I nie będzie rezystancji, bo są elektroniczne terminotory. One siadły obydwa. Podmienić lub założyć rezystory. Chyba że masz tam wynalazek typu gniazdo isobus z wbudowanym terminatorem, ale raczej nie.
Po wypięciu sterownika skrzyni jaka rezystancja szyny CAN ? Po wypięciu sterownika jakie napięcia na wtyce ? Masa sterownika sprawdzona w wtyce ?
Nie rób na wariata. Sterownik silnika żyje i ma zasilania skoro na chwilę odpala. Tester powinien się połączyć po K-line. Problemu szukaj w szybkim CAN. Być może zasilanie zegarów leży o czym świadczył by brak kontrolek. Schematy w dłoń i jazda. Zmierz też rezystancję między CAN - H i CAN -L. Powinno być koło 60 omów.
Witam, Sterowanie w tym samochodzie wygląda tak: 1 przyciski kierownica (rezystancja) 2 CIM (can) 3 wyświetlacz ( z can z powrotem na rezystancję :) 4 radio rezystancja pin A2 A więc musisz mieć podłączony oryginalny wyświetlacz z podanym na niego plusem remote (A5), żeby korzystać ze sterowania z kierownicy. Polaryzacja z wyświetlacza na pin A2 to...
Czy jest połączenie z ECU? Następnie zmierz rezystancję przewodu CAN i do masy, i do plusa.
2053951, 2053950, 2031768, 1940977 Nagłówek: Zielona magistrala CAN Awaria: Transmisja danych na zielonej magistrali CAN została całkowicie przerwana. Powoduje: Przyczyną nieprawidłowego działania może być: Zwarcie w obwodzie zielonej magistrali CAN. Wewnętrzna usterka w jednej z jednostek sterujących na zielonej magistrali CAN. Uwagi: Gdy ten kod DTC...
Problemem okazał się sam sterownik ABS, Rezystancja w sieci CAN pomiędzy plusem i CAN H i CAN L 1.1 mohm, taka ma być, to samo dotyczy się rezystancji pomiędzy CAN H , CAN L i masą, 1.1 mohm, wszystko wróciło do normy, wszystkie sterowniki się komunikują, nie sieją głupimi błędami.
Jaka jest rezystancja CAN z podłączonym diagnozerem i bez niego ?
z tego co pamietam, ale nie jestem pewien ABS i Airbag nie chodza na canie.(powtarzam nie jestem pewien co do ABSu). zmierz rezystancje miedzy liniami can. w iveco powinna wynosic 120ohm. a co do odpalania to najwazniejsze pytanie: jakie masz cisnienie na listwie common raily ??
A czy na tej linii can komfort rezystancja nie powinna wynosić też 60 ohm? Rozłączyłem kostki od climatronica i na pinach Can rezystancja była około 1k ohm. Przypomniało mi się, że wczoraj tak około 1h po odpaleniu auta wyłączyło się samo radio. Jeśli ma to jakieś znaczenie.
A jaką masz rezystancję na sieci can?
Tak masz racje ale może występować problem z can i wtedy nie jest w stanie odczytać SOPS z żadnej jednostki. Trzeba sprawdzić rezystancje CAN miedzy liniowo i do masy oraz zasilania jednostek. PS. A czy odczytało jakieś jednostki sterujące w tym pojeździe?
Były zimne luty na wtyczce zegarow , przelutowalem ale chyba przy tym uszkodziłem. Nic nie uszkodziłeś ,chyba że lutowałeś lutownicą do rynien . Trzeba odczytać błędy od bidi albo pomierzyć rezystancję na CAN HS i MS w gnieździe.
S tego manuala wynika że rezystory końcowe są w bramce i ABS. Może na początek to sprawdź przy którymkolwiek ECm na CAN napędu jaka jest rezystancja i napięcie a także czy nie ma zwarć do masy. Potem zapinaj oscyloskop. Odłącz aku przy pomiarze rezystancji.
Pomierzyłem jeszcze rezystancje CAN: w strone bcm:120 Ω w strone ecu: 111 Ω Napięcia na linii Can z podłączonym innym BCM(niewylogowanym) są takie same jak na tym moim
Prawdopodobnie problem jest z magistralą CAN i pompą VP44. Znajdź rozpiskę złącza pompy, zobacz gdzie tam jest CAN i sprawdź przewody czy nie ma przerwy, w sumie jak sprawdzisz rezystancję CAN-a to już będzie wiadomo.
sprawdź rezystancje na linii can w wtyczce obd, w module cem sprawdź wtyczki czy nie zaśniedziały, wydaje mi sie że będziesz musiał po prostu szukać
Wtyczka przy pompie: 5 CAN-B 12 +15 16 CAN-A 21, 22 masa 28 i 29 - mostek CAN 30 CAN-L 31 CAN-H 32, 33 zasilanie +30
Zmierz przy odlaczonym akumulatorze rezystancje pomiędzy can h i can L w szybkiej sieci. Posprawdzaj zasilania ECU i ABS. I masy oczywiście.
Czym diagnozujesz? A jakie odczyty błędów skrzyni z deski? Wygląda mi to na uszkodzoną instalację (zasilanie ,szyna T-CAN) między skrzynią a kabiną. Zmierz rezystancję na wyłączonym zapłonie i odpiętej wtyczce skrzyni między pinem A12 i A8. Powinno być ok.120 ohm.
Pomierz wszyskie rezystancje szyny CAN, wartości jakie powinny być oczywiście znasz.
NIjak bez konwertera CAN. Key 1 i key 2 działa na zasadzie rezystancji pomiędzy nimi.
Są różne warianty sieci CAN. Jeśli na przykład wykorzystuje rezystancje końca linii to nie będzie działało na jednym przewodzie.
Na pytanie odnośnie obsługi FT CAN dostałam mini-wykład, a jako, że te informacje przerastają już moją wiedzę to wklejam je w całości. A jakie to ma znaczenie ? ;) Nie ważne czy używasz TJA1055T czy innego typowego transceivera - to MUSI działać ... Owszem TJA1055T ma dodatkowe mechanizmy kontroli błędów ale jak chodzi o samą linię różnicową i w ogóle...
Jeśli sprawdziłeś ciągłość okablowania i jest w porządku to sprawdź jeszcze rezystancję magistrali Can, możliwe jest też to że strzelił kontroler Can w module SCR
Sprawdź na wtyczce intardera rezystancje przewodów v- can która powinna wynosić między przewodami h-can a l-can 120 omów.
Jako awaryjne światła kierunkowskazy nie są kontrolowane przez CAN. Podczas pracy silnika, jako kierunkowskaz, już tak. Inna rezystancja niż żarówki, koniec mrygania. Dobranoc. kontrola oświetlenia nie ma związku z obecnością sieci CAN w aucie.
Nie może być żadnego przekaźnika elektromagnetycznego w układzie. 74HC4051 ma dosyć dużą rezystancję.
Pomiar rezystancji między liniami can da podpowiedź rozłączając poszczególne linia can i sterowniki dojdziesz gdzie jest problem.
(...) zapiętym poza zakresem? Co może być przyczyną? Adblue dozuje mocznik (at)ElektrodaBot AI: Czy pojawiają się jakieś kody błędów (DTC) związane z czujnikiem NOx lub systemem AdBlue? E059 nox A AI: Czy były wykonywane inne naprawy lub zmiany w pojeździe przed wystąpieniem problemu z czujnikiem NOx? Nie Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Z opisu wynika,...
Więc Tak, sprawdziłem kolejnego nowego kesa na innym takim samym samochodzie bez problemu wszystko działa więc wykluczam tutaj urządzenie jak to inni twierdzili, badając temat dalej i sprawdzając rezystancje na can pin 7 i 15 powinienem mieć około 60om u mnie miernik nie reguje według co wdedukowałem jest zwarcie sieci. Chyba musze to gdzieś oddać bo...
Nie wiem jak dokładnie wykonane pomiary, ale 50ohm to trochę niska ta rezystancja na Can. Komunikacja z airbag idzie na uch piny 8 i 18. Załączam schemat. Masz komunikację z uch? Zalacz screen z clipa z czym się łączy a czego nie widzi. https://obrazki.elektroda.pl/2104686700_...
Zmierz rezystancję szyny CAN na wtyczce modulatora przy wył. zapłonie. Najlepiej te 4 przewody przemierzyć pod obciążeniem np. żarówką H4. Przed sprawdzeniem ,odłączyć od modulatora i ECU EBS.
Tylko na szybkim CAN-ie da się mierzyć rezystancję mimo obecnego zasilania na modułach, no i oczywiście musi być uśpiony. Więc pytanie gdzie to w ogóle mierzysz.
Co bardziej obstawiacie, że zdechło? Dodam, że wcześniej zmieniałem wiązkę kabli od komputera, bo była poprzegryzana. To tam szukaj. CAN HS i MS mają oddzielne piny z gnieździe. Także do kontroli 3,11 i 6,14. Nie tylko napięcie ale na zwarcie i rezystancje (przy uśpionym CAN albo zdjętej klemie) Jak już pomierzysz to wróć. No chyba że nie wiesz o co...
Cześć, Citroen c4 picasso 2.0 hdi 150 km oznaczenie silnika RHE, brak komunikacji ze sterownikiem silnika, auto nie pali. Początkowo palił i gasł. Obecnie bardzo rzadko odpali, ale jak odpali szereg błędów od czujnika silnika. Sprawdziłem can w gniazdu obd są dwa jeden piny 6 i 14 rezystancja wynosi 60 omów. Can z pinów 3 i 8 wynosi 124 omów. Sprawdzałem...
Dzięki za wskazówkę, hmm, myślałem że panel klimy bierze odczyt wprost z czujnika a nie z zegarów Zegary odczytują rezystancję, HC12 konwertuje odczyt na stopnie i potem po CAN leci do panelu klimy (równocześnie pokazuje wskazanie na liczniku).
To jest rezystor o mocy 25W w obudowie TO-220! Jak wynika z fotografii jaką zamieściłeś rezystancja 5Ω. This is a 25W resistor in a TO-220 package! As you can see from the photo you posted, the resistance is 5Ω. Dostępny w Mouser odpowiednik MP821-5.00-1% Mouser equivalent available MP821-5.00-1%
(...) kach pojawia się błąd ZL 12208? Czy występuje to podczas jazdy w określonych warunkach, takich jak pogoda lub prędkość? Podczas ruszania AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś naprawy lub zmiany w pojeździe, które mogłyby mieć wpływ na ten problem? Po wymianie sprzęgła nastąpiła usterka Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Błąd 12208...
Sprawdź napięcia na CAN L i CAN H, rezystancję pomiędzy liniami i do masy. Odłącz wtyczki tych sterowników (ABS, wspomaganie kierownicy...), które mogły być rozpinane w trakcie naprawy blacharskiej.
Kolego, komputer silnika pracuje na szynie CAN i rezystancja jaką tam zmierzyłeś jest prawidłowa.
This resistor is so dark, and i cant read any color. Can you solder it out and make better photo?
Kiedy wykonałem test oświetlenia z testera, ten wykazał istnienie dwóch błędów: 1.zbyt duża rezystancja na przewodach CAN oświetlenia; 2.zbyt duża rezystancja (przerwa lub zwarcie) na przewodach do klimatyzacji. Po tym sprawdziłem klimatyzację - też nie działa. Ostatnio klimatyzacji nie używałem i dlatego nie wiedziałem, że nie działa.
https://obrazki.elektroda.pl/1088046800_... https://obrazki.elektroda.pl/9885623000_... Na pinach 4.7v i 4.85v Brak sygnałów CAN we wtyku Na podstawie Twojego opisu i zdjęć, wydaje się, że urządzenie, które pokazujesz, to czujnik lub moduł, który powinien komunikować się za pomocą magistrali CAN (Controller Area Network). Napięcia,...
Jeśli każde urządzenie ma terminator to dołączanie kolejnych będzie zmniejszało rezystancje i w końcu zewrze magistrale CAN
Napraw błędy które są w ECU. Widać błędy pompowtrysków i nie wiadomo co jeszcze dalej. Przy błędach obwodu któregokolwiek pompowtrysku zapali ci ESP i każe odczytać błędy z silnika. Albo spaprany soft w ECU, albo jeszcze jakieś inne błędy w instalacji. Do kontroli CAN chociaż pomiar napięć i rezystancji ,nie psikanie i dmuchanie.
Cewka znajduje się w obwodzie zasilania kontrolera CAN PCA82C250 Pomiary rezystancji nie mają sensu - dławik będzie miał konkretną wartość rezystancji, ale przy określonej częstotliwości. Wlutuj dławik jaki znajdziesz, bo nie jest to aż tak krytyczne. Zapewne zamontowanie zworki by nie zaszkodziło.
Zacznij od przewodu w przelotce drzwi. W tym aucie mata jest sterowana modułem w silniku podnośnika szyby. Do drzwi dochodzi 2 x 12V ,Masa i CAN. Przerwane kable powodowały by inne objawy ,brak komunikacji ,brak działania zamka lub szyb.
Jeśli w tym aucie diagnoza ecu jest po Can to sprawdź ciągłość przewodów pomiędzy bsi a ecu oraz rezystancje na przewodach Can powinna wynosić ok 120 Ohm (po wypieciu w bsi I pomiar pomiędzy h i l ) a potem w druga stronę. To po pierwsze.
Info na FIS to nie, a sterowanie z kierownicy prawdopodobnie da się zrobić, przejściówka z CAN na "rezystancję".
Sprawdź CAN na zwarcie do masy/plusa/ciągłość i zmierz rezystancję (przy odłączonym zasilaniu), sprawdź na nim napięcie przy samym komforcie. Moduły w drzwiach muszą mieć poprawną masę i zasilanie nie tylko CAN. Zgnilizna albo przelotki w drzwiach nic innego jak chodzi o kable.
Na CAN to zmierz chociaż rezystancję przy odłączonym zasilaniu albo oscyloskop, bo się nie dowiesz co tam "nadają" Ja tam widzę jeszcze linię K więc powinno się łączyć. W sumie jak masz zasilanie ECM linie K przejście i CAN to padł ster. Może po prostu miałes pecha.
Jakiś dziwaczny masz ten ABS. Musisz podać co to jest bosch czy co innego i do tego numer z pompy. Jak zdejmiesz osłonkę z wtyczki to kable do czujników raczej poznasz. Powinny być (oprócz CAN) skręcane razem. Pomierz rezystancję przy samej wtyczce. Gdyby były ok to siedzi sterownik na pompie.
Był 18 na + ale nie dopisałem w opisie. W aucie też jest brak komunikacji choć na 18 pinie mam +. Diagnozuję VCPro. Odczytuje nr sterownika i kodowanie lecz błędów i podglądu do wartości rzeczywistych nie mam. Jak kontrolki check i spirala (świece) się zapalą na desce to komunikację mam i podgląd do błędów i wartości mierzonych także. Rezystancja między...
O ile mi wiadomo to wejścia TEL +/- służą do podania na fabryczne radio sygnału audio z zestawu głośnomówiącego, natomiast jeżeli rzeczywiście masz tam CAN to potrzebujesz interfejsu który zmieni Ci CAN na rezystancję.
Po bł jakie przedstawiłeś można wnioskować że jest uszkodzony can modulatorów, sprawdź magistralę CAN modulatorów na przebicia między przewodami i miedzy masą. Zmierz rezystancję wejścia do ecu EBS oraz wejścia CAN w modulatorach. Być może jeden z modulatorów obciąża ci linie Can i pozostałe nie zgłaszają się. Opis bł poniżej.
Ewidentnie usterka CAN. W jakim module masz błąd? W jakim stanie masz akumulator? Jaka rezystancja wewnętrzna?
Witam, w tej aplikacji: http://www.intusoft.com/onsemipdfs/AN920... na stronie 8 jest napisane: The divider current can go as low as 100 µA without affecting system performance. Wartości Twoich rezystancji są więc zbyt duże. Pozdrawiam
Z tego co widzę to temat na prawdę ciekawy ;) Z przerwami w canie, radze sobie puki co miernikiem, zwyczajnie prześwietlając przewody , na rezystancje, i jakoś idzie.
Przewody sprawdza elektryk miernikim oraz podmienia odpowiedzialne za komunikacje mówi że są ok a roblem dalej A jaka mu wyszła rezystancja pomiędzy liniami CAN? Jak podmieniał przewody? Miernik czasami nie daje pełnego obrazu. I jeszcze jedno. Jak walczy się z "przewodami odpowiedzialnymi za komunikacje" przydała by się choć namiastka oscyloskopu.
oglądałeś oryginalny czujnik poziomu paliwa co sie na nim dzieje (impulsy, rezystancja inne)
Czy ktos moze zmierzyc rezystancje w autocomie china na wtyczce miedzy pinami 14 a 4 czyli can L a masa. Obwód otwarty.
Witam ma być około 60 om rezystancja CAN.Sprawdź terminator czy niema zimnych lutów.Pozdrawiam
Kolego co to jest can ? I jaka powinna byc rezystancja przy sterowniku pompy ?
Mnie więcej w samochodzie.... a więcej .... to na szynie A-CAN, zmierz jej rezystancję, a wyprzedzając pytanie masz wyżej podane gdzie. Czytasz w ogóle co się pisze, czy tylko liczysz na to aż uzyskasz odpowiedź że w miejscu Y koło x jest uszkodzona instalacja ... lub NOx lub Czujnik poziomu i temp. w zbiorniku itp.
A ile wynosi rezystancja na wył. zapłonie na szynie CAN między modulatorem tylnym a jednostką EBS ?
Mam dodatkowe pytanie: obciążyłem wyjście CAN tachografu DTCO 1381 rezystancją 60 Ohm. Jeśli dobrze rozumiem działanie magistrali CAN, to na CAN_L oraz CAN_H powinno się pojawić napięcie z zakresu 1,5 - 3,5 V tymczasem u mnie jest 0V (mierzone względem CAN_GND). Czy możliwe jest wyłączenie CANu w tym tachografie (bo tak mi to wygląda)? Jeśli tak, to...
Mam jeszcze jedno pytanie na temat zworek zamiast czujników ultradźwiękowych. W instrukcji są one opisane jako jumper 05FA0230A. Jednak nie znalazłem o nich w google żadnej informacji. Czy ten jumper to zwykłe zwarcie czy może jakiś rezystor? Nie wiem jak działają te czujniki ultradźwiękowe. Czy w przypadku wzbudzenia dają przerwę czy może pojawia się...
Możesz zakupić adapter sterowania z kierownicy do samochodów marki OPEL on zmienia sygnał cyfrowy z CAN na analogowy (rezystancję) na allegro tego pełno https://obrazki.elektroda.pl/5339388500_... Chyba, że masz przewód w pinie RSA SWC to wtedy masz analogowo a nie po CAN i ten przewód do SWC1
Ok. Z podanych na stronie parametrów wynika, że rezystancja sprzedawanego rezystora wynosi 12/0,94=12,76Ohm. Najbliższa wartość występująca w handlu wynosi 10 Ohm lub 15 Ohm. Ten, który kupiłeś ma moc prawdopodobnie 50 W (np. coś takiego http://www.sklep.monster.pl/10r-50w-rez-... żeby się mniej grzał trzeba dać kawałek...
Cześć mam ten sam problem rozwiązałeś go może? Mam taki sam schemat sprawdziłem zasilanie i mase wszystko ok. Podpowie ktoś jak sprawdzić komunikacje sterownika z obd powinna być jakaś konkretna rezystancja tak jak w przypadku Can czy jakoś inaczej to sprawdzić?
Dzięki za sugestię, ale obawiam się, że nie jest to takie proste. Jak napisałem, dokładnie tak samo sterownik zachowuje się na stole. Po prostu wygląda to tak, jakby konieczny był jakiś komunikat z gatewaya, który aktywuje inne funkcje sterownika. Z niczym takim nigdy wcześniej się nie spotkałem - nie mam pojęcia, czy tak jest, czy nie, poszukuję kogoś,...
Dobra:) To napisze inaczej. Gość (serwisant), który mi to radio montował, dostał ode mnie schemat podłączenia Key 1 i Key 2. (W załączeniu ten schemat). Powiedział, że łączył key 1 i 2 zgodnie ze schematem i aplikacja do przeprogramowania nie widzi tego połączenia. On stwierdził, że to co teraz robi kierownica idzie po 32 bitowych ramkach, a nie po...
zaowrek ma bardzo małą tolerancję rezystancji. Tzn przedni SAM ;) podłącz zamiast zaworka żarówkę 21W i zobacz czy SD poprawnie pokaże prąd.
(...) hematach są podobno dwa różne systemy adblu w tym modelu stosowane. Magik, co soft wgrywał, proponuje jeszcze odpiąć moduł adblu, ale CAN spiąć, bo musi być przejście, ale kolory mi w wtyczce nie pasują do schematów, które mam. (at)ElektrodaBot https://obrazki.elektroda.pl/6377385900_... Wstępna ocena dostępnych informacji Z opisu...
Musisz po prostu zbudować układ w postaci pojedynczej gałęzi. Takie klawiatury są dość popularne na przykład w SWC w samochodach bez CAN. Materiał do jakiejś twórczej modyfikacji w załączniku.
Witam, mam na warsztacie samochód jak w tytule z rozwalającym się sterownikiem easytronica. W silniczku sterownika kilka miesięcy temu wymieniane były szczotki, które były przyczyną pojawianie się F na wyświetlaczu błędu P1607 w pamięci sterownika skrzyni i błędu p1700 w ecu. Sprawa została rozwiązana i było fajnie ale teraz na wyświetlaczu skrzyni...
Rezystancja to 0,12 R max a impedancja dotyczy sygnału zmiennego o częstotliwości 20-300MHz więc tłumaczysz sobie źle . Taki filtr pada bardzo rzadko najczęściej w wyniku zwarcia na magistrali i podania obcego napięcia . Do testów możesz go wyjąc i zastąpić odpowiednimi mostkami . Za to uszkodzeniu może uledz układ który jest do niego podłączony (driver...
I tu sie z Kolegą zgodzę, czestotliwości wystepujące w magistrali nie są aż takie duże aby zjawiska falowe miały jakikolwiek wpływ. Magistrala CAN jest bocznikowana rezystancją ok. 60 omów i żadne odbicia w linii nie wystepują. Skrętka podobna do oryginalnej, polutować, zabezpieczyc przed wilgocią i gotowe. Pozdr. N.
przęłanczanie jest pojemnościowe a wychodzi na to ze idzie po Can-e. Zwykłe sygnały o różnej rezystancji poprzez dwa przewody, żadne pojemnościowe ani CAN. Rozwiązanie identyczne jak w Accordzie VII, kolory kabli mogą być inne. Pod poduszką kierowcy masz złącze a w nim m.inn. kable z pilota.
Witam, Wczoraj przy próbie odpalenia samochodu zaraz po przekręceniu zapłonu pojawia się na zegarach błąd Getribenotprogramm. Podłączyłem INPE i pojawił się błąd którego w googlach nie znalazłem. Jest to błąd 157 CAN Time Out 2. Dodam że dzień wcześniej akumulator padł tak że trzeba było go wymienić i wląśnie po wymianie wywaliło ten błąd. Moje pytanie...
Chciałbym samochodowy czujnik poziomu benzyny zmienić z czujnikiem poziomu gazu. Fabryczny czujnik podaje określoną rezystancje do szyny CAN więc zamieniając go z czujnikiem poziomu gazu muszę zmieścić się w odpowiednich widełkach. Fabryczny czujnik pracuje w zakresie 35-390 Ohm (dla pełnego i pustego zbiornika) natomiast czujnik gazu pracuje w zakresie...
To nie jest najtańsza wersja tego kabla, piny są podłączone i rezystancja miedzy nimi jest 47k ohm
Witam !Laguna 1.9 dci 2004 r. , sporadycznie szarpie podczas ruszania ,przyśpieszania ,W tym czasie kts rejestruje w ESP -1152 Can komunikacja z sterownikiem silnika , Silnik - 1808 synchronizacja wałka rozrządu do wału korbowego, Wskażniki - 81 Szyna Can błędny , wszystkie błędy sie kasuja oprócz tego w wskażnikach .Błędów brak aż do następnego szarpnięcia...
WItam. Jak w temacie auto stało 2tyg baterie rozładowane do 0 wcale nie było prądu. Po naładowaniu akumulatorów auto nie kreci i nie odpala błedy konfiguracji na czerwono i kilka na żółto tak jak w przypadku uszkodzonego przekaźnika głownego. Ale Przekaźniki sprawdzone podmienione ze sprawnego auta nic nie dało. Sprawdzenie zasilania na sterowniku silnika...
To akurat wiem, że Tcm i ECU łączy się po CAN, licznik też, jedynie co pozostaje to emulować ECU na innym motorze. Zachować rezystancje cewek i czujników dla wejść/wyjść i podłączyć dodatkowy Trigger na wale dla ecu z smart.
Zaraz zaraz.Nie wiem czy dobrze myślę ale miedzy can H i L to chyba będzie 0 voltów co? Mierz między masą a 6 i 14.Powinno być tam 2.5 volta.Do tego rezystancja jaka?Gateway też ma chyba oddzielne wyjście na gniazdo.
Sugeruję sprawdzić ciągłość przewodów K i L EDC-OBD. Sterownik generuje błędy świetlne? (blink code) Złącze B/6 (0157) Czy wszystkie zasilania (kl.30 kl.15) i masy dochodzą do sterownika? Na oscyloskopie przy poprawnym działaniu, przebiegi CAN-L i CAN-H powinny być lustrzanymi odbiciami. Rezystancję mierz przy wyłączonym napięciu, pomiędzy CAN-L i CAN-H...
Cześć W samochodzie nie działa ABS, sterownik ABS wywala błąd czujnika koła prawy tył, pompy ABS oraz błąd szyny CAN. Czujnik jest raczej sprawny - ma taką samą rezystancję jak lewy tył i w parametrach pokazuje taką samą prędkość jak inne koła. Pompa jest niesprawna. Podejrzewam że w ogóle sterownik ABS szwankuje. Ale zastanawia mnie błąd CAN. Pojawia...
Z tego co widzę masz problem z zaworem sterowania naczepą/przyczepą (B308),a dokładnie z samym elektrozaworem.Trzeba przemierzyć elektrozawór czy sprawny,oraz czy instalacja od modułu EBS (pin B10 i B11) do zaworu B308 pin 4 i 5 mają "przejście".Przewody nr 5121 i 5122. Dodano po 13 Rezystancja cewki elektrozaworu powinna wynosić od 3 do 8 ohm. Sprawdź...
Dziwne te pomiary. Rezystancję cana mierzysz po odłączeniu akumulatora?
Jesli dziala na can to mozesz sprawdzic rezystancje pomiedzy pinami 6 i 14 na odpietym aku powinno byc ok 120 ohm. Sprawdz tez czy do wtyczki sterownika dochodzi napiecie. Gdy u mnie nie laczyl sie z sterownikiem airbag winnym okazal sie za slaby aku, moze podepnij go pod prostownik.
Liczniki na stół i vcds zero reakcji.. Niektóre wersje VCDS nie łączą się na stole z budzikami UDS, ale wystarczy spiąć to przez gateway i powinna działać diagnoza. Teraz już na 100% nie pamiętam, ale VCP chyba był w stanie łączyć się bez GW. Gdzieś klon vcp chyba sie wala.. Zaraz spróbuję lanchem na stole. Mam jeszcze odisa s/e, ale na krótko jeszcze...
Czy podłączony sam canbus bez radia też powoduje ten problem? Zabawa w wgrywanie przypadkowych rom-ów do radia to spore ryzyko, możesz zostać z "cegłą" a swoje kosztowało.Należało by ustalić który element jest powodem tego problemu, osobiście stawiam na moduł can. Jak wygląda połączenie pomiędzy can-busem a radiem, domyślam się że moduł zamienia ramki...
To prawda - informacji o CAN jak na lekarstwo. Jest próba podsumowania: https://github.com/JJToB/Car-CAN-Message... ale też niekompletna. Niemniej udało mi się odnaleźć w sieci prawie wszystko, czego potrzebowałem na pierwszym etapie prac. Jedynie komunikat powrotu do głównego menu komputera pokładowego (201 # 01 E0 00)...
witam mam problem z ABS-em tzn. po podpieciu KTS-a do Vag-a wyskakuje komunikat szyna CAN brak odpowiedzi i wiadomosci blad jak pamietam 4689. Czujniki sprawdzone rezystancja ok. Czy to wina sterownika ABS-u? .
,że razem z nim nie wykrywa w ogóle sterownika silnika mid 128 not responding co wskazywało by na uszkodzoną szynę komunikacyjną. Istnieje szansa ,że posiadasz jakąkolwiek dokumentację,schematy elektryczne do tego autobusu Niestety schematów nie posiadam. Bez schematu będzie ciężko zlokalizować usterkę.Trzeba dobrze sprawdzić szyny CAN i zasilania...
Rezystancje wyglądają ok (tzn. nie ma rezystora między linią CAN-H i CAN-L). Jest komunikacja z jakimkolwiek modułem po CAN przez ten kabel?
tzok -> no właśnie takiego przebiegu się spodziewałem. Z gatewayem VCDS gada na aucie, ale tam jak wiemy jest oddzielna szyna bezpośrednio OBD - gateway i nic więcej. W wolnej chwili obejrzę tam przebiegi. szymitsu21 -> tryb jednoprzewodowy wiele by tłumaczył. Po raz kolejny daje mi to do myślenia żeby podmienić deskę wraz z gatewayem. Niestety nie...
Jakie pomierzyłeś rezystancje między tymi przewodami po stronie pierwotnej?
rezystancja rezystancja uziemić nieskończoność rezystancja eberspacher rezystancja
bezpieczniki octavia sharp migające podświetlenie lexmark czarny wydruk
radio internetowe omnigena pompa głębinowa
Opis pinów taśmy wyświetlacza FIS Audi A6 C5 Sonda PE nie wchodzi w grunt - co robić?