Problem z brakiem załączania sprzęgła klimatyzacji w Fordzie Focusie MK3 1.6 105 KM z 2011 roku, przy braku napięcia na cewce sprzęgła, może mieć kilka przyczyn. Poniżej przedstawiam krok po kroku, co i jak sprawdzić, aby zlokalizować usterkę, zaczynając od najprostszych i najbardziej prawdopodobnych przyczyn: 1. Sprawdzenie bezpieczników i przekaźników...
Jak już będziesz sprawdzał czy dochodzi napięcie (i jeśli będzie) to możesz sprawdzić cewkę . Rezystancja cewki 12V wynosi około 4-5 Ohm.
https://filmy.elektroda.pl/89_1761299190... https://filmy.elektroda.pl/60_1761295844... Witam. Po włączeniu klimatyzacji w rozdzielnicy "piszczy". B16 od klimatyzacji wymieniony na nowy (nic to nie dało). Klimatyzacja jest na osobnym obwodzie, podpięta pod różnicówkę jednofazową B25 wraz z 3 innymi obwodami (testy wykonywane przy włączonym tylko...
Witam Mam Peugeot 306 TD 97r, instalacja klimy pewnie podobna jak w partnerze Czy rezystancja cewki sprzęgiełka klimy ok 4 omy jest ok ? Bo moja tyle ma, wydaje się że jest dobre. Klima napełniona, ale sprzęgiełko się na załącza, klima nie działa. Czyli pewnie pozostaje kwestia przekaźników, bezpieczników, kablologi ? Może ktoś wie jak to bliżej wygląda,...
Uszkodzona cewka sprzęgła kompresora. https://obrazki.elektroda.pl/6889169600_... W sklepie niedostępna. Kupiona na Allegro - jest lżejsza o 100 gram od oryginału. Klima chodzi bez problemu. Co do czujnika temperatury parownika to jest zamontowany. Rezystancja podobna do innych czujników, instalacja od czujnika do sterownika klimatyzacji...
Dzień dobry, Od jakiegoś czasu zmagam się z usterką klimatyzacji w moim samochodzie, a dokładnie VW Bora 1999, silnik 2.0 AQY. Samochód jest wyposażony w climatronik. Konkeretnie mówiąc: - rok temu po zimie włączenie klimatyzacji skutkowało przepaleniem się bezpiecznika nr 16 (odpowiedzialny za sprzęgło magnetyczne kompresora) - wymiana bezpiecznika...
WItam. Ostatnio przestała mi działać klima. Mam pytanie w związku z tym czy ktoś orientuje się jakie powinno być napięcie na przewodach dochodzących do sprężarki klimatyzacji u mnie są 2 czerwony i czerwony z białym, bez włączonej klimy przycisk AC się nie świeci jest 12.25V po włączeniu klimy AC włączone jest 14.16V oczywiście sprężarka nie startuje...
Nic w ciemno się nie wymienia. Nie na tym rzecz polega. Należy zmierzyć rezystancję cewki, przejście do masy i do źródła zasilania.
Skoro na stykach sprężarki jest napięcie - a środek sie nie kręci - to jest to awaria związana ze sprzęgłem. (dotyczy astry) Odłącz wtyczkę i zmierz rezystancje na stykach sprężarki w obu kierunkach ( na cewce sprzegła bywa zapięta dioda). Podaj wyniki.
Jeżeli napięcie dochodzi do sprężarki to są dwie opcje albo sprężarka do wymiany albo zawór lub cewka jest uszkodzona. Jedno z dwóch. A jaka tam jest sprężarka? Ta informacja dużo powie. Można sprawdzić rezystancję zaworu lub cewki jak cewka to musi być przekaźnik, jak zawór to sterownik np. silnika steruje nim w miarę potrzeby wysterowania zaworu na...
Przyczyna :brak freonu, uszkodzony przełącznik ciśnieniowy ,przekaźnik, cewka sprzęgła brak rezystancji termostat wadliwy itd.
A latem (no, według kalendarza wiosną, ale pogoda jest jak latem) klimatyzacja nie chłodzi?
Nic nie słychać żeby kompresor chodził. Zrobię pomiar rezystancji cewki i dam znać.
To jak mam to rozumieć ,czy w tym modelu są dwa czujniki temp wewn. Bo ten przy kolumnie zlokalizowałem wiszącego na zwisającym kablu pod stacyjką i zdiagnozowałem że cewka wiatraka jest przepalona ze względy na nieskończenie dużą rezystancję.
Cewkę sprawdza się omomierzem. Ogólnie są dwie odmiany cewki sześciu przewodowa i pięcio przewodowa. Pomiar rezystancji. Jak podasz rezystancje to powiem czy sprawna trzeba pomierzyć pomiędzy wszystkimi przewodami. Robiłeś już coś z wcześniejszych moich rad?
sprawdź miernikiem rezystancję w cewce. jak jakaś jest to ok, jak nie ma to bezpiecznik termiczny walnięty
Podam Ci taki przykład czemu pomiar miernikiem jest niepewny. Podłącz do akumulatora dwa przewody a na końcu jednego podłącz w szereg rezystor np 1Mohm. Sprawdź teraz miernikiem czy masz 12V. Teraz Podłącz żarówkę i zobacz czy zaświeci. Kolejny przykład to zaśniedziałe klemy akumulatora - jest OK a jak chcesz kręcić rozrusznikiem to tylko cyka elektromagnes...
Witam. Jestem tu początkujący i nie znalazłem stosownej informacji na ten temat. Wyszukiwarka w górnej części forum nie pomogła rozwiazać mojego problemu. Zakupiłem cewkę do spręzarki od klimy i chciałbym zapytać jak mogę ja sprawdzić miernikiem. Czy wystarczy zmierzyć tylko jej rezystancje lub przejscie np testerem do diod?
Powinny być dwa oddzielne uzwojenia o bliźniaczych rezystancjach. Jedno uzwojenie powinno mieć pomiędzy uzwojeniami np. 45-90-45 i drugie takie same. Opcja nr 2 zakładasz cewkę podłączasz podajesz napięcie po chwili usłyszysz jak zawór się otworzy będzie charakterystyczne stukanie tuk, tuk, tuk ... po chwili zawór się zamknie i ponownie będzie słychać...
No jeżeli dochodzi prąd do cewki kompresora, to samo przez sie tłumaczy że cewka w kompresorze uwalona. Sprawdż omomierzem rezystancje cewki, czy ma jakiekolwiek przejście? No chyba że masz na kompresorze zabezpieczenie termiczne kompresora (bezpiecznik termiczny) to wtedy on może być zepsuty.
Nie wiem czy mają czy też nie mają termików. Cewka w starej ma przerwę a w nowej ma rezystancję około 3,9ohm. Jak rozbiorę stara to zobaczę. Teraz brak czasu na takie prace.
Jedyny możliwy jaki udało mi się znaleźć to taki: DANE TECHNICZNE: producent: Songle model: SRA-12VDC-CL konfiguracja styków: DPDT napięcie cewki: 12V moc cewki: 0,54W rezystancja cewki: 47 Ohm maksymalne obciążenie przekaźnika: 20A/125VAC ; 20A/14VDC ilość styków: 1x styk zwierny NO/NC montaż:PCB wymiary: 15,5x12,3x14mm https://www.elektronika-plus.pl/pl/p/PRZ...
Witaj poszukaj przekaźnika sterowania sprężarki. Jest tam sprzęgło na cewce ale skoro nie masz napięcia to stawiam na bezpiecznik albo przekaźnik szukałbym pod maską. Najczęściej tam są szukał bym dużej wartości 30-40A Watro też sprawdzić czy sprzęgło ma rezystancję czy zwarcie. Na krótko można podać napięcie obce po załączeniu silnika i klimy
Rezystancja czujnika obrotów według manuala.Tak jak pisałem wersja bez dodatkowej cewki, kolory przewodów zgodne. Ten sygnał jest za krótki aby sprzegło ruszyło i kompresor ,zapewne dlatego wyskuje mi tylko max 1.5V na tym przewodzie gdyż czas styku jest zbyt krótki.Z jakiego powodu? Będę dalej badał pokolei czy sygnały zwrotne mam wszystkie na sterowniku...
Dlaczego uwazasz, że napięcia nie ma na przekazniku, skoro na gnieździe jest i wtykam w nie przekaźnik? Bo mierzysz woltomierzem o dużej rezystancji wejściowej rządu setek kilo czy nawet megaoma i wystarczy że w sterowniku jest np rezystor podciągający 10k to widzisz napięcie na woltomierzu. Przekażnik ma oporność 100-200 omów i przez to napięcie spadnie...
To ok, ale znajdź zwarcie czy to cewka czy instalacja. Nie miałem możliwości demontażu kompresora, mistrz od klimy demontował kompresor i ma wymienić na dniach wadliwą cewkę. Odpięta sprężarka i pomiar rezystancji pomiędzy przewodami od strony auta również daje zwarcie... Więc pomimo sprzęgła muszę przewalić wiązkę od wtyczki kompresora do BSI.
Witam. Był już ten temat ale nadal brak mi informacji gdzie można kupić lub zregenerować cewkę sprężarki klimatyzacji. Sprężarka ma ozn. QS , silnik 16XEL. Z pomiarów wychodzi, że cewka nie ma przejścia, no chyba że dioda jest podłączona szeregowo z cewką. Wydaje mi sie że dioda powinna być równolegle, a mierzona rezystancja w omach. Proszę o zweryfikowanie...
To są cewki czy przekaźniki? mierzyłeś osobno ( czyt. sam element ) czy w układzie? Jeżeli to są przekaźniki mierzone poza układem to rezystancja nie powinna rosnąć, chyba że w obudowie jest też układ elektroniczny, wtedy może się zachowywać różnie. Jeśli mierzyłeś w układzie to trudno wyrokować. Bez sprawdzenia instalacji przyrządem diagnostycznym...
Witam. Odświeżam temat, ostatnio miałem samochód na cały dzień więc trochę przy nim pogrzebałem, więc tak: Przewód zielony nie jest zwarty do masy, tylko między masą, a nim jest około 15 Ohm, idąc dalej po zielonym przewodzie doszedłem do wniosku, że tak jak pisał kolega daro111 zielony przewód idzie wprost na sprzęgło sprężarki. Przewód od sprężarki...
Witam, Samochód jak w temacie, problem jak w temacie. Panowie potrzebuje pomocy. Klimatyzacja manualna, kontrolka zapala się prawidłowo tzn tylko z wentylatorem. Mierzyłem napięcie na przewodzie zasilającym sprzęgło jest ok. 5V i nie zmienia się czy przycisk naciśnięty ( świeci) czy nie. Mierzyłem rezystancję cewki elektromagnesu - jakaś jest. Po podaniu...
Witam. Samochód Renault Wind 2010 rok (roadster na bazie Twingo). W aucie nie działa wentylator chłodnicy, w efekcie w trakcie stania w korku w wysokiej temperaturze auto się grzeje. Dodatkowo w ruchu miejskim po tym jak silnik się zagrzeje do roboczej temperatury nie działa klimatyzacja (na panelu świeci AC, ale wieje ciepłym powietrzem), w trakcie...
po pierwsze - nalezy sprawdzić czy automatyka po załączeniu grzania - podaje 220V zwykle - jest to pin oznaczony na żółto (nr3). jeśli tak to przyczyna jest albo na drodze przewodu do skraplacza albo w samym zaworze czterodrogowym (jego cewka). Ale możliwe jest również, że tego napięcia automatyka nie podaje ze względu na złą rezystancję czujnika TH2...
Zdarzyła mi się ciekawa historia serwisowa. Klimatyzator LG mam od jakichś 4 lat. Po awarii firma krzak nie przyznaje się do instalacji, a inne serwisy każą ścigać instalatora. Błędne koło. Tak więc wziąłem sprawy w swoje ręce. Zdiagnozowałem przebicie zaworu EEV do chassis, co spowodowało uszkodzenie elektroniki. Elektronikę (2 tys. zł) wymieniłem...
Hey guys! Temat wraca po prawie dwóch latach, w tamten czas nie było czasu, aby głębiej grzebać przy klimatyzacji. Opisze krok po kroku co teraz mierzyłem i co ustaliłem: 1.Bezpiecznik od klimatyzacji wg rozpiski ok., po włączeniu klimatyzacji zapala się zielona dioda sygnalizująca załączenie A/C. –ale nie zaciąga sprzęgła 2.Osłonę / peszel od...
Muszę jednak skupić nie na prostych rzeczach ponieważ jestem w trasie to za wiele nie mogę, proszę powiedzcie mi gdzie jest ten bezpiecznik z kompresora w kabinie czy w komorze silnika sądzę ze jest on w granicach 5 -10 A nie wierzę by serwis tego nie sprawdził ale od tego muszę zacząć. Ponadto czujnik ciśnienia powinien być w okolicy chyba kompresora...
Witam. Nie mogę uruchomić klimatyzacji (automatyczna) przyciskiem na konsoli. Załącza się dioda, wentylator reaguje ale kompresor stoi. Przekaźnik klimy milczy. Po podaniu zasilania bezpośrednio na cewkę przekaźnika klima się normalnie włącza i działa prawidłowo. Bezpieczniki ok. Na wyświetlaczu licznika na chwilę po włączeniu pojawia się błąd ogólny...
Witam. Ponieważ to moj pierwszy post na Elektrodzie wiec chciałbym przywitać się z wszystkimi użytkownikami serwisu :). Odrazu powiem ze przeczytałem juz spoooro tematów na temat klimy ale zaden niestety nie dał mi odpowiedzi.Wiec w skrócie o co chodzi: PACJENT: OPEL Astra II rocznik 1999 silnik 1.6 16v 101 KM, dwa wiatraki na chłodnicy, klima manualna...
http://obrazki.elektroda.net/48_12524920... Witam. :D Chciałbym zaprezentować interfejs diagnostyczny do pojazdów marki Fiat wyposażonych w silniki z jednopunktowym wtryskiem paliwa (SPI) głównie sterowniki IAW16F (seicento/cinquecento/punto). Pełna lista pojazdów znajduje się poniżej. Dzięki zastosowanemu wyświetlaczowi LCD urządzenie nie...
Dokładnie tak , po wpięciu miernika ma być rezystancja 90 stopni = 2630 om Ale u ciebie jest raczej problem z silnikiem uszczelka pod głowicą , może coś z termostatem Masz u siebie układ zamknięty temperaturka może być spokojnie powyżej setki i ma nic nie kipić ze zbiorniczka Wierz mi że termostat czy uszczelka pod glowica nie jednego w balona zrobiła...
wymiana cewki klimatyzacji rezystancja wentylator klimatyzacji rezystancja cewki stycznika
odkurzacz dyson problemy dodatkowy przycisk hormann pralka pracuje pompa
makita migają diody bateria macallister
Napęd ALTO 100 SBS - zastosowanie i funkcje Zamienniki tranzystora BT40T60: IRG4PC40W, STGP40V60F