Zależy - jeżeli czujnik indukcyjny to do masy. Jeżeli halotronowy, to do plusa. Łatwo to sprawdzić omomierzem - jeżeli w obu kierunkach czujnik ma taka sama rezystancje (~ 1kΩ ) to jest indukcyjny, zatem do masy.
I właśnie oscyloskop potrafi wyłapać te kilka sekund . No bez przesady,zwykłym woltomierzem nie wyłapiesz że napięcie się zmienia na czujniku w dziwny sposób? Toż to zwykły opornik o zmiennej rezystancji a nie czujnik halla czy indukcyjny gdzie faktycznie tylko oscyloskopem można zobaczyć czy nie wariuje.
Jeśli masz czujnik dolny indukcyjny to sprawdź rezystancję (dwa razy po ok. 12/15 om) Czy była robiona głowica?
Nie,nie rośnie. Czujnik wałka rozrządu w silnikach Ecotec nie jest hallotronowy. Jest to czujnik fazowo-indukcyjny.
Nie ma tam takiego zasilania na czujnik, jak jest w przypadku czujników Halla, wystarczy pomiar rezystancji czujnika indukcyjnego i potem już podgląd parametrów na dedykowanym sprzęcie do Opla i test elementów (np. test cewki WN) Zwykłym miernikiem nic nie zdziałamy... Czujnik zadziała nawet odpięty, machając przed nim czymś metalowym...a synchronizacja...
panie Adin to moze byc czujnik (niestety zdjecie troche niewyrazne) polozenia walu rozrządu i tedy bedzie to czujnik halla natomiast jesli chodzi o czujnik polozenia walu korbowego, w fiacie zawsze sa to czujniki indukcyjne rowniez z trzema wyjsciami i tylko tam mozna mierzyc rezystancję, powodzenia
Zrób kolego zdjęcie tego czujnika bo ta rezystancja zero ohm mi coś podpada nawet jak jest to czujnik indukcyjny to musi mieć rezystancje większą
Zmierz rezystancję lub podstaw jakikolwiek czujnik indukcyjny.
Możliwe jest zwarcie. Odkręcić czujnik i sprawdzić rezystancję omomierzem na kostce między OUT a potencjałami zasilania. Jeśli jest to przewód w prowadniku to też mogą się dziać takie awarie.
Jeśli są dwuprzewodowe czyli indukcyjne to sprawdź omomierzem po kolei. Rezystancja około 1 kOhm.
Jeszcze dla pewności spytam, przy podgrzaniu opalarką obudowy silnika rezystancja czujnika oryginalnie zamontowanego na uzwojeniu zwiększa się. Czyli to PTC? Tak.
Czujnik jest w porządku/ analogowy (pokazuje zmiany napięciowe na wyjściu) problem z metodą pomiaru, z rezystancją wewnętrzną miernika
To cyfrowy czujnik, można podłączyć oscyloskop i sprawdzić przebieg danych. Czujnik wysyła własny identyfikator informację o sobie i wiele innych danych. Jakiekolwiek pomiary sygnału wyjściowego nic nam nie pomogą. Można dekompilować sygnał 0/1 na opstać hexadwcymalną. Ale to i tak nie pomoże rozwiązać problem. Poza tym nie prowadzę laboratorium w katedrze...
a koło foniczne na kole rozrządu dobrze masz ustawione? Wlaściwie i tak nie sprawdzisz bez narzędzia specjalnego... Dodano po 1 jakąś tam rezystancję mają czujniki indukcyjne a w tym oplu na rozrządzie masz Halla.
Ford focus 1.8TDCI nie chce odpalić, dołączam krótki filmik, miga kontrolka sprężynka. Po zrobieniu diagnostyki wyskoczyły błędy P1 631 i P22 91 . Wtryski zregenerowane, pompa też. W wybranych modelach silników tdci występowała wada materiałowa pomp wysokociśnieniowych łuszczył się materiał wewnątrz a opiłki metalu wpadały do wtrysków. Przyczyną może...
Widziałem gdzieś w innym urządzeniu jak podobny potencjometr został zastąpiony czujnikiem indukcyjnym + elektronika konwertująca sygnał na odpowiednią rezystancję.
Na zdjęciu ; prawy halla , lewy fazowo - indukcyjny!
Mniejsze rezystancje to większe prądy, czyli szybsze sterowanie tranzystorem. Oczywiście rezystancje takie jak podałem.
rozumiem ze jest to czujnik indukcyjny? jaka rezystancja?
Jest to czujnik indukcyjny, więc pomiar rezystancji na wiele się tutaj nie zda.
zmierz rezystancje jezeli jest to czujnik indukcyjny musisz porównac sposób czytania impulsów, nieraz czujniki sa identyczna a czytanie jest po przeciwnej stronie
Jak czujnik indukcyjny, lub reluktancyjny to sprawdzić multimetrem rezystancję czujników i jakie napięcie zmienne generują w trakcie obrotu, jak któryś bardzo odstaje to wymienić, ewentualnie uszkodzenie instalacji. Pewnie prawy przód jak zrozumiałem, jak napisał wojtekryba.
Hi, Czujnik wału to zwykly czujnik indukcyjny (cewka) nic wiecej, Rezystancja takiego czujnka w temp ok 20 stopni to pomiedzy 1,8 a 2,8 kom. Problemem moze byc to, ze kable od czujnika walu do sterownika moga miec gdzies przebicie/przywarcie do plusa lub masy. Najlepiej daj "byjpasik" bezposrednio od czujnika do sterownika. Uwazaj koniecznie na kolejnosc...
Mistrzu, tam nie są czujniki indukcyjne. Sprawdzaj je miernikiem tak jk się sprawdza diodę
mozesz sprawdzić tylko czujniki jezeli indukcyjne sprawdź rezystancje, około 1Kohm lub sygnał oscyloskopem Jezeli hallotronowe tylko oscyloskopem bez odpinania z wtyczek i na załączonym zapłonie
Dla pewności możesz spróbować zmierzyć rezystancję na którymś z pozostałych czujników, ale prawdopodobnie masz tam już czujniki halla a nie indukcyjne więc nic tym mulimetrem nie pomierzysz.
rezystancja sie zmienia ale nie w takim stopniu trzeba porownac z fabryczna A to przypadkiem nie jest zwykły czujnik indukcyjny, którego rezystancja raczej nie powinna się zmieniać ?. Kup nowy, stary prawdopodobnie zgnił ( albo przerwa w kablu do niego). Moderator był, ale wątku z mądrych idei nie wyczyścił...
Okej, dzięki, rozumiem idee. Natomiast chciałbym policzyć sobie prąd jaki wchodzi na wejście DI (powiedzmy że najpierw bez dodatkowego rezystorka). Jaką rezystancję powinienem przyjąć dla czujnika?
Nie jestem pewien ale tochyba czujnik indukcyjny, sprawdź z poziomu wtyku sterownika silnika czy widzisz rezystancje czujnika i na samym czujniku czy jest to samo.
No właśnie, a jak mam sprawdzić na drugim palniku, co to jest? I co mi da pomiar rezystancji, skoro nie wiem, co to za część? Nikt nie wie, jakie są czujniki kuchence indukcyjnej. Na pewno jest to jakiś czujnik temperatury, bo tak jak już wcześniej wspomniałem, chodzi około 2 minut i wyświetla błąd e3.
Witam Podjąłem próbę naprawy układu załączania wom w ciągniku john deere 6310 Jestem na początku drogi do naprawy kupiłem instrukcje napraw do tego modelu i zacząłem ją analizować i zauważyłem że nie podano jaka jest rezystancja czujnika obrotów wom ( dwa piny) pewnie indukcyjny jeśli ktoś posiada wiedze to prosił bym o podanie wartości. Druga rzecz...
Bzdura. Każdy silnik musi mieć odpowietrzenie skrzyni korbowej. Lewe powietrze nie spowoduje gaśnięcia tego silnika. Live Data i pogadamy. Tylko nie jakimś tam fejsikiem. Kolejny wątek, gdzie wszystko sprawdzono i jest źle. A wniosków z tego zero. To przykre. Sprawdzanie czujników indukcyjnych tylko na rezystancję nie jest miarodajne. Taką metodą można...
W tym modelu jest czujnik, zresztą BLDC musi mieć czujnik w przeciwieństwie do indukcyjnego. Wynika to z zasady działania. W silniku indukcyjnym zaś wektory Id oraz Iq mogą być określone korzystając z rezystancji oraz impedancji pasożytniczych, co umożliwia nawet sterowanie wektorowe Sensorless FOC. Sterowanie u/f czujnika co do zasady nie wymaga. A...
Sprawdź rezystancję jak indukcyjny.
Tak na początek to wystarcza multimetr. A druga rzecz to trzeba wiedzieć co się chce zmierzyć. multimetr tak, ale nie do wszystkiego, można sprawdzić np. rezystancje czujnika temperatury, czy ładowanie, ale czujnik indukcyjny wału korbowego sprawdzamy oscyloskopem
jest to standardowy czujnik do pomiaru prędkości obrotowej silnika i położenia wału korbowego w samochodach. Koło foniczne to obracająca sie tarcza pod czujnikiem z zębami (jest ich60 a 2 zęby brakują w celu detekcji położenia wału) tu jest opisany między innymi taki czujnik: http://www.auto-online.pl/elektron/silni... modelautaniegraroli,...
Jak był pod kompem i stał w miejscu to prędkości kół pokazywało 0, wypadało by też sprawdzić podczas jazdy? Jak mam sprawdzić czy czujnik jest indukcyjny czy halotronowy? Wszystkie maja bardzo podobną rezystancję i tylko dwa piny.
Dzisiaj z samego rana sprawdziłem ustawienie rozrządu ( cechy pasowały ). Próbowałem ją jeszcze raz odpalić to nawet już na samostarcie nie chciała odpalać. Potem sprawdziłem czujnik położenia wału. Okazało się że jego wartość mierzona wynosiła ok 100kOhm i ciągle rosła. Jest to czujnik indukcyjny, więc jego rezystancja powinna wynosić około 1kOhm....
Wejście wytrzymuje 400V ale napięcie od którego chciałbym zabezpieczać to 12 V bo chce też tego używać z tanią przystawką od chińczyka. Rezystancja około 130-150 ohm. Używa się dość prosto czujnik zbliżamy do cewki wn i obserwujemy wykres.
Sprawa prosta, mierzysz rezystancje kazdego czujnika. Ma miec sprawny ok 1000 om. Tyle w temacie.
Witam wszystkich Mam problem z poziomowaniem w Renault Premium 2002. System ECAS WABCO 4x2 system 302/303. Samochód to jakaś rzeźba. Wymieniony sterownik od poziomowania, wymieniony sterownik VECU, wymieniona szafa :). Problem polega na tym, że sterownik nie widzi zmian wysokości z czujników. Ciągle w parametrach jest wartośc 254 lub 255. Nawet po podmianie...
Jaką ten czujnik ma rezystancję uzwojenia, bo to napięcie generowane przez niego to jak przez kiepski mikrofon dynamiczny :D . Albo szczelina magnetyczna za duża.
Witam. W wózku Nissan P1D1A18LQ 2008 r. mam problem z czujnikami prędkości. Wyświetla się błąd F34, czujniki są dwa z lewej strony skrzyni, obydwa maja przerwę (mierzone omomierzem). W nowszych wózkach można było zasymulować czujnik odpowiednim rezystorem i w ten sposób potwierdzić jego niesprawność. A tutaj ta metoda nie działa. W związku z tym mam...
Silnik do napędu wentylatora indukcyjny, taki jak w piekarni. Jak wspomniałem, czujniki NTC podstawione, zarówno ten z tyłu zbiornika, jak i ten na kanale nadmuchu. Pozostaje pomiar rezystancji tych czujników po stronie modułu i kody błędów. Na przewodach do NTC z tyłu zbiornika widoczne niewielkie ślady przegrzania. Dodatkowa obserwacja jest taka,...
Dioda zabezpiecza złacze BE i zapewnia drogę przepływu prądu przez kondensator - taki sam ładunek musi przepłynąć przez diodę co przez złacze BE, dzieki diodzie układ jest symetryczny co dla czujnika lepiej, a rezystancję wejściową ustala R1. Wzmacniacz na jednym tranzystorze zmieni stan na wyjściu od 0V do 5V przy zmianie napięcia wejściowego o 100mV,...
No więc tak panowie Mechanik pomylił wtyczkę czujnika z podgrzewaczem paliwa Zamieniłem miejscami i teraz już mam na komputerze czujnik ale dalej nie działa nie widać obrotów chociaż rezystancja jest około 400 Omów Czy to napięcie które pojawia się na podgrzewaczu mogą uszkodzić czujnik indukcyjny?
na obydwu przednich kolach rezystancja to 5.08 5.08 czego? obydwa systemy mają indukcyjne czujniki i powinny mieć ok 1kΩ
mam renault 19 i podstawowym problemem jest to ze jest tam czujnik indukcyjny a nie halloton :( ma on rezystancje ok 200 ohm i sygnalem dla kompa jest pojedynczy skok napiecia w odpowiednim momencie.I watpie zeby dało sie go czyms zastapić
Już wszystko wyjaśnione, okazuje się, że czujnik ruchu ma wbudowany triak zamiast przekaźnika dlatego ma dwa styki a nie trzy, a zasilacz jest indukcyjny, więc ma sporą rezystancję, triak potrzebuje jej niewiele. W dodatku zostały połączone szeregowo tak jak mówisz. Wniosek - trzeba kupić nowe czujniki ruchu z przekaźnikiem i wyjściem Lout
Rezystancja nie ma się zmieniać, tylko ma pojawiać się napięcie- to są czujniki indukcyjne. Jeżeli ktoś będzie błędnie mierzył na zakresie omów, to taki efekt będzie, trzeba mierzyć na zakrersie 2 V.
Pytanie czy kod 31 był na zgaszonym silniku? To nie błąd tylko brak prędkości obrotowej silnika normalne bo nie był włączony silnik. A czujnik można zbadać bo to zwyczajny indukcyjny, multimetr w łapkę i mierzymy rezystancję. Błąd 94 to położenie wałków rozrządu, czujnik halla bardziej to bym stawiał bo określa on kiedy co i jak w silniku. ;) wymieniłeś...
Czy ktos mi powie osohosi w tym poscie? Czujnik indukcyjny ma mieć okolo 1 kΩ. Czujnik hallotronowy zasilanie 12v do masy. Nie wolno mierzyć w nim rezystancji. W obydwu przypadkach uzyłbym oscyloscopu do sprawdzenia ich. Wazna jest odległosc od elementu ruchomego. Uszkodzone połaczenia i sterowniki to inna historia.
Taki temat chyba już był.. Czy ostatnio użyty był do mycia jakiś inny środek? Wygląda to na nieznaczną rezystancję powierzchni płyty, a to zakłóca pojemnościowe przecież czujniki. Może coś się zmieniło w warunkach zasilania. Sprawdziłbym masy podłączenia i wewnątrz płyty.
Widze że pojecia zielonego to Ty nie masz :D. Do rzeczy jest to czujnik indukcyjny o rezystancji od 300 do 750 omów, nie wazne czy masz go w aucie czy na stole, najprosciej odepnij kostke i sprawdz miernikiem opornosc jaką ma czujnik na złączach, jesli zaczniesz krecic kołem wtedy popłynie prąd nie opornosc. Lecz przy twojej wiedzy odrazu jedź do elektryka....
Brak iskry , nie pracuje cewka zapłonowa (sprawna )zasilana dwoma przewodami bezpośrednio z komputera, czujnik indukcyjny - sprawdzony cewka sprawna po przyłożeniu metalu do czpienia magnetycznego zmienia się wartość rezystancji (zakładam , że czujnik sprawny) kable sprawdzone idą do komputera ( Mems 1.9 ). Czy jeszcze coś jest do sprawdzenia? czy ktoś...
Jeżeli podczas pomiaru miernikiem, będziesz mial rezystancję pomiędzy pinem nr.1 a pozostałymi ,w granicach 10 do 15 ohm, to jest to czujnik indukcyjny.
2- zmierz rezystancję wszystkich czujników Tam są indukcyjne?Bo mi się widzi że hallotronowe. 4- odłącz silnik pompy i podłącz go "na krótko" do aku na 1-2 min ... tyle na razie :) Za tą poradę powinieneś dostać w ucho.Ten silnik pobiera około 40A. Pomyśl jaka moc się wydzieli w wirniku silnika w postaci ciepla po minucie pracy.No i co na to powie...
Zawsze możesz nie pojechać . Musisz naprawić ABS skoro ma defekt. Musisz sprawdzić rezystancję czujników abs,kontrola czujników procentowego zużycia klocków /czujniki są indukcyjne/ i porównać z rzeczywistym sumarycznym zużyciem tarcz i klocków,kontrola zasilania modułu ebs,kontrola kompatybilności danych oprogramowania itd. LUB podłączyć pod komputer...
Najprostszy sposób to wykorzystaj generator LC np z wykrywaczy metali, należy dobrać cewkę oczywiście o małej średnicy np 10 mm. Zazwyczaj w wykrywaczach metalu są dwa generatory ja zastosowałem generator częstotliwości wzorcowej (ten z mniejszą cewką). Wyjścia takiego generatora nie można za bardzo obsiążać -rezystancja min. 200-300kom. Jeżeli jest...
Myślę, że to jakaś forma czujnika zbliżeniowego ( może pojemnościowy, może indukcyjny, może w.cz.) z odpowiednim układem formowania impulsu.
Nic nie kumam ale walcze. Wychodzi na to (szukam teraz nie ABS czujniki tylko ogolnie) ze indukcyjne moga a raczej sa polprzewodnikowe! Czyli ze nawet moga miec rezystancje prawie nieskonczona! Dopiero mierniki mierzace 200-400Mega moga cos wykazac! Czili moj Chinski moge sobie wepchac do d... ( Max 20 Mega). Szkoda ze nie ma konkretnych informacji...
chciałbym odświeżyć temat. poszukuje tebele rezystancji modułu zapłonowego do suzuki gs550m model 77r moj jest z roku 82.
Brak Ci wiedzy więc nie pisz w slangu znanym tylko sobie. Odpowiadaj na pytania jeżeli chcesz uzyskać pomoc. Czujnik nie generuje żadnej rezystancji bo to nie generator. Pompka nie wyłącza się bo nabiła ciśnienie - nie ma tam żadnej kontroli ciśnienia. Jak sie immo wyłącza to nie odpali nigdy. Chciałbym Cie uzmysłowić że istnieją czujniki indukcyjne...
Nie utrzymasz temperatury, wszelkie druty oporowe ze wzrostem temperatury zmieniają właściwości oporowe dodatkowo wchodzi jeszcze współczynnik t.z rezystancji indukcyjnej. Wszystko to odwzorowuje się na mocy grzewczej. Np grzałka 10W napiecie 230 VAC inaczej zachowa się przy zasilaniu VDC i wice wersa. Znaczenie też ma częstotliwość napięcia inaczej...
(at)glecki Napisałem, jak to działa. Nie ma znaczenia czy z dwóch faz, czy dziesięciu. Nie ma też znaczenia połączenie N i L skoro łączony jest w obwodzie szeregowo z odbiornikiem ( cewka przekaźnika, stycznika, lampka kontrolna). Dodano po 2 Tego nie wiem, ale zasilany napięciem 220VAC poprzez transformator, ma działać. Sprawdź Kolego, czy stycznik...
wiem że liczy sie częstotliwość sygnału ale w czujnikach indukcyjnych napięcie powinno dochodzić do 80V i więcej przy obrotach maksymalnych. Chyba że po podłączeniu do sterownika o wielkiej rezystancji wejściowej tworzy sie dzielnik napięcia
Fiat Punto II 2001r 1.2 8V. Problem polega na tym iż kontrolka abs świeci i nie chce zgasnąć. Wg autodaty czujniki powinny mieć rezystancję 1500-1700 ohma. W moim przypadku wszystkie czujniki abs mają w jedną stronę ok 700 ohm, a po zmianie polaryzacji omomierza wynika iż wszystkie czujniki są spalone (miernik nic nie pokazuje). Czy to są jakieś inne...
Jak dodam ten rezystor to czy doda się on do rezystancji wyjściowej wzmacniacza? Tę musze utrzymywać na minimalnym poziomie bo wraz z jej wzrostem przestaje mi działać czujnik indukcyjny. Mógłbym dać co najwyżej 12om... (z tąd też cały wtórnik emiterowy...generator XR2206 ma ponad 600om Rwy)
jezeli indukcyjny to okolo 1 kOhma jezeli hallotronowy nie wolno mierzyć rezystancji. tylko zobacz czy masz napiecie ze sterownika a masa ok 12V
Tak jak pisał kolega jarsaw, są 2 różne, jeden indukcyjny, drugi hall. Ty masz ten drugi. W porządnym sklepie powinni bez problemu znaleźć po numerze oryginału.
Dzień dobry. Mam problem z suszarką. Użytkuje ją juz ponad dziewięć lat i to pierwsza awaria. Sygnalizuje błąd i zapala ikonę oznaczającą zbiornik wody, ale zbiornik (górny) jest pusty. Obejrzałem czujnik poziomu wody - blaszki czyste. Wyjąłem pompę wody, ale wewnątrz też czysto. Silnik pompy wygląda na zwykły silnik indukcyjny, cewka ma rezystancję...
To silnik indukcyjny, a więc bez obciążenia będzie pobierał prąd jałowy, nie prąd znamionowy. Będzie on znacznie mniejszy. Zastanawia mnie natomiast jak oszukałeś pozostałe czujniki ?? Wpiąłeś rezystory o rezystancjach odpowiadających właściwym rezystancjom czujników ?? LG z tego co wiem jest dość czułe na wszelkie ingerencje, bo ma dość sporo elektroniki(wiele...
jeśli ma 2 piny to jest indukcyjny, znaczy się cewka po prostu, te zwykle działają bez znaczenia jakie się założy, jak przekładałem Żonce w Zafirze ten silnik to kupiłem przedliftowy bo połowę tańszy a różni się tym, że czujnik położenia wału jest nie w bloku (jak w nowszym) tylko normalnie na kole pasowym, i czujnik całkowicie inny z wyglądu, połowę...
Witam Wózek widłowy z zamontowanym silnikiem mazdy 2.0. Zapłon bezstykowy,czujnik indukcyjny i moduł w aparacie cewka na zewnątrz. Czy cewka jest zasilana bezpośrednio po zapłonie czy przez jakąś rezystancję? Pytam ponieważ po zasileniu bezpośrednim padł moduł zapłonowy po ok. 3 godz. pracy?
Jutro powinienem mieć elementy już, więc będzie lutowanie, ale potrzebuje wykonać jeszcze inny projekt podobny do tego powyżej. Założenia: - obsługa przycisku I - 0 - I bez rezystancji. - układ z trzema przekaźnikami - czujnik indukcyjny : IG-3008-APKG/6M/OVERP C01 - dodatkowy przełącznik funkcji 0 - I NO - działanie: a) wcisniecie włącznika "w górę"...
Dokładnie czujnik indukcyjny. Nie ma halla. Jest moduł zapłonowy DIS. Nie mam żadnych zabezpieczeń dodatkowch oprócz immo które działa bo kontrolka silnika nie mruga. Ale jaki wstawić? Bo te rezystancje są różne. Jaki jest fabryczny czujnik? Właśnie wymontowałem czujnik i nic na nim nie pisze.
Mam indukcyjny czujnik położenia wału w swoim pojeździe (skuterze 50cm3) i wg instrukcji jego rezystancja powinna wynosić 385 +- 20% omów. Zmierzyłem rezystancję i wyszło mi 110. Objawy są takie że skuter działa dobrze tylko na nowej świecy, przez ok 100-150km, następnie już nie pali, gaśnie, dusi się, świeca robi się szybko czarna. Skuter ma silnik...
Ten czujnik jest indukcyjny. Chociaż krążą legendy że we wcześniejszych rocznikach bywał hallotronowy.. Sprostujcie jeśli wiecie ;) Czujnik indukcyjny ma dwie ceweczki i powinien mieć kilka omów we wszystkie strony. Hallotronowego czujnika miernikiem raczej nie uszkodzisz. Chyba że takim starym ruskim wskazówkowym ewentualnie miernikiem do pomiaru rezystancji...
a w 1.6 nie ma Halla, Hall jest, ale w 16V. Pomyliło mi sie, sorry Są nowe fakty. Podłączyłem ten drugi moduł, na którym nie chciała w ogóle odpalić i ku mojemu zdziwieniu odpaliła na nim na dotyk. Już zaczynam się w tym wszystkim gubić. Ten moduł wykręcałem i wkręcałem chyba z 10 razy i za każdym razem to samo - nie reagowała. Może faktycznie coś...
Nie wiem czy zakładać nowy temat - czy kontynuować aktualny. Głównym problemem na tą chwilę jest brak iskry, - brak sterowania cewką zapłonową (dwa przewody idące do komputera od cewki sprawne), sprawdziłem również czujnik indukcyjny - ma w środku cewkę i magnetyczny trzpień zbliżając metal zmienia rezystancję(dwa kable bez przerw idą do kompa) - więc...
Stan uzwojenia stojana silnika prania sprawdzony ? To nie jest silnik indukcyjny tylko komutatorowy.Nie posiada dwóch uzwojeń. Zastanów się jak udzielasz odpowiedzi. Wszystko sprawdziłem. Chyba nie. Nie sprawdziłeś czujnika temperatury - jaka rezystancja. Nie sprawdziłeś upływów do masy silnika,grzałki,czujnika temperatury - jaka rezystancja.
C3 wraz rezystancją dzielnika stanowią filtr wejściowy o stałej czasowej 430us. Taki filtr może działać lub też nie zależnie od tego jak się go fizycznie zrealizuje. Do której masy podłączono kondensator? jaką długość maja nóżki kondensatora? Z punktu widzenia zakłóceń, schemat ideowy nie oddaje działania układu. Na schemacie jest masa - wspólny potencjał....
Czujniki nie potrzebują zasilania, bo to są indukcyjne, ale i tak powinien pokazać się błąd zwarcia z drugim kanałem, bo rezystancja jest mierzona zawsze jakimś prądem. Co do bezpieczeństwa, to gdyby to funkcjonowało, to w jakim sensie? Zablokowanie tego jednego koła, mialoby taki skutek, że żadne koło nie było by blokowane, czyli super bezpieczne-...
Witam, Chciałbym podłączyć czujnik indukcyjny do uC Atmega32 za pomocą transoptora CNY17-1. Próbowałem już coś z tym podziałać, zmontowałem układ lecz niestety tranzystor transoptora jest ciągle otwarty. http://obrazki.elektroda.pl/8786330500_1... powyżej przedstawiam schemat według którego połączyłem elementy w układ. Czujnik jest zasilany...
Płyta indukcyjna Hisense BI6BA po włączeniu zasilania pokazuje błąd F9 , sprawdziłem elektronikę bezpieczniki są dobre brak widocznych przepaleń lub zimnych łutów , nie mogę znaleźć żadnej informacji na temat tego błędu f9 (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik opisuje, że płyta indukcyjna Hisense BI6BA wyświetla błąd F9...
Dokładnie tak jak piszesz, aby sprawdzić działanie programu nie muszę uruchamiać całej maszyny, którą nie zawsze da się uruchomić. Krańcówki da się symulować przełącznikami, temperaturę rezystancją bądź podgrzewać czujnik ale obroty muszą być obrotami lub odpowiednimi impulsami. Dla tych kolegów , którzy napiszą weź mały silniczek i czujnik indukcyjny...
Najprostsze rozwiązanie ... .... trisil 4.7V do masy i na wejście bramki schmitta... ! eeee.. sorry, nie zabardzo kumam, można prościej? . Coś trochę duży ten zakres napięć wejściowych !!! sygnał pochodzi z czujnika magneto-indukcyjnego w samochodzie do pomiaru obrotów wału korbowego.
Sej odpala na ciepłym po 2-10 próbach. Jeśliby kręcić bez przerywania to można "wykręcić" cały akumulator. Na zimnym problem zdarza się bardzo sporadycznie. Instalacji gazowej brak. Kontrolka wtrysku nie świeci się (sama lampka działa - zapala się na chwilę po przekręceniu kluczyka). Iskra ginie gdy samochód nie odpala. Również wtryskiwacz nie pracuje....
Dzieki Masz takie doswiadczenia? Z tego, co widze to czujnik jest indukcyjny. Generalnie siedzi pewnie w bliku silnika i temperatura moze wplywac bezposrednio na jego prace/ przerwe w cewce. Podczas pracy poprawnie odczytuje obroty. Wymontowanie i sprawdzenie rezystancji moze nie wystarczyc. Pewnie podmiana wchodzi tylko w rachube. Zdaje sie ten czujnik...
Czesc naprawde nikt nie ma zadnego pomyslu? to moze ocencie czy moj nadaje sie do praktycznej realizacji, zalaczam schemat. tranzystor ma za zadanie zmieniac wspolczynnik wzmocnienia zaleznie od pradu bazy, wartosci rezystorow to juz kwestia doswiadczalnego dobrania. wg. mojej teorii przy wzroscie amplitudy bedzie malala rezystancja tranzystora i zmniejszal...
Witam ponownie Czujnik ABS w P11 są indukcyjne i być może da się dopasowac inny o takim parametrze.Rezystancja takiego czujnika zawiera sie w przedziale od 1.000 do 2.000 omów i wygląda jak poniżej. Jest jeszcze jeden sklep gdzie mogą dopasowac zamiennik http://nissan.auto.com.pl/czesci/index.p... Pozdrawiam
Załączyłem schemat. Tam chyba żadnej głównej płyty sterującej nie ma. Bardzo możliwe. Szkoda, ze nie podałeś wieku lodówki. Straszne prostactwo z dzisiejszej perspektywy, ale kiedyś było super. Taki NoFrost robiony "na piechotę". Silnik nie jest indukcyjny, jak zgadywałem, ale z magnesami w wirniku. Dziwne rozwiązanie, ale realne, choć pewnie baaardzo...
witam. o ile dobrze rozumiem to chyba chodzi Ci o jeden z parametrów elektroniki czujników czyli wyjściową rezystancję. Parametr ten ma znaczenie jeśli podłączamy czujniki do jakichś nietypowych odbiorników i w zasadzie nie dotyczy zwykłych użytkowników, którzy podłączają je do sterowników lub modułów. Każdy czujnik, jak każde urządzenie podające jakiś...
Wygląda, że czujnik nie ma przerwy tylko ok 230 Ohm. Nie wiem co cię napadło z tymi próbami ze śrubokrętem. Albo mierzysz rezystancję, albo napięcie generowane przez cewkę czujnika. Ty próbowałeś zrobić coś pośredniego. Czujnik żyje. Czy jednak jest na tyle rześki aby wyzwolić iskrę nie wiadomo. Pasowałoby zmierzyć napięcie na kablach czujnika, ale...
Jeżeli to jest indukcyjny to omomierzem mierzysz na nim rezystancje, powinno być pewnie miedzy kilkadziesiąt a kilkaset omów - najlepiej by było sprawdzić na sprawnym ile powinien mieć.. Można też podłączyć czyły i szybki miernik (np wskazówkowy) i zamachać przed nim silnym magnesem, coś się powinno indukować. A ile ma końcówek ten czujnik ? Tym niemniej...
Witam Pacjent to Vectra B z 97r z silnikiem X 20 XEV. Wyskoczył błąd na kompie 0340-Czujnik położenia wałka rozrządu. Czujnik z tego co wyczytałem w workshopie jest to czujnik indukcyjny na 3 piny. Kupiłem nowy czujnik, jakiś zamiennik nawet nie ma nazwy, wymieniłem i błąd nadal sie pojawia. Sprawdziłem rozrząd, pasuje, sprawdziłem wg programu rezystancje...
Obawiam się, że uniwersalnej metody nie ma. Wszystko zależy od rezystancji wyjściowej czujników/ich poziomów napięć stanu niskiego/wysokiego, oraz od rezystancji wejściowej Rwe wejścia. Bo możliwy jest np. zwykły dzielnik oporowy - gdy Rwe>>Rwy. A może być tak, że gdy Rwe<<Rwy - nic nie trzeba. Albo prosty translator na tranzystorze, albo...
Program może być pomocny dla elektronika: umożliwia określanie rezystancji na podstawie kodu paskowego, dobór opornika dla LEDa, wyliczanie ilości zwojów cewek, określanie parametrów elementów dla układu NE 555, CD4060, timera AVR, kodowanie wyświetlacza 7 segmentowego i znaków LCD, przeliczanie decybeli, dobór czujnika indukcyjnego do obrotomierza,...
Jeśli po schłodzeniu płyty nie da się jej załączyć, to najprawdopodobniej uszkodziło się uzwojenie cewki indukcyjnej. Wyłącznik termiczny po ochłodzeniu płyty powinien wrócić do stanu pierwotnego. Trzeba by sprawdzić miernikiem rezystancji, czy czujnik termiczny przewodzi prąd. Może być, ze zastosowany jest czujnik z blokadą, tak jak to jest w niektórych...
Mam problem z płytą indukcyjną Mastecook typ. ID622S1. Po włączeniu pojawia się błąd F1. Przeszukałem forum i znalazłem że jest to błąd związany z polem przednim dotyczący zwartego NTC. W diagnozie jest informacja o sprawdzeniu sondy NTC- jej rezystancji. Po przeglądzie pól indukcyjnych znalazłem w ich środkach diody połączone przewodami do płyty. Myśle...
czujnika indukcyjnego polaryzacja czujnika indukcyjnego schemat czujnika indukcyjnego
kodowanie kluczyka pestki elektryczna tylna klapa blaupunkt pobór prądu
symbole elektryczne wyświetlacz xperia5
Całkowity reset modułu NA7495GPS - instrukcja krok po kroku Problem z wyłączeniem wzmacniacza Philips FR-731/00