W kanale powietrznym, przed filtrem kabinowym, jak w AG.
Da się zrobić, ale trzeba wiedzieć co wymienić, podpowiem, że pewnie panel jest ok. Rezystor dmuchawy musisz pewnie wymienić.
Witam Opel Astra I. regulacja nawiewu 4 stopnie.
Sprawdź złącze na rezystorze dmuchawy.
Co do włącznika nawiewu to sprawdź rezystor dmuchawy.
Raczej rezystor
No bzdury piszesz/przekażnik?/ jeśli już to rezystory.
Posiadam Astre II 98rok 1,7 DT . Nie działa nawiew powietrza na poziomie 1,2, i 3 ( na poziomie 4 dziala)...ponoc to moze byc "jakis"walnięty rezystor wentylatora....jesli tak to gdzie on sie znajduje ...jesli nie to jaka moze byc przyczyna tej usterki? Z gory dzieki za pomoc.
Czyli rezystor dmuchawy do wymiany .
Uszkodzony rezystor/opornica dmuchawy.
http://www.czarnikm.republika.pl/opelast...
Kiedy skończycie pytać non stop o to samo? Masz uszkodzone zabezpieczenie termiczne microtemp,ulokowane na drabince rezystorów obok silnika wentylatora:!::!::!::!:nawiewu
Do sprawdzenia rezystor dmuchawy https://www.google.pl/search?q=astra+g+r...
Tak, nazwa rezystor jest nieprawidłowa, choć ogólnie przyjęta na forach samochodowych.
Podaj o co konkretnie chodzi,czy o wentylator nawiewu,czy wentylator chłodzący chłodnice
witam. jest na forum wiele tematów odnośnie dmuchawy/nawiewu w asterce I generacji ale nigdzie nie moge znaleźć jaki parametry ma bezpiecznik termiczny przy rezystorze dmuchawy tzn. na jaka temperatura powinien być
Padanie tego termika ,to zatkanie wlotów nawiewu/chwilowe/ lub oznaka zacierającego się silniczka dmuchawy.
witam wymien rezystor dmuchawy i wszystko bedzie ok znajduje sie przy silniku pod mikrofiltrem na podszybiu
Witam mam podobny problem, a mianowicie nie działa mi 1 i 2 bieg nawiewu, 3 i 4 pracują dobrze. Czy może być jeszcze inna przyczyna takiego zachowania? Gdzie się znajduje w aucie ten zespół oporników? Pozdrawiam
Jeśli nie działa nawiew powietrza na poziomie 1,2, i 3 to masz walnięty rezystor wentylatora.
Witam w mojej Astrze 2 działa tylko 4 bieg dmuchawy. Na forum wyczytałam że to element który zaznaczyłam na foto. I że mozna go zamostkować. Po zamostkowaniu rezystory grzeją sie do czerwoności. (ale nie były włozone w kanał nawiewu) http://obrazki.elektroda.net/18_12559382...
Witam, Oj chyba to ten nieszczęsny rezystor, a w zasadzie bezpiecznim termiczny. Przejrzyj ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/opel-as... Pozdrawiam
Witam. Od jakiegoś czasu zaczęły się dziać cuda z nawiewem. Nawiew zaczął się wyłaczać na dziurach, czasami wystarczylo wjechac w większą dziure i nawiew się właczył. Stwierdzilem, ze ktoras kostka nie łączy tak jak powinna, no i dobralem się do kostek za schowkiem, ale niestety wszystko jest tam ok. Teraz nawiew w ogole nie dziala na żadnym biegu....
Tylko kolega chyba pomylił wentylator klimatyzacji z wentylatorem nawiewu,wentylator nawiewu działa na wszystkich 4 biegach. Mowa tu o tym dużym wentylatorze chłodnicy płynu chłodzącego oraz klimatyzacji (dwa w jednym) ten co znajduje się pod maską. Ona ma dwa biegi, I to ten który załącza się po włączeniu klimatyzacji a II gdy silnik osiągnie 102 stopnie....
Krzych0263 zadał już pytania w tej sprawie. Czy pisząc "regulator obrotów" masz na myśli rezystor dmuchawy, znajdujący się pod schowkiem w desce rozdzielczej? http://obrazki.elektroda.net/75_12251035...
Dziwna rzecz- bardzo nieregularnie i w różnych okolicznościach samoczynnie wyłącza się dmuchawa. Często jest tak że działa, po zgaszeniu silnika gaśnie i nie dopala- i potem np podczas jazdy samoczynnie znowu się załącza. Czasem pomaga wyłączenie stacyjki, czasem pokręcenie pokrętłem regulacji siły nawiewu lub wyboru kanałów grzewczych. Dziś jak zgasła...
Problem jest taki że nie działa mi nawiew na 1,2,3, działa tylko na 4. Wszędzie pisali ze napewno rezystor. Wymieniłem go na nowy i dalej to samo. Sprawdzałem miernikiem i okazuje się że tylko na 4 biegu opornik dostaje napięcie. Co może być tego przyczyną? Zepsute pokrętło od zmiany biegów nawiewu? Czyli już wiesz co jest uszkodzone.
Biorąc pod uwagę twoją aktywność na forum nie sądzę, że możemy ci coś nowego podpowiedzieć. Właśnie kupiłem nowy zamiennik Boscha. Przyszedł i tu niespodzianka. Niby miał być do Delphi, ale tu się okazuje, że nie do końca. Różnią się podłączeniem. W zamienniku jest o wiele większa wtyczka. Długo nie myśląc przełożyłem sam silnik do starej przekładni....
Witam. Dziś miałem do czynienia z naprawą rezystora dmuchawy w Astra g. Nawiew działał mi tylko na 4 biegu, przyczyną był spalony bezpiecznik termiczny znajdujący się w rezystorze dmuchawy. Jak się do tego zabrać żeby wymienić? Więc... Odkręcamy schowek od strony Pasażera jest on przykręcony na 5 śrub TORX nr 25. następnie odpinamy wtyczke od żarówki...
Problem dotyczy sterownika dmuchawy (własnej roboty) do samochodu. Zastąpiłem nim rezystor szeregowy montowany fabrycznie (Opel Astra). Zasada działania jest taka, że przełącznik nawiewu steruje procesorkiem (Atmel), który wystawia na wyjscie odpowiednie wypełnienie PWM i steruje tranzystorem N-MOSFET. Dalej - jak na schemacie. Zastosowałem tranzytor...
Rezystora nie wykręcałem ale przykładałem do poszczególnych pinów napięcie +12V z akumulatora i wentylator uruchamiał się zgodnie z "przełożeniami". Tak samo podłączałem zasilanie na pinach przełącznika z panelu i wentylator działał zgodnie z przypisanymi biegami. Sprawdziłem go również omomierzem i wyniki pomiarów były porównywalne do "książkowych"....
Witam, Czy ktos moze podpowiedziec skad idzie + do regulatora nawiewu, nie działa mi nawiew, silnik dmuchawy sprawny, po podłaczeniu napiecia kreci się ok. Rezystor regulacyjny wyrzuciłem, był skorodowany, choć nie wiem czy działa, wyciagnelem przełacznik obrotów, widze ze tez jest w kiepskim stanie, ktos go "naprawiał". Chciałem chociaż zmostkować...
Witam wszystkich forumowiczów. Potrzebuje pomocy z naprawą nawiewu w mojej Astrze G z 1998 roku. W piątek czeka mnie trasa ponad 1000 km i jak na złość odmuwiła posłuszeństwa dmuchawa w moim autku... Problem w tym że w ogóle nie działa na żadnym biegu. czoraj było tak, że włączyłem ją normalnie, działała idealnie, po czym znowu przestała funkcjonować......
Witam! Problem polega na tym iż czasem (trudno zgadnąć kiedy to nastąpi) miga mi wyświetlacz od TIDa w czasie jazdy a gdy to się już zdarzy po wyłączeniu silnika się resetuje i przechodzi w tryb wprowadzania ustawień daty i godziny. Problem pojawił się po wymianie podświetlania deski i pokręteł nawiewu na diodowe, kupne diody w oprawce z rezystorem...
chciałbym się podpiąć pod temat... chodzi mi o nawiew w astrze F z 92 roku w aucie jest CIEPŁO bardzo ciepło (filtr pyłkowy nowy i często wymieniany) parę lat temu odłączyłem nagrzewnicę (zawór kulowy na zasilaniu) i pomogło (sama skrzynka się nie nagrzewa np na postoju ale dalej w aucie jest dość ciepło (uciążliwie) dobudowałem 4 biegowy włącznik i...
No tak, ale to silna jazda jak dla mnie. Astry właśnie cierpią na taki mankament i dziw, że nikt nie zrobił zamiennika. Np włosi. Poszukam jeszcze w gotowych projektach. A układ np . AVT 1229 ???? Tylko , że chyba właśnie trzeba by cztery stosować?
W astrze 3 jest wentylator za schowkiem, to jeśli tam go nie ma to pod nogami kierowcy zajrzyj gdzieś tam musi być, ewentualnie na podszybiu pod maską ale w to wątpie. No masz takie prawo. Ale wentylator jest akurat pod maską w podszybiu. http://obrazki.elektroda.pl/7886117500_1... Ponadto już napisałem gdzie znajdują się rezystory...
Witam, mam pytanie o opornicę jak w temacie czy można to jakoś naprawić?. Opornica jest taka jak w tym linku " http://www.kolmot.com.pl/pl/p/Rezystor-d... Wymieniona jest już druga w okresie 3 miesięcy, koszt opornicy to około...
tutaj znajduje sie schemat jak rozebrać autko aby sie dostać do dmuchawy i tych wadliwych oporników, a tutaj jest opis jak to zrobić: http://obrazki.elektroda.net/30_11493663... Wlot powietrza do przewietrzania i ogrzewania wnętrza kabiny znajduje się pod szybą przednią. Wpadające powietrze trafia do rozdzielacza i jest rozprowadzane przez różne...
Mam również problem z ze sterowaniem nawiewem powietrza w Astrze II. W moim przypadku jest to wykonanie DELPHI ( w starszych modelach jest BOHR). Też silnik cały czas się kręci i jedynie zmienia kierunek po naciśnięciu przycisku na konsoli. Silnik ma tak dużą siłę że wyłamał całą oś klapki regulacji nawiewu. W silniku na pewno niema żadnego sprzęgła....
A co tu trudnego ? Chyba tylko brak oznaczeń napięć na pinach 2 i 4, 1 /sw-schwarz czyli black/ to 12V z bezpiecznika, 3 masa /br braun brown/ 2, i 4 to jeden z tych na których zaobserwowałeś ? Napięcie sterujące 'jeżyka' można regulować od 2V do 5V jest to prawidłowe napięcie? Silnik zapewne jest stale podłączony do któregoś bieguna zasilania, drugi...
https://obrazki.elektroda.pl/9299255200_... Odkąd radioodbiorniki zagościły w samochodach pewien problem stanowiło podłączenie ich do instalacji samochodowej - nie było bowiem jednolitego sposobu. Dopiero w latach 90-tych opracowano standard złącz tzw. kostki ISO oraz rozmiar radioodbiornika tzw. DIN. Co prawda producenci aut często...
Witam! Szukam pomocy,podpowiedzi o usterce.Mam astre g 2003r klimatronik,problem z regulacją nawiewu dokładnie nie działa na wszystkich biegach i nie rozłącza nawiewu po wyjęciu kluczyków ze stacyjki.Po odwiedzeniu ASO i mechatronika pryw,diagnoza uszkodzony rezystor dmuchawy tzw jeż,ale po wyjęciu go i ponownym zamontowaniu wszystko okey na jakiś czas,ASO...
Witam Problemem jest brak nawiewòw w opel astra f z 91 r. Myślałem że sprawę załatwi wymiana rezystora ale po wizytach na szrotach i podmiankach 5 szt rezystorów stwierdziłem że to nie to . Rozebrałem cały panel nawiewu i był tam podłączony zwykły kabel dwużyłowy czarno niebieski do brązowego chyba zasilającego przełącznik biegów dmuchawy. Oderwałem...
astra rezystor nawiewu rezystor nawiewu rezystor astra
czujnik filtr hydraulik wodomierz magnes podświetlenie łącznika
pomiar indukcyjności pomiar indukcyjności
Wybór dokładnego multimetru do 1200 zł: Brymen BM869s, Fluke 115, Keysight U1242C Punkt pracy lampy KT88 w układzie SE 250V