Wygląda na to że to szary. Wyjdź z tego założenia - że skoro silnik jest na 230VAC - to podłączając napięcie pod najwyższą możliwą rezystancję w tym silniku nie powinien się spalić - niech popracuje w ten sposób kilka minut i sprawdź czy się grzeje - potem posprawdzaj pozostałe nieco mniejsze rezystancje (uzwojenia) względem szarego - silnik może się...
(at)jarekgol Ten silnik pochodzi najprawdopodobniej z wentylatora łazienkowego, stąd taka dziwna rezystancja uzwojeń. Zawilgotniał i spalił jedno uzwojenie.
Czyli tak jak, typowy kompresor od lodówki :idea: Ten sam system rozruchu poprzez otwarcie styków przekaźnika rozruchowego po spadku prądu w uzwojeniu głównym. Niestety obawiam sie że silnik padł (spalił się). Wartości rezystancji na to wskazują. :cry:
Przestal mi dzialac wyciag z lazienki , bylem pewien ze silnik sie spalil i go odlaczylem , potem okazalo sie ze czujnik temperatury zabezpieczajacy w silniku sie spalil . BLUE -> BLACK - 30 OHM Na darmo ten czujnik się nie spalił. Poza tym silnik 13W, 0,15A więc rezystancja uzwojenia głównego 30Ω nie ma racji bytu. Szukaj nowego silnika.
Proponuję rozłożyć, Wyczyścić (uwaga na izolację uzwojeń), zmierzyć rezystancję izolacji - jeśli pomiary wyjdą pomyślnie wymienić łożyska, poskładać i cieszyć się silnikiem. Uzwojenia wyglądają na przypruszone rdzą a nie spalone.
Być może zabezpieczenie termiczne pomierz rezystancje między stykami i wrzuć zdjęcia tych kabli Bo to że drugi silnik ma dwie prędkości obrotowe po zmianie kabla fazowego to nie podlega dyskusji to jest fakt Oby kolejnym faktem nie stało się spalone uzwojenie.
Nie wiem dlaczego pomiar rezystancji uzwojeń silnika 7,5 kW nie miałby być pomocny? Na dobrym multimetrze da radę zmierzyć taką rezystancję. Ale oczywiście trzeba też zmierzyć rezystancję izolacji uzwojeń a do tego już potrzebny jest koniecznie induktor (ja akurat mierzę induktorem elektronicznym). Jeszcze nie zdarzyło mi się źle zmierzyć silnik takim...
Silnik spalony? Należy wykonać pomiary rezystancji uzwojenia.
100 kΩ do obudowy? Dla kilku woltów z multimetru? Zdaje się że silnik zamoczony albo przegrzany. Oba niebieskie to wyłącznik odśrodkowy. Żółty + czarny -uzwojenie rozruchowe, choć troche zbyt mała rezystancja. Brązowy + czerwony - uzwojenie główne, niby nie najgorzej, ale rozruchowe? Tak czy owak silnik niesprawny / spalony.
Sprawdź rezystancję izolacji między uzwojeniami oraz między każdym uzwojeniem, a korpusem (obudową).
Możesz umieścić zdjęcie o wyższej rozdzielczości? Z bliska jak masz to połączone przy generatorze i fotka z bliska multimetru. Poproszę jeszcze o kilka pomiarów rezystancji uzwojenia stojanu: niebieski- brązowy wtyczka 4pin; żółty-żółty wtyczka 4pin; biały-czerwony (końcówki oczkowe) ; rezystancja wirnika (mierzona na szczotkach); niebieski ( wtyk 4pin)...
że jak mam tak podłączony, to bez paska chodzi idealnie. Ten "pasek" zamyka uzwojenia. Bez niego silnik sprawny nie ma prawa chodzić. bo układ elektryczny jest otwarty. W tym układzie, powinien być zamknięty w tzw. "Gwiazdę". Jeżeli chodzi bez "paska" to albo szukaj nowego silnika, albo daj go do przezwojenia, bo to oznacza zwarcie w uzwojeniu. Albo...
Odnajdź uzwojenie główne silnika za pomocą omomierza mierząc rezystancję pomiędzy punktem wspólnym uzwojeń a pozostałymi ( dwoma ) punktami w/g rysunku . Mniejszą rezystancję ma uzwojenie główne i je włączasz do sieci 230 V za pomocą wyłącznika . Na rysunku masz łącznik jednobiegunowy ( pojedynczy ) , ale ze względów bezpieczeństwa lepiej wyłączać w...
Rozlacz mostki i zmierz rezystancje kazdej z cewek tzn U1-U2, V1-V2, W1-W2. Jezeli nadal jest roznica taka duza to oznacza ze jest skrot uzwojenia - zwarcie miedzy zwojowe. Silnik pracuje niepelnofazowo po dluzszej pracy moze sie spalic. Jezeli masz miernik cegowy to mozesz sprawdzic czy rowno sa obciazone fazy.
A ile powinna wynosić prawidłowa rezystancja uzwojenia?
Tak więc w teorii zmierzona rezystancja 1.7 ohm jest zbyt mała co sugeruje zwarcie. Owszem. wartości rezystancji uzwojenia pomocniczego ok.390 ohm Sugeruje spalenie - przewodzenie przez zwęgloną izolacje.
To jest tak z rysunku ideowego wynika że jest to silnik 3 fazowy przerobiony na 1 fazowy. Pomiar rezystancji między stykami U i X \ V i Y oraz Z i W powinien wynosić około 2 ohmów. Sprawdź czy do masy silnika (obudowy) z zacisków tabliczki (XYZUVW) nie ma przebicia. Według twego opisu na 2 fazach nie pokazuje żadnych przepływów to silnik ma spalone...
Witam Panowie koledzy czy spotkaliście się kiedyś z takim przypadkiem że silnik ciepły był odstawiany przez falownik - sygnalizował zwarcie uzwojeń, a przy pomiarach na zimno wszystko było w porządku , ten sam silnik na zimno da się uruchomić. Bardzo proszę o pomoc.
Witam. Na wstępie zaznaczam, że z elektryki i pokrewnych jestem zielony. Czy jest możliwość uruchomienia (pracy) tego silnika na 1 uzwojeniu (posiada 2). Uzwojenie z cienkiego drutu uległo uszkodzeniu na skutek dostania się do silnika ciała obcego :) Bo jak się domyślam nie ma możliwości połączenia przerwanych drucików. Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.pl/3932836300_1...
Bzdury, brednie, kolejne forumowe techniczne herezje !! Jaka jest rezystancja ( !) uzwojeń silnika ? Czyli jaki przez jego uzwojenia popłynie prad stały po dołączeniu do niego 400 VDC ??????? Robi się takie hamowanie i jest dość ono proste, ale - używa się transformator o tak dobranym napięciu wtórnym, by przy prądzie stałym płynącym przez tylko dwa...
Jaki układ czasowy powinienem zastosować aby rozruch silnika elektrycznego odbywał się np. nie częściej niż co 10 minut mimo przychodzącego w ciągu tych 10 minut sygnału do uruchomienia?
Wiśniowski Optimum 600 — od czasu do czasu brama się nie otwiera, odsprzęglenie i zasprzęglenie uchwytem przy napędzie uruchamia silnik i później hula kilka tygodni. W międzyczasie na zapas wymieniłem kabel spiralny na nowy, wymieniłem kontaktron w położeniu zamkniętym, jako że stale jest przy magnesie, wyregulowałem i przesmarowałem sprężyny naciągu,...
Koledzy mam takie autko no i od pewnego czasu mam problem z gaszeniem go.Po przekręceniu kluczyka na wyłącz wszystkie kontroliki gasną a silnik dalej pracuje. Aby go wyłączyć muszę go "zadusić" na biegu albo wyjąć jeden z przekaźników pod maską .Zauważyłem przy tym, że jeden z elementów /jakiś elektromagnes/ zostaje pod napięciem. Mam instrukcję obsługi...
Heh... Sprawa jest prosta. Jeżeli silnik ma 4 przewody, to ma 2 cewki, które wymagają sterowania z obracaniem biegunowości. Jeżeli silnik ma 5 przewodów, to ma 4 uzwojenia (4 wyprowadzone przewody) i środek wszystkich (5 przewód). Jeżeli silnik ma 6 przewodów, to ma 4 uzwojenia (4 wyprowadzone przewody) i 2 środki uzwojeń (5 i 6 przewód). Teraz trzeba...
Sterownik od niego jest spalony Skąd wiesz? Nawet gdybym dał ci sprawny sterownik BLDC wątpię abyś go uruchomił, to jest pewnie pierwszy silnik tego typu, jaki masz w rękach. Ja kiedy spotykałem sie z nieznanym dla mnie typem urządzenia starałem sie pozyskać jak najwięcej informacji. Elektronika to taka dziedzina gdzie bez wiedzy nic nie zrobisz, a...
Skoro nie ma połączeń między grupami wyprowadzeń to jak ma spalić ten silnik? Tam są dwa oddzielne uzwojenia, na dwie różne ilości biegunów, zasil jedno uzwojenie a drugie zmostkuj to zobaczysz efekty. W starych wiertarkach kolumnowych50,60 lata właśnie był układ z 3 stycznikami jak w poscie 4. Tak, ale było to przełączalne uzwojenie dwubiegowe i wszystkie...
http://kwalifikacjae07.blogspot.com/2018...
Witam. Gość, który przewijał silnik zalecił, by uzwojenie rozruchowe podpiąć poprzez zwykły wyłącznik dzwonkowy. Dość kłopotliwe w używaniu , można ponownie spalić silnik . Gdybym znał zasadę działania owego stycznika zrobił bym układ zastępczy. Zasada działania : Podajesz napięcie na uzwojenie robocze i jednocześnie przez kilka sekund na uzwojenie...
Można go sprawdzić na 2 sposoby. Podłączyć bezpośrednio do sieci 230V i musi zacząć pracować lub zmierzyć rezystancję uzwojenia i gdy silnik nie będzie spalony powinna być w okolicy 200Ω. Proszę o zdjęcie przodu silnika by był widoczny typ mocowania do korpusu pompy. Turbinka silnika nie ma przypadkiem dużych luzów góra-dół? Jeżeli pralka podaje napięcie...
Wiesz jak mu podlaczyleś 2f zamiast 3f to już go mogłeś spalić. Pomiar prądu i rezystancja uzwojenia silnika. To się dowiesz co i jak. Bo na razie to nic nie wiadomo na temat jakie zabezpieczenie ci zadziałało.
Ewidentny błąd przy łączeniu uzwojeń podczas przezwajania silnika. Ta cewka musiała się spalić. Co do reszty uzwojenia trudno się wypowiedzieć, chociaż te silniki potrafiły dużo przetrwać. Jeśli pozostałe uzwojenia nie są naruszone to po pomiarach rezystancji izolacji można by się pokusić o nazwojenie tej jednej cewki i jej właściwe połączenie.
To jest silnik od frani z oporową fazą rozruchową czyli nie potrzebuje kondensatora. Weź multimetr ustaw na pomiar rezystancji i znajdź parę kabli pomiędzy którymi opór jest bardzo mały (0 lub np 2 om) następnie wyznacz parę kabli z średnim oporem (ok 15 om) i największym (ok 22 om). Wartości te mogą się różnić podałem tylko orientacyjnie i nie pamiętam...
Te dwa termistory dawały wynik około zera, ten jeden mały (NTC) nieskończoność. Przepraszam jeżeli nie jest to dobry pomiar, proszę o wskazówki jak pomierzyć lepiej To nie są termistory, tylko bezpieczniki termiczne i faktycznie ich rezystancja ma wynosić ok. zero Ω. czyli są sprawne. Termistor NTC powinien mieć ok. 5 kΩ. Zacznij od pomiarów uzwojeń...
W parametrach rezystorów mamy też moce i szczerze nic z tego już nie pamiętam - czy doradzi ktoś, co tam powinienem wlutować, żeby to działało i żeby nie spalić zaraz jakiegoś elementu układu? Rezystancje, które udało Ci się zmierzyć, to są uzwojenia silnika. Ponieważ jest to silnik, to część mocy wydzielanej na tym uzwojeniu idzie w ciepło, a część...
uzwojenia silnika to około 1,2 Om. spalony przedwzmacniacz,agere
Tak to bywa jeśli nie napisze się w pytaniu jakie jest aktualne przygotowanie naukowe pytającego. Opisałem się i nic z tego! Może zacznij od tego, że masz zbudować to stanowisko pomiarowe (do szkoły? która klasa? z jakiego przedmiotu? czy to jest temat nadany czy wymyślony przez Ciebie? itp.). Nie ma sensu pisanie czegoś co w końcu okaże się niepotrzebne....
Witam ! Jeśli silnik 1,1kW z Wiefamelu głośno pracuje a rozruch jest dobry przyczyną może być sklejenie się wyłącznika odśrodkowego części stałej lub zablokowanie części ruchomej tego wyłącznika. Silnik pobiera wtedy większy prąd, dziwnie buczy, rozruch ok, taka usterka może spowodować spalenie się uzwojenia pomocniczego. Pozdrawiam. Stefan
Teraz będziemy zajmować się prostymi obliczeniami. Będą nam do tego potrzebne następujące wzory: I = U / R - prawo Ohma P = I * U I - prąd Przykład Posiadasz silnik (powiedzmy wyciągnąłeś go z pralki). Silnik ten pobiera prąd I = 1,25A i jest na napięcie 220V. Chcesz obliczyć ile w ciągu godzinnej pracy tego silnika zapłacisz za prąd, oraz chcesz dowiedzieć...
znalazłem takie coś na forum Silnik od sprężarki lodówki jest zwykłym silnikiem indukcyjnym jednofazowym, klatkowym. Posiada dwa uzwojenia. Jedno robocze, a drugie rozruchowe. Końce tych uzwojeń są ze sobą połączone. Uzwojenie robocze jest zasilane cały czas, natomiast uzwojenie rozruchowe jest załączane tylko na chwile, żeby silnik ruszył. Zatem jeden...
Ocho, to 110V, żarówki samochodowej nie podpinaj bo spalisz od razu przy takim napięciu. Możliwe, że jest przebicie z uzwojenia na obudowę i ochronny obwód w mieszkaniu wzbudza to. Sprawdź rezystancję każdego przewodu silnika do obudowy silnika.
Witam Posiadam dużą ilość silników elektrycznych, sprawdzam, które są dobre, a które nie. Z kilkoma mam problem, są to silniki mocy 6,5 kW, 7,5 kW i 11 kW. Po wykonaniu pomiaru rezystancji izolacji pomiędzy poszczególnymi uzwojeniami oraz pomiędzy każdym uzwojeniem, a obudową wyniki są poprawne, dla silnika 6,5 kW jest to 70 MΩ, dla 7,5 i 11 kW wynosi...
... Jeśli impedancja pętli zwarcia spełnia wymagania, ale jest bliska dopuszczalnej (przy pomiarach zakładamy pełne zwarcie L-PE), to w przypadku zwarcia przez niewielką rezystancję, np. poprzez spalone uzwojenie silnika, może wystąpić stan, w którym napięcie na obudowie jest rzędu 100V i stan taki może utrzymywać się do zadziałania zabezpieczeń termicznych,...
Sprawdzilem rezystancje tak jak na tym filmiku https://youtu.be/UQz7ebbOwA4 i wychodzi na to ze jest spalony bo tylko na jednym uzwojeniu pojawila sie rezystancja, kiedys pamietam ze go podłączlismy to wybiło bezpieczniki a przez szczeliny widać czarne uzwojenie
Pomiar rezystancji niewiele mówi. Niestety jak napisał kolega powyżej spalone uzwojenie - zwarcia międzyzwojowe i być może przebicie do obudowy.
Witam Muszę Cię zmartwić. Jeżeli kabel zasilający nie robi zwarcia to najprawdopodobniej masz spalony silnik. Zmierz omomierzem rezystancję uzwojenia silnika powinno być kilka, kilkanaście om. Niestety nie da to ostatecznej odpowiedzi czy nie ma tam zwarć pomiędzy zwojami. Zmierz kondensator omomierzem. Wartość rezystancji powinna dość szybko wzrosnąć...
Cześć Koledzy, Mam problem z silnikiem PREDOM EDA typ SED-139-2-PM 500W, jest to silnik z pompy ciśnienia starej zmywarki. W silniku mam 3 wyprowadzenia, pomiędzy 1 i 2 było fabrycznie podłączone zasilanie, 1 i 3 kondensator 9uF. Przy podłączeniu fabrycznym silnik głośno buczy, nie startuje, a nawet silnie hamuje uprzednio rozpędzony zaraz po podłączeniu...
Uzwojenie rozruchowe jest spalone, albo te dwa przewody są od wyłącznika odśrodkowego i jest taka mała rezystancja.
Możesz opisać te dziwne dźwięki. Po tym zapchaniu zlokalizowałeś zapchanie i je usunąłeś? Wyczyściłeś zawartość zbiornika z nagromadzonych zanieczyszczeń po odkurzaniu. Jak po tym wszystkim dalej jest problem to rozbierz odkurzacz i zobacz stan silnika , czy nie jest zatarty czy uzwojenia nie są spalone. Możesz jak masz czym zmierzyć rezystancję uzwojeń....
Wszystko wskazuje, że zasilanie tego silnika powinno być dołączone do zacisków 2 i 3. Jednak rezystancja uzwojenia rozruchowego 1Ω wskazuje, że jest ono najprawdopodobniej spalone, co mogło się stać podczas błędnego podłączenia zasilania do zacisków 5 i 6. To samo może się tyczyć kondensatora, który się grzał.
JimmyNinetyOne, na początek sprawdź rezystancje magneta, zgodnie z załączoną instrukcją. Raczej niemożliwe jest by poprzez przeciążenie uzwojenia oświetleniowego spaliłbyś moduł. Iskra prawdopodobnie nie pojawia się z powodu zwarcia z masą. Odłącz przewody idące od kill-switch (wyłącznika silnika), oraz odepnij przewód od białego kabla. Pozostaw sam...
Pomiędzy uzwojeniami: 145 Ohm A tu to już nie wiem o co Ci chodzi.
silnik nie obraca się na wolnych obrotach tylko buczy na wirowaniu niema pełnych obrotów i się grzeje nie widać żeby uzwojenia były spalone kondensator sprawdziłem może ktoś z kolegów wie jaka jest rezystancja uzwojeń typ silnika 20572665 Włoski
zgadzam sie z niektórymi opiniami ale niektórzy piszą takie bzdury ze głowa boli a wiec jak chcesz sprawdzic która które uzwojenie padło to słuchaj uważnie mam w tym doświadczenie. - najpierw rozłącz przewody z kostki która znajduje sie na pbudowie silnika i zobacz ile wychodzi przewodów z silnika jest to silnik 3 tój fazowy jak wychodzi 6 jest to...
Jeśli klima nie jest nabita to wentylator się nie włączy. Włączy go tylko sterownik silnika przy wysokiej temperaturze cieczy. Sterownik klimy załącza oba biegi z czujnika presostatu. Tak jest przynajmniej przy klimatyzacji automatycznej. Drugi bieg załącza się przy ciśnieniu 22 bary, pierwszy nie wiem bo też mam zepsuty opornik. Kiedy spalony rezystor...
Spalony i kreci ? Zdemontowalem elektronike i to wlasnie z niej czuc smrod.Silnik nie smierdzi.. Jutro sprawdze uzwojenia testerem rezystancji izolacji. Pozdrawiam Andrzej
rezystancja uzwojenia silnika rezystancja uzwojenia stojana silnika rezystancja uzwojenia silnika pralki
wycieraczki chrysler toyota toyota camry tranzystor polowy duży
Migająca zielona lampka w zmywarce Ignis po podłączeniu napędu Jak sprawdzić kolejność faz w liczniku energii?