Przecież tam jest zapłon typu DC-CDI, napięcia na cewce zapłonowej nie zobaczysz. Zwróć uwagę na zachowanie kontrolki immobilizera, czy prawidłowo czyta kluczyk. Sprawdź rezystancję impulsatora. Podłącz inną cewkę WN. Jeśli wszystko inne wygląda ok, to pozostaje uszkodzenie modułu zapłonowego.
Rezystancja impulsatora powinna wynosić 24 - 30 Ω. Od maja 1989 roku produkowane są impulsatory o rezystancji 13 - 17 Ω, w tym obecne nowe czerwone z MZA. Na obudowie impulsatora znajduje się punkt kontrolny (wspólny dwóch cewek impulsatora), na którym należy mierzyć poszczególne dwa uzwojenia impulsatora (do masy i do wyjścia sygnału), które...
Cewka zasilająca powinna być dobra. Rezystancję impulsatora sprawdzałeś (pomiędzy przewodami czerwony i brązowy)?
Problem nie został jeszcze rozwiązany! Nie znam prawidłowej rezystancji impulsatora. Poszukaj w necie. Ma generować min 2-3V napięcia SZCZYTOWEGO. Pisałem o prostej sondzie. Nie wiadomo co z modułem zapłonowym, który jest zintegrowany z regulatorem napięcia. Po przezwojeniu/zakupie/itp cewki się okaże... Są duże szanse. :D Miło pomagać komuś, kto się...
Zmierz rezystancję impulsatora (czujnika położenia wału). Radziłbym zrobić porządek z przewodem paliwowym, tam są ciśnienia rzędu 3-4 barów. Wyciek podczas jazdy może się niezbyt przyjemnie skończyć, zważywszy że po tej samej stronie biegną kolanka wydechu. Pompa widnieje jako kompletny zespół, nie ma możliwości kupienia samego króćca, chyba że coś...
Witam ponownie - fatum jakieś. Nie fatum, tylko nadmiar konserwacji :D Opierajac się na schemacie: 1. Zmierz rezystancję cewki ładującej CDI - brak oznaczenia koloru - uzupełnij schemat. 2. Zmierz rezystancję impulsatora - jw. 3. Zmierz napięcie AC cewki podczas "kopania". 4. Sprawdź połączenia masy CDI - korozja/itp. 5. Sprawdź pozostałe masy. Niestety...
Sprawdzałeś oscyloskopem? Przecież miernikiem elektrycznym można co najwyżej zmierzyć rezystancję impulsatora, nie wyłapiesz tego "impulsu" mierząc napięcie. Jaka rezystancja impulsatora, cewki ładującej moduł zapłonowy? Wstaw zdjęcia, o których mówili koledzy. Przy okazji mile widziane zdjęcie samego statora.
Sprawdź rezystancję impulsatora.
Zmierz rezystancję impulsatora
W liczniku er-1 brak połączenia pomiędzy licznikiem a ECU, stąd brak odczytu prędkości, obrotów i temperatury silnika. Błąd 12 to brak odczytu obrotów wału korbowego. ECU dostaje sygnał z przekaźnika rozrusznika i powinien wiedzieć, że wał korbowy się kręci i powinny być impulsy z czujnika położenia wału korbowego. Sprawdzana była rezystancja impulsatora,...
Sprawdzić jeszcze rezystancje impulsatora oolo 120-160 ohm. Ja strzelam ze moduł dośc często padały
Odpowiem sam sobie, problem rozwiązany, iskra wróciła bez wymiany żadnego z elementów układu. Pomogło solidne spryskanie wtyczki wiązki dochodzącej do modułu oraz samych pinów modułu takim śmierdzącym preparatem do styków firmy Wurth. Wcześniej pryskałem środkiem na bazie alkoholu izopropylowego i jak widać nie zrobił on należytej roboty. Wniosek z...
Przez pomiar rezystancji do niczego pewnego nie dojdziesz. Lepiej zrobić "pająka" symulującego pozostałe elementy układu. Pasowałoby pomierzyć napięcia szczytowe (w ostateczności przemienne) i rezystancje cewki ładującej i impulsatora oraz sprawdzić cewkę WN w innym motorku. Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link . Jest tam sporo ciekawych informacji....
Zawsze istnieje możliwość uszkodzenia mechanicznego, np. przewodów czy też statora i impulsatora przy demontażu i montażu. Jeśli silnik był wcześniej katowany i został przegrzany, to stator i impulsator mogły też dostać po dupie, a dopiero teraz objawiły swoje uszkodzenie. Sprawdzałeś rezystancję impulsatora? Rozrusznik dobrze kręci? Jakie jest napięcie...
Poprawne, chyba że ktoś pozamieniał części i wstawił zębatkę od innego modelu. W sumie wystarcza sam pomiar rezystancji impulsatorów. Szukaj przyczyny problemu w module zapłonowym.
Rezystancję impulsatora mierzysz w ten sposób, że odłączasz kostkę łączącą z modułem zapłonowym i mierzysz rezystancję impulsatora. Hexagon miał silnik dwusuwowy i inny rodzaj zapłonu. Skąd mamy wiedzieć co za moduł (od czego) został założony wraz ze swapem silnika? W czterosuwowych Piaggio stosowano wiele rozwiązań układu zapłonowego.
Nie wiem co do za skuter, Honda na pewno nie. Zapłon pochodzi od skuterów Malaguti, silnik Minarelli. Sprawdź rezystancję impulsatora (czerwony przewód) oraz cewki zasilającej CDI (zielony przewód). Zapłony Ducati Energia w Malaguti były dość awaryjne, obecnie znalezienie używanego graniczy z cudem, z resztą używki długo nie działały. Swego czasu wszystko...
cześć, Otrzymałem dziś informację z pomiarów rezystancji impulsatora w innym sprawnym lc4, dzięki uprzejmości elektryka motocyklowego, rezystancja impulsatora wyniosła 130ohm Po wyciągnięciu mojego impulsatora z motocykla, nie stwierdziłem żadnych uszkodzeń izolacji etc. Oporność impulsatora bez zmian ok 100ohm. Test impulsatora namagnesowanym wkrętakiem,...
Temat rozwiązany magneto posiada długi magnes, z ktorego sczytuje czujnik ok 3cm na obwodzie. Nowy moduł wyzwalał iskre gdzy widzial początek tego magnesu, dlatego za wczesnie podawał iskre. Zapodałem inny moduł który daje iskre gdy czujnik "puści" i moto chodzi :):) Ahh te chińskie moduły żadnych oznaczeń jak trafisz na dobry to sie uda ;/
Sprawdź rezystancję impulsatora na zimnym i rozgrzanym silniku. Gdy przestanie odpalać wykręć świece i sprawdź czy występują równo iskry na wszystkich świecach. Oczywiście problem może też być mechaniczny i tu bym wskazywał na brak kompresji (może brak luzu zaworowego) lub problemem z gaźnikami.
Przewinięte. Teraz oporność cewki 400 omów, napięcie ok 60-80 woltów. Problem dalej nie znikł. Wszystkie połączenia są ok, rezystancja impulsatora to 90 omów.
Impulsator OK. Rezystancja i napięcie cewki zasilającej ZA MAŁE. Iskra powinna być, ale maciuteńka. Tak na max 1mm w powietrzu prosto z kabla WN na masę, gdy normalnie powinna przebijać min. 10 mm. Widać, że nie czytałeś lub czytałeś niedokładnie linkowany temat. Masz dokładnie ten sam problem co kolega ukaaasz.
Kontrolka miga w momencie kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. A co się dzieje po włączeniu zapłonu? Spróbuj fizycznie wyjąć pastylkę z kluczyka i sprawdź jaka będzie reakcja. Immo nie zgasi pracującego silnika, po za tym faktycznie jest możliwość że problem jest spowodowany wilgocią w immo lub module. Jesteś w stanie pomierzyć rezystancje cewek, impulsatora...
Jaka jest rezystancja impulsatora i cewki zasilającej moduł zapłonowy? Edit: Dopiero doczytałem ze to jakiś składak. Jeździł ten skuter czy to od nowości nakombinowane? Dlaczego stacyjka jest na 2 kable a wiązka ma 5? Jeżeli trafiłem na dobry schemat to bez odpowiedniej stacyjki lub zrobienia zworki w kostce nie odpali.
W zdjęciu opór dla cewki CDI, a napięcie mam w filmiku. https://filmy.elektroda.pl/33_1433426017... A ten filmik to od rezystancji impulsatora. W trybie dla szukania zwarcia w mierniku, od impulsatora mam tylko delikatne piszczenie. https://filmy.elektroda.pl/37_1433426786... I jak to oceniasz?
Sprawdź rezystancję impulsatorów, powinny mieć wg. serwisówki 120Ω ±10% przy 20°C. Prawdopodobnie po rozgrzaniu robi się bardzo duża rezystancja lub przerwa i stąd ginie zapłon.
Według serwisówki, rezystancja cewki zasilającej w tym statorze (produkcji Langfang Kokusan) powinna wynosić 800 - 1100 omów (pomiędzy przewodami zielonym a białym). Rezystancja impulsatora 90 - 140 omów. Pozostałe trzy przewody od cewki ładowania i cewki świateł nie mają tutaj znaczenia.
Witam! Dziękuję Kolego zarówno za odpowiedź, jak i za troskę o moje bezpieczeństwo:) Staram się przeprowadzać wszystkie manewry najbezpieczniej jak tylko potrafię;) Skoro cewkę z Bety mogę sprawdzić w Loncinie, to podpowiesz, w jaki sposób powinienem podłączyć (który z czym) te dwa piny? Pytam, ponieważ nie wiem, co na chłopski rozum oznacza wyrażenie...
Jaka rezystancja impulsatora? Niczego nie podłączaj pod 230V, jeszcze ulegniesz porażeniu prądem elektrycznym. Działanie impulsatora trudno zmierzyć (najlepszy byłby oscyloskop), ale jest pewien sposób określający pi razy drzwi czy impulsator działa - ustaw miernik na buzzer, podłącz do wyjścia impulsatora, gdy impulsator generuje sygnał pojawia się...
Witam chciałabym powrócić do tematu, ogólnie iskry jak nie ma tak nie ma kompresja teraz jest(wymieniona została głowica) i chciałbym sprawdzić czy iskrownik jest sprawny bo może to być jego wina, czy ktoś wie jak go sprawdzić iskrownik jest na 3f czyli 3 żółte i 2 od iskry rezystancja od impulsatora wynosi około 145ohm a te 3 żółte mają poniżej 0.5ohm...
Wykręć fajkę z przewodu zapłonowego i sprawdź, czy bez jest iskra. Ściągnij koło magnesowe, sprawdź klin na wale korbowym. Obejrzyj dokładnie koło magnesowe, stator, impulsator, przewody. Zmierz rezystancję cewki zasilającej moduł zapłonowy, rezystancję impulsatora. Sprawdź wszystkie masy. Zmierz napięcie prądu AC cewki ładującej moduł zapłonowy w trakcie...
Z podłączonym modułem miałeś pewnie wyłączoną stacyjkę (zwarcie na masę na przewodach czerwony i brązowo-biały - są one połączone razem w module). Przewód brązowo-biały jest od gaszenia. Z odłączonym modułem - wygląda na uszkodzenie impulsatora, od niego jest niebieski przewód. Rezystancja impulsatora wynosi ok. 27R w oryginalnych statorach, 14R w podróbach....
Sprawdź rezystancję impulsatora, powinna ona wynosić 350Ω ±20%. Przewody biało-niebieski oraz biało-czerwony. Nie mogą one wykazywać przebicia do masy. Wyniki pomiarów przedstawione na rysunku narysowanym w paincie nic mi nie mówią.
Skuter nie odpala, podejrzewam że elektryka, niby iskra pojawia się na świecy, ale jak próbuję sprawdzić napięcie dochodzące do cewki WN kontrolką nic nie pokazuje. Na innym module to samo. Zmierzyłem rezystancje impulsatora 130 ohm czyli w normie, rezystancja cewek zapłonowych 450 ohm gdzie serwisówka podaje max 250 ohm, czy to może być przyczyną że...
Sprawdź czy po wyjęciu i zamontowaniu silnika prawidłowo podłączono przewody masy silnika. Rezystancja impulsatora zgadza się ze serwisówką? Podczas demontażu i montażu mógł ulec uszkodzeniu. Albo wina mechanika montującego części z innego modelu. Widzę że tam jest wtrysk Keihin. Ten ECU ma dwie osobne masy, do logiki i do części wykonawczej. Bardzo...
Który to model Cordoby? Żadnych danych nie podałeś. Pomiar rezystancji impulsatora nic Ci nie da. Trzeba sprawdzić czy dochodzi zasilanie na niego oraz czy wychodzi sygnał prostokątny z czujnika gdy kręcą się koła. Skoro nie działa prędkościomierz i obrotomierz to proponuję zacząć od sprawdzenia zasilania licznika.
Moduł to - 1D0-00 Foto : http://obrazki.elektroda.pl/2837198500_1... ale wydaje mi się, że to cewka. Dałem jakiemuś magikowi do nawinięcia, ale nie wiem, czy mu się to uda ;) Więc tak: Cewka w magneto według serwisówki powinna mieć rezystancję 192-288 u mnie po zmierzeniu jest - 708 ohm miernik jest na pewno dobry. Sprawdzałem rezystancję...
kubaborys napisał: Czy kąt przykręcenia stojana ma znaczenie? Teoretycznie da się go obracać co 120 stopni... Oczywiście, że ma znaczenie. przecież zapłon musi być w odpowiednim punkcie chyba, że impulsator jest na zewnątrz koła magnesowego. A co z kablami, przecież ich droga określa położenie podstawy magneta. Czy mierzyłeś rezystancje cewki ładującej...
Do sprawdzenia rezystancja cewki zasilającej CDI oraz impulsatora. Pomiar rezystancji uzwojeń oświetlenia i ładowania oraz generowanych napięć można sobie darować.
Wypnij z modułu czarny kabel z białym paskiem, on jest od gaszenia silnika, czasami dostaje zwarcia do masy i nie będzie iskry. A i kondensatora tam nie szukaj, nie ma go, wszystko jest w module zapłonowym i to on wszystko załatwia w tym temacie. Sprawdź jeszcze jaki masz napięcie przy kręceniu rozrusznikiem na kablu zasilającym CDI (czarny z czerwonym...
Źle to robisz. Powinieneś w pierwszej kolejności sprawdzić rezystancję cewki zasilającej CDI oraz rezystancję impulsatora. Jeśli iskra pojawia się po puszczeniu masy silnika w powietrze, to automatycznie pojawia się na module potencjał na wejściu z impulsatora, moduł wyzwala się potencjałem z cewki zasilającej więc masz iskrę 2, 3, 4 razy na obrót wału...
Najlepiej oscyloskopem, jeżeli nie ma to można tylko sprawdzić przejście na przewodach i rezystancję samego impulsatora czy nie ma przerwy (no chyba że masz dane z serwisówki jaka jest prawidłowa rezystancja)
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji. Poza tym sprawdź czy stacyjka...
Witam. Mam problem z skuterem nie mam iskry wiec postanowiłem przeprowadzić diagnostykę zapłonu. Ustaliłem że : napięcie dochodzi do modułu z cewki zasilającej przy kopnięciu 45-50 v cewka wysokiego napięcia jest sprawna rezystancja impulsatora 160 ohm Przy okazji chciałem zoczyć czy impulsator daje sygnały sprawdzałem to multimetrem na pozycji test...
Kupiłem nowy miernik bardziej profesjonalny, mogę zmierzyć rezystancję. W impulsatorze rezystancja wynosi 209 Ω, a w cewce która daje impuls nie ma żadnego oporu. Myślę że jest uszkodzona cewka która daje impuls, taką cewkę da radę przewinąć i jaki byłby koszt przewinięcia wie ktoś może? Szukałem na allegro, ale ciężko dostać tą cewkę.
Jaką rezystancję powinien mieć chiński impulsator.
Jakieś kosmosy! Coś źle mierzysz (większa szansa) albo coś jest sknocone! Napięcie 25V (jakie AC czy DC???) na kablu niebieskim - impulsator ??? Rezystancje cewki ładującej i impulsatora rzędu megaom????? Kable były odpięte od modułu? Czy może mierzyłeś rezystancję i obracałeś wałem? Do poprawki! Pisz dokładnie co i jak robisz!!! Jak nie to pa, pa.
Witam ,dziękuję za reakcję bo dalej pacjent nie reaguje,stator 4 cewki bez impulsatora wychodzą 3 kable ,2 na kostce, to ładowanie i światła i jeden bordowo czarny to zasilanie cdi po stacyjce,rezystancja statora to 185 Omów ,napięcie na zasilaniu cdi 50v,z cdi wychodzą 4 kable ,bordowy czarny zasilanie cdi napięcie dochodzi z statora około 50v ,niebieski...
oj nie jestem elektrykiem z pomiarami na mierniku to słabo tylko tyle co z internetu podpatrzę :) kable odcięte bo podmieniałem impulsator , to gdzie jest cewka rezystancji CDI ?co pisze BananVanDyk? pod magnetem ?
Rezystancja cewki zasilającej powinna wynosić 440 omów, impulsatora 140 omów. Okazało się że po złożeniu silnika stator wykazuje prawidłową rezystancję. Odbijanie było spowodowane uszkodzeniem wolnego koła. Nie zapalał ponieważ dwie kostki wychodzące z instalacji w przodzie quada - od światła pozycyjnego i impulsatora były złączone razem.
gdy już przekroczymy bariere 4 tysięcy obrotów zapłon zaczyna wariować Jeśli mierzyłeś popularnym miernikiem cyfrowym, to te wszystkie pomiary możesz sobie w buty wsadzić. Tego typu miernik przekłamuje wynik jeśli będą to impulsy napięcia/prądu lub/i jeżeli częstotliwość przebiegu będzie większa niz 400Hz (dla większości mierników). W Twoim wypadku...
W kostce od modułu czyli idąca od cewki cdi , rezystancja od impulsatora . A napiecie wychodzące własnie z iskrownika ma 1,6 v Dodano po 2 napięcie wychodzące z cewki ładującej po odpięciu jej kabla od modułu ma wlasnie 1,6v
Rezystancja nie ma znaczenia.
A gdzie na schemacie jest ten wtrysk paliwa? Ja nie zauważyłem, może za słabo szukałem. Jakoś nie leżą mi te włoskie schematy. Odnośnie pomysłu z kablami. Spróbuj. Byłby to układ bez immobilizera. Nie wiadomo czy moduły zapłonowe są takie same? Na wszelki wypadek sprawdź rezystancję impulsatora i napięcie na nim. Sprawdź co się pojawia na kablu VI łączącym...
Czyli wystarczy ci instalacja zapłonowa? Jeżeli tak to daj lepsze zdjęcia tego modułu, o którym pisałeś. Pasuje też zdjąć dekiel od strony zapłonu i też porobić zdjęcia. Dodatkowo trzeba zidentyfikować kable wychodzące z prądnicy. Biały i żółty to pewnie do regulatora - światła i ładowanie. Zielony masa. Pozostają brązowy i niebiesko-biały (lub na odwrót)....
Witam. Od dwóch dni próbuje rozwiązać problem z brakiem iskry w gpr 50, zmieniłem świece ale bez skutku. Wie ktoś może jaką rezystancje powinien mieć impulsator i jak ją zmierzyć? Byłbym wdzięczny też za inne podpowiedzi. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Sprawdź jeszcze raz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Zapłon masz starego czy nowego typu (na przewody czy wtyczki)?
Jak zasilacz generator napiedciem 4,5 V - 5 V to tranzystor T4 i T5 mogą się uszkodzić? R6 ogranicza prąd bazy T4 do 250uA ale R5 przez C1 może dać 1,7mA i to już da niebezpieczny prąd kolektora T4 (zakładając że to tranzystor małej mocy). Poza tym zmiana napięcia na kolektorze T4 jest bardzo mała co zmniejsza czas przeładowania C2 - układ musi dawać...
Adam Walko, znam metody z serwisówek, zwykle sprowadzają się do tego, żeby zmierzyć rezystancję uzwojeń cewki, rezystancje impulsatora czy ciagłość połaczeń, są też metody specjalistyczne-np podłączenie modułu zapłonowego do testera modułów generującego warunki pracy podobne do tych w pojeździe. Są też uproszczone metody dające większą pewnść niż miernik...
Na początek odłącz przycisk "gaszenia". Następnie zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora.
Tak jak to robiłeś nie sprawdza się zapłonów CDI. Sprawdzasz rezystancje i napięcia cewki zasilającej i impulsatora oraz rezystancję cewki zapłonowej. Jak są OK to wymieniasz moduł. Żadne sprawdzanie prądów po module, a tym bardziej żarówką! Przydatna strona: [url=http://zaplon.pl.tl]Link
W takim razie upewnij się co do rezystancji uzwojeń cewki zasilającej i impulsatora, prawidłowego podłączenia modułu oraz sprawdzenia modułu na innym skuterze.
No to problem nie tkwi w gaszeniu. Weź miernik i sprawdź rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora mierząc na kostce od modułu.
Sprawdziłeś rezystancję uzwojenia cewki zasilającej oraz impulsatora w nowym statorze? Zapłon jest identyczny jak stary?
Na pewno musisz zacząć od pomiarów rezystancji cewki ładującej CDI oraz impulsatora. Przybliżone wartości znajdziesz na www.zaplon.fora.pl lub www.motocdi.com
Rezystancje cewki, impulsatora i cewki WN oczywiście sprawdziłem na samym początku. Mam manual do tego motoru i z tamtąd wynika że rezystancja jest w granicach normy. Napięcie tez mierzyłem z cewki bez obciążenia, ale juz nie pamiętam dokładnie ile było jak kopałem. Jak cewka posiada dobra rezystancje to może byc uszkodzona? Bo wydaje mi się to dość...
W pierwszej kolejności należało sprawdzić rezystancję cewki zasilającej moduł CDI oraz impulsatora. Ten moduł posiada wewnątrz także układy zabezpieczające silnik przed przegrzaniem lub brakiem oleju, nie wypada zamieniać go na moduł od motocykla. Silnik to Honda BF15. Numer katalogowy modułu widnieje na obudowie modułu. Cena z tego co widzę jest zabójcza,...
Według serwisówki zastosowano tam zapłon typu DC-CDI (moduł 4 z 6 pinów): http://www.scootnfast.com/Madass/Wiring.... Patrząc na ebay widać że stosowano do 2006 roku także zapłony typu AC-CDI (moduł 5 z 6 pinów). Upewnij się który rodzaj zapłonu posiadasz i względem tego dokonaj stosownych pomiarów. W DC-CDI zasilanie +12V do modułu i "kill switch"...
Witam wszystkich! Z góry informuje ze to mój pierwszy wątek na forum. Mam problem odnośnie motocykla cbr 600 f1 model z 1989 r wersja pc25. Motocykl został zakupiony bez możliwości rozruchu, przyczyną czego miał być moduł zapłonowy. Sprawdziłem przed zakupem nowego modułu impulsatory cewki zapłonowe oraz oporność przewodów co wykluczyło inną wadę. Rezystancje...
czy "pinologia" jest uniwersalna? Nie są różnice . czy mogę zostawić starą butelkową cewkę zapłonową, czy też zastosować np. taką Zastosuj taką , stara butelkowa ma raczej inną rezystancje co może nie podobac modułowi CDI czy taki impulsator będzie pasował: Będzie działał ale czy pasował ? Znależc trzeba odpowiednie miejsce , mocowanie zrobić nabiegunnik
68.5 To wynik pomiaru? Zmierz jeszcze rezystancję tej cewki. Zakres 2000 om lub 2k Pomiar jak napięcia ale bez "kopania". Podobnie jak dla cewki zasilającej zmierz napięcie na impulsatorze. Wcześniej zmierz jw jego rezystancję. Jak rezystancja względem masy wyjdzie poza zakres pomiarowy (rozwarcie) to szukaj drugiego kabla z impulsatora i przeprowadź pomiary...
Suzuki DR-Z 400 2002. Brak możliwości uruchomienia, niepewna iskra. W związku z powyższym przeszedłem wszystkie kroki diagnostyki układu zapłonowego wg. książki serwisowej. - Pomiar na uzwojeniu pierwotnym cewki WN (Wymagane 150V lub więcej) https://obrazki.elektroda.pl/2684672700_... - Pomiar Pickup Coil (Wymagane 5V lub więcej): https://obrazki.elektroda.pl/4888223400_...
To zmierz rezystancję oraz napięcie (przy kopaniu kopnika) impulsatora oraz cewki ładującej.
Serwisówka niezła, choc faktycznie brak informacji o wymaganych napięciach cewek. Jednak bardzo dobrze rozpisane są rezystancje dla kazdej z cewek tzn. ładującej, 2 x impulsator (różne rezystancje a jedna w zakresie cewki ładującej czy nie ma pomyłki?) oraz cewka WN. Na stronie 8-12 są rozpisane rezystancje na pinach modułu zapłonowego. Czy robiłeś...
Na czopie nie leży kawałek drutu nawojowego? Sprawdź rezystancję cewki zasilającej CDI oraz impulsatora. Przykręć prawidłowo stator (jednej śruby nie ma, pozostałe prawdopodobnie poluzowane).
Mam tą świadomość, że kotlet odgrzewany kilkukrotnie, ale powraca na tablicę. Panowie. Piszecie, że kupiliście zamienniki od Opla i działają lepiej niż kiedykolwiek. Z podanych linków wynika, że owe zamienniki mają rezystancję 900ohm, a w CD20T wymagany jest impulsator o rezystancji 1,4kohm'a. Z racji tego, iż sam jestem w posiadaniu wspomnianej "nyski"...
Witam! W w.w motocyklu nie ma iskry. Cewka zapłonowa jest sprawna, zabrałem się więc za demontaż statoru. Wychodzi z niego 9 przewodów. 3 żółte (do regulatora napięcia) zielony - masa, fioletowy i błękitny- impulsator, różowy - jakiś dziwny element zalany żywica po wewnętrznej stronie statora, granatowy i biały - cewka z blaszką pozostałych. I tu właśnie...
To jest zwykły moduł na prąd zmienny AC i powinien być zgodny z schematem . Posprawdzaj multimetrem czy są przejścia między przewodami , zmierz rezystancje cewki WN , przewodu WN , impulsatora i cewki zasilającej w statorze . :|
Z wyglądu przypomina mi cewkomoduł firmy IDM, Różnica taka że masz wyprowadzone przewody, w cewkomodułach do skuterów są wystające konektory męskie. Na pewno masz tam przerywacz lub impulsator? Sprawdzałeś rezystancję cewki zasilającej na statorze?
Witam Załączam schemat nabijacza, które czasem robie. Prędkość jaką będzie wskazywał zależy od tego jaki jest impulsator i ile daje impulsów, ale zwykle daje on ponad 100km/h. Ławto zwiększyć prędkość zmniejszając rezystancje np. zamiast 2,5 kohm 2,2kohm i zamiast 60kohm dać 50kohm. Najlepiej stopniowo zmniejszać i obserwować jak się zachowuje licznik....
A to mnie zaskoczyłeś. Który to rocznik? Sprawdzę jutro. Mój błąd. W tym modelu zastosowano moduł zapłonowy DC-DCI, z wejściem na czujnik stopki bocznej i pozycji biegów oraz wyjściem na przekaźnik świateł. Nie dopasujesz zamiennika i nie w tej cenie. Upewnij się, że to nie problem z impulsatorem. Zmierz rezystancję kiedy zginie iskra. Sprawdź też zasilanie...
Regulacja dotyczy tylko odległości impulsatora od koła magnesowego! Ta odległość z reguły powinna wynosić 0.3-0.4 mm i ma pewien wpływ (chć niewielki) na położenie punktu zapłonu. Ma natomiast spory wpływ na wielkość impulsu wyzwalającego iskrę! Ustaw jak pisałem i zrób próbę. Najważniejsze jest jednak to jak są połączone te "dodatkowe" kable. Narysuj...
Moduł wygląda jak wierna kopia modułu stosowanego w skuterach 50 cm³ 2T Yamahy do 2004 roku. Nie ma możliwości sprawdzenia modułu zwykłym miernikiem, częściowo jest to wykonalne ale wymaga to dogłębnej znajomości tematu. Sprawdź iskrę z odłączonym przewodem czarno-białym (gaszenie). Sprawdź rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora.
Witam, Ostatnio jadąc samochodem, nagle zgasł silnik i nie dało się już go uruchomić. W domu podmieniłem cewkę aparatu zapłonowego - silnik się uruchomił obroty odrazu skoczyły do ok.3000 i zgasł. Rano udało się odpalić samochód - pochodził może minutę na wolnych obrotach i zgasł. Potem już nie zapalił. Diagnoza : brak iskry zarówno na świecach jak...
Ten plastik to impulsator. Jego rezystancja to ok. 20 ohm. Trzeba sprawdzić czy daje impulsy miernikiem wskazówkowym lub prostownikiem szczytowym (poczytaj w necie) i multimetrem. Sprawdź czy koło magnesowe nie ociera o cewki!!! Sprawdź napięcie na cewce zasilającej. Chyba czerwony kabel w oryginalnej instalacji.
Coś nie podobają mi się te napięcia, na kablu z niebieskim paskiem masz aż 70 V? Zmierz rezystancję cewki zasilającej CDI i impulsatora.
Na podstawie praktyki i pomiarów, prawidłowa rezystancja cewki CDI - 120-130 omów, napięcie przy "kopaniu" - 80-120V AC. Impulsator 30-40 omów, napięcie przy "kopaniu" przynajmniej 0,6V AC. Instrukcja serwisowa dla MBX50 i 80, silniki mają bardzo zbliżone budową, układ zapłonowy także: [url=https://www.manualslib.com/manual/1...
Rozrusznik kręci, więc nie to. Łańcuch nie uderzył w pokrywę zapłonu? W chińczykach po takim incydencie ulega uszkodzeniu impulsator. Należy sprawdzić jego rezystancję. Przy okazji sprawdzić rezystancję cewki zasilającej CDI.
Mam jeszcze taką wersję. https://obrazki.elektroda.pl/1229470700_... Jeśli chodzi o gaszenie, to i z wpiętą wiązką z diodą ( dioda sprawna ) i czujnikami, jak i zwartym przewodem brązowo-czarnym do masy, iskry brak. Na weekend będę miał dostęp do oscyloskopu, lecz jak wcześniej napisałem, przed podpięciem modułu, napięcie jest mierzone...
Witam Kupiłem skuterek w którym silnik zapala pochodzi chwile a wolnych obrotach - nie da się go wkręcić na wyższe obroty - po chwili gaśnie. Na początek wyczyściłem gaźnik - bez poprawy. Sprawdzałem iskrę - jest ale wydaje mi się bardzo słaba - w dzień praktycznie nie widoczna - w nocy coś tam delikatnie widać. Zacząłem sprawdzać instalacje - poszukałem...
Moduł wygląda na poważnie uszkodzony ponieważ pomiędzy żadnymi z pinów nie ma jakiejkolwiek rezystancji, ponadto spalone były obydwa impulsatory - musiało kiedyś być konkretne zwarcie/przepięcie. Nie mam pojęcia jak zdjąć żywicę nie uszkadzając reszty.. Co do teorii to wszystko rozumiem, czekam na odpowiedz kogoś kto coś takiego robił i podpowie konkretnie...
Witam, posiadam chinskiego crossa z silnikiem 125 4T. Niestety nie ma w nim iskry. Cewka zapłonowa po podłączeniu do akumulatora 12V daje iskrę, ale małą. Jej rezystancja to 0.7Ω. Impulsator daje ok 1,5-10V rezystancja wynosi 135Ω, Cewka zasilająca daje ok 20-60V AC ale niestety rezystancja to 614kΩ (0,614MΩ). Na innych stronach...
Jakie CUC ? Czasami włącznik sieciowy (styki impulsatora), potrafi zmniejszać rezystancję. Proponuję ,,obejrzeć,, na oscyloskopie procesor, gł. wejście z włącznika, wejście z IR, filtrację napięć zasilających. Pozdr
Tak jest tam modul CDI moze i podobny dotego chińskiego wtyk napewno jest inny i nie wiadomo ja z wyprzedzeniem zapłonu. https://obrazki.elektroda.pl/3167294900_... Mierzyłem multimtrem z pamięcią najwyższego napięcia. Czyli miernik wpiety w obwod, kopniecie kilka razy i odczyt wartości. W serwisowce widze ze jest jakas przystawka....
Witam Państwa. Proszę o pomoc - Nexia nie zapala. Ciśnienie na cylindrach wynosi od 10-11 atmosfer, na cewce impulsatora rozdzielacza zapłonu rezystancja uzwojenia wynosi około 750 omów, jest iskra na cewkach, pompka paliwa pracuje, czasami ledwo zapali po chwili zgaśnie. Reguluję kopułką w lewo od strony akumulatora, a potem powoli kopułkę przesuwam...
(at)andrzej42 mnie "natchnął" ku jeszcze jednemu podejrzeniu, związanemu z tymi wysokimi rezystancjami pomiędzy żyłami przewodu hamulca- czy tam przypadkiem nie siedzi rodzaj enkodera/impulsatora do wykrywania ruchu/potwierdzenia zatrzymania silnika? V.
No to wróżka... Tak poważnie, to podaj wyniki pomiarów rezystancji i napięć cewek ładującej i impulsatora (o ile jest?). Schemat to podstawa. Od niego powinno się zaczynać każdy temat związany z elektryką aby chcący pomóc wiedzieli z czym mają do czynienia.
Nie wiem Jak sprawdzić tą odległość ponieważ jak zdejmuję pokrywę silnika od strony zapłonu to do niej jest przykręcony impulsator i cewki. Jednak impulsator jest przykręcony na 2 śrubki bez możliwości regulacji. Opór Impulsatora się zgadza, jest dobry. Przewód WN także. Chwytałem też za świecę i dotykałem silnika i prąd nie "kopie". CO jest odpowiedzialne...
pudełko ze sznurkiem montowanym na dole rolety, zmieniało rezystancję przy podnoszeniu/opuszczeniu Też pamiętam coś w tym stylu, lecz to było stosowane w SSWiN i przeznaczone typowo do rolet. Nie zmieniało rezystancji i nie było enkoderem lecz impulsatorem, a dekoder z zestawu wykrywał zmiany w częstotliwości impulsów powodując sygnalizację naruszenia...
Czerwone impulsatory były stosowane fabrycznie w latach '90, natomiast przejście na impulsatory o mniejszej rezystancji nastąpiło w 1989 roku. Pomiar omomierzem dużo nie pomoże, najlepiej będzie sprawdzić co się dzieje ze zapłonem pod stroboskopem. Mała uwaga. W ciągniczku znajduje się dodatkowy moduł ograniczający obroty, składa się z dwóch kondensatorów...
schemat impulsatora montaż impulsatora budowa impulsatora
fluke opinie wzmacniacz regulacja spoczynkowy zmywarka whirlpool czerwona
Pilot TC WE405 do magnetofonów Technics i Sony - funkcje i problemy Lokalizacja pompy powietrza wtórnego w Mercedes W203 2.0 benzyna 95kW