Witam. Jeśli chcesz regulować potencjometrem obroty silnika, to wystarczy potencjometr i jeden tranzystor, dioda zwrotna do ochrony tranzystora i ewentualnie rezystor albo rezystor nastawny do ograniczenia maksymalnych czy minimalnych obrotów silnika. W schemacie z rysunku z poprzedniego postu, wstawienie potencjometru w miejsce mikrofonu nic nie da....
Prawdopodobnie któryś z rezystorów nastawnych jest brudny wymyj wszystkie benzyną lakową
A może nie ma żadnej usterki, tylko trzeba ustawić zakres regulacji obrotów na rezystorach nastawnych na płytce.
Za bardzo nie wiem czy dobrze mówisz. Znalazłem te schematy na stronce forda http://www.focusklubpolska.pl/index.php?... Z tego co pamiętam t o wystarczy żeby tranzystor dostał odpowiednie napięcie przebicia i zacznie świecieć, a owe przebicie dostaje siępoprzez regulację rezystorem nastawnym. Przecieżz cewki...
Na schemacie jest tachoprądnica więc regulacja obrotów prawdopodobnie jest "elektroniczna" - nie ma tam gdzieś regulacji ? (jakiś potencjometr ,rezystor nastawny na płycie)
Sterownik silnika szczotkowego od pralki. Obecnie złomowanych jest wiele pralek z silnikami szczotkowymi, większość tych silników jest w bardzo dobrym stanie i można je wykorzystać w konstrukcjach amatorskich. Silniki te wyposażone są w prądniczki tachometryczne co poprzez odpowiedni układ pozwala na kontrolę obrotów silnika. Silnik gdzie zastosowano...
Zajrzałem tu z ciekawości czy coś się dzieje i widzę, że wciąż są wątpliwości. A więc ten obrotek się skaluje do maxa i potem można ewentualnie nanieść jakąś skalę na niego. Podłączenie tego... nie podpina się go nigdzie indziej niż tylko do zasilania i do cewki... a sygnał on bierze właśnie z tej cewki nawiniętej NA kablach zapłonowych. Czyli tych...
Najprościej to weź sobie jakikolwiek silniczek np. z jakiejś zabawki i połącz w szereg z rezystorem nastawnym i wyreguluj sobie tak by się kręcił z odpowiednią prędkością.
Sprawdź potencjometr położenia przepustnicy - kostka z 3 przewodami zakończona wtyczką i przykręcana na 2 śrubki. Działa jak rezystor nastawny. Miernik w łapę i sprawdź. Często ulega awarii. No i podciśnienia do weryfikacji.
Po zwarciu T1 z T2 sprawdzi się jedynie obwód prądowy , czy kręci się silnik , świeci żarówka z pełną mocą. Diak zostawiłbym na sam koniec za małe prądy aby go uszkodzić . Znaleść punkt od rezystora nastawnego i zmierzyć do diaka . Powinno wskazania rezystancję potencjometrów i rezystorów stałych połączonych szeregowo. To jest naprawdę prosty układ...
Czy nie jest tak, że ten rezystor jest w szereg z potencjometrem? Można w tej roli zastosować rezystor nastawny o wartości np. 20% całkowitego oporu potencjometru i jeszcze w szereg rezystorek zabezpieczający przed pełnym zwarciem o wartości np. 5% potencjometru - i wypróbować, przy jakiej wartości dołączonego rezystora nastawnego max. obroty będą najwyższe....
Opcja z wykorzystaniem dodatkowego nc stycznika nie zdaje egzaminu. Jeszcze zauważyłem, że przy wyższych obrotach gdy nacisne przycisk tylko na chwilkę napięcie z płyty wychodzi przez 2-3s i silnik się jeszcze napędza. A gdy trzymam dłużej to silnik się rozpędzi i już zostaje tylko wyhamowanie. A nie ma na płytce rezystora nastawnego do kalibracji...
Dziękuję za informację. Kupić gramofon, a to "coś" oddać na elektrośmieci. Jeśli chce się nadal słuchać płyt. Jakość dźwięku jest dobra, ale od jakiegoś czasu kręci za szybko więc wolę to naprawić, co mogło się zepsuć że za szybko kręci? Pokaż wnętrze tego "gramofonu". Stabilizator obrotów silnika jest najprawdopodobniej wbudowany w silnik, który ma...
Obecnie w miejscu tego rezystora dalem potencjometr jako rezystor nastawnyu abym mogl zmieniac dowolnie predkosc silnika i dobrac najbardziej mi odpowiadajaca wartosc, lecz pomimo zmiany jego wartosci od 1k do 0 napiecie na silniku wacha sie od ok 10mV do 50mV na poczatku myslalem, ze silniczek jest spalony skoro nie ma na nim praktycznie zadnego spadku...
W twoim uszkodzeniu nie ma nic nadzwyczajnego, sprzęt odkładany na półkę psuje się właśnie przy ponownym uruchomieniu po dłuższym okresie. Niestety "opornik w miejscu silnika" nie załatwi sprawy . Skoro podmiany płytek nie dały rezultatu, proponuje sprawdzić metodą z mojego wcześniejszego posta. Jeżeli przy zwarciu bazy i emitera T106 talerz się zatrzyma...
Wielka "teoria" i "kalkulatory" do diodek LED załapują się pod przysłowie "hebluj synku, hebluj, przyjdzie tata siekierką poprawi". Jako że popełniłem sporo rożnych podświetleń do samochodu, z praktyki wiem że zawsze trzeba dobierać rezystor doświadczalnie. Najważniejsze jest aby w żadnym przypadku nie przekroczyć dopuszczalnego prądu dla popularnych...
Witam Mam pytanie Lanos 1.6 16V, szarpie i niema przyspieszenia na benzynie i na gazie tak do 4500 obrotów. Wskażnik temperatury podnosi się tylko do pierwszej kreski, a silnik jest dobrze nagrzany. Po odpaleniu silnika przez jakieś pół minuty lambda oscyluje około 0,5V czyli jest ok, lecz po chwili lambda skacze od 0,1 do 0,9V(sytuacja jest podobna...
ja zrobiłbym tak: rozkręciłbym radiomagnetofon tak, ażeby dostać się do metalowej puszki z silnikiem, odkręciłbym ją od korpusu i wyciągnął silnik oraz stabilizator obrotów. silnik do wyrzucenia, stabilizator też (wyschnięte elektrolity, utrata parametrów ze starości). następnie kupiłbym silnik o podobnych wymiarach w sklepie elektronicznym (koniecznie...
Witam ! mam problem z naprawą regulacji obrótów w odkurzaczu SIEMENS SUPER C electronic 610 sprawa wygląda w ten sposób że na malutkiej płytce w nim znalazłem czarny (przydymiony) rezystor i nie wiem jaki to moze być. Odkurzacz sam w sobie jest bardzo podobny do Zelemra podejzewam ze nie był kupiony w Polsce. W środku jest tylko jedna płytka. Wygląda...
To nie do końca tak jest. Stabilizator i dokładna regulacja prędkości obrotowej znajdują się wewnątrz silnika. Dokładnie tak jest że prędkość ustawia się zewnętrznym potencjometrem. W silniku nie ma żadnego potencjometru bo by się nie dało uzyskać innych (wyższych) obrotów. Zgadza się. Tylko, że mowa o takim silniku, jak ten z tego https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
http://obrazki.elektroda.pl/3724434900_1... W większości, a może i we wszystkich samochodach w elektrycznych podnośnikach szyb jest stosowane zabezpieczenie przeciążeniowe, powodujące wyłączenie silniczka gdy podnoszona szyba napotka przeszkodę. W bardziej rozbudowanych układach jest możliwość nawet opuszczenia szyby na jakąś tam odległość...
Zerknij na uklad który zamieściłem ,stosowała go firma siemens z niezłym powodzeniem oczywiscie do momentu zastosowania technik cyfrowych które sa znacznie stabilniejsze od analogu .W układzie tym o wartosci przyspieszenia decyduje prąd który pochodzi ze stabilizowanego źrodla pradowego wzmacniacza op2 i tranzystora t8 ,który laduje kondensator c.Prad...
niestety, adaptacji tego zaworu launchem nie zrobię, ale przeprowadziłem jeszcze kilka testów: - co do obrotów, to mam dostęp tylko do obecnych, te wymagane przez sterownik mój komputer niestety nie pokazuje. -natomiast mogę ustawić ciśnienie rail (komputer żąda 44 mpa, a ja mogę ustawić np, 36 mpa), wtedy odpalam i auto chodzi 1000 obr/min. wychodzę...
Witam Posiadam silnik DC/PM o następujących parametrach: -Rating: 19V -Test: 24V -Stall current: 2,5A -No Load Speed: 4550rmp -Max power: 34,2W przez 30s -No load current: 0,15A -Resistance: 8,2Ω Potrzebuję zredukować, a następnie w pewnym zakresie regulować jego prędkość obrotową. Chciałbym zapytać, czy mogę to zrobić poprzez podanie mniejszego...
Witam Odblokowałem ustawienia według porady . Zadziałało. Po głebszej analizie schematów w instrukcji doszedłem do wniosku że powinienem podłączyć rezystor nastawny do szyny z zaciskami 1 kom który zmienia napięcie 0-10 v. Zmiana ta powoduje zmianę częstotliwości . Po wstawieniu tego rezystora i ustawieniu wartości w pozycjach 10 , 11 , 12 . Wszystko...
W wózkach akumulatorowych są stosowane silniki szeregowe o mocy kilku kilowatów. Regulacja prędkości odbywa się najpierw przez ograniczenie prądu a później przez odwzbudzanie, to jest przez bocznikowanie uzwojenia wzbudzenia. Mozna to robić na różne sposoby - od zwykłych rezystorów nastawnych (opornic drutowych) poprzez regulatory tyrystorowe az do...
Znowu ciekawosc mnie pozera co to sa obroty eksploatacyjne ,bo ja mam modul jezdze na nim kilka lat niby org.ale nie ma nic on w sobie czym mógłbym regulowac,kiedy pierwszy raz uslyszalem o reg.modulu obejrzalem go wzdluz i wszerz i nic nie ma Jak nie masz elektronika to poniższy wywód opuść Tyrystorowy zapłon kondensatorowy jest ładowany poprzez styk...
Witam Szukałem na forum i ogólnie w internacie, tematów jest kilka natomiast żaden wydaje się nie pasować do mojego problemu. Mianowicie, wykopałem Bernarda GS-438 sprzęt nieużywany ok. 15lat. Usterka polega na zbyt szybkich obrotach talerza na obu prędkościach, przedni potecjometr działa. Czerpiąc wiedzę z innych postów rozwiązaniem prawdopodobnie...
Diody by się znalazły, spirala też ale, 10KW (nie używamy w firmie mniejszych). Ale taki układ wyhamowałby silnik tylko do pewnych obrotów. Przy niższy obrotach nic by go nie hamowało. To nie tak. Rezystory do falownika dodaje się by zwiekszyć możliwości wytracenia energii przez falownik. Ten kilowat albo dwa z hamowania muszą się gdzieś rozproszyć....
Jestem jak na razie szczęśliwym posiadaczem 880. Niestety po jednej, na szczęście dość krótkiej (tylko 100km), nocnej trasie postanowiłem zawalczyć z wyświetlaczem. Ściągnąłem schemat (dziękuję za niego komuś http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ), i postanowiłem podejść naukowo do tematu. Niestety tu konstruktorzy się nie...
rezystor nastawny radmor rezystor nastawny rezystor obrotów
sterowanie dwoma obwodami dźwięk jednej słuchawce lenovo pralka mastercook moduł schemat
myjka cisnieniowa pralka samsung zawiesza
Oferta Amptone: Transformatory i Komponenty Audio Trudne odpalanie Suzuki - możliwe zapowietrzenie