Jeszcze dla pewności spytam, przy podgrzaniu opalarką obudowy silnika rezystancja czujnika oryginalnie zamontowanego na uzwojeniu zwiększa się. Czyli to PTC? Tak.
Teraz w katalogach silników nie ma takich danych, a przeszukałem trochę rzeczy. I teraz mam naprawiać maszynę, a nie wiem, jakie silnik ma mieć prawidłowe wartości rezystancji na poszczególnych uzwojeniach. Technika idzie do przodu, a wiedza młodszych elektryków siada, bo skąd ja brać
jak sterować? Częstotliwością zasilania, bo nie wydaje mi się żeby takie cacko miało możliwość regulacji par biegunów. Jak podłączyć? teoretycznie silniki synchroniczne zasilane są od strony wirnika jak i stojana- to pierwsze zasila się napięciem stałym. Stojan zasilacz napięciem sinusoidalnym o częstotliwości warunkującej prędkość obrotową. Aby określić...
Cewka przekażnika której oporność wskazuje miernik w megaomach jest uszkodzona i prawdopodobnie ma przerwę na uzwojeniu.
W twojej Frani kondensatora nie potrzebujesz (silnik masz z wyłącznikiem odśrodkowym i uzwojeniem pomocniczym o zwiększonej rezystancji), więc kondensator odrzucasz, dwa przewody z czasówki (biały i niebieski) łączysz do silnika.
Jezeli silnik prawidłowo podłaczony poza pralką nie wiruje to masz przerwę w uzwojeniu szybkich obrotów, silnik do przezwojenia
powiedzcie co ja mam tu teraz pomierzyć ? Rezystancję uzwojenia roboczego (U1-U2). Rezystancję uzwojenia rozruchowego (R1-R2). Rezystancję na wyłączniku odśrodkowym (dwa niebieskie przewody dołączone do R1 i 1). Rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniem roboczym i rozruchowym, oraz pomiędzy uzwojeniami i korpusem silnika.
Jakie rezystancje powinienem mieć? Na obu uzwojeniach podobne.
W silnikach stosuje się termistory PTC o skokowej zmianie rezystancji z omów na kiloomy po przekroczeniu temperatury krytycznej.
Zmierz rezystancję uzwojenia .Przy uzwojeniu silnika do pracy w gwiazdę powinna wynosić 0,55Ω, natomiast w Δ 1,63Ω są to dane do silnika SZJe 44b
Możesz między fazami Wcale, że nie do końca. Bo silnik (zakładamy, że jest to 3-fazowy) może być połączony w gwiązdę i trójkąt. Jesli jest połączony w trójkąt, to tak - pomiędzy fazami. Ale jeśli w gwiązdę to już nie, bo pomiędzy fazami bedziesz miał sumę rezystancji dwóch uzwojeń. Najlepiej "rozpiąć" silnik i pomierzyć rezystancję bezpośrednio na...
Witam wszystkich. Mam problem z postawieniem diagnozy czy są skróty na uzwojeniach czy nie na silniku 3 fazowym. Uzwojenia mierzą się odpowiednio z rezystancjami 55 omów, 56 omów, 57omów. Pobór prądu też nie jest jednakowy i wynosi 3,2A ; 3,3A ; 3,4A. Pytanie: Czy są jakieś normy które mówią o tym jaki może być maksymalny rozrzut w pomiarach w celu...
silnik pracuje ale martwi mnie temperatura bo jest pow 40C po dłuszszym dołożeniu ręki zaczyna lekko parzyć -chyba że te silniki tak mają Jak lekko parzy to wszystko ok. Ja jak podłączałem silnik, to też mnie dziwiło że się rozgrzewa (tak że lekko parzy), później jeszcze kilka podłączałem i wszystkie lekko parzyły (na wirowaniu), więc doszedłem do...
Byłoby logiczne i poprawne, gdybyś wraz z pytaniem o rezystancję uzwojeń zamieścił wyniki własnych pomiarów rezystancji między wyprowadzeniami uzwojeń z orientacją na ich kolor. Należało również poinformować, z jakim rozruchem ten silnik - z uzwojeniem rozruchowym, które po uruchomieniu wyłączane, z uzwojeniem rozruchowym, stale załączonym, z roboczym...
Jaki prąd pobiera silnik po włączeniu ?. Jeśli 0A to uszkodzony bezpiecznik termiczny 135 stopni. Jeśli bezpiecznik i uzwojenie robocze działają, włączenie silnika z wadliwym uzwojeniem rozruchowym lub uszkodzonym kondensatorem powinno spowodować brzęczenie i brak obrotu - wirnik spróbuje rozpocząć ruch z szarpnięciami , ale zacznie się obracać dopiero...
Na praniu rezystancja powinna być taka sama Na uzwojeniu wirowania raczej nie Mało prawdopodobne aby silnik miał wpływ na uszkodzenie TDA,no chyba że coś z taho
A co sądzicie o rezystancji izolacji na uzwojeniu U silnika? Czy można uznać za usterkę pogorszenie sięizolacji uzwojenia?
Przecież to silnik i przerwy na uzwojeniu być nie może... Może on mierzył rezystancję izolacji tej pompy? 700om to jak na rezystancję uzwojenia silnika sporo.
Sprawdź omomierze rezystancję na uzwojeniach silnika agregatu,może silnik ma przerwę w uzwojeniu
Czyli tak jak, typowy kompresor od lodówki :idea: Ten sam system rozruchu poprzez otwarcie styków przekaźnika rozruchowego po spadku prądu w uzwojeniu głównym. Niestety obawiam sie że silnik padł (spalił się). Wartości rezystancji na to wskazują. :cry:
To teraz sprawdź rezystancję cewki tego hamulca. Może jest przerwa w uzwojeniu.
Pewnie popularna neonówka? Taki próbnik nie nadaje się do sprawdzania takich urządzeń. Sprawdź miernikiem rezystancję na poszczególnych uzwojeniach, pomiędzy uzwojeniami oraz pomiędzy uzwojeniami a obudową silnika.
Sprawdzałem miernikiem uzwojenie, które jest nawinięte podwójnym drutem i ma wartości 10 i 12 omów a uzwojenie pomocnicze z kondensatorem 16 omów. Coś nie jasne te Twoje pomiary. Ile masz wyprowadzeń z silnika, 3 czy 4? Jeszcze raz pomiar rezystancji na wyprowadzeniach, każde z każdym. Podwójne druty w uzwojeniu niech Cię tu nie interesują.
miedzy czarnym a resztą nic. Czyli padnięty silnik. Może mieć uszkodzony taki "termik" w uzwojeniu - bo one często padają (jeśli ten silnik ma takie cudo).
Sprawdź rezystancję izolacji między uzwojeniami oraz między każdym uzwojeniem, a korpusem (obudową).
Musisz zbadać, czy silnik posiada fizycznie uzwojenia 3 sztuki jak trójfazowy U V W, odczep zworę i kondensator, a następnie zmierz rezystancję na każdym uzwojeniu i między uzwojeniami. Może to być silnik jednofazowy z dwoma uzwojeniami i kondensatorem, tylko wykorzystali złącze od 3 faz. Albo to silnik z uzwojeniami trójfazowymi przystosowany do zasilania...
ad 1. Prąd twornika nie oddziaływuje z polem stojana tylko pole magnetyczne twornika oddziaływuje z polem magnetycznym stojana. Jeśli przestaniesz zasilać twornik a będziesz napędzał wirnik lub pozostawisz rozpędzony to możesz zbierać generowany tam prąd (odzyskiwać z energii mechanicznej) czyli masz prądnicę lub wykorzystasz do hamowanie silnika prądu...
Witaqm Dlaczego kabelki z tacho zostały wyrwane ? wyprowadzenie tych kabelków jest na kostce silnika , i tam należało zmierzyć oporność i generowne napięcie . Przewody w tacho powinny być pewnie i mocno zamontowane , należy tak je zamontować . Należy rezystancje tacho sprawdzić po nagrzaniu silnika , bo wtedy może zanikać ( przerwa w uzwojeniu lub podłączeniu...
Jasne że jest. Ten drut jest pokryty specjalną farbą która jest izolatorem.
Witaj. Odwrócenie kierunku podłączenia uzwojenia pomocniczego na pewno rozwiązałoby sprawę kierunku wirowania. Prostsza mogłaby być zamiana ról tych uzwojeń, podobnie jak to ma miejsce w przypadku uzwojeń wolnoobrotowych. Sprawdzałem wiele lat temu, że silnik podłączony w ten sposób działa. Dla pewności jednak zmierz rezystancje obu tych uzwojeń, czy...
Witam. Zmianę obrotów uzyskujesz poprzez zmianę biegunowości na uzwojeniu pomocniczym W tym silniku jest uzwojenie (faza) rozruchowe a nie pomocnicze. Najlepiej doprowadzić do stanu o jakim pisze kol. sp3ots . Można również zmienić kierunek wirowania zamieniając pomiędzy sobą końcówki uzwojenia rozruchowego lub pracy. Należy wcześniej dokonać pomiaru...
Nie zgodzę się z jacek9223 ponieważ miałeś tabelkę z rezystancją uzwojeń silnika po odłączeniu go od instalacji pralki czyli wykręceniu wszystkich przewodów z tabliczki znamionowej. Uzwojenia silnika były w porządku więc nic innego nie mogło być źle oprócz tego przewodu między tabliczką zaciskową silnika M1 a obudową pralki- przewód ochronny PE (M1:3-P2:4B)....
W tym pdf-ie na stronie 6 jest rys. przedstawiający silnik z uzwojeniem rozruchowym rezystancyjnym. http://www2.ar-kari.put.poznan.pl/~psaue... Jak to było realizowane? Bo chyba już tego się nie stosuje? Był zewnętrzny rezystor? Czy uzwojenie miało dużą rezystancję? Robert
Ale najczęściej przyczyną może być wysoka pojemność kondensatora, nie jest trudno to sprawdzić-pozwól silnikowi pracować z odłączonym kondensatorem rozruchowym i od razu wszystko stanie się jasne. Silniki od pralek miały najczęściej kondensator pracy a nie rozruchowy i ta dodatkowa faza była podłączona na stałe. Praca na jednym uzwojeniu nie musi być...
Takie rezystancje mogą świadczyć o uszkodzonym uzwojeniu silnika. Na ich podstawie nie można go podłączać. Rozbierz go i daj zdjęcia uzwojeń.
Sterownik jest DRV8834 a nie A4988 Nie wiem nie znam się ale jeżeli rolą sterownika jest m. in. utrzymanie stałego prądu uzwojenia silnika to przy niezmiennej rezystancji uzwojenia zachowana jest zależność U=RI to powinno być stałe napięcie na uzwojeniu silnika a reszta napięcia powinna odłożyć się na elektronice sterownika (wyższe napięcie zasilania...
Po włożeniu modułu do silnika na stykach pojawi się mała rezystancja uzwojenia wirnika silnika i to jest dobrze. Pozostaje tylko na próbę podłączyć przewody do akumulatora, to znaczy do gniazda zapalniczki za pomocą wtyczki do tego gniazda, (albo do zasilacza o odpowiedniej wydajności), i sprawdzić czy silnik obraca.
Wadliwy był nowo zakupiony silnik krokowy, pomimo poprawnego wskazania rezystancji na uzwojeniach nie działał prawidłowo.
Co znaczy jednego obwodu i drugiego? Mam rozumieć, że są 2 uzwojenia? Brak przejścia między jednym i drugim? Jeśli tak to jest jednofazowy silnik z uzwojeniem rozruchowym. Będziesz potrzebował do uruchomienia jeszcze kondensator rozruchowy-szacuję, że około 1µF. Uzwojenie o mniejszej rezystancji będzie uzwojeniem pracy, a to o większej rozruchowym....
Silnik jednofazowy z wyłącznikiem odśrodkowym. Przed próbami podłączenia, warto sprawdzić rezystancję izolacji i pomierzyć uzwojenia.
Małą rezystancję mają: 1. Uzwojenie wirnika. 2. Uzwojenie komutacyjne ( zw. kompensacyjnym) jest to uzwojenie biegunów pomocniczych ( kompensacyjnych). Uzwojenie to włączone jest szeregowo z uzwojeniem wirnika.
Rezystancje są identyczne, zarówno na wyjściu, na uzwojeniach silnika, jak i na rezystorach pomiaru prądu w poszczególnych fazach. Była to pierwsza rzecz, od której zacząłem aby wykluczyć uszkodzenie stopnia wyjściowego IPM.
Witajcie mam pytanie wczoraj miałem egzamin zawodowy właśnie z tego i pytanie jest następujące przed połączeniem układu otworzyłem sobie silnik zmierzyłem rezystancje na uzwojeniach silnika u1-u2,v1-v2,w1-w2 pomiar wykazał na nich 23,5 ohm dość dużo czy wszystko w porządku? ciągłość przewodu ochronnego 0.5 ohm
Kondensator podmieniony, dalej to samo. Zauważyłem, że w środku tego układu zapłonowego jest taka jakby moneta. Dowiedziałem się, że to starter PTC. Jest on po sekundzie od startu bardzo gorący, aż parzy w dłonie. Czy to normalne, czy może on jest uszkodzony i dlatego kompresor nie załącza? Dodam jeszcze że gdy ten starter PTC się nagrzewa jego rezystancja...
Konkretnie jakiego? Uzwojenie silnika może ulec następującym uszkodzeniom: - przerwa w uzwojeniu, sprawdzamy poprzez pomiar rezystancji uzwojenia (zakres na omomierzu od kilku do kilkuset omów) - zwarcie uzwojenia (jakość izolacji uzwojenia) do korpusu silnika, sprawdzamy poprzez pomiar np. induktorem (zakres MΩ).
Na początek proponuję: 1. Zmierzyć odpowiednim miernikiem rezystancję izolacji uzwojenia silnika 2. Zmierzyć prąd (może być zwykły amperomierz) w przewodzi PE, zasilającym ów silnik lub przewodzie uziemiającym
Jeszcze raz: Potrzebujesz oczywiście specjalny miernik do mierzenia tego. Zwykłym multimetrem tego nie zrobisz. Na dzień dobry rozpinasz mostki. Nie ważne w jakim układzie pracuje silnik. Mierzysz rezystancję izolacji, czyli: - rezystancję pomiędzy uzwojeniem U1U2 -V1V2 - V1V2 - W1W2 - U1U2 - W1W2 - U1U2 - korpus silnika (KS) - V1V2 - KS - W1W2 - KS...
Rezystancja na wszystkich uzwojeniach równa. Silnik rozebrałem. Czysty, bez jakichkolwiek śladów spalenia. No ręce mi już opadają. Nie wiem co jest, a prania już cała kupa ;-)
Witam Pomiar rezystancji izolacji należy wykonać miernikiem o napięciu probierczym 500V jeśli są to silniki na napięcie znamionowe do 500V. Mierzy się rezystancje między danym uzwojeniem a zaciskiem ochronnym maszyny a następnie rezystancje między poszczególnymi uzwojeniami. W przypadku silników asynchronicznych o napięciu do 1kv wartość rezystancji...
Tylko znając rezystancję danego obwodu, porównując ją z bliźniaczymi urządzeniami lub przy badaniu w pracy na stanowisku pomiarowym porównując znamionowe wartości parametrów z rzeczywistymi.
Silnik na uzwojeniach pokazał 13 kΩ rezystancji - czyli zwarcie.. Te 13 kΩ rezystancji to jest zwarcie silnika?
A co by się stało gdybym nagle zwiększył ilość biegunów? Skutki będą takie jak z rezystancją dodatkową w uzwojeniu wirnika silnika pierścieniowego, czyli spadnie prędkość zgodnie ze wzorem n=60f/p, ale moment zostanie zachowany? Jak zmieni się moc?
Termistor PTC (wraz ze wzrostem temperatury rezystancja rośnie). Termistor znajduje się w uzwojeniu silnika i jest podłączony do sterownika. Gdy silnik się przegrzeje, urządzenie (wózek widłowy) ma pokazać błąd i uniemożliwić uruchomienie do czasu wystygnięcia silnika.
Sprawdź jeszcze czy nie ma przebicia między uzwojeniem pracy a rozruchu, mniejsza rezystancję ma uzwojenie pracy. W nieprzezwajanym silniku uzwojenie pracy ma ok. 11Ω, a rozruch 16Ω.
Pomiary nie przedstawiają większej wartości do diagnozowania , ale 1-2 świadczy o zwarciuw uzwojeniu roboczym wirówki i to wystarcza aby potwierdzić diagnozę- szmelc! Należało mierzyć wsio względem "1"-ki pomiary pomiędzy pozostałymi nic nie wnoszą.
Tutaj, niestety ciągłości miernik mi nie pokazuje - chociaż pokazuje rezystancje między U1-U2, W1-W2, V1-V2. Czyżby był uszkodzony? Po prostu rezystancja uzwojeń jest większa niż ta przy której multimetr wydaje dźwięki. Z pomiarów nie wynika nic złego, co nie oznacza że silniki są sprawne. Możliwe jest np. małe zwarcie w uzwojeniu czego miernik nie...
Czy aby czasem 22R za pomoca ktorego emitery mostkow tranzystorowych laczysz z masa to nie za duzo? Przez te rezystory plynie caly prad uzwojenia. Celem jest pomiar pradu a zarazem minimalizacja strat mocy. Reasumujac rezystor 1R Vref 0,8v. W chwili obecnej prad uzwojenia masz ograniczony suma rezystancji uzwojenia i 22R gdzie 22R to duzo wiecej niz...
Witam ponownie. Pomierzyłem dziś napięcie między każda z faz między 1-2 397 V między 1-3 398 V między 2-3 400 V zmierzyłem też napięcie każdej z faz z punktem środka gwiazdy wyszło 230. Na wyłączonym silniku pomierzyłem też rezystancji na każdym uzwojeniu wyszło tak samo 1.6 oma. Wydaje mi się że w normie czy się mylę? Czemu ten silnik nie ma mocy?
Ten sposób rozruchu można stosować tylko dla silników pierścieniowych. Polega on na włączeniu w obwód uzwojenia wirnika nastawianej (płynnie lub skokowo) rezystancji dodatkowej, nazywanej rozrusznikiem. W silnikach klatkowych uzwojenie wirnika jest wykonane w formie klatki bez dostępu zewnętrznego.
W silnikach kosiarek często dochodzi do zwarć pomiędzy uzwojeniem roboczym, a pomocniczym. Daje się to przeważnie wykryć multimetrem. Zmierz rezystancję pomiędzy wyprowadzeniami silnika, każde z każdym i podaj wyniki. Na koniec zewrzyj sondy pomiarowe miernika i również podaj wynik.
Obwód jest taki: przewód zasilający dochodzi do uzwojenia nastepnie szczotka wirnik następna szczotka i drugie uzwojenie i przewód zasilający. Rezystancja to kilka om. Niekiedy silniki mają na uzwojeniu bezpiecznik termiczny.
Nie, gdyż napięcie na dołączonej cewce będzie w inneh fazie niż na uzwojeniu silnika, przez różnice w impedancji i rezystancji.
Raz działa a innym razem nie wypuszcza wody tylko buczy.
Stara zasada. Uzwojenie główne ma ok, dwa razy mniejszą rezystancję niż rozruchowe. Poszukaj na "elektrodzie" temat był ćwiczony kilka razy...
(at)Jerzy Cieślański Zmierzyć ! Zmierzyc rezystancję uzwojeń, ponieważ w silniku ewidentnie jednofazowym, a taki tu widzimy, rezystancja uzwojenia głównego różni się znacznie od rezystancji uzwojenia pomocniczego. Jest mniejsza. Ten silnik może, ale nie musi posiadać wyłącznik odśrodkowy rozruchu, co sugeruje sześć wyprowadzeń z silnika. Jezeli dwa...
Omomierzem silnika się nie sprawdzi, jeżeli ma przejście to powinien jakoś kręcić, nawet jak ma zwarcie na uzwojeniu. Napisz co się dzieje Pozdrawiam
że jak mam tak podłączony, to bez paska chodzi idealnie. Ten "pasek" zamyka uzwojenia. Bez niego silnik sprawny nie ma prawa chodzić. bo układ elektryczny jest otwarty. W tym układzie, powinien być zamknięty w tzw. "Gwiazdę". Jeżeli chodzi bez "paska" to albo szukaj nowego silnika, albo daj go do przezwojenia, bo to oznacza zwarcie w uzwojeniu. Albo...
Można tą moc oszacować ze sprawnosci. Jeśli przyjąć, że sprawność silnika jest 92% i połowa strat (4%) powstaje w magnetowodzie, a połowa w uzwojeniach, to R powinno stanowić 4% impedancji uzwojenia. Oznacza to, że impedancja uzwojenia "8Ω" jest 25 razy większa i wynosi 200Ω, co przy napięciu 1000V daje pobór prądu 5A, wstaw do wzoru uwzględniajac...
Mniejsza rezystancja to uzwojenie robocze, większa rezystancja to uzwojenie pomocnicze i ono właśnie powinno być przez kondensator.
Witam ! Jeśli tak jak piszesz , że silnik jest z uzwojeniem P-L, to rezystancje powinny być po 5 ohm lub 6,8 ohm. Myślę , że silnik jest z ustalonym kierunkiem / pod warunkiem że jest sprawny / i należy go podłączyć następująco: 1. Zasilanie - L1 - przewód czarny - N - przewód czerwony / wspólny dla uzwojenia / 2. Kondensator - 1 konektor - przewód...
jednak na uzwojeniu pomocniczym (po chwili pojawił się dym :D ) sprawdź kondensator/"cewkę", i rezystancję uzwojeń, te o mniejszej rezystancji to uzw. robocze. Znalazłem tylko ten schemat:
http://obrazki.elektroda.net/15_12821411... Witam. W nocy były wichury i rano stwierdziłem brak 1 fazy. Hydrofor s silnikiem trzyfazowym wybił 2 bezpieczniki. Pomiar rezystancji wykazał tylko na jednym uzwojeniu silnika, między punktami zaznaczonymi 3 i 4 natomiast między 1 i 2 zwarcie :(. Czy silnik został uszkodzony ? Myślę że nastąpiło zwarcie...
Możliwe, że źle ten silnik sprawdzam rezystancje na szczotkach i uzwojeniach mam takie. https://obrazki.elektroda.pl/8365146900_... Kolejną opcją, jaką brałem pod uwagę, to uszkodzone łożyska, ale bęben kręci się cicho i płynnie, bez oporów.
Dziś próbowałem wpłynąć na obroty silnika wyjetego z miksera kuchennego wpinajac szeregowo z uzwojeniem dodatkowa rezystancje ...uzwojenie miało 80 Ohm a rezystancja 200 Ohm. I obroty nie uległy zmianie. Powie mi ktoś dlaczego? 😉
Ten, kto przezwijał silnik, mógł nie podłączyć odpowiednio uzwojenia rozruchowego silnika, lub się pomylił. Trzeba pomierzyć rezystancję cewek, uzwojenie robocze powinno mieć ok. 2-3 ohm, rozruchowe średnio dwa razy więcej ok. 5-7. Na początek sprawdź miernikiem te wartości. Kondensator to z tego co widzę 60 mikro, lub dwa połączone równolegle po 30....
Witam, Zacznij od sprawdzenia uzwojenia silnika. Uzwojenie silnika możesz sprawdzić w następujący sposób: 1.Sprawdzenie izolacji pomiędzy uzwojeniem a obudową silnika. 2.Pomiar rezystancji uzwojeń silnika (dla silnika trójfazowego powinny być sobie równe) 3.Sprawdź zasilanie silnika ( czy dochodzą 3 fazy przy rozruchu ) 4.Sprawdź go na biegu jałowym...
Wszystko rozumiem, ale ja potrzebuje sterować amplitudą sygnału także - warunek sterowania mikrokrokami. U mnie nie wystarczy włączanie i wyłączanie tranzystora, tylko jego częściowe włączenie i zwiększanie napięcia na uzwojeniach. Silnik ma uzwojenia o rezystancji 13Ohmów, więc niewiele, prąd popłynie zapewne duży, bo ponad 1.1A.
Nastaw miernik na 20k omów i ze spokojem zmierz rezystancje pomiędzy wszystkimi czterema kablami wychodzącymi ze silnika. Jeśli omomierz nic nie wskaże trzeba szukać przyczyny, przerwy w uzwojeniach w środku silnika. Prawdopodobny schemat podłączenia tego silnika jest taki ( pomijam wyłącznik i kostką zaciskową): Dwa czarne kable połączone razem, tu...
Witam. Rezystancja uzwojenia rozruchu powinna być nieco większa od uzwojenia pracy. Rezystancja jest zależna od mocy silnika sprężarki. Jeżeli chłodziarka ma termostat mechaniczny, to możliwe, że on nie daję napięcia lub starter kompresora jest uszkodzony.
Witam Jeżeli przy zatrzymaniu silnika zadziała to zabezpieczenie to znaczy że jest dobrze dobrane. Wtedy w uzwojeniach silnika płynie prąd ograniczony jedynie rezystancją uzwojenia. Co do mocy silnika i podnoszonego ciężaru zmierz sobie prąd na jałowo i pod obciążeniem. Powinieneś wysnuć jakieś wnioski sam. Może to coś pomoże osobiście nie sprawdzałem,...
Musisz pomierzyć rezystancje uzwojeń, silnik sprężarki ma dwa uzwojenia ( praca - mniejsza rezystancja, rozruch - większa rezystancja ) jeden przewód będzie wspólny dla obu uzwojeń. Wspólny przewód dajesz na fazę, koniec uzwojenia o mniejszej rezystancji łączysz z przewodem N zasilania, drugi koniec uzwojenia o większej rezystancji łączysz poprzez kondensator...
chwilę chodzi i znów się wyłącza Mimo, że cały czas ma zasilanie? Nie robi się ciepły (gorący) przy tym - może jakieś zabezpieczenie termiczne w silniku może być. Poza powyższym to ten typ tak ma. Te kompresory nie są budowane do pracy w szybkich cyklach start/stop/start bo termostat lodówki (+ jej bezwładność cieplna) raczej reaguje powoli. Z opisu...
Całkowity opór na uzwojeniu 1.9 Ohma Na kablu 8 Ohmów Jakieś bzdury i herezje :cry: Silnik równoległy prądu przemiennego. Odłącz konektory od szczotkotrzymaczy i wtedy zmierz rezystancje silnika. Wyłącznik jak widać podświetlany. Możliwe, że to on robi zwarcie, albo ktoś poprzekładał na nim konektory (złącza).
Witam! Podłączę się pod temat. Czy jak zrobię już wypalone ścieżki w programatorze i odłączę silnik to ustawiając wypompowywanie powinna próbować pompować czy dalej będzie sygnalizować błąd miganiem "0" i "700" obrotów. Rezystancja na uzwojeniach silnika wynosi 3 - 4 Ohm, więc raczej jest do wymiany, ale zastanawiam się czy z programatorem już wszystko...
W takim razie prawdopodobnie jest tzw. skrót w uzwojeniu spowodowany uszkodzeniem izolacji w uzwojeniu.Można to wykryć mierząc rezystancję uzwojenia miernikiem do pomiaru małych oporności.
Te zależności, które podałem dotyczą wartości średnich (w stanie ustalonym) a więc prąd należałoby uśrednić. Generalnie układ powinien być tak zaprojektowany aby zapewnić ciągłość prądu, ponieważ gdy prąd jest nieciągły (osiąga wartość zero) silnik pracuje nierówno (moment silnika jest wprostpropocjonalny do prądu i moment też jest wtedy równy zero...
No okej wymienię stojan bo mam ich kilka ale mój raczej jest na 100% sprawny bo ma jednakową rezystancję na oby dwóch uzwojeniach
=>marcinmx owszem przyjmuje się, że rezystancja jest stała ale nie jest nieskończoność i wymosi kilka (kilkanaście w zależności od mocy silnika) Ohm!!!!!!!! 1) rezystancje mierzy się prądem stałym. 2) straty w uzwojeniach zależą od rezystancji Ps=I*I*R i gdyby R~nieskończoność to silnik by był piecem dlatego rezystancja musi być jak majmniejsza
Po pierwsze sprawdź włącznik. Uzwojenie sprawdzałeś miernikiem na oporność? wspominasz coś o napięciu, a chodzi o sprawdzenie ciągłości przewodnika w uzwojeniu, co możesz sprawdzić mierząc rezystancję. I miernikiem na rezystancję sprawdź czy włącznik zamyka obwód. To że dochodzi do niego napięcie to nie wszystko, ja jest włączony to powinno odchodzić...
Cześć, Rozrysuj sobie połączenie uzwojeń silnika w trójkącie a może Ci się to troszkę bardziej uwidoczni. https://obrazki.elektroda.pl/4930207200_... Zauważ, że rezystancja uzwojeń mierzona między dwoma dowolnymi zaciskami to rezystancja jednego uzwojenia połączona równolegle z sumą rezystancji dwóch pozostałych uzwojeń. Zauważ również,...
Termik T3 można sprawdzić w sposób następujący: 1. Omomierzem zprawdzasz przejście między przewodami lub zaciskami kostki do termika. 2 zwierasz końcówki uzwojenia i sprawdzasz induktorem o napięcieu 250 V rezystancję izolacji pomiędzy termikiem a uzwojeniem. Jak będzie dobrze to znaczy, że nic się nie stało. Termika nie da rady wymienić bez ingeręcji...
Mozliwe uszkodzenie kondesatora lub zwarcie pomiedzy uzwojeniem kondestora a uzwojeniem bez tego elemnentu. Sprawdz kondesator. Potem czy niema zwarcia i pomiar rezystancji uzwojenia ,czy nie ma zwarcia uzwojenia do obudowy.
zmień fachowca •Sprawdzić połączenia wiązek pomiędzy silnikiem i programatorem. • Sprawdzić rezystancję obwodu prądniczki tachometrycznej na silniku • Sprawdzić rezystancję uzwojenia silnika
Żaden silnik nie jest prosty do sterowania jak ma sterować czymś a nie tylko się z czymś kręcić. BLDC jak sama nazwa mówi to silnik prądu stałego tylko, że z "usuniętym" komutatorem. Podstawowa różnica po między BLDC ze śledzeniem sygnałów w uzwojeniach a z czujnikami Halla jest taka, że w drugim przypadku masz dużo dokładniejsze dane o położeniu wirnika...
Po pierwsze, wyprowadzenia z silnika oznaczone U1, U2, U3, U4 mają być bezwzględnie podłączone do odpowiednio oznaczonych zacisków wyłącznika. Tu nie ma dowolności. Wyprowadzenia R1 i R2 to uzwojenie rozruchowe i w zależności od podłączenia zmieni się tylko kierunek wirowania silnika. Natomiast niepokoi mnie niska rezystancja uzwojenia rozruchowego,...
Witam. Mam taki silnik jak na zdjęciu, ma 3 wyprowadzenia a rezystancja jest następująca: 1-2 257ohm 1-3 0.5kohm 2-3 257ohm Jest to silnik jedno fazowy z uzwojeniem rozruchowym? Można go jakoś zasilić bez bez transformatora albo falownika? https://obrazki.elektroda.pl/6852194500_...
https://obrazki.elektroda.pl/2934347200_... W tego typu silnikach są dwa uzwojenia: główne i pomocnicze. Kondensator pracuje szeregowo z uzwojeniem pomocniczym, co widać na schemacie. W celu właściwego podłączenia kondensatora należy więc rozszyfrować budowę tego silnika (rozpoznać uzwojenia). Wskazówki: - należy przy odłączonym kondensatorze...
Zrób zdjęcie tego silnika. Z rezystancji nic jednoznacznego nie wynika.
Rezystancje uzwojeń są w normie. Jakim miernikiem sprawdzałeś przebicie? Sprawdź jeszcze przebicie między uzwojeniem pracy i rozruchowym.
(at)3301 Kolego drogi :D - więcej nauki o silnikach. Silnik jest na pewno równolegly ze względu na liczbę obrotów (3000) oraz rezystancję uzwojenia stojana. Gdyby był to silnik szeregowy, to miał by kilka razy większą prędkość obrotową i rezystancję stojana na poziomie kilkudziesięciu omów. Jak np. wiertarka.
rezystancja uzwoić silnik rezystancja uzwoić rezystancja uzwoić silnik pralka
zacisk hamulcowy ręczny koloru lakieru przygasa płomień
dobra antena pokojowa wykrywacz metali schemat
Opel Astra 1.0 - Radio wyłącza się, Android Auto nie działa Tokarka TUR 50 - problem ze zmianą biegów