Powinno być tak (temp. - rezystancja): 20 - 2500 40 - 1170 60 - 600 80 - 325
Czujnik wygląda tak Spalania stukowego problem z odpaleniem gaśnie podczas jazdy Reguluj zawory i czyść krokowca.
Czujnik temperatury współpracujący ze wskażnikiem wskazówkowym typ Weber Marelli WTS 05 Rezystancja przy -30st 30 000om -20st 17 000om 0 st 5100om 20st 2400om 40st 1100om 50 st 550om 80st 340om 100 st 200om 120st 130om. Dotyczy modelu CC 898cm3 zapewne również prawdopodobnie CC700 Dodano po 31 Zamiennikiem tego czujnika jest czujnik firmy MTE Thomson...
sorry citroen ax silnik 1,4 gt 1990 rok monowtrysk pzdr
A masz chłodnice na całym obwodzie gorącą??? może masz zatkaną chłodnice!!!
Proponuję sprawdzić rezystancję czujnika temperatury silnika oraz powietrza dolotowego na zimnym i rozgrzanym silniku, następnie porównanie ze serwisówką. Silnik nie strzela w wydech? Świece wskazują na bogatą mieszankę i przed wkręceniem ich z powrotem warto je oczyścić ze sadzy. Można by też spojrzeć w luz zaworów.
Musiałbyś wyposażyć się w miernik i poszukać wartości rezystancji czujnika temperatury silnika, możliwe że tu masz problem.
Witam. Jaka powinna być rezystancja czujnika temperatury seat leon 1 1.4 16v 75km Oraz jaką temperaturę na zimnym powinien pokazywać komputer diagnoztyczny.
Rezystancja czujnika położenia wału została zmierzona przy nieodpalaniu przy temperaturze 59 stopni czujnik miał rezystancję większą niż 200 kom. Rezystancja tej cewki czujnika w stanie sprawnym przy temperaturze silnika kilkanaście stopni jak i przy temperaturze 86 stopni wynosi około 6 kom. Czujnik wymieniam na nowy firmy Valeo najdroższe są oryginalne...
W silnikach stosuje się termistory PTC o skokowej zmianie rezystancji z omów na kiloomy po przekroczeniu temperatury krytycznej.
To jest termistor do zabezpieczania przed wzrostem temperatury. Sterowany w silnikach lub jako łagodny start. Przy wzroście temperatury rezystancja rośnie lawinowo. Kup ntc1 lub ntc1,5 Co to za kocioł z takim dziwnym czujnikiem? Z reguły ntc10 są stosowane https://obrazki.elektroda.pl/6464556400_...
Co powinienem zmierzyć? Rezystancję,
Problem to ty masz ze sobą. Nikt o zdrowych zmysłach nie bazuje na pomiarach rezystancji czujnika temperatury silnika a na pomiarach napięcia jakie odkłada się na tym czujniku. Czujnik zasilany jest napięciem 5V (mierzonym na rozwartym obwodzie) które to zostaje zmniejszane wraz ze zmianą rezystancji czujnika. Czemu tak się sprawdza to nie mam zamiaru...
Witam. Mam dwa pytania jak na zdjęciu widać czarny czujnik jest od wskaźnika temperatury a niebieski od ssania tak? A drugie jaką czujniki powinny mieć rezystancję na zimnym silniku a jaką na rozgrzanym. Z góry dziękuję za pomoc.
Witam, Jeżeli w silniku jest zainstalowany termistor bimetaliczny to będzie działał bez problemu. Jeżeli silnik się za bardzo nagrzeje termistor rozłączy obwód kontroli temperatury i zatrzyma wentylator. Nie będzie chronił silnika jeżeli w silniku zainstalowano czujnik PTC. Do czujników PTC są inne moduły potrzebne do odczytu zmienianej się rezystancji...
jeżeli sprawdzisz rezystancję między masą a przewodem który dochodzi z czujnika (paliwa lub temp) to będzie rezystancja czujnika
Nie napięcie tylko rezystancja .Zwarcie przewodu do masy ma spowodować pełne wychylenie wskaźnika temperatury.Rezystancja czujnika maleje w miarę wzrostu temperatury silnika .Przy temperaturze silnika ~90°C rezystancja czujnika powinna wynosić około 250-300Ω.
Zostaw przeplywomierz, bezposrednie zwiekszenie dawki paliwa uzyskasz zmniejszając rezystancje czujnika temperatury silnika. Temperatura silnika to poprawka na czas wtrysku z mapy. Ciezko mowic w nowoczesnych silnikach o pracy na "ssaniu" bo wielkosc poprawki od temperatury jest praktycznie liniowa, a po więcej odsylam do pewnej pracy dyplomowej, gdzie...
Jeśli nie masz gazu i nie robisz dużych przebiegów to nie ma tragedii, nie wiadomo tylko w jakim stanie są przewody. Ale zacząłbym od założenia zaworu zwrotnego najpierw w jednym miejscu, jeśli nie pomoże to w drugim. Niektórzy zakładają też przeźroczyste przewody paliwowe żeby zobaczyć czy nie ma pęcherzyków powietrza. Warto też sprawdzić czujnik temperatury...
Czujnik do wymiany . Wartości poniżej to są z czujnika temperatury sterownika silnika, nie twoje.
wygląda jakby któryś wtryskiwacz dużo za dużo "polewał", może wszystkie, może to być uszkodzony czujnik temperatury silnika, temperatury powietrza, przepływomierz (jeśli jest), lub też map-sensor, albo wiązka lub komputer. ja bym zaczął od czujników, można porównać ich rezystancje z dokumentacją książkową lub autodata książkowe możesz pobrać tutaj:...
Wydaje mi się , że dzieje się to w ten sposób: pod wpływem temperatury silnika zmienia się rezystancja uzwojenia cewki czujnika, a że sygnał jest słaby to mamy klops. Na marginesie dodaję, ja ściągam całą obudowę na warsztat, central na kole pasowym plus kilka małych śrubek od dekla i mam komfort pracy. Szczególnie, że te śrubki od czujnika niejednokrotnie...
Czyli trzeba by dodać scalak z układem logicznym żeby mieć do dyspozycji bramkę logiczną or A w praktyce jak by mogła wyglądać taka modyfikacja, chodzi mi o schemat bo nie chce się pomylić Dodano po 16 ,,Pogubiłeś się - bo temperatura wyłączenia silnika nie ma zwiazku z temperaturą otoczenia.'' Temperatura wyłączenia nie ma związku z temperaturą otoczenia,...
Na głowicy jest czujnik od kontrolki przegrzania silnika.
Nie jestem pewien jak jest w 1.3, ale miałem identyczny problem w Escorcie z silnikiem 1.4. Przyczyną był czujnik temperatury, a konkretniej jego połączenie które było zaśniedziałe. Ta śniedź wprowadzała rezystancję na połączeniu i silnik wariował. W 1.4 jest on zamontowany z tyłu silnika, w okolicach wtrysku paliwa. Przeczyść złączki przy silniku,...
Zajrzałem do czujnika. Wtyczka czarna 2 pin. Odpiąłem, wyczyściłem styki i zrobiłem pomiary. Na silniku "letnim" (temperatura silnika poniżej wskaźnika na desce rozdzielczej, można dotykać ręką silnika bez poparzeń), rezystancja na czujniku 1000 Ohm. Rezystancja na rozgrzanym silniku (na wskaźniku 90 stopni - temperatura robocza) - 205 Ohm. Mogę jeszcze...
Stan uzwojenia stojana silnika prania sprawdzony ? To nie jest silnik indukcyjny tylko komutatorowy.Nie posiada dwóch uzwojeń. Zastanów się jak udzielasz odpowiedzi. Wszystko sprawdziłem. Chyba nie. Nie sprawdziłeś czujnika temperatury - jaka rezystancja. Nie sprawdziłeś upływów do masy silnika,grzałki,czujnika temperatury - jaka rezystancja.
Napisałem,że hallotronowy,bo tak jest opisany w danych TIS-a opla. Czyli zmienna rezystancja,przy zmianie temperatury silnika jest oznaką jego uszkodzenia-czy dobrze myślę :roll:
Sprawdził kolega czujnik temperatury tzn, jego rezystancję przy silniku zimnym i ciepłym??
Tutaj czujnik temperatury powietrza zasysanego nie jest zintegrowany z przepływomierzem, to osobny element. Tutaj masz przepływomierz 3 pionowy a czujnik jest dwupinowy i jest w kolektorze ssącym, zaraz za przepustnicą. W VAGu oprócz odczytu błędów można również podejrzeć temperaturę z tego czujnika. Jego nazwa to G42. Mosesz zdemontować czujnik i np....
Takie nagłe skoki temperatury to najczęściej uszkodzenie obwodu czujnika temperatury, przetarty kabel sygnałowy dotyka do masy i powoduje zmniejszenie rezystancji sygnału czujnika
Powiedz czy grzanie w samochodzie działa ? Leci ciepłe powietrze czy może na przemian zimne z ciepłym ? Czy chłodnica jest ciepła po nagrzaniu ? Trzeba by sprawdzić węże od chłodnicy czy są ciepłe po nagrzaniu silnika , kolejna sprawa to czujnik temperatury ( trzeba by sprawdzić rezystancję multimetrem i porównać z parametrami producenta ). Kolejna...
A na których pinach ( są 4-ry ...) Pozdr.J. 2 piny to piny cz.t.s. dla ECU, a pozostałe 2 to piny są dla wskaźnika t.s. na desce rozdzielczej, czyli niejako 2 czujniki temperatury silnika w jednym. Rezystancje też się różnią i z tego, co pamiętam, to chyba dla ECU rezystancje są prawie 2 razy wyższe w tej samej temperaturze niż dla wskaźnika temp....
Witam mam problem z fiatem Cc 900 . Gdy otwieram drzwi bez kluczyka w stacyjce świeca sie wszystkie kontrolki na desce . Przy próbie odpalenia auta temperatura wskakuje na 130 stopni nawet przy zimnym silniku wtedy auro kreci ale nie odpala . Moze ktos zna przyczyne ? Kolego najpierw odepnij przewód od czujnika temperatury. Rezystancją będzie nieskończona...
Sprostowanie i rozwiązanie. Na obudowie zegara musi być masa. Czujnik z zegarem połączony jest równolegle poprzez dzielnik wbudowany w zegar. Pomiar rezystancji czujnika należy robić na odłączonym przewodzie od wskaźnika. Oryginalny czujnik ma symbol TM100 jego rezystancja w temperaturze pokojowej wynosi około 1kom wraz z wzrostem temperatury rezystancja...
witam moje pytanie dotyczy silnika tds 2,5l gdzi jest czujnik temperatury silnika ten który decyduje czy właczyc swiece zarowe słyszałem ze jest gdzies na głowicy prosze o pomoc i jaka rezystancje ma on na zimnym silniku
Proponuję sprawdzić czujnik temperatury cieczy. Jego rezystancja powinna maleć ze wzrostem temperatury. Można go zastąpić rezystorem ok 200Ω i sprawdzić czy rozgrzany silnik zacznie prawidłowo pracować.
wentylatory chodzą cały czas - spojrzeć na wskaźnik temperatury co wskazuje (czy nie jest na Max.) - sprawdzić omomierzem rezystancję czujnika temperatury cieczy chłodzącej silnika (czy nie ma zwarcia lub rozwarcia) - sprawdzić napięcie na złączach (kablach) do czujnika temperatury. - jeszcze zostaje do sprawdzenia taki sam czujnik temperatury oleju.
Sprawdzałem rezystancję czujnika temperatury i przy zimnym silniku jest ok 6k ohm.
Po pierwsze - sprawdzić ciśnienie paliwa. Manometrem! Po drugie - czujnik temperatury silnika - rezystancja na zimno i na ciepło. Po trzecie - wykasować pamięć adaptacji.
Zmierz czy jest jakaś rezystancja na przewodach wychodzących z silnika, bo może jest w nim czujnik temperatury. Stycznik jest tam zasilony prosto z sieci albo przez transformator?
Tam się nie da podpiąć pod komputer. Zmierzyć miernikiem rezystancję niebieskiego czujnika temperatury na ciepłym silniku. Powinna być coś ok 200 Ohm.
No wlasnie byla czyszczona i nic nie dalo. Dodam jeszcze ,ze dzieje sie tak dopiero po nagrzaniu silnika.
dwa pozostałe to wyprowadzenia czujnika temperatury. Patrząc po rezystancji I1,2 - 1,9 ohm To chyba termika - zabezpieczenia termicznego silnika (at)djarcik Z tabliczki znamionowej wynika że regulacja obrotów następuje poprzez przełączenie Gwiazda/Trójkąt. Przy połączeniu w gwiazdę ma 1000 RPM, a przy trójkącie 1350 RPM
to jak powinna wygladac tabelka rezystancji dla czarnego czujnika . W tym wklejonym temacie pisze ze przy około 90 stopni 180ohm a jaka powinna byc rezystancja przy zimnym silniku
e tam jesli zimny lut sie zrobi to z reguly nie dzialaja zegary od paliwa i temp. ja bym sprawdzil miernikiem ten czujnik albo czujniki temperatury z przodu na silniku bedą kolo termostatu i pompy, jeden 2 pinowy drugi 4 pinowy, pomierz czy maja rezystancje na zimny w granicach 30-100 kiloomow
Witam. Proszę o pomoc. Czujnik temperatury płynu Ford Fiesta MK6 1,3. Silnik BAJA. Nie wiem, jaka ma być prawidłowa rezystancja. Kupiłem czujnik, ma 32 kΩ. Znalazłem gdzieś jakieś dane i tam jest 2--2,5 kΩ. Kupiłem jeszcze jeden i ten ma 33 kΩ. Może ktoś pomoże.
Piszesz, że ma zainstalowany czujnik PTC. PTC i NTC to wprawdzie czujniki parametryczne ale o przeciwnych charakterystykach. Pozystor (PTC) zwiększa rezystancję wraz ze wzrostem temperatury, natomiast termistor (NTC) zmniejsza.
Jest kilka czujników ptzy doborze trzeba zwracać uwagę na oznaczenie , mają też różne kolory pierścienia. O ile pamiętam to w czujniku są dwa termistory które mają po dwa styki. Podczas zmiany temp rezystancja termistorów zmienia się, infio to jest przekazywane do kontrolki z jednego i do wskaźnika z drugiego. Sprawdziłem w moim golfie to przy temp...
Na przyszłość podając błąd podaj też numer jednostki. Usterka czujnika temperatury powietrza doładowującego. Zwarcie do napięcia akumulatora lub otwarty obwód. Może to wpływać na moc silnika. Istnieje wówczas ryzyko powstawania czarnego dymu. Sprawdź złącza i przewody elektryczne czujnika. Zmierz opór czujnika. Rezystancja powinna wynosić ok. 2,5 kiloomów...
Czujnik który wykazuje zwarcie ma rezystancję bliską zera (0,3 Ω) i jest podłączony równolegle do czujnika ciśnienia oleju silnika. Wydaje mi się że nie może to być czujnik temperatury.
zmierz rezystancje czujnika i wszysko jasne
Jeżeli zwarł piny we wtyczce czujnika i pokazało temperaturę - ruszyła się wskazówka to masz zły czujnik, uszkodzony czujnik lub czujnik nie styka się z pinami we wtyczce. Jaka jest rezystancja czujnika po nagrzaniu się silnika? - ok 90 stopni.
W aucie ( silnik TU1JP ) po przekręceniu zapłonu pali się kontrolka temperatury (brak wskaźnika) po uruchomieniu silnika po ok.1min włącza się wentylator. Po zgaszeniu silnika i wyłączeniu zapłonu silnik wentylatora pracuje nadal. Stało się to prawdopodobnie po wymianie płynu w układzie chłodzenia. Nie mam dokumentacji do tego silnika. Czujnik temperatury...
To że zmierzyłeś rezystancje czujnika nie oznacza że widzi to samo sterownik silnika. Najlepiej podejrzeć parametry komputerem. Skąd pewność że wtryskiwacz podaje paliwo? Czy po odpięciu wtyczki czujnika temperatury odpala lepiej?
witm wszystkich !!! mam bmw e39....ten sam motor 2,5 tds......jaką rezystancje ma mieć ten czujnik ?? gdyby jeszcze ktoś miał prawidłową rezystancje wtryskiwcza rozruchowego w tym silniku
Sprawdź czujnik temperatury silnika, czy jego rezystancja jest zgodna ze specyfikacją.
Na razie zmierzyłem rezystancję na zimnym silniku. Dla czujnika temperatury płynu chłodzącego 6.7kΩ, z charakterystyki czujnika wynika, że to temperatura kilku stopni celcjusza, więc niby poprawnie. Z ciekawości zmierzyłem też rezystancję czujnika temperatury powietrza i wynik wyniósł 13kΩ wg. charakterystyki odpowiada to temp. poniżej zera...
na odwrót: napiécie 5V do czujnika pochodzi z kasety silnika przykréconá po lewej stronie silnika. Czujnik wskutek swojej rezystancji (zmieniajácej sie wraz z temperaturá) powoduje spadek napiécia z 5V do napiécia zawierajácego sié w zakresie od ok. 0.5V do ok.4.5V . Drugi przewód do czujnika to zwykle masa, stád czujnik (rezystor) jest pomiédzy zasilaniem...
Czujniki temperatury mają najczęściej wbudowany termistor, który pod wpływem zmian temperatury zmienia wartość rezystancji. Proponuję odpiąć przewody od czujnika sprawdzić omomierzem jego rezystancję. Podczas pracy silnika od momentu uruchomienia do stanu ustalonego temperatury silnika wartość rezystancji powinna rosnąć lub maleć zależnie od zastosowanego...
A wie ktoś może ile powinien wynosić prawidłowy przedział rezystancji tego czujnika? Pozdrawiam.
czujnik temp. silnika, powietrza dolotowego ( chcrakterystyka rezystancji w funkcji temperatury, to sa czujniki NTC ), napiecie z czujnika cisnienia MAP, jesli masz inne to tez, a skad to mozna sciagnac
Jaki masz błąd po odłączeniu czujnika, i sprawdź czy taki czujnik w twoim silniku w ogóle występuje a jeżeli tak to sprawdź jego rezystancje.
Czujnik do kontrolki jest bimetalowy i nie ma prawa się na nim żarzyć kontrolka - albo się świeci albo jest zgaszona. Czujnik do wskaźnika jest na termistorze i ze wzrostem temperatury jego rezystancja stopniowo maleje, podłączony do kontrolki da właśnie efekt stopniowego rozjaśniania się kontrolki w miarę nagrzewania się silnika.
Rozumiem, że chcesz opóźnić sygnał z czujnika temperatury. Do tego możesz użyć zwykłego przekaźnika czasowego. Przez 2 sekundy rezystancja będzie nieskończona, co pozwoli załączyć świece żarowe niezależnie od temperatury przy każdym odpaleniu silnika.
Jakbym stopniowo rozgrzewał czujniki hotairem jednocześnie mierząc rezystancje, będzie to dobry sposób czy lepiej mierzyć na uruchomionym silniku? Do jakiej temperatury mogę ewentualnie je podgrzać?
Tak są to takie same czujniki temperatury. Przewód od czujnika do zegara nigdzie nie przetarty do masy? Masz miernik, sprawdź rezystancje czujników. Porównaj z czujnikiem od wody który masz w silniku i do sklepu po taki który będzie miał identyczną. Pomiaru dokonuj w przybliżeniu w takiej samej temperaturze, bo od niej zależy rezystancja czujnika.
czy ktoś ma wartości rezystancji tych czujników????
wygladał na podejrzany był lekko pekniety Dodano po 38 ale został wymieniony na taki sam od identycznego silnika
Czujnik szary wkręcony obok cewek zapłonowych w TYM fatalnym miejscu od spodu. Oznaczenia 513335 , mam pytanie jaka powinna być jego rezystancja. Bo nie może przekroczyć 80'C pomiar a co za tym idzie nie włącza wentylatora. Silnik 1,3. przy 20 stC 37.5 kOhm +- 2 kOhm przy 80 stC 3.75kOhm +- 0.7kOhm
sprawdzę najpierw czujnik temperatury. jaka powinna być jego rezystancja dla temp. zimnego silnika a jaka dla gorącego?
Należało by sprawdzić rezystancje przewodów od ECU do czujnika.
Chyba było to 500 omów i 2450 omów - przełączane nagle przy określonej temperaturze. Dokładnie jak pisze Kolega..... dwustanowy czujnik, 1 stan 470 ohm drugi 2470 ohm..... czujnik posiada wewnątrz 2 rezystory jeden 470 ohm drugi ok 2 kohm, kiedy silnik jest zimny styk jest zwarty przez co opór wynosi 470 ohm, kiedy silnik jest ciepły styk jest rozwarty...
Masz jakąś serwisówkę? Chodzi o włączenie trybu diagnostycznego, gdzie kontrolka "wybłyska" błędy zarejestrowane w pamięci ECU. Serwisówka i tak będzie konieczna, bo trzeba będzie posprawdzać podzespoły układu wtryskowego. Pomiar ciśnienia paliwa w układzie, wydajność pompy paliwowej, rezystancja czujnika położenia przepustnicy i rezystancja czujnika...
Z termistorem jest taki problem, że sam, od przepływającego przez niego prądu będzie się podgrzewał. Lepiej będzie jak zrobi się dzielnik rezystorów-termistorowy i wzmacniacz mocy napięcia na nim. Z tego napięcia można wtedy sterować sinikiem. Poza tym, taki termistor mając na zimno rezystancję 2k po podgrzaniu do temp. np. 40 st. osiągnie rezystancję...
Podbijam temat. U mnie ta sama sytuacja. Dioda przy ładowaniu i przy próbie włączenia mruga CZEROWNY- NIEBIESKI - CZERWONY - NIEBIESKI. Bezpiecznik sprawdzony, akumulatorki 4,1V - OK , sprawdziłem czujnik temperatury - OK przy nagrzaniu zmniejsza się rezystancja, Podłączyłem silnik bezpośrednio pod akumulatory i prądzi, sprawdzone rezystory na płytce...
Chciałem tylko nieśmiało wtrącić. Czy rezystancja czujnika temperatury jest właściwa dla temperatury silnika w danej chwili. Jeżeli będzie ona mieścić się w zakresie, ale odbiegać od faktycznej to system samodiagnozy nie wychwyci włędu. Silnik zimny może mieć wtedy za ubogą miesznkę.
Możesz spróbować sprawdzić czujnik temperatury silnika. Zacznij od pomiaru rezystancji odłączonego czujnika na zimnym silniku - powinna być rzędu kilku kiloomów. Potem podłącz spowrotem czujnik i zagrzej silnik do około 70 - 80 stopni. Odepnij czujnik ( po wylaczeniu auta) i zmierz czy teraz jest to rezystancja rzędu kilkuset omów. Jesli nadal będzie...
Jeżeli napięcie dochodzi do sprężarki to są dwie opcje albo sprężarka do wymiany albo zawór lub cewka jest uszkodzona. Jedno z dwóch. A jaka tam jest sprężarka? Ta informacja dużo powie. Można sprawdzić rezystancję zaworu lub cewki jak cewka to musi być przekaźnik, jak zawór to sterownik np. silnika steruje nim w miarę potrzeby wysterowania zaworu na...
tak tez zrobilem rezystor 250 oma wpiety w zlaczke czujnika temperatury = 17 stopni moge wykluczyc uszkodzone przewody rezystor wpiety pod piny w ECU to samo wskazanie napiecie przyhodzace na czujnik 5v z podlaczonym czujnikiem2,8v wraz z wzrostem temperatury(rezystancji) na czujniku napiecie maleje
I znow temat wrócił:/ Jadac samochodem błyskała dioda od płynu chłodniczego . Sprawdziłem płyn jest , zbiorniczek jest na chłodnicy wiec tam nie ma czujnika płynu:/ Teraz swieci się stale kontrolka od temperatury , a sama wskazowka jest na 60 stopniach bo silnik zimny:/ Sprawdziłem rezystancję czujnika temperatury do ktorego idzie wtyczka z kablami...
Jeśli dokładnie sprawdziłeś to o czym pisali koledzy,to sprawdż rezystancje uzwojen silnika.
Cześć mam problem z czujnikiem temperatury silnika gdy jest zimny to samochód nie chce odpalić ale po kilku próbach odpala i ma 1200-1400 obrotów po chwili schodzą na 800 i już pięknie pracuje . Przełożyłem czujnik od starego silnika i odpala od pierwszego razu tylko że obroty nie spadają tak jakby cały czas chodził na ssaniu . Pytanie więc brzmi czy...
Przyczyną może być także czujnik temperatury płynu chłodzącego. Sprawdź rezystancję przy zimnym silniku. Lub spróbuj odpalić samochód ze zdjętą kostką z tego czujnika. Oporność zimnego czujnika to 2 do 3 kilooma a gorącego 250 do 400 omów. Pozdro
Jeśli czujnik temperatury niebieski ma rezystancję na rozgrzanym silniku ok 400Ω. to sprawdż złączki ( sterownika a zwłaszcza złączkę koło sterownika chyba 6 kabli) zazwyczaj jest zielona i obroty zawieszają się na ok 2000, nie pierwszy mój przypadek. pozdrawiam
A więc tak: 1. sprawdziłem dziś rezystancję czujnika przy temperaturze pracy ok 90C=2,6kOhm, jak przestygł silnik to rezystancja=10kOhm, stwierdzam dobry czujnik. 2. jest ciągłość od czujnika temp. do jednostki sterującej pracą silnika 3. przekaźnik ZIELONY nie jest sklejony, przelutowałem go i jest dalej tak jak było, czyli źle :/ P.S. klima wyłączona...
Panowie, przy temperaturze silnika 80-90 stopni czujnik temperatury dla ECU na stykach ma rezystancję 840 Ohm, wydaję mi się, że to sporo za mało. Nie powinno być tam ok 4-5 kOhm przy takiej temperaturze?
Jaką czujnik ma rezystancje w okolicy 20 stopni, jaką na rozgrzanym silniku? Rozumiem, że czujnik zmniejsza rezystancję wraz ze wzrostem temperatury? Możesz spróbować go trochę przestroić. Włóż czujnik do gotującej się wody i wstaw rezystor szeregowy o takiej oporności, żeby wskaźnik wskazywał 100 stopni. W celu ustalenia wartości rezystora dobrze byłoby...
u mnie w fiescie tez ledwo co wchodzi na pole "normal" a silnik jest juz rozgrzany
czujnik temperatury jest bodajrze w okolicach rozrzadku czyli po prawej stronie silnika. uszkodzony czujnik raczej rzadko smierdzi:) Najczestszym objawem jest przerwa w obwodzie czujnika lub poprostu przekłamanie (czyli np zbyt duza lub mala rezystancja) Zmierz czujnik temp silnika czy jest rezystancja w ogole i czy sie zmienia wraz ze wzrotem temperatury....
przyczyną tego że się wentylator załącza może być czujnik skopany tak jak pisałem powyżej ale nie miał by on wpływu na odpalanie a chciałem zauważyć ,że samochód nie odpala tak bynajmniej piszę w poście . Sterownik pewnie standardowo M.E.M.S. M.K.C 1035...albo jakiś podobny w każdym razie na 6 pinie ma sterownie wentylatorem chłodnicy natomiast czujnik...
Witam! Jeżeli moje pytanie jest zbyt ogólne, lub gdzieś już poruszano te problemy- przepraszam- temat do kosza.Jest mianowicie tak-po resecie komputera,odpala bez dotykania pedalu gazu.Trwa to tak z tydzien.Jak silnik jest cieply-nie ma problemu.Po rozruchu, silnik pracuje równo, nie ma problemów.Po analizie doszedlem że dla mojego ukladu są ważne-temperatura...
Witam Auto z 2003 roku, wymieniony został przekaźnik świec żarowych na Beru GR034 (0 201 010 034). Poprzedni stopił się zapewne dlatego, że cały czas grzał świece. Po zamontowaniu nowego, po włączeniu zapłonu, świece nagrzewają się chwilę i przekaźnik je wyłącza. Natomiast po odpaleniu grzeją non stop. Wiecie co może być przyczyną ? Może macie rozpiskę...
Ten czujnik traci swoją rezystancję i jak piszesz silnik nie chce odpalić .Ja wpiołem rezystor 10kom w szereg zaraz przy czujniku i po odpaleni silnika przełąćznikiem zwieram rezystor. Mógł byś napisać tak w miarę obrazowo (albo wrzucić zdjęcie) gdzie jest ten czujnik? Rezystor dałeś szeregowo, czyli zwiększyłeś rezystancje? Im zimniejszy silnik tym...
Dzisiaj rano mierzyłem rezystancje czujników na zimnym silniku, przy temp otoczenia 13*C i wyszło, że czujnik temp. płynu ma rezystancje 59,1kom, a czujnik temperatury powietrza miał 57kom.
Ok, to by miało sens. A ma Pan może jakieś wytyczne co do rezystancji tych czujników w danej temperaturze? Czy pozostaje podmianka na nowy i sprawdzenie? Jeśli masz VCDS to sprawdzisz ten stary - w blokach pomiarowych. Będą Cię interesowały dwa kanały: sterownik silnika oraz licznik. Instrukcję znajdziesz w Google. Różnica pomiędzy tymi odczytami powinna...
Sprawdź czy zmienia się rezystancja czujników gdy silnik się rozgrzewa.
Tak jak pisałem wcześniej wykręć licznik, odepnij kostkę znajdującą się za nim i wepnij ją porządnie do gniazda. Jak to nie pomoże to sprawdź czujnik i przewody dochodzące do niego. napiecie zasilania - 5 v ( przy odłaczonym złaczu) opór 2000-3000 omów w temp. 20 stopni opór 200-300 omów w temp 90 stopni Czujnik temperatury cieczy chłodzącej Termistancyjny,...
trzeba przede wszystkim sprawdzic czujnik temperatury silnika, który po uszkodzeniu dostarcza do ECU błędna informację, że silnik jest ciepły, co powoduje kłopot z uruchomieniem i brak mocy w pierwszej chwili pracy. Nie pamiętam dokładnie, w którym miejscu jest czujnik w Twoim silniku, ale jest to z reguły element podłączany dwuprzewodową kostką, a...
Jak odepnę czujnik temperatury - światła nie mrugają. Światła przestają mrugać wtedy, kiedy silnik złapie temperaturę. Tylko podniesie się wskazówka od temperatury i światła zaczynają działać normalnie. a zmierz rezystancje czujnika na zimno i zapnij zamiast niego rezystor.
czujnik temperatury rezystancja rezystancja czujnik temperatury czujnik temperatury rezystancja astra
zanussi zmywarka przetwornica 200hz odświeżania pamięci
smartwatch wgranie smartwatch aplikacja
Renault Master DF1830, Ford P1830, Canon TS702 1830 – interpretacja kodu błędu 1830 Magneti Marelli RT3-N3-02 – schemat elektryczny, pinout, zasilanie, CAN, typowe usterki