Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
Po włożeniu modułu do silnika na stykach pojawi się mała rezystancja uzwojenia wirnika silnika i to jest dobrze. Pozostaje tylko na próbę podłączyć przewody do akumulatora, to znaczy do gniazda zapalniczki za pomocą wtyczki do tego gniazda, (albo do zasilacza o odpowiedniej wydajności), i sprawdzić czy silnik obraca.
Regulator jest w sterowniku silnika, czyli nie do ruszenia jak dla ciebie. Problem nalezy rozwiązać w inny sposób, ale tu się rodzi inny kłopot-rezystancja uzwojenia wirnika to około 1 om, ale i to da się przeskoczyć.
Prąd rozruchowy silnika zależy znacznie od stanu technicznego łożysk i obciążenia zewnętrznego. Bez obciążenia i przy idealnym stanie technicznym prąd rozruchowy można obliczyć, dzieląc napięcie zasilania przez rezystancję uzwojenia wirnika. Wraz z początkiem obrotu prąd maleje.W większości przypadków prąd rozruchowy silnika DC jest 3-5 razy większy...
Dwa przewody, to uzwojenie wzbudzenia-bocznikowe (większa rezystancja). Drugie dwa to uzwojenie wirnika (mniejsza rezystancja). Do uzwojenia wzbudzenia należy podlączyć nie zmieniające się 38 V dc. A do uzwojenia wirnika , napięcie regulowane - celem regulacji obrotów silnika.
Sprawdziłeś czy to nie jest problem komutatora? Czy w każdym położeniu wirnika omomierz pokazuje jednakową rezystancję (uzwojenia wirnika)?
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
Ten sposób rozruchu można stosować tylko dla silników pierścieniowych. Polega on na włączeniu w obwód uzwojenia wirnika nastawianej (płynnie lub skokowo) rezystancji dodatkowej, nazywanej rozrusznikiem. W silnikach klatkowych uzwojenie wirnika jest wykonane w formie klatki bez dostępu zewnętrznego.
Do rozebrania rozrusznik . do wymiany łożysko ślizgowe , pomiar rezystancji uzwojenia stojana , pomiar rezystancji uzwojenia wirnika , sprawdzenie rezystancji uzwojenia załączającego (wciągającego) włącznika elektromagnetycznego , sprawdzenie rezystancji uzwojenia podtrzymującego włącznika elektromagnetycznego , Sprawdzenie ciągłości uzwojenia stojana...
Witam. Należy zrobić pomiar rezystancji uzwojenia wirnika, czy nie ma przebicia na masę.Można podłączyć do szczotkotrzymacza akumulator 12V (należy zachować biegunowość),czy pojawi się napięcie na wyjściu stojana.
Sprawdz jeszcze diody w altku i rezystancje uzwojenia wirnika.
Witam ! Na początek sprawdzić wszystkie możliwe rezystancje uzwojeń : głównego, zasilającego AVR, wirnika - wzbudzenia oraz rezystancje izolacji. Po upewnieniu się, że rezystancje są w normie , podać regulowane obce napięcie stałe na szczotki wirnika - wzbudzenia. Mierząc prąd wzbudzenia ustawić napięcie uzwojenia głównego / bez obciążenia / na wartość...
Witam Uzwojenie wirnika będzie miało dużo mniejszą rezystancje niż pozostałe uzwojenia. Jeśli reszta uzwojeń ma taką samom rezystancje, to uzwojenie wzbudzenia podzielone jest na pół, i należy je połączyć szeregowo lub równolegle w zależności od wysokości napięcia wzbudzenia.
16 Ω to alternator 24V. Jakaś ciężarówka. Alternator 12V ma zazwyczaj rezystancję uzwojenia wirnika w granicach 2,5Ω-4Ω
Sprawdź rezystancję uzwojenia wirnika, niektóre Denso mają okolo 2 omy i żaden elektroniczny regulator tego nie wytrzyma tak wprost.
Widzę, że alternator masz rozebrany. Sprawdź rezystancję izolacji uzwojenia wirnika, przyjrzyj się dobrze wyprowadzeniom tego uzwojenia w kierunku pierścieni ślizgowych.
Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Jaka jest rezystancja uzwojenia na wirniku tego nowego alternatora? Problemy z migającą kontrolką bywały też w alternatorach od Poloneza, do których był dedykowany regulator zewnętrzny, a ktoś zamontował nowszy regulator bezpośrednio na alternatorze. Tam były...
od strony zasilania na silnik indukcyjny rezystancja uzwojenia wirnika zależy od tego poślizgu Zupełnie nieprawda. POdpinasz omomierz od strony zasilania i kręcisz wirnikiem, omomierza wskazania się nie zmieniają.
Magnesy na wirniku maja mieć polaryzacje naprzemienną N-S. Uzwojenie które nie ma rezystancji obstawiał bym, że ma przerwę w obwodzie.
Sprawdż rezystancje uzwojenia wirnika (3-4ohm). A co do pierscienia to nie wiem po co ta zabawa, przecież nowy pierścien nie przekracza 15 zł.Nie lepiej założyć odrazu nowy; i dłużej na szczotkach pochodzi.
A rezystancje wirnika sprawdziłeś?Uzwojenie wirnika nie odłazi od pierścieni?
Mając miernik, możesz zmierzyć rezystancje obu cewek stojana, powinny wyjść takie same i być rzędu kilku Ohmów. Możesz także sprawdzić uzwojenie wirnika, mierząc rezystancję pomiędzy dwoma sąsiednimi wycinkami komutatora. Tutaj również, każdy pomiar powinien być zbliżony. I to tyle co możesz sprawdzić od strony elektrycznej. (Sprawdza się także zwarcia...
Małą rezystancję mają: 1. Uzwojenie wirnika. 2. Uzwojenie komutacyjne ( zw. kompensacyjnym) jest to uzwojenie biegunów pomocniczych ( kompensacyjnych). Uzwojenie to włączone jest szeregowo z uzwojeniem wirnika.
Prpoponuję wpierw sprawdzić rezystancję uzwojenia wirnika, widziałem takie alternatory w samochodach koncernu chrysler, gdzie wynosiła ona około 1 om, żaden regulator elektroniczny tego nie wytrzymywał. Oryginalnie sterowaniem polem magnetycznym w tym przypadku zajmuje się sterownik silnika.
Pary wyprowadzeń należące do danego uzwojenia oraz odłącznika odśrodkowego (sprawdź po pierwszym uruchomieniu czy jest sprawny, gdyż w przypadku przeciwnym bardzo szybko z wnętrza tego silnika "zadymi") łatwo rozpoznać poprzez pomiar rezystancji. Uzwojenie robocze ma mniejszą rezystancję od uzwojenia rozruchowego które należy połączyć szeregowo z w/w...
Białe długie iskrzenie oznacza zwarty wirnik.
Możesz umieścić zdjęcie o wyższej rozdzielczości? Z bliska jak masz to połączone przy generatorze i fotka z bliska multimetru. Poproszę jeszcze o kilka pomiarów rezystancji uzwojenia stojanu: niebieski- brązowy wtyczka 4pin; żółty-żółty wtyczka 4pin; biały-czerwony (końcówki oczkowe) ; rezystancja wirnika (mierzona na szczotkach); niebieski ( wtyk 4pin)...
nie widzę pękniętej otuliny, ani luźnych przewodów, wszystko zalane i naprężone:( środkowy pierścień zwarty do masy da się to jakoś zdiagnozować w którym miejscu jest zwora ? A pozostałe pierścienie nie są zwarte? Przecież połączone są razem przez uzwojenia o bardzo małej rezystancji. Problem w tym że uzwojenia wirnika są kompletnie spalone. Szukaj...
Skoro masz problem RCD to nie masz problemu z rezystancją uzwojeń, tylko z rezystancją izolacji (uzwojenia - stojan lub uzwojenia - wirnik)...
Dzięki za zainteresowanie. Generator naprawiłem. Z tymi 85cm to oczywiście literówka miało być mm. Stojan kupiłem na alle... 250zł (podobno miedź), oprócz uzwojeń na stojanie padł też mostek prostowniczy KBPC 3510 (7zł lokalnie). Generator działa bardzo ładnie od pierwszego uruchomienia po zmianie stojana, na razie stojan o nic nie trze, łożysko raczej...
Rezystancja mniejsza jest na uzwojeniu głównym (roboczym) a większa na uzwojeniu pomocniczym (rozruchowym). Mechanizm na wirniku to wyłącznik odśrodkowy. Zasilanie podłączasz pod przewody z mniejszą rezystancją czyli do uzwojenia głównego. Teraz jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz do jednego z końców uzwojenia głównego (obojętnie do której...
Obroty silnika pradu stałego z magnesami stałymi, nieobciązonego, zależą prawie liniowo od napięcia. Kążdy silnik ma dodatkowo minimalny prąd uzwojenia, przy którym zaczyna się kręcić. Pod obciążeniem obroty spadają, ze względu na spadek napięcia na rezystancji uzwojenia wirnika. Stąd zastosowanie stabilizatorów obrotów, ktore de facto stanowią ujemną...
.więc skończmy lepiej tą pustą dyskusję... Pusta to jak na razie to ta dyskusja jest z kolegi strony,na siłę broni kolega swoich racji, pomimo że takie tematy to zakres szkoły zawodowej, dla każdego praktyka powinny być raczej wiadome. Pisze więc jeszcze raz - rezystancja uzwojenia wirnika wynosi poniżej jednego oma, żaden miernik nie wskaże prawidłowo...
A nie dotyczy to przypadkiem silnika szeregowego! Tak dotyczy tylko silnika szeregowego. Prosta tłumaczenie bez wzorów - te znajdziesz w stosownej literaturze. Wirnik silnika gdy się obraca to powstaje w nim siła elektromotoryczna zależna od strumienia magnetycznego stojana i prędkości obrotowej wirnika. Dla silnika obcowzbódnego, z magnesami trwałymi...
A jak z pomiarem rezystancji uzwojenia stojana i wirnika , mostek z diodami sprawny ?
Uzwojeń wirnika sam nie sprawdzisz. podłączyłem się pod wtyczkę Ja wziąłem multimetr i powoli obracając wirnik stwierdziłem uszkodzenie [spalenie wirnika ] po różnej rezystancji poszczególnych uzwojeń. możesz spróbować tak jak posiadasz taki przyrząd.
Jaką funkcje pełni kondensator w pedale? Rozruchową czy filtrującą dla silnika? Czy może on być powodem problemów z rozruchem silnika/buczeniem i nagrzewania się silnika? Po wyjęciu okazuje się, że kondensator wylał, a zdjęcie w załączniku. Zamiast 0,1µF przy pomiarze ma 0,075µF. Czy to może być powód? Dziękuje za uwagę dotyczącą sprawdzenia...
W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli oporu nie czuć to: -sprawdzamy czy jest napiecie...
Moi Drodzy Poszukuję schematu agregatu prądotwórczego Kraft&Dele ST1300 KD110. Takiego jak ten: https://obrazki.elektroda.pl/8837165200_... Jest to agregat bez AVR. Agregat pracował zaledwie kilka razy i to pod małym obciążeniem i ni stąd ni zowąd przestał dawać prąd. Po otwarciu tylnej pokrywy alternatora nie widać żadnych oznak przegrzania....
Teoretycznie każda maszyna jest odwracalna tzn. silnik może być prądnicą i odwrotnie. Nie bardzo jednak wyobrażam sobie praktyczne zastosowanie silnika klatkowego w agregacie prądotwórczym. Jak bowiem zrealizować regulację i stabilizację napięcia wyjściowego w maszynie samowzbudnej, bez regulowanego obwodu wzbudzenia? Układ działałby gorzej, niż duże...
Jak mając następujące dane silnika indukcyjnego mogę obliczyć moment znamionowy ?? %DANE SILNIKA INDUKCYJNEGO %Dane schematu zastępczego Rr=0.02133; %Rezystancja uzwojenia wirnika Rs=0.03876; %Rezystancja uzwojenia sojana Lm=0.032451; %Indukcyjność rozproszenia Lss=0.00065162; %Indukcyjność uzwojenia stojana Lsr=0.0014255; %Indukcyjność uzwojenia wirnika...
Sama idea jest dobra, gorzej z wykonaniem. Powinien być dławik i powinien być rezystor. Rezystor bocznikowany jest tranzystorem regulacyjnym. Fizyki nie przeskoczysz, gdzieś ta energia musi się rozładować innaczej pójdzie w uzwojenia wirnika.
Tez nie do końca rzeczowo. Wpierw się sprawdza statycznie, czyli pomiar rezystancji cewek uzwojenia wzbudzenia (8Ω) jak i z grubsza rezystancji wirnika. W tym celu wystarczy szeregowo z wrnikiem podłączyć żarówkę i całość zasilić z prostownika ręcznie obracając przy tym wirnikiem. Jeżeli jest gdzieś miejsce gdzie żarówka zgaśnie to tam jest wylutowany...
Witam. Mam alternator od dużego fiata 6-cio diodowy, chyba już wszystko zrobiłem, z on nie ładuje. Sprawdzono: - Diody dodatnie i ujemne (w jedną stronę 720-740 Ohm, w drugą stronę opór) - Izolacja uzwojeń stojana i wirnika do masy (pomiar mirnikiem na zakresie 2000k- pełny opór) - rezystancja uzwojenia wirnika 4,5 Ohm Objawy: - Przy podaniu napięcia...
Czy sprawdzałeś rezystancję induktorem do masy i między uzwojeniami faz? Czy pakiet wirnika nie przesunięty względem pakietu stojana?
Witam. Silnik komutatorowy ma dwa uzwojenia: - uzwojenie wzbudzenia (rezystancja 2-5om), - uzwojenie wirnika (rezystancja 5-10om-mierzone przez szczotki) - uzwojenie prądniczki (150-200om) Niekiedy rezystancja silników jest inna zależy od typu. Aby rozpoznać uzwojenia należy sprawdzać w następujący sposób: - uzwojenie prądnicy sprawdzamy nastepująco,...
A gdzie ta rezystancja? Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania. Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania.
Już chyba wiem o co chodzi. Są na to wzory ale trzeba by znać wymiary silnika w środku i materiał z którego jest zrobiony rdzeń dlatego że w ten sposób można określić straty w żelazie. Straty w miedzi jest prościej obliczyć bo do tego jest potrzebna rezystancja uzwojenia stojana. W uzwojeniu wirnika będą straty podobne ale też dobrze by było znać wymiary...
(at)zulugula 3 zaciski powiadasz? Możliwe że jest to silnik szeregowy ale i obcowzbudny. Na stojanie masz magnesowanie i szeregowe z twornikiem uzwojenie o malej rezystancji szeregowo z wirnikiem (szczotkami). Spotkałem też takie silniki.
Prąd biegu jałowego silnika SFe90L4 Wiefamel to 7,8A - (pomiar Metexem) Typy SOFe i SFe różnią się: budową osi wirnika i obudową od strony wyprowadzenia osi wirnika. Pozdrawiam. Stefan GG6293398
troche odgrzebie temacik, no wlasnie pompkja ma luzy na wirniku tzn te lopatki troche sie ruszaja. Ta pompka powinna sie ladnie rownomiernie obracac czy tak troche poszaprywac? Bo mi troche poszarpuje a wrecz sie chyba troche cofa ten wirnik. rezystancja uzwojenia jest ok, a dlaczego (jaki powod z zasady dzialania elektryczengo) dobrze sie nie kreci...
silnik samowzbudny To silnik szeregowy prądu zmiennego. Przy prądzie stałym zadziała, ale nie zasilaj go (silnika) napięciem sieciowym wyprostowanym. Rezystancja uzwojeń stojana, i wirnika dla prądu stałego jest rzędu pojedyńczych omów. Co innego dla prądu zmiennego. Tu jest obciążenie indukcyjne, i impedancja zależy od częstotliwości sieci. Jeżeli...
Rezystancji stojana nie zmierzysz,no chyba że motodą 4-przewodową.Za mała rezystancja,w zasadzie poniżej 0,1 oma. co do wirnika możesz mierzyć rezystancję,przy użądzeniach przeznaczonych do pracy o napięciu 12V zawiera się w granicach 2,5 do 4 omy.Lepiem mierzyć prąd w uzwojeniu wirnika-pomiędzy 3 a 5 amper.
silnik może "ładnie" wyglądać, a uszkodzenie może nie być widoczne. Sprawdź stan jego izolacji - miernikiem izolacji, napięciem pomiarowym 500V. Jeśli wynik będzie to więcej niż 5Mega omów to silnik ma dobrą izolację. Jeśli będzie mniej (a szczególnie jeśli będzie to mniej niż 500 k omów) to silnik ma doziemienie. W tym przypadku sprawdzić osobno wirnik...
Gdyby nie było różnicy po między silnikiem klatkowym a pierścieniowym to po co by nawijano uzwojenia taśmą, wyprowadzano ich końców do pierścieni i bawiono się w pierścienie i resztę? Druga sprawa to samo wykonanie silnika. Silnik silnikowi nie równy. Inaczej jest konstruowany taki w którym start/stop odbywa się co minutę a inaczej do wentylatora. Przeciążenie...
Rozumiem, a może posiada ktoś wzorzec rezystancji uzwojeń ,uzwojeń wirnika jaka powinna być w tej prądnicy i jaki powinien być prąd wzbudzenia ??
Widocznie agregat nie daje sinusa. Grzanie silnika nie zależy wprost od wartości napięcia . Tylko dlaczego ?? Prądnica na 100 % na miedzi . Czy chodzi o zawartośc THD ?? W danych prądnicy piszę że są do 6 % czy to dużo ?? Robiłem przegląd prądnicy rezystancje uzwojeń , wirnika oraz transformatora wzbudzenia zgodne z serwisówką . Organoleptycznie uzwojenia...
wyjaśnienie dla "eddie.t.h" silnikiem synchronicznym jest silnik którego wirnik wiruje synchronicznie z polem magnetycznym stojanu , więc wirnik musi też posiadać własne stałe pole magnetyczne , zazwyczaj z cewki zasilanej prądem stałym, przy małych mocach może to być magnes stały , przy dużych mocach zanim silnik osiągnie obroty znamionowe przed podaniem...
Witam. Poszukuję informacji jaka jest prawidłowa rezystancja uzwojeń wirnika w Hilti SFC 14-A. U mnie miernik pokazuje ok. 0,2 Ohm. Pobór prądu z przekładnią czy też bez, oscyluje w granicach 2,8- 3,2A (Silnik zasilany bezpośrednio z zasilacza, napięcie 16,4V) Mam wrażenie że pobór prądu jest zbyt duży
No tak, ale regulator działa na zasadzie zmiany rezystancji włączonej w obwód uzwojenia wirnika. To nie jest poprostu stabilizator. Stad moje pytanie o zanieczyszczenia. Pozdrówka M
Witam . Prądnica to taka sama jak w agregacie PAD16 . Podstawa to rezystancja izolacji . Na wirniku masz dwa uzwojenia . Uzwojenie główne 3 fazowe i uzwojenie dodatkowe prądu stałego które zasila poprzez rezystor nastawny uzwojenie wzbudzenia znajdujące się na stojanie . Rezystor nastawny to jakieś 4 omy. . Poniżej schemat . https://obrazki.elektroda.pl/5921468000_...
Silnik rumuński z otwartymi żłobkami, trudniejszy w przezwajaniu. Uzwojenie miedziane, ale jak na tamte czasy mocno wyżyłowane. Dekle silnika aluminiowe i bardzo delikatne, jak wirnik zaczął gdzieś ocierać o stojan, to nie było ratunku. Nie mam o nich zbyt dobrego zdania.
Z trójfazowym nie miałbym aż takich problemów, bo jest sporo literatury na ten temat. Z 1f jest troszkę gorzej. A mam takie inne pytanie, powiązane z tematem: czy jest w stanie ktoś znaleźć parametry elektryczne silnika 1fazowego małej mocy (ok. 60W)? Próbowałem szukać w internecie (parametry te są potrzebne do równań w Matlabie), ale takie trudno są...
Szlifierka jak w tytule. Po włączeniu do prądu nie wchodzi na pełne obroty i w paręnaście sekund mocno się nagrzewa. Brak iskrzenia na wirniku. Rezystancja uzwojeń stojana równa, na obu po 1.8. Wirnik i szczotki wyglądają na sprawne. Podejrzewam uszkodzony stojan, czy słusznie? Z góry dzięki za odp. Pozdrawiam
W moim aucie jest alternator Bosch 65a który przestał ładować. Na początek wymieniłem regulator napięcia i dalej nic-więc go rozebrałem. Rezystancje uzwojeń wirnika i stojana po pomiarze okazały się takie jak w instrukcji, więc zabrałem się za diody i okazało się, że jedna z6 diod prostowniczych o wybitym na niej numerze 414043 jest uszkodzona tzn.zwarta...
Dzień dobry. przeprowadzenie badań dysertacyjnych jest konieczne oprócz parametrów nominalnych generatorów. powiedz gdzie znajdę dane referencyjne (tj. nominalne parametry turbogeneratorów) typu 50WT20H-100 i 50WX21Z-092 200-230 MW?? a mianowicie xd′′ – Nadprzejściowa rezystancja indukcyjna uzwojenia twornika wzdłuż osi podłużnej....
Bez omomierza się nie da , chodzi o rezystancję uzwojeń stojana , wirnika (przez szczotki ) , cewki prądniczki tachometrycznej .
Wstaw silnik na napięcie takie jak oryginalny - napewno DVD odpali. Albo rozbierz oryginalny (uwaga na szczotki!!) i wyczyść komutator (szczeliny). Rezystancja uzwojeń wirnika silnika to ok 9,2om. Ten na 3,3V ma napewno mniejszą i driver się napewno grzeje tak jak przy tym silniku wymontowanym. Poprostu sztotki się wytarły, a opiłki sa w komutatorze.
Witam ponownie! Uzwojenie wirnika choć aluminiowe było dobre . Rezystancja mierzona na pierścieniach ślizgowych wynosiła 34 Ohm-y. Zwarcia zwojowego nie było , sprawdzałem na próbniku . Magnesy nie uszkodzone , stabilnie zamocowane. Pozdrawiam.
Może to być usterka silnika (uzwojenie na wirniku). Takim usterkom zwykle też towarzyszy uszkodzenie (przypalenie) części lamelek na komutatorze. Jak wygląda komutator? Jest równy? Nie widać czy niektóre lamelki są przypalone, przegrzane, przyiskrzone, albo przyiskrzenia (przypalenia) pomiędzy lamelkami? Obejrzyj też uzwojenia na wirniku (zwłaszcza...
Odłącz kondensator i wtedy zakręć wirnikiem . Jeśli ruszy to kondensator do wymiany. Pozatym uzwojenie robocze jest nawinięte gróbszym drutem wiec ma mniejsza rezystancje od pomocniczego. Byc moze odwrotnie go podłaczasz.
Optuję że będzie kondensator do wymiany. Opór mechaniczny powinien być ale nieznaczny, chyba że woda która dostała się do łożysk zrobiła tam swoje. Kondensator można sprawdzić miernikiem pojemności, jeśli nie masz miernika to nie zaszkodzi jeśli kupisz nowy kondensator i wlutujesz w miejsce tego. Musi mieć identyczną pojemności i nie niższe niż ten...
Od czego w takim razie będzie zależał prąd przepływający przez uzwojenie wirnika po włączeniu stacyjki dla układu 6-diodowego? Tylko od rezystancji wirnika i ewentualnej rezystancji w regulatorze. Tam po włączeniu stacyjki płynie już pełny prąd wzbudzenia wirnika.Ponieważ regulator wykrywa różnicę między nastawioną wartością napięcia w instalacji (...
Witam Wygląda to na silnik szeregowo-bocznikowy. W takim silniku ważne są połączenia kierunków uzwojeń, uzwojenia komutacyjnego G-H, i szeregowego E-F . Próbuj zamienić końce tych cewek (E-F). Próbuj podłączyć celem sprawdzenia z jednego zasilacza ten silnik jako szeregowo bocznikowy. Jednocześnie ważne jest aby szczotki wirnika były ustawione w "strefie"...
Wtyczka i mocowanie pasują tyko obawiam się o prądy w module elektronicznym czy go nie wykończą. Nie wiem czy w każdym module są takie same tyrystory / triaki ? Czy ich obciążenie może być różne . Te silniki pewnie mają różne rezystancje uzwojeń w wirniku. Może być tak, że po kilku praniach wysiądzie wirnik.
Prawdopodobnie silnik ma się ku końcowi. Można go jeszcze posprawdzać. Po demontażu wirnika sprawdź czy nie są zwarte lamelki komutatora przez pył ze szczotek. Przedmuchaj, oczyść i sprawdź miernikiem rezystancję uzwojeń wirnika i stojana. Umieść wirnik w polu magnetycznym np. w wycięciu rdzenia transformatora. (To tzw. wróż). Nie powinien się grzać....
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
jak sterować? Częstotliwością zasilania, bo nie wydaje mi się żeby takie cacko miało możliwość regulacji par biegunów. Jak podłączyć? teoretycznie silniki synchroniczne zasilane są od strony wirnika jak i stojana- to pierwsze zasila się napięciem stałym. Stojan zasilacz napięciem sinusoidalnym o częstotliwości warunkującej prędkość obrotową. Aby określić...
Dzięki za odpowiedzi, silnika nie będę dawał do przewijania bo ten temat służy mi do nauczenia się czegoś, jestem w trakcie nauki i chciałbym się co nieco wiedzy praktycznej nauczyć. Ten komutator mierzyłem kilka razy i dokładnie dociskałem sondy pomiarowe, w miejscu gdzie wskazuje 5,5 http://obrazki.elektroda.pl/9035089300_1... http://obrazki.elektroda.pl/7459039600_1...
Rezystancja uzwojeń stojana, czy wirnika jest zbliżona do tego co pomierzyłeś, albo nawet dokładnie taka. Nie ma sensu rozstrzyganie tego dokładnie opierając się na prawie Ohma, bo gdyby zatrzymać na chwilę silnik podłączony do sieci, to przepływ prądu, przez tak małe oporności uzwojeń, spowoduje spalenie uzwojenia stojana, bądź wirnika, ale gdy wirnik...
Hm... dla prądnicy 8kW 5% strat to 400W, kiedyś tyle miała kuchenka elektryczna i można było na niej gotować. Gdyby 1/4 mocy była tracona, to przy mocy wyjściowej 8kW dawałoby to 2.7kW, a to już jest porządny grzejnik. Te 180kG żelaza i miedzi 400W rozproszyło by swoimi gabarytami. 400W to dobra lutownica oporowa jest. Straty wywołane prądami wirowymi...
Dla silnika 800W opór 57 Ohm podejrzliwie duży! Przetestowałem silnik P około 100W. Rezystancja pomiędzy przeciwległymi lamelami komutatora wynosi około 30 Ohm.
"Brzęczyk pokazuje ci zwarcie bo rezystancja uzwojeń jest mała. Stawiałbym na regulator obrotów lub w mniejszym stopniu na akumulator.
Silnik jednofazowy 2.2kW od cyrkularki bez paska odpala Jaki pobiera prad (cęgi Dietza)? Sprawdzić rezystancję uzwojeń. Sprawdzić tarcze łożyskowe (luzy). ogólny stan techniczny (wał, wirnik itp) Sprawdzasz klatki wirnika co w domowych warunkach z braku odpowiednich przyrządów i wiedzy nie wchodzi w rachubę.
Nie sprawdzałem wyłącznika. A uzwojenia można sprawdzić, jaka jest rezystancja między początkiem a końcami uzwojeń? Wyślę później zdjęcie wiertarki i całego stojana z wirnikiem.
W starych VW z kontrolkami led w zestawie wskaźników zastosowano 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle do wzbudzania alternatora, 12V/50Ω=0,24A, taki prąd wzbudzenia płynął przez uzwojenie wirnika alternatora (ok, wirnik też ma swoją rezystancję). U Ciebie jest instalacja 24V, więc wystarczy rezystor 100Ω o odpowiedniej mocy
Do tego sprawdź czy łopatki są na miejscu i czy turbinka się nie ukręciła (nie powinno się dać jej ściągnąć z ośki i nie powinna się na niej swobodnie kręcić 360 stopni). Tylko nie ciągnij za mocno bo wyszarpiesz cały wirnik razem z przednim łożyskowaniem ;) Przy kręceniu turbiną powinno dawać się odczuwać skokowy sprężysty opór co 180 stopni. Jeśli...
Szukam dokumentacji silnika prądu stałego o mocy około 350W prędkość obrotowa 3000 obr/min w dokumentacji tej powinny się znaleźć: - rezystancja uzwojenia wirnika - indukcyjność twornika - moment bezwładności twornika - monet napędowy przy prądzie wynoszącym
Chciałbym odkopać temat ponieważ borykam się z tym samym problemem. Tak naprawdę mam te same objawy co w/w. Zastanawiam się czy na wirniku rezystancja uzwojeń powinna być różna?? Chciałbym zdiagnozować ewentualne uszkodzenie generatora lub je odrzucić. Sprawdziłem Kondensatory, przekaźnik połączenia itd. Generator w zależności od obrotów mam ok 11-15V...
Witam ! Oryginalnie kondensator powinien być 16 mikro. Jeśli uważasz że prądnica nie ma mocy to do sprawdzenia rezystancje uzwojeń : - główne - powinno być 2,418 ohm - wzbudzenia - powinno być 6,40 ohm; - wirnika - powinno być 4,624 ohm i diody + warytstory na wirniku. Do sprawdzenia rezystancja izolacji : między uzwojeniami i do masy. Ważne są również...
Witam Posiadam pralkę Ariston AL88X Margherita 2000 Usterka polega na tym, że pralka nie może poradzić obrócić bębna. Podczas prania niby próbuje, ale tak jak by silnik miał za mało mocy. Jeżeli chodzi o wirowanie jest jak najbardziej ok nawet podczas wirowania da się ustawiać obroty pokrętłem. Wszystkie funkcje działają poprawnie za koleją czyli pobiera...
M -uzwojenie wzbudzenia (uzwojenie wirnika),zamyka się do masy,rezystancja około 3-4 omy
Sprawdziłeś czy wirnik nie przetarł obudowy pompy. Sprawdź omomierzem rezystancję uzwojeń na wtyku potrójnym pompy powinno być około 50 Ω żadnych wahań rezystancji.
Witam, jest to kondensator przeciwzakłóceniowy i nie radzę go zwierać :). Ja bym zaczął od zmierzenia rezystancji uzwojeń stojana, sprawdzenia czy wszystkie styki łączą, czy szczotki dobrze są osadzone. Złącza C i D z tego co widać zasilają wirnik poprzez szczotki.
Witam. W pralce sterowanej modułem L2524 Whirlpool silnik główny nie obraca się. Silnik szczotki ok rezystancja wirnika 3,5 ?, stojana 2,5?. Uzwojenia stojana (zwoje czarne) po podłączeniu wtyczki zasilającej do silnika, rezystancja stojana spada do 0,2 ?. Wymontowałem sterownik wygląda ok. Proszę o porady.
Poczytajcie tabele... Macie tam podane napięcie i częstotliwość... Czyli jest to silnik prądu zmiennego... To po pierwsze... Po drugie ze zdjęć wynika, że to "trafo" to jedyne uzwojenie w silniku... A patrząc jeszcze na wirnik... Powiedziałbym, że to jakiś silnik asynchroniczny... Trzba by tylko jeszcze obczaić na jakie napięcie...
Pomiędzy pierścieniami wirnika powinna byc rezystancja rzędu kilku omów. nie moze byc przejscia miedzy uzwojeniem a masa (rdzeniem)wirnika. Jesli pomiedzy pierścieniami jest bardzo duza rezystancja to znak ze jest uszkodzone uzwojenie (przerwa). Najczęściej brak połączenia drutu nawojowego z pierscieniem.
W miarę krótko i zwięźle: 1. Dławik trójfazowy 6kV w obwodzie stojana, zwierany po rozruchu 2. Rezystor rozruchowy zwierający uzwojenia wirnika w czasie rozruchu, o odpowiednio dobranej rezystancji (jeśli uzwojenie wirnika nie będzie zwarte w trakcie rozruchu to ulegnie przebiciu, jeśli będzie zwarte całkowicie to nastąpi tzw. efekt bodajże Goergesa...
Jaki prąd pobiera silnik po włączeniu ?. Jeśli 0A to uszkodzony bezpiecznik termiczny 135 stopni. Jeśli bezpiecznik i uzwojenie robocze działają, włączenie silnika z wadliwym uzwojeniem rozruchowym lub uszkodzonym kondensatorem powinno spowodować brzęczenie i brak obrotu - wirnik spróbuje rozpocząć ruch z szarpnięciami , ale zacznie się obracać dopiero...
Sprawdź oporność grzałki ( ok . 25Ω ) i czy nie ma przebicia do masy i nic nie piszesz , czy zmierzyłeś rezystancje uzwojeń stojana i wirnika w silniku .
uzwojenia wirnika rezystancja wirnika rezystancja uzwojenia
bezpieczniki octavia mercedes stacyjki sprinter pomiar krótkiego czasu
Przekaźnik klimatyzacji Toyota Yaris II - lokalizacja i wymiana Czy Opel Corsa D jest przystosowany do kierownicy wielofunkcyjnej?