no wlasnie niewiem jak sprawdzic tą rezystancje cewek. czyli na wyłączonym skuterze powinno byc 12V czy jak bede krecił rozrusznikiem ?
Wczoraj wszystko dokładnie sprawdziłem Wszystkie wtyczki i połączenia przeczyściłem i zakonserwowałem KONTAKTEM do styków. Po złożeniu pojawiła się iskra. Była bardzo mocna i jasna. Skuter odpalał z rozrusznika i z 'kopniaka'. Zrobiłem kilka kilometrów o odstawiłem go. Po 3 godzinach chciałem sprawdzić czy działa i tu moje zdziwienie - znowu brak iskry....
W myślach miałem przypadek gdzie źle została podłączona masa silnika, ale raczej tutaj to nie jest to. Uwagi odnośnie wyjmowania silnika. Przewód rozrusznika od ramy. Węże układu chłodzenia odłącza się poprzez odkręcenie plastikowych króćców od głowicy i od wlotu pompy, mają one oringi. Nie trzeba skutera kłaść na bok. Co do licznika, w pierwszej kolejności...
Na białym nie powinno być napięcia, bo to jest połączenie masy zapłonu. Sprawdź czy masa silnika jest prawidłowo podpięta (masa rozrusznika) - od śruby mocującej rozrusznik do śruby mocującej regulator napięcia na boku ramy. Sprawdź rezystancję cewki zasilającej CDI na przewodzie zielonym, w czasie kiedy iskra jest mocna i w czasie kiedy iskra zaginie.
Podpowiem jeszcze jak można wykonać takie rezystory, bo kiedyś dorabiałem do sterownika fazowego oświetlenia o mocy przeszło 5kW. Robiłem wtedy ten układ na popularnym U2008B, w którego aplikacji jest rezystor pomiarowy, poprzez który płynie prąd roboczy. W moim przypadku było to ok. 25A Rezystory te wycinałem z blachy stalowej. Aby dobrać odpowiednią...
Witam Wiem,że w wielu miejscach już ktoś o tym pisał ale nigdzie nie mogę znaleźć konkretów. A pytanie wygląda tak. Trzymam w ręku 8 cewkowy stator od ogara 900 pojemność 50cm. Jak mogę go sprawdzić przy pomocy miernika (jeśli mogę). Ze statora wychodzi pięć kabelków. Pojedyńczy zielony i cztery do kostki : dwa żółte , czrno-czerwony i niebiesko-biały....
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
Tam trzeba przełożyć większość przewodów i dołożyć ten jeden od impulsatora, robi to kolega według schematu. Miałem narysowany odręcznie układ kabli ale nie wiem czy go nie wyrzuciłem, poszukam go i jak znajdę to wkleję. A co do sprawdzania kabli to pisalm o odcinkach kabli od kostki do silnika i rezystancja cewki zasilającej to chyba fioletowy z paskiem...
Skuter nie ma immo. Jeśli chodzi o braki kabli to raczej odpada, ponieważ kilka dni wcześniej chodził ok. nie ma żadnych luźnych przewodów (poza 2 do dozownika oleju). Rezystancji jeszcze nie mierzyłem. Na jakich przewodach ją zmierzyć ?(Mowa o module nie statorze tak ?) http://obrazki.elektroda.pl/3584888000_1...
a tam sie wody dodaje on jest niby żelowy jest 6 celi z gumowymi korkami chyba on jest zasiarczony zrobiło sie tak chyba bo w skuterze minus mi sie odpinał ma ktoś ładowarke pożyczyć mógłbym nową wkrętarke dać 12v akumulatorową za pożyzenie nie chce kupowac drugi raz tego samego już kupiłem drugi rozrusznik do skutera a stary okazał sie dobry wogóle...
Ja nawet miałem temat.elce.o skuterze 4t. Też się troszkę zamotałem przy tej zapalniczce. Ale usiadłem przestudiowałem chociaż to za mocne słowo w przypadku tej zapalniczki) i po godzinie miałem rozpracowany układ zapłonowy i całe bebechy. Proste to jak drut tylko trzena poznać. Napiecie z cewek ptzy.magnecie 2 albo jednej zależy od wersji 40 V i więcej...
Witajcie. Na wstępie powiem, że mój wątek chyba będzie się różnił od innych na elektrodzie i w Internecie, (choć zaczyna się podobnie) :-) Czytałem dużo na ten temat i mam też nieco pojęcia, ale chciałbym się oprzeć na Waszym doświadczeniu. Mój ojciec zostawił skuter (Baotian, 50ccm) z włączonym zapłonem (włączone tylko zegary + elektonika silnika),...
Dziękuję skm za odpowiedź. Nie posiadam drugiego modułu na podmianę i nie mam kolegi od którego mógłbym podmienić. Czy mogę sprawdzić multimetrem jego parametry oporności na pinach? Mam drugą cewkę WN razem z załączoną fajką bo to jest razem zgrzane i najednym kablu, podmieniłem - nadal brak iskry. Jakie napięcie ma wychodzić przed cewką i za cewką...
Akumulator naładowany (12,4V) podłączyłem, skuter odpala przyciskiem. Podłączyłem czerwoną sondę do wyjścia z regulatora, a mase do + z aku, przy ustawionym zakresie 200mV miernik przy małych obrotach pokazuje wartość ok. 10,5, natomiast przy wolnych obrotach i włączonych kierunkowskazach wartość minimalnie ujemną, wnioskuje że ładowanie jest poprawne?...
Witam Z tego co napisałeś wynika, że nie przeprowadziłeś procedury sprawdzania układu zapłonowego. Sądziłem, że jest to tak proste, iż nie opisałem jej dokładnie. Moja wina! Więc piszę jeszcze raz: 1. Na zimnym silniku. Znajdź na module zapłonowym kabel idący do cewki ładującej. Będzie to cewka w "magnecie" nawinięta bardzo cienkim drutem i mocno zaizolowana....
Witam, Mam problem w postaci braku iskry. Skuter pewnego razu odpalił na chwilę, zgasł i od tamtej pory nie ma iskry. Świeca ma około miesiąca (BR8HS), wymieniłem przewód zapłonowy razem z cewką i moduł. Nowy moduł jest tuningowy z diodą LED, ponieważ nie mieli normalnych w sklepie. Rezystancja fajki,przewodu WN i uzwojenia wtórnego cewki na poziomie...
Oryginalna cewka wysokiego napięcia na uzwojeniu pierwotnym wykazuje rezystancję rzędu megaomów więc jest uszkodzona. Napięcie cewki ładującej(1) mierzyłem bez jakiegokolwiek obciążenia załączając rozrusznik. Prąd zwarcia znaczy, że zamknąłem obwód cewki ładującej amperomierzem. Pomiar przebiegów impulsowych multimetrem? Nie rozumiem... Do sprawdzenia...
Witam Kupiłem skuterek w którym silnik zapala pochodzi chwile a wolnych obrotach - nie da się go wkręcić na wyższe obroty - po chwili gaśnie. Na początek wyczyściłem gaźnik - bez poprawy. Sprawdzałem iskrę - jest ale wydaje mi się bardzo słaba - w dzień praktycznie nie widoczna - w nocy coś tam delikatnie widać. Zacząłem sprawdzać instalacje - poszukałem...
żelowy akumulator nie powinien być ładowany prądem większym niż 0,3C, zalecane 0,1C. Akumulator w pojeździe ładowany jest przy prawie stałym napięciu. Nie ma, bo być nie może, ograniczników prądu. Prąd ładowania jest zależny tylko od różnicy napięć i rezystancji wewnętrznej aku. Ograniczeniem jest moc prądnicy w danym punkcie jej pracy i ew. rezystancje...
No to po kolei; Pojazd elektryczny, hmm, tzw dicykl - modernizacja (podobny do tego studentów z Adelaide). Silniki i tak będą słabsze niż te 2kW. Pojazd nie ma rozwijać wysokich prędkości ;) Tradycyjne przekaźniki odpadają, długo szukałem i nie znalazłem żadnego, który by tu pasował (wysoki prąd oraz porządne połączenia - samochodowe niby do 80A są...
Bo możliwe że jeśli podłączyłeś jedną, to napięcie było zbyt wysokie i po prostu spaliło cewkę. Jeżeli jest to tylko cewka zapłonowa, czyli dla CDI transformator WN, a nie cewka z modułem, to "spalenie" tejże cewki jest niemożliwe. prędzej padł moduł, bo energia zgromadzona w kondensatorze nie miała się gdzie rozładować i napięcie mogło narosnąć do...
Witam! Jest to skuter z prostym chińskim silnikiem dwusuwowym bez wariatora tylko napędzany łańcuszkiem. Pod kołem magnetycznym jest stojan z dwoma cewkami - jedna do świateł i ładowania a druga podająca napięcie na cewkomoduł. Podejrzewałem, że uszkodzony był cewkomoduł. Kupiłem nowy identycznego typu niestety nie pomogło. poniżej zdjęcie cewkomodułu...
Proszę sprawdzić przewod czarno bialy czy nie jest zwarty do masy gdy stacyjka jest przekręcona na zapłon na wstępie należało by zadać pytanie czy masz Sym 125 na gaźniku czy 125i na wtrysku bo to ogromna różnica; często z rutyny omijana; piszesz, że masz skuter z rocznika 2013, a te modele z dopisanym "i" są na wtrysku; z tego co ja doczytałem to...
Posiada w swojej budowie jak dla mnie dziwny układ cewek, mianowicie składa się z dwóch części: Nie wiem dlaczego uważasz taki uklad za "dziwny". Może nie jest on typowy, ale nie dziwny. Przynajmniej dla mnie. Najprawdopodobniej układ zapłonowy został rozdzielony (jak w np. w niektórych skuterach) na część zasilającą i część wytwarzającą WN - cewka...
Skuterek przewiozłem dziś na przyczepię pod miasto, na taras weszła ekipa remontowa z administracji, musiałem zrobic miejsce. filtr to nie był dobry trop. Nie był bardzo brudny, a sytuacja w zasadzie się nie zmieniła. Wracam jednak do układu paliwowego. Coś jest chyba nie tak z podciśnieniem kierowanym z gaźnika do kranika paliwa. Kopanie powoduje ruch...
rozrusznika rezystancja rezystancja rozrusznika przekaźnik rozrusznika skutera
video nieobsługiwane pompy chłodzenia skoda octavia zapłonu
Buderus Bosch GB062 V2 24kW vs Logamax plus GB172i.2-25 WH – wybór kotła gazowego jednofunkcyjnego Optymalizacja ustawień pieca Termet Silver Pro 20 kW