takim magnetofonem - stał trochę na półce i sam z siebie padł procesor :(.
4 przewody wychodzące z silnika oznaczają , że uzwojenia robocze i rozruchowe są oddzielone od siebie, co pozwala w razie potrzeby zrealizować tryb rewersu .Uzwojenie robocze ma mniejszy opór. Uzwojenie rozruchowe włączone przez kondensator. Jeśli zamienisz miejscami przewody jednego z uzwojeń, silnik obróci się w przeciwnym kierunku https://obrazki.elektroda.pl/1337319500_...
* T-R (transmit/receive frequency reversed) ON/OFF O ile dobrze zrozumiałem, zezwolenie na nadawania gdy częstotliwość jest zajęta To chyba jest tzw. rewers - czyli odwrócenie przesunięcia częstotliwości podczas pracy przez przemiennik - po to, żeby sprawdzić czy słyszysz korespondenta na bezpośredniej.
musisz rozebrać tą przekładnie i zobaczyć co tam blokuje skoro rączką nie idzie ruszyć
Kolego, koro 92! To silnik prądu stałego, jemu kondensator nie potrzebny !!!. Silnik może wykorzystywać się i jak generator . Jest możliwość rewersu ( patrz zdjęcie ). Nie chcę ci czytać wykład - wpisz do rządka poszukiwania Google - Sterowanie silnikiem prądu stałego z sieci 230V i otrzymasz odpowiedzi. https://obrazki.elektroda.pl/6545057200_...
Tak prosto wyjaśnic to troche ciężko,bo konstrukcyjnie jest wiele rozwiązań. Na poczatek różnica miedzy wstecznym a rewersem.Wsteczny jest to dodatkowy, odwrócony bieg (poprzez dodanie dodatkowego koła zębatego).Drugi(rzadko trzeci) bieg wsteczny uzyskuje sie po przełączeniu skrzyni na inny zakres(np.żółw-zając). Rewers to dodatkowa przekladnia zębata...
Witam, Witam mam problem z wbijaniem rewersu na zimnym oleju MAssey 6160 dodam że rewers jest mechaniczny 2 wajchy po prawej stronie co by to mogło być?
U mnie rewers jest elektrohydrauliczny pytam o ta kalibracje dlatego że po odpaleniu ciągnika za pierwszym razem jak się da rewers do tylu to zgrzytnie a później już nie zgrzyta dopiero po ponownym odpaleniu raz tylko zgrzyta . Może te sprzęgła trzeba skalibrowac ?
Kolego chyba nie ten dział. Napisz w dziale Rolnicze,Sprzęt Ciężki
Pokrętło programatora wyboru programów wraz z wyłącznikiem.Miałem dwa identyczne przypadki po wybraniu programu ruszyło normalnie lecz po kilku rewersach pralka stawała drgania pralki powodowały przerywanie na nóżce wybieraka przez co pralka wracała na początek prania i czekała aż przycisnę start.
Witam szukam rozrusznika do rewersu podajnika(gardzieli ) jak się zapcha oryginalny ma 1,5kw mocy. Szukam czegoś mocniejszego czyli jakiś rozrusznik z lewymi obroty miale żeby miał przykładowo z 2,5 kw mocy. Prosił bym o podpowiedz od czego by można dobrać taki rozrusznik jakiś rozsądnych pieniądzach. Z góry dziękuje za pomoc.
czy nie robi się przerwa na cewce tacho Jeśli mnie pamięć nie myli to przerwa w obwodzie tachoprądnicy w tej pralce powoduje natychmiastowe wyłączenie silnika. Tam jest silnik dwubiegowy - jeśli zarówno na rewersach i na wirówce są tylko maksymalne obroty to podejrzany jest triak (zwarty) lub jego sterowanie.
Cztery styki.
Przełącznik jazdy został już wymieniony. Nic to nie dało. Kto by mógł poratować jakąś serwisówką albo schematem byłbym wdzięczny.
Wyłamany plastikowy stojak (zaczep) sprężyny odciągającej listwę manualnego przełącznika rewersu. UWAGA najczęściej sprężyna spada na elementy elektroniczne radia, stwarzając ryzyko zwarcia i uszkodzenia. Przede wszystkim należy zdjąć górną pokrywę radia i wytrzepać z niego tę sprężynę. Sposoby naprawy to: 1. wymontowanie mechanizmu, dorobienie i osadzenie...
Ja bym jednak wspomniany kondensator wymienił, jeśli nie pomoże to chyba moduł dmpa do kosza. mi chodzi o cześć na module która jest odpowiedzialna za przełączenie pracy trybu silnika na wirowanie (przekaźnik triak)może teraz będzie to zrozumiałe Jak siedzi tam H7 , to przek. V11 od rewersów a V17 od wirowanie/pranie . Sprawdź te przekaźniki oraz ich...
Naciąg paska zostaw w spokoju (o ile pasek jest w miarę przyzwoitym stanie- odpowiedni naciąg wyczujesz palcami). Kondensator 16uF odpowiada za rozruch silnika (rewersy i wirówka). Więc, jeżeli na praniu normalnie obraca z pełnym wsadem, a wirować nie chce, to nie jego wina. Pozdrawiam.
A co to urządzenie właściwie robi? Rusza piłami na zadaną wysokość? Bo jak już rozważacie deasemblacje i ogólny rewers to czuję że łatwiej (taniej?) jest zrobić od nowa. Chyba że nie liczymy własnego czasu na rewers, to co innego :D lub takich maszyn jest dużo i chcemy móc każdą ogarnąć...
Wirowanie jest sterowane zupełnie innym obwodem niż rewersy. Najpierw sprawdź czy dochodzi napięcie do silniczka programatora. Jeśli tak to go zdejmij, chwyć palcami, powinien się "wyrywać" z pewną siłą. Jeśli bardzo słabo lub w ogóle - wymiana. Uwaga na napięcie! W razie braku napięcia na silniczku - do sprawdzenia programator (sekcja 7 szczególnie).
Drugi przewód też trzeba podłączyć do "+". Jeżeli są dwa "czerwone" i nie różnią się w opisie np. miejscem wyprowadzenia (zakładam, że jest jakaś instukcja podłączenia), na pewno jeden będzie rewersem przycisku stb. Trzeba poprostu wybadać który. Podłączyć jeden przewód do "+", a drugi na zmianę do "+" i do masy. Jeżeli monitor ma być wykorzystany tylko...
kalibracja rewersu regulacja rewersu ustawienia rewersu
klatkowanie antena nokię 6310i zablokowane wszystkie porty
zabezpieczanie korozji zabezpieczanie korozji
Sharp 4T-C60BK2UD Firmware Request: Official USB Recovery Image, Boot Failure, Region Codes Tracer Drifter USB/PS2/PS3 – czy pedały można podłączyć bezpośrednio do PC?