To może kolega napisze jednak czego dotyczy ów pkt 1 A zamiast wklejać suche "regułki" nie mające wcale odniesienia do dyskusji. Jak to czego? Przecież w poście #48 napisał inny "znawca" Prawa Budowlanego. Jest na samym początku tego bzdurnego postu. Obowiązek ustawowy to art. 62 ust 1 pkt 2 i żaden akt prawny jego nie znosi. Obowiązek nie dotyczy...
(at)el2023 Pierwsze od czego trzeba zacząć to przemierzyć miernikiem do izolacji stan kabla pomiędzy falownikiem a silnikiem. Drugi etap to badanie silnika m.in sprawdzenie rezystancji uzwojeń czy są takie same oraz badanie rezystancji izolacji uzwojeń silnika.
Witam jestem uczniem szkoły technicznej na kierunku elektryk; nie znam jeszcze wszystkich oznaczeń i mam wzór R20 = k20 * Rs, i czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć te symbole, bo nauczyciele średnio chcą pomóc. AI: Czy możesz podać kontekst, w jakim ten wzór R20 = k20 * Rs został użyty? Na przykład, czy dotyczy to konkretnego zadania lub projektu? Korzystając...
Na początek proponuję: 1. Zmierzyć odpowiednim miernikiem rezystancję izolacji uzwojenia silnika 2. Zmierzyć prąd (może być zwykły amperomierz) w przewodzi PE, zasilającym ów silnik lub przewodzie uziemiającym
Zmierzyć prąd uplywu, rezstancję izolacji kabla zasilającego, rezystancję izolacji uzwojeń silnika pompy względem obudowy.
Silnik jednofazowy z wyłącznikiem odśrodkowym. Przed próbami podłączenia, warto sprawdzić rezystancję izolacji i pomierzyć uzwojenia.
Pomiary rezystancji izolacji silnika i rezystancji uzwojeń powinny wyjaśnić problem.
sprawdziłem rezystancje między uzwojeniami 160 om Czy dokładnie kol. mierzył między każdym wyprowadzeniem uzwojenia na tabliczce? Do sprawdzenia rezystancja izolacji .
Proponuję rozłożyć, Wyczyścić (uwaga na izolację uzwojeń), zmierzyć rezystancję izolacji - jeśli pomiary wyjdą pomyślnie wymienić łożyska, poskładać i cieszyć się silnikiem. Uzwojenia wyglądają na przypruszone rdzą a nie spalone.
Miałem ostatnio podobny problem. Po kilku minutach pracy silnik robił się gorący i falownik zatrzymywał układ z informacja o przekroczeniu prądu. Po kontroli rezystancji uzwojeń i rezystancji izolacji skierowałem silnik do przewinięcia. Dodatkowo wspomniany napęd miał uszkodzone łożyska. Po regeneracji pracuje do dzisiaj. Pozdrawiam Daro
Witam, Po wymianie falownika suszarka działa jak nowa :-) Dziękuję wszystkim za pomoc. Dzięki AsReeX! Wymieniłem uszkodzony falownik na nowy. Wcześniej sprawdziłem rezystancję izolacji i uzwojeń silnika, aby wyeliminować uszkodzenie silnika. Suszarka działa prawidłowo. Temat zamykam.
Zgadzam się z przedmówcą. Obejrzyj dokładnie dławik kablowy i simering pod wirnkiem - tamtędy najczęściej przedostaje się woda do wnętrza. Jesli masz możliwość, zmierz rezystancję izolacji uzwojeń silnika.
Podłącz fazę i neutralny do 2 i 3. Na pewno nie tak. Jeżeli już to, zasilanie do 1 i 2, a 2 i 3 mają być zwierane wyłącznikiem tylko na czas rozruchu. Dla pewności dobrze by było zmierzyć rezystancję uzwojeń i izolacji.
Pan elektryk stwierdził, że nie daje się różnicówki ponieważ " będzie ją wywalać". Nie słuchaj ,, Pana elektryka ( celowo z małej litery ) ". Zrób pomiary rezystancji izolacji uzwojeń silnika oraz kabla zasilającego. Kolega ma rację: Sprawna pompa nie wywala różnicówki i tego należy się ,, trzymać ".
A jest taki fajny temat, w podwieszonych https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... a w nim (na końcu) "Wyznaczanie początków i końców uzwojeń silnika 3-fazowego. " PS. Podłączanie pod napięcie starego silnika bez uprzedniego sprawdzenia rezystancji izolacji, ciągłości uzwojeń, oraz nie znając początków i końców uzwojeń, to tak jak sprawdzanie...
Jeśli już nawet zamienić kW na kOhm to w takim razie rezystancja izolacji uzwojeń silnika wynoszaca odpowiednio 10kOhm i 5kOhm tez jest nieprawidłowa. Z przepisów można doczytać, że minimalna wartość przy napięciu probierczym 500v wynosi 1kOhm na 1V. Co o tym sądzicie?
Bez falownika i na 50Hz trzeba zejść z napięciem do około 230V. Autotransformator tani nie będzie. Silnik do sprawdzenia. Pomiar rezystancji uzwojeń, rezystancji izolacji.
Może ten schemat ci pomoże . http://obrazki.elektroda.pl/3991499600_1... Co ma zasilenie silnika 3- fazowego indukcyjnego z sieci 1- fazowej, do rozruchu silnika przez zastosowanie przełącznika γ/Δ ? Proponuje to rozpiąć i dokonać pomiarów rezystancji uzwojeń i rezystancji izolacji uzwojeń.
powiedzcie co ja mam tu teraz pomierzyć ? Rezystancję uzwojenia roboczego (U1-U2). Rezystancję uzwojenia rozruchowego (R1-R2). Rezystancję na wyłączniku odśrodkowym (dwa niebieskie przewody dołączone do R1 i 1). Rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniem roboczym i rozruchowym, oraz pomiędzy uzwojeniami i korpusem silnika.
Termik T3 można sprawdzić w sposób następujący: 1. Omomierzem zprawdzasz przejście między przewodami lub zaciskami kostki do termika. 2 zwierasz końcówki uzwojenia i sprawdzasz induktorem o napięcieu 250 V rezystancję izolacji pomiędzy termikiem a uzwojeniem. Jak będzie dobrze to znaczy, że nic się nie stało. Termika nie da rady wymienić bez ingeręcji...
Mam wrażenie, że chodzi dość głośno jakby tylko na dwie fazy, ale do włącznika dochodzą 3 fazy. A do silnika? Trzeba pomierzyć napięcia przed przełącznikiem i na zaciskach silnika. Poza tym pomiar rezystancji izolacji uzwojeń silnika trzeba przeprowadzać zgodnie z zaleceniami. Czyli minimum 60 sekund. Miałem taki silnik, który dostawał przebicia dopiero...
Wymieniałem przewody bo izolacja była zbutwiała, rozlatująca się, starałem się podłączyć przewody zgodnie z kolorami Na oryginalnych przewodach też silnik buczał i jak ruszyłem koło pasowe to wszedł w obroty bardzo powolne. Przedstawiłem objawy silnika. Uprzejmie proszę o diagnozę i pomoc. Zawsze należy zaczynać od podstawowych pomiarów silnika tj:...
A co pokazała oporność uzwojeń . Podczas dużej temperatury lakier izolacyjny robi się kleisty więc może uzwojenie wtedy gdzieś dotykać . Po zastygnięciu mogło to się zaizolować i pokazuje dobry stan izolacji. W takim przypadku zawsze rozebrać silnik i pomiary zrobić na otwartym silniku . Wizualnie widać wtedy uszkodzenia .
Podejrzewam że masz błąd ch26. Sprawdzić rezystancje izolacji silnika oraz rezystancję uzwojeń. Jeśli ok sprawdzić czy zawór eev się otwiera.
Raczej się nie sprawdzi. Uzwojenia i konstrukcja tego silnika (jego uzwojeń przede wszystkim) nie predystynuje go do pracy z kondensatorem jako jednofazowy. Możesz oczywiście spróbować, ale efekty beda mizerne. Mimo wszystko jednak, to stary silnik, przeleżany, pomiar izolacji bezwzględnie, to po pierwsze i rezystancji uzwojeń. Pożycz gdzieś przyrządy...
Witam wszystkich. Muszę kupić miernik w celu wykonywania pomiarów elektrycznych i mam do Was pytanie. Nie wiem jaki miernik mam kupić. Mój wybór padła na Sonel MPI-530 i do tego oprogramowanie PE5. Może macie jakieś inne ciekawe propozycje? Badania jakie bym wykonywał to: 1) Ciągłość przewodów ochronnych i połączeń wyrównawczych oraz pomiar rezystancji...
Jeśli piszesz o induktorze, to nie mierzysz impedancję, tylko rezystancję uzwojeń. ( tak gwoli prawidłwości). Pozdrawiam. Rezystancję izolacji uzwojeń.
Koledzy. Te stare silniki przeżyją niejeden nowy. Pomierzyć rezystancję izolacji, nałożyć koszulki z włókna szklanego na końce uzwojeń, zamontować tabliczkę zaciskową i osłonę zacisków. Do tego dławice, łącznik i będzie chodzić następne pół wieku.
Zwracam się do was z prośbą o wytłumaczenie mi jako osobie zielonej w jaki sposób podłączyć silnik 3 fazowy do cyrkularki aby było to poprawne i bezpieczne Czy kol. czytał : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... szczególnie pkt.1? Szczegółowa podpowiedź to post#4 - przed podłączeniem silnika należy sprawdzić rezystancję uzwojeń i izolacji...
Z tego co widzę, to masz tylko same wyprowadzenia z silnika, a więc trochę więcej brakuje niż tylko wyłącznika. Na początek pomiar rezystancji pomiędzy wyprowadzeniami silnika, każde z każdym i pomiar rezystancji izolacji pomiędzy uzwojeniami oraz pomiędzy uzwojeniami, a korpusem silnika.
Jest tabliczka znamionowa, czy nie? Uparłeś się: znalazłem silnik indukcyjny na ~240 V Jakiej mocy jest silnik? Nie podałeś. Od tego zależy, o jakiej pojemności powinien być kondensator. Robiłeś pomiary rezystancji izolacji uzwojeń?
Witam Czy mógł by mi ktoś wytłumaczyć po "chłopsku" jak stwierdzić po tych pomiarach(rezystacji izolacji , rezystancji uzwojeń) czy silnik jest sprawny lub coś z nim nie tak np. silnik 3 fazy 500V i 5.5kW oraz po co się robi pomiary uzwojeń silników i jak odczytywać wyniki
Około 5kW silnik asynchroniczny trójfazowy pierścieniowy z epoki Adolfa H. :D Bezpośrednie uruchomienie dość trudne, mimo posiadania sieci trójfazowej, bo silnik wymaga ,,rozrusznika'' czyli trójfazowej opornicy nastawnej podłączonej do szczotek wirnika. Uruchomienie: Falownik - tak można (spory koszt) Sofstarter - także (taniej) Należy koniecznie przed...
Jedno uzwojenie jest zwarte. Trzeba sprawdzić też wartości rezystancji izolacji (przy wysokim napięciu więc multimetrem tego nie zrobisz) między uzwojeniami i między uzwojeniami a obudową. Już teraz silnik kwalifikuje się do przezwojenia, ale taniej będzie ten zezłomować i kupić nowy.
rezystancji uzwojeń w silnikach. Czy rezystancji izolacji uzwojeń ??
Odpiąć całkowicie kabel w rozdzielnicy oraz przy napędzie, a nastepnie pomierzyć rezystancję izolacji. Wszystkie żyły do ziemii oraz pomiędzy poszczególnymi żyłami. Jezeli będzie OK to trzeba szukać w napędzie. Tu też można odpiąć zasilanie silnika i zmierzyć rezystancję izolacji uzwojenia względem obudowy silnika. Sprawdzić czy elektronika napędu posiada...
Kolego jeżeli problemem nie jest samo zasilanie silników, to pozostają tylko pomiary. Mam na myśli pomiary rezystancji uzwojeń i izolacji. Silniki 1f czy 3f? Sprawdź również same styczniki, często to one stwarzają problemy. Szczególnie po kilku lub kilkunastu latach pracy.
Jaki prąd silnik pobiera? Jle wynosi rezystancja uzwojeń ? Sprawdzałeś rezystancję izolacji uzwojeń? To są pomiary, które należy wykonać w pierwszej kolejności.
Jak zmierzyć rezystancję izolacji uzwojeń stojana. W tej chwili jest rozebrany czy do tego sprawdzenia powinienem poskładać silnik? Czy mierzyłeś kiedykolwiek rezystancję izolacji uzwojenia stojana zwykłego indukcyjnego silnika klatkowego? Jeśli tak, to zrób podobnie. Czy choć zbadałeś ciągłość uzwojeń (stojana/hamulca) omomierzem? Pewnie, że lepiej...
Zatrudnij elektryka do silnika. Niech wykona pomiary: Rezystancji uzwojeń. Pomiaru indukcyjności uzwojeń. Pomiar induktorem, stanu izolacji silnika. Po podłączeniu do sieci, pomiar prądu na każdej fazie.
To jest przewód jednofazowy, należy użyć prawidłowego przewodu 3f+PE. Przed podłączeniem silnika należy dokonać pomiaru rezystancji uzwojeń oraz rezystancji izolacji. Sprawdzić jak realizowane jest zasilanie silnika ( zabezpieczenie oraz napięcie zasilające ten obwód) - dopiero wtedy gdy wszystko jest ok włączyć zasilanie na ten obwód.
Witam Posiadam dużą ilość silników elektrycznych, sprawdzam, które są dobre, a które nie. Z kilkoma mam problem, są to silniki mocy 6,5 kW, 7,5 kW i 11 kW. Po wykonaniu pomiaru rezystancji izolacji pomiędzy poszczególnymi uzwojeniami oraz pomiędzy każdym uzwojeniem, a obudową wyniki są poprawne, dla silnika 6,5 kW jest to 70 MΩ, dla 7,5 i 11 kW wynosi...
Dzięki za wyczerpującą wypowiedź. Jeszcze tylko pytanie jakim napięciem mierzymy rezystancję izolacji termistora do zacisku ochronnego i do uzwojeń silnika aby sprawdzić czy nie jest ona uszkodzona?
Tak więc w teorii zmierzona rezystancja 1.7 ohm jest zbyt mała co sugeruje zwarcie. Owszem. wartości rezystancji uzwojenia pomocniczego ok.390 ohm Sugeruje spalenie - przewodzenie przez zwęgloną izolacje.
Żeby podłączyć taki silnik najpierw należy przeprowadzić szereg pomiarów aby upewnić się czy silnik jest sprawny i czy można podłączyć zasilanie. Czy kol. wykonał pomiary rezystancji uzwojeń i izolacji silnika? Czekam do jutra na odpowiedź inaczej temat ląduje w koszu.
A mierzył rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniami (między sobą) oraz uzwojeniami a obudową?
Sprawdź rezystancję izolacji uzwojeń powinna być bardzo duża (5 MΩ)
Skoro masz problem RCD to nie masz problemu z rezystancją uzwojeń, tylko z rezystancją izolacji (uzwojenia - stojan lub uzwojenia - wirnik)...
Dziwne to dla mnie skoro to goła miedz czy może się mylę i jest jakaś izolacja. Oczywiście, że jest izolacja. Inaczej byłoby jedno wielkie zwarcie pomiędzy zwojami.
Z ciekawości zmierzyłem dwa pozostałe silniki i jeden z nich miał rezystancję 6,4 Ohma na wszystkich trzech pomiarach. Tak ma być? Różne silniki ( moc, prędkość obrotowa) mają różną rezystancję uzwojeń a także w zależności od sposobu uzwojenia stojana .
Raczej zamieniony przewód ochronny z fazą. Jak będzie zamieniony, to raczej trudno będzie ruszyć silnik, nie zastartuje. Do sprawdzenia ciągłość przewodu podłaczonego do obudowy oraz rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniami a obudową.
(at)Grzegorz Klimczak Zmierzyć izolacje silnika i rezystancję uzwojeń !! Ile razy trzeba przypominać ? :cry:
Podaj dane z tabliczki znamionowej. Ze zdjęcia wynika że jest to silnik 3-fazowy. Zasilanie dajesz pod przewody wychodzące z silnika. . Uwaga Przed podłączeniem konieczne pomiary rezystancji uzwojeń , rezystancji izolacji.
Przeanalizowałem alternatywne rozwiązania i skoro powinno działać wg schematu to tutaj zacząłem drążyć temat. Trochę mało wiedzy mam na temat rodzajów silnika, więc zadzwoniłem do zakładu co przewija silniki. Dowiedziałem się, że być może jest nieoryginalny silnik lub po prostu ma przebicie więc wyzwala różnicówkę. Teoretycznie nagła zmiana kierunku...
ilnik ma dodatkowe dwa przewody ,które mogą być zabezpieczeniem termicznym,co należy sprawdzić. Na zdjęciu 3, wiersz 2 na końcu. Termistory PTC 150*. Wizualnie silniki są w dobrym stanie, ale przed sprzedażą upewniłbym się co do ich sprawności. Opór uzwojeń, rezystancja izolacji, sprawność termistorów. Raczej nie masz możliwości ich włączenia ze względu...
Na początek oględziny, pomiar rezystancji izolacji i rezystancji uzwojeń, a później interpretacja wyników.
Witam. Myślę, że na początek powinieneś zmierzyć induktorem rezystancję izolacji uzwojeń oraz kabla zasilającego. Pozdrawiam.
Witam takie małe wartości rezystancji trudno zmierzyć, trzeba mieć specjalny przyrząd do pomiaru małych rezystancji ( np. może być poczciwy imu ) Ja bym zaczął sprawdzanie silnika od pomiaru rezystancji izolacji ( do masy i między uzwojeniami ) Jeżeli jest ok. to można silnik podpiąć do instalacji i mierzyć prądy na poszczególnych fazach .Prądy na wszystkich...
(at)matstol644 Normalne - szczątkowe napięcie powstałe przez impedancję pojemnościową między żyłami instalacji. Zmierzyć ten silnik - rezystancję uzwojeń i stan izolacji. Sprawdzić stan styków w obu wyłącznikach.
moim zdaniem jeżeli ta różnicówka zasila wciągarkę to spełni swoje zadanie. Generalnie silniki trójfazowe do swojej pracy wymagają zasilania cztero przewodowego. 3fazy i przewód ochronny PE połączony z obudową. Przewód neutralny nie jest im do niczego potrzebny. Wyłącznik różnicowo prądowy ma za zadanie wykryć upływność prądu z fazy do obudowy. Czyli...
Silnik cztery grube to trzy fazy i ochrona . NIE N-ka!!! Dwa cienkie to zabezpieczenie termiczne silnika. Jak nie masz induktora do pomiaru rezystancji izolacji to odetnij te dwa cienkie od reszty i chociaż zmierz rezystancje do uzwojeń silnika.
Tak, wartość rezystancji izolacji uzwojeń > 5MΩ. Dzięki za podpowiedzi.
GBW obejrzyj poprzedni mój post i spróbuj połączyć ten silnik. Nie chodzi mi o rezystancję lecz czy uzwojenia są w środku połączone czy są niezależne jak sądzisz. A jeśli jest uszkodzona izolacja między uzwojeniami to rezystancja ma prawo się nie zgadzać.
Witam. Zaznacz sobie jak są wpięte przewody w tabliczce zaciskowej, rozłącz ją i dokonaj pomiaru samych przewodów z wnętrza silnika (mierz tylko dwa przewody) Miernik przełącz na zakres omowy (podaj jednoznacznie na jakim zakresie dokonujesz pomiaru; jaki to multimetr ?). Powinieneś mieć 3 wyniki z pomiaru pomiędzy 3 parami przewodów; czyli pomiędzy...
Kupiłem nową różnicówkę i wydzieliłem obwód pompy wraz ze sterowaniem: czujnik zaniku fazy, wyłącznik ciśnieniowy oraz stycznik. Objaw przeniósł się na nową różnicówkę. Czy dobrze rozumiem: wydzielony obwód zasilający tylko pompę chroniony przez RCD? Jeśli tak, to pierwszym pytaniem jest: czy wiesz co może powodować wyzwalanie RCD? Otóż albo doziemienie...
Przed podłączeniem należy wykonać podstawowe pomiary: rezystancji uzwojeń, izolacji. Potrzebne informacje tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Przewody zielone to wyłącznik odśrodkowy. Czarne i czerwone to uzwojenia, zrób pomiar rezystancji tych uzwojeń. Wskazany też pomiar rezystancji izolacji, bo nie chce mi się wierzyć, że ktoś sprawny silnik tak rozbroił.
Więc pomiary: prądy fazowe jałowo i pod obciążeniem napięcia międzyfazowe pod obciążeniem rezystancje uzwojeń rezystancja izolacji sprawdzić podłączenie - zwłaszcza dolne nakrętki.
Należy wykonać pomiary rezystancji uzwojenia. Oraz pomiar rezystancji izolacji. W tej pompie uzwojenia silnika pracują w cieczy chłodzącej - glicerynie. Pewnie już wyciekła, zastąpiona wodą :cry: . W górnej części obudowy znajduje się kondensator pracy. Sprawny ? Także do sprawdzenia.
1. Podstawowe badania silnika to pomiar izolacji uzwojeń: - po rozpięciu mostków badamy izolację pomiędzy uzwojeniami i korpusem silnika 2. Przy pomocy mostka do pomiaru małych rezystancji mierzymy "symetrię uzwojeń" - tzn. rezystancja uzwojeń silnika powinna być jednakowa
Sprawdź silnik pod kątem izolacji, zmierz rezystancję poszczególnych uzwojeń, następnie podłącz silnik bezpośrednio do sieci i zmierz prąd w każdym przewodzie fazowym. Pamiętaj o zmianie konfiguracji silnika, jeżeli przemiennik jest zasilany z 230V! Z reguły asymetria napięć na wyjściu przemiennika spowodowana jest jego uszkodzeniem. pozdrawiam
WItam, chciałbym dowiedzieć się jak wygląda pomiar rezystancji uzwojen i rezystancji izolacji silnika trojfazoweg . Jak nalezy zachowac sie przy pomiarze w ukladzie trojkat a jak przy gwiezdzie. Z gory bardzo dziekuje. Pozdrawiam
W związku z nagrzaniem silnika i lekkim odorem po awarii, chcę się upewnić czy nie przypaliło silnika. Na razie zmierzyłem rezystancję: U1-U2=2.1Ω W1-W2=2.1Ω i V1-V2=2.1Ω - czyli dobrze? Pomiar rezystancji obudowy do poszczególnych uzwojeń - nic. Czy coś jeszcze mogę sprawdzić aby się upewnić? Do dyspozycji mam elektorniczny multimetr....
Przecież to silnik i przerwy na uzwojeniu być nie może... Może on mierzył rezystancję izolacji tej pompy? 700om to jak na rezystancję uzwojenia silnika sporo.
Czy da się uratować jeszcze ten silnik? Należy sprawdzić rezystancję izolacji. Wystarczy induktorem 500V. Poza tym sprawdzić rezystancję uzwojeń każdego z uzwojeń fazowych. Wynik musi być identyczny dla wszystkich trzech.
A pomiary induktorem nie powinny być czasem wykonane na 1KV. ? Ponieważ na napięcie zasilające takie uzwojenie jest dobre dla najlepszego przypadku. Natomiast na przepięcia wysokiej energii w sieci już nie. Rozrzut rezystancji pomiarów uzwojeń mówi ze silnik, a w zasadzie jedno uzwojenie uległo przegrzaniu. Ogólnie wyniki nie są złe ale wydaje mi się...
W DTR powinno pisać co należy sprawdzić przy przeglądzie i co jaki czas owy przegląd ma się odbyć. Jeśli chodzi o najważniejsze elementy to regulator napięcia, w jaki sposóbj jest to robiono, czyli kontrola prądu wzbudzenia, Pomiar rezystancji uzwojeń, rezystancji izolacji, stan silnika spalinowego, jak wygląda sprzęgniecie silnika z prądnicą, jeśli...
Witam Możliwa jest taka opcja że zastosowanie modulacji PWM po stronie prądu wyprostowanego to przerywanie obwodu z dużą indukcyjnością jeżeli równolegle do mostka diodowego po stronie prądu stalego nie wpiąłeś żadnego kondensatora, to możliwe że uszkodziłeś przepieciami izolacje uzwojeń, sam mostek powinien mieć zabezpieczenia przeciw przepięciom wiec...
https://obrazki.elektroda.pl/8415825700_... Posiadam też taki miernik rezystancji izolacji. Ktoś podpowie jak sprawdzić te uzwojenia w tym silniku? Gdzie co podłączyć. Żeby była już pewność coś z silnikiem zrobić.
że jak mam tak podłączony, to bez paska chodzi idealnie. Ten "pasek" zamyka uzwojenia. Bez niego silnik sprawny nie ma prawa chodzić. bo układ elektryczny jest otwarty. W tym układzie, powinien być zamknięty w tzw. "Gwiazdę". Jeżeli chodzi bez "paska" to albo szukaj nowego silnika, albo daj go do przezwojenia, bo to oznacza zwarcie w uzwojeniu. Albo...
A ten niepodłączony ochronny to czemu jest niepodłączony? I cóż mamy rzec - skorodowane połączenia, do silnika dostała się ziemia, jakieś błoto, wilgoć skoro zeżarło aż nakrętki. Podejrzewam że osłony tabliczki zaciskowej nie ma albo to tylko prowizoryczne podłączenie do testów. Brak pomiarów uzwojeń i rezystancji izolacji, brak testów uzwojeń na zwarcia...
Co to za pompa? Hydroforowa czy zanurzeniowa? To chyba widać na fotografiach, co, Patafianie ? :D (at)vixaelekto Pomiar wartości rezystancji izolacji niezbędny ! , z uwagi na typ silnika pompy - zanurzeniowy. Pomiar rezystancji uzwojeń także nieodzowny.
Rezystancja izolacji silników II, III, IV grupy( twoje silniki: 1,5kW i 3kW gr.IV, 45kW grupa III)mierzona przy temperaturze uzwojeń 20°C i wyższej, powinna być nie mniejsza od 1kΩ/1V napięcia znamionowego uzwojenia.(przy badaniach technicznych odbiorczych rezystancja nie powinna być mniejsza niż 5MΩ). Pomiar rezystancji należy wykonać megaomomierzem...
Na początek koniecznie muszę coś wyjaśnić.W dzisiejszych godzinach porannych gdy pisałem wcześniejszy post, nie udało się mi wysłać całości z winy portalu lub własnej..Opisałem tam całą sytuacje.Dlatego muszę to nadrobić.Po raz pierwszy gdy formułowałem swoje pytanie,nie miałem wystarczających informacji.Od tamtej pory zrobiłem niezbędne pomiary.Nietrafnie...
Witam ! Na początek sprawdzić wszystkie możliwe rezystancje uzwojeń : głównego, zasilającego AVR, wirnika - wzbudzenia oraz rezystancje izolacji. Po upewnieniu się, że rezystancje są w normie , podać regulowane obce napięcie stałe na szczotki wirnika - wzbudzenia. Mierząc prąd wzbudzenia ustawić napięcie uzwojenia głównego / bez obciążenia / na wartość...
Przy urządzeniach z układami elektronicznymi pomiar rezystancji izolacji należy wykonywać pomiędzy przewodami czynnymi połączonymi razem a ziemią Przewody czynne połączone razem? Przewody czynne są to uzwojenia silnika, jak trzeba to rozumieć? Zmostkować uzwojenia?
Witam, Zacznij od sprawdzenia uzwojenia silnika. Uzwojenie silnika możesz sprawdzić w następujący sposób: 1.Sprawdzenie izolacji pomiędzy uzwojeniem a obudową silnika. 2.Pomiar rezystancji uzwojeń silnika (dla silnika trójfazowego powinny być sobie równe) 3.Sprawdź zasilanie silnika ( czy dochodzą 3 fazy przy rozruchu ) 4.Sprawdź go na biegu jałowym...
Daj go do przewinięcia. Co, posikał się i trzeba zmienić pieluszkę? Silniki się przezwaja , a nie przewija. Ten silnik ma zbyt małą moc aby go zastosować do napędu tokarki, chyba że modelarskiej. Jenak przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji o jego losie należy pomierzyć chociażby rezystancję uzwojeń fazowych oraz rezystancję izolacji.
(at)Jerzy Cieślański Zmierzyć ! Zmierzyc rezystancję uzwojeń, ponieważ w silniku ewidentnie jednofazowym, a taki tu widzimy, rezystancja uzwojenia głównego różni się znacznie od rezystancji uzwojenia pomocniczego. Jest mniejsza. Ten silnik może, ale nie musi posiadać wyłącznik odśrodkowy rozruchu, co sugeruje sześć wyprowadzeń z silnika. Jezeli dwa...
Przypominam że interesuje mnie 380. Inaczej tego silnika nie podłączysz. Sprawdź rezystancję uzwojeń oraz izolacji . Czy dochodzą wszystkie fazy?
Wypadałoby użyć chyba miernika rezystancji izolacji albo tradycyjnego induktora. Pomiar rezystancji uzwojeń miernikiem uniwersalnym nie daje pewności o dobrym stanie motora.
Silnik moim zdaniem ma z 30 lub więcej lat. A wygląda jakby miał z 50... Po co reanimować tego trupa z ryzykiem porażenia, bo izolacja uzwojeń dawno straciła właściwości. Zanim cokolwiek zrobisz wysusz go dokładnie i zrób pomiary rezystancji izolacji.
Konkretnie jakiego? Uzwojenie silnika może ulec następującym uszkodzeniom: - przerwa w uzwojeniu, sprawdzamy poprzez pomiar rezystancji uzwojenia (zakres na omomierzu od kilku do kilkuset omów) - zwarcie uzwojenia (jakość izolacji uzwojenia) do korpusu silnika, sprawdzamy poprzez pomiar np. induktorem (zakres MΩ).
Zrobiłem pomiary poboru prądu z zastosowaniem szeregowo podłączonej żarówki 100 W i uzyskałem takie wartości : 1 obwód główny A1-A2 052 A 1 obwód rozruchowy A1-T2 0,04 A czyli ok 10 razy mniejszy. Takie pomiary nie mają żadnego sensu. Tak jak pisałem wcześniej, pokaż zdjęcie tabliczki zaciskowej. Pomiary rezystancji uzwojeń tylko i wyłącznie po ich...
Silnik jest suchy jak wiór Suchy to nie znaczy, że uzwojenie nie ma zwarcia do rdzenia silnika. Konieczny pomiar rezystancji izolacji.
Roladno 4a. Algorytm prac prowadzących do lokalizacji i usunięcia uszkodzenia /jeżeli występuje/ - 25pkt /algorytm – droga do lokalizacji i usunięcia uszkodzenia Może być zrealizowany w formie blokowej lub opisowej Najprościej w formie blokowej analizować tabele pomiarów z załącznika Należy uwzględnić: -odłączenie napięcia zasilania -sprawdzenie...
Ahhhh Bridgeport 1000 :) Podejrzewam, że też nie referuje? A patrząc po tym co się dzieje, najpewniej walnął napęd od Ztki, albo problem jest w kablach/połączeniach. - Do sprawdzenia prądy fazowe zasilające silnik Z podczas przejazdu, wszystkie wtyczki, krańcówki Z. - Uzwojenia silnika (pomiar rezystancji uzwojeń i pomiar izolacji uzwojeń). /nie pomieszaj...
Powodem jest choćby niezerowa rezystancja uzwojeń. Ciepło wydzielane na rezystancji określi prawo Joule'a-Lenza. Oczywiście uzwojenia pomału nagrzewają cały silnik. Drgania i stukania to efekty nieidealnego wykonania silnika. Temperatura rzędu 50 stopni to zupełnie niegroźna sprawa. W okolicach 100 stopni mogłoby być mniej bezpiecznie, gdyż zbliżysz...
Jak wiertarka jest wyłączona to pomiar nie ma sensu, określa izolację tylko przewodu zasilającego. Trzeba sprawdzić izolacje między uzwojeniami silnika a obudową. Powtórz pomiar z włączoną i podaj wyniki.
Ważne: przed podłączeniem zrób pomiary ( rezystancja uzwojeń - mają mieć taką samą oraz czy uzwojenia nie mają przebicia do obudowy).Rezystancja izolacji jak pisał poprzednik również. Mam nadzieję że to zrobiłeś.
rezystancja uzwojeń silników rezystancja izolacji uzwojeń rezystancja izolacji
cordoba pompa paliwa czujniki wabco regulacja indukcyjności
wymiana bagnet generator radiowy
Uszkodzony filtr przeciwzakłóceniowy w pralce Samsung - objawy i rozwiązania Jak odzyskać zhakowane konto na Facebooku?