Rezystancje wskazują, że zasilanie tego silnika powinno być na brązowy i niebieski, a kondensator na czarny i czerwony. Jakiej pojemności to nie wiem. Brązowy i czarny połączone są prawdopodobnie wewnątrz silnika razem ze sobą, stąd ta rezystancja "0".
To jest silnik dc. Ile przewodów idzie do silnika i jakie mają rezystancje ?
Jaki prąd pobiera silnik po włączeniu ?. Jeśli 0A to uszkodzony bezpiecznik termiczny 135 stopni. Jeśli bezpiecznik i uzwojenie robocze działają, włączenie silnika z wadliwym uzwojeniem rozruchowym lub uszkodzonym kondensatorem powinno spowodować brzęczenie i brak obrotu - wirnik spróbuje rozpocząć ruch z szarpnięciami , ale zacznie się obracać dopiero...
Cześć. Wszystkie silniki o podobnych parametrach powinny mieć podobną rezystancję.Dzięki temu mają takie parametry, a nie inne. Silnik 0.25[kW] miał 62[Ω] - ale to akurat był silnik trójfazowy. A jaki jest rodzaj problemu z Twoim silnikiem? Pozdrawiam.
Czyli tak jak, typowy kompresor od lodówki :idea: Ten sam system rozruchu poprzez otwarcie styków przekaźnika rozruchowego po spadku prądu w uzwojeniu głównym. Niestety obawiam sie że silnik padł (spalił się). Wartości rezystancji na to wskazują. :cry:
(at)Jerzy Cieślański Zmierzyć ! Zmierzyc rezystancję uzwojeń, ponieważ w silniku ewidentnie jednofazowym, a taki tu widzimy, rezystancja uzwojenia głównego różni się znacznie od rezystancji uzwojenia pomocniczego. Jest mniejsza. Ten silnik może, ale nie musi posiadać wyłącznik odśrodkowy rozruchu, co sugeruje sześć wyprowadzeń z silnika. Jezeli dwa...
Silnik jednofazowy z wyłącznikiem odśrodkowym. Przed próbami podłączenia, warto sprawdzić rezystancję izolacji i pomierzyć uzwojenia.
Zmierz rezystancję pomiędzy wyprowadzeniami silnika, każde z każdym i podaj wyniki.
A może to jest częściowe zwarcie uzwojenia do jednego z wyprowadzeń, które tworzy ten zwarty zwój powodujący start silnika i jego nagrzewanie. Konieczne byłyby dokładne pomiary rezystancji uzwojeń i porównanie ich z danymi fabrycznymi.
Zrób zdjęcie tego silnika. Z rezystancji nic jednoznacznego nie wynika.
(at)3301 Kolego drogi :D - więcej nauki o silnikach. Silnik jest na pewno równolegly ze względu na liczbę obrotów (3000) oraz rezystancję uzwojenia stojana. Gdyby był to silnik szeregowy, to miał by kilka razy większą prędkość obrotową i rezystancję stojana na poziomie kilkudziesięciu omów. Jak np. wiertarka.
Miernik i zmierz rezystancje, mniejsza uz. Pracy większa uz rozruchowe zerowa rezystancja (do 1 ohm) wyłącznik
Witam Rezystancja między zaciskami kondensatora w silniku jednofazowym wynosi 28Ω. Silnik ma uzwojenie robocze i pomocnicze z kondensatorem. Czy tak zmierzona rezystancja to rezystancja szeregowo połączonych tych dwóch uzwojeń? Dodatkowo wskazuje otwarty obwód między przewodem fazowym i neutralnym. Czy to oznacza, że uzwojenia są w porządku, a...
Z tego co wiem koledzy to silnik 1-f zbudowany jest z 2 uzwojeń: roboczego i pomocniczego. Uzwojenie pomocnicze ma większą rezystancję natomiast robocze mniejszą, Silniki 1-f miały stosowany tzw wyłącznik odśrodkowy który odłączał uzwojenie pomocnicze od roboczego. W obecnej chwili stosowany jest kondensator zamiast wyłącznika, w przypadku zmiany kierunku...
Tutaj masz myślę 2 prędkości. Proszę czytać uważnie: Po zmierzeniu rezystancji wydaje mi się że silnik jest spięty w gwiazdę, Biorąc pod uwagę wpis autora tematu to przy połączeniu w gwiazdę rezystancja jest jednakowa na każdej fazie co przeczy teorii silnika dwubiegowego. W przypadku tego silnika dobrze jest podać jego wymiary oraz zdjęcie wskazany...
(at)amestuz Nie bardzo - ten jest trójfazowy, a Kolegi jednofazowy z kondensatorem i jest to pewne ze względu na odmienny przekrój drutu nawojowego poszczególnych uzwojeń i ich rezystancję.
Masz na tabliczce 1/3 HP czyli 0,25kW. Moja jest uboższa w okablowanie, bo ma tylko 1/4HP. Dwa czerwone idą z włącznika do wnętrza, a dwa białe bezpośrednio do kondensatora. https://obrazki.elektroda.pl/1762903700_... Rozrysuj połączenia i kolory z rezystancjami. Bedzie nam łatwiej pomóc.
No to najprawdopodobniej masz 3 fazowy - po przełączeniu na 230V jego moc była 1/3 znamionowej Ale dla pewności po wypięciu C zmierz rezystancje uzwojeń .
Zaciski X1-X2 sprawdzaj na wyłączonym silniku z zasilania(230V),najlepiej miernikiem (multimetrem pozycji Ω). Uzwojenia; główne i pomocnicze ,zwłaszcza to drugie ,również Multimetrem. X1-X2 sprawdzam czy tylko jest przejście tak? A uzwojenia jakiś zakres wartości ma mi wyjść żebym wiedział czy jest ok czy nie? Wystarczy że miernik będzie pokazywał...
Witam ! Widzę że potrzebujesz pomocy ale i chyba jakiegoś "KOPA" za Twoje wypowiedzi. !. Nie widziałem silnika jednofazowego który by miał uzw. pomocnicze nawinięte grubszym drutem od uzw. roboczego. 2. Wyłącznik odśrodkowy możesz zastąpić przyciskiem, który użyjesz w czasie rozruchu. 3. Piszesz że masz silnik z uszkodzonym uzw rozruchowym ! Jeśli jest...
Jeżeli silnik ma taką samą rezystancję uzwojeń, a jest przewidziany do pracy z kondensatorem, to oznacza że jest to silnik asynchroniczny jednofazowy nawrotny . Możesz bez kondensatora podłączyc go do falownika 220 V z wyjściem trojfazowym, ale też musisz odpowiednio ustawić parametry w falowniku. A czy silnik trzyfazowy podłączony jednofazowo z kondensatorem...
jezeli znajdziesz pary uzwojeń to omomierz powinien wskazać jakąś wartość rezystancji
Mowa o silniku jednofazowym. Mam wyliczyć jego moment rozruchowy.
Kondensator sprawny, sprawdzałem. Jak ? Jaki silnik dokładniej . Czy chodzi o uzwojenie rozruchowe? Da radę to jakoś naprawić? W domu , to jedynie -ciągłość uzwojenia. Jak przetestować silnik jednofazowy? Podobnie , jak w trójfazowym- ciągłość uzwojen rezystancja względem masy.
Sprawdzasz mulitimetrem rezystancje stojana i wirnika(przykładasz sondy do szczotek)nie jest to dokłada metoda ale przy nie działającym w ogóle silniku powinna być skuteczna.
Witam. Stefan, to jest jeszcze starszy silnik, typ SZJFe 24b, kondensator według tabliczki znamionowej 180µF. Schemat połączeń jest taki jak podałeś. Rezystancje uzwojeń: -uzwojenie robocze około 1,5Ω; -uzwojenie rozruchowe około 3,5Ω. Pozdrawiam. Krzysiek
Byłoby logiczne i poprawne, gdybyś wraz z pytaniem o rezystancję uzwojeń zamieścił wyniki własnych pomiarów rezystancji między wyprowadzeniami uzwojeń z orientacją na ich kolor. Należało również poinformować, z jakim rozruchem ten silnik - z uzwojeniem rozruchowym, które po uruchomieniu wyłączane, z uzwojeniem rozruchowym, stale załączonym, z roboczym...
Sprawdź pojemność kondensatora, zapewne utracił pojemność. A jeżeli nie wiesz czy to silnik 1-f czy 3-f to pomierz rezystancje uzwojeń(odpięty kondensator).
Silnik z 3 przewodami ma 2 uzwojenia-robocze, rezystancja którego jest mniejsza i rozruchowe o nieco większej rezystancji . Budzi wątpliwość prawidłowość pomiaru rezystancji uzwojeń, ponieważ całkowita rezystancja uzwojeń powinna być równa sumie rezystancji każdego uzwojenia. A twoje 1 uzwojenie ma 2 Om, drugie 3,8 Om , a całkowita rezystancja 4,7 Om...
Tabliczka zaciskowa typowa dla silnika trójfazowego ale to niczego nie dowodzi. Może to być silnik całkowicie nawrotny i wówczas zmianę kierunku wirowania dokonuje się przez przełączenie kondensatora z zacisku U1 na zacisk W1, a górne zaciski są wolne /niepodłączone. Bez pomiarów rezystancji uzwojeń trudno o poradę.
Wygląda na silnik Wiefamel, rozruch 125uf pracy 20uF
Silnik jednofazowy 4 wyprowadzenia U1 - U2 9,5 Ohm rezystancja Z1 - Z2 13 Ohm rezystancja Na załączonym zdjęciu sterownik do tego silnika. W2 -> podane napięcie na stałe (L) V1 -> podany "0" (N) na stałe przekaźnik podaje na zmianę (L) na wyjście U1 lub U2 co ma w zamyśle zmieniać kierunek obrotów silnika. Kondenstator także jest w układzie. Problem:...
Rezystancji, omomierzem, z wyłączeniem przewodu żółtozielonego.
Rezystancja na wyprowadzeniach TB wynosi 0.4 Ohm
https://obrazki.elektroda.pl/4925834400_... Dodano po 3 Zastanawia mnie jednak do czego służył trzeci kondensator 20 µF. Jedno uzwojenie w silniku o rezystancji 2 ohm też pozostaje niewykorzystane.
miedzy czarnym a resztą nic. Czyli padnięty silnik. Może mieć uszkodzony taki "termik" w uzwojeniu - bo one często padają (jeśli ten silnik ma takie cudo).
Jakiej wartości jest bezpiecznik?. Dodano po 1 Jaka jest rezystancja uzwojeń względem obudowy silnika?.
Mniejsza rezystancja to uzwojenie pracy A ta większa rezystancja to z jakiego uzwojenia.
Ktoś tu mieszał w tych połączeniach, na tabliczce zaciskowej brak jednego mostka. Rozłacz połączenia i zrób pomiar rezystancji pomiędzy wyprowadzeniami.
(at)excray Czy przypadkiem nie jest to silnik dwuprędkościowy, ale ktoś sobie tak podłączył, bo miał cztery przewody. To by trochę wyjaśniało. Być może tam jest jeszcze w środku wyłącznik odśrodkowy. Przy tej mocy ? Mowy nie ma. Jeżeli faktycznie tak jest połączony, jak Kolega rozrysował, to do zmiany kierunku obrotow należało by odwrócić stojan. Wyjąć...
Witam ! Prawdopodobnie ten silnik nie potrzebuje kondensatora, za to ma w środku wyłącznik odśrodkowy. Rozkręć silnik, lewą stronę ( zdjęcie ), uważaj na bakelitowe, delikatne elementy. Pozdrawiam. Stefan ps. Miernik w dłoń i zmierz rezystancje uzwojeń, podaj je na forum.
ma kondensator to ma trzy uzwojenia których rezystancja powinna być zbliżona Silnik jednofazowy z kondensatorem i trzy uzwojenia o zbliżonej rezystancji?! Kolega raczy żartować chyba.
Z zasady silniki z trzema wyprowadzeniami nie miały możliwości zmiany kierunku, chyba że pracowały w urządzeniach gdzie oba kierunki były wykorzystywane. Tu nasuwa się pytanie, co napędza/napędzał ten silnik? Pomiary rezystancji uzwojeń też powiedzą czy można zmienić kierunek.
Silnik jednofazowy indukcyjny na 230V? Masz jakąś naklejkę na silniku? Pomierz rezystancję między końcówkami i sprawdź czy któraś nie jest połaczona z obudową.
Dokonaj pomiarów rezystancji wszystkich przewodów ze sobą.
Witam. Zaznacz sobie jak są wpięte przewody w tabliczce zaciskowej, rozłącz ją i dokonaj pomiaru samych przewodów z wnętrza silnika (mierz tylko dwa przewody) Miernik przełącz na zakres omowy (podaj jednoznacznie na jakim zakresie dokonujesz pomiaru; jaki to multimetr ?). Powinieneś mieć 3 wyniki z pomiaru pomiędzy 3 parami przewodów; czyli pomiędzy...
To nie cewka tylko kondensator rozruchowy. Silnik jest jednofazowy. Zmierz rezystancje uzwojeń to powiemy coś więcej. http://elektryk.ovh.org/readarticle.php?...
Bez transformatora też moża zasilić układ opóźniający , tym sposobem http://pl.wikipedia.org/wiki/Zasilacz_be... a dalej przekaźnik na 24V z kondensaorem 1000uF lub większym ( w zależności od rezystancji cewki)
100 kΩ do obudowy? Dla kilku woltów z multimetru? Zdaje się że silnik zamoczony albo przegrzany. Oba niebieskie to wyłącznik odśrodkowy. Żółty + czarny -uzwojenie rozruchowe, choć troche zbyt mała rezystancja. Brązowy + czerwony - uzwojenie główne, niby nie najgorzej, ale rozruchowe? Tak czy owak silnik niesprawny / spalony.
Witam, Piszę z zapytaniem jak podłączyć silnik jednofazowy z kondensatorem, a następnie zasilaniem 230V. Poniżej przesyłam zdjęcie tego co mam. Pomierzona rezystancja pomiędzy odpowiednimi kabelkami : Niebieski - Czerwony : 85 Ohm Niebieski - Biały : 42 Ohm Biały - Czerwony : 43 Ohm Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
Omomierz do ręki i pomierz rezystancje "każdy z każdym". To na początek.
Silnik jednofazowy ma cewkę robocza (niska rezystancja) i cewkę rozruchowa ( wyższa rezystancja) z podłączonym do niej szeregowo kondensatorem. Jak już stwierdzisz , że masz napięcie na zaciskach silnika to do weryfikacji pojemność kondensatora. https://obrazki.elektroda.pl/4729772500_...
Witam. Zmniejsz kondensartor zgodnie z przelicznikem. Czy silnik jes dobry (czy nie ma zwarć w fazach) pomierz rezystancje poszczególnych faz i podaj.
Raczej się nie sprawdzi. Uzwojenia i konstrukcja tego silnika (jego uzwojeń przede wszystkim) nie predystynuje go do pracy z kondensatorem jako jednofazowy. Możesz oczywiście spróbować, ale efekty beda mizerne. Mimo wszystko jednak, to stary silnik, przeleżany, pomiar izolacji bezwzględnie, to po pierwsze i rezystancji uzwojeń. Pożycz gdzieś przyrządy...
Po pierwsze, wyprowadzenia z silnika oznaczone U1, U2, U3, U4 mają być bezwzględnie podłączone do odpowiednio oznaczonych zacisków wyłącznika. Tu nie ma dowolności. Wyprowadzenia R1 i R2 to uzwojenie rozruchowe i w zależności od podłączenia zmieni się tylko kierunek wirowania silnika. Natomiast niepokoi mnie niska rezystancja uzwojenia rozruchowego,...
Ten pdf co wrzucam powinien Ci coś pomóc. Mierzyłeś rezystancje tych uzwojeń?
Silnik w ubiegłym roku był przezwajany (nie kopał), teraz go coś boli. Silnik z lat 70/80 Wiem powinno być 3 ale ja w to nie ingerowałem, po prostu tyle było od kiedy pamiętam i nie było problemów że silnik "kopie". Gdzie podłączony jest silnik ( gniazdko, puszka czy też bezpośrednio do rozdzielnicy) , czy instalacja jest wykonana jako dwużyłowa czy...
Zmierz rezystancję uzwojenia i wylicz z prawa Ohma prąd (I=230V/R). Sądzę że 2-razy większy prąd nie powinien sie pojawić czyli około 10A mostek powinien wystarczyć.
Zmierz rezystancje poszczególnych cewek. I wyniki podaj na forum.
Uzwojenie rozruchowe jest spalone, albo te dwa przewody są od wyłącznika odśrodkowego i jest taka mała rezystancja.
Moderowano przez retrofood: Żądanie punktów za oczywiście błędny schemat to niemały tupet. podkreślenie moje A konkretniej :?: R(czarny-czerwony)=24?. R(czerwony-niebieski)=82?. R(czarny-niebieski)=63?. uzwojenie robocze -mniejsza rezystancja, uzwojenie pomocnicze- większa rezystancja
Czerwone maja oznaczenia D1 i D2 ,czarny i niebieski K1 i K I jeszcze coś tam z boku wychodzi. Omomierz do ręki, pomierzyć rezystancję i zapodać tu.
Dolce napisał, że podłączenie jest takie jak na rysunku, a nie że ma taki silnik, dlatego też, zgodnie z rezystancją uzwojeń obstawiałbym, że jest to silnik jednofazowy, zresztą po co kandensator rozruchowy w silniku trójfazowym, chyba że ktośgo próbował ruszyć z jednej fazy. Faktem jest że najlepsze byłoby zdjęcie tabliczki znamionowej, lub chociaż...
Może chodzi o silnik klatkowy jednofazowy z kondensatorową fazą rozruchową?
Zakładamy, że te przewody są źle podpięte. Ustal, gdzie zaczyna się uzwojenie główne i pomocnicze. Użyj ohmometru i przy rozłączonych przewodach zmierz jedno i drugie uzwojenie. To z wyższą rezystancją będzie pomocnicze, z niższą główne. Potem pierwszy lepszy schemat, jak podłączyć silnik jednofazowy, odpowie Ci na pytanie, jak to podłączyć.
Odłącz kondensatory, zdejmij mostki i zrób pomiary rezystancji pomiędzy wyprowadzeniami silnika, każde z każdym. Podaj wyniki.
Schemat z postu #25 to prąd zwarciowy wydawany przez całą linie 3F . Dlatego we wzorze jest √3. i rezystancja jednej fazy. Taka opcja być np. przy zatrzymaniu lub braku rozruchu silnika.
Co znaczy jednego obwodu i drugiego? Mam rozumieć, że są 2 uzwojenia? Brak przejścia między jednym i drugim? Jeśli tak to jest jednofazowy silnik z uzwojeniem rozruchowym. Będziesz potrzebował do uruchomienia jeszcze kondensator rozruchowy-szacuję, że około 1µF. Uzwojenie o mniejszej rezystancji będzie uzwojeniem pracy, a to o większej rozruchowym....
Dla pewności, że to jest silnik z 3 uzwojeniami podaj liczbę przewodów wchodzących do wewnątrz silnika - powinno ich być 6. Jeżeli tak jest to znaczy, że są 3 uzwojenia o jednakowych parametrach. Wtedy obojętne jest w które uzwojenie (według wcześniej zamieszczonego schematu)podepniesz kondensator rozruchowy - różnica będzie taka, że będziesz miał...
Stojan posiada dwa uzwojenia, problem w tym że oba uzwojenia mają tą samą rezystancje 0,5Ohm. Czy jest możliwość uruchomienia tego silnika bez elektroniki? Nie ma możliwości, to silnik reluktancyjny.
To jest przewód jednofazowy, należy użyć prawidłowego przewodu 3f+PE. Przed podłączeniem silnika należy dokonać pomiaru rezystancji uzwojeń oraz rezystancji izolacji. Sprawdzić jak realizowane jest zasilanie silnika ( zabezpieczenie oraz napięcie zasilające ten obwód) - dopiero wtedy gdy wszystko jest ok włączyć zasilanie na ten obwód.
Witam. Ten silnik ma za mało wyprowadzeń (przewodów) by był jednofazowy. Sądzę ze silnik był przezwajany na 400V, co może nas upewnić pomiar rezystancji uzwojeń.
Trzeba najpierw zapoznać się z tabliczką znamionową (napięcie znamionowe, prąd znamionowy i wartości kondensatorów). Jeżeli to nie jest nowy silnik, to należy pomierzyć jego uzwojenia zarówno ich rezystancję jak i oporność izolacji. Gdzieś na obudowie silnika powinien być schemat podłączenia.
Rozumię że jest to silnik jednofazowy. Taki silnik posiaga dwa uzwojenia jedno robocze o małej rezystancji podłańczane bezpośrednio do 230V i rozruchowe o większej rezystancji i to należy połączyć szeregowo z kondensatorem i take połączenie szeregowe należy również podpiąć do 230V. To wszystko, ma się kręcić. Gdyby okazało się że silnik kręci się w...
Czyżby kaput... ? Silnik jest prawdopodobnie dobry, skoro pracował do końca. Na pewno brakuje Ci jednego kondensatora (kondensatora pracy 25uF) Nie wiem czy nie będziesz musiał zaprosić elektryka, żeby podłączył silnik. Co najmniej będzie musiał zrobić pomiary rezystancji uzwojeń i wyłącznika odśrodkowego, bo teraz to jest "zgaduj zgadula".
Pokaż tabliczkę zaciskową. Wykonałem pomiary rezystancji na zaciskach : uzwojenie główne A1-A2 5,1 Ohma rezystancja pomiędzy T2 -A1 23,4 Ohma rezystancja pomiędzy T2-A2 18,5 Ohma Po rozwarciu styku wyłącznika odśrodkowego pomiędzy T2 i A1 lub A2 przerwa. Gdzie w Twoich pomiarach podział się zacisk T3? Dodano po 1 A powinno być 20 bo to 740W czyli 1...
W zasadzie to tylko przezwojenie tego silnika na trójfazowy i odpowiedni falownik. Dziwny jest ten silnik...a raczej jego tabliczka znamionowa - 5,5 kW jak sądze i 5,5 A ???? Przy użyciu falownika, oczywiście kondensator i wyłącznik odśrodkowy stają się zbędne oraz otrzymasz pełna regulację obrotów. Warto by dokładnie zmierzyć rezystancję uzwojeń, bo...
Witam, Witam, mam silnik jednofazowy wyposażony w 2 kondensatory, schemat też jest. Chodzi mi o identyfikację cewek-rezystancję które uzwojenie do czego. Prawdopodobnie najmniejszy opór zasilanie i co dalej odczepy są luzem (3 pary). http://obrazki.elektroda.net/32_12604753... przecież tu wszystko - czarno na białym - jest rozrysowane. Zamiana kierunku...
Jest to silnik 3 fazowy. Należy podłączyć 3 fazy do zacisków C1, C2, C3, ale wcześniej zmierzyć rezystancję izolacji. Przy podłączaniu- obowiązkowo przewód ochronny podłączyć do obudowy.
a stosuje się zewnętrzne cewki w silnikach jednofazowych? do czego one służą? Nie stosuje się żadnych cewek zewnętrznych w silnikach indukcyjnych klatkowych, do "wytwarzania " fazy rozruchowej/ pomocniczej stosuje się kondensatory, bądź w przypadku silników mniejszej mocy uzwojenie rozruchowe o powiększonej rezystancji, bądź tzw. zwój zwarty.
A jak mogę sprawdzić czy ten termik się uszkodził podczas zwarcia?? Wszystko zależny jaki tam Masz termik (bimetal czy termistor), Można je sprawdzić (z pewnym prawdopodobieństwem) omomierzem. Bimetal będzie miał zwarcie a termistor pewną rezystancję. Prawdopodobnie tam Masz bimetal.
Witam ! Przykładowy schemat silnika kosiarki: http://obrazki.elektroda.pl/3142546200_1... Twój schemat - "plus" umowny i C1 są razem połączone rezystancja 2omy to prawdopodobnie błąd Twojego miernika. Uzw. robocze - przeważnie ma mniejszą rezystancję od uzw. pomocniczego. Silniki elektryczne i inne urządzenia elektryczne jeśli są wilgotne...
Witam, Rozebrałem obudowę blendera ze względu na niedziałający silnik. Pomierzyłem rezystancję na silniku i wydaję się OK. Reszta również wygląda dobrze. Uszkodzony jest jeden z dwóch elementów zaznaczony na zdjęciu: https://obrazki.elektroda.pl/1195060700_... Wygląda to na cewkę. Izolacja jest delikatnie uszkodzona (brak przejścia...
Witam!! Istotnie jest to silnik pralki wirnikowej.Wsilnikach jednofazowych aby zmienić kierunek wirowania należy zamienić między sobą końcówki uzwojenia pomocniczego[rozruchowego] Aby tego dokonać musisz ustalić które końcówki należą do uzwojenia głównego,które do pomocniczego a które do wyłącznika odśrodkowego[on rozpina obwód uzwojenia rozruchowego...
W nowoczesnych silnikach elektrycznych przyjęto system oznaczania uzwojeń U, V i W, a ich wyjścia oznaczane są cyfrą 1 - początek uzwojenia i cyfrą 2 - jego koniec, czyli uzwojenie U ma dwa wyjścia: U1 i U2, uzwojenie V - V1 i V2, a uzwojenie W ( 3F silnik)-W1-W2. Podane przez Ciebie wyniki pomiarów lub są wątpliwe, lub masz nie typowe oznaczenia przewodów...
panowie ...nie bijcie piany... żaden z was tego nie robił ,a dajecie dobre rady.klasyczny silnik jednofazowy z kondenatorem rozruchowym, ma tylko dwa uzwojenia robocze o różnej zresztą rezystancji, mówiąc nawiasem,więc jak proponujecie podłączyć ten silnik do falownika ???
Ja wiem co to jest silnik indukcyjny jednofazowy. Moje pytanie było czym jest spowodowane wydzielanie dymu z silnika? Spalony raczej nie jest bo są rezystancje. A czy jest jakiś kierunek włożenia wirnika do stojana? U mnie wirnik po obu stronach wygląda tak samo.
O jakim kondensatorze mowa? Te silniki miały rozruch przy pomocy wyłącznika odśrodkowego, a nie przez kondensator ale wtedy powinno być 6 wyprowadzeń, a nie 4. Poza tym rezystancje nijak się mają do sprawnego uzwojenia jednofazowego. Mam pewne podejrzenia odnośnie tego silnika ale potrzebne mi zdjęcia uzwojeń do ich potwierdzenia.
(at)grzegorz.bk Jeżeli rezystancje uzwojeń są równe, to oznacza, że jest to silnik nawrotny. Zatem jak podłaczysz kondensator, to uzyskasz albo prawe, albo lewe obroty.
Poprosimy o wyniki pomiaru rezystancji miedzy przewodami. ,,Zalatuje mi to" :D dwuprędkościowcem (uklad pseudo Dahlangera w wersji jednofazowej z kondensatorem pracy).
Pierwsze uzwojenie 10,4 Ohm drugie 70 Ohm. Na tabliczce mam napisane że kondensator pracy ma wartość 40uF. Ale jak to podłączyć? Uzwojenie o niższej rezystancji bezpośrednio do sieci. Drugie przez kondensator w szereg.
Mam problem ze znalezieniem uzwojeń silnika jednofazowego z uzwojeniem pomocniczym. Na początek pomierzyłem rezystancje wszystkich wyprowadzeń z wszystkimi możliwościami. Z wyników powinno wyjść że uzwojenie pomocnicze ma większą rezystancję, jednak rezystancje które otrzymałem to 59,4Ω a drugie 65,6Ω i nie wiem czy już mogę stwierdzić ze...
Każda grupa składa się z trzech zezwojów, poskok taki sam w obu uzwojeniach, rezystancja uzwojeń taka sama, od białego przewodu odchodzi cztery druty, dwa do jednego uzwojenia i dwa do drugiego, wszystkie druty wyglądają na jednakową średnicę. To wszystko daje wniosek, że wystarczy zamienić przewody o których pisałem.
Wg. tabliczki: to silnik dwubiegowy, wymaga kondensatora 30µF dla wyższych obrotów i 12µF wolnych obrotów. Myślę, że silnik byłby dość podobny do indukcyjnych silników jakie są w pralkach (także silnik dwubiegowy). Wepnij amperomierz w obwód silnika i obserwuj co się będzie robiło, jak będziesz odpinał poszczególny kondensator. Pomiary rezystancji...
Motoreduktory BAUSER- typ NDK, to obcowzbudne maszyny prądu sałego, stosowane np. w napędach pras drukarskich. Określenie w temacie "silnik jednofazowy komutatorowy", w odniesieniu do komutatorowej maszyny prądu stałego, jest niepoprawne i wymaga sprostowania. Silniki komutatorowe prądu stałego (zas. DC), różnią się od silników komutatorowych uniwersalnych...
Spróbuj podłączyć go tak: https://obrazki.elektroda.pl/9464191800_... Uzwojenie o większej rezystancji jest uzwojeniem pomocniczym. Gdyby obroty były odwrotne, to zamień miejscami zaciski jednego z uzwojeń.
czerwony i czarny= 11Ω czerwony i biały= 25Ω czarny i biały=25Ω Ten układ rezystancji nie jest prawidłowy. Źle zmierzyłeś lub silnik jest spalony. Zajrzyj do uzwojeń, powinno być coś widać.
Jest to typowy silnik jednofazowy(kosiarka)z kondensatorem.Kiedyś podobny był stosowany w kosiarkach Mesko-AGD,ale z uwagi na awaryjność został zmieniony producent.Połączenie typowe a więc zasilanie na dwa przewody(jeden wspólny dla u.pracy i rozruchu drugi praca)a kondensator wpinasz między pracę a rozruch(trzeci przewód).Które przewody są od którego...
Napięcie podaj na dwa górne zaciski od lewej strony-czyli pierwszy,gdzie masz podłączone uzwojenie pracy i rozruchowe i drugi gdzie masz podłączone uzwojenie pracy zmostkowane z wył.odśrodkowym. Jest to typowy silnik jednofazowy z wył.odśrodkowym i kondensatorem.
WITAM. Ja mam taki problem. Mam wciągnik elektryczny linowy. Nie ma przy nim kondensatora. A powinien być. Silnik jednofazowy z obrotami lewo - prawo. Moc szacuje na około 400 - 700W. Z silnika wychodzą 3 przewody. Do jednego z nich na stałe jest podłączone N zasilania. Rezystancje uzwojeń to: 1-2=20 ohm, 2-3=20 ohm, 1-3=40 ohm. I właśnie do 2 czyli...
zabezpieczenie silnika jednofazowego obrotów silnika jednofazowego charakterystyka silnika jednofazowego
smart sterownik połączenie szeregowy grzałka łączyć kabel ziemia
Analiza prądu w obwodzie z R1, R2, r1 i źródłami 6V, 12V Jak obniżyć napięcie z 12V na 5V: Stabilizatory i przetwornice