powiedzcie co ja mam tu teraz pomierzyć ? Rezystancję uzwojenia roboczego (U1-U2). Rezystancję uzwojenia rozruchowego (R1-R2). Rezystancję na wyłączniku odśrodkowym (dwa niebieskie przewody dołączone do R1 i 1). Rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniem roboczym i rozruchowym, oraz pomiędzy uzwojeniami i korpusem silnika.
Uzwojenia główne i rozruchowe powinny mieć jakieś parametry-oporność, jest jakiś myk żeby je ustalić i rozróżnić? Tak, pomiar rezystancji, uzwojenie rozruchowe ma większą.
Po pierwsze, wyprowadzenia z silnika oznaczone U1, U2, U3, U4 mają być bezwzględnie podłączone do odpowiednio oznaczonych zacisków wyłącznika. Tu nie ma dowolności. Wyprowadzenia R1 i R2 to uzwojenie rozruchowe i w zależności od podłączenia zmieni się tylko kierunek wirowania silnika. Natomiast niepokoi mnie niska rezystancja uzwojenia rozruchowego,...
Witam. Dokonałem pomiaru uzwojeń...i wszystko ok...na 1rzut oka. To co jest źle? Jak nie wiesz jaka ma być wartość, to nie możesz powiedzieć, że jest dobrze. Które uzwojenie masz na myśli??? Co prawda nie wiem co myśli kol. krzysiek7, ale wielce prawdopodobne jest, że pomocnicze jest zwarte. Rezystancja uzwojenia rozruchowego jest za mała w stosunku...
Pary wyprowadzeń należące do danego uzwojenia oraz odłącznika odśrodkowego (sprawdź po pierwszym uruchomieniu czy jest sprawny, gdyż w przypadku przeciwnym bardzo szybko z wnętrza tego silnika "zadymi") łatwo rozpoznać poprzez pomiar rezystancji. Uzwojenie robocze ma mniejszą rezystancję od uzwojenia rozruchowego które należy połączyć szeregowo z w/w...
Byłoby logiczne i poprawne, gdybyś wraz z pytaniem o rezystancję uzwojeń zamieścił wyniki własnych pomiarów rezystancji między wyprowadzeniami uzwojeń z orientacją na ich kolor. Należało również poinformować, z jakim rozruchem ten silnik - z uzwojeniem rozruchowym, które po uruchomieniu wyłączane, z uzwojeniem rozruchowym, stale załączonym, z roboczym...
Witam Musisz znaleźć które uzwojenie stojana jest rozruchowym (mniejsza rezystancja) Uzwojenie główne podłączasz do L i N a rozruchowe jeden koniec do N a drugi do L przez kondensator, zmianę kierunku uzyskujesz przez zmianę końcówek uzwojenia rozruchowego. To na wirniku to chyba jakiś "elektro hamulec" lub pomiar obrotów nie mam pojęcia. Pozdrawiam
Jeśli z silnika wychodzą 4 przewody, 2 z nich, o niższej rezystancji są uzwojeniam roboczymi, pozostałe 2, o wyższej rezystancji, są uzwojeniam rozruchowym. Jeśli są 3 przewody - jeden z nich jest wspólny, pozostałe 2 to uzwojenie rozruchowe i robocze. W takim przypadku między przewodem wspólnym a przewodem uzwojenia rozruchowego będzie większa rezystancja,...
hmm.. ale ona się robi gorąca jak po kilku - kilkunastu próbach. Nie powinna się grzać? Przy mniej więcej jakiej temperaturze zabezpieczenie wyłącza agregat? Rezystancja uzwojenia głównego - 25,0 Ω (katalog: 28,7) Rezystancja uzwojenia rozruchowego- 24,7 Ω (katalog: 23,8) No trochę ta rezystancja głównego za niska. Czyli co? mogę podłączać...
W takim razie jedna z tych rezystancji jest zbyt niska, chodzi o uzwojenie rozruchowe. Bardzo prawdopodobne, że właśnie ono jest uszkodzone. Jak silnik rozbierzesz powinno być to widać.
Oczywiście kolega E2rd.o ma rację,nie doczytałem dokładnie wypowiedzi kolegi Osiniak75 ,uzwojenie główne ma mniejszą rezystancję od uzwojenia rozruchowego.
(at)artoor1 Nie ma kondensatora. Można spróbować użyć przekaźnik rozruchowy od lodówki albo warystor do ,,zautomatyzowania" procesu rozruchu. Uzw. główne - większa rezystancja. Uzwojenie rozruchowe mniejsza. Rezystancja uzwojen do obudowy - nieskończona. W skrzynce silnika połącz porządnie przewody za pomocą np. złączek Wago. Ten radziecki wyłączniko...
Witam. Zmianę obrotów uzyskujesz poprzez zmianę biegunowości na uzwojeniu pomocniczym W tym silniku jest uzwojenie (faza) rozruchowe a nie pomocnicze. Najlepiej doprowadzić do stanu o jakim pisze kol. sp3ots . Można również zmienić kierunek wirowania zamieniając pomiędzy sobą końcówki uzwojenia rozruchowego lub pracy. Należy wcześniej dokonać pomiaru...
U1U2 - uzwojenie robocze (mniejsza rezystancja) Z1Z2 - uzwojenie rozruchowe (większa rezystancja) C1 - kondensator rozruchowy (większa pojemność) C2 - kondensator pracy (mniejsza pojemność) n> - wyłącznik odśrodkowy
Wszystko wskazuje, że zasilanie tego silnika powinno być dołączone do zacisków 2 i 3. Jednak rezystancja uzwojenia rozruchowego 1Ω wskazuje, że jest ono najprawdopodobniej spalone, co mogło się stać podczas błędnego podłączenia zasilania do zacisków 5 i 6. To samo może się tyczyć kondensatora, który się grzał.
chwilę chodzi i znów się wyłącza Mimo, że cały czas ma zasilanie? Nie robi się ciepły (gorący) przy tym - może jakieś zabezpieczenie termiczne w silniku może być. Poza powyższym to ten typ tak ma. Te kompresory nie są budowane do pracy w szybkich cyklach start/stop/start bo termostat lodówki (+ jej bezwładność cieplna) raczej reaguje powoli. Z opisu...
Na 100% nie ma przebicia do uziemienia na wszystkich trzech pinach. Czy w sprężarce jest jeszcze jakiś dodatkowego element np. przekaźnik? Rezystancja uzwojenia rozruchowego jest nieco większa, ma indukcyjność około 200 mH, prawie 150 mH więcej od drugiego uzwojenia.
Silnik z 3 przewodami ma 2 uzwojenia-robocze, rezystancja którego jest mniejsza i rozruchowe o nieco większej rezystancji . Budzi wątpliwość prawidłowość pomiaru rezystancji uzwojeń, ponieważ całkowita rezystancja uzwojeń powinna być równa sumie rezystancji każdego uzwojenia. A twoje 1 uzwojenie ma 2 Om, drugie 3,8 Om , a całkowita rezystancja 4,7 Om...
Witam. Jest to silnik 1,1kW ,1440rpm ,220V, 10A Srednica rdzenia 90mm a L=125.Silnik jest od pompy wody (posiadają wspólny wał)Jeśli ktoś posiada dane w/w silnika to prosiłbym o następujące parametry; 1) jaka jest rezystancja uzwojenia roboczego 2) jaka jest rezystancja uzwojenia rozruchowego Prąd biegu jałowego 8,5A. Silnik (bez pompy) głośno "chodzi"
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie uszkodzenia pompy do wody czystej jak w temacie. Po włączeniu silnik "buczy", rezystancja uzwojenia rozruchowego wynosi ok 480Ω, natomiast uzwojenie robocze ma ok 380Ω. Kondensator na miernik ok 6uF. Proszę o pomoc.
Co znaczy jednego obwodu i drugiego? Mam rozumieć, że są 2 uzwojenia? Brak przejścia między jednym i drugim? Jeśli tak to jest jednofazowy silnik z uzwojeniem rozruchowym. Będziesz potrzebował do uruchomienia jeszcze kondensator rozruchowy-szacuję, że około 1µF. Uzwojenie o mniejszej rezystancji będzie uzwojeniem pracy, a to o większej rozruchowym....
A czy amator jest w stanie rozpoznać czy jest wyłącznik odśrodkowy ? ... nie wiem.. po rezystancji uzwojenia rozruchowego, pojemności kondensatora w stosunku do mocy silnika ? Czy można przyjąć taką regułę, że dla silnika 1,5kW jeżeli kondensator będzie miał np. 100uF to będzie kondensatorem rozruchowym, a jeżeli 30uF to będzie kondensatorem uzwojenia...
Dziwne trochę te rezystancje, bo się nie sumują. Poza tym jeśli uzwojenia nie są rozdzielone, to trudno powiedzieć, czy silnik potrzebuje kondensatora rozruchowego (wyraźnie niższa rezystancja uzwojenia rozruchowego), czy kondensatora pracy (zbliżone rezystancje uzwojeń). Na pierwszym zdjęciu widać, że silnik ma w miarę czytelną tabliczkę znamionową....
100 kΩ do obudowy? Dla kilku woltów z multimetru? Zdaje się że silnik zamoczony albo przegrzany. Oba niebieskie to wyłącznik odśrodkowy. Żółty + czarny -uzwojenie rozruchowe, choć troche zbyt mała rezystancja. Brązowy + czerwony - uzwojenie główne, niby nie najgorzej, ale rozruchowe? Tak czy owak silnik niesprawny / spalony.
Witam. Stefan, to jest jeszcze starszy silnik, typ SZJFe 24b, kondensator według tabliczki znamionowej 180µF. Schemat połączeń jest taki jak podałeś. Rezystancje uzwojeń: -uzwojenie robocze około 1,5Ω; -uzwojenie rozruchowe około 3,5Ω. Pozdrawiam. Krzysiek
Prąd rozruchowy silnika zależy znacznie od stanu technicznego łożysk i obciążenia zewnętrznego. Bez obciążenia i przy idealnym stanie technicznym prąd rozruchowy można obliczyć, dzieląc napięcie zasilania przez rezystancję uzwojenia wirnika. Wraz z początkiem obrotu prąd maleje.W większości przypadków prąd rozruchowy silnika DC jest 3-5 razy większy...
(at)przemek19951 Masz w tym kompresorze rozruch na tzw. pozystorze. Kiedy on jest zimny, ma małą rezystancje i uruchamia uzwojenie rozruchowe, po czym od przepływajacego prądu się nagrzewa i jego rezystancja gwałtownie rośnie, tym samym odłączajac uzw. rozruchowe. Tak więc układ musi ostygnac, by zapewnic ponowny rozruch kompresora, czasami i przez...
Czyli przyjmuję że: *uzwojenie robocze - mniejsza rezystancja *uzwojenie rozruchowe - większa rezystancja Jeżeli nie uda mi się znaleźć kompresora wraz z zewnętrznymi elementami rozruchowymi to zastosuję się do tego (a trudno znaleźć całkiem kompletny). Mam jeszcze pytanie co do rurek, czy jest jakiś uniwersalny sposób odróżnienia która jest która,...
Czy uzwojenie silnika jest sprawne tego nie wiem, ale silnik po nadaniu ruchu ręką pracuje. To jest typowe zachowanie silnika jednofazowego ze sprawnym uzwojeniem pracy i przerwą w obwodzie rozruchowym. Przerwą z powodu uszkodzenia kondensatora i/lub uzwojenia rozruchowego. Niezbędna jest dokładna diagnoza, czyli miernik w dłonie i podaj wartość rezystancji...
Witam. Objaw pasuje do zablokowanej sprężarki, lub uszkodzonego uzwojenia w silniku. Po włączeniu zasilania sprężarka nie rusza, silnik buczy, i po chwili wyłącza go termik. Po ostygnięciu cykl się powtarza. Przyczyną braku rozruchu sprężarki może też być uszkodzony automat rozruchowy. Dawniej były to przekaźniki prądowe. Później pozystor, który po...
Witam! Wyłącznik odśrodkowy służy do rozłączenia uzwojenia rozruchowego,po nabraniu prędkości obrotowej przez wirnik.Co do blaszek to powinny być tak ustawione ,aby przy zatrzymanym wirniku były zwarte.( na dwóch przewodach od wył. odśrodkowego zwarcie).Ale jeśli masz kondensator i jest on podłączony do uzwojenia rozruchowego ,to rolę wył. odśrodkowego...
Witam Ktoś tu faktycznie nagmatwał bo uzwojenie rozruchowe ma zawsze WIĘKSZĄ rezystancje a kondensator służy nie do zmiany kierunku wirowania lecz tworzy przesunięcie fazowe między uzwojeniami rozruchowym i pracy,oraz do zwiekszenia momentu rozruchowego i sprawności silnika. Silniki bezkondensatorowe też mogą wirować w lewo lub prawo .
Cewka pracy jaki i rozruchu posiada 1,5Ω, mierzone miernikiem. Rezystancja uzwojenia rozruchowego zdecydowanie zbyt niska, najprawdopodobniej jest uszkodzone. Mam jeszcze jedną teorię, może błędną (?) Może być wał silnika włożony w nieodpowiednią stronę? Czyli tam gdzie jest wentylator dać kolo pasowe? Teoria błędna, wirnik zamontowany prawidłowo....
a stosuje się zewnętrzne cewki w silnikach jednofazowych? do czego one służą? Nie stosuje się żadnych cewek zewnętrznych w silnikach indukcyjnych klatkowych, do "wytwarzania " fazy rozruchowej/ pomocniczej stosuje się kondensatory, bądź w przypadku silników mniejszej mocy uzwojenie rozruchowe o powiększonej rezystancji, bądź tzw. zwój zwarty.
Witam. Silnik jak w temacie posiada wyprowadzone cztery przewody. Po przewertowaniu forum wyciągam wnioski w kwestii poprawnego podłączenia: -uzwojenie robocze - para przewodów z rezystancją 11Ω; -uzwojenie rozruchowe - para przewodów z rezystancją 0,7Ω; -faza rozruchu to zasilenie obydwu uzwojeń, faza pracy odłączone uzwojenie rozruchowe...
Oczywiście że jest możliwy natychmiastowy start: -Zdejmujemy fabryczny układ startowy (ujawniając 3piny z silnika) -znajdujemy 2 uzwojenia: pracy(wysoka rezystancja) oraz rozruchowe (niska rezystancja) -Tworzymy prosty układ który załączy oba uzwojenia i po krótkiej chwili odłączy rozruchowe (0,5s powinno wystarczyć) Stosuję taki układ od 2 lat i sprężarka...
Ten sposób rozruchu można stosować tylko dla silników pierścieniowych. Polega on na włączeniu w obwód uzwojenia wirnika nastawianej (płynnie lub skokowo) rezystancji dodatkowej, nazywanej rozrusznikiem. W silnikach klatkowych uzwojenie wirnika jest wykonane w formie klatki bez dostępu zewnętrznego.
Piałem kilka postów wyżej że podłączyłem silnik nie dłużej niż 2 sekundy. Wyłącznik odśrodkowy jest uszkodzony ponieważ ma przerwę (nie przewodzi)- tak pisałem w pierwszym poście przy wyłączonym silniku. Co do rezystancji uzwojenia rozruchowego to mierzyłem go miernikiem najprostszym i najtańszym i szczerze mówiąc bardziej wieże że to uzwojenie jest...
Witam Nie wiem do czego chcesz uzyć,ale zmierz sobie rezystancje uzwojen i wszystko będzie jasne;górne wyjście z prawym dolnym i góra z lewym,większa rezystancja to uzwojenie rozruchowe,a mniejsza to główne,zasilanie podajesz na wspólny i drugie odejście głównego, a przekażnik rozruchowy wpinasz miedzy dolne odejście uzwojenia głównego i dolne odejście...
Na wstępie weź multimetr i zmierz rezystancję uzwojenia, i policz sobie jaki prąd popłynie przy napięciu 230~V.
co do przebicia do masy to sie zgadza. Jesli masz roznicowke i przebicie do masy to nawet przez zarowke bedzie wywalalo. Pomyliles tylko uzwojenia: rozruchowe ma wieksza rezystancje a robocze mniejsza! Druga sprawa to rezystancja jaka zmierzyles: rozruch moze miec 45 omów (nie o h mów ;) ), ale robocze powinno miec wiecej niz 10Ω jesli to lodowkowa...
Wygląda to na jakiś silnik od szlifierki, zrób pomiary rezystancji uzwojenia, najprawdopodobniej będzie potrzebny kondensator rozruchowy.
Wyczytałem, że jest to zasługa zabezpieczenia agregatu - pozystor Nie, to nie zasługa "zabezpieczenia", choć faktycznie, chodzi o pozystor. Pozystor jest tu elementem załączającym uzwojenie rozruchowe na krótki czas (po nagrzaniu się pozystora, jego rezystancja rośnie, w wyniku czego prąd uzwojenia rozruchowego szybko maleje). Element ten pozostaje...
Dobra kondensator założony taki jak powinien być 30 uF, ale jest dalej ten sam problem.... Silnik ma duże problemy ze startem (obciążenia praktycznie brak- taśma z papiery ściernego i trzy dodatkowe ułożyskowane rolki, wszystko kreci się swobodnie) najpierw wchodzi na ok 500 obr i pracuje tak dłuzsza chwile, w tym czasie zaczyna robić się ciepły, wraz...
znalazłem takie coś na forum Silnik od sprężarki lodówki jest zwykłym silnikiem indukcyjnym jednofazowym, klatkowym. Posiada dwa uzwojenia. Jedno robocze, a drugie rozruchowe. Końce tych uzwojeń są ze sobą połączone. Uzwojenie robocze jest zasilane cały czas, natomiast uzwojenie rozruchowe jest załączane tylko na chwile, żeby silnik ruszył. Zatem jeden...
niesymetryczny pobór prądu jałowego 1,1 0,65 0,5 A To wygląda jak uszkodzenie (zwarcie zwojowe) trafa. Czy podczas pomiaru odłączone były diody? Jeżeli były odłączone to sprawdź bez obciążenia napięcia na uzw. wtórnych i ew. porównaj rezystancję uzwojeń.
Silnik taki ma 3 wyprowadzenia. jedno wspólne, uzwojenie robocze i rozruchowe. Najpierw zidentyfikuj je przy pomocy omomierza. Rozruchowe ma mniejszą rezystancję. Ja agregat z lodówki odpalam tak, że mam przełącznik i przycisk. Przełącznikiem doprowadzam napięcie do uzwojenia roboczego i przycisku, po czym na chwilę wciskam przycisk, który doprowadza...
Uzwojenie główne ma mniejszą rezystancję . Z opisu wygląda to na wewnętrzne zwarcie uzwojenia rozruchowego . W takiej sytuacji pozostaje nawinięcie nowych uzwojeń .
Witam!! Istotnie jest to silnik pralki wirnikowej.Wsilnikach jednofazowych aby zmienić kierunek wirowania należy zamienić między sobą końcówki uzwojenia pomocniczego[rozruchowego] Aby tego dokonać musisz ustalić które końcówki należą do uzwojenia głównego,które do pomocniczego a które do wyłącznika odśrodkowego[on rozpina obwód uzwojenia rozruchowego...
Witam. Układ połączeń w załączniku. Jeśli silnik ma trzy wyprowadzenia, to musisz znaleźć największą oporność uzwojeń ( będzie to suma rezystancji) i określisz wejścia uzwojeń. Znając wejścia, określisz uzwojenie robocze (z mniejszym oporem) i uzwojenie rozruchowe. http://obrazki.elektroda.net/48_12020480... Pzdr.
Najpierw namierzyć uzwojenie rozruchowe i do pracy przez pomiar rezystancji uzwojeń, a potem zasilasz uzwojenie rozruchowe i szybko przełączasz na uzwojenie do pracy (możesz też dołączyć zasilanie do uzwojenia do pracy, a potem odłączyć uzwojenie rozruchowe)
Te silniki pracują bez kondensatora, uzwojenie rozruchowe odłącza wyłącznik odśrodkowy.Zmierz rezystancję uzwojeń żeby określić które to uzwojenie pracy a które uzwojenie rozruchowe.
Różnica pomiędzy pojemnościami kondensatorów może wynikać stąd, że ktoś pomylił kondensator pracy z kondensatorem włączanym przez wyłącznik odśrodkowy na czas rozruchu. Ten pierwszy miałby pojemność 90uF, drugi 220uF. Musisz rozpiąć wszystko i podłączyć wg schematu: http://obrazki.elektroda.pl/4307699700_1... U1U2 - uzwojenie robocze...
Częściowo ogarnięte jutro dam znać czy sprężarka ruszyła -Przewody /mały opór-grubszy drut/to jest zasilanie 230V- /uzwojenie GŁ/.Natomiast przewody /większa rezystancja,cieńszy drut/ to uzwojenie pomocnicze -rozruchowe/grubsze do sieci,natomiast jedna końcówka rozruchowego razem z jedną końcówką głównego.a druga końcówka poprzez kondensator z drugą...
czy ten silnik potrzebuje kondensator? A czy w schematach silnika widzisz oznaczenie kondensatora, albo wspomniane jest to w danych silnika? Gdybym znał się na tym, to bym nie pytał. :p W tym silniku niema kondensatora, jest za to wyłącznik odśrodkowy. Kiedy silnik jest w stanie spoczynku styki wyłącznika odśrodkowego są zwarte. Jak silnik się rozpędzi...
Zmierz omomierzem rezystancję tych uzwojeń. Uzwojenie rozruchowe musi zostać odłączone po rozruchu, do tego służy ten automat, który był założony na te bolce.
Ten, kto przezwijał silnik, mógł nie podłączyć odpowiednio uzwojenia rozruchowego silnika, lub się pomylił. Trzeba pomierzyć rezystancję cewek, uzwojenie robocze powinno mieć ok. 2-3 ohm, rozruchowe średnio dwa razy więcej ok. 5-7. Na początek sprawdź miernikiem te wartości. Kondensator to z tego co widzę 60 mikro, lub dwa połączone równolegle po 30....
Na odpiętym silniku sprawdz omomierzem rezystancję uzwojeń, roboczego (czarny, żółty) oraz rozruchowego (żółty, biały). Sprawdz też czy żadne nie ma przebicia do masy. Sprawdz woltomierzem czy działa tacho silnika (podłącz woltomierz do obu niebieskich i zakręć wałem silnika)
Stara zasada. Uzwojenie główne ma ok, dwa razy mniejszą rezystancję niż rozruchowe. Poszukaj na "elektrodzie" temat był ćwiczony kilka razy...
Witam. Masz bardzo ładny schemat podłączeń. Problemem może być dla Ciebie odnalezienie właściwych uzwojeń tzn. roboczego i rozruchowego. Wyłącznik odśrodkowy i kondensator są podpięte prawidłowo. Jeżeli masz omomierz to sprawdź rezystancję uzwojeń (uzwojenie robocze będzie mieć mniejszą rezystancję niż rozruchowe). Uzwojenie robocze jest cały czas podpięte...
To daj zdjęcia tych przewodów i tabliczki zaciskowej. Tam jest dwa przewody od uzwojenia roboczego, rezystancja około 1 oma, dwa od uzwojenia pomocniczego, rezystancja kilka omów, dwa od wyłącznika rozruchowego, rezystancja 0 omów. Masz jakiś miernik?
Czy jest możliwość zmiany obrotów w tym silniku jednofazowym z cewka https://obrazki.elektroda.pl/5790049200_... Ile przewodów wychodzi ze stojana, trzy czy cztery? Jeśli cztery to sprawdź omomierzem rezystancję uzwojeń. Uzwojenie o mniejszej rezystancji będzie uzwojeniem rozruchowym. Zamień końcówki tych uzwojeń wzajemnie. Jeśli wychodzą...
Sprawdź uzwojenie rozruchowe, czy rezystancja pomiędzy zaciskami jest rzędu kilku ohmów.
Czytając Twój wpis i pomiary coś to jest chyba nie tak...24 Ohm to raczej dla uzwojenia rozruchowego by pasowało a ta druga większa rezystancja dla uzwojenia pracy .Nie wiem jak ten silnik jest połączony z siecią czy posiada regulację prędkości obrotowej. Uzwojenie rozruchowe powinno być łączone w szereg z kondensatorem. Narysuj jego wewnętrzny schemat...
Z silnika do puszki przyłączeniowej wychodzą 4 końcówki. Nie znam się na uzwojeniach i nie wiem, czy to są 2 niezależne cewki. Czy można jeszcze coś zmierzyć ? To są koncówki dwóch uzwojeń - roboczego i rozruchowego. Zmierz rezystancję tych uzwojeń. Prawdopodobnie spalone uzwojenie rozruchowe, skoro twierdzisz, że kondensator jest ok.
Potrzebny omomierz. Agregat ma dwa uzwojenia rozruchowe i pracy. Musisz znaleść wspólny styk, uzwojenie rozruchowe ma dużo mniejszą rezystancję od uzwojenia pracy, na uzwojenie rozruchowe podajesz napięcie tylko podczas startu agregatu 1-2s. Styki są rozlokowane w kształt trójkąta, to z wierzchołka to będzie styk wspólny ale musisz sprawdzić sam.......
W takim razie cały silnik przy Twoim poprzednim podłączeniu chciałbyś puścić przez ten kondensator... raczej się nie uda. I czy to czasem nie będzie bezpośrednie zwarcie poprzez uzwojenie rozruchowe (żółte)? W oryginalnym rozwiązaniu kondensator jest w szeregu z dość duża rezystancją rozruchowego. W Twojej propozycji kondensator w szeregu z niską rezystancją...
Witam wszystkich potrzebuje wartość rezystancji uzwojeń silnika Dalii konkretnie chodzi o wirówkę uzwojenie rozruchowe i główne z góry dziękuje
Uzwojenie rozruchowe ma niższą rezystancję od uzwojenia pracy. Odwrotnie kolego. Miernikiem można zidentyfikować uzwojenia w przeciągu niecałej minuty, więc pomyśl o najtańszym mierniku za 10 zł i rozwiążesz problem sam.
Musisz przemierzyć mierikiem. Uzwojenie o mniejszej rezystancji to uzwojenie robocze, i ono idzie wprost na sieć. Uzwojenie o większej to rozruchowe.
Przewody czerwone /mały opór-grubszy drut/to jest zasilanie 230V- /uzwojenie GŁ/.Natomiast przewody zielone/większa rezystancja,cieńszy drut/ to uzwojenie pomocnicze -rozruchowe/Czerwone do sieci,natomiast jedna końcówka rozruchowego razem z jedną końcówką głównego.a druga końcówka poprzez kondensator z drugą końcówką głównego.Jeśli zamienisz początek...
W silnikach z kondensatorową fazą pracy uzwojenie pomocnicze (rozruchowe) ma większą rezystancję.
Ok, a zatem na próbę podłącz zasilanie sieciowe do białego i czarnego na początek dla bezpieczeństwa przez żarówkę 100W 230V w szeregu. Następnie pomierz napięcia zmienne na uzwojeniach wtórnych. Być może któreś z przewodów są połączone (środek uzwojenia), a z uwagi na b. małą rezystancję uzwojeń nie da się tego stwierdzić przy pomocy multimetru które...
Wygląda to więc albo na przepalenie uzwojenia rozruchowego Może by tak Kolega skorzystał z multimetru i pomierzył rezystancje uzwojeń? Zamiast ,,gdybać". Ewentualnie silnik wraz z kondensatorem bezpośrednio podłączył do sieci. Schemat jest wyjątkowo przejrzysty.
Prawdopodobnie z kondensatorem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym , daj zdjęcie i będzie wszystko wiadomo. Dodano po 1 Uzwojenie pracy to U i ma mniejszą rezystancje niż uzwojenie rozruchu, wyłącznik jest zwarty(prawdopodobnie X).
Zmierz omomierzem rezystancję tych par przewodów. Para z mniejszą rezystancją to uzwojenie robocze, z większą to rozruchowe.
Robocze nie mniej niż kilkanaście omów. Rozruchowe więcej. No i oczywiście brak przebicia do masy.
A właśnie, stwierdziłeś rezystancję ok. 3 Ω, a pomiędzy następnymi przewodami (∞ ). Nie daje Ci to do myślenia?. Pomijając schemat są tylko dwie sugestie: jedna to rezystancja jak na uzwojenie główne za mała (spalony, robi zwarcie), albo to uzwojenie gł. z uzwojeniem rozruchowym równolegle poprzez zwarty (gotowy do rozruchu) wyłącznik odśrodkowy....
Cewka rozruchowa jest wewnątrz agregatu. Zasilanie L i N na dole schematu. Styki na termostat zwierasz. PTC, to tak zwany pozystor. Rezystor który zwiększa swoją rezystancję wraz ze wzrostem temperatury. Tutaj pełni funkcję włącznika rozruchu. Po włączeniu zasilania prąd płynie przez uzwojenie główne oraz przez rozruchowe poprzez PTC. Po krótkim czasie...
Sprawdziłem, ten układ, to licznik dekadowy i jest połączony z pinami spiętymi zworką Zapewne realizuje opóźnienie. Może płytka ma za zadanie ochronić silnik przed zbytnim przeciążeniem. Możliwe. Trzeba by rozrysować układ. A może załącza uzwojenie rozruchowe. Zgaduję tylko. Znalazłem Ci jeszcze takie coś: https://www.clasohlson.com/medias/sys_ma...
Cześć Tu jest Schemat połączenia http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Sprawdź połączenia do uzwojenia rozruchowego, zmierz też rezystancję uzwojeń (kilka Ohmów) i kondensatora (bardzo duża). Wygląda jakby rozruch był nieprawidłowy.
Witam. Mam mały problem z nagrzewnicą Sirokko OETF 10 N. Chodzi o podłączenie kondensatora. Według schematu dostępnego w linku www.sirokko-heizung.de wygląda to prosto ale problem jest z przewodami. W nagrzewnicy jest silnik VEB E022C 220V, wychodzą z niego trzy przewody- czerwony i dwa niebieskie. Pod który przewód podłączyć kondensator? Pomiar rezystancji...
Nie te silniczki mają jnne kolory kabelków , to nie jest standard , Dlatego autora wątku proszę o potwierdzenie. Dziś jest za póżno zdjąłbym dekelek i dał schemat zasilania i jeszcze, ALIBABA I to alter ego użytkownika Przemekw1997? Bo skoro kolory jak przyznajesz różne to schemat innego wentylatora nic nie da. acha mają różne rezystancje 3 odczepy...
Omomierz i do przodu, w/g wzoru: R1+R2=R3, R1<R2. R2- to uzwojenie rozruchowe, o podwyższonej rezystancji.
Dwa czerwone przewody U, V to powinno być uzwojenie robocze, dwa białe V, Z to powinno być uzwojenie rozruchowe. Dobrze byłoby zmierzyć rezystancję tych uzwojeń. Jednak trudno tu określić jak był zrealizowany rozruch? Wyłącznika ośrodkowego raczej nie ma, a przynajmniej nie widać żadnych przewodów, które mogłyby na niego wskazywać. Być może zdjęcia...
Proszę o pomoc i poradę. Silnik jednofazowy 230V; 1,85 kW napędza kompresor tłokowy na wspólnym wale; kondensator rozruchowy 25µF/400V. Rezystancja uzwojenia pracy 2,1Ω; rezystancja uzwojenia rozruch 6,1Ω. Pomiar prądu amperomierzem kleszczowym na przewodzie zasilającym 9,2 A, a na przewodzie rozruchowym 3,2 A. To pomiary prądu pod obciążeniem kompresorem....
Uzwojenie robocze zawsze ma większą moc czyli mniejszą rezystancję. Ważne jest czy uzwojenie jest tylko rozruchowe (pracuje tylko przy rozruchu i powinno być rozłączane) czy jest to "sztuczna faza" Gdybyś chciał zmienić kierunek obrotów - zamieniasz początek i koniec (łączysz odwrotnie) jednego uzwojenia. W sumie obojętne którego uzwojenia.
Witam, mam problem z rozruchem silnika kosiarki Alko 32E, kosiarka buczy i grzeje się, jedynie ręczne okręcenie noża kosiarki pozwala jej się uruchomić. Kosiarka nie posiada kondensatora rozruchowego, rezystancja uzwojenia silnika: 7Ω. Nóż obraca się w miarę lekko, w zeszłym roku były wymieniane łożyska. Wydaje mi się że silnik dostał jakiegoś...
Witam . Sprawdź przejście na zaciskach X1-X2 wyłącznika odśrodkowego ,być może styki przypalone,lub mechanizm odśrodkowy się zawiesza i nie zwiera styków. Gdy to jest sprawne ,należy zrobić pomiar rezystancji uzwojeń ,zwłaszcza rozruchowego.
Witam. Posiadam silnik 1-f niewielkiej mocy i chciałem zmienić w nim obroty. Które przewody trzeba zamienić z uzwojenia roboczego czy rozruchowego? Ktore uzwojenie ma większą rezystancje? Dziękuje za odpowiedź
Te uzwojenia są połączone i w miejscu połączenia wyprowadzony jest 3 przewód, do niego podłącz jeden przewód, który idzie bezpośrednio do zasilani. Zostaną Ci 2 przewody, tam kaj masz teraz podłączony kondensator podłącz bezpośrednio przewód zasilający, a tam kaj był bezpośrednio podłączony przewód zasilający podłącz go przez kondensator. Swoją drogą...
Witam! Jest to prawdopodobnie silnik jednofazowy z uzwojeniem roboczym , rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym, aby to sprawdzić musisz mieć omomierz i pomierzyć rezystancję uzwojeń; Uzwojenie robocze- końce 1mm2 -mniejszy opór Uzwojenie rozruchowe - (0,5)-większy opór Ostatnie dwa końce jest to styk prawie O ohm. albo tak jak go sprawdzić jak kolega...
Kondensator podmieniony, dalej to samo. Zauważyłem, że w środku tego układu zapłonowego jest taka jakby moneta. Dowiedziałem się, że to starter PTC. Jest on po sekundzie od startu bardzo gorący, aż parzy w dłonie. Czy to normalne, czy może on jest uszkodzony i dlatego kompresor nie załącza? Dodam jeszcze że gdy ten starter PTC się nagrzewa jego rezystancja...
Jest to silnik jednofazowy Wstępna ocena dostępnych informacji: Z Twojego pytania wynika, że mierzysz przejście (ciągłość obwodu) między zaciskami U2 i V2 w silniku jednofazowym . Zastanawiasz się, czy obecność przejścia między tymi zaciskami jest prawidłowa, zwłaszcza że silnik jest podłączony zgodnie ze schematem i pracuje w lewą stronę. Pytania...
Hej Kolego pan_kotek , jak to się skończyło, mam podobny problem, rezystancja uzwojenia roboczego 3,4 Ohma, a rozruchowego 12.2 Ohma, kondensator startowy to 98uF, natomiast roboczy(run) to 15uF. Pozdrawiam Tomasz.
Ten silnik posiada wewnętrzny odśrodkowy wyłącznik rozruchowy, coś na zasadzie regulatora Watta. Rozebrać ten silnik, sprawdzić styki tego wyłącznika i pracę jego mechanizmu. Ciężarki wyłącznika muszą lekko przesuwać tuleję i tarczę wyłącznika. Przy okazji pomierzyć rezystancje obu uzwojeń - rozruchowego i roboczego. https://obrazki.elektroda.pl/8664030300_...
Czy silnik był cały przezwojony czy tylko wymienione było uzwojenie rozruchowe?Jak dawno?Czy znasz parametry uzwojeń(rezystancję).Z Twojego opisu można wywnioskować,że masz zwarcie międzyzwojowe.
poprawność tzn. czy dobrze wpiąłem konda tak a powinien być na uzwojeniu rozruchowym tak, to uzwojenie o największej rezystancji to będzie to zgadza sie
Jedno uzwojenie puszczasz przez kondensator, pojemność zależy od parametrów silnika. Zmianę obrotów uzyskujesz zamieniając miejscami końcówki dowolnego uzwojenia. Sposób podłączenia kondensatora i sposób sterowania zmianą obrotów zależy od samej konstrukcji silnika. Czy to są dwa identyczne uzwojenia czy uzwojenie pracy i rozruchowe. Sprawdź rezystancję...
Witam. Podłączenie uzwojeń nie jest obojętne w przypadku tego silnika. Musisz zmierzyć rezystancję obu uzwojeń. Uzwojenie robocze będzie miało niższą, a rozruchowe wyższą. Pzdr.
wyłącznik uzwojenia rozruchowego rezystancja uzwojenia rezystancja uzwojenia silnika
listwa trzask bezpiecznik termiczny schemat wariuje klawiatura
schemat elektryczny amica awm612d
Peugeot Boxer – schemat elektryczny obudowy filtra paliwa, czujnik wody, grzałka, BlueHDi Electrolux EER73DB – wyje odkurzacz bezprzewodowy, czyszczenie, wymiana łożysk, naprawa