Witam Podjąłem próbę naprawy układu załączania wom w ciągniku john deere 6310 Jestem na początku drogi do naprawy kupiłem instrukcje napraw do tego modelu i zacząłem ją analizować i zauważyłem że nie podano jaka jest rezystancja czujnika obrotów wom ( dwa piny) pewnie indukcyjny jeśli ktoś posiada wiedze to prosił bym o podanie wartości. Druga rzecz...
Hi, Czujnik wału to zwykly czujnik indukcyjny (cewka) nic wiecej, Rezystancja takiego czujnka w temp ok 20 stopni to pomiedzy 1,8 a 2,8 kom. Problemem moze byc to, ze kable od czujnika walu do sterownika moga miec gdzies przebicie/przywarcie do plusa lub masy. Najlepiej daj "byjpasik" bezposrednio od czujnika do sterownika. Uwazaj koniecznie na kolejnosc...
Załączyłem schemat. Tam chyba żadnej głównej płyty sterującej nie ma. Bardzo możliwe. Szkoda, ze nie podałeś wieku lodówki. Straszne prostactwo z dzisiejszej perspektywy, ale kiedyś było super. Taki NoFrost robiony "na piechotę". Silnik nie jest indukcyjny, jak zgadywałem, ale z magnesami w wirniku. Dziwne rozwiązanie, ale realne, choć pewnie baaardzo...
Zrób kolego zdjęcie tego czujnika bo ta rezystancja zero ohm mi coś podpada nawet jak jest to czujnik indukcyjny to musi mieć rezystancje większą
Czujnik jest indukcyjny czyli nawinięty drutem. Gdy silnik sie nagrzewa to rośnie rezystancja w niewielkim przedziale Pozdrawiam
Witam, Mam problem z wiązką/czujnikiem położenia wału korbowego o numerze GM90540188, BOSCH0281002138. ECU ma błędy (brak obrotów wału + różna prędkość wału i pompy), jak coś nie styknie to gaśnie. Z opisów w katalogach wynika, że jest to zwykły czujnik indukcyjny - czyli brak elektroniki w środku. Schemat podłączenia: https://obrazki.elektroda.pl/9624899100_...
Podzieliłem i buduje od strony czujnika halla Ostatnie motocykle na "hallach" to były chyba prod. DDR - hallotron jest elementem wrażliwym, zawodnym i wymagającym zasilania. Do tego potrzebuje magnesu. Czujnik indukcyjny wypada znacznie lepiej. Na koniec stanę na tranzystorach... Bo mosfet odpada za dużo elementów a ma być proste i niezawodne. Chyba...
Nie, to dalej zwykły wtórnik emiterowy. To nie jest wtórnik emiterowy, tylko wzmacniacz w układzie wspólnego emitera. Podobna nazwa, istotna różnica. . No rzeczywiście różnica diametralna. Było jeszcze dać opornik 10Ω w obwodzie emitera zablokowany kondensatorem 1nF i byłby cymes. A jeżeli jeszcze taki znalazł by się, jakiś niewielki , parędziesiąt...
Witam ,auto jak w temacie. Kolega wymieniał silnik i po tej operacji auto straciło iskre, diagnoza autocomem nie pokazuje nic sensownego. Zasilanie na pinie 2 cewki jest,brak impulsow sterujących na pinie 1 i 3 . Przejscie przewodów od czujnika położenia wału i wałka rozrządu do sterownika jest. Rezystancja obu czujników jest prawidłowa. Sprawdzałem...
czy mogę przełożyć wirnik razem z oprawami łożysk odwrotnie jak był w oryginale? W części silników daje się tak zrobić, trzeba tylko zwrócić uwagę czy rdzeń stojana jest osadzony symetrycznie w obudowie. Jeżeli nie, to po odwróceniu wirnika będzie on przesunięty względem stojana, a wtedy takiej zmiany zrobić nie można. Rdzeń stojana jest symetryczny,...
Mam indukcyjny czujnik położenia wału w swoim pojeździe (skuterze 50cm3) i wg instrukcji jego rezystancja powinna wynosić 385 +- 20% omów. Zmierzyłem rezystancję i wyszło mi 110. Objawy są takie że skuter działa dobrze tylko na nowej świecy, przez ok 100-150km, następnie już nie pali, gaśnie, dusi się, świeca robi się szybko czarna. Skuter ma silnik...
Motocykl : Kawasaki ZXR250C 1991 rok. silnik R4. Moduł zapłonowy : Denso 21119-1322 J Motocykl kupiłem z brakiem iskry i niestety ktoś zaglądał do modułu przez co nie było jego obudowy a z nią numerów urządzenia. Po roku grzebania na forach znalazłem informacje aby zakupić moduł odpowiedni do tego modelu i jest on wyżej wymieniony. Po wpięciu drugiego...
Ok, posiedziałem nad tym trochę i nieco zmieniłem. Układ ogólnie w miarę działa - diody razem z rezystorem R obcinają przebieg do max amplitudy 2.8V, następnie C=100u obcina ew. składową stałą. Wejście wzmacniacza ma wstępnie składową stałą = 1/3 napięcia zasilania czyli na wyjściu mamy 2/3 Uz ( wzmocnienie =2). Teraz jeśli na wejściu wzmacniacza dostajemy...
Witam Mam indukcyjny czujnik samochodowy który daje sinusoidalny sygnał jak na rysunku. http://obrazki.elektroda.net/38_12400601... Problem polega na tym że amplituda wynosi od 3V do 100V w zależności od prędkości obrotowej koła fonicznego. Chciałbym ten sygnał zamienić na sygnał prostokątny lub podobny o amplitudzie 5V tak aby podłączyć do...
Potrzebuję zrobić czujnik napełnienia szamba. Układ na być tani, w miarę nieskomplikowany, niezawodny, nie wymagający skomplikowanych kalibracji. Pomijam rozwiązania typu włącznik-kontaktron bo są zawodne nieprecyzyjne i wymagają umieszczenia w studni wiele przewodów. "Pływaki" też raczej odpadają bo nie mogą to być za wielkie konstrukcje (szmbo trzeba...
Dzięki za odrobinę nauki, lecz ja to wiem. Może inni z tego skorzystają. PS podane zdjęcie nadaje się do silników gaźnikowych w których zapłon jest sterowany typowym aparatem zapłonowym z czujnikiem halotronowym, odśrodkowym i podciśnieniowym regulatorem wyprzedzenia zapłonu i którym podczas napraw trzeba regulować kąt wyprzedzenia. Silnik na wtrysku...
Witam. Tak jak w temacie muszę dopasować odpowiednio sygnały pod mikroprocesor atmega64. Oczekuje sygnału prostokątnego o amplitudzie 5V do zliczania impulsów z czujników zamontowanych w moim samochodzie daewoo lanos. Najlepiej aby przetwarzanie sygnału na prostokątny odbywało się na tych samych elementach. http://obrazki.elektroda.pl/6920012900_1...
Rozsypał mi się przepływomierz KRACHT , w którym nad obracającymi się zębatkami jest czujnik jak na zdjęciu. Czujnik ma wyprowadzone tylko 2 przewody, które trafiają na płytkę przetwornika . Czy ktoś z kolegów wie co to za element? http://obrazki.elektroda.pl/8598793400_1...
Zależy - jeżeli czujnik indukcyjny to do masy. Jeżeli halotronowy, to do plusa. Łatwo to sprawdzić omomierzem - jeżeli w obu kierunkach czujnik ma taka sama rezystancje (~ 1kΩ ) to jest indukcyjny, zatem do masy.
I właśnie oscyloskop potrafi wyłapać te kilka sekund . No bez przesady,zwykłym woltomierzem nie wyłapiesz że napięcie się zmienia na czujniku w dziwny sposób? Toż to zwykły opornik o zmiennej rezystancji a nie czujnik halla czy indukcyjny gdzie faktycznie tylko oscyloskopem można zobaczyć czy nie wariuje.
Jeśli masz czujnik dolny indukcyjny to sprawdź rezystancję (dwa razy po ok. 12/15 om) Czy była robiona głowica?
Jeśli są dwuprzewodowe czyli indukcyjne to sprawdź omomierzem po kolei. Rezystancja około 1 kOhm.
Możliwe jest zwarcie. Odkręcić czujnik i sprawdzić rezystancję omomierzem na kostce między OUT a potencjałami zasilania. Jeśli jest to przewód w prowadniku to też mogą się dziać takie awarie.
panie Adin to moze byc czujnik (niestety zdjecie troche niewyrazne) polozenia walu rozrządu i tedy bedzie to czujnik halla natomiast jesli chodzi o czujnik polozenia walu korbowego, w fiacie zawsze sa to czujniki indukcyjne rowniez z trzema wyjsciami i tylko tam mozna mierzyc rezystancję, powodzenia
Witam ponownie Czujnik ABS w P11 są indukcyjne i być może da się dopasowac inny o takim parametrze.Rezystancja takiego czujnika zawiera sie w przedziale od 1.000 do 2.000 omów i wygląda jak poniżej. Jest jeszcze jeden sklep gdzie mogą dopasowac zamiennik http://nissan.auto.com.pl/czesci/index.p... Pozdrawiam
Nie ma tam takiego zasilania na czujnik, jak jest w przypadku czujników Halla, wystarczy pomiar rezystancji czujnika indukcyjnego i potem już podgląd parametrów na dedykowanym sprzęcie do Opla i test elementów (np. test cewki WN) Zwykłym miernikiem nic nie zdziałamy... Czujnik zadziała nawet odpięty, machając przed nim czymś metalowym...a synchronizacja...
Zmierz rezystancję lub podstaw jakikolwiek czujnik indukcyjny.
Co to jest styloskop? Może to jakaś literówka? Nic do głowy mi nie przychodzi co dawało by taki obraz a stetoskop jest tu niepoprawnym domysłem. Panowie, ten przebieg jest bez sensu. W jaki to niby sposób sterownik silnika ma z niego mieć punkt odniesienia? Może jestem w błędzie ale ja jeszcze się nie spotkałem z wałkiem gdzie byłby tylko jedna ząb...
Widziałem gdzieś w innym urządzeniu jak podobny potencjometr został zastąpiony czujnikiem indukcyjnym + elektronika konwertująca sygnał na odpowiednią rezystancję.
Na zdjęciu ; prawy halla , lewy fazowo - indukcyjny!
To cyfrowy czujnik, można podłączyć oscyloskop i sprawdzić przebieg danych. Czujnik wysyła własny identyfikator informację o sobie i wiele innych danych. Jakiekolwiek pomiary sygnału wyjściowego nic nam nie pomogą. Można dekompilować sygnał 0/1 na opstać hexadwcymalną. Ale to i tak nie pomoże rozwiązać problem. Poza tym nie prowadzę laboratorium w katedrze...
rozumiem ze jest to czujnik indukcyjny? jaka rezystancja?
Czujnik jest w porządku/ analogowy (pokazuje zmiany napięciowe na wyjściu) problem z metodą pomiaru, z rezystancją wewnętrzną miernika
a koło foniczne na kole rozrządu dobrze masz ustawione? Wlaściwie i tak nie sprawdzisz bez narzędzia specjalnego... Dodano po 1 jakąś tam rezystancję mają czujniki indukcyjne a w tym oplu na rozrządzie masz Halla.
Mniejsze rezystancje to większe prądy, czyli szybsze sterowanie tranzystorem. Oczywiście rezystancje takie jak podałem.
Jest to czujnik indukcyjny, więc pomiar rezystancji na wiele się tutaj nie zda.
zmierz rezystancje jezeli jest to czujnik indukcyjny musisz porównac sposób czytania impulsów, nieraz czujniki sa identyczna a czytanie jest po przeciwnej stronie
Ford focus 1.8TDCI nie chce odpalić, dołączam krótki filmik, miga kontrolka sprężynka. Po zrobieniu diagnostyki wyskoczyły błędy P1 631 i P22 91 . Wtryski zregenerowane, pompa też. W wybranych modelach silników tdci występowała wada materiałowa pomp wysokociśnieniowych łuszczył się materiał wewnątrz a opiłki metalu wpadały do wtrysków. Przyczyną może...
Jak czujnik indukcyjny, lub reluktancyjny to sprawdzić multimetrem rezystancję czujników i jakie napięcie zmienne generują w trakcie obrotu, jak któryś bardzo odstaje to wymienić, ewentualnie uszkodzenie instalacji. Pewnie prawy przód jak zrozumiałem, jak napisał wojtekryba.
Mistrzu, tam nie są czujniki indukcyjne. Sprawdzaj je miernikiem tak jk się sprawdza diodę
Okej, dzięki, rozumiem idee. Natomiast chciałbym policzyć sobie prąd jaki wchodzi na wejście DI (powiedzmy że najpierw bez dodatkowego rezystorka). Jaką rezystancję powinienem przyjąć dla czujnika?
No właśnie, a jak mam sprawdzić na drugim palniku, co to jest? I co mi da pomiar rezystancji, skoro nie wiem, co to za część? Nikt nie wie, jakie są czujniki kuchence indukcyjnej. Na pewno jest to jakiś czujnik temperatury, bo tak jak już wcześniej wspomniałem, chodzi około 2 minut i wyświetla błąd e3.
Dla pewności możesz spróbować zmierzyć rezystancję na którymś z pozostałych czujników, ale prawdopodobnie masz tam już czujniki halla a nie indukcyjne więc nic tym mulimetrem nie pomierzysz.
W tym modelu jest czujnik, zresztą BLDC musi mieć czujnik w przeciwieństwie do indukcyjnego. Wynika to z zasady działania. W silniku indukcyjnym zaś wektory Id oraz Iq mogą być określone korzystając z rezystancji oraz impedancji pasożytniczych, co umożliwia nawet sterowanie wektorowe Sensorless FOC. Sterowanie u/f czujnika co do zasady nie wymaga. A...
mozesz sprawdzić tylko czujniki jezeli indukcyjne sprawdź rezystancje, około 1Kohm lub sygnał oscyloskopem Jezeli hallotronowe tylko oscyloskopem bez odpinania z wtyczek i na załączonym zapłonie
rezystancja sie zmienia ale nie w takim stopniu trzeba porownac z fabryczna A to przypadkiem nie jest zwykły czujnik indukcyjny, którego rezystancja raczej nie powinna się zmieniać ?. Kup nowy, stary prawdopodobnie zgnił ( albo przerwa w kablu do niego). Moderator był, ale wątku z mądrych idei nie wyczyścił...
Tak jak pisał kolega jarsaw, są 2 różne, jeden indukcyjny, drugi hall. Ty masz ten drugi. W porządnym sklepie powinni bez problemu znaleźć po numerze oryginału.
Nie jestem pewien ale tochyba czujnik indukcyjny, sprawdź z poziomu wtyku sterownika silnika czy widzisz rezystancje czujnika i na samym czujniku czy jest to samo.
Fiat Punto II 2001r 1.2 8V. Problem polega na tym iż kontrolka abs świeci i nie chce zgasnąć. Wg autodaty czujniki powinny mieć rezystancję 1500-1700 ohma. W moim przypadku wszystkie czujniki abs mają w jedną stronę ok 700 ohm, a po zmianie polaryzacji omomierza wynika iż wszystkie czujniki są spalone (miernik nic nie pokazuje). Czy to są jakieś inne...
No więc tak panowie Mechanik pomylił wtyczkę czujnika z podgrzewaczem paliwa Zamieniłem miejscami i teraz już mam na komputerze czujnik ale dalej nie działa nie widać obrotów chociaż rezystancja jest około 400 Omów Czy to napięcie które pojawia się na podgrzewaczu mogą uszkodzić czujnik indukcyjny?
Dzisiaj z samego rana sprawdziłem ustawienie rozrządu ( cechy pasowały ). Próbowałem ją jeszcze raz odpalić to nawet już na samostarcie nie chciała odpalać. Potem sprawdziłem czujnik położenia wału. Okazało się że jego wartość mierzona wynosiła ok 100kOhm i ciągle rosła. Jest to czujnik indukcyjny, więc jego rezystancja powinna wynosić około 1kOhm....
rezystancja uzwoi indukcyjny indukcyjny czujnik czujnik indukcyjny
mercedes sprinter stacyjki świetlne efekty dyskotekowe regulacja obrót kosiarka
radio dewalt dwst1 81078 tester rezonatorów kwarcowych
Jakie bezpieczniki sprawdzić, gdy radio szumi? Odwracanie kierunku dźwięku w Serato SL1