Możesz zmierzyć rezystancję miedzy komutatorem a rdzeniem wirnika. Rezystancję między sąsiadującymi lamelkami komutatora i tak wszystkie jedna po drugiej, wskazania omomierza powinny być bardzo podobne.
Może to być usterka silnika (uzwojenie na wirniku). Takim usterkom zwykle też towarzyszy uszkodzenie (przypalenie) części lamelek na komutatorze. Jak wygląda komutator? Jest równy? Nie widać czy niektóre lamelki są przypalone, przegrzane, przyiskrzone, albo przyiskrzenia (przypalenia) pomiędzy lamelkami? Obejrzyj też uzwojenia na wirniku (zwłaszcza...
Jakie są typowe wartości rezystancji między płytkami komutatora w silnikach prądu stałego? Dowiedz się, jak izolacja i stan uzwojeń wpływają na te wartości oraz jak je mierzyć.
Raczej uszkodzenie silnika jest powodem takiego zachowania. Stawiam na wytarte lub zaśniedziałe szczotki, komutator. Wzrost rezystancji styku szczotek z komutatorem ogranicza prąd rozruchowy, oraz fałszuje pracę układu stabilizacji obrotów, przez niedostateczną wartość siły przeciwelektromotorycznej.
Pomierzyłeś rezystancję lameli komutatora? Łożyska w jakim są stanie? Sprężyny dociskowe szczotek są ok? Szczotki luźno pracują w szczotkotrzymaczu? Polerowałeś komutator?
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
Wcale się nie nabijam, tylko nie mogę wyjść z szoku. :D Jakby jeszcze Grzegorz coś napisał to padłbym na udar. :D Tylko że w XIX w nie było elektroniki. :cry: A ten wypalony lut nie jest przypadkiem tylko skutkiem innej usterki. Sprawdź rezystancje sekcji komutatora i połówek uzwojenia wzbudzenia. Lepszy byłby pomiar indukcyjności zamiast rezystancji....
Z rezystancją to rozumem że chodzi o zmierzenie rezystancji naprzemian leżących labelek komutatora? Tak - chodzi o to, żeby sprawdzić czy uzwojenie nie jest przypadkiem przepalone (∞Ω) Dodam, że szczotkotrzymacz mocno się grzeje po podaniu napięcia Gdy jest "luzem", czy gdy cały silniczek jest poskładany ? Jeżeli luzem to gdzieś na nim musi...
Fakt że przed czyszczeniem komutatora był w jednym miejscu przebarwiony. Pomiar rezystancji komutatora 1,2Ω ale w jednym miejscu jest 3,5Ω i tu właśnie nie wiem czy to nie świadczy o uszkodzonym wirniku. Płytka jest ok, przewodu również jak i wtyczka także sam nie wiem czy to spalony silnik czy jakaś inna usterka. Spalenizną było czuć z silnika.
Wirnik jest sprawny napewno, rezystancja sąsiednich działek na komutatorze sprawdzona, na magneśnicy również go sprawdziłem, oczywiście rezystancje na komutatorze są takie same . Ewidentnie stojan spalony, koledzy udzielili wyczerpujących odpowiedzi więc jutro potestuję wszystkie sposoby. Mam jeszcze jedno pytanie po przetoczeniu komutatora musimy przeciąć...
Sprawdziłem tyle co potrafię i co znalazłem na internecie. Brak zwarć między uzwojeniami stojana, a masą. To samo miedzy komutatorem, a masą. Rezystancja między kolejnymi celami komutatora 0,3 Ω, a silnik iskrzy.
Jak mogę sprawdzić stojan i wirnik. Dysponuję miernikiem uniwersalnym. Miernikiem uniwersalnym możesz porównać rezystancję cewek stojana natomiast wirnik - obejrzeć dokładnie komutator ( czy nie ma nadpaleń, uszkodzonych-przebarwionych wycinków). Z wirnikiem najlepiej przejść do serwisu zajmującego się naprawą elektronarzędzi i tam Ci go sprawdzą.
Hej . Mam silnik elektryczny 12v (więcej o nim nie wiem bo nie mogę znaleźć danych technicznych) który obsługuje blokadę schowka . Problemem jest to , że po pewnym czasie postoju silnik działa normalnie ale gdy chce schowek odblokować drugi i kolejny raz silnik jakby traci na mocy i nie odblokowuje schowka . Rozmontowałem silnik , wyczyściłem, zmierzyłem...
Szczotki i komutator tylko przełączają napięcie na kolejne sekcje wirnika.
Sprawdz wirnik na zwarcie miedzyzwojowe.
Bo metoda pomiaru przerwy w uzwojeniach jest inna i nazywa się omomierz. :D Pomiar rezystancji pomiedzy wycinkami komutatora. Twoja machina do tego jest zbędna.
Mając miernik, możesz zmierzyć rezystancje obu cewek stojana, powinny wyjść takie same i być rzędu kilku Ohmów. Możesz także sprawdzić uzwojenie wirnika, mierząc rezystancję pomiędzy dwoma sąsiednimi wycinkami komutatora. Tutaj również, każdy pomiar powinien być zbliżony. I to tyle co możesz sprawdzić od strony elektrycznej. (Sprawdza się także zwarcia...
Raczej silnik napędu płyty .Możesz zregenerować -odłączas od układu ,wlewasz do środka KONTAKT60 i na zasilacz pod 12V w obydwie strony.Później zmierz czy rezystancja się wyrównała we wszystkich położeniach wirnika.Jeśli komutator jest nie do zregenerowania to tylko wymiana silnika.
Z tego co widzę to wirnik też sprawny ale dla pewności weź miernik i sprawdź rezystancję na lamelkach komutatora- rób to parami. Jeśli rezystancja będzie wszędzie jednakowa to wirnik sprawny. Jednak z tego co widać to wirnik nie ma najmniejszego sladu spalenia.
Nie nie bo na wyjętym nic nie słychać więc łożyska prawdopodobnie sprawne. Chodzi mi o to że koło zatrzymuje się a wirnik jeszcze przez chwile się kręci z tym o o dźwiękiem. Jeszcze takie pytanie jaka powinna być rezystancja na komutatorze? I czy taki regulator można zmierzyć mierząc na szczotkach?
Witam Wczoraj kolega podesłał do mnie kompresor Kompresor Senco Micro 3,8L 0,19 kW [url=http://www.castorama.pl/kompresor-s... który kupił w castoramie, sprawa wygląda następująco sprężarka przyszła z rozwalonymi diodami prostowniczymi oraz przepalonym bezpiecznikiem 3.15A, wstawiłem nowy mostek + bezpiecznik, Silnik działa bez...
Wirnik możesz zmierzyć multimetrem z tzw. tesco. należy zmierzyć rezystancję na komutatorze, jeżeli mierząc po kolei lamelki w wynikach będzie znaczna różnica oporów cewki oznacza po po prostu uszkodzone uzwojenie wirnika.
Wez miernik i ustaw na rezystancje, dotknij komutatora i rdzenia wirnika, kazdy styk komutatora dotykaj a drugim koncem miernika do rdzenia. Musi pokazac opor nieskonczonosc, wtedy nie ma przebicia do rdzenia.
Co konkretnie sprawdzić przy silniku? Wszystko co tylko się da i tak: długość szczotek, stan komutatora, rezystancję cewki tacho, stan jego magnesu, czy wytwarza napięcie, rezystancje uzwojeń stojanu .
Silnik 900W/ 230V Młotowiertarka- mechanicznie- raczej sprawna. Silnik nawet nie rusza, zero reakcji/ nawet dźwięku. Sprawdzono - wyłącznik, przewód, szczotki są nowe. 24sekcje komutatora. Rezystancja między kolejnymi sekcjami komutatora: 0,60 - 0,80 Ω (dla porównania- rezystancja przy zwarciu sond miernika 0,20Ω) Nie przemierzyłem wszystkich...
Mój błąd, rezystancja między dwoma przeciwległymi stykami komutatora 2.5oma, między sąsiednimi bardzo niska- zwarcie. Moim zdaniem wirnik poleciał. Po podaniu 230V silne iskrzenie między szczotkami a komutatorem.
Dla silnika 800W opór 57 Ohm podejrzliwie duży! Przetestowałem silnik P około 100W. Rezystancja pomiędzy przeciwległymi lamelami komutatora wynosi około 30 Ohm.
Przy takich różnicach w pomiarach, to powinno być widać wypalony komutator wirnika.
Witam Po przedmuchaniu i wyczyszczeniu komutatora rezystancja wirnik-masa >40Mom. Pralka działa błędów nie ma temat zamykam.
Witam, mam trochę takich popalonych silników i 2 sprawne wirniki 308.2200. Wziąłem się za składanie ich do kupy. 1 silnik po dotarciu szczotek, wyczyszczeniu turbiny i dotarciu szczotek działa super lecz 2 po wykonaniu identycznych czynności po włączeniu prawie eksploduje! Przy jego iskrzeniu to spawarka się chowa:) Dodam że stojan jest w 100% sprawny...
Witam, mój Brat dał mi zepsutą wiertarkę marki DeWalt powiedział, że się grzeje i mocno iskrzy po rozebraniu zobaczyłem, że szczotki nie są zużyte. Pomierzyłem więc rezystancję na blaszkach komutatora i na każdej była taka sama rezystancja cewek stojana wynosi po 4.1Ohm ponadto wymieniłem łożysko od strony komutatora, mimo to wirnik wydaje się jakby...
Musisz zmierzyć na komutatorze rezystancję poszczególnych uzwojeń, ale ile one powinny mieć to nie potrafię powiedzieć. Widzę też uzwojenie stojana, je też trzeba zmierzyć ale powinny być osobne kable do niego.
Witam Wygląda to na silnik szeregowo-bocznikowy. W takim silniku ważne są połączenia kierunków uzwojeń, uzwojenia komutacyjnego G-H, i szeregowego E-F . Próbuj zamienić końce tych cewek (E-F). Próbuj podłączyć celem sprawdzenia z jednego zasilacza ten silnik jako szeregowo bocznikowy. Jednocześnie ważne jest aby szczotki wirnika były ustawione w "strefie"...
Witam! Uszkodzeniu uległ silnik odkurzacza. zdemontowałem silnik wymieniłem łozyska. Silnik usztywniłęm w imadle i podłączyłem do sieci. Silnik wystartował ale hałasował jakby miał zwarcie i na styku komutator-szczotki bardzo iskrzył - jeden ogień. Podejrzewam że to wirnik, ale sprawdzam rezystancję na komutatorze i wydaje się być raczej jednakowa -...
Należy przetoczyc komutator, ze względu na nierównośći lameli silnik iskrzy, jeżeli to nie pomoże to uszkodzony jest wirnik.
Udało mi się wreszcie zabrać za rozrusznik, oto, co poczyniłem: Widać, że sekcje komutatora do czyszczenia. Wyczyściłem komutator papierem ściernym P400 (sekcje i przerwy między sekcjami) zgodnie z informacją z serwisówki. Jak długie są szczotki w stosunku do ich prawidłowej długości z serwisówki. W serwisówce nie ma informacji o długości szczotek,...
A w zwykłych cewkach również jest podobnie, że zwoje są izolowane? A jak sobie wyobrażasz cewkę w której wszystkie zwoje byłyby zwarte? Po co by nawijać kilkaset zwojów drutu, jeśli to samo można uzyskać jednym grubszym zwojem? Indukcyjność cewki (i wytworzony przez nią strumień magnetyczny) zależy od ilości zwojów i od prądu płynącego przez nie. Przy...
Witam, wirnik do reklamacji chociaż wątpie czy ci uznają bo z tego co wiem gwarancja jest uznawana tylko serwisa elektronarzedzi, na wszystkich wycinkach komutatora musi być +/- 10% taka sam rezystancja, jesli ci nie przyjmą zrób tak, oporność zniknęła pewnie przy zalewaniu żywica poprostu wpłyneła miedzy drut a lamelki i styk zniknął, moja rada uderz...
Rezystancja rezystancją, a w jakim stanie jest komutator, szczotki?
Czy ma sens taka "regeneracja" czy poprostu lepiej wymienić na nowy bo oprócz tego w silniku coś się jeszcze dzieje z uzwojeniem? W uzwojeniu moga pojawić się zwarcia między zwojami, prowadzące do spalenia uzwojenia. Poza tym że w przypadku przegrzania komutatora odlutowują się czasem końcówki uzwojeń od jego działek - to można stwierdzić badając omonierzem...
Sprawdz komutator miernikiem, rezystancja powinna wynosic kilka ohmy. Stojan- czy od uzwojeń nie ma przebicia na masę[obudowę]
Nie mówie że akurat traty w uzwojeniach wynoszą 21% tylko że są jednymi z wielu. A możesz sobie wyznaczyć te straty. Robisz pomiar rezystancji twornika najlepiej jak silnik jet rozgrzany bo wtedy rezystancja jest większa i mnożysz to przez prąd znamionowy do kwadratu. ΔPcu = Rt•In^2. Jeżeli nie masz dojścia do komutatora to zmierz to na przewodach...
Niekoniecznie sterownik silnika.Trzeba sprawdzić rezystancję silnika nastawczego przepustnicy ( zwarcie w komutatorze).
Dokładnie,jeżeli jedziesz na luzie masz podniesioną prędkość obrotową biegu jałowego.Tam ma być,i nic nie grzeb.Ta różnica rezystancji wynika z tego że komutator pokrywa się nalotem ze szczotek,który wykazuje jakąś rezystancję
Sprawdziłeś czy to nie jest problem komutatora? Czy w każdym położeniu wirnika omomierz pokazuje jednakową rezystancję (uzwojenia wirnika)?
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Kolego po co sobie tylko niepotrzebną robotę robiłeś, bierzesz jakikolwiek miernik z pomiarem rezystancji i na stojanie masz kilka kilkanaście omów na komutatorze czyli szczotkach kilka omów na tacho kilkaset omów i tyle, jeśli coś nie tegez bedzie z silnikiem np nadpalony rotor to ze szczotek będzie ogień szedł jak ze spawarki,
Spróbuj pomierzyć rezystancję pomiędzy sąsiednimi lamelkami komutatora. Miałem przypadek , że "odmeldował" się jeden z dwóch drucików. Po zlutowaniu ich razem sprzęt śmiga aż miło. Jeżeli to nie to to może brudny,/ nierówny komutator lub szczotka ma za ciasno.
Jeżeli sprawdziłeś łożyska i szczotki, to w grę wchodzi tylko wirnik lub stojan. Wirnik pada częściej. Sprawdź stan komutatora, rezystancje uzwojeń, (metodą porównania), Czy wirnik nie ma przebicia do masy( osi) ? Stojan także pod kątem ewentualnego przebicia, rezystancja uzwojeń poprzez porównanie między sobą. Bardzo istotne jest tez zwrócenie uwagi...
https://obrazki.elektroda.pl/7378671500_... 139 CR 708A Z tego co wynika z sieci (z innego wątku na elektrodzie też) to jest tyrystor. Z innych informacji wynika ze sprawdzenie tyrystora nie jest tak do końca proste. Jak do tego podejść? Do tego znalazłem uszkodzenie w postaci urwanej cewki w samym silniku. Przylutowałem ją. https://obrazki.elektroda.pl/3583905800_...
Mierzyłeś rezystancje cewek na stojanie? Szczotki dotykają komutatora?
Witam, mam problem z silnikiem od kosiarki. Pobór mocy kosiarki jest zgodny z parametrami kosiarki. Natomiast jest problem z komutatorem. Wymieniłem szczotki, porobiłem pomiary multimetrem, nie ma zwarcia, jak również rezystancja w każdym miejscu na komutatorze jest taka sama. Lekko przeczyściłem komutator, rowki też przeczyszczone. Po uruchomieniu,...
To nie jest komutator! Wartość rezystancji wirnika mierzonej przez kabel DF, czyli poprzez szczotki i pierścienie wirnika nie może się wiele zmieniać podczas obrotu wirnika! Jaką masz rezystancję na samych pierścieniach wirnika - przy wyjętym szczotkotrzymaczu? Czy szczotki poruszają się w szczotkotrzymaczu podczas obracania wałem? Bicie?
Możesz dać nowe ,w zależności jak stare wyglądają . Miałem podobny problem , to dałem przetoczyć wirnik i pomogło.Sprawdź rezystancję wirnika czy jest jednakową i jak wygląda komutator.
pilarka łańcuchowa ciągnie przy obrotach snop iskier. Pobór bez obciążenia ponad 10A. Wymiana szczotek i czyszczenie komutatora nic nie pomogła. Jakie powinny być rezystancje stojana i wirnika? Gdzie i jak mierzyć wirnik? Na początek to pokaż zdjęcia komutatora ze wszystkich stron, tylko nie czyść go wcześniej. Pewne usterki tam właśnie można zobaczyć...
Na 90% masz międzyzwojówkę.Jeśli koniecznie chcesz się pobawić miernikiem,to wyciągnij wirnik i sprawdż omomierzem uzwojenie wirnika-sprawdż rezystancję pomiędzy lamelkami komutatora każda z każdą-po kolei po dwie.Wskazania omomierza muszą być takie same.Jeśli będą spore rozbieżności to pozostaje ci to co napisał Topolski Mirosław /kupić lub przezwoić/
Makita 9565CVR mocno iskrzy na komutatorze, proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Na razie wymieniłem wirnik, szczotki i oba łożyska. Wirnik miał lekko odbarwione trzy cele na komutatorze, szczotki trochę zużyte i odbarwione, jakby były przegrzane, a łożyska delikatnie hałasowały. Po wymianie nadal ten sam objaw: na wysokich obrotach ciągnięcie...
sprawdź sobie czy wirnik nie ma przebicia do masy. Ustaw sobie miernik na megaomy i i sprawadź rezystancję pomiędzy ośką silnika a komutatorem.
Przy przetaczaniu radzę zrobić to z umiarem tylko zgrubnie bo komutator mocna zużyty. Szczotki należy dobrać o zbliżonej rezystancji co oryginalne. Do amatorskiego użytkowania powinna jeszcze wystarczyć.
Witam mam problem ze sterownikiem DCD 450 potrzebuje do niego jakieś dokumentacji a tak pozatym a sprawdzałeś tacho w silniku czy niema z bytnio dużej rezystancji morze wystarczy przeczyścić komutator na tacho. pozdrawiam jdkservis(at)interia.pl
A jakie napięcia mają silniki w tych dużych wózkach? pewnie rzędu kilkudziesięciu V. Zauwazyłem że w silnikach na wyższe napięcia aż do 230V stosuje się szczotki z przewagą węgla, Mają one większą rezystancję co poprawia warunki komutacji (iskrzenia w momencie zwierania przez szczotkę dwóch kolejnych wycinków komutatora), spadek napięcia na szczotkach...
Sądząc po pojemności oryginalnego akumulatora (1100 mAh) układ pobiera maksymalnie 3-5A (z zależności że akumulatora można rozładowywać maksymalnie prącem 3-5 C). Dostanie takich diód chyba nie stanowi problemu. A silniczek pobierze maksymalny prąd przy starcie (rozruchu). Wtedy jest on zależny od rezystancji uzwojenia, rezystancji styku szczotki-komutator...
Czyli wystarczyłoby powiedzieć, że aby prądnica prądu stałego mogła być prądnicą tachometryczną musi być odpowiednio mała rezystancja przejściowa między szczotkami i komutatorem. Czy to powinno być wystarczającym argumentem?
Przefajnie ten opornik ochroni port przed impulsami szpilkowymi ( przepięciami) z silnika. Niech tylko zaiskrzy komutator. Poza tym rezystancja wewnętrzna portu jest za duża aby uwidoczniła sie rezystancja tych 220 omowych oporników
Pomierzyłem rezystancje pomiedzy kolejnymi działkami komutatora. Zmieniała się od 8,1 do 9,6 Ohm. Z jednym wyjątkiem - raz otrzymałem wynik 136 Ohm. Przy podłaczonym zasilaniu napiecia na szczotkach było prawie 0 V. Podłączałem tez do zacisków wejściowych miksera inny, dobry przewód sieciowy i silnik nie reagował. Dodano po 4 Temat juz nieaktualny....
Ma jeszcze pytanie jak ściągnąć ten tryb ( trzeba ściągnąć te zabezpieczenie zwykłym ściągaczem ) drugie czy tulejki do rozrusznika są już na wymiar czy trzeba je rozwiercać ? Jak sprawdzić uzwojenia wirnika i stojana czy nie mają przebicia na masę (na wirniku mierzona jest rezystancja między każda blaszka na komutatorze ? ) i jakie były by objawy w...
Prosiłem o pomiar prądu ( A ) a nie napięcia ( V ) . a podczas obrotu ośką silniczka pomiary są jeszcze wyższe niż przed rozebraniem, pokazują nawet 10 ohmów. Czyli źle złożyłeś silniczek i któraś ze szczotek źle dolega do komutatora lub ma słaby styk przez sprężynkę . Rozbierz jeszcze raz silniczek i zmierz oporność bezpośrednio na lamelkach komutatora...
Dlatego trzeba by bylo sprawdzic rezystancje wirnika. Mozesz mierzyc po przekatnej i pomiedzy kazdym stykiem komutatora. Wydaje mi sie ze to wirnik jest nadpalony. Dlatego sprawdz rezystancje zeby sie upewnic.
Pojedyncze Ohmy lub mniej. Nie chodzi o dokładną wartość, bo nie na wiele się ona zdaje. Sprawdzamy czy nie ma przebicia do masy i czy obie cewki wzbudzenia mają równą rezystancję. Ważniejsze jest sprawdzenie wirnika. Każda sekcja komutatora powinna mieć taka sama rezystancję. Pomiary są trudne, bo mało który amator dysponuje miernikiem rezystancji...
Dzieki, później poeksperymentuje, zastanawiam się jak to będzie jeżeli rezystancja między sąsiednimi segmentami komutatora wynosi ok 1Ω - jak zwarcie i mierząc między następnymi proporcjonalnie wzrasta. Między naprzeciwległymi segmentami jest ok. 5Ω. Czy można w miarę precyzyjnie określić, w której części wirnika jest zwarcie? pozdrawiam Dzięki...
silniki mechanizmu, oraz kręcenia talerzem działają. Z tymi silnikami to różnie bywa. Niby obraca płytę, ale nie wchodzi na obroty, a kiedy już się rozpędzi, to serwo nie jest w stanie szybko go wyhamować. Dzieje się tak przy wzroście rezystancji styku szczotki-komutator. Czasami pomaga użycie preparatu do konserwacji styków, jednak lepiej taki silnik...
Wstaw silnik na napięcie takie jak oryginalny - napewno DVD odpali. Albo rozbierz oryginalny (uwaga na szczotki!!) i wyczyść komutator (szczeliny). Rezystancja uzwojeń wirnika silnika to ok 9,2om. Ten na 3,3V ma napewno mniejszą i driver się napewno grzeje tak jak przy tym silniku wymontowanym. Poprostu sztotki się wytarły, a opiłki sa w komutatorze.
Słuchaj-krótko-zmierz rezystancje silnika nastawczego, powinno być około 8om. Jezeli jest mniej, sterownik wchodzi w tryb ochrony i robi takie checa. Owo mniej się robi dlatego, że się zasyfiają szczeliny międzywycinkowe komutatora pyłem ze szczotek który mostkuje.
Na co ma wpływ liczba płytek w komutatorze silnika szczotkowego? Np. wirnik ma 12 kanałów i komutator 36p. Czy można go przezwić z wykorzystaniem komutatora 24p z zachowaniem takiej samy liczby zwojów w kanale, czyli zwiększając odpowiednio liczbę zwojów pojedynczej cewki, aby uzyskać tą samą liczbę zwojów i rezystancję na płytkach przeciwległych, do...
A stojana i wirnika nie da się jakoś w domu sprawdzić? Stojan pada rzadziej. Często palą się wirniki, objawia się to iskrzeniem szczotek. Możesz sprawdzic komutator jeśli wszystkie jego segmenty są czyste, nieopalone to jest szansa że jest sprawny. Można także zbadać rezystancję pomiędzy naprzeciwległych segmentach komutatora (powinny być takie same)....
Pomiar rezystancji nie zawsze ujawni usterkę, zwłaszcza gdy dodać rezystancję szczotek. Lepiej mierzyć indukcyjność obracając b. powoli wirnikiem, aby sprawdzić, czy nie ma zwartych lub przerwanych uzwojeń i działek komutatora. Jeszcze łatwiej wykorzystać transformator o kilku woltach napięcia na uzwojeniu wtórnym, diodę i amperomierz analogowy. Obracać...
Witam mam mikser który przestał działać po rozebraniu jedna ze szczotek zablokowała się więc ją odblokowałem lecz mikser bardzo szybko się nagrzewa i bardzo iskrzy przy szczotkach komutatora. Po ponownym rozkręceniu sprawdziłem dwie cewki stojana brak przebić do obudowy stojana rezystancja taka sama obu cewek. Natomiast sprawdzając wirnik pomiędzy blaszkami...
Znalazłem takie urządzenie zaraz za komutatorem w silniku. Rezystancja zmierzona pomiędzy jego wyprowadzeniami wynosi 116 om. Gdy trochę pokręciłem ręką to wytworzyły się jakieś mV. Jak sprawdzić to urządzenie dokładnie oraz jaki rezystor wstawić w miejsce tego spalonego?
Dajcie spokój z tym kondensatorem, on nie ma nic wspólnego z pracą tego silnika. To kondensator przeciwzakłóceniowy. Silnik szeregowy, sprawdzić miernikiem rezystancję pomiędzy przewodami zasilającym silnik, sprawdzić szczotki i ich doleganie do komutatora. Oś silnika ma się obracać bez oporów.
a przytarles komutator w nowym wirniku?
Jeżeli występuje szarpanie silnikiem to raczej jest uszkodzone uzwojenie wirnika. Sprawdź dokładnie omomierzem rezystancję miedzy kolejnymi wycinkami komutatora. W którymś miejscu prawdopodobnie będzie znacznie wyższa. Taki silnik podłączony do sprawdzenia bezpośrednio pod napięcie(najlepiej obniżone) wydaje się być sprawny. Wada występuje dopiero pod...
witam, mam problem z wiertarka która się po 10 min nagrzewa ze aż parzy. Dodatkowo iskrzy z komutatora, ale nie śmierdzi. Widać jak iskry krążą wokół komutatora. Sprawdzałem stojan pod katem zwarć i rezystancji i wszystko jest ok tj nie ma przebicia i rezystancja taka sama. Sprawdzałem tez wirnik miernikiem między szczelinami jest taka sama rezystancja...
Witam, jak w temacie mam problem z silnikiem w szlifierce. Jest to standardowy silnik komutatorowy 230V, popularny w szlifierkach, wiertarkach i innym sprzęcie. Początkowo wyzwalało RCD, ale sam silnik się kręcił przez jakieś ułamki sekundy. Sprawdziłem rezystancje na komutatorze i wszędzie było 0.8-0.9 Ohma(przeciwległe pręciki), a z tego co wiem to...
Występuje ona wtedy gdy są założone szczotki, a po ich zdjęciu ta rezystancja znika. A sprawdziłeś wygląd komutatora?Może tu tkwi przyczyna?
tak zgadzam się są dwie pary szczotek. Gdy rozpatrzę je równolegle nadal nie wychodzi oczekiwany wynik,ale równolegle jest jak najbardziej prawidłowo zgadzam się. 4pary miałem na myśli 4 pomiary które mogę dokonać miedzy szczotkami..ale to jednak nie ma sensu.hmmm muszę dalej nad tym problemem się zastanowić Dodano po 1 to moze teraz kolejne pytanie....
Dzięki za poświęcony czas. U mnie prawie 2x tyle ale ok. W te stronę się nie martwię spróbuje jeszcze przeczyścić komutator. Zamówiłem uszkodzone elementy z płyty głównej, zobaczymy czy zadziała.
Wymieniałem szczotki A Szanowny ,,Cesarz" sprawdził, czy aby szczotki lekko się przesuwają w szczotkotrzymaczach, a w przypadku nowych z reguły należy je lekko doszlifować na kawałku papieru ściernego o wymiarach 100x 100 mm, o gradacji 800, w kolorze brązowym lub szarym ? Następnie należy przy wyłączonym zasilaniu ! dokonać pomiaru REZYSTANCJI zespołu...
Pralka przestała kręcić bębnem. Po rozebraniu sterownik wygląda na ok (brak widocznych uszkodzeń), silnik ma przyczerniony komutator. Przy powolnym obracaniu rezystancja zmienia się, czasami traci kontakt. Podejrzewam że do wymiany będą szczotki. W pralce jest silnik 5500 018685 (na korpusie 129.60280), szczotkotrzymacz ma oznaczenie 031.60014. Czy...
Musiałbym oddać do sprawdzania, u nas w mieście jest punkt do naprawy, ale nie wiem czy to się opłaci. Komutator niestety wyczyściłem, był bardzo zanieczyszczony pyłem ze szczotek, na jednej przeciwległej parze rezystancja przed czyszczeniem wynosiła prawie 70 ohm. Po dokładnym oczyszczeniu wszędzie rezystancja jest taka jak opisałem. A poza sposobem...
Nie wiem dlaczego powstało u mnie przypuszczenie (pewnie nie słusznie) że autor chce zamodelować iskiernik, elementem który będzie zmieniał rezystancję w zależności od chwilowej wartości napięcia w.cz. W takim wypadku tak, ale ja odniosłem wrażenie że po prostu nie wie jak potraktować, a propozycje poszły z mojej strony by traktować to jako komutator...
Witam.Zrobiłem kilka agregatów na bazie tej prądnicy,ale nie było chyba z elmotu tylko z celmy,musisz sprawdzić szczotki wzbudzenia i komutator, oraz zmierzyć rezystancje wzbudnicy.Częstotliwość musisz utrzymywać w przedziale od 48 do 52Hz,taka odchyłka nie wyrządzi szkody nawet elektronice.Jeśli możesz wrzuć zdjęcia szczotek i tabliczki znamionowej.Pozdrowienia.
Jak wirnik ma zwarcie miedzyzwojowe ,to skutecznie sprawdzi się przyrządem wskazanym przez kolegę. Często szczotki mocno ìskrzą (duży łuk na komutatorze),widoczne są przebarwienia lamel komutatora w miejscu zwarcia.Pomiar rezystancji między lamelami może lecz nie musi co nieco podpowiedzieć o sprawności wirnika.Najlepiej taki wirnik dać sprawdzić...
Dokonałem pomiaru rezystancji na sąsiednich lamelkach komutatora i wyniki się różnia, miernik nie jest jakiś super dokładny, ale różnica jest spora, rezystancja wyniosła między 2,3÷3,2 http://obrazki.elektroda.pl/6555549800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3460451300_1... http://obrazki.elektroda.pl/1168535100_1...
Witam, przepraszam że długo się nie odzywałem ale byłem poza domem.W między czasie żona wysłała programator do naprawy, ale operacja się nie udała własnie u niego była checa z tym że przestawała prac w różnych fazach albo brakiem komunikacji z panelem nawet po wrzuceniu wsadu.U mnie po ostatnim praniu umarła brak reakcji wyswietlacza ciemnosc.Przed...
Witam , Posiadam uszkodzoną Bruzdownicę Bass Polska EUB-1744 1700w, Podczas pracy uległa uszkodzeniu zaczęła śmierdzieć i przy próbie włączenia nie chciała ruszyć tylko wydawała charakterystyczne buczenie takie jakie wydaje przy rozruchu. Rozebrałem ją i zobaczyłem że duże łożysko od strony tarcz bruzdownicy bardzo ciężko się obraca a łożysko od strony...
Dioda laserowa świeci. Nie czyta żadnych płyt - w tym CD również. Zrobię jak radzicie - wezmę pod lupę ten silniczek. Najpierw sprawdze rezystancje uzwojeń. Sprubuje wyczyścić komutator. Jeśli to nie poskutkuje wymienie silniczek na nowy. Jeśli odtwarzacz dalej nie będzie chodził to wtedy przeznaczam go na straty. Dziękuję wszystkim którzy tu zajrzeli...
Trochę to dziwne, bo silnik pracował do samego końca (choć trochę jakby nierówno), a po chwilowym wyłączeniu nie zrobił już nawet buuuu . Jeśli byłby to silnik komutatorowy i chodził nierówno, to mógł stanąć na uszkodzonym wycinku komutatora i nie chcieć ruszyć. Trochę temy przeczy pomiar rezystancji, ale co szkodzi dla sprawdzenia przestawić wirnik...
To nie zastosowałeś oryginalnych dwuwarstwowych? One już są ukształtowane pod komutator, nie trzeba nic dopasowywać. W tym przypadku iskrzenie spowodowane jest brakiem dobrego styku szczotka-komutator. Szczotkotrzymacze w porządku? Szczotki przesuwają się lekko w prowadnicach? Sprawdz dokładnie komutator ewentualnie podejrzane uzwojenia pomierz omomierzem....
Na tej płytce z postu #4 masz dwie diody, kondensator i złącza. Wzrokowo uszkodzeń nie widać. Diody np. 1N4007 (1A, 1000V) to koszt około 1 zł / szt. Kondensator 0,22 µF/275V (400V) podobna może nieco wyższa cena. Czy w odkurzaczu jest inny moduł płytka? Co do "wysmarzenia" płytki modułu to prędzej ścieżki by się przepaliły niż "wysmarzyły" punkty...
Moim zdaniem w domowych warunkach to może być trudne do wykonania, a już prawie na pewno nie da się tego zmieścić na Twoim silniku. Wybór szczotek jest trudny, jest wiele odmian materiałów na szczotki, dobiera się je do napięcia i prądu. Trzeba spełnić sprzeczne wymagania, z jednej strony potrzebujemy żeby szczotki miały małą rezystancję żeby ich nie...
Nie słychać 3 cyknięcia przekaznika na module tak jak by stracił zasilanie mierzyłem tacho podczas nie działania nie ma przerwy... Gdyby bezpiecznik wyłączał silnik to i tak przekazniki powinny działać. Wykluczam uszkodzenie przekazników ponieważ mają dobrą oporność i nie działał by już na początku cyklu tylko usterka po czasie i z załadowanym praniem....
rezystancja komutatora pralki naprawa komutatora uzwojenie komutatora
spaliny samochód syrena niebieski biały czerwony czyszczenie obudów
hulajnogi elektryczne problemy różnicówka brzęczy
Wejście AUX w Fiat Grande Punto 2009 - lokalizacja i alternatywy Błąd F09 w pralce Whirlpool FWF71053WPL: Przyczyny i rozwiązania