Nigdy nie było rezystora wewnątrz cewek. Po co dodatkowo je podgrzewać? W zależności od typu cewki miały one różne oporności uzwojeń i współpracowały lub nie z rezystorem zewnętrznym. Bez problemu znajdziesz wykaz cewek występujących w maluchu wraz z ich parametrami i uwagami, czy potrzebują rezystora, czy nie.
Dodatkowy styk był prawdopodobnie do pomijania rezystora cewki zapłonowej. Normalnie cewka jest zasilana przez rezystor a w momencie rozruchu jest pomijany by zrekompensować spadek napięcia w momencie pracy rozrusznika. Na razie zaizoluj ten dodatkowy przewód i zobacz jak auto zapala, raczej nie będzie problemu. Gdyby jednak to trzeba kombinować z przekaźnikiem
http://obrazki.elektroda.pl/4822758500_1... Witam zauważyłem ze w swoim mietku nie posiadam modułu tranzystorowego rys. pozycja 3. Czy istnieje możliwość podłączenia bezpośrednio z stacyjki przez rezystor 0.6 Ohma na cewkę?
Drucik masz na wierzchu, więc multimetr w dłoń i zmierz jego rezystancję i będziesz wiedział, czy to 75ohm, czy 1,5. Nawet jeśli drucik jest urwany, czy przepalony to jego wartość całkowitą możesz oszacować proporcjonalnie do mierzonego fragmentu. Rezystor Drutowy kupisz w każdym sklepie elektronicznym. Ten opis 17A to raczej nie będzie prąd przez niego...
Co autor miał na myśli? Ma być jedna cewka. Jeden przewód WN na jeden cylinder, drugi na drugi. Na cewce pod zacisk 15 podajesz +12V po kluczyku pod zacisk 1 przewód z aparatu zapłonowego. To jest cewka niskoomowa, do klasycznego układu zapłonowego musisz mieć drut oporowy, lub rezystor dużej mocy ok 1,5 oma.
możliwe że ktoś dołożył , notując inną cewkę zapłonową ten rezystor pewnie jest dużej mocy i przez jego obecność iskra będzie słaba zastosuj dedykowaną cewkę
Zwykle jak był rezystor w zasilaniu cewki to był też przewód do rozrusznika, na którym napięcie było w czasie kręcenia i zasilało cewkę z pominięciem rezystora.
Chyba odpowiednia będzie cewka zapłonowa od fiata 126p. Układ zapłonowy najprostrzy: kondensator ładowany z sieci przez prostownik i rezystor (drugi kondensator przed prostownikiem może być ogranicznikiem prądu ładowania zamiast rezystora). Rozładowanie kondensatora przez tyrystor i uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej. Pojemność kondensatora proponuję...
Zwykła cewka podwójna plus rezystor lub oryginalny przewód oporowy. Bez problemu znajdziesz na szrocie. Natomiast Twój problem leży zapewne w kondensatorze w aparacie zapłonowym lub samych platynkach.
Witam Wózek widłowy z zamontowanym silnikiem mazdy 2.0. Zapłon bezstykowy,czujnik indukcyjny i moduł w aparacie cewka na zewnątrz. Czy cewka jest zasilana bezpośrednio po zapłonie czy przez jakąś rezystancję? Pytam ponieważ po zasileniu bezpośrednim padł moduł zapłonowy po ok. 3 godz. pracy?
Cewka może być "trochę popsuta", może mieć wewnętrzne zwarcia międzyzwojowe i dawać gorszą iskrę. Z Twojego opisu wnioskuję, że masz cewkę dwubiegunową i tu może być problem, bo dostępne są trzy cewki różniące się parametrami - olejowa aluminiowa wymagająca rezystora 1,7 oma - olejowa aluminiowa bez rezystora - ze stałą izolacją (czarna) z rezystorem...
W późniejszych Skodach serii 100/1000/105/120 był dodatkowy rezystor żeby zapobiec spaleniu cewki. Generalnie unikaj bo nie wiesz w czy styk aparacie jest zwarty ( a jest duże prawdopodobieństwo bo krzywka jest o przekroju kwadratu). Jak chcesz sprawdzać światła to odłącz przewód z aparatu zapłonowego na ten czas.
Dwa kondensatory 150uF/400V jako podwajacz napięcia sieci, ładowane przez rezystor 68 Ohm. Wyzwalanie to kondensator 220nF ładowany z sieci przez rezystor 10k i cewka zapłonowa w roli transformatora wysokiego napięcia. Wyzwalanie przez ręczny przycisk.
Czyli jednak nie rezystor tylko cewka zapłonowa. Po numerze sterownika wynika że to wersja GT czyli by się zgadzało. Na zdjęciu widać że przewód od serwa zakrzywiony bo nie po tej stronie węża od nagrzewnicy puszczony, nie zdziwił bym się jakby lewe powietrze tam czasem pociągnął. Waż od gazu beznadziejnie położony, będzie przecierać ten od odmy, przewody...
Uszkodzony sterownik, zbyt długi czas ładowania cewki. Oscyloskop, cewka przez rezystor i do dzieła.
Tak ma być, nikt nic nie kombinował, zostaw. Zależy od numerów cewek.
spokojnie wystarczy 1x/s Przerywacz kierunkowskazów cewka zapłonowa i jeden rezystor. Taki kilkuwatowy. Chyba że znajdziesz Przerywacz i cewkę na 24V. Proste jak konstrukcja cepa więc niezawodne. Pytanie tylko jaka jest wydajność pradowa tego twojego 24V
Trabant nie ma cewkomodułu, tylko zwykłą butelkową cewkę i moduł zapłonowy. Sprawdź rezystor na cewce (jeśli naprawdę jest zasilanie cewki i modułu)
Wymień świece na takie jak mają być, tam siedzi Delco mt35e? Jeśli tak to jego wadliwie zaprojektowana sekcja sterowania cewka zapłonowa odzywa się przy wyeksploatowanym układzie WN. Świece koniecznie z rezystorem odkłócającym minimum 5kohm (polecam beru te działają idealnie w tym sterowniku).
Przewód z platynek idzie na cewkę styk 1. Zasilanie cewki styk 15 przez rezystor .
ok zakupiłem boscha rezystory za ok. 300 pln oczywiście są to ceramiczne rezystory do cewki zapłonowej a nie rezystory byle jakie ze sklepu. pozdro
Tak, pod przewody "wyzwalające". Dioda z rezystorem oczywiście.
Aparat zapłonowy Bosch moduł na aparacie, kostka 3 styki skrajni 12v , przeciwległy skrajni masa, środkowy impulsowy na cewkę . Ja sprawdzam impulsy oscyloskopem , ale można LED z rezystorem po obu stronach cewki zapłonowej. jak mruga to cewka, jak nie mruga , to moduł lub cewka indukcyjna wewnątrz aparatu zapłonowego. Moduł podchodzi od peugeota 205...
Jeśli to sterownik wykonany w klasycznej technologii (płytka drukowana i elementy) to nie ma najmniejszych problemów z naprawą (przeważnie zimne luty lub rezystor 0,1Ω)
Cewka na 6V pobiera 4,5-7A. Rezystor 2,6-2,8∆. Moc 50W.
Znacznie lepsze efekty uzyskałem odłączając od układu część odpowiedzialną za pracę radiatora (stabilizator napięcia + wiatraczek). Jest ona podłączona do drugiej pary odczepów na transformatorze. Transformator to TS40/047. Czyli mogłoby to świadczyć o zbyt małej wydajności prądowej trafo? Jak to rozumieć? Chłodzenie zdecydowanie musi być podłączone...
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
Trzeba przyznać, że kondensator 2uF naładowany wprost z sieci 230V poprzez diodę i rezystor, a następnie rozładowany poprzez cewkę zapłonową od CC daje na uzwojeniu wtórnym ok. 3-4cm iskrę. Zastanawiam się jednak nad tym czy tak wysokie napięcie nie spowoduje przebicia w uzwojeniach transformatora, który zapewne przewidziany jest do niższych napięć?
W Wartburgu 1.3 (silnik z Golfa/Polo) był tego typu układ zapłonowy - całość mieściła się w aparacie zapłonowym, napędzanym z wałka rozrządu. Był tam czujnik Halla, odśrodkowy i podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu oraz rozdzielacz zapłonu. Całość była wielkości puszki Coli. Do tego był tranzystorowy moduł zapłonowy, rezystor przeciwzakłóceniowy...
Było na forum: Green - masa Violet/Red oraz Violet/Black - czujnik położenia przepustnicy TPS Black/Yellow - cewka zapłonowa WN Black/Red - sygnał do modułu świateł Green/Black - minus na rezystor a potem do elektrycznego ssania AUTO B/S Black/Blue - plus po stacyjce dla DC albo zasilanie ze statora Blue/Yellow - pozycja zapłon IG stacyjki(na wyłączonym...
7 ohm to rezystor. "-" cewki zapłonowej się podłącza tam gdzie jest napisane - cewki zaplon... +12V to jest obojętnie jakie źródło np. bateria lub akumulator. + na górze - na dole.
Ciśnienie paliwa oczywiście w normie,po prostu nie mam się już czego czepić a ta zakała jak chodziła tak chodzi,tak jak mówiłem moje podejrzenia padają na słabą iskrę bo tylko tego mogę się jeszcze czepić,ale nie wiem co mogę jeszcze zrobić bo cały układ zapłonowy był wymieniany i nadal jest tak jak było,może jakby założyć mocniejszą cewkę albo przewody...
Tranzystor to IGBT dedykowany pod układy zapłonowe, jest w handlu, ale przesyłka wyjdzie sporo. https://pl.mouser.com/ProductDetail/ON-S... Można byłoby obudować zwykły IGBT tymi dodatkowymi rezystorami i diodami, tylko jaki będzie efekt trudno przewidzieć bez eksperymentów.
Odpowiem ogólnie (nie znam się na samochodach). Fajki świec (w nich rezystory), kondensator na alternatorze i układzie zapłonowym - cewka zapłonowa (z przerywaczem). Nie wiem jaki masz wózek. Duży wpływ ma instalacja samochodowa, jej stan techniczny. Na razie umieść dodatkowy filtr przeciwzakłóceniowy w obwód zasilania tego radyjka (co z masą anteny...
Mam podobny problem, moduł palnikowy raz odpala, a raz nie. Z reguły po wyłączeniu z sieci odpala, ale jak już chcę odpalić kolejny raz, to nie. Słychać coś w rodzaju, jakby odcinania zaraz po otwarciu gazu, odcinania gazu. Może to przekaźnik czy cewka, i tak każda kolejna próba odpalania wygląda właśnie tak.
Tu nie ma co mieć pomysłów tylko wszystko po kolei sprawdzać. Zapinasz leda z rezystorem na jeden z wtrysków, kolejnego leda na cewkę zapłonową, diodki na podszybie i w czasie kręcenia widzisz od razu czy są impulsy sterujące, jak nie ma to szukasz dlaczego, jak sa to musi gadać.
Cewka zasilana przez rezystor, ale rezystancja za mała. Podstaw drugą, co to za problem?
Mam taki problem, passat nie pali po ogledzinach stwierdziłem wypaloną dziurę w palcu rozdzielacza (w rezystorze), i gorąca cewka zapłonowa z nadtopioną obudową. Wymieniłem palec i podstawiłem cewkę (ale miałem tylko od VR6), wygląda podobnie i ma podobne wartości rezystancji. Ale iskry ani widu ani słychu :(. Po długotrwałej walce stwierdziłem. We...
Cześć Użycie tyrystora jest dobrym pomysłem, który był stosowany w układach zapłonowych silników spalinowych (może jeszcze jest stosowany?). Jako wskaźnik naładowania kondensatora doskonale nada się woltomierz napięcia stałego albo jakaś neonówka podłączona do układu przez rezystor (jak w lampach błyskowych do fotografii). Ponieważ napięcie zapłonu...
Nie dawaj żadnego rezystora.
Twoją Skodę zaprojektowano do zasilania benzyną i tylko przy eksploatacji na E95 można diagnozować. Gaz to jest oddzielny temat. Proponuję okresową diagnostykę układu zapłonowego. Swiece po 30000km wymienić. Jeśli nie spełniają powyższego warunku to i tak wykręcić i oczyścić. Sprawdzić rezystor omomierzem, przerwę szczelinomierzem, przewody omomierzem...
O źle zaprojektowanych układach zasilania i odklocania w mt35e, te same objawy zaczynają się objawiać w seriach Exx, ja zawsze zaczynałem od świec, Ori ASO lub beru z rezystorem odkłócającym, potem cewka, w ostateczności rozrusznik. Iskrzenie komutatora potrafi także skutecznie zawiesić ECU. Te sterowniki szczególnie nie lubią rozruszników AS (choć...
Witam, chciałbym zrezygnować z tranzystorowego układu zapłonowego z rezystorami balastowymi. Wiem ze wiąże sie to z wymiana cewki zapłonowej na taka która nie wymaga rezystorów o oporność uzwojenia pierwotnego wynosi 3.5 ohm. Chciałbym sie dowiedzieć od jakiego samochodu mogę dopasować taka cewkę i czy wiąże sie to z wymiana świec zapłonowych.i Jeżeli...
to jest przekaźnik rozrusznika z wyjściem na rezystor bocznikowy cewki zapłonowej w uaz-e wolał bym jeden przekaźnik
Takie pomiary są niewiele warte. Może z wyjątkiem ostatniego, który wskazuje, że może być dobrze, ale nie musi.. sprawdź kontrolką zasilanie na moduł zapłonowy. Jak dobrze pamiętam, to dwa skrajne przewody. Kontrolką diodową ( albo diodą LED z odpowiednim rezystorem ) sprawdź sygnał na moduł. Sprawdź kontrolką, czy masz na włączonym zapłonie plusa...
Po co od razu wymieniać? Nie lepiej najpierw zdiagnozować? Kod błędu nic nie powie. Od tego są bloki pomiarowe. Będzie kod błędu mówiący o braku sygnału z G40 bo to normalne w tym aucie jak silnik nie pracuje. W Golfie 3 jest taka opcja by wyświetlacz na liczniku pokazywał np. obroty silnika lub inne rzeczy. Można to wykorzystać. Tutaj sygnał z czujnika...
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
VoncentOlst napisał: Chodzi o motocykl, silnik boxer na przerywaczu, w orginale cewka dwustrzalowa. Od malucha by się nadawała :) Jeżeli dobrze pamiętam, gdy w Maluchu była stosowana cewka podwójna, to sterował nią moduł zapłonowy, a nie przerywacz. Cewki przystosowane do modułów zapłonowych mają niższą rezystancję. Można je zastosować z przerywaczem,...
Upewnij się, czy oryginalny cewkomoduł nie ma ekranowanego przewodu WN i fajki. W sprzęcie importowanym w Polsce występuje rzadko, ale się spotyka. Fajka bywa wykonana z dwóch rodzajów gumy — wewnątrz izolującej, z zewnątrz przewodzącej. Przewód WN jest grubszy. Ekranowanie WN spotyka się w sprzęcie ściągniętym z zachodu lub z północy i zwykle stwarza...
Wiesz, że 4G63 to tylko oznaczenie bloku silnika 2 litry? Różnic w osprzęcie jest sporo. We wózku widłowym masz pewnie głowicę 8 zaworową. Odnośnie aparatu zapłonowego, to masz tam przyśpieszacz odśrodkowy i podciśnieniowy. Wewnątrz znajdował się zintegrowany moduł zapłonowy, bo podłączasz tylko zasilanie i cewkę WN (ew. z rezystorem zmniejszającym...
Aby sprawdzić innym obrotomierzem (np z dużego fiata) należy podłączyć go do zasilania i pod cewkę (masowy-sterujący) od cewki zapłonowej.
Jeżeli to MM4.8P to w pierwszej kolejności wymienił bym cewkę, i nie zakładał Sagem albo podróbek (np Kager) Albo Valeo albo L'Electricfil. Świece masz zgodne ze specyfikacją, czyli z rezystorem?
Jesli zwarcie drutem zasiliło instalację to znaczy że zawołany elektryk to specjalista od dzwonków gazowych a stacyjka jest uszkodzona na 110%. Gdyby stacyjka była sprawna to zwieranie bezpieczników byłoby zbędne . W czasie rozruchu Fiesta , zwierany jest rezystor cewki zapłonowej . Podanie napięcie od tyłu może popalić elektronikę ,ostatnie zwieranie...
po podłączeniu kolejno żarówki pod zewnętrzne piny (1 lub 3) złączki i pin środkowy (2) złączki (napięcie z przekaźnika) - żarówka nie świeci się ani po włączeniu zapłonu, ani podczas rozruchu auta - czyli brak sterowania masą z ECU :| To nie jest dobry sposób na diagnozę sterowania cewki zapłonowej ze sterownika wtrysku. Żarówka nie będzie świeciła!...
Po włożeniu kluczyka i przekręceniu go ( bez odpalania ), po dwóch minutach zorientowałem się że moduł zapłonowy jest gorący jak patelnia. Przypuszczam, że jest to efekt podobny do tego jaki występował w klasycznych układach zapłonowych. Gdy zapłon był włączony a silnik nie pracował, to cewka zapłonowa robiła się gorąca, gdy cały czas przez nią płynął...
sieja zakłócenia na radio -ale jakie??? zwykłe czy CB ??? jezeli na CB proponuje założyć kondensator na cewkę i alternator -w bardzo wielu przyppadkach rozwiazuje to problem
Rd1 to potencjometr regulacji prądu cewki zapłonowej. Może prąd jest za mały i cewka nie magazynuje odpowiedniej energii. Najlepiej wstaw tam potencjometr zamiast tego rezystora 180 om i testuj.
Zamontuj cewkę do auta. Podłącz wtyczkę do niej. Podłącz do cewki przewód zapłonowy a na jego koniec da świece i daj ją do masy. Odetnij środkowy przewód i od strony cewki podawaj na nią impulsy. Przy włączonym zapłonie ma być iskra jak podajesz masę. Możesz użyć diody LED z połączonym szeregowo rezystorem 1J i wpiąć ją pomiędzy plusa wtyczki i środkowy...
a w swojej TS'ce mam instalacje 6v i tez chodzi można dać trochę mniejsze wartości rezystorów Mógłbyś powiedzieć które oporniki zmieniłeś i na jakie ? Zamontuje sobie w Jawce, cewka zapłonowa jest na 8V ale chyba jest tam 6V ?! Sorry nie zauważyłem 2 strony ;) Poczekam na schemacik kolegi (at) dj_john
Miałem podobny problem w dacia sandero 2008r , silnik Renault 1.4 mp ECU Simens 3132 wymieniłem tranzystory 14cl40 na IRF740 , do tego trzeba było zastąpić pokazane na foto spalone rezystory za tranzystorami do masy . Zamontowałem tam bezpiecznik 10A do masy , wymieniłem również cewkę zapłonową . Auto działa prawidłowo http://obrazki.elektroda.pl/9210916400_1...
Skończyłem chwilę temu składać moduł CDI,myślę że nie da się już uzyskać mniejszych gabarytów (obok modułu pudełko zapałek dla porównania) :D http://obrazki.elektroda.pl/1150984100_1... http://obrazki.elektroda.pl/7919305200_1... Zastosowana cewka zapłonowa,to cewka Keeway 2T,występują w cenie 15zł,ja oczywiście przepłaciłem...
Z pomiaru uzwojenia pierwotnego wynika, że masz dodadatkowy rezystor w zasilaniu cewki - nie napisałeś czy został sprawdzony. >>>sprawdzić, czy na zacisku cewki "16"" jest +12V po włączeniu stacyjki.
Masz tu schemat, Kocie, bynajmiej zbliżony i wyjaśniający zasadę działania. Kondensator C3 ładuje się pomału przez potencjometr i rezystor R4, aż do napięcia załączenia diaka (tu sa dwa tranzystory, a właściwie ich złącza CE) i w tym momencie zaczyna przewodzić tyrystor, przez ktory C3 rozładowuje się poprzez cewkę zapłonową, odpalając palnik elektrodą...
Witam zbudowałem sobie elektroniczny obrotomierz z wyświetlaczem lcd i wszystko fajnie ładnie mierzy ale tylko gdy jest podpięty do generatora przebiegu prostokątnego i dostaje idealny sygnał na wejście ale chciałem go zastosować w samochodzie który ma klasyczny przerywacz 1 cewkę zapłonową i 4 cylindry, obrotomierz chciałem podpiąć pod cewkę zapłonową...
Witam. Przerobiłem zapłon w WSK 125 ze stykowego na elektroniczny wykorzystując moduł zapłonowy i cewkę od simsona. Moduł zasilany jest z cewki zapłonowej wskowskiej a czujnikiem jest cewka z przekaźnika od malucha a fajka na świecy nie ma rezystora. Problem polega na tym, że na niskich obrotach (do około 2000 obr/min) jest iskra i silnik działa idealnie...
Masz uszkodzenie standardowe w tym samochodzie. Interesuje Cię pin 6 ECU, tam diodą z rezystorem zobacz czy jest wysterowanie na cewkę. Jeśli nie ma, masz do zrobienia czujniki optyczne.
Heh i tutaj wystarczy pomyśleć i nieco wysilić wyobraźnię ;) Rezystor zawsze jest jaki jest ... i nie zmienia swoich właściwości przy zmianach częstotliwości, czyli i dla wszelkich przebiegów reaguje tak samo - posiada rezystancję,, :D co to znaczy? ...ano gdy płynie przez niego prąd, to odkłada się na nim napięcie , mały prąd małe napięcie się odkłada,...
Czy fajka ma rezystor lub przewód WN jest z rezystacją rozproszoną na jego długości? Czyli czy przewód WN ma żyłe metalową czy nie? Nie odpowiedziałeś na pytanie o układ zapłonowy. Jest cały w silniku czy rozdzielony na cewkę i ew impulsator w silniku oeza modół i cewkę poza nim Ani przewód ,ani fajka, ani świeca nie rezystora itp. Przewód WN ma żyłe...
Witam, Golf III 93` silnik abu Odkopuje temat ponieważ to co znalazłem nie wystarczyło do usunięcia usterki, a do założenia nowego brakuje mi 0,07pkt. Okoliczności usterki: powstała podczas jazdy, ok. rok temu efekt to spalona cewka. Po wymianie cewki(na chine) działała ok. rok do czasu gdy golf zgasł. Aktualnie doszedłem do wniosku, że uszkodzony jest...
To ma tak wyglądać: https://obrazki.elektroda.pl/1528273700_... Podłączenia wg Twojego rysunku tranzystor by nie wytrzymał. Cewka zapłonowa zostaje tam gdzie była , do nowego układu podłączasz tylko obrotomierz. Tu impulsy będą znacznie niższe stąd najprawdopodobniej będzie potrzeba korekty rezystora na wejściu obrotomierza.
O jakich cewkach piszesz? Oryginalnych? Ile cewek masz w oryginale? Przydał by się schemat instalacji. Cewka od malucha z przerywaczem miała ok 1.6 om i musiała współpracować z rezystorem w postaci dość długiego drutu oporowego. Wyglądał jak zwykły przewód.
A co było oryginalnie??? Czy to jest prądnica czy alternator??? Czasami w motorach było coś co przypominało budową alternator ale działało to tak , że z każdej z trzech cewek zasilane były inne odbiorniki , osobno oświetlenie osobno cewka zapłonowa i osobno poprzez prostownik i regulator napięcia akumulator i urządzenie wymagające prądu stałego.
Testował ktoś może filtr dolnoprzepustowy np taki jak ten? http://www.e-radia.pl/p/pl/118/filtr+dol... Mam tak samo problemy z zakłóceniami układu zapłonowego (pyrczenie), które przedostaje się po antenie. Zastanawiam się czy by pomógł czy szkoda pieniędzy na niego. Mój zestaw to Alan 102 + sirio ML 145. W tej chwili mam...
Tak dokładnie to tamta przetwornica daje stabilne 70-120V a od zapłonu jest oddzielny zapłonnik. Ogólnie to bardzo dobrze byłoby użyć projektu c4r0 gdzie cewki zapłonowe zasilał podwojonym napięciem sieciowym. Wtedy można by użyć albo normalne napięcie sieciowe albo jedną cewkę z jakimś rezystorem w szeregu by napięcie miało zamiast szczytowych 45kV...
Jakim napięciem zasilać taki układ z transformatora? Cewka alternator generuje 90v na pusto Ale układ zabija napięcie do 12v . Przy zasilaniu 24v AC grzeje się mocno rezystor na wejściu zasilania w module
Witam serdecznie, potrzebuję zastąpić taki rezystor szeregowy cewki zapłonowej na 0.9 ohm https://obrazki.elektroda.pl/2539345800_... pytanie czy można zastąpić aluminiowym tego typu https://obrazki.elektroda.pl/8352204600_... i jeśli tak, to jak dobrać parametry rezystora (ile W)?
... czy możnaby połączyć 50 sztuk 1n4007(1000V, 1A) w celu otrzymania diody na 50kV. Czy taka dioda by zadziałała?...Ta moja "dioda" pracowałaby przy góra kilkuset Hz....chodziło mi o napięcie z cewki zapłonowej. A te 50kV to trochę na zapas bo może wycisnołbym z cewki nieco ponad 40kV. Witam! Są problemy, wskazane już przez kolegów w kilku postach....
Witam Czy chodzi o układ zapłonowy? Wolę zapytać, aby była jasność. Jeżeli tak to napisz jaki masz model impulsatora, a najlepiej przedstaw dobre zdjęcie. Sprawdza się go z reguły w całym układzie zapłonowym przez wykluczenie pozostałych łatwiejszych do sprawdzenia elementów: cewka i moduł zapłonowy. Sprawdzenie samego impulsatora wymaga trochę wiedzy...
Mam mnóstwo schematów generatorka na 555 i LM358. LM358 w układach impulsowych na nic ci się nie przyda. W wersji 2n2222 -> irf510 grzeją się oba tranzystory, rezystor 330 i 10ohm. (choć dałem poźniej 2W) Bo to prymitywne rozwiązanie, początkujący lubią takie badziewka bo skąpią na elementach, ja bym dał dwa tranzystory (wtórnik komplementarny) i nie...
Witam !!! Cieszę się bardzo dużym zainteresowaniem tym bardzo starym schematem pastucha. Schemat ma 21 lat i stąd elementy do jego wykonania są dla młodych elektroników archaiczne. W zasadzie wszystko zostało już powiedziane na temat zamienników. Dodam tylko, że elementy użyte do budowy pastucha nie są krytyczne. Tranzystor musi wytrzymać 100V, prąd...
Jaka stacyjka powinna być fabrycznie zastosowana? Stacyjka od Diesla którą tutaj ktoś założył nie nadaje się do silnika z zapłonem iskrowym, ponieważ dochodziło do przerwy w zasilaniu układu zapłonowego. Przywróciłem instalację do porządku, ponieważ przewody były łączone na skrętkę. Wyszło że stacyjka musi mieć cztery konektory, jeden osobny do zapłonu...
Kondensator mam tak samo przy aparacie zapłonowym https://obrazki.elektroda.pl/2326250200_... Dodano po 1 Problem w tym że niemam prawdopodobnie bo spaliło mi cewkę na odpalonym zapłonie a kolega wyżej pisze że jak założę kabel oporowy to również dodatkowo musi być rezystor w co wątpię
Zastanawiam się czy nie nadałaby się do tego cewka zapłonowa od samochodu? Tak, nadawała by się, dobrze pracuje do ok 6kHz. Panowie, troche mnie dziwią te Wasze próby typu nawinięcie transformatora z 220VAC / 15kV o mocy kilkuset watow :?: ZVS z trafopowielaczem dajacym 30kV ale prąd staly.....To się robi tak: - Cewka zapłonowa zintegrowana z CDI od...
Cześć. Przed paroma laty wykonałem urządzenie o które pytasz.Schemat jest do znalezienia. Działanie było następujące.Wysokie napięcie podane było na autotrafo(w tej roli cewka zapłonowa od jakiegoś motocykla chyba WSK)na końcówkę wys nap. Następnie ok50V przez rezystor i diodę na kondesator w obwodzie bazy tranzystora który przełączał przekaźnik. Zanik...
Zajrzałem tu z ciekawości czy coś się dzieje i widzę, że wciąż są wątpliwości. A więc ten obrotek się skaluje do maxa i potem można ewentualnie nanieść jakąś skalę na niego. Podłączenie tego... nie podpina się go nigdzie indziej niż tylko do zasilania i do cewki... a sygnał on bierze właśnie z tej cewki nawiniętej NA kablach zapłonowych. Czyli tych...
URZĄDZENIA PRZECIWZAKŁÓCENIOWE W SAMOCHODZIE Skany zawierają: - Wstęp - Instalację i liczne obwody niskiego napięcia - Instalacja wysokiego napięcia Rodzaje zakłóceń - Zakłócenia strefy zewnętrznej - Zakłócenia strefy wewnętrznej Elementy przeciwzakłóceniowe - Rezystory - Kondensatory - Cewki indukcyjne - Filtry przeciwzakłóceniowe - Osłony ekranujące...
zrobiłem to tak jak na załączniku i mam pytanie czemu na r5 który symuluje cewke zapłonową jest takie małe napięcie jak je zwiększyć ? jak dam zamiast cewki rezystor 1k to działa i jest 12v a cewka ma 3R i pobiera więcej prądu dlatego chyba ten spadek i na mosfecie zostaje 1,5v da sie to zrobić ?
Zobacz czy któryś z kabli tych czarnych nie idzie do cewki zapłonowej.
400V albo więcej można wziąć z powielacza napięcia. Prostując napięcie sieci uzyska kolega ok.325V. Stosując powielacz będzie ok.650V. Dwie diody + dwa kondensatory. Tyle wystarczy do sprawdzenia charakterystyki zaporowej diod. Chociaż moim zdaniem nie warto aż tyle zachodu aby sprawdzić jakieś diody. Diody zenera i transile kosztują grosze. Ile ten...
Na przykład: weź dwa jednakowe rezystory 220 lub 470Ω połącz szeregowo pomiędzy +12V a masę, otrzymasz dzielnik rezystancyjny 1:2, napięcie z pomiędzy nich poprzez przycisk podłącz do wejścia wyzwalającego cewki
na styku 15a pojawia sie napiecie w trakcie pracy rozrusznika.w starszych typach aut z zapłonem na"platynkach" z tego styku podczas rozruch szło napiecie na zacisk 15 cewki zapłonowej aby wzmocnić iskre ( czesto też montowano rezystor na zasilaniu cewki zapłonowej aby zmniejszyc iskrzenie na platynkach) W nowszych autach np. BMW z zacisku 15a idzie...
Wydaje mi się że moduł zostaje uszkodzony przez za duży prad ładowania. W tym wypadku wiekszy opór cewki zapłonowej byłby wskazany. Jutro popróbuje z jakimś rezystorem w szereg z cewką ładująca kondensator.
Echhh, a na pudełku pisało "original parts", nawet hologram był. Puki co niepotrzebnie wymieniona cewka zapłonowa, kopułka - choć jej to już się należało i cewka impulsatora. Edit. Dobra, moduł wymieniony. Teraz jest takie coś: włączam zapłon, wskazówka obrotomierza idzie na max - w kopułce słychać prawie że wycie iskry. Ustępuje po odpięciu cewki impulsatora...
Ja po wielu probach z ne555 z tranzystorami które uwalało, zrobilem uklad RLC na przekaźniku i mialem pare kV i iskry cos kolo 2 -3 cm Cewka z jawki motoroweru, przekaźnik jakis ze szrotu NC/NO i kondensator z rezystorem z wylutu dobrany metoda prob i bledow a wyglda to tak z 12V dc wszystko https://www.youtube.com/watch?v=KnoUbov5...
Jest tak na wszystkich trzech układów cewek zapłonowych ?
Chodzi mi głównie o to, by całkowicie pozbyć się elementów mechanicznych z zapłonu, bo ta krzywka na prawdę jest do niczego. Nie myślałem o wyzwalaniu wysokiego napięcia, tylko raczej o podawaniu krotkiego impulsu 12V do cewki, który powodowałby wyzwolenie iskry. Optyczne wyzwalanie wydaje się rozwiązaniem najprostszym z możliwych: moment zapłonu regulowałbym...
Podrzuć zdjęcie cewki, a dokładnie oznaczeń zacisków. Zazwyczaj +, albo 15, bądź 16- zasilanie po stacyjce, zaś: -, 1, albo D- przerywacz. Jeśli cewka dedykowana jest do zapłonu z przerywaczem mechanicznym to oporność jej uzwojenia pierwotnego będzie miała wartość nie mniej niż 3 omy, jeśli do zapłonu z modułem- ok. 1om. Cewkę niskoomową można używać...
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
Panowie czy ktoś wie jak jest skonstruowany układ zapłonowy w Oltcicie? silnik 1,1. Teraz jest zwykła cewka zapłonowa, aparat zapłonowy (młotek i kowadło) i dołożony modół zapłonowy od Poldka GL118 który jest uwalony. przewód od aparatu był podłączony bezpośrednio z jednym pinem w module. Po założeniu nowego modułu (nowszego) musiałem dołożyć rezystor...
Więc robisz typowe zabezpieczenie przeciw przepięciom, czyli dioda równoległa z cewką ale wpięta zaporowo. Jeśli to cewka zapłonowa to nie mozna "gasić" przepięć bo i iskry nie będzie. Ze względu na to że napięcia są wysokie, na wejściu zastosował bym zestaw szeregowo połączonych rezystorów (o odpowiedniej wytrzymałości napięciowej) o duzej wartości,...
cewka cewka zapłonowa schemat cewka zapłonowa husqvarna cewka zapłonowa panda
wiercenie betonie zerwana plomba naprawa kosiarki
Firmware do Jay-tech Model Mid1001-s - Instalacja i Źródła Błąd P2296 w Citroën C5 III 2.0 HDi 163 KM - Regulator przepływu paliwa