W takim razie jakie są objawy (które doprowadzają do tego, że silnik nie wchodzi na obroty)? Jak zachowuje się silnik pracujący bez paska? Równo wkręca się na obroty, nie dusi się (uboga mieszanka) czy nie czwórkuje (bogata mieszanka)? Nie odcina gdzieś na obrotach, czy można na słuch wyczuć przy jakich obrotach następuje rezonans wydechu? Jak zachowuje...
Może wydech wpada ci w rezonans albo ma jakąś nieszczelność... silnik podczas przyspieszania i zwalniania lekko się "przekręca" więc wydech też zmienia nieco swoją pozycję.
Pracuje ładnie ale faktycznie przy załączeniu podciśnienia słychać jakiś rezonans... Odkręć wydech od turbo i testuj.
Czasami się zdarza że ludzie nie mający pojęcia nieprawidłowo złożą wariator, przez co przekładnia pracuje cały czas na "najwyższym biegu" więc skuter rozpędza się od bardzo niskich obrotów. Może być pasek o niewłaściwym rozmiarze. Generalnie cały zespół przekładni CVT do sprawdzenia. Jeśli to 3T ze sportowym wydechem to przekładnia musi być precyzyjnie...
Takim testerem tylko spalisz cewkę WN, która jest przeznaczona do zapłonu CDI i ma małą rezystancję i indukcyjność. Masz silnik który musi przejść kontrolę przed zawodami, a układ zapłonowy musi być "z homologacją". Masz jeden typ cewki WN i podczas produkcji jest zadbane o to, aby parametry się mocno nie różniły. Chyba że masz cewkę uszkodzoną ale...
No dobra, czyli skłaniamy się ku sondzie, to już coś. A z tym wydechem- to jeżeli jest szczelny- a jest, to przecież to mierzy skład spalin wychodzących z cylindra. Jest to odcinek około 30-40 cm i nawet dziurawa rura -zwłaszcza za katalizatorem nie sprawi żeby się tam dostało więcej tlenu atmosferycznego- to nie dwusuw żeby aż taką rolę odgrywały rezonanse...
Prędzej takie echo jak dmuchanie w głęboką butelkę. Wyczytałem na którejś stronie, że winny może być długi wydech i wtedy powstaje rezonans. Ojciec jak kiedyś kiedyś dostał tą nagrzewnicę to też dostał info, że wydech nie powinien być dłuższy jak 0,5m. U mnie wydech schodzi od razu 90 st. kolanem w następne kolano i potem jest kawałek rury. Średnica...
Wycięcie kata zaburza wyliczony przepływ i rezonans układu dolot-wydech. Obniża moment i elastycznośc. Podnosi moc w górnym zakresie tylko
jak już to prędzej z powodu braku katalizator bym się spodziewał błędów sondy lambda o ile jest druga sonda za katem... to co napisałem przerabiałem też nie wierzyłem a jednak... jakieś echo rezonans w wydechu pierun wie ale tak się działo..
Wydech w silniku dwusuwowym pełni bardzo ważną rolę i jest do niego fabrycznie dopasowany. Chodzi o zjawisko rezonansu. Jak założysz inny, to moc spadnie.
Kolego w wydechu zachodzi rezonans spalin. Z uwagi, iż skuter jest dwusuwem, nie ma takiej częstotliwości odświeżania jak była na oryginalnym wydechu. Inny wydech pomoże w silniku czterosuwowym a nie w takim dwusuwie
Przewody paliwowe wpadają w rezonans - ewntualnie blacha przy tylnym wydechu - jeżeli masz nalatane 3 000 km :) to pewnie jeszcze gwara, jedź do ASO i usuną usterkę.
Znowu temat o gdybaniu o dupie Maryny. Kształt charakterystyki kąta wyprzedzenia zapłonu został już wyżej przedstawiony. W sportowych 2T kąt wyprzedzenia na niskich obrotach (poniżej rezonansu, czyli zazwyczaj 6000-7000 RPM dla 125 i 250 dwucylindrowych) jest maksymalnie duży lub ma charakterystykę narastającą (np. w Kawasaki KIPS). Przy wysokich obrotach...
gdzie jest coś ustawione 1.5 bara 5AF80 72F80 otwórz drugi mod - ty podałeś turbulum z modu pierwszego - drugi +15% ma pociagniete wyżej cisnienie doładowania ... limitery turbiny nie ruszone :] http://leo.vwgolf.pl/boost.JPG co do "paliwa na pompie" - ciekawe kiedy szlag trafi kierowcę od "twardej pracy pompy wtryskowej" i rezonansu w wydechu :D
W wolnossącym czterosuwie nie wolno odtykać wydechu całkowicie,musi być częściowo doprężony. Natomiast w dwutaktach wydech jest bardziej istotny,bo dobrany "rezonans" ukladu znaczniej doda albo ujmie mocy. Nawet kilka centymetrów dłuższy lub krótszy robi olbrzymią różnice.Wystarczy popatrzeć na motocykle crosowe ,tam widać najlepiej gospodarkę gazami.
Skoro twierdzisz, że wszystkie tak mają, to trzeba powiedzieć to samo co kiedyś mówiono o polskim Fiacie: '>...panie, ten model, tak ma..." a tak na poważnie, to nie wierzę, aby tego nie można było usunąć. Po prostu dokładnie przeanalizuj pracę silnika poniżej tych 8000 obr. a później powyżej. Dostaniesz wtedy odpowiedź "Dlaczego." Dalej to już proste....
Nigdy nie przelewaj oleju ponad MAX... może to jakaś osłona wpada w rezonans przy określonych obrotach, może nieszczelny wydech. Ciśnienie w normie czyli kontrolka się nie świeci czy mierzyłeś?
Posiadam samochód Kia cee'd . Wymienione zostały poduszki silnika. Wymieniony został łącznik elastyczny wydechu oraz wieszaki. Sytuacja jest taka że wydech wchodzi w rezonans drga a tył samochodu oraz siedzenia trzęsą się . Szukam pomocy
Stukamy na zgaszonym silniku , aby luźny element w środku wpadł w rezonans od uderzenia młotka.
Łącznik elastyczny możesz mieć uszkodzony, ale on nie będzie wydawał metalicznego dźwięku, najprawdopodobniej to z katalizatora pokruszona porcelana, przy 90-ciu wydech wchodzi w taki rezonans i wówczas słychać te metaliczne dźwięki, jeśli to to to uderzyć ręką w katalizator i powinno być słychać te luźne kawałki.
Co do dwusuwów - zgoda ! ale czy tylko?? W końcu czterosów też ma wydech a rezonans jest zawsze rezonansem, tylko tutaj trochę się różni ale czy tu nie było by warto spróbować? W końcu i to silnik i tamto silnik , może coś się da uzyskać, jak nie zrobisz eksperymentu nie będziesz wiedział. Pozdrawiam ! :)) Ciekaw jestem jak to się ma do Wankla ?
Jak chcesz podnieść moc - to zrób spawaka. Musisz znać tylko czas otwarcia okna wydechowego (OWK) i w jakim zakresie obrotów chcesz mieć rezonans. Są ludzie którzy potrafią uspawać wydech niemal taki jak powstają we fabrykach.
W gaźniku simsona nie można i NIE POWINNO SIĘ nic zmieniać jest skonstruowany optymalnie dla TEGO rodzaju silnika. Pozorne ulepszenia mogą doprowadzic (i doprowadzają) najczęściej do niekorzystnej zmiany parametrów, i (lub) do skrócenia zywotnosci silnika. JEDYNE co należy i POWINNO się zrobić to, perfekcyjnie wyregulować gaźnik w/g zaleceń producenta....
będę miał taką deske za dwa dni.Od szczeniaka bawie sie silnikami ( motorowery,motocykle,skutery,silniki do łódek( ścigałem się na wodzie )..jak zobaczę ten prościutki chiński motor opisze co mozna w nim zrobić..ktos tu napisał o powiekszaniu kanałów..możan ale tylko w dobrych kierunkach ( tłok działa jak zawór..( no chyba że jest sterowanie membramowe...
Odpowiedz brzmi nie może powodować efektu sowy. Na stole testowym turbina nie jest w swoich warunkach naturalnych. Nie jest tam napędzana gazami spalinowymi, nie ma tak ekstremalnie wysokiej temperatury, nie ma tam podawanego strumienia gazu napędzającego turbine w sposób cykliczny. To Twoje auto i Ty wiesz co tam siedzi, może jakaś uszczelka ma mniejsze...
Dwusuw na maksymalnych obrotach zdecydowanie korzysta z rezonansu wlot - cylinder - wylot, więc to (=regulacja gaźnika u profesjonalisty z talentem) może nie jest tylko "urban legend"
Miałem takie przypadki.Siatka wydechu (potocznie zwana) łącznik elastyczny pomimo tego że była szczelna powodowała rezonans.
Jak jest dziura w dolocie to słychać twardy rezonans. Jak jest dziura w dolocie słychać syczenie podczas jazdy. Clio 2007 i przerdzewiały wydech. Mam nadzieje że jest na gwarancji i wymieniałeś w serwisie.
Zgadza się, przepustnica ma tylko dwa położenia krańcowe, bez sprężyny powrotnej. Zamontowana jest w układzie wydechowym, spełniając funkcję wyciszenia (zmniejszenie przepływu spalin i wprowadzając rezonans odbitej fali) w pozycji zamkniętej; po otwarciu wydech przechodzi w pełny przelot, dla zwiększenia mocy.
Problem polega na tym że przy odpaleniu obroty skaczą trzęsie autem .Wtryski sprawdzone,założone nowe uszczelniacze z podkładkami ,dalej zero poprawy .Auto kuleje ale nie zawsze przy temperaturze od 0 do 2 pracuje równo.Zauważyłem też ale nie zawsze przy odpaleniu zadymi na niebiesko,świece sprawdzone,silnik bardzo trzesie i przenosi się to na karoserię...
Mam identyczne objawy jak kolega Jarek2140 - może coś ktoś pomóc? Auto było oglądane przez mechanika i speca od wydechów, żaden nic nie jest w stanie stwierdzić. Żadnych błędów na komputerze.
Witux dźwięk może zginąć ale nie musi i cięzko powiedzieć jak sie bedzie sprawował wydech po wspawaniu rurki !!! W jednych samochodach nic sie nie dzieje a w innych zmienia sie diametralnie charakterystyka układu wydechowgo objawiająca sie rezonansem. Ja jestem wielkim przeciwnikiem instalacji gazowych, dla mnie jest to poprostu krzywdzenie samochodu....
A przez co tak jest że spadek mocy? co ma tłumik że tak może zrobić? Ma chodzi dokładnie o rezonans spalin. Mówiąc w skrócie jest to sposób jak zwiększyć trochę pojemność w pewnym zakresie obrotów. Odkręć wydech to sam się przekonasz, że spadną osiągi silnika. Ogólnie im dłuższy wydech w 2T tym wyższa moc.
Generalnie tak powinno być. Ale - ekologia-kat, hałas - tłumiki. Dragstery mają krótką rurkę. Każdy ułamek konia mech. się liczy. No i najwazniejsze - ekonomika procesu produkcji nie jest nam przyjazna. Liczenie - nie za bardzo jest co i jak w warunkach amatorskich. Raczej strojenie - "tuning". Bardziej krytyczna sprawa występuje przy dolocie = zdudnienia...
jaki może być powód drgania silnika lub skrzyni ponieważ auto przy prędkości 80-90 km/h wpada w pewnego rodzaju 'rezonans' i słychać takie metaliczne stukanie/tarcie. zastanawiałem się nad; nieszczelnym wydechem poduszkami zaworami jaki jeszcze może być powód?
Ale wy jesteście dziwni :/ Przecież WSK 125 ma silnik dwusuwowy, konia z rzedem dam temu kto mi wytłumaczy jak chcecie doładować taki dwusów turbosprężarką :lol: . Klasycznych dwusuwów z kanałmi przepłukującymi i "komorą wstepnego sprężania" w skrzyni korbowej nie da się doładować turbosprężarką. Jeżeli są jakieś doładowane dwusuwy to ewentualnie okrętowe...
Co prawda miałem ten problem w Golfie, rozwalone mocowanie śrub w poduszkach szczególnie w tylnej podczas ruszania, zmiany biegów lub hamowania silnik miał tendencje do przesuwania się w poziomie. Również drgania przenosiły się na karoserię . U Ciebie wygląda na to że silnik wpada w rezonans w szczególnym zakresie obrotowym co jest dość niebezpieczne...
Rezonans tunelu w obudowie b-r. Mówimy o tym przy projektowaniu obudowy, ale nie znalazłem konkretów na temat w jaki sposób zjawisko to jest słyszalne. Przykład: Kolumna trójdrożna, basior_ o powierzchni membrany 500 cm² odcinany przy około 0,9 kHz. Jak wiadomo przekrój wydechu to minimum 25%, daję więc z zapasem 150 cm². WinISD oblicza długość...
Konstrukcja ciekawa i jak widzę funkcjonalna. Jedno "ale" jeśli dobrze widzę to zamiast tłumika masz zwykłą rurkę - jeśli tak to polecam to jak najszybciej zmienić choćby na fabryczny układ, z racji takiej iż jest to silnik dwusuwowy który dla sprawnej pracy wymaga dyfuzora ;) z drugiej strony zamiast wsadzać seryjne cygarko (które w pewnym stopniu...
Witam , mialem podobną przyczynę w VW Passat b5 1,9 tdi . Na rozgrzanym i uruchomionym silniku oraz biegu jalowym na postoju , cale auto wchodzilo w rezonans (telepawę) . Przyczyną byl uszkodzony lącznik w oplocie za turbiną na wydechu . Sprawdzenie jest bardzo proste , rozgrzej auto , idź z tylu samochodu i przetrzymaj tylną rurę ( tlumik ) jeśli przestanie...
W wielu przypadkach srodkowy tlumik to podstawa,nawet fabryczny,jego zdjecie bedzie odczuwalne spadkiem osiagow,strumienica podnosi moment obrotowy w gore,przy malej zmienie jego wartosci-lepiej zamiast kata dac rurke o srednicy takiej jak przed i po kacie niz strumienice.Sam stozek nic ci nie da-poza dzwiekiem,moze nawet KM uciekna,musisz doprowadzic...
nie mam za bardzo możliwości sprawdzenia, jestem za granicą, a tu większość to tzw. wymieniacze. Czy to może mieć związek z dpf ? Podczas wypalania powinny pracować wentylatory, i powinno byc większe spalanie, specyficzny zapach.Ale u mnie spalanie chwilowe jest ok tzn. jak załącza się wentylatory podnosi się o ok 0.2l. Zapachu nie czuć, i kiedy przyłożę...
W oryginalnym cylindrze nie rozwiercisz kanału wydechowego. W większości zamienników także. Jedynie niektóre cylindry w chińskich skuterach na to pozwalają. To dlatego że w cylindrach oryginalnych odlew po zewnątrz jest odchudzony i przy usuwaniu garbu zrobisz otwór do atmosfery. Tylko nieliczne cylindry mają pogrubiony odlew i da się rozwiercić kanał....
Taka uwaga z mojej strony , wydech musi być odpowiednio dopasowany tzn. musi zachodzić rezonans układu dolotowego i wydechowego w innym wypadku motocykl traci b.duzo na mocy i spalanie jest znacznie większe. Polerowanie , NGK , i inne pierdoły nic nie dadzą gdy silnik traci ciśnienie natychmiast po otwarciu okna wylotowego. Poszukaj na necie inf o silnikach...
Dlaczego akurat w tych obrotach, bo cały układ drga a akurat ten zakres obrotów w tym konkretnym przypadku powoduje największe drgania tłumika i przerwy w masie. Nie miałeś nigdy uszkodzonej stacyjki? Ona także potrafi tylko przy określonych obrotach odcinać napięcie bo przy określonych obrotach silnika wpada sobie w rezonans. Jeśli nic więcej nie robiłeś...
trochę mogę powiedzieć ale oczywiście na czysty silnik bez żadnych hartkorowych przeróbek kanał wydechowy do góry o ok 1.5mm po mylimetrze puczące do góry oczywiście i żeby symetrycznie pukał tłok.co do tłoka to podciąć go 2mm od dołu od strony ssania.co do wału korbowego to dziury w przeciwwagach wypełnić korkiem po winie i je zakleić dobrym klejem.stoczyć...
zamowilem wydech yasuni pod kisbee 2t 2013 rok ale koncowk wydechu nie zgadza sie z cylindrem airsal 70cc horizontal.Jak moge to zrobic co moge kupic zeby pasowal https://obrazki.elektroda.pl/75515... Bezpośrednia odpowiedź Najprostszym i technicznie poprawnym sposobem jest wymiana króćca (flanszy) wydechu na wersję przystosowaną do cylindra Airsal...
Witam Spróbowałem zaprojektować na kartce papieru zestaw kolumny głośnikowej wg tych parametrów, które Pan podał. Na wstępie podam jeszcze odpowiedź na Pańskie pytanie: „czy przy takich wymiarach można w ogóle uzyskać dobry dźwięk z dużą dawka basu i czy to w ogóle opłacalne jest ? Oczywiście, że można uzyskać całkiem dobre parametry odsłuchowe...
Z wydechem, to jest jak pisałem. Jeśli ktoś zaingeruje, potrafi powstawać fala stojąca, rezonans powtarzający się co określoną ilość obrotów. Musiał bym to słyszeć. Ale jest inny wątek- otwórz maskę i zacznij słuchać z przodu. Ktoś, czy też sam niech dodaje gazu i słucha od 500- do max. obrotów. Nie musi to być gwałtownie, chodzi o to, że to może być...
A wydech jaki masz? Seryjny oryginalny czy przerabiany? Gaźników Dellorto każdy się pozbywa z każdego starego KTM, Husqvarny. Po prostu pracują one tragicznie i mają problemy z uruchomieniem silnika. Zdaje się, że fabrycznie siedzi tam Keihin CVK. Może być to spowodowane ubogą mieszanką dlatego na zimno jest tragedia, a na rozgrzanym ok. Obecnie nie...
Analogicznie, jeśli pomalujesz malucha farbą od Ferrari, maluch klasy D nie pierdnie z wydechu, jak Ferrari. Tyle w temacie. A tak naprawdę do czasu wykonania testów na hamowni nie wiesz, jakie realne parametry ma silnik i co ktoś wsadził pod maskę... Czytaj: "zmienia barwę n a bliższą pożądanej jakości". O sprzężeniu zwrotnym w wzmacniaczu analogowym...
Witam, z oryginalnymi gaźnikami też czasem tak jest, że jak się wybiją ich iglice/zaworki w pokrywce komory pływakowej, to zaworek nie trzyma poziomu paliwa i benzyna "leje się do wydechu", bo silnik nie daje rady jej "przepalić" w całości - wtedy spalanie może być naprawdę duże. Druga sytuacja - to gaźnik lekko "terkoczący/wpadający w rezonans", czyli...
Tak.Rezonans już powstaje w piecu, może rzeczywiście do góry i tyle.Jak stoję twarzą w wydech to maksymalnie słychać
Stożki dlatego nic nie dają bo są źle montowane.W wiekszości przypadków zapalony tuningowiec WT zdejmuje pojemnik na filtr powietrza,odkręca od niego przepływkę i zakłada stożek tuż przed przepustnicą he he.A potem jeszcze zachwala że niby +5KM.Zdejmując oryginalny dolot zmniejszył jego objetość co skutkuje minimalnym lub z reguły dość znacznie odczuwalnym...
Ta jakoby "tuningowa" wkładka interferencyjna może jeszcze pogorszyć sytuację, redukując bardziej ciśnienie wsteczne w wydechu. Jak już napisali przedmówcy potrzebny Ci jest wydech rezonansowy dostrojony do tego konkretnego cylindra. Najlepiej podeślij jakiś link do tego cylindra lub zdjęcia, żeby było wiadomo z czym mamy do czynienia. Jeśli jest to...
Mogą to byc poduszki lub nawet złącze elastyczne na wydechu zaraz blisko kolektora.. Z poduszkami jest zamieszanie bo zamienniki czesto nie wiele pomagają. Najlepiej probować z orginalnymi ale w dobrym stanie lub nowe ale najlepszej firmy. silnik ustawiony programem Jakim, jak, i u kogo ? ? Obroty 2500 to takie przy ktorych rzadko są jakies hałasy....
Ja mam malucha w którym sa nastepujące modyfikacje : 1)zawieszenie -zawieszenie obnizone 30mm i utwardzone (amortyzatory firmy bilstein) -wzmocnione wachacze -wymienione silentbloki na twardsze -poszezony rozstaw kół o 40 mm na osi -zamiast śrub do kół wstawione szpilki 2)hamulce -z przodu hamulce tarczowe nie wentylowane -z tyłu oryginalne bebny -hamulec...
Witam nie pamiętam oznaczenia ale to pomniejszone sirokko dokładnie taka sama pompka i dokładni taki sam system rozpylania paliwa dodatkowo ma czujnik płomienia. Poniżej fotki wydechu http://obrazki.elektroda.pl/1716195100_1... http://obrazki.elektroda.pl/7192725100_1... Po założeniu kolanka i trzech m rury spiro piecyk...
Po pierwsze to każde wyciszenie pracy silnika poprzez zdławienie wydechu obniża jego moc/moment. Po drugie można by było zastosować dłuższy układ wydechowy, budując coś na kształu rury rezonansowej a na koniec zastosować kilka komor tłumiących, ale to nie wchodzi w gre, ponieważ układ był by wtedy długi i nieporęczny - zwłaszcza w kosiarce. Nie zmienia...
Witam, pacjent to Audi A3 1,8T, od jakiegoś czasu mam dziwne wibracje, drgania ale to nie jest kwestia pracy silnika tylko przenoszony rezonans, coś tak jakby mielić kawę na stolę i opierać się o niego. Po odpalniu i rozgrzaniu silnika, trzyma ładnie obroty ok 880 ale czuć lekkie mrowienie (taki jakby fotel z masażem), wystarczy ciut podnieść obroty...
Witam. Jestem posiadaczem Seata Alhambry 1.8 20v t - 2003 rok. Mam problem z dźwiękiem pojawiającym się w zakresie obrotów silnika od 2500 do 2900. Dźwięk przypomina huczenie, buczenie, rezonans i występuje zarówno na postoju jak i podczas jazdy. Jest niezależny od prędkości, biegów i wciśniętego, bądź puszczonego sprzęgła. Związany jest wyłącznie z...
DOHC - ale straci np mozliwosc uzyskania troche wiekszej mocy, co z rezonansem ? odpowiednio dobierajac odleglosc puszki rezonansowej od zaworu wydechowego,m ożna uzyskać kilka km w dowolnym zakresie obrotów (tzn tlyko dla jakiegos konkretnego, na pozostale to wplywu miec nie bedzie) to musi byc wyliczone i wcale nie jest powiedziane ze wypadnie w...
witam do etz-ty tez mozna zrobic wydech ale trzeba znać dokładne parametry rury rezonansowej i tłumika trzeba to wyliczyć na podstawie wzorów jest do tego książka o ile dobrze pamietam coś w stylu "...jak usprawnić dwu-suwa..." w zeszłum roku robiłem coś takiego gościowi do motolotni z silnikiem trabanta zastepowałem stary tłumik nowym z komorą z nierdzewki...
Witam, mam pytanie do wszystkich zorientowanych w temacie. Otóż posiadam Golfa IV 1,8 turbo słynna jednostka VAG-a. Auto jeździ ok, nawet bardzo ok ale... Gdy ciągne na 2 biegu tak jak tutaj ten gość na filmiku: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... W sensie spokojnie pod 6 tys obrotów pojawia się taki dziwny rezonans, takie...
Nie spotkałem się z takim rozwiązaniem, jak ktoś chce mieć długotrwały wdech to robi go z nierdzewki. Spawa się go wtedy z tzw poduszką czyli z argonem w środku żeby spawy nie rdzewiały. A pomalować to nie tak łatwo, bo jednak puszki rezonansowe mają swoje zakamarki gdzie nie dojdziesz żadną rurką, chyba że w czasie produkcji.
Czas zamknąć temat. Trafiłem na złomie na Hardera z 2010 roku. W sumie silnik sprawny — nie zatarty, gaźnik oryginalny na primer, nawet odpala :) . Brak startera i pokrywy hamulca, sprzęgła, zbiornik niestety pęknięty przez przygniecenie złomem. Jak się okazało: 1. W moim egzemplarzu była wada odlewnicza — brak przelotu okna od startera do komory gaźnika....
Cześć! Pytanie mam takie czy wymiana tego elementu jak poniżej jest bardzo skomplikowana i ciężko to się spawa? W sensie spawać każdy może jeden lepiej a drugi gorzej? :cry: https://obrazki.elektroda.pl/6295745200_... Jakoś 3 miesiące temu gość w serwisie zobaczył że tylny wydech końcowy mam skorodowany i ustaliliśmy że wymieni, przy...
Tylko że jak cześć świeżego ładunku mieszanki przedostanie się do układu wydechowego to ani ekologiczne ani ekonomiczne a nie da się chyba komory rezonansowej zestroić na całym zakresie pracy silnika i co znowu nas czeka skracanie dolotu albo skracanie wydechu? owszem można jak w drugim prototypie dać wtrysk bezpośredni do komory do fazy sprężania ale...
Probki nagrane na karcie SB Live 5.1 (at) KX drivers, wzmocnienie mikrofonu +20dB i suwak nagrywania na poziomie +12. Mini jack + jakis marny kabel (bez ekranowania - dlatego troche brzeczy - slychac myszke ;) ). Jedena probka to moj super nie-spikerski glos - odleglosc mikrofonu to jakies 10-15cm, schowany w futerku. Druga probka - gitara akustyczna,...
Łącznik elastyczny wydechu.Szczelny ale zużyty.Po wymianie wszystko wróci do normy.
Witam, mam problem z moim Nissanem, którego żaden z mechaników w moim mieście nie może ogarnąć. Otóż przenoszą się na kabinę wibracje od silnika, powodując rezonans i buczenie w środku. Zarówno na postoju jak i podczas jazdy. Mam tak od kiedy go kupiłem czyli jakieś pół roku, zbagatelizowałem to na początku ale teraz mnie to męczy. Dodatkowo przy odpaleniu...
Witam wszystkich. Może wy coś koledzy pomożecie bo wszyscy mechanicy rozkładają ręce. Otóż kupiłem paszteta, sam sobie sprowadziłem wszystko było ok i nagle zaczał głośno, twardo chodzić. Myślę że zaczeło się od czasu jak zaczął świrować czujnik temp. cięzko palił dużo palił i kopcił przy zapalaniu. Po wymianie na pewno kultura pracy uległa polepszeniu,...
Miałem nadzieję że ktoś napisze że to wina pompy paliwa. Walczę z tym już 1,5 roku. Oto co zostało zrobione i sprawdzone. Wszystko na przestrzeni ostatnich 15.000 km. Niektóre mogą nie mieć związku ale także je wypiszę: Zostało wymienione: 1. Wymiana rozrządu 2. Wspawanie nowego łącznika elastycznego na wydechu 3. Wymiana filtra powietrza 4. Wymiana...
Wiem że już prawie rok po ostatnim poście, ale na przyszłość jak tuningujecie silnik to nigdy nie świecą z dłuższym gwintem pojeździsz trochę i wykręcisz świecę razem z gwintem aluminiowej głowicy. Najlepszym sposobem na tuning 2t jest pierwsze zwiększenie pojemności nowym cylindrem. Drugie zwiększenie kompresji splanowaniem głowicy. Trzeci sposób dużo...
Cześć! Mam kilka problemów uprzykrzających jazdę moją Corsą. Jestem posiadaczem tego auta od 3 lat, rzeczywisty przebieg 152 tyś, bez wspomagania i ABS, 5 drzwi, wersja Swing, kupiony w salonie w Polsce, jestem drugim właścicielem - kupiłem auto od sąsiada. 1. Od jakiegoś roku przy dłuższej jeździe (powyżej 10 km) z prędkością powyżej 120 km/h z okolic...
Nie pomieszałem, ogólnie przyjęło się, że ta pucha na tłumiku nazywana jest dyfuzorem, przynajmniej tak jest to nazywane w środowisku motocyklistów / sklepów Nie dość że pomieszałeś, to jako następny brniesz dalej. Dyfuzor- pucha rezonansowa, gdzie zachodzi zjawisko cofania fali ciśnienia z wydechu do cylindra. W WSK i innych, była prosta stożkowa...
bo ludzie mysla ze jak jest glosniej to jedzie lepiej a prawda jest taka ze zwiekszajac glosnosc wydechu mozna uzyskac niewielka poprawe ( a w skrajnych przypadkach strate) najwazniejsza w wydechu jest dlugosc pomiedzy komorami rozpreznymi(katalizator, tlumik) do specow od akustyki dlugosc rezonansowa uklady wydechowego liczy sie ze wzoru podobnego...
Pośrednia komora zapłonowa, spalania to niezły pomysł gdyż to nawet intuicyjnie jest łatwe do zrozumienia choć w stosowaniu będzie parę haczyków. Jaka długość, jaka szerokość, proporcja do właściwej komory z cylindrem i umiejscowienie. Będzie miało znaczenie ukształtowanie denka cylindra. To w sumie tak jak z tłumikiem rezonansowym. Każdy niby wie jak...
Fajnie to wygląda. :-) A może dałoby się dospawać sprzęgło odśrodkowe z piły motorowej i zrobić napęd na łańcuch zamiast tej rolki trącej o oponę. ...ale niedługo jak już mówiłem pojawi się nowa wersja silnika z doładowaniem:) Co masz na myśli z tym doładowaniem, komora rezonansowa na wydechu? A może sprężarka?
Jeśli bym samemu zrobił wydech z komorą rozprężną(obliczoną w programie) to nie zużyje się bardziej sam silnik a osiągi troszkę wzrosną? Nawet nie bardzo wiem jak zacząć post, by mi się moderator nie doczepił do wyśmiewania użytkownika forum... Napiszę więc tak, najładniej jak to tylko możliwe: W tym jednym zacytowanym zdaniu zawiera się cała Twoja...
Mam katalizator. I teraz tak: gdy dodam gazu od ok. 2000 obr. wzwyż na luzie silnikiem zatrzęsie a z wydechu bulgocze jakby. Do tego zatrzęsie wydechem, najbardziej to słychać gdy stoi się obok auta albo z tyłu przy rurze. Dodam że gdy jadę i mam ok. 2200 obr i wcisnę gaz to zanim zacznie się zbierać lekko szarpnie jakby się czasem krztusił. Podejrzewam...
Witam Miałem ten sam problem. Po wymontowaniu katalizatora sonda niestety jest za zimna i nie działa poprawnie.Należy ją przesunąć bliżej silnika. Bez problemu zrobi to każdy "tłumikarz". Wycina się dziurę w wydechu jakieś 20-30 cm od silnika, w to miejsce należy wspawać nakrętkę od piasty fiata 126P i wkręcić sondę. U mnie działa. Pozdrawiam i powodzenia...
hmm czyli lepiej zamiast tylu wstawic wzmaka na przod + ewentualnie suba pozniej? w zadnym samochodzie nie mialem suba ale w obecnym chce zrobic "porzadne" audio po raz pierwszy. wzmaka juz szukalem na forum, droga selekcji jakosciowo-cenowej myslalem o alpine v12 f400 (do 400zl), pytanie jak sie on ma do macroma 43.10? moja dedukcja jest taka: - macrom...
Istnieje pogląd, że czym głośniejszy tłumik tym lepiej samochód jeździ> Nic bardziej mylnego. W układzie wydechowym zachodzą zjawiska falowe i rządzą się one własnymi prawami. Zamontowanie kawałka rury zamiast oryginalnego układu wydechowego czasem podnosi moc ale tylko w bardzo wąskim zakresie obrotów i z reguły przy najwyższych obrotach. Przy obrotach...
Po założeniu instalacji gazowej (reduktor i elektrozawór -BRC, wielozawór -Tomasetto) za 1450zł silnik gasł przy wyrzuceniu na luz przy dużych prędkościach. Instalator stwierdził, że dostaje za dużo powietrza. Zatkał istniejący wlot, otworzył wlot od rury rezonansowej, trochę podregulował i było dobrze. Ale po jakimś czasie zaczął mi się ,dusić, na...
(at)supchem Jaki cel chcieli osiągnąć projektanci na chwile obecna nie wiadomo trzeba by zrobić inżynierie wsteczną to jest rozklepać końcówkę i przeprowadzić badania. Pamiętam trzy typy tłumików do malucha (fabryczno-rzemieślnicze) najstarszy z wylotem z boku. Potem był z puszką w przekroju jak konserwa rybna z wylotem z tyłu a potem dalsza wersja,...
Seat Cordoba wersja SX coupe, silnik 1.6 AFT 101KM. Problem polega na metalicznym odgłosie spod maski, słyszalnym w kabinie i na zewnątrz. Początkowo było tak, że pogłos pojawiał się przy mocniejszym przyciśnięciu gazu, gdy silnik opadał z obrotów słychać było metalczne charakterystyczne rzęrzenie.. W chwili obecnej poniżej 2100 obrotów nie da się jechać,...
rezonans rezonans szeregowy przepustnica wydechu głośnik wydechu
adapter odkurzacz napięcie licznikowe serwis elektroniki warszawa
mikrokomputer cobra1 termostat ogrzewania podłogowego
Bęben obciera w pralce, suszarce, drukarce - przyczyny i rozwiązania Napis "Nagły wypadek" na wyświetlaczu urządzenia