Wszystko ok.grzałką steruje ECU silnika. Sprawdź rezystancję samej grzałki. Czy tam jest tylko jedna sonda? Najlepiej podaj kod silnika Pozdrawiam
Normalne w nowszych silnikach, po "rezystancji" grzałki wyliczana jest temperatura sondy i komp pwm'em utrzymuje temperaturę.
Smród paliwa nie ma nic do grzałki sondy. Na filmie napięcie na grzałce oscyluje więc nie powinno być smrodu o którym napisałeś. Niebiesko-żółty łączy się jeszcze z niebiesko-czerwonym i to jest plus dla zasilania grzałki. On idzie do 4 pionowej wtyczki sondy - pin pierwszy i łączy się z biały przewodem sondy. Drugi biały sondy podpięty jest pod pin...
Sprawdź grzałkę,rezystancję i stan izolacji (na przebicie, upływność) i silnik - kostkę, stan izolacji itd. Zacznij od tego.
wymień grzałkę, albo sprawdź induktorem rezystancje izolacji grzałki i silnika
Czy Ty mierzysz grzałkę na upływność pod napięciem? Silnik wyjmij i pomierz rezystancję pomiędzy wirnikiem, stojanem a korpusem( uziemieniem silnika).
Do sprawdzenia (pomierzenia) układ blokady drzwi (sama blokada, okablowanie blokady oraz moduł (triak sterowania blokady - ale to widać). Jakie napięcie na blokadzie drzwi? Oprócz tego sprawdz grzałkę na rezystancję i upływność do masy oraz NTC. Moduł wcześniej testuje blokadę drzwi, silnik, elektrozawory oraz grzałkę i nie poda napięcia na elementy...
Co do grzałki to jaka powinna być rezystancja grzałki i jak sprawdzić silnik.
Dowolne elementy rezystancyjne np. grzałki do wody, które ograniczą prąd rozruchu silników. Należy dobrać minimalne wartości tych rezystancji przy , których prądnica nie wyłącza się. Proponuję zacząć od 20om na fazę. Pozdrawiam
Masz w tym silniku termostat „regulowany”, tzn. z grzałką na termostacie która ma za zadanie podwyższyć temperaturę płynu przy małym obciążeniu silnika (grzałka wtedy nie grzeje) do temp. powyżej 100°C, a przy dużym obciążeniu silnika obniżyć temperaturę do normalnej (grzałka wtedy grzeje). Ten błąd oznacza przerwę w obwodzie grzałki termostatu....
W związku z nagrzaniem silnika i lekkim odorem po awarii, chcę się upewnić czy nie przypaliło silnika. Na razie zmierzyłem rezystancję: U1-U2=2.1Ω W1-W2=2.1Ω i V1-V2=2.1Ω - czyli dobrze? Pomiar rezystancji obudowy do poszczególnych uzwojeń - nic. Czy coś jeszcze mogę sprawdzić aby się upewnić? Do dyspozycji mam elektorniczny multimetr....
Witam. Pytanie jak w temacie. Wiem że jak kupie uniwersalną trzeba będzie pobawić się z flanszą. Sonda oczywiście czteroprzewodowa 0-1V, pytanie tylko jaka rezystancja grzałki?? Czy do silnika Lean Burn potrzebna jest jakaś specjalna inna sonda?? Czy uniwersalna będzie ok. Proszę o pomoc.
Moduł kupiłem nowy za te około 200 zł, bo stwierdziłem, że to pewniaczek, jak pompa odpływowa okazała się sprawna. Pralka jest dość nowa, ale cóż, pozostaje sprawdzić wiązkę do pompy odpływowej. Dodano po 13 minutach: Blokada blokuje i elektronika to wykrywa, pojawia się ikonka zamkniętych drzwi. Grzałkę sprawdziłem na rezystancję i przebicie, silnik...
Sprawdź grzałkę - rezystancję i na przebicie (upływność). Silnik -szczotki,kostkę.
Szanowni, Odgrzewam trochę kotleta, bo mam dość podobny problem, więc nie chciałbym zakładać nowego wątku. Pacjent to SUP021YBDR, ale to chyba nie jest aż tak kluczowe. Pierwotny problem polegał na tym, że zablokował się zaparzacz - uszkodzony TIP33, wymieniony, również dioda D10, po złożeniu ekspresu "notorycznie" pali MOVa RV10 (56V). Silnik podłączony...
Popieram, ale trzeba sprawdzić też inne możliwości. Choćby przyczynę zablokowania przepustnicy. Zmierzyłem wskazane na schemacie termistory, w trakcie rozmrażania przez kostki do płytki. To nie jest dobry pomiar. Powinieneś sprawdzić rezystancje zaraz po wyłączeniu zasilania i bez otwierania drzwi. Wyniki należy zanotować i porównać z pomiarami po całkowitym...
Programator zostaw na koniec. Najpierw trzeba sprawdzić ( przemierzyć rezystancję i upływność grzałki) , sprawdzić silnik, pompę spustową wody, sprawdzić cewki elektrozaworu poboru wody, przedzwonić przewody od tych elementów do programatora. Więc do pracy, multimetr w rączki i powodzenia. Pisz o wynikach na bieżąco. PS. Nic nie pomoże podstawienie...
Zastosuj się do tego co napisał Pan Piotr: Ja bym zaczął od pomierzenia rezystancji na przypadek upływności w kolejności: grzałka, silnik (szczotki silnika).
Do sprawdzenia grzałka, rezystancja i na przebicie oraz silnik - szczotki.
Czy nie będzie to tak samo, jak dla silników indukcyjnych czy też kabli ziemnych – minimum 1 kΩ/1 V napięcia pracy?
Więc długość drutu ( właściwie jego rezystancja i dopuszczalny prąd) który możesz nawinąć określi parametry zasilacza - napięcie i prąd. Potrzebne dane (parametry drutu w zależności od typu i średnicy ) znajdziesz bez problemu w necie. Pytanie tylko czy taka grzałka będzie miała wystarczającą moc ? Potrzebny będzie jakiś kompromis między możliwą mocą...
Stan uzwojenia stojana silnika prania sprawdzony ? To nie jest silnik indukcyjny tylko komutatorowy.Nie posiada dwóch uzwojeń. Zastanów się jak udzielasz odpowiedzi. Wszystko sprawdziłem. Chyba nie. Nie sprawdziłeś czujnika temperatury - jaka rezystancja. Nie sprawdziłeś upływów do masy silnika,grzałki,czujnika temperatury - jaka rezystancja.
Panowie zrobiłem tak: odłączyłem wszystkie grzałki i inne silniki. Pomierzyłem rezystancje do masy i wszystko tym razem wyszło ok. Łącznie z grzałkami ( pomiar wyjść do masy). Dodatkowo poruszałem różnymi kabelkami, wiązkami sprawdzając czy przypadkiem nie upalone albo nie dotykają do masy. Nic specjalnego nie zauważyłem, no to stwierdziłem, że teraz...
Czerwony i prawdopodobnie biały. Sprawdź czy między tymi kablami masz rezystancję oraz w kostce od strony silnika tam gdzie wchodzi czerwony i biały sprawdź czy po włączeniu zapłonu pojawia się tam napięcie zasilania.
Dziękuje za rady, okazały się w 100% trafione. Najpierw zmierzyłem tacho, grzałki i uzwojenia. Wszystko OK. Potem dobrałem się do szczotek i faktycznie po odkręceniu od silnika nie wysunęła się prawie w ogóle ze szczotko trzymacza. Dla innych u mnie rezystancja: 1. Grzałki - 26Ω 2. Tacho - 45Ω Szczotki wymienione i ruszyła!
Sprawdź kostkę silnika, szczotki muszą być zdecydowanie dłuższe niż 10mm,prądniczkę tachometryczną silnika, sprawdź grzałkę, rezystancję (ma mieć około 26 omów) i na przebicie do masy(megaomomierzem).
Tacho silnika powinno mieć rezystancję 220 Ohm
Gdzieś musisz mieć jakiś upływ, może źle podłączony przewód zasilający, kiepska rezystancja izolacji przewodu, albo uszkodzenie jakiegoś silnika skoro grzałki ok.
http://obrazki.elektroda.pl/3630373200_1... Triak zaznaczony strzałką był wymieniany a jeśli tak to z jakiego powodu? Jeśli wymieniona blokada i pompa nie dają efektu a błąd nadal się pojawia po mimo iż pralka nie posiada AquaStop to do sprawdzenia po kolei mamy: - grzałkę, sprawdzić rezystancję grzałki do masy - silnik, można na chwilę...
Rezystancję izolacji mierzyłem metrelem dla całej pralki, oraz dla silnika i grzałki osobno. Wszystko w normie. Dla pewności sprawdziłem jak się zachowa z odpiętym PE dla grzałki i silnika i bez zmian, więc chyba nie tu jest problem. Mogę zamienić L z N na wtyczce, bo nawet nie pomyślałem, że może to mieć jakiś wpływ i nie sprawdziłem jak jest aktualnie....
Miedzy dwoma końcówkami grzałki jeżeli grzałka 2000W to ok 21 OHM sprawdź czyjnik NTC - też rezystancję. - czy grzałka jest dobra Upływ miernik na najwyższy zakres rezystancji jedna końcówka do zacisku grzałki druga na obudowę grzałki lub jeżeli grzałka w pralce zalana wodą to na obudowę pralki. Te diody też sugerują błąd F16: Niedziałający blok kosza...
sprawdź szczotki silnika. I grzałkę, rezystancję i na przebicie.
Taj jak kolega pisze sprawdź grzałkę (miernikiem -rezystancja i upływność), ale ja sprawdziłbym jeszcze szczotki w silniku jaki jest ich stan.
Dzięki za zwrócenie uwagi na metodę sprawdzania grzałki, dawno już tego nie robiłem. Pomiar rezystancji upływu poza zakresem więc raczej można przyjąć że grzałka ok. Czy ktokolwiek może podpowiedzieć jak sprawdzić silnik ? Czy to zadziała: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5... Pozdrawiam M
Witam. W mojej Skodzie Fabii 1.4MPI padła mi sonda lambda. Po podłączeniu do VAG'a w teście starzenia (grupa nastaw 034) wyświetliło brak reakcji sondy lambda i dziwną temperaturę katalizatora (-32"C). Napięcie na sondzie stało na poziomie 0.3V. Jako iż w ASO sonda kosztuje straszne pieniądze, wstawiłem 4 przewodową sondę uniwersalną. Napięcie sondy...
17524 i 17526 to problem z grzałkami sond obu. Czyli albo grzałki w sondach kaput albo zasilanie do nich. Jak silnik chodzi normalnie i tylko te błędy są problemem to dwa pomiary do wykonania. 1. Rezystancja grzałek sondy 1 i 2 2. Napięcie zasilania grzałek sondy 1 i 2. Jak będzie ok to pomiar pod obciążeniem np żarówką 12V 5W. Bo w ECU jest przerwa...
Zatrzymanie się silnika z powodu zbyt małego napięcia = zmniejszenie rezystancji silnika -> zmniejszenie rezystancji obwodu -> większy prąd -> przepalenie grzałki Dobrze myślę?
wszystko wskazuje na to że pralka sygnalizuje Ci błąd F-8 czyli "błąd obwodu grzałki" (sprawdź rezystancję grzałki do masy >10Momów) jak nie masz czym sprawdzić to przepnij kabelki do nowej grzałki nie montując jej i zobaczysz czy Ci ruszy....(uważaj żeby Cię nie popieściło) i umieść grzałkę tak żeby nie zrobić zwarcia!!!!!!
A nie pytałeś czy kasowali ci adaptację, jak byłeś w aso? Trochę mnie dziwi ten czas wtrysku, bo u mnie przy 3,2-3,3ms sonda już zaczyna reagować, więc niby nie wiele ci brakuję. Ja zimą postaram się zabawić i poeksperymentować na sondzie chcę zamontować drugą cyrkonową i emulator, by porównać pracę silnika, cyrkonowa jest podobno sporo szybsza, ale...
Bardzo często zdarza się, że grzałka powoduje upływność. Jeżeli masz dostęp do induktora, to zmierz rezystancję pomiędzy zaciskiem grzałki a jej obudową. Omomierzem nie zmierzysz.
musiałeś coś pomieszac lub robiłeś to na odpietej wtyczce wszystko robimy na wpietej wtyczce z wyjatkiem mierzenia rezystancji grzałki 1 podłacz sie na mase i na szary, załącz zapłon 2 podłącz sie na czarny uruchom silnik, rozgrzej go, podaj jakie masz napiecie przy 2 tyś/min rezystancje grzałki masz dobra, więc zmierz tylko czy masz napiecie na grzałce...
Pralka jest uszkodzona. Jak zwykle w tego typu przypadkach zaczynamy badania od elementu uszkodzonego i w kierunku modułu podążamy. Warto na początku sprawdzić grzałkę na upływność prądu do obudowy pralki. Pomiaru dokonujemy miernikiem rezystancji o zakresie min. 40-50 MΩ. Eliminując grzałkę (to jest najprostsze) udajemy się w kierunku silnika....
Skąd wydobywa się to buczenie, skoro piszesz że elektrozawory sprawne, to zgaduje że pompka spustowa, a może silnik...? Pewnie, że pompka. Nie przechodzi testu, nie może się obrócić i wody pralka nam nie pobierze, nie rozpocznie prania. Wyciągnąłem grzałkę i nie widać żeby była jakoś zniszczona czy spalona, prawie jak nowa. Grzałkę zawsze sprawdza...
Niektórzy się zdziwią, jak dużą rezystancję mają bezpieczniki rzędu mA. Rzędu mA tak ale rzędu dziesiątek A to już dużej rezystancji nie posiadają , bo byliby grzałkami a nie bezpiecznikami.
moja droga jak nie działa termoobieg to nie z grzałkami masz problem tylko z wentylatorem termoobiegu A skąd wiesz? Często tak klienci nazywają problem i uszkodzona jest grzałka. :arrow: wiktoria Do sprawdzenia grzałka termoobiegu - rezystancja. Jak OK., to sprawdź silnik. Najlepiej, jak wezwiesz osobę o odpowiednich kwalifikacjach. PS. Może być zamiennik,...
Od niedawna również jestem posiadaczem Toyotki 1,8 z silnikiem Lean Burn z uszkodzoną sondą. Udało mi się kupić używaną sondę (nawet dwie -jedna z numerem 89463-20060 druga 89463-20070) napięcie na wyjściu sondy (sygnałowym) powinno być w przedziale 0-1V tak jak dla normalnej sondy lambdy, bardzo istotna jest jednak grzałka sondy. Grzałka sondy powinna...
Ty rozumiesz jak działa cewka zapłonowa? Plus jest stały, masa jest kluczowana przez sterownik, w takt sygnałów z czujnika położenia wału. Kiedy silnik nie pracuje (ale zapłon jest włączony), to na jednym zacisku cewki masz mieć +12 V, a na drugim "nic" (czyli efektywnie też będziesz miał 12 V "przez" cewkę). Sonda ma grzałkę o niskiej rezystancji,...
Bezpieczniejsze będzie dla użytkownika sprawdzenie włącznika multimetrem a przy okazji też trzeba sprawdzić grzałkę na rezystancje obwodu grzejnego i upływność oraz dokładnie silnik pralki. Mogły się skończyć szczotki i doszło do uszkodzenia wirnika a w następstwie tego uszkodzenia modułu . Mógł też nastąpić wyciek wody na silnik i bum. Pralka już trochę...
kW" - gdzie chodziło mi, że wg obliczeń to dokładnie 22,488 kW - byłem zbyt precyzyjny ;) No a wziąłeś pod uwagę współczynnik mocy? Przy czystej rezystancji (grzałki) przy 35 A możesz nawet wycisnąć 24 kW, ale jeśli będą to silniki, to może być znacznie mniej?
Jeśli chodzi o grzałkę sprawdzałem jej rezystancję w pierwszej kolejności razem z silnikiem i według mnie było wszystko ok ale nie naprawiam tego typu sprzętu na co dzień więc pewności nie mam a co do falownika to jest możliwość naprawy czy wymiana całego układu a jeśli wymiana to jeden do jednego czy wiąże się to z programowaniem?
Witam. Pralka Indesit IWD71251 podczas prania wyświetla błąd F01. Przeszukiwałem wątki i starałem się zastosować do rad tam udzielanych, ale nie pomogło. Ciągle to samo. Jedynie krótki program 15 min potrafi przejść do końca (choć raz też na nim wywaliło). Trak był dobry ale profilaktycznie zmieniłem. Wtyczki ok., ale profilaktycznie psiknięte kontaktem....
Z wstepnych pomiarów wynika jakas masakra... Według schematu przemierzyłem miedzy gniazdem bezpiecznika F9 ktory jest wspolny dla obu grzalek a pinami 5 i 63 sterownika , pin 5 mial byc od pierwszej sondy(przed katalizatorem) a 63 od drugiej (za katalizatorem) . rezystancja na pinie 5 to 5ohm a na pinie 63 przerwa!! z tym ze pin 63 nie wyglada jakby...
Trochę mało informacji,,,jak się zachowuje na różnych programach???np: samo wirowanie???czy silnik wogóle kręci???czy praca pompki wydaję Ci się poprawna??? Czy fachowiec sprawdził grzałkę? Jeśli nie, to miernik w rękę i pomiar rezystancji grzałki na odpiętych przewodach,,, na początek.
Akurat mam rozebrany prawie taki sam silnik z e-klasy tylko V8, rezystancja grzałki to około 16ohm w mojej tyle samo. Problem chyba rozwiązany, luźna była wtyczka od tej grzałki, na razie wszystko hula zobaczymy czy po czasie znów się coś nie pojawi. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi :)
Znalazłem miejsce gdzie jest triak. Na płytce programatora. Typ BTB15 zmierzyłem jego końcówki miernikiem cyfrowym między skrajnymi końcówkami jest przejście o wartości ok. 56Ω. Więc chyba ten triak jest dobry. Sprawdziłem również czy silnik nie ma przejścia do masy i czy grzałka jest dobra Grzałka nie ma przejścia do masy ale chyba jak na grzałkę...
A co to jest " rezystencja" bo, jaki stary jestem, to dalibóg nie wiem:| a nawet jakbym się domyślił że chodzi o REZYSTANCJĘ, to po kiego ma ona być" na + czy na -"????? Prościej podać markę samochodu i kod silnika a ktoś życzliwy poda parametry sondy, zamiast pisać posty bez sensu.
(...) mknie obwód. Z tego samego powodu najpierw wyłącza się faza -> neutralny-> ochrona a załącza ochrona->neutralny->faza bo jak rozłączymy N to na odbiorniku na jego przewodzie N pojawi się napiecie z przewodu fazowego przechodzące przez odbiornik. Dodano po 13 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie To, co piszesz o przenoszeniu potencjału przez odbiornik...
Sprawdz przekażnik w module na styku PT1 powinno być zasilanie a na PT2 wyjście na wybierak oczywiście rezystancję grzałek i zasilanie sprawdziłeś?
Wygląda na to, że grzałka sprawna. Płyta programatora wyjęta więc, zdemontuj przekaźnik, podłącz mu zasilanie (opisane na przekaźniku), miernikiem sprawdź czy jest przejście. Jeśli przekaźnik będzie ok, to podłącz wtyczkę grzałki, sprawdź czy na płycie programatora miernik wykryje rezystancję grzałki (wykluczy to okablowanie). Jeśli będzie ok, odłącz...
A czemu mój schemat miałby spalić suszarkę ? Jeśli chodzi o twój schemat, to trudno przewidzieć jak do końca zachowa się suszarka. Wszystko zależy od impedancji silnika i rezystancji grzałki. W przypadku niekorzystnej proporcji, na mostku i silniku mogłoby się odłozyć zbyt duże napięcie i mogłoby te elementy uszkodzić. Natomiast najgorszym schematem...
Grzałka ma rezystancję ok 5,6 Ohm i napięcie po odpaleniu silnika ok. 13.6 V. Czy to normalne żeby od strony komputera było podawane na styki pomiarowe sondy napięcie ok 450 mV ?
Może na pozór nie widać związku z usterką, ale zmierz weź rezystancję czujki NTC grzałki.
Wodociągowa "nieco" przewodzi, a mimo tego wrzucenie włączonej do zasilania suszarki do włosów do wanny może skutkować śmiercią kąpiącej się w niej osoby. Jakie jest tego wyjaśnienie? Prąd płynie przecież do tego ścieżką o najniższej rezystancji, i o ile rozumiem, że ścieżka przez wodę może być z jakichś przyczyn "łatwiejsza" niż przez uzwojenia silnika...
Witam Mam problem pralką szagierki ;) Whirlpool AWE 6518/P wyświetla po włączeniu F26 Przeczytałem kilka wątków miedzy innymi ten -> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Sprawdziłem hydrostat, tzn rezystancję styków oraz profilaktycznie wyczyściłem. Wiązkę silnika (był zaśniedziały jeden styk) Upływność grzałki i rezystancję i to samo...
Masz taki silnik w swojej pralce: https://zipinsk.ru/products/motor-sma-in... Nigdzie nie dostępny w Polsce, ale jest szczotkowy więc w pierwszej kolejności demontaż silnika i oględziny stanu szczotek węglowych. Natomiast czujnik temperatury taki musi być: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/Czu...
Witam, auto jak w temacie, problemem jest błąd silnika P0135 - podgrzewanie pierwszej sondy lambda (niewłaściwe działanie). Sprawdziłem rezystancję grzałki - wynosiła około 4 Ohmów. Napięcie na grzałce po uruchomieniu silnika 8-9V. Zanim zacznę myśleć o wymianie sondy chcę sprawdzić czy przyczyną problemu nie jest zbyt małe napięcie. Nie wiem niestety...
Laska od dłuższego czasu narzekała, że pralka nie grzeje (otwierała drzwiczki podczas prania). Ubrania niedoprane, plamy od nierozpuszczonego proszku, zapaszek stęchlizny ze środka. Ustawiłem program na syntetyczne, bo powiedziała, że tylko na tym i na butach nie wyskakuje ERR. Podłączyłem pralkę pod watomierz, taki do kontaktu. Wskazywał tyle co brał...
Jak tacho daje takie napięcie przy ręcznym kręceniu wirnikiem , to ręka całkiem sprawna ;) (tacho też :) ) . Grzałka - rezystancja dobra. Jak to Candy - na gniazdach kabli od silnika uszkodzenie lub na module zimne lutowania.
Witam. Zmywarka Siemens – pojawił się błąd E23. Silnik pompki odpływowej był niesprawny, więc go wymieniłem, sprawdziłem drożność węży. Zmywarka nadal nie działa, wyskoczył błąd E20. Sprawdziłem rezystancję pompki obiegowej – jest dobra. Następnie sprawdziłem grzałkę, wydaje się sprawna na pinach zasilających, ale 3 małe piny, które z tego, co wyczytałem,...
temat wałkowany podlacz multimetr elektroniczny, ustaw voltomierz i zmierz zakres pracy na goracym silniku. powinno oscylowac pomiedzy 0 a 1V sprawdz opornosc grzałki i zasilanie na nia brak zasilania - sprawdz dlaczego brak rezystancji grzałki- do wymiany nie oscyluje- do wymiany oscyluje wolno - do wymiany
Można podpatrzeć pracę sondy woltomierzem, trochę to niedokładne ale zawsze coś. Rezystancję grzałki sondy zmierzyć omomierzem na złączu kala sondy (zawyczaj białe kable).
Jeśli oba uzwojenia równe to da sie połaczyć. - złółto-zielony ochonny z sieci do obudowy silnika - brązowy z sieci na połączone razem 1 i 3 przełacznika - na 2 przełacznika podłącz jeden z niebieskich z uzwojenia silnika wraz z jedną z końcówek kondensatora - na 4 przełacznika podłącz jeden z brązowych z uzwojenia silnika wraz z drugą z końcówek kondensatora...
No i na 99% padnięta sonda (brak rezystancji na grzałce). Gdy ja rozepnę to objaw szarpania nie występuje.
Witam, mam drobne pytanie czy można samemu zbudować rezystor z grzałki od suszarki ? Suszarki pobierają około 500-1000W (w zależności od modelu) większość z tego co mi wiadomo idzie właśnie na grzałkę a tylko mały procent na silnik, tak więc powinna być możliwość zbudowania rezystora o niskiej rezystancji jednak o dużej mocy. Co o tym myślicie ? Pozdrawiam.
Sonde masz sprawną, jaką masz rezystancje grzałki, napięcie dochodzi do sondy? Wiązka sprawdzona ale nie miernikiem tylko żarówką?
Rezystancja grzałki do masy sprawdzona? Przebicie grzałki powoduje zafałszowanie wskazań hydrostatu - moduł otrzymuje sygnał pełny więc nie rozpocznie wirówki.
masa sondy to niebieski sygnał sondy to to biały plus grzałki to zielony minus grzałki to żółty Zakładam że masz silnik Z10XEP Dodano po 14 Można zmierzyć napięcie między białym i masą. powinno oscylować pomiędzy około 80-800 mV. Napięcie mierzone na wtyku od instalacji ,przy wypiętej sondzie, powinno stać na poziomie 450mV. Wykonaj pomiar pomiędzy...
Zmierz rezystancje grzałki sondy. Co do zaworka to może być coś z rozrządem . Nie przejmuj się dopóki silnik nie będzie utykał lub nierówno ciągnął. Jak tak się stanie to zajedz do vovlo niech naprawią.
Zmierzyłem Silnik i na obu uzwojeniach jest 37,5ohm natomiast bez kostki jest 51ohm.Typ silnika to SED164-2/16.Grzałka jest sprawna.Jesli oba uzwojenia maja te sama rezystancje to wydaje mi się ze raczej nie sa zwarte aczkolwiek wg tego co napisał POLO2 wyglada na uszkodzenie silnika chyba ze jest na odwrut z modelami??
Stawiam na grzałkę , pomiar jej rezystancji nie jest adekwatny do jej sprawności , na elektrodzie jest do niej serwisówka , możesz sprawdzić po objawach . Jeśli na moment rusza silnik i nic więcej to właśnie jest błąd grzałki . Ta drukarka nie posiada zaawansowanej elektroniki i nie bardzo potrafi "powiedzieć" co ją boli :)
Witam Zmierzyłem rezystancję grzałki na zimnym ma 7 ohm. Sygnał z ECU też poprawny
Zabezpieczenie działa momentalnie, gdy programator przeskoczy na odpowiedni "ząbek". Jeżeli np. silnik juz pobiera duży prąd, a programator włączy zimną grzałkę to zabezpieczenie nadpradowe zadziała natychmiast. Zimna grzałka ma bardzo małą rezystancję.
Sprawdziłem dzisiaj bezpiecznik odpowiedzialny za sondę - cały. Rezystancja grzałki 11 ohm. Ewentualnie wie ktoś gdzie dalej idą przewody od złączki? Przedzwoniłbym je, ale nie wiem gdzie jest koniec.
Pomiędzy 3 i 4 było 4,4Ohm, o te rezystancję Ci chodziło? Okey zaraz sprawdzimy żarówką Żarówka 5W świeci podczas pracy silnika. Jeszcze zapytam piny 3 i 4 na pewno sa od grzałki? Tzn 4 to na pewno bo biały.
Odpowiedź jaką? Niezależnie od tego co ta pralka wyświetli a nie znamy kodów błędu, wystarczy iż weźmiemy miernik w dłoń i wykonamy pomiary elementów newralgicznych odpowiedzialnych za taki stan rzeczy. Zaczynamy od grzałki - jeśli nie ma upływności, rezystancja jest w porządku, to następny w kolejności mamy inwerter i silnik.
Więc tak jak pisałem wcześniej woda jest na dnie ok 1,5-2 cm. elektrozawór jest ok. Nawet udało mi się wyrwać ze środka pompę - turbinka w idealnym stanie. Odnośnie samego silnika czy jest możliwe, że miałby za małe obroty aby wytworzyć odpowiednie ciśnienie? Nawet pomyślałem czy to nie wina zabrudzonego łożyska. Dodałem trochę WD40. Sam wirnik chodzi...
Nowa sonda kupiona. Sprzedawca zażądał, że mam ją sprawdzić na mierniku (nie wchodzi w grę test w aucie). Sprawdziłem tylko czy jest brak przejścia na samej sondzie i rezystancja grzałki 5 Ohm. Jest szansa coś jeszcze na "sucho" wybadać przed montażem?
Witam, Problem z pralką Electrolux EWF1287HDW jest następujący, otóż żaden z programów nie wykonuje się właściwie. Po wyborze programu prania, zamknięciu drzwiczek i wciśnięciu start/pauza: - drzwi blokują się (słyszalne załączanie przekaźnika/przekaźników); - czas programu skraca się do 1min; - program kończy się (dźwięk na koniec programu); - wybór...
W gnieździe gdzie podłączam sondę lambda powinno być 12 V po przekręceniu stacyjki, bez uruchomienia auta? Nie, napięcie się pojawia po odpaleniu silnika/zakręcenia rozrusznikiem. Białe to grzałka- jak się doszukałem. Czy powinna mieć rezystancję? Tak. Wynosi ona około 6.4 Ohm. Szary i czarny powinny po załączeniu auta dawać napięcie do 1V. Czyli mogę...
Prawie tak, a grzałka dodatkowa lepsza mniejszej mocy bo większa rezystancja. A pamiętasz zadanie z wpiętą szeregowo żarówką 25W i 100W i pytaniem która będzie mocniej świecić? Kwestie bezpieczeństwa BHP i norm elektrycznych ktoś tu bierze w ogóle pod uwagę? Co Wam da 2-3s zwłoki skoro po załączeniu przez stycznik tylko jednej grzałki i tak siądzie...
Ktoś poruszy istotę tematu? Dla przypomnienia: Chcę to rozwiązać w następujący sposób: -umieścić termometr na dnie zbiornika płynu spryskiwaczy -umieścić grzałkę (wewnątrz lub na zewnątrz) -umieścić pływak z czujnikiem (aby nie grzać "na sucho") Tylko to naprawdę nic nie da. Ile potrzebujesz energii aby podgrzać 2l płynu od temperatury -5'C do temperatury...
Pascalt Rozumiem, że przed prostownikiem będzie stał jeszcze sterownik odpowiedzialny za wytracanie nadmiaru energii na grzałce? Niekoniecznie falowniki posiadają wyjście rezystora hamującego. Działa to tak że przy wzroście napięcia powyżej pewnego poziomu jest załączany ten rezystor i energia zostaje na nim wytracona. Rezystorem może być grzałka o...
Wysoka rezystancja czyli przerwany obwód grzałki lub uszkodzona grzałka w sondzie. Co do pierwszego błędu to raczej nie zapchany a brak skuteczności choć mogę się mylić. Gdybyś miał zapchany to wyczułbyś spadek mocy silnika? Jeżeli takiego nie ma to raczej katalizator nie spełnia swojej funkcji.
W Twoim przykładzie z cewką wartość rezystancji jest włąściwie bez znaczenia, bo nie chodzi tutaj o konkretne wartości, a bardziej o to, czy przykładowa cewka ma ciągłość przewodu między końcówkami, czy też jest przerwa. Ponieważ do sprawdzenia używa się omomierza w multimetrze, to mówi się o rezystancji. I jak koledzy pisali jest odwrotnie jak Ty napisałeś....
Sprawdź oporność grzałki ( ok . 25Ω ) i czy nie ma przebicia do masy i nic nie piszesz , czy zmierzyłeś rezystancje uzwojeń stojana i wirnika w silniku .
- Element grzewczy G0 - dla czego ? po pierwsze oporność 2,1 ohm troszkę mało jak na element grzewczy po drugie jasno napisano że moc grzewcza samych elementów grzewczych wynosi 1200W. Ok Ale czy spadek napięcia na spirali (2,1 Oma) wystarczy aby napięcie na diodach ,silniku było na tyle niskie aby urządzenie mogło pracować w miarę prawidłowy sposób...
Witam. Potrzebuję koledzy wartość rezystancji pierwszej spirali grzewczej z opalarki TRYTON THL2000 (model bez LCD, tylko dwa potencjometry z tyłu- od temperatury i regulacji obrotowej silnika nadmuchu). Chodzi o tę spiralę zasilającą szeregowo silnik. Jest ona z przodu. Generalnie cała grzałka ma trzy przewody. Jeden jest wspólny dla obu spiral i dwa...
Grzałka chyba odpada, rezystancja 27,8. Podłączyłem drugą grzałkę i to samo. Jednak kombinowałem z zamkiem blokadą klapy, bo to mnie zastanawiało dlaczego nie zamyka. Zainicjowałem ręcznie zablokowanie zamka i silnik ruszył, zrobił jeden obrót płynnie, ale następne ruchy silnika ze zrywami (przerwami).Następnie wyłączyłem pralkę z prądu i włączyłem...
Mogę liczyć na pomoc i podpowiedź jak sie za to zabrać? Ogólnie na elektryce trochę sie znam lecz nie znam sie na elektronice i proszę o pomoc. Ja się trochę znam na motoryzacji, ale za remont silnika we współczesnym samochodzie bym się nie zabrał. Trochę porywasz się z siekierą na Słońce i radzę, jak poprzednik, wybulić trochę kasy na profesjonalistę....
Domyślam się, że chodzi o K-Jetronic ew. KE-Jetronic. Obstawiam uszkodzony regulator termiczny (ten przykręcony do bloku silnika). Pewnie przepuszcza i silnik pracuje cały czas na wzbogaconej mieszance, albo nie działa obwód podgrzewania, co jest zresztą najbardziej prawdopodobne. Sprawdź na początek napięcie na wtyczce regulatora oraz rezystancje jego...
rezystancja grzałki grzałki rezystancja rezystancja grzałki pieca
obniżyć napiąć rezystor schemat radio kondensator trzeszcz philips ustawić godzina
uniden ubc125xlt 4558d wzmacniacz
Scania R450 – wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia, test CO₂, uszczelka głowicy, diagnostyka Understanding the Shunt Inductor in CMT2310A Balun Design